Ik heb het idee dat mensen wat verschillen qua ideeën hier. Ik mis concrete zaken. Ik zou graag in een kort-maar-krachtig verhaaltje (het liefst één zin) willen zien wat Tweakers.net was en wat Tweakers.net nu is.
Commercieel gezien zou ik ze liever gistren dan vandaag terugbrengen. Het is een zeer interessante plek om gericht te adverteren.sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:02:
Maar heeft een echt subdomein binnen het frame van tweakers.net, zo'n vertical (?), echt geen kans van slagen dan? De categorieën die ik noemde waren er wellicht wat veel, maar een computerhardware subdomein moet toch nog wel genoeg geïnteresseerden trekken? Ik weet niet hoe het bij andere tweakers zit maar ik kijk op de frontpage nooit naar de items 'Het bekijken waard' 'Uitgelichte gebruikersreviews' 'Nu op het forum' en 'populaire tweakblogs'. Het is natuurlijk wel een leuke manier om aan te prijzen wat er binnen de community gebeurd, maar juist omdat tweakers zo breed is geworden, is er weinig samenhang in wat je dan te zien krijgt.
Stel dat je dan zo'n subdomein hebt met een eigen frontpage, dan blijven items van de community veel langer staan en kunnen breder worden uitgemeten. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar zomer een review geschreven over de Apple Watch die zeer werd gewaardeerd. Het was mijn eerste dus ik vond het bere interessant om te zien hoe die in de picture kwam. At random verscheen mijn review onder de uitgelichte gebruikersreviews vanwege de +3 moderatie. Dat heeft voor veel views gezorgd. Na een paar dagen was mijn review niet meer te zien want het aanbod overschaduwt dan de 'parels'. Pas nadat ik in de top 3 van gebruikersreview van de maand stond was er weer even een opleving. Nou is de smartwatch nog niet een populaire productcategorie dus ik zal daar ook geen verdere conclusies aan verbinden.
We proberen ze zoveel mogelijk zichtbaar te maken. Op verschillende plekken op de overkoepelende pagina's:Wat ik ermee wil zeggen is dat gevonden worden het lastigst is. En dat hoeft dan niet eens over reviews te gaan, maar ook over de bergen aan informatie waar onder andere -The_Mask- aan bijdraagt en zoals hier aangehaald de succesvolle videoseries door Tweakers zelf gemaakt. Met een subdomein kan je de gecategoriseerde items langer en misschien nog in grotere aantallen tonen met een bredere koppeling naar de pricewatch, forum en tweakblogs op die gespecificeerde onderwerpen ipv nu van alles een beetje. Echter, je hebt wel gelijk wanneer je stelt dat mensen er dan wel naartoe moeten klikken. Is er dan niet een pagina ontwerp te verzinnen zodat bezoekers haast niet om subdomeinen heen kunnen zonder de samenhang te verliezen?

Bij individuele producten:

en inderdaad op ander plekken zoals de FP. We hebben daarbij niet de macht om lezen af te dwingen. Zoals je zelf al stelt, de content is er maar je scrollt er makkelijk langs. Wellicht dat dat anders gaan worden als je je abonneert op content naar keuze.
Dank voor het compliment. Wij doen al jaren ons best om jullie te pest... ehh om Tweakers zo goed mogelijk te maken. Dat is een klus die nooit af is, dat weten wij ook. Want zo lang als we bouwen aan Tweakers zijn er frustraties en zorgen over het niveau. Om over moderatie maar te zwijgen.Ik weet het het is makkelijk praten zo maar de frustraties in dit topic en de andere door de jaren heen komen ook niet zomaar uit de lucht vallen. Nogmaals, ik ken de statistieken niet en ik ben geen webdesigner. Ik vind het leuk om Tweakers te bezoeken en draag graag bij aan de community, zo ook in dit topic
Van mij mag Tweakers nog wel wat breder worden qua onderwerpen, een beetje meer richting Gizmodo en/of Life Hacker. En liefst meer eigen nieuws maken naast de (vertaalde) persberichten die ook (en vaak eerder) op Nu.nl staan.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, we glijden zeker niet af. Bijvoorbeeld: in 2006 was een productie als deze ondenkbaar.We hadden niet de capaciteit om 'm te maken. De bezoekerscijfers zijn sinds 2006 spectaculair gestegen en dat doen ze nog steeds. Ok, iets minder spectaculair, maar toch. De waardering voor Tweakers die we extern en objectief laten meten is skyhigh. Langs jouw maatstaf glijden we misschien af, maar laten we een niveau dieper kijken om te zien of dat echt zo is.onetime schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:29:
[...]
Je bevestigd hierbij de topic titel: Tweakers niet meer wat het geweest was.
Tweakers dwaald af naar de nieuwe gemiddelde bezoeker.
Om het gemeen te zeggen: leuk al die excuses die je geeft.
Op zijn eerlijkst: helaas begrijpelijk.
Subjectief: tweakers glijd af. (heeft veel te maken met de vele onzin reacties die niets toevoegen of erger)
Je stelt ook de vraag: Dwalen we af? Ik denk van niet. Maar de vraag moet eigenlijk zijn: "dwalen we af voor jou?". Wat we zien is dat interesse van ons lezerspubliek verschuift. Er vallen dingen weg, er komen nieuwe onderwerpen af. Overclocking was vroeger een hot topic, tegenwoordig is het niet meer nodig dus is er alleen nog een kleine
Maar goed, ik had het over het grote prubliek. In 2006 waren we bezig met Vista, met de PS3, met hee ... valt het jou ook op dat we in 2006 ook al een aardige mix hadden van hardware, software, portables, gaming hardware, software, internet & privacy. Datzelfde doen we in 2015, en de successen meten we af aan de interesse die jullie tonen in onze content. De waardering van de door jullie geproduceerde content stijgt ook enorm. Het aantal stijgt, de waardering stijgt, de hoeveelheid verkregen karma ook.
Dus: glijden we af? Ik durf te zeggen van niet. Tweakers groeit. Tweakers groeit mee met de veranderende interesse van haar publiek. Dat we soms weemoedig achterom kijken en denken: "vroeger was alles beter", dat hoort bij zo'n groeiproces. We worden samen volwassen en dat is soms best wel een cultureshock. Maar als we objectief kijken naar meetbare cijfers, dan maken we (community & redactie) meer content die beter wordt gewaardeerd.
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?Fiber schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
Van mij mag Tweakers nog wel wat breder worden qua onderwerpen, een beetje meer richting Gizmodo en/of Life Hacker. En liefst meer eigen nieuws maken naast de (vertaalde) persberichten die ook (en vaak eerder) op Nu.nl staan.
Ik stel daarentegen dat we wel zelf nieuws maken, en veel ook. We tikken geen persberichten over, we sturen zelf mensen naar CES, IFA, MWC, Computex en ga zo maar door. Die maken ter plekke previews, nieuws etc. etc. En mag ik je even herinneren aan een van de meest schokkende berichten over data-security van het afgelopen jaar? Of nieuws dat het kabinet aan het wankelen bracht? Wie bracht dat als eerste? Niet NU of HWI.
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 24-02-2016 13:27 ]
Anoniem: 627966
Klinkt als groodheidswaanzin. Groei zegt niets, het gaat om de inhoud. Het feit dat alleen daar (naar groei) "objectief" naar gekeken wordt zegt alles. Hetzelfde gaat op voor die interesse. Een Apple nieuwsbericht met een leuke titel en we hebben weer een druk bezocht artikel. Kijk ons eens.zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
[...]
Nee, we glijden zeker niet af. Bijvoorbeeld: in 2006 was een productie als deze ondenkbaar.We hadden niet de capaciteit om 'm te maken. De bezoekerscijfers zijn sinds 2006 spectaculair gestegen en dat doen ze nog steeds. Ok, iets minder spectaculair, maar toch. De waardering voor Tweakers die we extern en objectief laten meten is skyhigh. Langs jouw maatstaf glijden we misschien af, maar laten we een niveau dieper kijken om te zien of dat echt zo is.
Je stelt ook de vraag: Dwalen we af? Ik denk van niet. Maar de vraag moet eigenlijk zijn: "dwalen we af voor jou?". Wat we zien is dat interesse van ons lezerspubliek verschuift. Er vallen dingen weg, er komen nieuwe onderwerpen af. Overclocking was vroeger een hot topic, tegenwoordig is het niet meer nodig dus is er alleen nog een kleinefanatieke
groep mee bezig. Zelfde geldt voor Blackberry, Windows Mobile, MP3 spelers en ga zo maar door. Toch hebben ook al die zaken en harde kern van diehard fans. Als ik dan eens kijk naar jouw individuele interesse, dan zie ik tekenen van die grote bewegingen in je profiel wel terug. Domotica/smarthome was niets in 2006. Nu is het erg in trek.
Maar goed, ik had het over het grote prubliek. In 2006 waren we bezig met Vista, met de PS3, met hee ... valt het jou ook op dat we in 2006 ook al een aardige mix hadden van hardware, software, portables, gaming hardware, software, internet & privacy. Datzelfde doen we in 2015, en de successen meten we af aan de interesse die jullie tonen in onze content. De waardering van de door jullie geproduceerde content stijgt ook enorm. Het aantal stijgt, de waardering stijgt, de hoeveelheid verkregen karma ook.
Dus: glijden we af? Ik durf te zeggen van niet. Tweakers groeit. Tweakers groeit mee met de veranderende interesse van haar publiek. Dat we soms weemoedig achterom kijken en denken: "vroeger was alles beter", dat hoort bij zo'n groeiproces. We worden samen volwassen en dat is soms best wel een cultureshock. Maar als we objectief kijken naar meetbare cijfers, dan maken we (community & redactie) meer content die beter wordt gewaardeerd.
Wat opvalt is dat als iemand pro tweakers schrijft dit direct aangegrepen wordt als bevestiging dat men de goed kant op gaat. Maar als iemand negatief is het ten stelligste ontkracht wordt, en met allerlei omwegen dingen tracht te vergoelijken
Zo'n uitspraak ook...
Tweakers groeit mee met de veranderende interesse van haar publiek.
Het publiek is inderdaad veranderd in veelal een schooljongetjes publiek die niet normaal kan lezen, rechtlijnige reacties schrijft vanuit een onderbuik gevoel en geheel niets wil aannemen en daarbij vooral verzand in zijdelingse discussies die niets met het echte onderwerp te maken hebben. Hier mag de meer intelligente lezer dagelijks door worstelen en verliest animo om zich nog te mengen in waardeloze discussie levels. De meer intelligente lezer wordt hierdoor weggejaagd en tweakersnet triggert op deze manier een eenzijdig publiek.
Hoe komt dit veranderlijke publiek? Misschien moet je realiseren dat de invulling van een site / forum bepaalde soort mensen aantrekt.
Persoonlijk vind ik het systeem/ layout van hoe je comments hier kunt schrijven oubollig van opzet en onduidelijk, niet meer van deze tijd.
Zo'n uitspraak ook...
Het publiek is inderdaad veranderd in veelal een schooljongetjes publiek die niet normaal kan lezen, rechtlijnige reacties schrijft vanuit een onderbuik gevoel en geheel niets wil aannemen en daarbij vooral verzand in zijdelingse discussies die niets met het echte onderwerp te maken hebben. Hier mag de meer intelligente lezer dagelijks door worstelen en verliest animo om zich nog te mengen in waardeloze discussie levels. De meer intelligente lezer wordt hierdoor weggejaagd en tweakersnet triggert op deze manier een eenzijdig publiek.
Hoe komt dit veranderlijke publiek? Misschien moet je realiseren dat de invulling van een site / forum bepaalde soort mensen aantrekt.
Persoonlijk vind ik het systeem/ layout van hoe je comments hier kunt schrijven oubollig van opzet en onduidelijk, niet meer van deze tijd.
Ik zeg niet dat jullie geen eigen nieuws maken maar dat het nog wel wat meer mag...
Waarom lees ik dit op Nu.nl en (nog) niet op Tweakers?
http://www.nu.nl/reviews/...ect-tango-van-google.html
en dit...?
http://www.nu.nl/internet...-2015-verdriedubbeld.html
Ik zeg niet dat jullie het slecht doen, maar het kan altijd beter. En breder... (Dat was eigenlijk mijn belangrijkste opmerking.)
Waarom lees ik dit op Nu.nl en (nog) niet op Tweakers?
http://www.nu.nl/reviews/...ect-tango-van-google.html
en dit...?
Ik zeg niet dat jullie het slecht doen, maar het kan altijd beter. En breder... (Dat was eigenlijk mijn belangrijkste opmerking.)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat lijkt mij inderdaad een mooie feature voor de vaste bezoeker met een account. Had ik zelf nog niet direct aan gedacht. Ik ben fan als dat werkelijkheid wordt.zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:59:
Uiteindelijk zou je in mijn ideale wereld je abonneren op een product, productgroep of onderwerp. Of meervoud daarvan. Van die zaken krijg je alle content gepresenteerd op jouw frontpage. Je krijgt alerts over jouw producten etc. etc. Voor we zover zijn, dat duurt nog wel even.
Breder nieuws brengen kan ten koste gaan van de diepgang. Je hebt immers de juiste redacteuren nodig. Wat ik begrepen heb is het voor Tweakers nu al moeilijk om de begroting ieder jaar weer op orde te krijgen. Een heel leger nieuwe redacteuren aannemen om brede én diepgaande (nieuws)artikelen te schrijven lijkt mij momenteel niet realistisch. Het een zal altijd ten koste gaan van iets anders. Ik zeg dan ook niet dat het nu ook al niet kan, maar dan moet je hoogstwaarschijnlijk prioriteiten anders verdelen met als gevolg dat we weer klagen over het andereFiber schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:40:
Ik zeg niet dat jullie geen eigen nieuws maken maar dat het nog wel wat meer mag...
Waarom lees ik dit op Nu.nl en (nog) niet op Tweakers? http://www.nu.nl/reviews/...ect-tango-van-google.html
en dit...?
Anoniem: 147126
http://www.techpowerup.com/letatcest schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:47:
[...]
Zou je voorbeelden kunnen geven van dingen die je de afgelopen tijd gemist hebt?
Hardware! Niet allemaal van die slappe meuk artikelen.
Het is vooral een zaak van het wegnemen van vooroordelen maar ik ben me er terdeg van bewust dat ook wij tekortkomingen hebben. Tweakers is verre van perfect en dat zullen we wellicht ook nooit worden. We streven wel om beter te worden, elke iteratie weer.GoldenRatio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:39:
Wat opvalt is dat als iemand pro tweakers schrijft dit direct aangegrepen wordt als bevestiging dat men de goed kant op gaat. Maar als iemand negatief is het ten stelligste ontkracht wordt, en met allerlei omwegen dingen tracht te vergoelijken
JUist daarom zoeken we een brede mix. Van de nieuwste games tot een driedelige docuemntaire over CERN. We proberen juist niet teveel binnen een groep te blijven hangen. Op het forum zijn er soms binnen hetzelfde subforum topics met enorme kwalitatieve verschillen. We zijn er zeker niet blind voor.Zo'n uitspraak ook...
Eens. Gaan we dit jaar mee aan de slag.Persoonlijk vind ik het systeem/ layout van hoe je comments hier kunt schrijven oubollig van opzet en onduidelijk, niet meer van deze tijd.
Over groei an sich: eens. Daarom meten we ook geregeld bijvoorbeeld hoe onze NPS score is. Meten we de klanttevredenheid in eigen onderzoeken. Lezen we LA en GR. Groei alleen is absoluut niet zaligmakend.Anoniem: 627966 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:38:
Klinkt als groodheidswaanzin. Groei zegt niets, het gaat om de inhoud. Het feit dat alleen daar (naar groei) "objectief" naar gekeken wordt zegt alles. Hetzelfde gaat op voor die interesse. Een Apple nieuwsbericht met een leuke titel en we hebben weer een druk bezocht artikel. Kijk ons eens.
Tweakers glijdt wel af. Ik geef toch aan dat dat voor mij veel met het nivo van de reacties te maken heeft?zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
[...]
Nee, we glijden zeker niet af. Bijvoorbeeld: in 2006 was een productie als deze ondenkbaar.We hadden niet de capaciteit om 'm te maken. De bezoekerscijfers zijn sinds 2006 spectaculair gestegen en dat doen ze nog steeds. Ok, iets minder spectaculair, maar toch. De waardering voor Tweakers die we extern en objectief laten meten is skyhigh. Langs jouw maatstaf glijden we misschien af, maar laten we een niveau dieper kijken om te zien of dat echt zo is.
Je stelt ook de vraag: Dwalen we af? Ik denk van niet. Maar de vraag moet eigenlijk zijn: "dwalen we af voor jou?". Wat we zien is dat interesse van ons lezerspubliek verschuift. Er vallen dingen weg, er komen nieuwe onderwerpen af. Overclocking was vroeger een hot topic, tegenwoordig is het niet meer nodig dus is er alleen nog een kleinefanatieke
groep mee bezig. Zelfde geldt voor Blackberry, Windows Mobile, MP3 spelers en ga zo maar door. Toch hebben ook al die zaken en harde kern van diehard fans. Als ik dan eens kijk naar jouw individuele interesse, dan zie ik tekenen van die grote bewegingen in je profiel wel terug. Domotica/smarthome was niets in 2006. Nu is het erg in trek.
[...]
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?
Ik stel daarentegen dat we wel zelf nieuws maken, en veel ook. We tikken geen persberichten over, we sturen zelf mensen naar CES, IFA, MWC, Computex en ga zo maar door. Die maken ter plekke previews, nieuws etc. etc. En mag ik je even herinneren aan een van de meest schokkende berichten over data-security van het afgelopen jaar? Of nieuws dat het kabinet aan het wankelen bracht? Wie bracht dat als eerste? Niet NU of HWI.
Ik kan me voorstellen dat marketing mensen bezoekers aantallen met kwaliteit verwarren, ik doe dat niet. Ook waardering is niet hetzelfde als kwaliteit, al is er hopelijk wel correlatie... (ja soms zijn er nog wel pareltjes...)
Waar komt dat stuk onder de streep in de quote vandaan? Ik zie het niet gewoon in jouw reactie... Bug?
Wil je mijn samenvatting van jouw reactie, waar ik op reageerde nog eens lezen?
Als je dat begrijpt zie je dat ik het zelfs begrijp. Betekend niet dat ik het leuk vindt of het er mee eens ben...zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
Dat is inderdaad wat wij in de verschuivingen zien. De interesse verschuift van hardcore componenten naar andere zaken ... Wij schuiven dan mee qua content. Daarbij houden we altijd de tweakers tech insteek hoog in ons vaandel.
Sommigen zeggen dat het allemaal maar oppervlakkig is geschreven voor de gemiddelde consument... We zitten met het simpele feit dat er veel aanbod is en dat we niet ongelimiteerd redactionele/review capaciteit is. ... We doen in ieder geval ons stinkende best om de zaken die jullie interesseren te previewen, beschrijven en testen.
...
Wij moeten dagelijks de balans vinden tussen diepgang van de review en de hoeveelheid reviews, nieuws, etc. etc. Daarbij doen we ongetwijfeld mensen tekort. However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed.
[end/quote]
Je bevestigd hierbij de topic titel: Tweakers niet meer wat het geweest was.
Tweakers dwaald af naar de nieuwe gemiddelde bezoeker.
Om het gemeen te zeggen: leuk al die excuses die je geeft.
Op zijn eerlijkst: helaas begrijpelijk.
Subjectief: tweakers glijd af. (heeft veel te maken met de vele onzin reacties die niets toevoegen of erger)
Je maakt helaas de fout om waar ik op reageer te verwarren met mijn interesse , al is er hopelijk wel correlatie..., maar het heeft ook duidelijk te maken met wat er hier beschikbaar is. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat ik gewoon minder op tweakers moet komen. Toen mijn mod-rechten werden uitgezet omdat ik modereerde naar mijn kennis, werd dat niet gewaardeerd. Fijn dat ik toen tegen mezelf ben beschermd, ik ging weer wat meer buiten spelen,

Ook gij, Zeef. eerste en laatste alineaGoldenRatio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:39:
Zo'n uitspraak ook...
...
Maar zo zijn er teveel. Teveel bevestiging zoeken van wat bedacht is als goed, en kommentaar te snel afdoen als dat zie je verkeerd. Dus niet luisteren naar kommentaar en niet serieus nemen.
Vergeet de marketing / manager commenrciele praat en bekijk het meer van uit de communicatie / relatie (therapie) hoek. Erken dat tweakers slechter wordt door het commerciele met de bezoekers mee schuiven. (door het dalende niveau

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Het wegnemen van het vooroordeel bij een groot deel van de crew dat bezoekers het verkeerd zien?zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:46:
[...]
Het is vooral een zaak van het wegnemen van vooroordelen ...
[...]
Over groei an sich: eens. Daarom meten we ook geregeld bijvoorbeeld hoe onze NPS score is. Meten we de klanttevredenheid in eigen onderzoeken. Lezen we LA en GR. Groei alleen is absoluut niet zaligmakend.
Zie mijn eerdere reactie waar ik véél te veel tijd aan heb besteed.
Fijn dat NPS, maar dat zegt niets over kwaliteit. (zie mijn eerdere reactie waarom) Wel over marketing (...klantenloyaliteit ...)
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
We kunnen wel blijven kissebsissen, dat heeft weinig zijn. Zelfs dit topic is een herhaling van zetten.onetime schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Ook gij, Zeef. eerste en laatste alinea
Maar zo zijn er teveel. Teveel bevestiging zoeken van wat bedacht is als goed, en kommentaar te snel afdoen als dat zie je verkeerd. Dus niet luisteren naar kommentaar en niet serieus nemen.
Vergeet de marketing / manager commenrciele praat en bekijk het meer van uit de communicatie / relatie (therapie) hoek. Erken dat tweakers slechter wordt door het commerciele met de bezoekers mee schuiven. (door het dalende niveauvan de bezoekers). Gewoon erkennen, en het zeggen als het helaas een commerciële noodzaak is.
Dus ik erken meteen dat Tweakers is veranderd en erken ook meteen dat de commercie daar mede schuldig aan is. Hebben we trouwens nooit geheimzinnig over gedaan, maar dat terzijde. Ik verwerp met kracht dat Tweakers slechter is geworden. Dat is objectief niet waar, maar ik erken meteen dat het subjectief zeker mogelijk is dat we niet (meer?) aansluiten bij je wensen.
[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 24-02-2016 15:08 ]
Op zich is die verschuiving niet erg, als je dan als eigenwaarde de grens van het 'hacken' van gebaande paden in computer technologie ofzo houdt. Die identiteit is soms wat diffuus als het te breed wordt, dus enige focus forceren is wel nuttig. Overigens zorgt het volgen van cijfers er voor dat je de stats-trekkers erin houdt, maar daarmee verlies je potentieel je identiteit. Net wat belangrijker is - liefste bereik je beide uiteraard.zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
Dat is inderdaad wat wij in de verschuivingen zien. De interesse verschuift van hardcore componenten naar andere zaken. Vroeger was iemand druk met overclocken, nu met maken van ROMs voor Chinese tablets. Van het zelfbouwen van PC's naar de toepassing van domotica in huis. We zien dat ook in de cijfers. Een achtergrond over domotica scoort bijna vijf keer zoveel lezers als die over de Skylake-architectuur. Wij schuiven dan mee qua content. Daarbij houden we altijd de tweakers tech insteek hoog in ons vaandel.
Wat Tweakers zover ik het kan zie wellicht onvoldoende (meer) doet - is dingen samen met de tweakers. Ooit schreef ik ook reviews, simpelweg omdat ik het leuk vond. Ik weet niet hoe hoog de drempel is om zelf als gewone tweaker 's iets bij te dragen - of ben je dan automatisch aangewezen op de tweakblogs. Het professionaliseren maakt het onpersoonlijker en minder 'voor en door tweakers', maar van de redactie, voor de lezers. Qua community is er nog steeds een flinke groep dagelijks actief, je zou meer niet-professionele content kunnen mengen met wel-professionele content. Weet niet of dat al gebaseerde stations zijn en geprobeerd doch gefaald, maar ik zie tweakers tegenwoordig meer als bedrijf waar nog een paar hoekjes zijn waar je qua community terecht kunt. Dat was ooit andersom uiteraard.Daarbij nog de opmerking dat 'we niet diep genoeg op de materie ingaan'. Laten we daarbij voorop stellen dat we voor de echte connaisseurs nooit diep genoeg ingaan op de materie. Als je je 4 weken kan focussen op een product, dan ga je inderdaad details naar boven halen die wij missen. De ratrace om diepstgaande kennis gaan we altijd verliezen van deze categorie. Is dat erg? Voor de expert ongetwijfeld. Voor de geïnteresseerde lezer niet. Die krijgt voldoende informatie van Tweakers om een gefundeerde keuze te maken.
Dat is precies de crux, om jullie baseline als bedrijf overeind te houden heb je een bepaalde hoeveelheid kritische massa aan gebruikers/bezoekers nodig. Dat betekent een brede insteek, om zoveel mogelijk mensen die ongeveer in je hoek zitten naar je toe te trekken. Maar, dat betekent ook dat je die (te) kleine groep tweakers die je wellicht al een decennium trouw zijn niet per se meer een stem in het geheel geeft. Ze zijn te klein geworden en daarmee niet meer primair je doelgroep.Wij moeten dagelijks de balans vinden tussen diepgang van de review en de hoeveelheid reviews, nieuws, etc. etc. Daarbij doen we ongetwijfeld mensen tekort. However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed.
Bij een klant speelt dezelfde discussie, de partij die in de minderheid is, heeft nu het meest te zeggen. Daarmee vertegenwoordigen ze niet de meerderheid van de omzet, inkomsten en activiteiten en dat wringt aan alle kanten. Elk commercieel denkend iemand zet die minderheid aan de kant en richt zich op de kern van het bedrijf en niet op de niche. Dan krijg je automatisch de identiteitsdiscussie erbij - waarbij de opmerking '<bedrijf x> is niet meer wat het geweest was' tevens volgde. Dat is niet goed of fout, dat is de realiteit.
Edit: overigens begrijp ik de keuzes die gemaakt worden heel goed, maar sluit ik me in de discussie wel aan bij de mensen die zich soms wat verweest zijn gaan voelen. Kom zelf bijna alleen op het forum, tenzij ik iets specifiek zoek (review, PW, VA). Tech nieuws lees ik meestal op Engelstalige sites.
[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-02-2016 15:46 ]
Ik wil helemaal niet kissebissen. Ik probeer als velen wat duidelijk te maken.zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:00:
[...]
We kunnen wel blijven kissebsissen, dat heeft weinig zijn. Zelfs dit topic is een herhaling van zetten.Jouw vermoedens ontkracht ik met harde cijfers. Die wil je niet erkennen, je wil slecht gelijk krijgen op je gevoel. Daar gaan we toch niet uitkomen vrees is. het meningsverschil over moderatie compliceert dat eerder dan dat het bijdraagt aan een oplossing.
Dus ik erken meteen dat Tweakers is veranderd en erken ook meteen dat de commercie daar mede schuldig aan is. Hebben we trouwens nooit geheimzinnig over gedaan, maar dat terzijde. Ik verwerp met kracht dat Tweakers slechter is geworden. Dat is objectief niet waar, maar ik erken meteen dat het subjectief zeker mogelijk is dat we niet (meer?) aansluiten bij je wensen.
Mijn objectief, door velen gedeelde waarnemingen zijn niet met cijfers te weerleggen. Daar gaat dit topic over. Jammer dat het helaas niet (wil?) overkomen. Ik en ik vermoed velen met mij geven hun commentaar in de hoop tweakers te verbeteren. Niet als persoonlijke aanval.
Wat oudgedienden mogelijk wel als persoonlijke aanval zien is dat jij hun konstatering dat tweakers slechter is geworden op grond van cijfers verwerpt. Vergeet niet dat voor een bezoeker alles wat op de site staat, inclusief reacties, tweakers.net is. En nogmaals, het gemiddelde niveau van de bezoeker is gedaald.
Ik krijg, al dan niet terecht, de indruk dat je op commerciële gronden (baan zekerheid?) moeite hebt met de door velen geconstateerde achteruitgang. Dat doet niets af aan "jullie" pogingen de site zo goed mogelijk te maken. En fijn dat je de door commercie gedreven veranderingen als zodanig erkend. Tot slot spreek ik bij deze de hoop uit dat tweakers een voldoende hoog niveau weet vast te houden om interessant te blijven.
Ik kan mij wel enigzins vinden in de opmerkingen van "onetime". Ik weet alleen niet of "het glijd af" de juiste woorden zijn. Ik geef toe dat het niveau op tweakers veranderd is. Dit kun je interpreteren als "goed" afgaande op de bezoekers statistieken, maar ook als "jammer" als ik vanuit mijn eigen perspectief kijk.
Waarom jammer? Nou eigenlijk zoals the Mask ook al aangaf. Hij legt wat mij betreft precies de vinger op de zere plek. Vergelijk deze review eens met deze. Bij eerstgenoemde review wordt er veel meer ingegaan op de techniek zelf, de architectuur etc. er zijn zelfs meerdere pagina's aan gewijd. Bij het tweede voorbeeld artikel zijn er wel 2 alineatjes gewijd aan de architectuur. Vooral het meer vertellen over de werking van een stuk hardware/achitectuur is wat Tweakers voorheen interresant maakte, alleen zie je dat tegenwoordig niet zoveel meer. Als dit soort artikelen/reviews er zijn dan is het vaak niet zozeer op hardware gebied, maar op mobile/privacy/security gebied. Leuk om te lezen, maar het is niet echt waar ik voor naar Tweakers kwam. Wat ik dan weer wel leuk vond was de serie over CERN
Natuurlijk zijn er ook de gewone nieuws artikelen, maar die kun je in principe overal op het internet vinden en dan weet ik het zelfs eerder dan Tweakers. Dus zo'n zelfde soort artikel qua content is niet zo interresant op Tweakers. Tweakers was altijd al wel wat later met het nieuws, maar dat was niet zo erg want er zat een toegevoegde waarde in de artikelen op Tweakers die je op nu.nl niet hoeft te verwachten.
In zo'n geval wil ik bijvoorbeeld niet alleen weten dat fabrikant X nieuw product Y heeft, maar ook hoe product Y werkt, wat maakt product Y beter dan het product van concurrent Z, waarom zou ik product Y moeten willen, wij verwachten zelf product Y binnenkort te reviewen etc.
Het magische supervage nietszeggende woord "Diepgang" komt ineens bij me op
Waarom jammer? Nou eigenlijk zoals the Mask ook al aangaf. Hij legt wat mij betreft precies de vinger op de zere plek. Vergelijk deze review eens met deze. Bij eerstgenoemde review wordt er veel meer ingegaan op de techniek zelf, de architectuur etc. er zijn zelfs meerdere pagina's aan gewijd. Bij het tweede voorbeeld artikel zijn er wel 2 alineatjes gewijd aan de architectuur. Vooral het meer vertellen over de werking van een stuk hardware/achitectuur is wat Tweakers voorheen interresant maakte, alleen zie je dat tegenwoordig niet zoveel meer. Als dit soort artikelen/reviews er zijn dan is het vaak niet zozeer op hardware gebied, maar op mobile/privacy/security gebied. Leuk om te lezen, maar het is niet echt waar ik voor naar Tweakers kwam. Wat ik dan weer wel leuk vond was de serie over CERN
Natuurlijk zijn er ook de gewone nieuws artikelen, maar die kun je in principe overal op het internet vinden en dan weet ik het zelfs eerder dan Tweakers. Dus zo'n zelfde soort artikel qua content is niet zo interresant op Tweakers. Tweakers was altijd al wel wat later met het nieuws, maar dat was niet zo erg want er zat een toegevoegde waarde in de artikelen op Tweakers die je op nu.nl niet hoeft te verwachten.
In zo'n geval wil ik bijvoorbeeld niet alleen weten dat fabrikant X nieuw product Y heeft, maar ook hoe product Y werkt, wat maakt product Y beter dan het product van concurrent Z, waarom zou ik product Y moeten willen, wij verwachten zelf product Y binnenkort te reviewen etc.
Het magische supervage nietszeggende woord "Diepgang" komt ineens bij me op
[ Voor 0% gewijzigd door Meekoh op 24-02-2016 16:26 . Reden: typo ]
Computer says no
Wat mij er vooral van weerhoud om tweakers.net dagelijks te bezoeken heeft niet zozeer te maken met de community zelf, maar de technologie dat erachter schuilt. Ik vind forums over het algemeen zeer onoverzichtelijk en middeleeuws.
Zelf heb ik een facebookgroep opgericht voor de Nederlandse ICT-er dat inmiddels als bijna 2300 leden telt *knip*. Wat er vooral fijn aan vind is de real-time interactie tussen de gebruikers, wat vooral te maken heeft met het feit dat mensen vaak op facebook zitten
Zelf heb ik een facebookgroep opgericht voor de Nederlandse ICT-er dat inmiddels als bijna 2300 leden telt *knip*. Wat er vooral fijn aan vind is de real-time interactie tussen de gebruikers, wat vooral te maken heeft met het feit dat mensen vaak op facebook zitten
[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 25-02-2016 15:22 . Reden: Linkje verwijdert, voegt niets toe ]
Ik ben blij met de output van de redactie: MWC newsfeed.
Ja, ik mis ook de grote roundups van vroeger en de dikke in depth storageposts van Femme waarmee Slashdot naar de kroon gestoken kon worden.
Ja, ik mis ook de grote roundups van vroeger en de dikke in depth storageposts van Femme waarmee Slashdot naar de kroon gestoken kon worden.
Anoniem: 27535
Wait, wut?onetime schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:45:
[...]
Mijn objectief, door velen gedeelde waarnemingen zijn niet met cijfers te weerleggen.
Dat er mensen zijn die het minder vinden worden, tuurlijk. Er is geen bedrijf ter wereld dat 100% tevreden users heeft of users die niet een andere richting zouden willen zien. Maar wil je nu serieus zeggen dat jouw mening en die van een paar gelijkgestemden op een userbase die > 90 miljoen pagina's per maand consumeren objectief is en dat die mening meer zegt over de situatie dan uitgebreid en herhaald onderzoek?
Interessant... Ik ga die werkwijze als onderzoeksafdeling ook maar eens bij de baas voorleggen. Vééééél makkelijker
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 25-02-2016 14:53 ]
Hmmm, jij ziet Tweakers dus als bedrijf en wij zijn de klanten...? Daar gaat mijn idee van 'one happy family'...
Dat klopt toch gedeeltelijk?Fiber schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:54:
Hmmm, jij ziet Tweakers dus als bedrijf en wij zijn de klanten...? Daar gaat mijn idee van 'one happy family'...
Tweakers is onderdeel van de Persgroep en als je de jaarcijfers erbij zoekt, valt Tweakers onder bepaalde posten. Die posten (geld, positief of negatief) wordt gegenereerd onder andere door de verkoop van de T.net abonnementen.
Daarnaast, als je het iets simpeler bekijkt; zodra je ergens een service afneemt (gratis of niet), ben je automatisch klant/client.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je moet wel bedenken dat 99,99% van dat aantal waarschijnlijk niet in staat is een goed artikel van een slecht artikel te onderscheiden. Als een artikel dan echt slecht is en vol fouten staat dan hebben echt verreweg de meeste mensen dat niet door. Die zijn gewoon in de veronderstelling dat het een goed artikel is waar ze wat aan hebben. Als je dan zo'n slecht artikel publiceert en er dan eerlijk bijzet dat het allemaal onzin is wat er staat dan denk ik dat het best wel snel terug zal lopen.Anoniem: 27535 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Wait, wut?
Dat er mensen zijn die het minder vinden worden, tuurlijk. Er is geen bedrijf ter wereld dat 100% tevreden users heeft of users die niet een andere richting zouden willen zien. Maar wil je nu serieus zeggen dat jouw mening en die van een paar gelijkgestemden op een userbase die > 90 miljoen pagina's per maand consumeren objectief is en dat die mening meer zegt over de situatie dan uitgebreid en herhaald onderzoek?
Interessant... Ik ga die werkwijze als onderzoeksafdeling ook maar eens bij de baas voorleggen. Vééééél makkelijker
Daarom kun je bezoekersaantal ook niet gebruiken als bewijs als de inhoud goed is. Dat zegt vaak meer over reclame, marketing en hoe goed je vindbaar bent op het internet.
Een ander perfect voorbeeld is bijvoorbeeld het forum van Tomshardware.com dat overheerst wordt door fanboys en noobs die allemaal onzin verspreiden, toch is het een heel populair forum. Perfecte voorbeeld van hoe populariteit niks te maken hoeft te hebben met hoe goed een website het doet.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Floppus heeft het niet (alleen) over bezoekersaantallen, maar over de onderzoeken die Tweakers doet onder haar bezoekers. Regelmatig wordt een random selectie aan bezoekers uitgenodigd voor een korte enquête over hoe ze Tweakers ervaren etc. en er wordt ook meer gemeten dan alleen domweg bezoekers aantallen.
Wat Floppus aangeeft is dat de data uit die onderzoeken en metingen wat betrouwbaarder is dan de mening van een enkeling met een paar medestanders in dit topic.
Wat Floppus aangeeft is dat de data uit die onderzoeken en metingen wat betrouwbaarder is dan de mening van een enkeling met een paar medestanders in dit topic.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Wat ik vooral zie zijn 2 partijen die allebei een compleet eigen definitie hanteren van wat "goed" zou moeten zijn zonder dat iemand zijn definitie uitspreekt. Daar ga je nooit uitkomen.onetime schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:45:
[...]
Wat oudgedienden mogelijk wel als persoonlijke aanval zien is dat jij hun konstatering dat tweakers slechter is geworden op grond van cijfers verwerpt.
Voor de oudgedienden is er wel redelijk wat veranderd, op de site maar ook in aantallen oudgedienden, waar vroeger de "oudgedienden" 80% van de bezoekers uitmaakten en erg geïnteresseerd waren in bijv diepgaande reviews van voedingen, maken denk ik de oudgedienden nu nog maar 5% van de bezoekers uit (als het al dat is). En dan heb je dus de situatie dat een diepgaande review van een voeding wellicht door 5% van je bezoekers gewaardeerd wordt (als oudgedienden geen andere interesses hebben gekregen)...
Is het goed dat 5% van je bezoekers het een goede review vind (als het je oudgedienden zijn uiteraard een willekeurige andere groep van 5% is weer fout), of is het goed als 70% van je bezoekers het een goede review vinden?
Het gemiddelde niveau van de NL'er is gewoon dalende en wat dan nog?En nogmaals, het gemiddelde niveau van de bezoeker is gedaald.
Zoals ik net al zeg, het is een achteruitgang voor de oudgedienden, maar het is een vooruitgang voor de nieuwe gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in een diepgaande review van een voeding maar wel in artikel 200 over de iPhone 7.Ik krijg, al dan niet terecht, de indruk dat je op commerciële gronden (baan zekerheid?) moeite hebt met de door velen geconstateerde achteruitgang.
Wat een echte 100% achteruitgang zou zijn is als t.net zich gaat richten op de 5% om die te pleasen. Want dan is het een achteruitgang voor 95% van je bezoekers.
Wat ik me wel afvraag is of de meeste gevoelens hier gewoon niet komen omdat T.net te breed is geworden en te veel content produceert waardoor er veel mogelijk wel relevante content gemist wordt omdat het off-page verschoven is.
Daarom lijkt mij ook dat channels idee wel een goede, dan kan iemand gewoon kiezen voor een hardware "channel" en daarin gaat het niet zo hard, zodat je bijna niets mist ook al kijk je maar 1x per dag.
De precieze uitwerking of invulling zie ik nog even niet voor me.
Maar ik heb wel sterk het vermoeden dat het te veel content ook gezorgd heeft voor een vervlakking van de diepgang, want het is simpelweg niet economisch om 1 dag te steken in een artikel wat binnen een halve dag na publicatie al van de FP verdwenen is.
Dan steek je er maar een halve dag in en produceer je dus 2 artikelen wat je 1e eerste nog sneller wegduwt, welkom to the ratrace van algemeen nieuws.
Waar ik aan zou denken is meer : Behoud de huidige FP (die trekt bezoekers en het is ook wel leuk om het algemene nieuws vluchtig te scannen) maar maak bovenin tabjes oid zodat als je het algemene nieuws gescanned hebt je nog snel even het tabje hardware oid aan kan klikken om te zien of er daar nog artikelen tussenstaan die je gemist hebt met het scannen.
Dan kan je op die tabjes wellicht ook een andere lay-out neerzetten met meer plaatjes, want je hebt gewoon minder content
Hier maak jij een denkfout in mijn optiek. Voorbeeld: In Den Haag zit onze volksvertegenwoordiging. Die paar lui in Den Haag bepalen voor alle Nederlanders wat goed voor ons is. Dit omdat Kees en Anna (om maar eens geen Henk en Ingrid erbij te halen) er toch geen bal van snappen hoe op een goede manier politiek bedreven kan worden. Dst is niet erg, want daar is een politicus immers voor aangenomen. De intelligentere mensen in de bevolking zijn eerder in staat om de politieke spelletjes te doorgronden en komen wanneer nodig met goede argumenten in opstand. Momenteel voelen veel Nederlanders zich niet meer vertegenwoordigd door de huidige regering en heerst er maatschappelijke onrust. En dan wil ik eigenlijk vermijden te verwijzen naar die simpele zielen die uit zijn op rellen bij de asielzoekersdiscussie. Als je dan vraagt:"Wat is jullie probleem?" "Ja uhhh uhhh 'ze' moeten gewoon weg hier. Relluhhh." De intelligente mensen komen met goede argumenten in opstand en samen willen we proberen dat we ons weer vertegenwoordigd voelen door Den Haag. Daar profiteren Kees en Anna dan ook van die het geen moer interesseert (maar wel een mening kunnen hebben). Immers is het helaas zo dat verkiezingsopkomsten nooit 100% zijn maar véél lager. Nou ja, de situatieschets lijkt mij duidelijk zoGomez12 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 01:25:
[...]
Is het goed dat 5% van je bezoekers het een goede review vind (als het je oudgedienden zijn uiteraard een willekeurige andere groep van 5% is weer fout), of is het goed als 70% van je bezoekers het een goede review vinden?
Terug maar Tweakers HQ in Amsterdam. De Tweakers redactie bepaalt al jaar en dag wat interessant voor haar lezers en gebruikers is. De site ziet er goed uit, er is veel kennis en informatie te vinden en de bezoekersaantallen zijn ongekend voor een Nederlandse website. Een stel oudgedienden is de wat intelligentere vaste groep bezoekers die zich niet meer helemaal vertegenwoordigd voelt door de redactie. Deze groep trekt aan de bel. Ondanks dat niet iedereen zich erover uitspreekt denk ik dat meer mensen dezelfde mening zullen delen. Het is dan ook niet zo zwartwit als het politieke voorbeeld, omdat het nu meer gaat om een corrigerende tik aan de redactie: schoenmaker blijf bij je leest. Dat 5% dan in opstand komt, wil dan niet zeggen dat de andere 70% er dan niet beter van wordt
Ik weet niet of ik het hier mee eens ben. Dan breng je het er wel erg makkelijk van af. Over een iPhone 7 kan je trouwens best een zeer uitgebreide en gebalanceerde review schrijven hoor die ook Kees en Anna zal boeien. En leuk trouwens dat je aanhaalt dat de gemiddelde NL-er dommer wordt, maar met simpele content draag je daar wel aan bij. Bot gezegd dan en ik zie ook wel dat dat feitelijk niet zo is op Tweakers.Zoals ik net al zeg, het is een achteruitgang voor de oudgedienden, maar het is een vooruitgang voor de nieuwe gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in een diepgaande review van een voeding maar wel in artikel 200 over de iPhone 7.
Om af te sluiten. Goochelen met percentages vind ik gevaarlijk, omdat het nog weinig zegt over de groepsgrootte. 5% klinkt als weinig van de totale populatie, maar als je zegt dat die groep 450.000 mensen groot is (ik las hier iets over 9 miljoen bezoekers per maand?), dan is dat wel een redacteur waard lijkt mij. En wat ik al eerder zei, die 70%, of 95% die je nu noemt, profiteert er ook vanWat een echte 100% achteruitgang zou zijn is als t.net zich gaat richten op de 5% om die te pleasen. Want dan is het een achteruitgang voor 95% van je bezoekers.
Ah, de calimero denkwijze...sww89 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:06:
[...]
Een stel oudgedienden is de wat intelligentere vaste groep bezoekers die zich niet meer helemaal vertegenwoordigd voelt door de redactie. Deze groep trekt aan de bel. Ondanks dat niet iedereen zich erover uitspreekt denk ik dat meer mensen dezelfde mening zullen delen. Het is dan ook niet zo zwartwit als het politieke voorbeeld, omdat het nu meer gaat om een corrigerende tik aan de redactie: schoenmaker blijf bij je leest. Dat 5% dan in opstand komt, wil dan niet zeggen dat de andere 70% er dan niet beter van wordt
Het enige probleem daarmee is dat je een willekeurige andere 5% kan pakken die exact zo denkt alleen die wil bijv alleen maar verhalen over witgoed op de site. En die vinden uiteraard dat de overige 70% er ook beter van wordt als het omgebouwd wordt naar een site over witgoed.
Of je pakt een andere 5% die wellicht veel met paarden heeft en er alleen maar verhalen over maneges etc online wil hebben, maar die wederom denkt dat het ook beter is voor de overige 70%.
Etc.etc welke 5% moet t.net nou pakken en waarom? Want eigenlijk zeg je alleen maar : De 5% waar ik bijhoor.
T.net mag nog wel ietsje gaan groeien wil je gaan beweren dat T.net bijdraagt aan het algemeen dommer worden van de NL-bevolking.[...]
En leuk trouwens dat je aanhaalt dat de gemiddelde NL-er dommer wordt, maar met simpele content draag je daar wel aan bij. Bot gezegd dan en ik zie ook wel dat dat feitelijk niet zo is op Tweakers.
Ik durf rustig te beweren dat minstens 1 op de 20 artikelen de oude kwaliteit behaalt of erboven komt, puur op basis dat er in het verleden ook veel "troep" geplaatst werd en weinig pareltjes.[...]
5% klinkt als weinig van de totale populatie, maar als je zegt dat die groep 450.000 mensen groot is (ik las hier iets over 9 miljoen bezoekers per maand?), dan is dat wel een redacteur waard lijkt mij.
Het probleem is deels ook dat er bij een aantal mensen het idee lijkt te leven dat er vroeger enkel maar pareltjes gepost werden en geen troep, maar ik kan me niet heugen dat bijv een Femme storage-review meer dan 2x per jaar kwam. En dat zie ik ook terug in de voorbeelden die hier gegeven worden, er moet echt naar gezocht worden en dan vind men ze verspreid over de jaren terug.
Het is niet alsof je even een willekeurige dag in 2005 pakt en daar alle nieuwsberichten als pareltjes kan benoemen.
Oftewel als je er al 1 dedicated redacteur voor zou neerzetten dan alsnog zal die maar weinig pareltjes maken om in dezelfde verhouding als vroeger te blijven en zet je er nog eens 5 of 6 redacteuren naast die de andere artikelen maken, dan vermoed ik toch echt dat je op iets als de huidige FP uitkomt.
Want zeg het nou zelf eens (of kijk het na) hoeveel pareltjes die iedereen wenst werden er nou daadwerkelijk in 2005 per maand gemaakt (of je pakt 2000 of ...) en dat was in een periode met veel minder nieuwsartikelen en met een veel minder brede aanpak van t.net.
De echt diepgaande artikelen zijn altijd al minuscuul in aantal geweest, ik denk wel dat je kan zeggen dat er meer diepgaande artikelen verschijnen tegenwoordig (want breder publiek en groter redactie team etc) alleen de focus is deels verschoven naar ook andere onderwerpen.
Ik denk bijv dat er tegenwoordig meer polder-pioniers afleveringen gemaakt worden dan dat er vroeger diepgaande storage reviews waren, ik denk dat er meer (hoe heet die serie ook alweer?) "bij de tweaker thuis" videos gemaakt worden dan dat er vroeger diepgaande voedingspreviews waren.
Is het minder diepgaand die soort videos, tja dat hangt voornamelijk van de andere kant van de camera af, hoe diep die wilt gaan. Is het een verbetering of verslechtering, geen idee, het is alleen anders...
Minder dan 2x per jaar sinds 2009. Wel leuk om te zien dat ze zo goed zijn blijven hangen.Gomez12 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:48:
Ik durf rustig te beweren dat minstens 1 op de 20 artikelen de oude kwaliteit behaalt of erboven komt, puur op basis dat er in het verleden ook veel "troep" geplaatst werd en weinig pareltjes.
Het probleem is deels ook dat er bij een aantal mensen het idee lijkt te leven dat er vroeger enkel maar pareltjes gepost werden en geen troep, maar ik kan me niet heugen dat bijv een Femme storage-review meer dan 2x per jaar kwam. En dat zie ik ook terug in de voorbeelden die hier gegeven worden, er moet echt naar gezocht worden en dan vind men ze verspreid over de jaren terug.
Het is niet alsof je even een willekeurige dag in 2005 pakt en daar alle nieuwsberichten als pareltjes kan benoemen.
reviews: Opslagnetwerken met zfs en Comstar (2012)
reviews: Kingston SSDNow V+ 128GB (2010)
reviews: Kingston SSDNow V 40GB (2009)
reviews: Corsair P256 solid state drive getest (2009)
reviews: OCZ Vertex in raid getest (2009)
reviews: OCZ Vertex getest (2009)
reviews: OCZ Apex-ssd bekeken (2009)
Maar zoals ik al aangaf kan lang niet iedereen zien of iets goed is of niet, doordat ze simpelweg niet genoeg kennis hebben over het onderwerp. Dan is het wel leuk dat die mensen wel tevreden zijn maar hoeveel is je dat waard?Orion84 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:19:
Floppus heeft het niet (alleen) over bezoekersaantallen, maar over de onderzoeken die Tweakers doet onder haar bezoekers. Regelmatig wordt een random selectie aan bezoekers uitgenodigd voor een korte enquête over hoe ze Tweakers ervaren etc. en er wordt ook meer gemeten dan alleen domweg bezoekers aantallen.
Ander voorbeeld, jaren terug hoorde wel eens mensen zeggen dat bij AMD (ATi) het wel eens zo was dat 60 frames per seconde lang niet zo soepel liep als dezelfde 60 frames per seconde bij nVidia. Maar hier werd eigenlijk weinig aandacht aan geschonken, mensen op internet roepen immers wel meer en ook ontbrak alle vorm van onderbouwing hierbij, simpelweg omdat niemand er ooit serieus na gekeken had.
Pas in 2011 kwam hier verandering in: http://techreport.com/rev...look-at-game-benchmarking Maar tot op de dag van vandaag heeft Tweakers hier niks mee gedaan. Nu is het wel zo dat de frametimes bij AMD een heel stuk verbetert is en ook nVidia is er op vooruitgegaan, al was het hier sowieso al beter.
Maar waar het omgaat als bijvoorbeeld de 40 frames per seconde bij nVidia soepeler loopt dan 60 frames per seconden bij AMD door de veel betere frametimes dan wil ik dit wel graag weten. En ik denk alle andere lezers ook wel, maar als het bij die andere lezers niet bekent is dan zullen ze ook niet aangeven niet tevreden te zijn. Vertel je echter erbij dat frametimes erg belangrijk zijn en dat Tweakers dit niet meeneemt dan zul je toch echt heel wat minder tevreden mensen hebben.
AMD Nieuwsdiscussie
De baas is niet geinteresseerd in kwaliteit. Wel in "verkoop" cijfers. Ik zeg daar ook iets over. Ik ben toch redelijk genuanceerd in mijn posts. Jammer dat je mijn post niet hebt begrepen. Mischien krijg je niet eens de tijd om ze goed genoeg te lezen om ze echt te begrijpen. Je hebt ze toch wel gelezen?Anoniem: 27535 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Wait, wut?
Een (anti-)parallel dan: Mensen klagen over te scherpe messen. Was in het nieuws. Mensen die klagen dat het te goed is... Als dat niets zegt over nivo..
Wijs me anders ook aan welk onderzoek over kwaliteit gaat, ik heb het niet gezien.
Dus niet loyaliteit, waardering, ...
Terzijde nog even een voorbeeld: er is een topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652943 waar te veel mensen zonder voldoende kennis van zaken en ~waarschijnlijk~ buiten hun ervarings mogelijkheden alles maar met de grond gelijk maken. Tja...
(ja er zijn uitwassen, maar wat de een niet kan horen zou een ander wel kunnen horen)
Extreem voor de duidelijkheid: je vraagt een blinde toch ook niet hoe goed een verrekijker is?
Een goeie baas begrijpt prima dat verkoopcijfers alleen goed zijn zolang je niet alleen mensen aanwerft maar ook mensen vasthoudt. Een goeie baas begrijpt dat de mensen die onder hem werken daar beter zicht op heeft dan hij of zij. Een goeie baas begrijpt dat een veto over de te nemen richting een mogelijkheid is die je alleen aangrijpt als het écht niet anders kan.onetime schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:27:
[...]
De baas is niet geinteresseerd in kwaliteit. Wel in "verkoop" cijfers. Ik zeg daar ook iets over.
We begrijpen jouw post prima. Maar als je jouw mening als objectief bestempelt, dan ben ik bang dat jij iets niet begrepen hebt. Meningen zijn per definitie subjectief, óók als een betreffende mening door anderen gedeeld wordt. Er zijn ook heel veel mensen die het (ook nu nog) eens zijn met het gedachtengoed van Mussolini, Stalin en Hitler. Dat maakt hun ideologie nog niet objectief goed.Ik ben toch redelijk genuanceerd in mijn posts. Jammer dat je mijn post niet hebt begrepen.
[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 26-02-2016 12:39 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Anoniem: 27535
Ik ben hier vrijwilliger - maar het is wel duidelijk hoor. Als iemand het niet met je eens is, dan moet die maar persoonlijk aangevallen worden. Het is mijn werk een team te leiden bij een behoorlijk grotere (en internationale) toko dan Tweakers. Precies te onderzoeken wat mensen graag willen, wat ze vinden, waar markten heen bewegen en om aan directie de casus te schetsen en richting voor te stellen. Dat komt primair neer op waarom een daadwerkelijk goede klantervaring de enige manier is om de toko op termijn goed te laten draaien. En dat proberen we anderen ook te leren:onetime schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:27:
[...]
De baas is niet geinteresseerd in kwaliteit. Wel in "verkoop" cijfers. Ik zeg daar ook iets over. Ik ben toch redelijk genuanceerd in mijn posts. Jammer dat je mijn post niet hebt begrepen. Mischien krijg je niet eens de tijd om ze goed genoeg te lezen om ze echt te begrijpen. Je hebt ze toch wel gelezen?
Een (anti-)parallel dan: Mensen klagen over te scherpe messen. Was in het nieuws. Mensen die klagen dat het te goed is... Als dat niets zegt over nivo..
Wijs me anders ook aan welk onderzoek over kwaliteit gaat, ik heb het niet gezien.
Dus niet loyaliteit, waardering, ...
Terzijde nog even een voorbeeld: er is een topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1652943 waar te veel mensen zonder voldoende kennis van zaken en ~waarschijnlijk~ buiten hun ervarings mogelijkheden alles maar met de grond gelijk maken. Tja...
(ja er zijn uitwassen, maar wat de een niet kan horen zou een ander wel kunnen horen)
Extreem voor de duidelijkheid: je vraagt een blinde toch ook niet hoe goed een verrekijker is?
http://blog.objectiflune.com/category/customer-experience/
Mijn collega-crew weet dat ik daar ook binnen Tweakers aan duw, en over het algemeen gaat Tweakers daar al verder in dan menig bedrijf. Maar over het algemeen zijn dit soort rapporten niet openbaar - die zijn namelijk ook veel te interessant voor anderen, die er dan niet eens de investering voor te hoeven doen.
Dus. Je doet eerst de aanname dat ik toestemming moet hebben van de Tweakers baas om hier mijn tijd te besteden om te lezen en te reageren. Vervolgens doe je een persoonlijke aanval omdat ik het niet met je eens ben zonder dat je een seconde moeite gedaan hebt uit te zoeken tegen wie je het hebt en waarom die misschien kennis heeft van dit onderwerp.
Nee, ik zie gelijk waarom jouw mening zo geweldig objectief is en waarom Tweakers naar je zou moeten luisteren. Mijn eindoordeel: je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Dat is niet erg, en eenieder mag ook zijn mening hebben, of het anders aanpakken. En alles kan altijd verbeterd worden - laten we vooral ook niet doen alsof alles bij Tweakers perfect en onverbeterbaar is.
Maar als je meent dat je dan maar op deze wijze mensen kan wegzetten dan trek ik daar de grens.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 26-02-2016 14:26 ]
Anoniem: 26235
Dat er een .geek sectie nodig is maakt deze hele discussie toch een non-discussie eigenlijk omdat daar alles wel mee gezegd is
Ik lurk hier nog wel eens (al van oudsher komen dit soort topics eens naar boven), meer benieuwd of "ze" nog bestaan. De moderatie op de frontpage en ook op forum heeft veel weg van een EO gehalte inderdaad zoals iemand eerder terecht opmerkte. Niks aan toe te voegen.
Voor de rest is het hier een copy/paste van nu tech. Met duur ingehuurd personeel om persartikelen te herschrijven zonder ingewikkelde technische inhoud om het begrijpbaar te houden voor de doelgroep.
Waar zijn de Tweakers die de grenzen opzochten? Hardware/software/de donkere kanten van internet etc... Daarom: EO gehalte...
Ik lurk hier nog wel eens (al van oudsher komen dit soort topics eens naar boven), meer benieuwd of "ze" nog bestaan. De moderatie op de frontpage en ook op forum heeft veel weg van een EO gehalte inderdaad zoals iemand eerder terecht opmerkte. Niks aan toe te voegen.
Voor de rest is het hier een copy/paste van nu tech. Met duur ingehuurd personeel om persartikelen te herschrijven zonder ingewikkelde technische inhoud om het begrijpbaar te houden voor de doelgroep.
Waar zijn de Tweakers die de grenzen opzochten? Hardware/software/de donkere kanten van internet etc... Daarom: EO gehalte...
Waarom lees je het topic zo selectief? zeef in "Tweakers niet meer wat het geweest was." en zeef in "Tweakers niet meer wat het geweest was." gaan aardig uitgebreid in op wat er veranderd is en hoe/waarom. Bovendien gaat hij daar ook nog eens in tegen je claim dat er alleen dom persberichten overgetikt worden. Kom eens met een voorbeeld of hou op met blaten over dingen waar je niks vanaf kán weten.Anoniem: 26235 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:22:
zoals iemand eerder terecht opmerkte
Anoniem: 26235
Dat zal ik dan ook niet ontkennen dat er wat dat betreft verbetering is en een mooi resultaatNMe schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:25:
[...]
Waarom lees je het topic zo selectief? zeef in "Tweakers niet meer wat het geweest was." en zeef in "Tweakers niet meer wat het geweest was." gaan aardig uitgebreid in op wat er veranderd is en hoe/waarom. Bovendien gaat hij daar ook nog eens in tegen je claim dat er alleen dom persberichten overgetikt worden. Kom eens met een voorbeeld of hou op met blaten over dingen waar je niks vanaf kán weten.
Over het algemeen zijn de nieuwsberichten niet bijzonder qua snelheid van plaatsen. Het zou nog OK zijn als het inhoudelijk een verbetering zou zijn tov de concurrenten maar naar mijn mening is dat het ook niet.
Maar goed voor mij is dat eigenlijk maar bijzaak. Wat mij meer stoort zijn de moderators (frontpage en forum mods). Teveel EO gehalte en moraalridder gedrag. Een discussie voeren kan niet zonder dat je direct te horen krijgt dat je het moet onderbouwen (tenzij je bij het voor kamp zit want dan hoeft het ineens niet) of moet indammen omdat je een negatief woord gebruikt en men gooit het al snel er op dat je het persoonlijk maakt. Reacties worden weggemod en zelfs verwijderd...
Helemaal eens over de frustratie betreft de mails over modrechten.
Ik vind het belachelijk dat er op zo'n persoonlijke wijze contract gezocht wordt met bezoekers. Of je accepteert als website de opinie van al je bezoekers of niet, dit is gewoon censuur. Ironisch gezien ging het artikel waarover ik ooit een dergelijke mail krijg nog eens over een censuur gerelateerd onderwerp.
Ik vind het belachelijk dat er op zo'n persoonlijke wijze contract gezocht wordt met bezoekers. Of je accepteert als website de opinie van al je bezoekers of niet, dit is gewoon censuur. Ironisch gezien ging het artikel waarover ik ooit een dergelijke mail krijg nog eens over een censuur gerelateerd onderwerp.
Het is mischien al een keer gezegd, maar modereren heeft niets te maken met jouw opinie. Als het goed is heb je eerst de modfaq gelezen voordat je het modereren inschakelde en wist je dit allemaal al... En er is een heel subforum waar jij je mening kwijt kan over het modsysteem of zelfs een enkele moderatie, dat is wel net even iets anders als censuur...Ame_thyst schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:59:
Aangezien iedereen in principe op de FP mag modereren stoort iedereen je?Anoniem: 26235 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:38:
[...]
Maar goed voor mij is dat eigenlijk maar bijzaak. Wat mij meer stoort zijn de moderators (frontpage en forum mods).
Natuurlijk moet je reacties zo veel mogelijk onderbouwen; immers dan zijn ze het meeste waard voor iedereen. Als je zonder onderbouwing argumenteert dan is het m.i. niet onlogisch dat er gevraagd wordt om bronnen/onderbouwing, zeker bij uitspraken die niet als 'algemeen bekend' beschouwd kunnen worden.Teveel EO gehalte en moraalridder gedrag. Een discussie voeren kan niet zonder dat je direct te horen krijgt dat je het moet onderbouwen (tenzij je bij het voor kamp zit want dan hoeft het ineens niet) of moet indammen omdat je een negatief woord gebruikt en men gooit het al snel er op dat je het persoonlijk maakt. Reacties worden weggemod en zelfs verwijderd...
Voor of tegen zou daar niks mee te maken moeten hebben, al is er op de FP (helaas) soms sprake van meningmoderatie waardoor je met de ene mening eerder een hogere score haalt dan met de andere mening. Als dat geconstateerd wordt wordt het vaak in Frontpagemoderatie gemeld en kunnen we er met zijn allen wat aan (proberen) te doen. Op het forum geldt qua argumentatie hetzelfde.
Verwijdering/aanpassing gebeurt op het forum en op de FP echt niet zomaar, en het zou mooi zijn als je 'al snel' wat kunt kwantificeren en voorbeelden kunt geven van waar je vindt dat men te streng is, al dwaalt dat wel een beetje van het topic af.
Zoals wttj hierboven al opmerkt is het FP-moderatiesysteem helemaal geen opiniesysteem. Als het goed is heb je toen je begon met modereren de ModFAQ doorgelezen en heb je daaruit begrepen dat reacties op kwaliteit (van argumentatie en toegevoegde waarde over het onderwerp van het artikel) gemodereerd moeten worden. Als je je vervolgens niet aan de regels houdt word je daar op aangesproken. Dat is logisch omdat anders het systeem niet (optimaal) werkt.Ame_thyst schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:59:
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik zal niet ontkennen dat t.net groeit, dat is eigenlijk ook onontkoombaar met de reclames die gemaakt zijn. Dat er veel mensen zijn die telefoons en games interessant vinden, is ook niet erg gek. Voor mij zijn het vooral de nieuwe groep mensen die op t.net af komen die het voor mij hier verpesten. Topics zoals deze en nog vele andere topics die ik heb gerapporteerd die gewoon getuigen van een TS die nul moeite doet.
Daarnaast, recente nieuwsitems die gewoon niet kloppen: "Microsoft stopt officieel met project om Android-apps naar Windows 10 te porten" << Titel die niet klopt. Ik heb het idee dat de pogingen om het technisch Engels naar niet-technisch Nederlands te vertalen vaak de mist in gaan.
In het T-Mobile artikel staat de volgende zin: "T-Mobile schrijft de lagere winst toe aan de investeringen die het deed aan het nieuwe 4g-netwerk omdat het gros van de nieuwe aanwas van vaste abonnementen zich in de laatste twee kwartalen van het jaar bij de provider aansloot." Het kan aan mij liggen maar ik zie geen logische zin daar. Dan kijk je naar de newsroom van T-Mobile en lees je dit: "De voltooiing van het kwalitatief hoogstaande landelijke 4G-netwerk van T-Mobile in de tweede helft van 2015 resulteerde in een toename van het aantal vaste abonnementen (postpaid) van 40.000 (zie grafiek)." Nog veel meer van dat soort dingen, soms krijg ik het idee dat er een poëet de artikelen schrijft, iemand die meer geeft om hoe de tekst eruit ziet, dan hoe hij leest. Dat begon natuurlijk al toen een eindredacteur besloot om alle afkortingen met kleine letters te gaan schrijven "want dat staat mooier".
Me druk maken over moderaties heb ik allang opgegeven. Aangezien na al die jaren meningmodden nog steeds een issue is die blijkbaar niet uit te roeien valt, zou je wat mij betreft moeten kijken hoe je die wetenschap in de volgende iteratie van de moderaties mee kan nemen. Niet zoals nu als een politieagentje met een stok zwaaien naar wegfietsende pubers die het niet goed doen, maar een racebaan voor de pubers aanleggen, zogezegd.
Daarnaast, recente nieuwsitems die gewoon niet kloppen: "Microsoft stopt officieel met project om Android-apps naar Windows 10 te porten" << Titel die niet klopt. Ik heb het idee dat de pogingen om het technisch Engels naar niet-technisch Nederlands te vertalen vaak de mist in gaan.
In het T-Mobile artikel staat de volgende zin: "T-Mobile schrijft de lagere winst toe aan de investeringen die het deed aan het nieuwe 4g-netwerk omdat het gros van de nieuwe aanwas van vaste abonnementen zich in de laatste twee kwartalen van het jaar bij de provider aansloot." Het kan aan mij liggen maar ik zie geen logische zin daar. Dan kijk je naar de newsroom van T-Mobile en lees je dit: "De voltooiing van het kwalitatief hoogstaande landelijke 4G-netwerk van T-Mobile in de tweede helft van 2015 resulteerde in een toename van het aantal vaste abonnementen (postpaid) van 40.000 (zie grafiek)." Nog veel meer van dat soort dingen, soms krijg ik het idee dat er een poëet de artikelen schrijft, iemand die meer geeft om hoe de tekst eruit ziet, dan hoe hij leest. Dat begon natuurlijk al toen een eindredacteur besloot om alle afkortingen met kleine letters te gaan schrijven "want dat staat mooier".
Me druk maken over moderaties heb ik allang opgegeven. Aangezien na al die jaren meningmodden nog steeds een issue is die blijkbaar niet uit te roeien valt, zou je wat mij betreft moeten kijken hoe je die wetenschap in de volgende iteratie van de moderaties mee kan nemen. Niet zoals nu als een politieagentje met een stok zwaaien naar wegfietsende pubers die het niet goed doen, maar een racebaan voor de pubers aanleggen, zogezegd.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En toch ook wel regelmatig nieuwe topics/users die een vraag - al dan niet volgens de regels van een topic omschrijving - droppen en met de noorderzon vertrekken. Of nog 1 of 2 vragen beantwoorden waarop voldoende gereageerd word en vervolgens.. ajuus. Zonde van de inzet van vele GoT leden
Account openen met een eerste vraag/post daarin verwerkt en deze door een mod laten activeren met een vertraging van 6 of 12 uur misschien?
Account openen met een eerste vraag/post daarin verwerkt en deze door een mod laten activeren met een vertraging van 6 of 12 uur misschien?
Stomp niet af, blijf slijpen
Ik heb nog nooit een topic geopend dus weet niet exact de procedure en vergeef mij eventuele onwetendheid, maar hier kom je met een leuk idee. Sommige forumdelen worden toch ook pas zichtbaar als je >100 posts op je naam hebt staan? Waarom dan ook niet een vraagtopic laten keuren door een mod alvorens die online te gooien? Dan kan die beperking worden opgeheven wanneer men meer dan >100 posts heeft of 5 topicstarts o.i.d. in de veronderstelling dat men dan voldoende 'opgeleid' is tot TweakerGerardVanAfoort schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:26:
Wellicht dat een update in het oudbollige reactiesysteem dit jaar waar zeef het over had ook al kan zorgen voor een bepaalde implementatie om topicstarters te wijzen op de manier hoe een topic te openen. Wellicht met behulp van verschillende templates afhankelijk van het forumdeel. Dus wat je ziet bij bijvoorbeeld Desktop Aankoopadvies -dat is een goed begin- maar dan de 2.0 variant.
Overigens hekel ik wel de reacties waar maar weinig concreets uit komt en hoe er op de man/crew gespeeld wordt. Dat geeft weinig vruchtbaarheid aan dit topic. Ramon doet in de laatste reacties tenminste nog een goede poging. Tevens vind ik al die uiteenzettingen over het wel of niet groeien van Tweakers weinig te maken hebben met waar het de TS uiteindelijk om gaat: Het moderatiesysteem werkt voor een aantal frustrerend en de verhouding in het brengen van nieuws en eigen content is doorgaans zoek. Ik zeg doorgaans omdat we nu nieuws en previews hadden uit Barcelona
Ik stel voor dat de 'klagers' zich aanmelden voor de volgende plan: Praat mee tijdens de Tweakers-feedbackmiddag
QFT, dit is wel een stukje waarin de eerdere "grove" uitspraken van users wmb gerechtvaardigd zijn.Ramon schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:11:
Dit is echt een gedeelte waarin de muziek nooit verandert ongeacht hoezeer het niet werkt
Anoniem: 28912
Naar mijn idee gaat het over de vorm van de inhoud en niet de inhoud zelf. Ik heb al meerdere malen foutieve post hoog gemoddereed zien worden, terwijl ze vol met feitelijke onwaarheden zaten.RagingPenguin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:05:
[...]
Modereren heeft weinig te maken met persoonlijke voorkeur... Het is geen +1 of like systeem zoals je ziet op social media. T.net moderaties gaan over het niveau van de inhoud, niet over eens/oneens. Al ben je het oneens met een moderatie kan je dat hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII En al wil je het moderatiesysteem veranderd hebben is er hier een topic om input te geven aan de mensen die daar over gaan: Verbeteringen moderatiesysteem
Als je een lap tekst hebt en het gaat enigszins over het onderwerp dan scoor je goed. Ergens een (willekeurige, semi-onderbouwende) link erbij en dan scoor je nog beter.
Hier komt bij dat het moderatie systeem mensen afstraft die te ver van de mediaan af gaan zitten, wat betreft beoordelingen, wat de initieel gegeven score bevooroordeeld.
Uiteindelijk kom ik dan tot de conclusie dat het moderatie systeem nietszeggend is en heb ik -1 reacties default op tonen gezet in mijn instellingen. (Goed, ik moet dan ook trolls en dergelijke posts lezen, maar die zijn meestal toch maar kort)
Als jij dat zo vaak tegenkomt, dan weet je waar je dat kunt melden.
Dat zal vast in de eerste instantie wel eens gebeuren ja, maar hoe vaak zie je dat na twee dagen nog steeds?Anoniem: 28912 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:52:
[...]
Naar mijn idee gaat het over de vorm van de inhoud en niet de inhoud zelf. Ik heb al meerdere malen foutieve post hoog gemoddereed zien worden, terwijl ze vol met feitelijke onwaarheden zaten.
@PcDealer: Je kunt het melden bij mis-moderatie, maar bij echte excessen kunnen zij ook niet echt veel meer doen.
@NMe: Je ziet hier en daar bepaalde posts nog wel eens bij trekken.
Een bijkomend probleem is dat mensen initieel beginnen met moderatierechten en die later eventueel kwijtraken. Ik denk dat dit ook misbruik in de hand brengt, maar echt storend is het ook niet. Mijn filter laat -1 gewoon zien immers.
Je kunt Tweakers gewoon zien als site met veel facetten, sommige van veel waarde, sommige van weinig:
- Pricewatch : heeft heel veel waarde.
- Nieuwtjes : leuke bijkomstigheid en heeft veel waarde.
- tweakblogs : heeft soms waarde. Sommigen zijn grappig/interessant/leuk.
- Reacties : Wisselvalliger. Er kunnen soms goeie reacties tussen zitten, maar je moet alles heel argwanend bekijken en niets aannemen omdat Jantje en Pietje het zeggen.
- Moderatiesysteem: nutteloos, gefaald en in huidige vorm overbodig.
Een bijkomend probleem is dat mensen initieel beginnen met moderatierechten en die later eventueel kwijtraken. Ik denk dat dit ook misbruik in de hand brengt, maar echt storend is het ook niet. Mijn filter laat -1 gewoon zien immers.
Je kunt Tweakers gewoon zien als site met veel facetten, sommige van veel waarde, sommige van weinig:
- Pricewatch : heeft heel veel waarde.
- Nieuwtjes : leuke bijkomstigheid en heeft veel waarde.
- tweakblogs : heeft soms waarde. Sommigen zijn grappig/interessant/leuk.
- Reacties : Wisselvalliger. Er kunnen soms goeie reacties tussen zitten, maar je moet alles heel argwanend bekijken en niets aannemen omdat Jantje en Pietje het zeggen.
Ik stelde laatst een vraag en kreeg min of meer terug dat ik als "echte" tweaker maar wat meer onderzoek moest doen. Die blojo had een waardeloze lijst met info gestuurd die ik eerst maar eens moest doorlezen, en schaamteloos het topic dichtgegooid. Als er wèl sociale mensen waren die hadden kunnen reageren kon dat alvast ook niet meer.
Ik stel hier echt geen serieuze vragen meer hoor. No worries.
Mobiele apparaten uitsluiten in .js
De reden dat ik hiermee ook degene direct aanwijs is dat het toch niet uitmaakt wat je zegt, je trekt vroeg of laat toch aan het kortste eind. iets met macht enzo. Dus of dat nou morgen of vandaag is maakt mij dan niet meer uit.
De reden dat ik hiermee ook degene direct aanwijs is dat het toch niet uitmaakt wat je zegt, je trekt vroeg of laat toch aan het kortste eind. iets met macht enzo. Dus of dat nou morgen of vandaag is maakt mij dan niet meer uit.
[ Voor 34% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 13:20 ]
Daarmee suggereer je dat het merendeel van de reacties waarbij je constateert dat de score niet klopt deze na twee dagen (als de score vaststaat) alsnog niet klopt. Als het inderdaad bij zo veel berichten voorkomt dan heb je vast geen moeite met daar wat voorbeelden van vinden? Dat praat makkelijker.Anoniem: 28912 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:11:
Dit topic gaat over de frontpage, niet over het forum. Als je commentaar hebt op de moderatie van die specifieke post dan had je daar in Feedback op moderatie binnen de Devschuur alle gelegenheid voor.vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:15:
Ik stelde laatst een vraag en kreeg min of meer terug dat ik als "echte" tweaker maar wat meer onderzoek moest doen. Die blojo had een waardeloze lijst met info gestuurd die ik eerst maar eens moest doorlezen.
Anyway, eventuele verdere discussie daarover graag in dat andere topic en niet hier.
Hm, vroegah werd gebrek aan inzet veel harder afgestraft
. We moeten nu juist wat liever zijn, dus op zich bewijst het de stelling wel, alleen niet op de manier waarop de klagers willen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het enige bewijs is dat jij er wel op verder mag gaan en ik niet. Als ik er op gereageerd had was mijn acount opeens weg en het jouwe nu niet. Hij zat al te F5en namelijk...
Dat is mijn punt: de "macht" om een topic dicht te gooien en mensen voor schut te zetten en jezelf daardoor beter te voelen is zoooo jammer, zeg dan liever niets en kijk een dag later of het topic loopt.
Er bestaan namelijk ook mensen die qua niveau matchen en ELKAAR willen helpen. Zonder tussenkomst van een mod. Vroegah kwamen mods alleen in beeld als het misging maar tegenwoordig is dit hùn forum.
I rest my case for now, food for thought.
Dat is mijn punt: de "macht" om een topic dicht te gooien en mensen voor schut te zetten en jezelf daardoor beter te voelen is zoooo jammer, zeg dan liever niets en kijk een dag later of het topic loopt.
Er bestaan namelijk ook mensen die qua niveau matchen en ELKAAR willen helpen. Zonder tussenkomst van een mod. Vroegah kwamen mods alleen in beeld als het misging maar tegenwoordig is dit hùn forum.
I rest my case for now, food for thought.
[ Voor 61% gewijzigd door vinz98 op 01-03-2016 13:38 ]
Reacties kunnen gefixeerd worden op een niveau, dus als het te krom is kunnen juist de mensen in FM dat rechttrekken en waar nodig ingrijpen op moderators.Anoniem: 28912 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:11:
@PcDealer: Je kunt het melden bij mis-moderatie, maar bij echte excessen kunnen zij ook niet echt veel meer doen.
Iedereen zomaar modrechten geven is (helaas) iets wat gebeurt en waar men niet vanaf wil, ondanks dat het waarschijnlijk wel zou helpen. Verder wil ik wel voorbeelden zien waar het systeem nutteloos, gefaald en overbodig is; in de meeste nieuwsberichten staat 99% van de reacties wel op de score die ze verdienen, dus deze uitspraak lijkt me lichtelijk overdreven.Een bijkomend probleem is dat mensen initieel beginnen met moderatierechten en die later eventueel kwijtraken. Ik denk dat dit ook misbruik in de hand brengt, maar echt storend is het ook niet. Mijn filter laat -1 gewoon zien immers.
(...)
Accounts zijn nooit opeens weg...vinz98 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:30:
Het enige bewijs is dat jij er wel op verder mag gaan en ik niet. Als ik er op gereageerd had was mijn acount opeens weg en het jouwe nu niet. Hij zat al te F5en namelijk...

Ja, zo komt inderdaad iedereen weg met hit & run-topics waarin ze vragen stellen, geen enkele moeite doen en vervolgens het hele forum volstoppen met klotetopics die geen enkel niveau hebben en daarom de mensen die wél niveau zoeken van de site wegjagen.Dat is mijn punt: de "macht" om een topic dicht te gooien en mensen voor schut te zetten en jezelf daardoor beter te voelen is zoooo jammer, zeg dan liever niets en kijk een dag later of het topic loopt.

De grote kritiek was juist dat we vroeger veel strenger waren, en dat is ook zo. We zijn veel milder geworden, en in plaats van een topic meteen te sluiten word je doorgaans eerst in de juiste richting geduwd. Alleen als je duidelijk maakt dat je niet van plan bent om je aan onze regels te houden gaat het topic dicht.
Ik loop zeker te overdrijven. Dat is nou eenmaal een karakteristiek van mij. Het probleem te extrapoleren om het duidelijk te maken. Nu wordt er aan mij gevraagd voorbeelden te geven, terwijl wij op het werk gruwelijk langzaam internet hebben (Dit is geen overdrijving)
Maar ik kijk zelf ook gewoon helemaal niet echt meer naar de moderatie. Af en toe voor een lach en een traan...
Het enige waar is op corrigeerde is dat er op de inhoud gemodereerd wordt en dat is niet juist. Er wordt op de vorm van de inhoud gemodereerd. Het eerste is waarschijnlijk ook te moeilijk en arbeidsintensief om te doen. Dat ik dat in het begin wel deed, is mijn fout geweest. Het kost heel veel energie om alle links na te gaan, al de beweringen op te zoeken en te verifiëren, om vervolgens beloond te worden met een straffende e-mail dat je loopt te mening-modden of te ver uit de mediaan zit.
Toen heb ik ook besloten dat ik de rechten niet terug hoefde en mijn tijd ergens anders beter besteed was.
Maar ik kijk zelf ook gewoon helemaal niet echt meer naar de moderatie. Af en toe voor een lach en een traan...
Het enige waar is op corrigeerde is dat er op de inhoud gemodereerd wordt en dat is niet juist. Er wordt op de vorm van de inhoud gemodereerd. Het eerste is waarschijnlijk ook te moeilijk en arbeidsintensief om te doen. Dat ik dat in het begin wel deed, is mijn fout geweest. Het kost heel veel energie om alle links na te gaan, al de beweringen op te zoeken en te verifiëren, om vervolgens beloond te worden met een straffende e-mail dat je loopt te mening-modden of te ver uit de mediaan zit.
Toen heb ik ook besloten dat ik de rechten niet terug hoefde en mijn tijd ergens anders beter besteed was.
Jammer.Anoniem: 28912 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:50:
Nee hoor, ook op de inhoud. Trolls zijn inhoudsloos maar kunnen prima verwoord worden, maar verdienen de -1. Alleen maar onjuiste informatie dient een 0 te krijgen. Half-om-half foute info en correcte info afhankelijk van de context en verhouding een 0/+1/+2.Het enige waar is op corrigeerde is dat er op de inhoud gemodereerd wordt en dat is niet juist. Er wordt op de vorm van de inhoud gemodereerd.
Wat betreft het eerste: Ja het kost veel tijd om alles na te gaan; in grote lijnen is echter wel te bepalen of iets klopt of niet klopt, en als het twijfelachtig is moet je de discussie aangaan, da's interessantHet eerste is waarschijnlijk ook te moeilijk en arbeidsintensief om te doen. Dat ik dat in het begin wel deed, is mijn fout geweest. Het kost heel veel energie om alle links na te gaan, al de beweringen op te zoeken en te verifiëren, om vervolgens beloond te worden met een straffende e-mail dat je loopt te mening-modden of te ver uit de mediaan zit.
Wat betreft de email: Door normaal te modden, en reacties (genuanceerd) op inhoud te beoordelen krijg je echt niet zo'n waarschuwing, althans dat zou ik erg vreemd vinden. Hoe lang is dat trouwens geleden? In een relatief ver verleden was er de Modbot die bij te grote afwijkingen onterecht moderatiestatussen ontnam.
Wederom: Jammer.Toen heb ik ook besloten dat ik de rechten niet terug hoefde en mijn tijd ergens anders beter besteed was.
Ik gok dat het 2 à 3 jaar geleden was.
Tja, het is ook lastig met half-om-half posts. Zelf zou ik de rest van de post lager beoordelen met onjuistheden, omdat ik onjuistheden zwaarder vind wegen dan waarheden. Momenteel is het met de proxy in verwegistan en de ruimte die ik krijg voor andere dingen hier op deze opdracht sowieso niet meer mogelijk om te gaan modden. Zelfs als ik het zou willen.
Het zal best wezen dat het stiekum toch gewenst is, dat er op inhoud gemodt wordt, maar in de praktijk komen de politiek correct verwoorde posts verder dan die van een autistische lompe nerd die ook wat zegt.
Maar goed, dit is even specifiek gezeur over moderaties. Ik steun de visie van de TS verder niet. Sterker nog, ik heb een poos pauze genomen van Tweakers, toen ik dacht dat het een Windows-Only club was.
Overigens kan ik niet helpen met die ads unblocken, want dat is ook weer die gruwel proxy.
Tja, het is ook lastig met half-om-half posts. Zelf zou ik de rest van de post lager beoordelen met onjuistheden, omdat ik onjuistheden zwaarder vind wegen dan waarheden. Momenteel is het met de proxy in verwegistan en de ruimte die ik krijg voor andere dingen hier op deze opdracht sowieso niet meer mogelijk om te gaan modden. Zelfs als ik het zou willen.
Het zal best wezen dat het stiekum toch gewenst is, dat er op inhoud gemodt wordt, maar in de praktijk komen de politiek correct verwoorde posts verder dan die van een autistische lompe nerd die ook wat zegt.
Maar goed, dit is even specifiek gezeur over moderaties. Ik steun de visie van de TS verder niet. Sterker nog, ik heb een poos pauze genomen van Tweakers, toen ik dacht dat het een Windows-Only club was.
Overigens kan ik niet helpen met die ads unblocken, want dat is ook weer die gruwel proxy.
We hoeven niet nu meteen voorbeelden te hebben, neem vooral de tijd.Anoniem: 28912 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:50:
Ik loop zeker te overdrijven. Dat is nou eenmaal een karakteristiek van mij. Het probleem te extrapoleren om het duidelijk te maken. Nu wordt er aan mij gevraagd voorbeelden te geven, terwijl wij op het werk gruwelijk langzaam internet hebben (Dit is geen overdrijving)
Er zijn vast mensen die dat in de eerste instantie doen: die zien een lange post, maken dan maar de aanname dat het een +3 is en gaan weer verder met hun dag. Maar juist dat soort beoordelingen wordt over het algemeen vanzelf later gecorrigeerd wanneer er meer moderators voorbij komen. Dat betekent inderdaad dat de moderatie helemaal in het begin als een artikel net een paar uurtjes online staat misschien reacties heeft met een verkeerde moderatie, maar zodra de moderatie een paar dagen later gelockt staat zou het in veruit de meeste gevallen geen probleem meer moeten zijn.Het enige waar is op corrigeerde is dat er op de inhoud gemodereerd wordt en dat is niet juist. Er wordt op de vorm van de inhoud gemodereerd.
Reacties met een heleboel mee eens moderaties:NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:23:
[...]
Als het inderdaad bij zo veel berichten voorkomt dan heb je vast geen moeite met daar wat voorbeelden van vinden? Dat praat makkelijker.
Franko P. in 'nieuws: 'Crackers omzeilen hdcp-beveiliging en capturen zo Netf...
CopyCatz in 'nieuws: 'Crackers omzeilen hdcp-beveiliging en capturen zo Netfl...
SN4K3 in 'nieuws: Ombudsman uit kritiek op wetsvoorstel uitbreiding bevoegdhe...
Sluuz in 'nieuws: Ombudsman uit kritiek op wetsvoorstel uitbreiding bevoegdhe...
Devaqto in 'nieuws: Steam heeft meer dan 6000 games'
BenGenaaid in 'nieuws: 'Crackers omzeilen hdcp-beveiliging en capturen zo Net...
SomerenV in 'nieuws: Grotere iPad Pro heeft 12,9"-scherm en optionele stylus'
Wailing_Banshee in 'nieuws: ING rekent 50 cent per maand voor mobiel betalen ...
Microkid in 'reviews: Skylake-moederborden: nieuwe socket voor nieuwe process...
Jeroenneman in 'reviews: Skylake-moederborden: nieuwe socket voor nieuwe proc...
majic in 'nieuws: Nederlandse filmproducenten willen schade piraterij op Staa...
Webgnome in 'video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates D...
GeoBeo in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door der...
dormamu in 'reviews: De prijs van 'premium': high-end smartphones worden stee...
ApexAlpha in 'nieuws: Nederlandse netneutraliteit verdwijnt na beslissing Eur...
MatthiasDS in 'reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end'
jongetje in 'reviews: Huawei Nexus 6P: groot, stoer en high-end'
3raser in 'nieuws: PHP 7.0 is uitgebracht met nieuwe functies'
ATS in 'nieuws: Vodafone eist 115 miljoen euro van KPN vanwege belemmeren int...
SampleUser in 'nieuws: AMD maakt tools voor gameontwikkelaars opensource'
HADES2001 in 'nieuws: Call of Duty: Black Ops 3 krijgt microtransacties'
EnigmaNL in 'nieuws: Call of Duty: Black Ops 3 krijgt microtransacties'
HerrPino in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-geg...
RoestVrijStaal in 'nieuws: Kabinet schrapt decryptiebevel uit wetsvoorstel co...
B.V in 'nieuws: China neemt antiterreurwet met decryptieplicht voor bedrijven...
Recent:
SomerenV in 'nieuws: AMD hint op standaard voor externe grafische kaarten'
Voorbeeld van belachelijk veel onterecht -1:
Anoniem: 616444 in 'nieuws: Gerucht: Microsoft presenteert Lumia 950 en Surface P...
HgnX in 'nieuws: Bekendste Popcorn Time-fork gaat permanent offline'
IngamerX in 'nieuws: China neemt antiterreurwet met decryptieplicht voor bedr...
Dit is ook een pareltje: heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An...
Artikel waar de moderatie compleet misgaat:
nieuws: CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven voor afluisteren
Wil je er nog meer?
heb er nog veel meer in myreact staan..
Het moderatiesysteem werkt gewoon niet meer bij artikelen met populaire onderwerpen (Apple, Brein, privacy, amd VS nvidia, etc.)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Vooral dat pareltje lijkt juist aandacht van moderators gehad te hebben die wel weten hoe het hoort, aangezien dat bericht geëdit is. Of die +3 verder terecht is kan ik niet echt inschatten, ik heb geen kennis van zaken op dat gebied.
Wat betreft de andere voorbeelden: thanks. Daar kan iemand vast iets mee (maar ik persoonlijk niet omdat het niet mijn hoekje is
).
Wat betreft de andere voorbeelden: thanks. Daar kan iemand vast iets mee (maar ik persoonlijk niet omdat het niet mijn hoekje is
Het was meer bedoeld als voorbeeld van de moderatie aantallen tegenwoordig, het wordt steeds moeilijker om reacties op de juiste score te krijgen. (Fixaties niet meegerekend)NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:12:
Vooral dat pareltje lijkt juist aandacht van moderators gehad te hebben die wel weten hoe het hoort, aangezien dat bericht geëdit is. Of die +3 verder terecht is kan ik niet echt inschatten, ik heb geen kennis van zaken op dat gebied.
Hopelijk wordt er dan ook iets mee gedaan.NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:12:
Wat betreft de andere voorbeelden: thanks. Daar kan iemand vast iets mee (maar ik persoonlijk niet omdat het niet mijn hoekje is).
Er is in het verleden een hoop gediscussieerd in TMF/FM over verbeteringen aan het moderatie systeem, wordt helaas niks mee gedaan.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Die aantallen zijn geen ramp zolang het eindresultaat maar is dat de post op de goeie score terechtkomt._David_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:29:
[...]
Het was meer bedoeld als voorbeeld van de moderatie aantallen tegenwoordig, het wordt steeds moeilijker om reacties op de juiste score te krijgen. (Fixaties niet meegerekend)
Ho, daar maak je een gevolgtrekking die niet per se hoeft te kloppen. De vorige keer dat de admins (de HGA's van het forum en de mensen die min of meer hetzelfde doen op de FP) overlegden met het Product- en developmentteam is het reactiesysteem en de moderatie ter sprake gekomen en zijn er wel degelijk wat plannen gemaakt en ideeën gedeeld. Niet alle plannen van die meeting zijn uitgevoerd maar dat kwam eerder door tijdgebrek dan door onwil.Hopelijk wordt er dan ook iets mee gedaan.
Er is in het verleden een hoop gediscussieerd in TMF/FM over verbeteringen aan het moderatie systeem, wordt helaas niks mee gedaan.
Ik meende ook dat Zeef in dit topic een keer heeft gezegd dat het reactiesysteem aangepast gaat worden (en dan hopelijk ook het modsysteem) dus ik ben benieuwd. Overigens geven de voorbeelden van _David_ aan dat het systeem niet perfect is, maar m.i. niet dat het systeem in zijn geheel niet werkt 
edit:
Heeft 'ie inderdaad gezegd [ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 01-03-2016 21:41 ]
Klopt, maar als het eindresultaat niet goed is dan wordt het verdomt lastig om het nog te corrigeren met deze aantallenNMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:33:
[...]
Die aantallen zijn geen ramp zolang het eindresultaat maar is dat de post op de goeie score terechtkomt.
Dat is mooi, maar als dat voor de rest niet gecommuniceerd wordt dan is voor de rest niet te zien dat er iets gedaan wordt met de feedbackNMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:33:
Ho, daar maak je een gevolgtrekking die niet per se hoeft te kloppen. De vorige keer dat de admins (de HGA's van het forum en de mensen die min of meer hetzelfde doen op de FP) overlegden met het Product- en developmentteam is het reactiesysteem en de moderatie ter sprake gekomen en zijn er wel degelijk wat plannen gemaakt en ideeën gedeeld. Niet alle plannen van die meeting zijn uitgevoerd maar dat kwam eerder door tijdgebrek dan door onwil.We hebben binnenkort weer zo'n vergadering, en Dirk heeft daar vast wel een paar dingen te zeggen.
Ik ook, misschien gaan die ellendige boosts eindelijk wegMigrator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:39:
Ik meende ook dat Zeef in dit topic een keer heeft gezegd dat het reactiesysteem aangepast gaat worden (en dan hopelijk ook het modsysteem) dus ik ben benieuwd.
Ik zeg ook niet dat het systeem in zijn geheel niet meer werktMigrator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:39:
Overigens geven de voorbeelden van _David_ aan dat het systeem niet perfect is, maar m.i. niet dat het systeem in zijn geheel niet werkt
_David_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:04:
[...]
Het moderatiesysteem werkt gewoon niet meer bij artikelen met populaire onderwerpen (Apple, Brein, privacy, amd VS nvidia, etc.)
Weet ik, maar Elite25's punt wordt door je links niet bevestigd, dat bedoelde ik
Ik had het over het systeem van schrijven, niet van modereren.
Al ben ik het helemaal met jullie eens dat we daar eens over moeten nadenken. Realisatie, dat wordt op afzienbare termijn (t/m einde Q3 2016) erg lastig.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede en treffende omschrijving van hetgeen wat ik mis vind gaan aan het modereren...NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Er zijn vast mensen die dat in de eerste instantie doen: die zien een lange post, maken dan maar de aanname dat het een +3 is en gaan weer verder met hun dag. Maar juist dat soort beoordelingen wordt over het algemeen vanzelf later gecorrigeerd wanneer er meer moderators voorbij komen. Dat betekent inderdaad dat de moderatie helemaal in het begin als een artikel net een paar uurtjes online staat misschien reacties heeft met een verkeerde moderatie, maar zodra de moderatie een paar dagen later gelockt staat zou het in veruit de meeste gevallen geen probleem meer moeten zijn.
Want in wezen zit ik dus altijd tegen "verkeerde" moderaties aan te kijken omdat ik op de FP zit te kijken, eigenlijk zou ik dus naar het nieuws van 2 dagen geleden moeten kijken daar is schijnbaar te zien hoe goed het moderatie systeem werkt...
Ik zou zeggen pak er eens wat cijfers bij over hoe veel artikelen er bekeken worden in de 1e paar uur (als het dus verkeerd kan staan) en hoeveel artikelen er bekeken worden na 48 uur (als het dus goed zou moeten staan).
Ik wil nog niet eens een schatting doen naar die verhoudingen, maar ik durf wel rustig te gokken dat het over-over-over grote merendeel van de bezoekers dus kijkt naar "verkeerde" moderaties en de goede moderaties niet ziet omdat het te oud is.
Daarom denk ik ook dat veel mensen het mod-systeem zien als falen, omdat het blijkbaar enkel maar goed staat als het niet relevant meer is.
Je zit naar user generated content te kijken. De enige manier om te zorgen dat het altijd vanaf het begin dat er gemodereerd wordt goed staat is door rechten weg te nemen bij vrijwel alle bezoekers en ze maar aan een zeer select groepje te geven, waarna je hele andere problemen introduceert, zoals berichten die in zijn geheel niet gemod worden (omdat de workload bijvoorbeeld te hoog is) en het moeilijk kunnen afhandelen van verloop van modkracht omdat je niet kan zien welke users die op dit moment niet mogen modden dat wél zouden kunnen, domweg omdat je niet ziet hoe ze daadwerkelijk gebruik maken van die modrechten.
@NMe: Iedereen mod-rechten ontnemen, is ook een beetje te extreem.
Wat zou je denken van mod rechten krijgen, na 10 reacties en een account met een leeftijd van 3 maanden?
(Met eventueel Pay2Win optie
)
Gomez12 noemt trouwens een probleem waar ik helemaal niet bij stilgestaan had. Misschien is dit probleem te ondervangen door bij het aanmaken van je account je explicieter op je filteropties te wijzen.
Ik snap het probleem van mankracht wel trouwens en het is goed om te horen, dat tweakers zelf er ook niet tevreden over is.
Wat zou je denken van mod rechten krijgen, na 10 reacties en een account met een leeftijd van 3 maanden?
(Met eventueel Pay2Win optie
Gomez12 noemt trouwens een probleem waar ik helemaal niet bij stilgestaan had. Misschien is dit probleem te ondervangen door bij het aanmaken van je account je explicieter op je filteropties te wijzen.
Ik snap het probleem van mankracht wel trouwens en het is goed om te horen, dat tweakers zelf er ook niet tevreden over is.
Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven. Een captcha, maar dan voor modereren. Rigoreus bij introductie, maar daarna alleen voor nieuwe accounts. Aantal reacties en accountleeftijd zeggen niks over hoe objectief je bent en hoe goed je kunt modereren. Overigens is mijn ervaring niet dat scores na twee dagen pas goed staan. Wel kan het een aantal uren duren voordat alles goed staat. Dat is overigens inherent aan het systeem omdat reacties óók pas geplaatst worden een aantal uren na het nieuwsbericht
Hetzelfde kun je over de community zeggen. Er wordt tegenwoordig veel meer gezeurd terwijl de site 10x beter is dan 10 jaar geleden (aantal nieuwsitems per dag, siteperformance, pricewatch, tweakblogs etc). Er wil bijna niemand meer terug naar de site van vroeger. Vroeger was de community wel veel beter. Nu denkt iedereen dat de redactie er voor hem/haar persoonlijk zit, terwijl het aantal gebruikers 100x gestegen is. Als een artikel je niet bevalt of whatever, dan lees je het toch niet? Niemand verplicht je van deze site gebruik te maken. Het is een beetje hypocriet om alleen de vinger naar de medewerkers te wijzen, terwijl de community ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken.Anoniem: 171104 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:50:
Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.
Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om dat hier te zeggen, maar ik wou dit gewoon even delen en ben er zeker van dat er meerdere zijn die er zo over denken.
[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 03-03-2016 21:44 ]
Ik heb vooral steeds meer moeite met de keuzes die jullie maken: Wel een nietszeggend stukje over een nog uit te komen volstrekt onbelangrijke Canon dSRL, maar niks over bijvoorbeeld de volgende onderwerpen die ik dan nu maar op Nu.nl lees:
- Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser
- Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar
- 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken'
- Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit
- 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd'
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 07-03-2016 15:40 ]
Dat is geen enkele garantie dat het daarna goed gaat.Anoniem: 28912 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:10:
...en ook dat is geen enkele garantie. Misschien verminder je het probleem er iets mee maar ik denk dat het heel weinig effect heeft op de daadwerkelijke realiteit. Objectief blijven in een discussie waar je zelf in deelneemt is bijvoorbeeld veel moeilijker dan objectief reageren op vijf voorbeeldjes in een test.Migrator schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:30:
Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven.
Natuurlijk is het geen garantie, dat is niks behalve het systeem afschaffenNMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:49:
[...]
...en ook dat is geen enkele garantie. Misschien verminder je het probleem er iets mee maar ik denk dat het heel weinig effect heeft op de daadwerkelijke realiteit. Objectief blijven in een discussie waar je zelf in deelneemt is bijvoorbeeld veel moeilijker dan objectief reageren op vijf voorbeeldjes in een test.
Zijn meningmods verder vooral van mensen die meedoen in de discussie? Ik heb geen gegevens daarover, maar het lijkt me dat een sterke mening hebben over een onderwerp voor meer meningmods zorgt dan het uiten van diezelfde mening in het betreffende nieuwsbericht.
Dat gezegd hebbende weet ik ook niet hoe veel zo'n captcha invloed heeft op de realiteit. Ik denk wel dat het moeten doen van zo'n 'test' er wel voor zorgt dat mensen het modereren iets serieuzer gaan nemen in plaats van het domweg uit kunnen delen van scores. Maar goed, dat is allemaal speculatie. We zullen het waarschijnlijk niet weten omdat er toch geen devtijd is voor zo'n idee
Voor wat betreft de redactionele inhoud; meer magazine-achtige artikelen. Ik kijk gemakshalve even bij hardware info en lees daar:"8 all-in-one inkjet printers in twee prijsklassen, 10 action cams, 19 grote smartphones ('phablets'), 25 gaming muizen, 5 VPN routers (inclusief uitgebreide achtergrond over waarom VPN in je router nuttig is) en 10 draadloze verlichtingoplossingen, van eenvoudige bluetooth-lampen tot wifi home automation systemen. Ook in dit blad: deel 2 van onze duik in de geschiedenis van het moederbord en een workshop kabels sleeven. "
Ik begrijp dat dit duurdere content is dan nieuwe samsung heeft groter scherm etc., maar ik zou het zeer op prijs stellen dit soort artikelen, voorbij de review als het ware, meer op tweakers te zien verschijnen.
Voor wat betreft moderatie; het voorbeeld van de turks-koerdische tweaker spreekt boekdelen, maar vergelijkbaar gaat het er ook aan toe in de politieke topics op het forum. Goede voorbeelden zijn De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 en Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3.
Ik begrijp dat het lastige onderwerpen zijn, maar het zou de moderators sieren boven de materie te staan. Nu zie ik een duidelijke tolerantie richting trump/wilders bashen, en een enorm repressieve reflex jegens diegene die met gestrekt been proberen aan te geven dat de westerse wereld onder grote druk staat. Persoonlijk vind ik de bias in dit soort topics zo gigantisch dat ik het jammer genoeg niet meer serieus kan nemen.
Ik begrijp dat dit duurdere content is dan nieuwe samsung heeft groter scherm etc., maar ik zou het zeer op prijs stellen dit soort artikelen, voorbij de review als het ware, meer op tweakers te zien verschijnen.
Voor wat betreft moderatie; het voorbeeld van de turks-koerdische tweaker spreekt boekdelen, maar vergelijkbaar gaat het er ook aan toe in de politieke topics op het forum. Goede voorbeelden zijn De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 en Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3.
Ik begrijp dat het lastige onderwerpen zijn, maar het zou de moderators sieren boven de materie te staan. Nu zie ik een duidelijke tolerantie richting trump/wilders bashen, en een enorm repressieve reflex jegens diegene die met gestrekt been proberen aan te geven dat de westerse wereld onder grote druk staat. Persoonlijk vind ik de bias in dit soort topics zo gigantisch dat ik het jammer genoeg niet meer serieus kan nemen.
Het eerste deel van je betoog helemaal mee eens.
Het tweede deel van je betoog is hier compleet off topic, want dat gaat over het forum, en dat staat geheel los van de redactie. (Of die strikte scheiding wel wenselijk is daar zou je het ook over kunnen hebben, maar dat is een topic op zich.)
Het tweede deel van je betoog is hier compleet off topic, want dat gaat over het forum, en dat staat geheel los van de redactie. (Of die strikte scheiding wel wenselijk is daar zou je het ook over kunnen hebben, maar dat is een topic op zich.)
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 07-03-2016 17:01 ]
Ik ben het wel (deels) met je eens, het sluit niet meer goed aan bij tweakers imo, er is bijna geen rede meer om na tweakers te gaan, nu.nl tech is bijna hetzelfde. Na de overnamen wilde ze verder groeien, dus tweakers zijn niet meer hun enige doelgroep, ze willen ook andere doelgroepen trekken die ook iets met techniek doen.Anoniem: 171104 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:50:
Ik weet niet als er al meer mensen een gelijkaardig topic gestart zijn, maar ben er zeker van dat meer mensen mijn mening delen. (Ben benieuwd als dit topic blijft staan trouwens.)
Ik vind persoonlijk dat de Tweakers redactie wat te streng optreed bij reacties van de lezers.
Sinds dat de persgroep tweakers heeft overgenomen vind ik de artikels precies copy past van reuters en als je ergens je mening over zegt dan wordt het meteen verwijderd.
Een tijd geleden had ik een reactie bij een artikel een +3 gegeven omdat ik persoonlijk vond dat dit in de spotlight mocht staan. En hiervoor kreeg ik een persoonlijke mail dat het verkeerd was?!?
Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.
Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om dat hier te zeggen, maar ik wou dit gewoon even delen en ben er zeker van dat er meerdere zijn die er zo over denken.
En mag best wat meer artikelen verschijnen in het weekend en in de avond uren, ik kom vaak paar keer per dag even kijken en het weekend en avonden vallen het altijd tegen, komt amper iets bij. Tweaker ben je 24/7 en niet van 9 tot 5.
Los van of je het wenselijk vindt is het inherent aan de fundamentele scheiding tussen kantoor en vrijwilliger crew. We mogen in principe doen met het forum wat we willen en de forumcrew heeft geen directe invloed op de redactie en andersom. Die onafhankelijkheid vind ik persoonlijk juist heel mooi.Fiber schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:00:
Ik zie nu.nl nog niet artikels als deze schrijven: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken
Helaas zie ik de Tweakers redactie dat ook niet zo vaak doen. Zelfs dit artikel komt niet van de redactie...NMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:27:
[...]
Ik zie nu.nl nog niet artikels als deze schrijven: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Maar doe mij dagelijks een handvol artikelen van dit niveau over diverse gevarieerde onderwerpen en ik zal nooit meer over Tweakers klagen.
Daarom zeg ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.
Nou ben je niet de eerste die dat zegt:mad_max234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:37:
Daarom zegt ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?
Leuk dat je dat zegt, maar als er dan geen reactie op die voorbeelden komt dan schiet dat niks op. Dus eerst maar eens de huidige voorbeelden die al gegeven zijn reactie opgeven, dan kunnen er dan wel extra bijkomen.
-The_Mask- in "Tweakers is niet meer wat het geweest is"
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zie in die post geen voorbeelden van hetgeen zeef benoemt.
Nee dat was idd een andere bewering van zeef.
Maar nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - update die dan, zoiets test je toch eerst voordat je het publiceert, zijn toch genoeg mensen in de redactie met een iPhone.
Pas na silvernightnl in 'nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - up... is het aangepast met:
Anders nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit hem hem zelf gesubmit, maar dat betekent niet dat ze gewoon het persbericht maar moeten vertalen en voor de rest geen extra info toevoegen.
Enermax brengt X't II-voeding uit
Lijkt mij toch een aardige copy + paste + translate te zijn geweest.
-The_Mask- in 'nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit' sommige informatie hieruit had Tweakers ook wel in het nieuwsbericht kunnen schrijven, als ze even gegoogled hadden hadden ze zo deze info kunnen vinden.
Oh en niet zo lang geleden had ik ook nog gesubmit dat Corsair de nieuwe CXM serie uitbracht, ditmaal zonder persbericht omdat Corsair die voor de nieuwe voedingen niet heeft gemaakt. Maar ik gaf in de submit naar mijn idee genoeg info om zelf een artikel te schrijven, was Tweakers ook nog eens de eerste website met het nieuws geweest. Maar er is niks verschenen en dat is vreemd, aangezien het best wel in interessante serie is, iets wat de oude CXM serie nooit geweest is. Dan krijg ik het idee dus geen persbericht, dus geen nieuws.
Maar nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - update die dan, zoiets test je toch eerst voordat je het publiceert, zijn toch genoeg mensen in de redactie met een iPhone.
Pas na silvernightnl in 'nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - up... is het aangepast met:
Dat is toch iets van copy + paste + translate en klaar.Update 18.27: De methode werkt alleen als de gebruiker Siri activeert met een vinger die al bij Touch ID geregistreerd is, meldt Mac Rumors. Het proces uitvoeren zonder een van te voren ingevoerde vingerafdruk, opent de iTunes-store niet. Derhalve lijkt de melding van Vulnerability Labs nep.
Anders nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit hem hem zelf gesubmit, maar dat betekent niet dat ze gewoon het persbericht maar moeten vertalen en voor de rest geen extra info toevoegen.
Enermax brengt X't II-voeding uit
Lijkt mij toch een aardige copy + paste + translate te zijn geweest.
-The_Mask- in 'nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit' sommige informatie hieruit had Tweakers ook wel in het nieuwsbericht kunnen schrijven, als ze even gegoogled hadden hadden ze zo deze info kunnen vinden.
Oh en niet zo lang geleden had ik ook nog gesubmit dat Corsair de nieuwe CXM serie uitbracht, ditmaal zonder persbericht omdat Corsair die voor de nieuwe voedingen niet heeft gemaakt. Maar ik gaf in de submit naar mijn idee genoeg info om zelf een artikel te schrijven, was Tweakers ook nog eens de eerste website met het nieuws geweest. Maar er is niks verschenen en dat is vreemd, aangezien het best wel in interessante serie is, iets wat de oude CXM serie nooit geweest is. Dan krijg ik het idee dus geen persbericht, dus geen nieuws.
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 08-03-2016 08:29 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Hoewel ik hier al eerder refereerde naar nu.nl met hap-slik-weg-nieuws, en ik jou dus ook geen ongelijk geef, ben ik toch wel blij dat er op de Tweakers redactie tenminste wel een kwaliteitsteam zit en men toch wel schrijft op een hoger niveau (let op! =/= diepgang). Onder het mom van een grapje moet kunnen: Tweakers weet tenminste wel de knop voor spellingscontrole te vinden, wat je natuurlijk ook mag verwachten van een IT sitemad_max234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:37:
Daarom zeg ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.
Of nieuws: Officiële versie Mac-app Transmission bevatte ransomware vs http://www.nu.nl/tech/422...elwit-van-ransomware.html.
En wie brengt er nu het nieuws? nieuws: KPN begint in 2017 met mobiele telefonie over wifi vs http://www.nu.nl/mobiel/4...e-telefonie-via-wifi.html
Dus aan de crew: Geen zorgen nu.nl is wat mij betreft geen geduchte concurrent van Tweakers. Meer een waarschuwing om niet te gaan afglijden naar dat niveau van nieuws/content brengen door te weinig tijd etc. En als er toch gegleden wordt, dan meer richting bijvoorbeeld de reeds genoemde Hardware Info
Ik heb het puur over de nieuwsberichten op de frontpage, niet over tweakers als geheel of wat dan ook, puur de selectie en de manier van schrijven. Tweakers was altijd website voor de meer gevorderde gebruikers, dat onderscheid is behoorlijk afgevlakt imo.
Als ik kijk naar aantal artikelen van vandaag en gisteren dan is 60% of zo hetzelfde all die van nu.nl, tweakers heeft meestal paar regels meer tekst door nog een extra weetjes in het artikel te verwerken, maar veel meer dan dat is het vaak niet.
Vandaag: ZTE bericht
Nu.nl 07 maart 2016 13:15
Tweakers 7 maart 2016 14:01
Gisteren: overlijdensbericht Raymond Tomlinson
nu.nl 06 maart 2016 11:53
Tweakers 6 maart 2016 15:37
Vandaag(tot nu toe) van de 19 nieuwsberichten op tweakers waren 10 min of meer hetzelfde als die van nu.nl, en 9 waren uniek. Nu.nl is nu niet echt hoogstaande tech website, daar zou tweaker ver boven moeten zitten imo. HWI had allemaal unieke artikels vandaag(snel gekeken, hang me er niet aan op) ten opzichten van nu.nl en tweakers, niet dat dat allemaal hoogstaande artikelen zijn maar wel uniek.
Ik ben een tweaker en hoop dat nog lang te kunnen blijven, is dus niet de bedoeld om tweakers de grond in de boren, maar juist om ze wakker te schudden.
Als ik kijk naar aantal artikelen van vandaag en gisteren dan is 60% of zo hetzelfde all die van nu.nl, tweakers heeft meestal paar regels meer tekst door nog een extra weetjes in het artikel te verwerken, maar veel meer dan dat is het vaak niet.
Vandaag: ZTE bericht
Nu.nl 07 maart 2016 13:15
Tweakers 7 maart 2016 14:01
Gisteren: overlijdensbericht Raymond Tomlinson
nu.nl 06 maart 2016 11:53
Tweakers 6 maart 2016 15:37
Vandaag(tot nu toe) van de 19 nieuwsberichten op tweakers waren 10 min of meer hetzelfde als die van nu.nl, en 9 waren uniek. Nu.nl is nu niet echt hoogstaande tech website, daar zou tweaker ver boven moeten zitten imo. HWI had allemaal unieke artikels vandaag(snel gekeken, hang me er niet aan op) ten opzichten van nu.nl en tweakers, niet dat dat allemaal hoogstaande artikelen zijn maar wel uniek.
Ik ben een tweaker en hoop dat nog lang te kunnen blijven, is dus niet de bedoeld om tweakers de grond in de boren, maar juist om ze wakker te schudden.
Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden.Oh en niet zo lang geleden had ik ook nog gesubmit dat Corsair de nieuwe CXM serie uitbracht, ditmaal zonder persbericht omdat Corsair die voor de nieuwe voedingen niet heeft gemaakt. Maar ik gaf in de submit naar mijn idee genoeg info om zelf een artikel te schrijven, was Tweakers ook nog eens de eerste website met het nieuws geweest.
Dit is mijn tellingVandaag(tot nu toe) van de 19 nieuwsberichten op tweakers waren 10 min of meer hetzelfde als die van nu.nl, en 9 waren uniek.

Nu.nl vist in dezeflde vijver en - belangrijker - op dezelfde momenten als wij. Ik vind de overeenkomst niet meer dan logisch. Sommige dingen kwamen eerder op Nu.nl, sommige dingen eerder op Tweakers en in het geval van het KPN-bericht heeft Nu.nl het van ons overgeschreven met bronvermelding. Vaak bevatten onze artikelen - in mijn ogen - meer diepgang, meer details en meer duiding; ik mis de context waarin iets gebeurt vaak op Nu.nl (al ben ik niet echt objectief)
Hardware.info is echt wezenlijk anders: zij geven niet echt om de actualiteit van het nieuws, publiceren vooral veel en komen nu pas met Fable Legends - die wij gisteren hadden - en gisteren was een van die 'unieke' artikelen de Intel-bril met RealSense die Tweakers op donderdagochtend publiceerde.
Zowel Nu.nl als HWI zijn concurrenten die we uiteraard nauwlettend op de gaten houden. Ik ben dol op concurrentie, want ze zorgen ervoor dat je harder gaat werken en stappen vooruit zet - net als kritische lezers zoals iedereen hier in dit topic.
dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door -The_Mask- op 08-03-2016 10:04 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is mij bekend, maar dat was in dit geval zeker niet de reden.arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:54:
[...]
Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden.
AMD Nieuwsdiscussie
En waarbij Tweakers dus te laat is, en het dan maar helemaal laat schieten.arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:54:
[...]
Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden...
Wordt er wat aan gedaan om dat niet meer of in ieder geval minder vaak voor te laten komen? Als ik nu echt van alles op de hoogte wil blijven, in het Nederlands, dan wordt ik dus min of meer gedwongen om ook Nu.nl te blijven volgen. Als Tweakers echt 'compleet' zou zijn, dan zou dat niet nodig zijn. En dan boeit voor mij een uurtje eerder of later ook niet meer, als ik er maar van uit kan gaan dat ik niks mis.
Nederlands nieuws en groot nieuws laten we nooit liggen. Als het nieuws an sich te oud is, zorgen we voor een nieuwe insteek (reactie of andere nieuwe ontwikkeling) en maken het zo weer nieuw nieuws. Compleet zijn is geen doel op zich; wij leven niet in een vacuum. Wij gaan er van uit dat iedereen de nieuwssites bezoekt die hem of haar interesseren en op die manier een mooie mix van berichtgeving krijgt.Wordt er wat aan gedaan om dat niet meer of in ieder geval minder vaak voor te laten komen? Als ik nu echt van alles op de hoogte wil blijven, in het Nederlands, dan wordt ik dus min of meer gedwongen om ook Nu.nl te blijven volgen. Als Tweakers echt 'compleet' zou zijn, dan zou dat niet nodig zijn. En dan boeit voor mij een uurtje eerder of later ook niet meer, als ik er maar van uit kan gaan dat ik niks mis.
Als jij bijvoorbeeld een bijzondere interesse hebt in Windows Phone/10 mobile, zul je sites als WindowsCentral en WMPowerUser in je lijstje van favorieten hebben staan. Wij kunnen niet al het nieuws brengen dat zij brengen. Hetzelfde geldt voor andere onderwerpen. Compleet zijn we niet, maar we hopen dat dankzij ons veel lezers in aanraking komen met nieuws dat hen interesseert en onderwerpen die hen inspireren om verder op zoek te gaan en kennis op te doen (om die natuurlijk weer te delen in reacties en op GoT)
Dus het lijstje dat ik gisteren postte van Nu.nl was niet interessant genoeg voor Tweakers...?
Fiber schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:36:
Ik heb vooral steeds meer moeite met de keuzes die jullie maken: Wel een nietszeggend stukje over een nog uit te komen volstrekt onbelangrijke Canon dSRL, maar niks over bijvoorbeeld de volgende onderwerpen die ik dan nu maar op Nu.nl lees:
- Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser
- Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar
- 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken'
- Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit
- 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd'
Waarom wil je in dezelfde vijver als nu.nl gaan zitten vissen? En als je het al gaat doen, zorg er dan bijna per definitie voor dat je later bent dan nu.nl... Eerder zijn dan nu.nl is nou niet echt een prestatie om trots op te zijn.arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:54:
[...]
Nu.nl vist in dezeflde vijver en - belangrijker - op dezelfde momenten als wij. Ik vind de overeenkomst niet meer dan logisch. Sommige dingen kwamen eerder op Nu.nl, sommige dingen eerder op Tweakers en in het geval van het KPN-bericht heeft Nu.nl het van ons overgeschreven met bronvermelding.
Nu.nl plaatst naar mijn gevoel voor 90+% gewoon blindelings ANP-berichten door, de enige manier hoe je sneller dan dat kan zijn is door sneller op doorzetten te drukken zonder er iets aan toe te voegen.
Mooi, maar waarom dan niet gewoon wat nu.nl artikelen laten liggen?arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:42:
[...]
Compleet zijn is geen doel op zich; wij leven niet in een vacuum.
Ik heb gisteren niet zoveel nieuwskeuzes gemaakt en was er niet bij betrokken; ik neem aan dat het nieuws inderdaad te oud was of anderszins niet interessant genoeg.Dus het lijstje dat ik gisteren postte van Nu.nl was niet interessant genoeg voor Tweakers...?
Het is omgekeerd; toen zij een paar jaar geleden een techredactie begonnen, spiegelden zij zich aan onze nieuwskeuzes. Nu.nl/tech bestaat ook maar voor een klein gedeelte uit ANP-berichten - ik schat 10 procent. De rest is eigen werk van de - overigens prima - redacteuren aldaar.Waarom wil je in dezelfde vijver als nu.nl gaan zitten vissen? En als je het al gaat doen, zorg er dan bijna per definitie voor dat je later bent dan nu.nl... Eerder zijn dan nu.nl is nou niet echt een prestatie om trots op te zijn.
Nu.nl plaatst naar mijn gevoel voor 90+% gewoon blindelings ANP-berichten door, de enige manier hoe je sneller dan dat kan zijn is door sneller op doorzetten te drukken zonder er iets aan toe te voegen.
Onze nieuwskeuzes hangen niet af van Nu.nl. Wij maken keuzes op basis van wat er is, wat we erover kunnen vertellen en hoe interessant wij denken dat mensen het vinden - naast natuurlijk hoe belangrijk het is. Je kunt lang discussie voeren over wat de juiste keuzes zijn, en de waarheid is dat zelfs wij onderling het elke dag oneens zijn over iets dat we hebben geplaatst of juist niet hebben geplaatst. Nieuws is geen exacte wetenschap, waarbij je simpelweg iets invoert, de formule erop los laat en er een uitkomst uitrolt
[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 08-03-2016 11:05 ]
Het enige op Tweakers waar ik me ronduit aan stoor is meningmodden, en wat volgens mij op "appeal to authority" lijkt.
Vooral heel kundig klinken en dan complete onzin lopen verkondigen. Laatst op de frontpage waren er een paar bij een of ander crypto onderwerp (altijd bij crypto
) die bij hoog en laag beweerde dat end-to-end encryptie gekraakt ging worden want "de sleutel moest ook over de lijn". Hij stond op +2 hangend op +3 voor ik hem terugfloot
.
Verder zie ik in dit topic vooral heel veel emotie. Vroeger was alles beter, alles is tegenwoordig maar kut, etc. etc. Zeef en de rest kunnen statistieken blijven posten, het is allemaal onderbuik dat de klok slaat.
Jammer. Kritiek op Tweakers valt er heus wel te leveren. Maar op deze manier verpest je het ook voor de mensen die wel wat te melden hebben.
Maar voor ik het vergeet, alles is kut en vroeger was het allemaal beter.
Vooral heel kundig klinken en dan complete onzin lopen verkondigen. Laatst op de frontpage waren er een paar bij een of ander crypto onderwerp (altijd bij crypto
Verder zie ik in dit topic vooral heel veel emotie. Vroeger was alles beter, alles is tegenwoordig maar kut, etc. etc. Zeef en de rest kunnen statistieken blijven posten, het is allemaal onderbuik dat de klok slaat.
Jammer. Kritiek op Tweakers valt er heus wel te leveren. Maar op deze manier verpest je het ook voor de mensen die wel wat te melden hebben.
Maar voor ik het vergeet, alles is kut en vroeger was het allemaal beter.
[ Voor 31% gewijzigd door Firefly III op 08-03-2016 11:16 . Reden: maor text ]
Dit mes snijdt 2 kanten op; er zijn ook mensen die "authority zijn" en soms lijken weg te komen met reakties die, geplaatst door anderen, net aan een +1 zouden krijgen maar "omdat het Tweaker X is" wordt het blijkbaar by recognition minstens een +2.JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:13:
Het enige op Tweakers waar ik me ronduit aan stoor is meningmodden, en wat volgens mij op "appeal to authority" lijkt.
Neemt niet weg dat er voldoende opties zijn om mismoderaties aan te kaarten maar sommige reakties krijgen een dusdanige hoeveelheid scores, daar is niet meer tegenaan te hermodereren.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Klopt. Plus je hebt nu die karma badges. Als mensen daar op gingen letten werd het ook nog watMAX3400 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:18:
[...]
Dit mes snijdt 2 kanten op; er zijn ook mensen die "authority zijn" en soms lijken weg te komen met reakties die, geplaatst door anderen, net aan een +1 zouden krijgen maar "omdat het Tweaker X is" wordt het blijkbaar by recognition minstens een +2.
Neemt niet weg dat er voldoende opties zijn om mismoderaties aan te kaarten maar sommige reakties krijgen een dusdanige hoeveelheid scores, daar is niet meer tegenaan te hermodereren.
- Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser -> was zeker leuk, geweest, heeft lang in de queue gestaan om opgepikt te worden, maar is blijven liggen. We hebben regelmatig over dit project van Internet Archive geschreven en er waren natuurlijk veel leukere en omvangrijkere updates, maar zoals gezegd: had gekund.Dus het lijstje dat ik gisteren postte van Nu.nl was niet interessant genoeg voor Tweakers...?
- Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar -> Tja, boekingssite krijgt ivesteringsgeld. Lastig om meer uit te halen en het voor onze lezers echt interessant te maken.
- 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken' -> Dit soort berichten verschijnt wel vaker in Zuid-Korea. Niet nieuw dat Noord-Korea alles wat los en vast zit in Zuid-Korea probeert te hacken maar inhoudelijk valt er in dit geval niets extra's over te zetten.
- Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit -> Lastig onderwerp, in het weekend op veel plekken verschenen, dus moet je zorgen dat je meer brengt dan die bronnen en dat kost tijd.
- 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd' -> Wie nu wie steunt en alle quotes van beide partijen worden breed uitgelicht in de media maar wat voegt een quote als deze inhoudelijk nog toe aan de al bekende standpunten?
Er is elke dag weer ontzettend veel dat op het eerste gezicht interessant genoeg lijkt voor Tweakers. Als we compleet zouden willen zijn dan zouden we net als Nu.nl consequent berichten van een paar zinnen moeten publiceren, zonder vooronderzoek alles moeten brengen of een blik redacteuren moeten opentrekken.
We kiezen voor een balans waarbij we aan de ene kant snel willen zijn bij brekend nieuws waarvan wij denken dat de community het zo snel mogelijk moet weten. In veel gevallen waarbij minder haast is proberen we meer uit te zoeken, we nemen altijd de originele bron erbij en zoeken extra backup-materiaal, pakken de telefoon op voor toelichting, enz. Nu zul je tal van voorbeelden kunnen vinden waarvan jij vindt dat dit onvoldoende gebeurd is, maar het is een continu streven dat in veel gevallen zijn vruchten afwerpt.
Ik denk ook dat je onderschat hoeveel tijd het kost om onderwerpen te factchecken. Het is oneindig veel makkelijker om er maar rücksichtslos op los te publiceren. Geloof mij als ik zeg dat we dagelijks discussies hebben over de nieuwswaarde van onderwerpen, welke insteek we moeten kiezen, hoe we meer uit nieuws kunnen halen, welke categorieën onderbelicht blijven, enz.
Wat dat laatste betreft zijn de core-onderwerpen een terugkerend thema. Wat veel mensen met een hang naar vroegâh lijken te vergeten is dat er simpelweg veel minder klassiek pc-nieuws is. Er zijn eenvoudigweg minder nieuwsontwikkelingen op gebied van moederborden, geheugen, overklokken, casemods en dergelijke. We hebben zeker het streven meer corenieuws te brengen maar wat we hier zien is dat het parten speelt dat we streng zijn om te voorkomen dat we oud nieuws brengen. Vaak gaat het om onderwerpen die ineens naar boven komen maar waarvan de oorspronkelijke bron al oud is. Dat was bijvoorbeeld zo met nieuws over de mogelijke rekenkracht van de Pascal-gpu, dat bleek uit een presentatie van vorig jaar en dook recent als nieuws op. Om meer corenieuws te brengen zouden dat filter wat minder streng af kunnen stellen bij interessante onderwerpen.
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp ook wel dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt, maar ik ben soms gewoon niet zo blij met de keuzes qua onderwerpen die gemaakt worden. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. 
Ik zit persoonlijk ook niet zo zeer te wachten op meer klassiek pc nieuws. En ik heb ook niks met games bijvoorbeeld. Ik zie zelf meer in een verbreding a la Gizmodo, die bijvoorbeeld ook rustig iets over Lego schrijven, of over een nieuwe octopus of over koken, etc. Meer 'human interest' en 'life-style' dingen dus, al zijn dat bij Gizmodo dan vaak weer gedeelde artikelen van andere sites. En ik weet ook wel dat de echte Lego fan, kookliefhebber, of dierenvriend die stukjes veel te oppervlakkig en veel te weinig vindt en zijn info op meer gespecialiseerde sites haalt, maar ik vind dat soort luchtige stukjes vaak wel vermakelijk.
Maar ook dat kost geld, tijd, menskracht etc. en er moeten keuzes gemaakt worden. En zo lang Tweakers nog steeds goed draait zijn jullie keuzes blijkbaar toch zo slecht nog niet.
Ik zit persoonlijk ook niet zo zeer te wachten op meer klassiek pc nieuws. En ik heb ook niks met games bijvoorbeeld. Ik zie zelf meer in een verbreding a la Gizmodo, die bijvoorbeeld ook rustig iets over Lego schrijven, of over een nieuwe octopus of over koken, etc. Meer 'human interest' en 'life-style' dingen dus, al zijn dat bij Gizmodo dan vaak weer gedeelde artikelen van andere sites. En ik weet ook wel dat de echte Lego fan, kookliefhebber, of dierenvriend die stukjes veel te oppervlakkig en veel te weinig vindt en zijn info op meer gespecialiseerde sites haalt, maar ik vind dat soort luchtige stukjes vaak wel vermakelijk.
Maar ook dat kost geld, tijd, menskracht etc. en er moeten keuzes gemaakt worden. En zo lang Tweakers nog steeds goed draait zijn jullie keuzes blijkbaar toch zo slecht nog niet.
Compleet onzinnig en onhaalbaar idee. Wie bepaalt de 'juiste' antwoorden bij zo'n meningentest? Is die ene reactie echt maar een +1 waard, of toch een +2? Meningen en de waarde ervan zijn onmogelijk om te toetsen, althans, in een vrij land.Migrator schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:30:
Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven.
Dat is ook een van de grootste problemen, wellicht zelfs hét grootste probleem wat betreft reacties op de FP inderdaad. Er is geen manier om mening aan te geven, dus wordt het modsysteem ervoor misbruikt.JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:13:
Vooral heel kundig klinken en dan complete onzin lopen verkondigen. Laatst op de frontpage waren er een paar bij een of ander crypto onderwerp (altijd bij crypto) die bij hoog en laag beweerde dat end-to-end encryptie gekraakt ging worden want "de sleutel moest ook over de lijn". Hij stond op +2 hangend op +3 voor ik hem terugfloot
.
Wellicht moet je even nagaan wat modereren op de FP inhoudt. Dat heeft niks met meningen te maken maar alles met kwaliteit. Er zijn richtlijnen voor welke score bij welk soort reactie hoort. Afwijkingen van een punt zijn natuurlijk gewoon toegestaan. Met andere woorden: Niet onzinnig en niet onhaalbaarDomokun schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:25:
[...]
Compleet onzinnig en onhaalbaar idee. Wie bepaalt de 'juiste' antwoorden bij zo'n meningentest? Is die ene reactie echt maar een +1 waard, of toch een +2? Meningen en de waarde ervan zijn onmogelijk om te toetsen, althans, in een vrij land.
Anoniem: 627966
Heeft alles met meningen te maken. Waarom is er anders een topic waar mensen om een mening vragen (of verkondigen) welke score een bepaalde reactie moet hebben. "Ik vind die score +1 waard." Ook al zijn er richtlijnen, dan nog kun je van mening verschillen welke score een post moet hebben.Migrator schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:32:
[...]
Dat is ook een van de grootste problemen, wellicht zelfs hét grootste probleem wat betreft reacties op de FP inderdaad. Er is geen manier om mening aan te geven, dus wordt het modsysteem ervoor misbruikt.
[...]
Wellicht moet je even nagaan wat modereren op de FP inhoudt. Dat heeft niks met meningen te maken maar alles met kwaliteit. Er zijn richtlijnen voor welke score bij welk soort reactie hoort. Afwijkingen van een punt zijn natuurlijk gewoon toegestaan. Met andere woorden: Niet onzinnig en niet onhaalbaar
Dit topic is gesloten.