Enermax brengt X't II-voeding uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het gaat om voedingen met een maximaal vermogen van 450, 550, 650 of 750 watt.
Lijkt mij "en" in plaats van "of".
Net als de eerste X't-serie hebben de voedingen een 80Plus Gold-rating.
Het is een 80PLUS Gold certificaat, rating laat het klinken alsof het zou betekenen dat een 80PLUS Gold voeding beter zou zijn als bijvoorbeeld Silver of Bronze, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.Het is alleen maar een certificaat voor het rendement.
De voedingen zijn uitgevoerd met niet bij naam genoemde Japanse '105 °C'-condensatoren.
Het artikel waar naar gelinked wordt staan condensators van Nippon Chemi-Con en die heb ik ook gezien op foto's van de voeding. Zijn gelijk ook de fabrikant welke je zou verwachten trouwens.
Ook moet de psu efficiënt zijn, getuige het 80Plus Gold-certificaat.
Beetje dubbelop met de inleiding?
Dat houdt in dat de voeding een rendement van 92 procent moet halen bij een belasting van vijftig procent. Het rendement mag niet onder de 87 procent zakken.
Het rendement mag wel onder de 87% zakken bij minder dan 20% belasting en bij 50% belasting is het 90% en niet 92%.
De psu's zijn modulair uitgevoerd
Voedingen
De 139mm-ventilator is zo gevormd dat deze minder geluid produceert dan traditionele ventilators.
Wat wordt hiermee bedoelt? Op de site van Enermax hebben ze het vooral over het lager, maar niet over de vorm van de fan.
Alle versies kunnen praktisch hun maximale vermogen leveren over de 12V-lijn, wat voor de verschillende versies neerkomt op respectievelijk 444W, 540W, 636W en 744W.
kunnen praktisch al hun vermogen
Aan vaste bekabeling zit er een 24-pins atx-connector en een 4+4 cpu-connector op. Aan modulair kabels worden twee 6+2 pci-e-kabels bij de 650W en 750W psu geleverd. Bij de 450W en 550W-varianten is dat slechts een kabel. Verder worden bij alle versies twee satakabels en 1 molex- en diskettestationkabel geleverd.
Dit is heel onduidelijk omschreven en ook mist het aantal connectors dat één kabel bevat bij de sata- en molexkabels. Mis ook dat alle kabels volledig zwart zijn en plat uitgevoerd voor een beter uiterlijk en minder luchtstroom blokkade.
De psu's wegen tussen de 2,5 en 2,7 kilogram en komen 'in februari' beschikbaar. Wat de apparaten van 15x8,6x16cm gaan kosten, is nog niet bekend.
Weer psu's in plaats van voedingen en het woord apparaten zou ik ook niet gebruiken.

Overigens het nut van de tabel ontgaat mij ook een beetje, zelfs ik vind het niet interessant om te weten. :p Liever een paar extra foto's.

Oh en ik heb dacht ik vrijdag gesubmit, maar mijn naam staat er niet boven. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 21:07

makje

Professioneel prutser

Voor wat betreft de kabels is het tweakers artikel inderdaad onduidelijk en onzinnig. Het 750w model heeft 4 PEG 6+2 aansluitingen waar Tweakers 2 kabels aangeeft... Het aantal kabels is niet interessant, het aantal aansluitingen en daarmee high end videokaarten welke je kunt aansturen wel en dat is 2 videokaarten als je high end videokaarten hebt welke 2 aansluitingen per stuk nodig zijn.

Voor sata maakt het uit of er 2 kabels zijn... of 8 sata aansluitingen oftewel de mogelijkheid voor 8 harde schijven aan te sluiten.

6+2P (8P) PCI-Ex4
SATAx8
4P Molexx4
FDDx1

http://www.enermax.com/ho...1_1_3&lv0=1&lv1=41&no=316

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Even een melding voordat het geen nut meer heeft. :)

Ah zie al aanpassingen :)

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 23-02-2016 09:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 01:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

-The_Mask- schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:47:

Weer psu's in plaats van voedingen en het woord apparaten zou ik ook niet gebruiken.

Overigens het nut van de tabel ontgaat mij ook een beetje, zelfs ik vind het niet interessant om te weten. :p Liever een paar extra foto's.

Oh en ik heb dacht ik vrijdag gesubmit, maar mijn naam staat er niet boven. :+
Hmm. Over die 90 procent of 92 procent, ik zie op deze site: http://www.plugloadsolutions.com/80pluspowersupplies.aspx PFC.90 bij 50%, terwijl bij 50% loading 92% efficiency staat, dus de '92% ' is een beetje marketing?

En over de condensatoren, ik zit daar niet zo in dat als er geen naam bijstaat, dat ik dan weet welk merk het is, maar toegevoegd.

Over het gebruik van psu/apparaat/voeding, tja, af en toe een ander woord voor hetzelfde gebruiken is niet ongebruikelijk...

Over de tabel, de ene keer wil iemand tabellen als er foto's staan en nu weer andersom... Het was een vrij rustige avond, dus ik dacht: tijd, laat ik eens een tabel bouwen (vrij tijdrovend werkje bij ons).

@makje de grap is dat ik eerst dat had overgenomen, maar later in de specs de kabels tegenkwam. Nou ja, weer teruggezet.

@-The_Mask- Rustig! ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
letatcest schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Hmm. Over die 90 procent of 92 procent, ik zie op deze site: http://www.plugloadsolutions.com/80pluspowersupplies.aspx PFC.90 bij 50%, terwijl bij 50% loading 92% efficiency staat, dus de '92% ' is een beetje marketing?
Ik zie niet waar je dat weghaalt, kijk je wel bij het juiste? Daar staat een rendement van 87%, 90%, 87% bij 20, 50 en 100% belasting.
Over het gebruik van psu/apparaat/voeding, tja, af en toe een ander woord voor hetzelfde gebruiken is niet ongebruikelijk...
Alleen vind ik hier apparaat wat vreemd klinken en is PSU een Engels woord.
Over de tabel, de ene keer wil iemand tabellen als er foto's staan en nu weer andersom... Het was een vrij rustige avond, dus ik dacht: tijd, laat ik eens een tabel bouwen (vrij tijdrovend werkje bij ons).
Zal wel hetzelfde zijn als de reviews en topics? Dan is het idd een klere werk. :p

Maar een tabel zelf is niet veel mis mee, maar in dit geval is de inhoud totaal niet interessant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Ik zie niet waar je dat weghaalt, kijk je wel bij het juiste? Daar staat een rendement van 87%, 90%, 87% bij 20, 50 en 100% belasting.
Ah! ik keek bij 230V internal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist, dat is voor redundante voedingen en daar valt deze serie zeker niet onder. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:14:
Juist, dat is voor redundante voedingen en daar valt deze serie zeker niet onder. :p
ah ja, dat is ook weer zo. Maar bij 230V EU staat ook 92 procent bij 50 procent belasting. Of moet je bij een voeding die de range 110 - 245V aankan, naar de 115V Internal kijken? (vermoedelijk wel als ik de uitslagen van de gemiddelde gold-psu bekijk)

[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 23-02-2016 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
230V EU is een relatief nieuw certificaat voor 230V only voedingen, dus zonder universele input van ~90V t/m ~250V.

Rendement daarvan is anders, maar dit is gewoon een voeding met universele input en dus ook getest op 115V.

productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask- daar is het wel uitgelegd, stukje naar onder scrollen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1