Niveau tweakers.net rampzalig..

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 2806

Topicstarter
Als ik kijk naar het niveau van de postings die tegenwoordig op tweakers worden geplaatst en het niveau van een maand of 6 geleden zie ik een ergstige daling in het niveau.

Videokaarten worden als zijnde 'geil' omschreven en wanneer er een bepaalde posting wordt geplaatst worden er iedere keer weer dezelfde reacties op geplaatst.
Na de 34st review van de v5500 heeft bijna niemand nog wat nuttigs te melden maar gaat voor de makkelijk verkrijgbare punten standaard opmerkingen maken.

Mensen praten over hardware niet op een zozeer op een technisch niveau maar meer op een persoonlijke manier, ze praten over wat ze denken/voelen en eigenlijk wat zo voor zo'n kaart voelen. Het is te triest om te lezen.

Ik ken een aantal ex tweakers.net bezoekers die vroeger kwamen kijken en met goede informatie kwamen en zo het niveau hielpen hoog te houden die nu wegblijven door deze onzin.

Het niveau moet omhoog anders voorzie ik een zekere ondergang voor tweakers.net door leegloop echte kenners.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, dat valt mij ook al een tijdje op, het aantal leden stijgt flink, maar volgens mij is dat voornamelijk leeftijdscategorie 12-15, en anders mensen die geestelijk nog op dat niveau zitten.

Aannames zijn fataal.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ben helemaal niet zo'n alleen-maar-negatief-spreker, maar ik moet toch zeggen dat ik het hier roerend mee eens ben. En niet alleen tweakers.net zelf, ook GoT. Met name GoT bezoek ik een stuk minder vaak dan een tijdje terug. Erg jammer... dan rest de vraag: kan de crew hier wat aan doen? Ik denk het niet. Dus dan hebben we een probleem ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat is inderdaad wel zo, maar daarvoor zou nou juist het moderatiesysteem moeten dienen. Die onzin moet gewoon naar niveau 0 en mensen zoals jij zouden vanaf niveau 2 moeten kunnen lezen en dan alle interessante posts zonder zonder troep ertussen zien.
Helaas werkt het dus niet zo.

Misschien kun je wel vanaf niveau 2 lezen en dan net zoveel troep hebben als vroeger, zodat het toch nog acceptabel is? :D

Topicstarter
Ik denk toch dat er een groep moderators moet komen die mensen met dit soort postings keihard omlaag moeten kunnen trappen, het voegt niets toe en het lijkt steeds meer op gathering.tweakers.net dan een plek waar je echt met interesante feiten kan komen of mischien een GOEDE grap kan maken.
Het lijkt wel of mensen het eerste posten wat ze te binnenschiet om maar snel een paar puntjes te kunnen paken.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

ik denk dat we dat toch zelf zullen moeten oplossen, gewoon telkens mensen vragen of ze adequaat willen antwoorden op een normale vraag. Modereten van ALLE onzin is waarschijnlijk ondoenlijk.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 09:15 schreef irrelevant het volgende:
Dat is inderdaad wel zo, maar daarvoor zou nou juist het moderatiesysteem moeten dienen.[/quote]Inderdaad... daar ZOU het voor moeten zijn, maar imo werkt dat hele systeem niet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Misschien kun je wel vanaf niveau 2 lezen en dan net zoveel troep hebben als vroeger, zodat het toch nog acceptabel is? :D[/quote]Sjah, is inderdaad een idee. Maar ja de meeste troep komt nog wel van het type 'grappig'... nou, meestal vind ik dat soort reacties niet zo heel erg grappig... en dat is niet omdat ik geen gevoel voor humor heb (mijn kroegematen kunnen dat bevestigen ;)), maar goed... humor is ook weer zoiets persoonlijks. Ieder zijn mening hoor, laat ik dat voorop stellen. Wat ik alleen heel vaak zie is iets wat voortkomt uit het positief beoordelen van 'grappige' reacties: mensen gaan allerlei open deuren gebruiken om maar de komiek van de dag te zijn en flink wat puntjes te scoren... dus meer 'grappige' reacties en dus ook (imo) meer rommeltroep.
Maar goed, ik denk niet dat dat heel erg gaat veranderen, dus laten we ons niet al te druk maken ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Er waren anders wel plannen om Grappig niet hoger dan +2 te kunnen laten komen, dus als dat ingevoerd wordt en je leest vanaf +3 heb je er geen last meer van.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Een druppel op de gloeiende plaat.

Aannames zijn fataal.

Anoniem: 7195

Tja, het moderatie systeem zou inderdaad moeten dienen voor het filteren van pulp.

Echter de afvoer van de pulp zit verstopt. Overload. :)

De kwaliteit die je vroeger had is er nog steeds vind ik, echter had je vroeger 5 of 10 postings max, nu zit je al snel op 50 of 60. in 10 postings de 3 goede zoeken is niet zo moeilijk. doe je dat tussen 60 postings dan is dat al lastiger.

Percentueel is het dus minder geworden, echter de krenten in de pap zijn wel gebleven. Wat is echter het gevolg? omdat er zoveel onzin omheen staat en je dmv een hogere threshold niet automatisch die krenten naar boven krijgt, is de 'beleving' van t.net minder dan voorheen. Ik betrap me er op dat ik al helemaal geen reacties meer lees. Ik reageer dan ook nauwelijks nog op reacties, althans alleen in threads waarvan het onderwerp me ECHT boeit (en dat is weinig, mensen).

Er is IMHO niets aan te doen. Ga je beperkende maatregelen nemen, door bv alleen bepaalde mensen reageerrecht te geven, dan loop je kans de grote groep die NU zorgt voor het succes van t.net weg te jagen. En dat die groep groot is en van niets weet is duidelijk. Kijk maar naar threads als die Sun server release thread. af en toe iemand die nog wel weet hoe die dingen er van de buitenkant uit zien maar voor de rest alleen maar dom geblaat.

Zie het als een kroeg: je komt er eerst vaak, het is er gezellig, je kent de mensen, en omdat het niet erg trendy is is er een vaste kern en niet veel verloop. Op een gegeven moment wordt je stamkroeg DE kroeg voor de leden van de hockeyclub uit de stad en is de sfeer anders, je kent de mensen niet meer etc etc.

Je kiest een andere kroeg. En bent weer blij.

De kroegbaas zal wellicht nog wel eens, bij de open haard, terugdenken aan de oude tijden met henkie op de hoek van de bar en pietje die altijd zn bier omgooide. Maar zal zeker niet terugwillen naar vroeger, zn masserati moet ook worden betaald!

Topicstarter
Otis:
Ik ben het wel met je eens, het is een lastig probleem maar ik denk dat wanneer er niets aan wordt gedaan zelfs de rijder van de masserati die ooit door interese had in interesante meningen er geen zin meer in heeft dan maar een renaultje 5.

Tweakers was vanaf het begin meer dan een commercieel gebeuren, ik had altijd het gevoel dat het ging om het delen van interesante meningen en het discuseren over technische feiten, wat je nu ziet is het zielig geilen op hardware die mensen van 14 niet kunnen betalen.
Ik denk dat de beheerders van de site zich moeten gaan bedenken of ze voor mensen van 12-16 willen gaan of voor de mensen die wat ouder zijn en een discussie met inhoud kunnen voeren over een onderwerp.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat het inderdaad een van de nadelen is van het succes, de site wordt bekender, de hoeveelheid mensen wordt groter, en ook de hoeveelheid mensen met niet al te veel kennis wordt groter.

Sommigen hiervan vinden het boeiend genoeg om er ook daadwerkelijk bij te leren, en zo in niveau te stijgen. Anderen vinden het alleen maar leuk om te reageren, en doen niks met de constructieve informatie die er geboden wordt.

Ik denk dat het gedeelte van de gebruikers wat de potentie heeft een "hardcore" user te worden veel kleiner is, dan de groep die alleen maar een beetje meelult, dus van de 100 % nieuwe gebruikers, zijn er misschien 25-35% die eventueel "meegroeien" en de rest blijft op het "blaat" niveau.

Dus, des te groter je wordt, des te meer onzin er gelult wordt, en het gedeelte van de community die qua kennis meegaat groeit ook wel, maar lang niet zo snel als de groep die alleen maar een beetje meedoet.

En dan heb je ook nog het nadeel dat de groep oude "hardcore" users het soms zat wordt, hoe naar hun idee de site achteruitgaat, en ergens anders gaat kijken naar een soortgelijk site, die nog niet in hun "grote expansie" stadium zitten.

Ik denk dat hier gewoon heel weinig tegen te doen is.

Ik blijf T.net nog steeds leuk vinden, hoewel ik soms ook met weemoed terug denk aan de "oude" tijden. We zien het wel.

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Misschien zou je in je preferences een lijst van alle members kunnen maken waarbij je van iedereen aan kunt geven of je de posts
- nooit wilt lezen
- alleen als het niveau groter is dan je minimum (standaard geval)
- altijd wilt lezen (krentenlijstje waar je Otis in kan zetten :))

Niet te doen natuurlijk, maar zou wel handig zijn.

irrelevant: dat lijkt op mijn 'killfile' idee van een paar weken terug. Dus net als op usenet: (waar dezelfde problematiek speelt bij newsgroups die eerst leuk zijn en daarna bevolkt worden door Piet Kipzonderkop en zn.. Je maakt een killfile aan (of filterfile whatever) en je ziet gewoon de fam. Blaataap en aanhang niet. Heerlijk.

Op t.net zou je dus een lijst van mensen moeten kunnen aanmaken waarvan je de reacties NOOIT meer wilt zien, of alleen wanneer ze boven +3 uitkomen bv. (dat Pa Blaataap bv even niet zijn fles jenever kon vinden en dus broodnuchter toch wel wat nuttigs kon zeggen ;))

Ik durf echter bijna niet te vermelden hoeveel reacties van admins van t.net ik heb gekregen op mn voorstel van dat filter/killfile (geplaatst op lieve adjes).

AdminID Name
----------- -----------------------------

(0 row(s) affected)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Otis, mag ik gokken ?

Please, pretty please ?

Ik gok : -3 !

Aannames zijn fataal.

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Ik ben het eens met remedy, otis, enz. Misschien lullig om te zeggen "I told you so...", maar ik heb hier al vaker op gewezen en discussies over geleverd o.a. ook met Femme, maar die lijkt z'n kop in het zand te steken of heeft last van een 'blinde vlek' in z'n zichtsveld. Ben blij dat ook onder de serieuze bezoekers van T.net gelijkluidende kritieken te horen zijn. Dit moderatiesysteem is 'over-designed' en verliest hierdoor z'n effectiviteit.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42318
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/36646
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42528/1

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Waar ik me de laatste dagen ook mateloos aan erger is dat er binnen een nieuwsthread gewoon 10x dezelfde foute posts geplaatst worden.
Bv. over de GF2 Ultra. Op een bepaald moment word ik zo ziek van al het gezeur over dat hij zo duur is en geen nut heeft dat ik maar even een post plaats om het uit te leggen. Maar het gezeur gaat gewoon door. Mijn post wordt naar +2 gemod, wat op zich terecht is, maar al die andere meuk vaak ook. Dan krijg ik zoiets van: laat mij dan op +4 staan dan val ik nog op tussen al die meuk, want blijkbaar is het erg hard nodig dat ik gelezen wordt als zoveel mensen dezelfde fouten maken. Ik kan denk ik beter de tactiek van Garbage overnemen. Gewoon onder iedereen die dezelfde fout maakt dezelfde reactie plaatsen. Dan krijg je lekker elke keer een +2 of +3.

Anoniem: 11039

Ik ben geen hardcoreposter laat ik dat voorop stellen, maar het valt mij ook op dat het niveau daalt. Het wordt inderdaad steeds drukker op tweakers.net met mensen die totaal niet weten waar ze over praten. Dat hoeft niet persee de leeftijdsgroep 12-16 te zijn, het overgrote deel wel, maar dat terzijde. Wat jullie ook al gezegd hebben en dat is zondermeer waar, mensen gaan zeggen wat zij er persoonlijk over voelen en wat zij er mee gaan doen.

Ik kan het niet echt intressant vinden hoe iemand mij gaat vertellen wat hij met een bepaalde videokaart of hardeschijf gaat doen. Of mensen die in het topic over de GeForce2 Ultra maar blijven zeuren dat dat ding zo duur is, dat hadden we natuurlijk zelf nog niet gezien. Het is veel intressanter om te weten waarom die zo duur is en of dat hij zo duur blijft, wat er met de prijs van de GeForce 2 GTS gaat gebueren en wat de GeForce3 (NV20) dan wel niet moet gaan kosten.

Een echte oplossing is niet snel te vinden voor deze crapzooi, maar het oude modsysteem (met vaste moderators) was naar mijn idee beter. Alleen denk ik dat je dan wel dat de drukte minder wordt (wat goed is voor de hardcore posters), maar of Femme daar blij mee is...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
De thread over de L2 cache vervanging is volgens mij weer een goed voorbeeld van waar remedy het over had.
Als je goed zoekt zijn er wel een paar serieuze postings tussen de crap.

* irrelevant modpuntjes zijn op

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Remedy: ga nou niet die arme knakworst ineens persoonlijk aanvallen.
(link)
Hij kan er ook niks aan doen dat hij net de druppel is die bij jou de emmer doet overlopen. Mod hem gewoon omlaag.

Topicstarter
Op een gegeven moment kom je de knakworst tegen die je emmer doet overlopen.
Ik denk dat ik maar helemaal ga stoppen met het lezen van postings en het bij de nieuws postings hou.
De frustratie van mij als toch wel redelijk ervaren computer gebruiker en persoon boven de 12 loopt over.
Ik zit door me modderatorpunten heen en wil de 1/2 tweaker bevolking wel omlaag trappen.
Dus...fuck'em met die trieste postings.

Topicstarter
Gepost door knakworst Donderdag 28 September 2000 - 14:08 Score: 2 (Inzichtvol)
Ik hoop dat 3Dfx het een beetje bij kan houden! De kaartjes met Nvidia-chips worden steeds duurder, en een beetje concurrentie kan geen kwaad...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hij heeft er een 2e bij gedaan ;) en mensen die zijn het er ook niet mee eens wat je zei en gaan je nu aanvallen op je taalgebruik en op je ? krantenwijkje ?

waar gaat dit heen |:(

Topicstarter
Conz:

Dat mensen mij aanvallen ben ik wel gewend.
Ik zit hier in een gemengde NT/UNIX omgeving en ik moet als Unix beheerder vaak flinke klappen vangen van de klikerdeklinks. :)

Ik probeerde gewoon even me frustratie te uiten, ik ben het nu kwijt en ik voel me al stukken beter. Het geeft een enorm gevoel van opluchting.
Ik ben ondertussen wel me moderator status kwijt en me karma zal wel in de - komen te zitten maar wat boeit het?

Ik zie een leuke site met een leuke opzet helemaal naar de verdoemenis gaan, een heleboel mensen zeuren maar niemand er wat aan doen.

Anoniem: 4106

het niveau van t.net is ontzettend omlaag gegaan door dat nieuwe modsysteem waarbij iedereen in principe kan modden. Vanaf dat moment zijn er mensen gekomen die zomaar wat blaten, overbodige grappen en alles als inzichtvol bestempelen.

Het modsysteem is er juist om deze meuk weg te halen, maar met het huidige modsystem gebeurt dat gewoon niet.

Dit modsysteem afschaffen en teruggaan naar de oude met meerdere mods lijkt mij de beste oplossing, met de kans dat je dus die blaatapen kwijtraakt en de bezoekersaantallen zullen dalen. Femme & Co moeten dus gaan kiezen of ze een kwaliteitsite willen behouden met wat minder bezoekers, of een website net zoals alle andere waar iedereen maar wat in het wilde weg blaat en het voor diehardtweakers niet de moeite is om verder te kijken dan de newsposts.

Die killfile optie is ook een mooie oplossing, want blaatapen kunnen verder blaten en diehardtweakers kunnen newsposts + interessante posts van mensen lezen, maar zoals Otis ook al opmerkte: Er reageert geen enkel adje als het gaat om het aanpassen/afschaffen van het modsysteem. Daniël Kegel heeft 1 keer een thread geopend voor aanpassingen en er is nauwelijks iets mee gedaan.

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 17:52

batavier

Grazen, kreng!!!

Probleem is dat de beheerders van de site er blijkbaar niet zo heel erg mee zitten. Hoe meer postings, des te beter blijkbaar.
Het gaat er niet om hoe je post, als je maar post. Jammer is dat.
Wat je ertegen kan doen, is gewoon stug door blijven modereren. Misschien dat er op die manier nog iets te redden valt. Al heb ik zo mijn twijfels.
Feit blijft dat er nogs steeds wel informatie te vinden is op tweakers.net, maar dat de postings niet meer de moeite waard zijn om te lezen. Zo nu en dan reageer ik nog wel, en probeer wat informatie te verstrekken waar men iets aan heeft. Maar blijkbaar is dat voor de pubertjes te moeilijk ofzo. Als je wil scoren moet je roepen dat iets 'kewl' en 'kicke' is. En als je dan om de spelvautuh heen leest, kom je tot de conclusie dat je het net zo goed niet had kunnen lezen. Inhoudsloos, noemen we dat geloof ik. 't Is dat mijn koetjes nog voor DPC grazen, maar anders...

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

Anoniem: 1125

Mephisto_ Ik vinid het een beetje makkelijk om de daling van het niveau toe te schrijven aan de vrije moderatie. Het gaat hier niet alleen om de reacties van mensen, maar nog meer om de topics voor zover ik weet. Enige tijd geleden lag Otis nogal onder vuur omdat hij topics - in de ogen van femme- te kritisch beoordeelde en te vaak topics naar beneden modereerde, maar ik ben het daar volkomen mee oneens. wil je een hoogstaande site met hoogstaande reacties dan moet je steng modereren.

Anoniem: 4106

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mephisto_ Ik vinid het een beetje makkelijk om de daling van het niveau toe te schrijven aan de vrije moderatie[/quote]Sinds jan en alleman kunnen modderen worden er veel meer "grappige" opmerkingen gemaakt en is modden niet meer een kwestie van het kaf van het koren scheiden, maar modden is een ander woord voor het er mee eens zijn. Oh ik ben het met hem eens: +1. Gelukkig dat niet iedereen dit doet, maar als de meerderheid dus de verkeerde betekenis van modden in het achterhoofd heeft zitten als ie gaat modden, dan gaat het godvermodde mis

Topicstarter
precies, maar een mannetje van 14 is niet objectief en zet alles wat hem bevalt op +1 inzichtvol.

Ik kan voordat ik op een nieuwsposting click al zeggen wat er als reacties in gaat staan.

nvidea ->
1 - wat gaat ie kosten?
2 - kan 3dfx dit nog bijhouden? dat zou goed zijn voor de concurentie
3 - ik blijf voorlopig nog met me .....
4 - dit heb je nu nog niet nodig want ....

3dfx ->
1 - alle jezus grote kaart zeg
2 - als je zo veel chips en een externe psu nodig hebt doe je iets niet goed
3 - 3dfx 4ever, GO 3dfx PAK NVIDEA!!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
toevoeging bij nvidia (ook van toepassing op branders):
Jankjank, nou heb ik net product X gekocht en is het al weer verouderd.

ver-schrik-kul-luk

Anoniem: 1125

waar ik dan eigenlijk wel benieuwd naar ben is waarom in hemelsnaam is besloten tot dit vrije moderatie systeem. het zal toch niet zo zijn dat er geen moderators te vinden zijn met genoeg kennis van zaken? kijk, ik denk dat remedy een hele goede moderator zou zijn ( ;) )

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mephisto_,

Daar heb je idd de kern te pakken, men mod tegenwoordig niet meer, men beloont zijn eigen mening, en bestraft de mening waar men het niet mee eens is. Enige vorm van objectiviteit is ver te zoeken.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

[ego-streel-modus]

Paz,

Ik was een hele goede modder-eter, samen met nog een stel gasten die hier rondhangen. (Otis, irrelevant, TgF, Headbanger, Jumpstart, en ga zo maar door.)

Het probleem was echter (volgens Femme) dat wij de lat te hoog geplaatst hadden, en dus meer omlaag modden dan omhoog.

Nu ligt de lat dus aanzienlijk lager, en zie het resultaat...

[/ego-streel-modus]

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
* irrelevant denkt ineens aan een heel oud liedje

"Toen onze mod een modje was
was die aardig om te zien,
nu bromt hij alle dagen
en bijt ook bovendien"

* irrelevant maakt het niveau van deze thread zo ook rampzalig...

Door dit Modsysteem is het ook veel makkelijker om wat zeggen. Ik zie mensen in elke topic wat blaten (onzinnig en af en toe redelijk zinnig), omdat ze er vanuitgaan dat vast wel iemand diezelfde mening deelt en ze dan zo makkelijk aan karma komen (wat heel stoer staat op het schoolplein als je zegt ik heb wel ff helemaal 50karma puntjes oid).
Ik zelf post alleen iets als iemand iets niet weet een vraag stelt, iemand een gigantsich domme niet zinnige opmerking geeft die totaal niet onderbouwt is, of als ik zoals het hoort iets nuttigs aan de topic heb toe te voegen. (niet goh wat duur, goh heb ik niet nodig en dat soort dingen). En een grapje op ze tijd (leuke grapjes, geen open deuren grapjes) moeten kunnen.

Ik zou absoluut NIET terug willen naar het oude modsystem. Om de doodeenvoudige reden dat toen pietje puk die toevallig moderator werd kon bepalen wat de score van een posting werd.

echter er zijn WEL dingen te veranderen in het nieuwe system, bv dingen die wel werkten voor het oude en niet voor het nieuwe, ik noem: gekozen moderators.

Je krijgt dan wellicht wel minder moderatie maar dat is niet zo erg. Op /. wordt ook niet zo gek veel gemodereerd want daar heb je maar 5 modpoints in de 2 a 3 weken oid.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Het oude modsysteem was niet perfect, maar er kan ook nog wel het e.e.a. aan het huidige systeem gebeuren (is dat een understatment :?). Of dat moet door gekozen moderators? Dunno. In ieder geval iets dat serieuze moderators - die modden op inhoud - te scheiden van de typetjes die modden op mening en het systeem nu verzieken.
Het moet niet al te moeilijk zijn om dat te doen op basis van karma. Het aantal moderators zal wel afnemen, maar aan de andere kant zullen de serieuze moderators weer meer gaan modden - nu is het vaak hopeloos, druppel op de gloeiende plaat etc. Het heeft geen zin meer om op niveau te filteren (staat bij mij al enige tijd op -1), en modereren is veel meer werk geworden omdat je niet alleen naar reacties moet kijken, maar ook naar wat de moderatie is. Het is behoorlijk frustrerend een thread vol flames en trolls die op +3 grappig/inzichtvol te staan omlaag te moeten modden. Dan krijg je het gevoel dat je niet meer op T.net thuishoort.
Meestal reageer ik alleen maar als ik echt wat heb toe te voegen, maar de laatste tijd betrap ik mezelf er op dat ik in een hopeloze thread (zowel qua inhoud als moderatie) niet modereer maar een reply aan bijvoorbeeld een onzin reactie toevoeg die gemodereerd is op +3 informatief.
Het idee achter het nieuwe systeem was (1) meer evenwicht, democratisch modden (IMHO gelukt) en (2) meer moderators. De tweede is wel gerealiseerd (ik zeg niet 'gelukt'), maar ik denk dat T.net een aantal potentieel goede moderators dreigt kwijt te raken zo.

• Jaymz
  • Laatst online: 17-06 17:04

Jaymz

Keep on moving !

Tot enige weken geleden was ik 'redelijk vaak' te vinden op T.net en GoT. Ik vond (en vindt [waarschijnlijk onder andere omstandigheden] het nog steeds) 'leuk' om te modereren enzo. Op een of andere onduidelijk reden is bij mij de lust hiertoe een beetje verdwenen.

Wat mij tot T.net aantrok (en eigenlijk nog een beetje) is mijzelf nooit echt duidelijk geworden. Ik ben alleen bang dat ik er overheen gegroeid ben (of T.net is over mij heen gegroeid)

Ik weet ook niet of ik nog vaak langs zal wippen, alleen de keren dat ik afgelopen weken ff gelurkt heb dacht ik toch echt "Hmm, niet echt veel gemist geloof ik"

IIG wens ik jullie hier nog veel plezier, en hoop dat de lust bij mij weer eens zal terugkeren. Wordt het weer interresanter, wees dan zo vrij om een mailtje te sturen
je vindt 'em in me profiel.

Later ! (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat wat Otis zegt een goede is, namelijk het huidige systeem hanteren (niet een mod bepaalt de score van een posting, maar het is cumulatief) met weer een vaste groep moderators zoals in het oude systeem.

Ik denk dat de selectie van Moderators niet moet zijn : "Die het hoogste Karma hebben" maar dat er wel een minimum-ondergrens moet zijn aan Karma. (150 ?)

Als een Admin zich dan een beetje bezighield met de Site door de reacties te checken, zou die op basis van de postings en het profile van een bepaalde Tweaker hem tot de "Moderator" Status kunnen "verheffen"...

Maar goed, dit soort discussies zijn al zo vaak gebeurt, maar er wordt helaas geen ruk mee gedaan, behalve wat gesjoemel met meer/minder modpoints middels de berekening daarvan. (Zover het mij duidelijk is in ieder geval)

Jaymz, ik vind het jammer dat jij het niet meer zo leuk vind hier. Jouw mening werd hier altijd gewaardeerd. (In ieder geval door mij, ik kan niet voor de rest spreken offcourse.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Het was me al opgevallen dat je niet zoveel meer op dit forum plaatste Jaymz.
Ik sluit me verder aan bij GameOver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Xcuser, dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ach leuk vind ik het nog steeds. Alleen heeft het een wat lagere prioriteit (en op m'n werk is het wat drukker geworden) dus weinig tweakotine, weinig modpunten, en juist dat trok me (da laatste tijd) nog het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het idee zijn om onze koppen bij elkaar te stoppen en een hapklare oplossing proberen te bedenken en die te presenteren met z'n allen?
Dan hebben ze iets concreets, iedereen heeft nu wat losse ideeen maar dat schiet niet op.
Mischien moeten we ergens op IRC ontmoeten en een documentje in elkaar zetten wat een doorsturen naar femme waar een concreet plan in staat voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remedy: goed plan. Ik pas ff mn profile zodat mn emailadres er in staat. Ik hoor wel wanneer ik op moet komen draven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb dan ook wel een aantal ideetjes, want ik begin mij ook een beetje te ergerenen aan sommige postingen.

Mag ik ook meedoen? misschien dat ik nog toegevoegde waarde kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Ik krijg een akelig gevoel van herkenning als ik dit onderwerp doorlees.

Ik denk dat het zou kunnen werken als er in een gezamenlijk verband een documentje wordt opgesteld hoe "wij" denken de zaak te verbeteren.

Wat belangrijker is, denk ik, is eerst de vraag voor te leggen aan Femme, om te voorkomen dat er dadelijk veel effort gestoken wordt in het opstellen van een document met verbeter punten en de recatie is van "bedankt, maar doe maar niet", dat zou een aantal mensen frustreren.

In de periode na de eerste moderator-aanpassingen op T.net is er hier een heftige discussie ontstaan door de door GaMeOvEr genoemde hard-core-old-moderators-group en daarin hebben we met enige herhaling een aantal punten genoemd waarop wij vonden dat het net lekker liep.

Dat heeft weinig opgeleverd, behoudens de enkele aanpassingen die zijn doorgevoerd.

Laten we dus eerst de vraag aan de Admins voorleggen of er draagvlak is voor een dergelijk document (is het bij hun bespreekbaar) en dan, indien dat er is, een paln de campagne opstellen hoe we daarmee verder kunnen.

Niets zuigt meer dan een plan opstellen, wat de T.net voordeur niet eens haalt.

* Anoniem: 5093 wou het maar weer eens kwijt en is ook bereid om constructief mee te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TgF: helemaal mee eens.

Remedy: Ik had niet gedacht aan de dingen die TgF aanvoert. Ik denk dat het idd verstandiger is eerst t.net adminclan te vragen hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Goed plan TgF.

Zeker gezien het verloop in het verleden, en de frustratie die je krijgt van (naar eigen inzicht) goede plannen maken, waar vervolgens geen aandacht aan wordt besteedt.

* GaMeOvEr geeft TgF een +4 - inzichtvol !

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* GaMeOvEr geeft TgF een +4 - inzichtvol ![/quote]* Anoniem: 5093 is blij en hoopt dat het iets op gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Meedenken wil ik best wel, woensdag ken ik niet ('s avonds wordt zowieso moeilijk)

Misschien kan ik in m'n offline uren wat bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, misschien heb ik toch wat gemist.

Gisteren een beetje on-line geweest, wil nu even een nieuwsposting lezen. Krijg ik na 4 weken je hebt nog . . . Kan ik inkomen, maare 34 ?? (daar moest ik vroeger (uche) wat meer moeite voor doen.)

• fuyungcow
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Ik vond ook vroeger het modereren beter ja...
nu maakt het niet uit of je nou op niv.1 of 9 zit het blijft crappy. Hier moet wat meegebeuren en ja het nieuws word ook minder en te vaak herhaald.

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4729

ik sta hier nou al een maandje of 5 geregd en daarvoor lurkte ik ook al een maandje of 2,3 (ik lurk vooral) ik ben het in grote lijnen wel met jullie eens maar het lijkt ook wel een beetje alsof jullie het een beetje zelf voor het zeggen willen hebben.
Ik vindt het een goed plan als jullie zo'n plan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55

Theeboon

theebonen bestaan!

de meest onzinnige postings krijgen al een +1 status.... lekker loos, en al die shit bijmodderen werkt ook niet want dan is er wel iemand anders die het een geweldige reactie vind...

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8969

<h4><marquee> ROTFLMAO ;) </marquee></h4>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8< knip 8<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 12:49 schreef Theeboon het volgende:
de meest onzinnige postings krijgen al een +1 status.... lekker loos, en al die shit bijmodderen werkt ook niet want dan is er wel iemand anders die het een geweldige reactie vind...[/quote]Maar ja, als je helemaal NIETS doet en we doen dat allemaal, dan veranderd er ook niets.

Als meerdere mensen van oordeel zijn dat iets negatief beoordeeld moet worden, dan geldt ook hier: de meeste stemmen gelden.

Overigens zijn er wellicht veranderingen op komst, dat helpt echter niet op korte termijn en moeten we er ons nog even doorheen vechten...

Welcome in the real world of Modereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Maar als er al iets veranderd wordt, is de kans klein dat iedereen daar tevreden mee is. Daar zou ik m'n hoop dus niet op vestigen. Ik denk eerder dat er nog veel helder denkende T.net bezoekers zijn die weinig of niet modderen. Die zou je moeten stimuleren om ook mee te gaan doen, dat zou de kwaliteit van de site goed doen.

Ennuh, Theeboon, de meeste postings starten op +1. Gewoon omlaag of omhoog modden als je dat nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55

Theeboon

theebonen bestaan!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ennuh, Theeboon, de meeste postings starten op +1. Gewoon omlaag of omhoog modden als je dat nodig vindt.[/quote]Jah, ik bedoelde dat ze een punt erbij kregen.. dat ze meestal beginnen met +1 wist ik al ;) maar 't probleem is dat ik dan niet genoeg punten over houd om de rest te modderen.. vind ik zo zonde om al m'n punten op te maken aan die grapjurken.....

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Is er een manier om gewoon GEEN reacties te zien?
Die roepen alleen maar ergernis op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh.... Ja... Ik dacht dat die optie ook in je profiel gekozen kon worden.

Niveau 5 (geen reakties)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12317

Ik kom nu sinds 3 weken op T.net, ben dus een behoorlijke newbie. Ik moet zeggen dat ik geen idee had dat er zo veel mensen achter zitten, maar goed, even over het onderwerp.
Wat mij gelijk opviel aan dat systeem van modereren, is dat je vreselijk veel moderatiepunten krijgt voor heel weinig posts. Ik heb geloof ik 3x iets gepost, vooral omdat ik vrij weinig techinische kennis bezit, maar heb toch totaal al zo'n 30 moderator punten gehad.

Ik kan natuurlijk niet spreken over "het oude systeem was beter", maar ik denk toch inderdaad dat het stukken beter is als er een selecte groep mensen, die hier al jaren komt, bepaald wat wel en wat niet goed is.

Ik ben ook zeer eens met jullie bewering dat er zo veel compleet nutteloze posts zijn. Daarom hoop ik ook dat de beheerders van T.net open staan voor suggesties om dit te voorkomen, zelfs graag ten koste van het aantal mensen dat post. Het is vaak zo vermoeiend om, als informatieslurper, 50 of meer posts te moeten lezen, en er eentje als nuttig uit te halen.

Ik hoop dat de beheerders jullie ideeen een goede kans geven, want na van wat ik van jullie allemaal gelezen heb hier op GoT, denk ik dat jullie zeker de ideeen hebben die T.net voor de serieuze bezoeker een beetje duidelijker en nuttiger kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Sius Het oude systeem met een paar machtige moderators is gewijzigd omdat (1) het ondemocratisch was en (2) er te weinig gemod werd. De kans is klein dat dat weer terugkomt.
Het huidige systeem laat vrijwel iedereen modereren, ook lurkers. Gebruik je modpunten zo goed mogelijk - daar zijn ze voor - om de nuttige posts te scheiden van de onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12317

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 02:45 schreef arjenk het volgende:
Het huidige systeem laat vrijwel iedereen modereren, ook lurkers. Gebruik je modpunten zo goed mogelijk - daar zijn ze voor - om de nuttige posts te scheiden van de onzin.[/quote]Dat is inderdaad de BEDOELING, maar ik krijg meestal niet de indruk dat dit op een goede manier gebeurd. Een systeem dat er op de een of andere manier voor zorgt dat alleen mensen die regelmatig posten en een hoge waardering krijgen kunnen modereren zou misschien beter werken. Ik bedoel dus niet een heel select groepje moderators, maar een groep moderators, die gewaardeerd worden door de belangrijkste tweakers. Dit zou in ieder geval wel de veel te grote hoeveelheid +3 (grappig) waarderingen kunnen tegengaan.

Als er dan begonnen wordt met een klein aantal moderators, kunnen die, door waarderingen toe te kennen aan posts, aangeven wie er in aanmerking komt voor de status van moderator. Die grens zou dan niet eens zo heel hoog hoeven te liggen, zodat de groep moderators wel groot is, maar niet iedereen die nutteloze posts plaatst zomaar kan gaan modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Je hebt helemaal gelijk Otis...

Een half jaar geleden was ik zelfs zo dat ik nog geneens de newspostings zelf las, maar alleen de reacties, omdat daar vaak interessanter spul in zat dan in de posting zelf... Maar dat is jammer genoeg allemaal veranderd...

Tegenwoordig als ik op Tweakers kom kijk ik snel even de headlines door, klik even aan wat ik een beetje interessant vind en vervolgens ga ik naar GoT om daar een beetje rond te snuffelen...

Het is echt jammer, want zelfs op Tweakers verveel ik me nu op het Internet en een half jaar geleden zat ik alleen maar op Internet om op Tweakers te kijken...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Pagina: 1