Modverdomme!!

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 11543

Topicstarter
Ik gebruikte de punten bij de reakties altijd als filter: wat moet ik lezen, wat niet. Ik zit hier op mijn werk, dus heb geen tijd om alle meuk te lezen. (wel om ff flink te klagen ja!)
Er valt echt geen pijl meer op te trekken.
De massa mod als een bezetene en als je dat corrigeerd
(lees: probeert te flateren), krijg je ineens te maken met een penalty ratio die omhoog schiet.

Je kunt tegenwoordig niet ff snel wat Tweakotine nemen. Of de hele thread of niets!
Ik ga ff snel wat nicotine nemen. Een sigaretje... geen cubaanse sigaar

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik had al een thread gemaakt waarin je kon klagen over te lage beoordelingen, maar als er in jouw ogen terechte flamebait/troll moderaties ongedaan gemaakt worden mag je ook klagen.
Het is natuurlijk lastig om te onthouden waar je die gegeven hebt, maar daarom zou ik zeggen: mod de komende paar dagen zoals normaal en noteer waar je flamebait/troll uitdeelt en kijk na een halve dag of de beoordeling veranderd is. Zo ja: klaag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben je met me eens, dat niet alleen de +en je om de oren vliegen, waar je van de classic moddereter hoogstens een +1 voor zag, maar dat mensen ook zomaar alles posten.
Er werd gewoon altijd wel 2x nagedacht voor je iets ging posten leek het. Het was ook een uitdaging om punten te krijgen. En als je punten kreeg had je ook het gekke idee dat je iets had bijgedragen aan de tweak-comunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Ben het helemaal met je eens. Die ervaring heb ik ook. Maar ik denk dat dit systeem niet alleen maar bestaat om zin van onzin te scheiden, zoals telkens als enige reden wordt opgegeven, maar ondertussen ook een slimme manier is gebleken om mensen te binden aan T.net. middels karmapunten en ze tegelijkertijd een gevoel van importantie te geven en ook nog een beetje macht (modereren). Dat scheiden van zin en onzin zal op deze manier nooit echt goed werken, omdat dezelfde mensen die die onzin of opmerkingen plaatsen ook mogen modereren (daarom worden er bijv. ook geen voetbaltoernooien georganiseerd waar de spelers zelf mogen scheidsrechteren). Men wordt het dus nooit eens over de waardering, omdat vrijwel niemand objectief is en ook nog verschillende belangen heeft. Naast 'status' wordt ook de hebzucht van een hoop mensen met het kunnen verkrijgen van karma bediend. Zoals je ziet wordt er slim gebruik gemaakt van een aantal psychologische principes, niet alleen of zozeer om 'zin van onzin' te scheiden maar waarschijnlijk vooral om 1 veel belangrijker en groter doel te bereiken:

Kijkcijfers/registered members/hits per day/etcetera

Oftewel: commerciele waarde => geld

Daarom zal dit systeem wel regelmatig worden aangepast, maar nooit worden afgeschaft. Dat hier voorstellen is als pissen tegen de wind in. Probeer maar eens alcohol of sigaretten uit de handel te nemen. Zowel gebruikers als verstrekkers zullen zich hier tot de laatste snik tegen verzetten, alleen heeft ieder een ander belang.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was heel blij met die 15 karma punten die ik had. En plotseling kregen mensen 4 punten voor open deuren die "inzichtvol" waren. Plotseling mocht ikzelf ook modereren (top dacht ik.. -4 doorzichtig), maar blijkt dat iedereen mag modereren. Alsof iedereen die een URL weet in te tikken, een e-mail adres heeft en zich kan aanmelden bij t.net, ook gelijk kan tweaken en kan beoordelen wat inzichtvol is en wat niet.
Het zijn gewoon knakendagen op t.net. Ik ben nu karma aan het sparen om te wachten op het moment dat ik ze kan inwisselen voor Bonus Miles... Gaat straks hier de discussie over computers van de AH... En wat er allemaal niet aan getweaked is...

Ik draaf een beetje door, maar ik vind het erg jammer dat je nieteens meer ff een thread kan doorlopen op interessante dingen. Ik zie ook wel in dat je je site interactief moet houden, maar pas op dat je er geen kermis van maakt.
Het is een goed idee dat er een toegankelijk punten systeem is, zodat iedereen kan meedoen. Maar doe dat naast een leesbaarheidssysteem. Nu is het een spelletje geworden i.p.v. een medium. Een wedstrijd-element is goed voor de interactiviteit, maar wat gebeurd er als mensen het spelletje hebben uitgespeeld? Krijgen ze dan flashvuurwerk en gaan ze dan opzoek naar een ander spelletje? En komen ze over 10 jaar terug op een Golden Oldie?

Wat je bijvoorbeeld wel goed zou moeten belonen zijn (naast goede opmerkingen) de nieuwsposts. Bijvoorbeeld gemiddelde score in een posting * reacties/10. Je zou dan niet mogen moddereten in je eigen posting. En wat extra karma voor een goede uitwerking.

hmmm.. Sta ik hier te pleiten voor de vlotte leesbaarheid... Wordt het een gigantisch verhaal... Naja Het gaat me aan het hart, zakmaarzeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Eindelijk iemand hier die ook ondanks de bomen het bos kan zien. Ik vreesde al een tijdje dat dit eiland slechts bewoond werd door GoTvrezende inboorlingen die blind hun opperhoofd vereren, uit angst dat er op een dag geen karma meer zou neerdalen :+.

Maar wacht, hoor ik daar wat geritsel in de struiken? Ik hoor een opstijgend gejoel! Oeioei, de goden zijn vertoornd. Een regen van pijlen zal weldra op onze hoofden neerdalen en het opperhoofd verheft reeds zijn hand boven zijn sleutelplank, om met een donderslag uit de niet meer zo heldere hemel de ketteraars te straffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
testcase: mag ik even opmerken dat jij wel een overeenkomst met Ulio hebt? Hij zeurt steeds over Intel/AMD, maar jij raakt ook niet uitgepraat over het moderatiesysteem.
Jij doet het gelukkig op GoT, dus niet voor de karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Met alle respect en vooral de vrijheid van meninguiting hoog houdend: denk je werkelijk dat als je je commentaar op een dergelijke wijze uit, dat iemand die het zou moeten (in jouw ogen de OpperGod) daar serieus op ingaat?

Daggut nie...

De discussie over het wel of niet deugen van het oude of nieuwe systeem loopt al vanaf dag één van de wijziging (irrelevant weet bijvoorbeeld wel waarik het over heb).

Een discussie voeren en actief houden, kan alleen maar als dat gaat op basis van argumenten over en weer en niet op de manier die jullie hier laten zien.

Verwacht geen serieuze reacties als je op deze wijze te werk gaat: een OpperGod die zijn pijlen af schiet om zijn geld te waarborgen?

Gaat het niet goed doen vrees ik...

Yep, irrelevant, dank voor de toevoeging.
Over dat karma, in hun geval wel zo prettig, wan met een -4 Troll/Flamebait zouden ze ook wel moeite hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Hehehe....

Ik als "old-skool diehard moderator" vindt het wel grappig om te zien dat deze dicussie nog steeds loopt, en dat hij zal blijven lopen...

Leuk, discussies...

Hoewel ik zelf nog steeds overtuigd ben van het nut van modereren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ulio kan niet eens nederlands en argumenteert nooit eens leuk, dus die vergelijking gaat een beetje mank. Over het mod-systeem ben ik nu wel zo'n beetje uitgepraat, vandaar dat ik ook niet meer zin heb om met m'n argumenten te BLIJVEN komen, want die heb ik al vaker uiteengezet. Bovendien zorgen inderdaad al vele maanden lang, wekelijks tientallen tweakers op T.net en GoT al voor de continue stroom van klachten en argumenten, die aantonen dat het systeem niet goed werkt. Ik geef juist aan dat ik niet meer geloof in dit systeem, niet in telkens maar weer kleine aanpassinkjes maken en dat ik ook niet verwacht dat het zal verdwijnen (de redenen hiervoor heb ik hierboven en elders al genoemd). Ik loop lang genoeg rond op T.net om te weten hoe het een en ander werkt. Dat oppertweaker (met alle respect voor zijn programmeerkwaliteiten) hier niet op mijn stellingname ingaat was mij al lang geleden duidelijk geworden, dus daar houd ik dan ook geen rekening meer mee.

End of this story wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik ben het met het meeste hierboven eens. Ook ik als old-school moderator ben meer bezig om exhorbitant hoge waarderingen voor flut-posts weer een beetje in de normale regionen te krijgen, terwijl ik zie dat hele goede, inzichtvolle en gemotiveerde posts omlaag worden gemod door mensen die het kennelijk niet eens zijn met de inhoud. Imo werkte het oude systeem stukken beter, alleen met het hele grote nadeel, dat het meeste werk om weinig schouders terecht kwam, met achterstanden tot gevolg. Ik heb niet zo 1 2 3 een oplossing voor dat probleem bij de hand, maar het huidige systeem is denk ik iig niet de juiste oplossing.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Ik kan me ook wel vinden in wat hier gezegd is. Discussies over modden zullen er altijd wel blijven, daar is niets mis mee. Ik kan me ook voorstellen dat Femme niet als een wilde tekeer wil gaan, maar het systeem gewoon een tijdje de kans wil geven, de discussies volgt (zonder iedere keer weer in te gaan op dezelfde argumenten) tot er een concreet plan is om het te verbeteren. Dat het systeem mensen bindt is ok. Anders zou T.net de lucht uitgaan en zo te zien zou dat iedereen in deze thread aan het hart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Interessant wat je hier zegt Arjenk. Kan er ook een heel eind in meegaan. Dat er een NL site als T.net bestaat, met info over computer-/internet-/software- technolgie (voor 'tweakers') is op zich een goede zaak. Ook de Fora en chat&thread-mogelijkheden vormen een leuk geheel. Maar ik denk dat de kwaliteit van deze site er op vooruit zou gaan als:
1) Men meer hoogwaardige/boeiende eigen content zou brengen (dat komt waarschijnlijk ook nog wel)
2)dat karma&mod-systeem drastischer wordt gewijzigd of overboord wordt gegooid en dan wordt vervangen door iets veel simpelers.

Mijn mening is dat de site beter af zou zijn als mensen de site meer bezoeken uit een betrokkenheid, maar die dan niet door karmabegeerte wordt opgewekt. Wij zitten hier in deze fora toch ook leuk te communiceren en te 'interacten', zonder dat we op jacht zijn naar karma of om te modereren, maar puur uit belangstelling. Rara, hoe kan dat?

Misschien kan T.net ook klandizie vergroten door naast content, nieuwsoverzichten en fora, ook vervolgens interessante, functionele, 'tastbare' zaken (hard- software, enz.) aan haar bezoekers/leden aan te bieden (kortingen, gezamelijke inkoop, ik noem maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Ik denk dat Femme gelijk heeft, en dat het met de karmabegeerte wel meevalt. Het is maar net waar je interesse ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8969

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 september 2000 14:14 schreef irrelevant het volgende:
testcase: mag ik even opmerken dat jij wel een overeenkomst met Ulio hebt? Hij zeurt steeds over Intel/AMD, maar jij raakt ook niet uitgepraat over het moderatiesysteem.
Jij doet het gelukkig op GoT, dus niet voor de karma.[/quote]Waar slaat dit nou op ?? irrelevant, jij vertoont ook overenkomsten dus.. jij loopt ook continue te zeiken over EEEN bepaald onderwerp.. en zie je wel dat ik in mijn vorige reactie gelijk had ??

Je let alleen op mij.. en je noemt niet de anderen die net zo zoniet erger zijn...

Dank je wel !!

Nogmaals ik zal je wel vaker ergens mee helpen en uitleg geven !!! NIET DUS !!!

Zie je wel dat iedereen wel een beetje hetzelfde doet ?? Alleen jij gaat wel erg door om steeds mij te noemen, terwijl ik alleen maar AMD wilde beschermen tegen zinloze gelul..

EN ik heb het ook nog es onderbouwd !! DANK JE WEL IRRELEVANT !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Oh jee, Ulio heeft de ingang naar GoT gevonden. Nu is niemand meer veilig. Ga toch je buurvrouw lastig vallen met je geraaskal. Je loopt al weken onzin uit te kramen en dan vind je het gek dat je mensen boos maakt? Klojo's zoals jij zijn juist schadelijk voor het imago van AMD (en voor T.net)!!! Nu probeer je weer heel braaf te zijn en te slijmen en te jammeren.

Nu trap ik er ook al in, zoals anderen voor mij:
"Never argue with a nutcase, 'cause they'll take you down to their level and beat you with experience..." ;)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ulio: waarom nou dezelfde dingen op het forum als in mail plaatsen? Ik heb al antwoord gegeven, dus ga dat niet nogmaals doen.

Verder bemoei ik me niet meer met alle discussies waarin mensen zich zo vreselijk op lopen te winden.
Ik weet voor mezelf dat ik niemand bevooroordeeld omlaag zit te modden. Als je vindt dat ik anderen ertoe aanzet kan ik alleen maar zeggen dat dat zeker niet de bedoeling is en dat ik er wel van uit ga dat iedereen op dit forum daar wel boven staat.
Als je het idee hebt dat anderen je wel steevast zitten te treiteren is dat zeker reden om te klagen, en dat mag. Leef je alleen niet zo uit op mij, want dat is nergens voor nodig.

Relax allemaal even luitjes.

Ik wens geen mail meer te ontvangen van wie dan ook over enige discussie van de afgelopen dagen.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Niet eens van mij ? >:)

Aannames zijn fataal.

Topicstarter
Als er mensen van hun trollenvoer afmoeten. Spreek dan met Ulio af op een trollenvoer-dumpdag (neem contact op met Luuk Sala voor data), maar sleep dat niet mee een thread van mij in.

BVD

Irrelevant: Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/%7Echars/images/borg_01.jpg

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Charstring: dank je, maar ik had hem dus juist niet genomen omdat hij zo te onduidelijk is. Je ziet alleen een mannetje met een rood oog, maar verder is het te vaag.
Pagina: 1