Lijkt mij "en" in plaats van "of".Het gaat om voedingen met een maximaal vermogen van 450, 550, 650 of 750 watt.
Het is een 80PLUS Gold certificaat, rating laat het klinken alsof het zou betekenen dat een 80PLUS Gold voeding beter zou zijn als bijvoorbeeld Silver of Bronze, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.Het is alleen maar een certificaat voor het rendement.Net als de eerste X't-serie hebben de voedingen een 80Plus Gold-rating.
Het artikel waar naar gelinked wordt staan condensators van Nippon Chemi-Con en die heb ik ook gezien op foto's van de voeding. Zijn gelijk ook de fabrikant welke je zou verwachten trouwens.De voedingen zijn uitgevoerd met niet bij naam genoemde Japanse '105 °C'-condensatoren.
Beetje dubbelop met de inleiding?Ook moet de psu efficiënt zijn, getuige het 80Plus Gold-certificaat.
Het rendement mag wel onder de 87% zakken bij minder dan 20% belasting en bij 50% belasting is het 90% en niet 92%.Dat houdt in dat de voeding een rendement van 92 procent moet halen bij een belasting van vijftig procent. Het rendement mag niet onder de 87 procent zakken.
VoedingenDe psu's zijn modulair uitgevoerd
Wat wordt hiermee bedoelt? Op de site van Enermax hebben ze het vooral over het lager, maar niet over de vorm van de fan.De 139mm-ventilator is zo gevormd dat deze minder geluid produceert dan traditionele ventilators.
kunnen praktisch al hun vermogenAlle versies kunnen praktisch hun maximale vermogen leveren over de 12V-lijn, wat voor de verschillende versies neerkomt op respectievelijk 444W, 540W, 636W en 744W.
Dit is heel onduidelijk omschreven en ook mist het aantal connectors dat één kabel bevat bij de sata- en molexkabels. Mis ook dat alle kabels volledig zwart zijn en plat uitgevoerd voor een beter uiterlijk en minder luchtstroom blokkade.Aan vaste bekabeling zit er een 24-pins atx-connector en een 4+4 cpu-connector op. Aan modulair kabels worden twee 6+2 pci-e-kabels bij de 650W en 750W psu geleverd. Bij de 450W en 550W-varianten is dat slechts een kabel. Verder worden bij alle versies twee satakabels en 1 molex- en diskettestationkabel geleverd.
Weer psu's in plaats van voedingen en het woord apparaten zou ik ook niet gebruiken.De psu's wegen tussen de 2,5 en 2,7 kilogram en komen 'in februari' beschikbaar. Wat de apparaten van 15x8,6x16cm gaan kosten, is nog niet bekend.
Overigens het nut van de tabel ontgaat mij ook een beetje, zelfs ik vind het niet interessant om te weten.
Oh en ik heb dacht ik vrijdag gesubmit, maar mijn naam staat er niet boven.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic