Reakties verbergen afschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Door het verbergen van reakties op een artikel verdwijnen halve discussies van je scherm en kan het voorkomen dat je iets post wat al lang eerder is geschreven.
Iemand die dan iets dubbel schrijft kan dan een extra lage waardering krijgen omdat het lijkt alsof hij/zij dom een ander na zit te lullen, terwijl dit helemaal niet zo is.
Ik denk dat het beter is om geen reakties meer te verbergen in de threads, zodat iedereen altijd alles kan zien wat er al gepost is.
Onzin herken je zo aan het rode plaatje, dus dan is het niet moeilijk om dat niet te hoeven lezen.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Ja dat is handig!

Dan kunnen we het hele mod-systeem ook wel afschaffen.
dan moet ik dus alsnog zo'n hele thread naar binnen gaan trekken op mijn casemamodem.
Juist om het kaf van het koren te scheiden, en dus om de threads kort en interessant te houden, is het moderatie-systeem bedacht.

kort samengevat: ik vind het niet zo'n goed idee Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

Jaymz

Keep on moving !

Als je iets wil zeggen wat al omlaag gemod is, is het volgens mij niet echt iets contstructiefs, en wordt het ook omlaag gemod als het al niet eerder geopst is.

Discussies die omlaag worden gemod, zijn meestal niet echt nuttig.

Ben je bang dat je wat mist : 0, of -1 als standaard nivo, een beetje regelmatige bezoeker heeft dit wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Sterk gezegd Jaymz.

Ik vind dat wanneer je een reactie post wel degelijk zou moeten kijken of jou opmerking al gemaakt is, en dus die thread eens op -1 zou moeten lezen. Niet als hij groter dan 40 reacties wordt, want dat is niet te doen, maar anders wel. Het binnenhalen van die paar kB tekst duurt toch niet zo lang. Het lezen ervan wel, maar dan sluit je je verbinding even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

En dat op de vroege ochtend (08:15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hierboven staan dus precies een aantal argumenten die de grote zinloosheid van dit uit de hand gelopen mod-systeem onderstrepen.

Het willen wegfilteren van onzinnige reacties lijkt op zichzelf een goed idee. Helaas werkt dit systeem nog steeds niet goed, ondanks alle moeite die men zich getroost om het telkens weer aan te passen.

Het lijkt mooi; je stelt je voorkeur in op bijv. +1 of +2 zodat je dan denkt alleen maar sterke reacties te hoeven lezen. Maar in de praktijk is dit dus vaak niet zo. Tussen de +2-reacties met een hoge score staan nog steeds 'onzinnige' reacties en tussen de 0-reacties komen zeer interessante of terechte reacties voor. En stukjes die met +2 worden beoordeeld verdwijnen onder een lager gemodde reactie. Dit komt door de sterk verschillende inzichten onder de moderators en dat is weer niet vreemd als je bedenkt dat in principe iedereen mag modereren. En om het drempeltje te nemen om te mogen modereren zijn niet zoveel 'inzichtvolle' reacties nodig. Gewoon een beetje meelullen met de rest blijkt voldoende.

Dus als je niets wil missen of om te voorkomen dat je reageert met iets dat een ander ook al heeft gezegd, zul je meestal gewoon alle reacties moeten kunnen zien en lezen. Laat staan als je zelf gaat modereren.
Bovendien: wie bepaalt nou voor mij wat wel of niet zinvol is of niet? Dat maak ik (of jij) toch zelf wel uit?

Kortom, schaf dat hele Karmetmodder-systeem Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif af en schrap alleen de echte crap ahv van een paar heldere 'regels van het huis'. Omdat er dan geen karma-scoorders meer komen rondhangen, zal de waterige, zouteloze soep van zinloze reacties vanzelf indikken tot een goedgevulde erwtensoep met kluif en stukjes worst enzo Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/yummie.gif.

Maar ja, afschaffen van het zorgvuldig opgebouwde karma met bijbehorende status is de nachtmerrie van de meeste mensen hier, dus dit is waarschijnlijk tegen dovemansoren gericht.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Het systeem op zich kan wel werken (heb ik vaker gezegd) alleen WIE maken de meeste Pageviews (tenminste dat denk ik) studenten in hun tussenuurtje die niet veel beter te doen hebben, dus wie krijgen relatief makkelijk modpuntjes, juist, de No-No's.
De personen die wel wat te melden hebben zullen over het algemeen mensen zijn die werken, of om andere reden minder tijd hebben dan studenten (die vaak meer tijd hebben).

Ikzelf neem de moeite om draadje rustig door te nemen en naar redelijk inzicht te modereren. Als ik een reactie tegenkom waar wel wat inzit (ik hoef het hier dus NIET mee eens te zijn) doe ik +1. Als iemand iets uitkraamt (welke ik begrijp, en het er mee eens ben) is het heel simpel -1. Ik probeer zelf een post te modereren op het gegeven of het iets toevoegt, iets zinnigs is. DUS NIET OF IK HET ER WEL OF NIET MEE EENS BEN. (dit zouden meer mensen moeten doen, dan de mensen die het nu doen)

Ik ben mijn meeste punten kwijt aan het modereren van AL gemodereerde posts.

Ik zou ook een andere manier van (oa.) modpunten krijgen prefereren, alleen verzin maar wat.

Ps. Het is niet mijn bedoeling om dan ook maar iemand aan of af te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ik ben mijn meeste punten kwijt aan het modereren van AL gemodereerde posts.

Ik zou ook een andere manier van (oa.) modpunten krijgen prefereren, alleen verzin maar wat.
Gewoon verzinnen dat het werken met 'puntjes' ophoudt, zoals voorgesteld. Waarom willen jij en anderen toch zo graag puntjes krijgen, uitdelen of weer afnemen? Denk je dat T.net minder interessant of informatief zal zijn zonder karma? Ik denk het niet. In de diverse Fora is veel nuttige info te vinden en dat zonder puntjes! En daar wordt de crap gewoon verwijderd door een paar moderators/admins. Dat bewijst dat het ook zonder ingewikkeld systeem kan werken. Kom nou niet aanzetten dat een Forum iets anders is, volgens zijn er wel degelijk paralellen te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Het gaat mij dus niet om het hebben van puntjes. Die kunnen echt mijn derierre oxideren. het gaat mij om het leesbaar houden vannte forum, en helaas heb je daar puntjes voor nodig.

Ten tweede heeft t.net in de begintijd (voor mijn tijd) geen modsysteem of whatsoever gehad. Dit is op een gegeven moment in leven geroepen omdat het nodig was onzin van zin te scheiden. Wat op dit moment foutgaat is dat er mensen zin en onzin mogen proberen te scheiden, maar dit op een andere manier definieren, (zin=ben ik mee eens, onzin=ben ik niet mee eens) Maar ik heb hier genoeg over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat testcase eens wat reacties op de Fokzine site moet gaan lezen. Zonder moderatie krijg je dat soort niveau. Nou, nee, liever niet. Het moderatie systeem is er niet voor niets.

Zoals al is gezegd: wil je alle off topic crap lezen? browse op -1 of op 0. Niets aan de hand. Wil je geen threads maar alles onder elkaar? dat kan gewoon. Ik snap het gezeur niet. Die opties ZIJN er, maak er gebruik van. Dreinen dat het modsystem moet worden afgeschaft omdat JIJ niet snapt hoe je 2 dropdown boxjes en een knopje moet gebruiken lijkt me de omgekeerde wereld: mijn gebrek aan inzicht moet worden gecompenseerd door de rest van de wereld zo te laten werken dat ik geen last heb van mijn tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Daar gaan we weer...Dat van die verschillende overzichtfunkties/instellingen weet ik ook wel. Het gaat erom dat het systeem op papier leuk zou moeten werken, maar in de praktijk niet. Daar zijn voorbeelden te over van. Hierboven in de reeks replies zijn er een paar genoemd die jij niet wegredeneert. Als je dat 'zeuren' van mij vindt, dan moet je voor de grap eens kijken hoeveel threads en replies er gewijd worden aan het geweldig functioneren van dit systeem. Maakt niet uit dat dat komt door 'onoordeelkundig gebruik' van 'moderators'. Dat is nu eenmaal de praktijk en daar doe je dus op deze manier vrij weinig aan. Dat er veel onzin wordt gepost heb je nu ook (ik verval in herhalingen). Voor een groot deel komt dat ook door de gemiddelde leeftijd van bezoekers, denk ik. Vooral veel puberende pubers. De echte bagger kun je ook gewoon door een 'schoonmaakploeg' laten verwijderen. Gebeurt in de forums toch ook?

Weesgegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Otis,

Heb je ook iets aan die ogen in het donker :D?

Ziet er nogal Terminator-rig uit ;)

Best prettig al die fotootjes van mede-tweakertjes, weet je meteen met wie je zoal zit te tiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, nah, dit is mn 4e logo zo ongeveer, ik kon nergens vinden hoe groot die plaatjes max. mochten zijn. (deze is nu 63x63 pixels). Zonder die rode stippen is het wel een ERG suf ding :) En ja, die rode ogen helpen bij het opsporen van potentiele -1 flamebaits/trolls. Erg handig. ;)

edit:

Btw: je krijgt ze bij het 'Godlike' usertype. Dus nog ff doorsparen met die karmafoepies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL,

Ik kwam nog een plaatje tegen uit mijn kindertijd :D (ik had ook al een logootje of tig gehad...en maar refreshen...)

Maar, JIJ bent dus de Mod-gestapo met die rooie oogjes van je ;) en wij maar denken dat het een stukje software was, maar nu komt de harde waarheid boven tafel: Otis=modbot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de sourcecode kun je vinden dat er een javascriptje wordt aangeroepen en in dat javascriptje kun je zien dat een plaatjes 60 x 60 wordt geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 september 2000 18:47 schreef Mephisto_ het volgende:
In de sourcecode kun je vinden dat er een javascriptje wordt aangeroepen en in dat javascriptje kun je zien dat een plaatjes 60 x 60 wordt geplaatst :)[/quote]Nerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 september 2000 18:25 schreef TgF het volgende:
Ik kwam nog een plaatje tegen uit mijn kindertijd :D (ik had ook al een logootje of tig gehad...en maar refreshen...)[/quote]hahaha :) ja ik had een kewl plaatje gemaakt met die foto, 3D tralies etc, maar dat was erm.. wat big :) dus dat zag er verfomfaaid(?) uit (leesch: niet) dus als laatste redmiddel dit prul maar online gezet. Wel grappig trouwens dat op het onzin forum iedereen al zo'n plaatje heeft, de ene animated gif naar de andere, maar hier niet ;) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar, JIJ bent dus de Mod-gestapo met die rooie oogjes van je ;) en wij maar denken dat het een stukje software was, maar nu komt de harde waarheid boven tafel: Otis=modbot[/quote]SSSHHT! Niet te hard!

[admit mode="slime"]
ja ik geef toe, ik ben de moddergestapo. Het is sterker dan ik! echt waar! een onwillige Intel^H^H^H^H^H AMD chip dwingt me ertoe!
[/admit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Misschien dat het gemiddelde van een thread bepaalt of je hem te zien krijgt of niet.

Een niet helemaal terechte opmerking nivo 0 die wordt beantwoord met een briljante opmerking nivo 3 zou gewoon zichtbaar moeten zijn. Een troll die beantwoord wordt met een troll hoef je natuurlijk niet te zien.

Maar dit wordt een nachtmerrie om te proggen volgens mij....

iOS developer

Pagina: 1