Even maar een uitgebreide reactie op dit topic. De punten van de OP lijken inmiddels redelijk te zijn verzand in verhalen die bekend voorkomen:
- Moderaties op FP zijn te scherp/te slap/foutief gemodereerd/Modjes gebruiken wegwerpexcuses om hun gedrag te rechtvaardigen
- Vragen om meer diepgang, waarbij dan weer eens wordt gevraagd om voorbeelden (En er daarna zelfs wordt beweerd dat zij het wel met cijfers kunnen maatstaven, zonder die cijfers te geven zodat we zelf conclusies kunnen trekken)
- Cirkelredeneringen, dooddoeners, draaikonterij, enzovoorts. (Ik hoor het al: ''Maar heb je daar dan een voorbeeld van?

)
Deze discussies zijn van jaar en dag maar ik krijg niet het idee dat de onderliggende vraag dan afdoende wordt beantwoord. We lezen elke keer in nieuwe dev iteraties op de FP (Zijn erg leuk om te lezen, waarvoor dank!) over nieuwe functies, die zeker worden gewaardeerd en een waarlijke toevoeging zijn voor Tweakers. Toch keren we wat nieuwsvergaring en moderatiegedrag weer telkens terug in dezelfde valkuilen.
Tevens vind ik de .geek een mooie toevoeging maar zoals ik al eerder hier -
Redneckerz in "Tweakers en www.nu.nl" - stelde:
.geek zou je moeten gebruiken voor dingen die echt bij Tweakers horen. Nieuwtjes over het opzoeken van de limieten van hardware of het gebruiken van diezelfde hardware op nieuwe, innovatieve manieren. Zoals een C64 die mp3's afspeelt. Of een Amiga die Quake 2 runt -
http://eab.abime.net/showthread.php?t=68414. Of een leuk artikel over de IBM PC-110 -
http://www.alfar.com/~amanda/pc110/ of een achtergrond over de hardware van Sun begin jaren 90 die de eerste shader hardware maakten (
http://michaelfrankdeerin...ojects/graphics_hardware/), of een artikel over de hardware van SGI met diens Geometry Engines. Dat is leesvoer waar je imo het onderscheid maakt tussen nieuwssite en nieuwssite met iets extra's.
Kan daar vanuit Tweakers nu echt niets mee gedaan worden?
Onderstaand ga ik even op wat reacties van anderen in, laat dit los staan van de inhoudelijke reactie hierboven svp:
Het zal je weinig verrassen dat WoutF niet op je argument heeft gereageerd. Logisch, hij is een manager, hij begrijpt jouw ''programmeer'' taal helemaal niet
Dat gezegd hebbende ben ik het wel met je eens dat dergelijke hoeplamanager-reacties niet hoeven. Terug naar de zaak zelf, ipv te verzanden in manager-speak.
Anoniem: 132566 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:32:
[...]
Daarnaast ben ik van mening dat moderators zich niet teveel inhoudelijk met de toon van de discussie dienen bezig te houden, als een flame of trol verwijdert wordt of men teveel off-topic weer met de 'zachte hand' bijstuurt, prima- daar zijn moderators voor, maar bepalen of mensen zich moralistisch moeten gedragen en daarmee de discussie een iets te hoog EO-gehalte meegeven, dat is gewoon een impliciete vorm van Noord-Koreaanse censuur imo.

Met dergelijke ''grote'' woorden maak je het jezelf ook niet makkelijk. ''Noord-Koreaanse censuur'' nog wel. Als je nou eens had verdiept in hoe diep de censuur in dat land is en wat de gevolgen zijn als je jezelf er toch schuldig aan maakt dan zou je dergelijke hyperbolen voor je houden. Ook zonder zoiets is het punt duidelijk, en daar ben ik het ook wel mee eens. Te vaak worden er onnodig dingen weggeknipt of opgeroepen tot ''Doe dat maar ergens anders'' terwijl het punt an sich gewoon valide is. Ik vind dat daar wel eens mag bij worden stil gestaan, ipv elke keer met zachte hand de vinger bij de gebruiker te leggen.
zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:05:
[...]
Tsja, ik kan hier zo weinig mee. De klachten zijn van
alle tijden. Terwijl we keer op keer kunnen bewijzen dat we kwantitatief en kwalitatief beter presteren dan in 2002 en 2009. We nemen de signalen -ook deze keer- echt serieus en gaan door met verbeteren van Tweakers.

Nou, waar zijn die cijfers dan? Ik bemerk elke keer dat je naar dit argument terug grijpt: ''Wij kunnen het bewijzen, wij hebben de onderzoeksresultaten'' zonder daarbij een link naar de resultaten te geven. Als je het kan bewijzen, voeg dan gewoon die link naar de resultaten toe elke keer als je meent het argument ''Wij kunnen het bewijzen'' te willen gebruiken

Je bent slechts 3 letters verwijderd van de partij waar Zeef fractievoorzitter van is

Take that as you will
Neemt niet weg natuurlijk dat met hyperbool strooien je punt geen goed doet - Dus in deze heeft Zeef, ondanks dat het zo vreselijk politiek correct is, gewoon gelijk.
gambieter schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 02:34:
[...]
Maar o wee als een moderator ingrijpt (dwz kritiek levert) op jouw poststijl waar je en passant anderen als moraalridders ging afschilderen en proberen een discussie te verpesten, dan is het soupnazi, Noord-Korea etc. Practice what you preach en ga niet bij het schoolhoofd klagen
Kritiek op en huilen over anderen is makkelijk, maar zelfkritiek is duidelijk een stuk moeilijker. En in plaats van dat je dan even contact opneemt om uitleg te vragen, maar nee, dat niet.
Leuk dat je zelf vervolgens het goede voorbeeld geeft door ook een neerbuigende toon aan te slaan

Pot, hier is ketel. (Ik stoorde mij in het algemeen al 6 jaren geleden aan die toonzetting van je, wat dat betreft is er niets veranderd - Nu dan, je bent nu zelf een moderator geworden, wat mij in zijn geheel niet verbaast)
Anoniem: 132566 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:19:
[...]
Kort samengevat: het Stalinistisch moderatie-beleid op Tweakers
Ik deel je mening, 100%. Een keer geprobeerd de discussie aan te gaan met een moderator, na een moderatie en hop, prompt een ban te pakken voor een x-aantal dagen (weet niet meer wie dat was, maar het was een buitenproportionele ban van 1 a 2 weken), geen discussie mogelijk. Ik sta er nog perplex van, als ik er aan terugdenk- zo abrupt als dat toen ging.

Je reinste Goelag-praktijken imo.
Weer die onzinnige hyperbool. Het beleid op zich is niet eens zo raar, want het ''werkt''. Het probleem zit er vooral in de rechtvaardiging van bepaalde acties. Er wordt nog weleens naar een cirkelredenering gegrepen om iets te rechtvaardigen - Precies dat stukje zelfkritiek wat volgens Gambieter inderdaad een stuk moeilijker is. Users moeten niet de spiegel vasthouden waar je je eigen gedrag aan meet, dat moet de staff zelf doen.
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed.

Again, waar zijn die onderzoeksresultaten dan? Weer grijp je op dit argument terug zonder daarvoor de inhoud te tonen. Holle frases uitkramen kan iedereen, zie voor de VVD Mark Rutte. Zou je die resultaten kunnen openbaren, als ze dat nog niet zijn?
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Wait, wut?
Dat er mensen zijn die het minder vinden worden, tuurlijk. Er is geen bedrijf ter wereld dat 100% tevreden users heeft of users die niet een andere richting zouden willen zien. Maar wil je nu serieus zeggen dat jouw
mening en die van een paar gelijkgestemden op een userbase die > 90 miljoen pagina's per maand consumeren objectief is en dat die mening meer zegt over de situatie dan uitgebreid en herhaald onderzoek?
Interessant... Ik ga die werkwijze als onderzoeksafdeling ook maar eens bij de baas voorleggen. Vééééél makkelijker

Ik snap dat het verleidelijk is om op zijn ietwat verkeerde redenatie sarcastisch op in te gaan, maar dat betekent nog niet dat je dat uiteraard moet doen. Zo draag je zelf immers vrij weinig bij aan het topic, als je enige 2 posts voornamelijk bestaan uit een hit-and-run post en een reactie op een subpost van Onetime.
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:00:
[...]
Jouw vermoedens ontkracht ik met harde cijfers. Die wil je niet erkennen, je wil slecht gelijk krijgen op je gevoel. Daar gaan we toch niet uitkomen vrees is. het meningsverschil over moderatie compliceert dat eerder dan dat het bijdraagt aan een oplossing.
Again, laat die cijfers dan zien! Want anders kunnen we dergelijke verhalen ook gaan ontkrachten, alleen zullen zij dan niet onder kopje ''waarheidsbevinding'' vallen

NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:42:
Dit topic heeft, nogmaals, niks te maken met forummoderatie en daarom is je klacht hier offtopic. Praat gerust verder in het feedbacktopic dat ik hierboven link of in
Lieve Adjes als je in plaats van een incident het algemeen geldende beleid wil aankaarten, maar doe het niet hier.
Je moet eens knokken met de opmerking ''Praat liever in het forum X'' of ''Maak anders een topic X aan hier''. Wat denk je wat er gaat gebeuren als zon topic wordt gemaakt? Dan gaat je er lang niet zoveel aandacht aan gegeven worden als zijnde in een drukbezocht topic welke meerdere onderwerpen behandelt. Sterker nog, het is door de crew merenmalen verteld dat ze ook simpelweg niet alle tijd hebben om dergelijke topics allemaal te bespreken, hoewel jullie uiteraard jullie best doen natuurlijk. Uiteindelijk is het gegeven advies sub-optimaal, want de crew kan zelf die eventueel ontstane topic druk helemaal niet aan. In zon geval moet je het niet vreemd vinden als mensen in een ander, drukker bezocht topic hier even op ingaan

Ook zoiets. Er zijn altijd een paar stafleden die - elke keer weer - deze vraag stellen, alsof het telkens weer een nieuw probleem betreft en zij er totaal niet bekend mee zijn

Hoe vaak moet je nog voorbeelden opnoemen voor een keer het kwartje valt als er over een bepaald probleem wordt gesproken?

Waarom vraag je dan telkens om voorbeelden om er vervolgens een dooddoener ''Iemand kan er vast iets mee maar ik niet want het is niet mijn hoekje trolololo'' aan vast te plakken? (Maar ik begrijp het al, je vraagt om voorbeelden zodat een ander staflid er iets mee kan.. doet niets af aan hoe irritant constant hetzelfde vragen is. In die context bekeken is je reactie gewoon een dode mus, want diegene die de voorbeelden opnoemt waar je zo graag op hamert zou dan ook graag geholpen worden, en misschien wel door diezelfde persoon. Voor diegene om dan maar te zeggen ''Is niet mijn hoekje, maar bedankt voor de voorbeelden'' vind ik geen fatsoenlijk gedrag. Probeer dan diegene alsnog te helpen, ook al is het je ''hoekje'' niet.)
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?
Kom eens met onderzoeksresultaten waar je de hele tijd zo prat op gaat ipv politiek correct te zijn. Of ben je ook soms de ''verdedigingslijn'' aan het uittesten?

Precies, en daar gaat het naar mijn idee telkens mis. Er wordt naar voorbeelden gevraagd door Staflid A, en gegeven door User A. Vervolgens doet Staflid A niks met de voorbeelden, totdat User A hier melding van maakt. Vervolgens komt Staflid B op het toneel, en vraagt - wederom - om voorbeelden. User A brengt wederom voorbeelden, maar Staflid B doet vervolgens niets met deze voorbeelden, net als Staflid A. Staflid C komt ook eens buurten en zegt dan maar dat User A geen echte voorbeelden opnoemt, waardoor User A - wederom - met andere voorbeelden komt aanzetten. Aangezien Staflid C alleen maar aan het buurten was, komt hier ook geen antwoord op, net zoals Staflid B en Staflid A dat ook hebben gedaan.
Zo gaat het de hele tijd hier. Vind je het dan gek dat User A op zon moment dan maar denkt? ''Tweakers kan de boom in met deze problemen''? En zo gaat het verder. Er komt een andere User A, en Staflid A, B en C beginnen hun routine weer van vooraf aan. Zo ontstaat het ongenoegen over bepaalde aspecten van Tweakers, en ik ben bang dat je dat niet gaat corrigeren in je eentje. Daarvoor zal er een realisatiegolf van de kant van Tweakers moeten komen. Of, voor fans van De Mol: Er moet ''etherdiscipline'' toegepast worden
Maar voor ik het vergeet: ''Heb je daar voorbeelden van?''