vreselijk laag niveau op tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit al een veelbesproken onderwerp is, maar toch wil ik even het mijne er over kwijt...

Kijk nou zelf eens rond op GoT, ik geloof dat de bedoeling van deze paginain eerste insantie was om _ervaren_ computergebruikers elkaar met problemen te laten helpen. helaas is het toch voorgekomen dat er mensen met een duidelijk lagere kennis (das niet zo erg, want dat valt te leren) maar waar ik me voornamelijk aan erger is de luiheid van sommige bezoekers, mensen die het verrekken om een handleiding te lezen, even google te raadplegen, of om even een jas aan te trekken en de hort op te gaan naar de dichtstbijzijnde computerhandelaar in de buurt, die altijd wel een afdoend antwoord kan geven.

Zou het niet een idee zijn om een mirror te maken in dit forum, met verschillende niveau's... op het moment dat je genoeg relevante postings hebt gedaan, en ook daadwerkelijk relevante informatie geplaatst hebt, een team van moderators gaat beslissen of je ook daadwerkelijk het niveau hebt bereikt van een master tweaker o.i.d. om vervolgens te stijgen naar het geavanceerde forum. ik denk dat op deze manier een hele berg mensen van hun irritaties verlost zijn, en dus ook de luie mensen een beter onderkomen hebben op tweakers.net.

Ja ik weet het, het zal vast wel weer een hele berg met doekoes gaan kosten, maar er mag van mij ook best wel wat meer ad's op, en ik klik ze ook vaak genoeg aan hoor...

op deze manier hoop ik mijn bijdrage te kunnen leveren aan het superbrein dat speelt achter T.net.

Was getekend,

edit:

acquisitie naar aanleiding van deze post wordt niet op prijs gesteld.

ik zeg het maar weer omdat er weer een aantal mensen per se een post moeten doen... waar ik GEEN ZIN HEB om op te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het probleem is dat er dan beina nietmand is die de newbies/n00bs wil gaan helpen(werd in de vorige topics, waar ditsoort oplossingen ook aangedragen werden gezegd).

alhoewel ik best wel wat newbies/n00bs zou willen helpen, zolang ze niet super lui zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38

Jaymz

Keep on moving !

Had je dit topic al gelezen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Not again... het lijkt erop dat mensen hier zich echt te goed gaan voelen
soms terecht, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee... hoe zwaar moet de mirror zijn voor GoT... heb wel een server staan en ook wel een aardige bandbreedte... maar moet wel ff weten wat het moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:56

PCR

Ja hoor wéér een topic over niveau.
Sorry maar ik heb het nou wel een beetje gehad met deze topics....

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
hehe

ik heb zelf ook een server staan. Helaas dat de bandbreedte niet goed is (standaard ADSL:'(). Maar een forumscript staat er al wel op :)
Misschien een idee om een 'hoogstaand' forum bij mij te beginnen :P

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:38

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 22 maart 2002 17:08 schreef double_j_wicked het volgende:
okee... hoe zwaar moet de mirror zijn voor GoT... heb wel een server staan en ook wel een aardige bandbreedte... maar moet wel ff weten wat het moet worden
Best wel zwaar geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 17:11 schreef narotic het volgende:
hehe

ik heb zelf ook een server staan. Helaas dat de bandbreedte niet goed is (standaard ADSL:'(). Maar een forumscript staat er al wel op :)
Misschien een idee om een 'hoogstaand' forum bij mij te beginnen :P
te beginnen kan altijd... hebbie kennis van sql oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 17:13 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

te beginnen kan altijd... hebbie kennis van sql oid?
Ben PHP/SQL en VB programmeur...kan ik u tot dienst zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Nope, geen verstand van SQL...sorry

Is ook gewoon een standaard script (perl) moet ik toegeven. Maar als je vragen hebt over sql, ken wel wat mensen die er wat vanaf weten. En je mag altijd registeren op mn forum (adres van mijn site staat hier wel rechtsboven). Zal wel snel ff kopje Computer maken ofzo :)

Als iedereen dan bij mij serieus zou posten, hou ik de gebruikers wel in de gaten.

edit:
boards zijn aangemaakt, nu maar kijken of er ook wat gebruik van gemaakt gaat worden. Eerste gebruiker heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar je meld net dat je wel wat bandbreedte hebt liggen, hoeveel heb je dan?

Het lijkt mij dat je een "baas" verbinding moet hebben om al die users van dienst te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Had je het tegen mij?
Ik heb 128 k/bit upload. Niet veel, maar als iedereen het nou gewoon rustig houdt moet het toch wel lukken. Verwacht dus idd geen supersnelle flitsende site. Maar voor gewoon informatie moet het toch wel kunnen lijkt me. En ik ben ook helemaal niet van plan om concurrent van tweakers te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee ik ben verhuisd...

edit:

dat is aan jou te bepalen, of ik snugger genoeg ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Ik had het al gezien ja. Nu de rest nog...alleen ervaren computergebruikers het liefst (hopelijk voldoe ik daar zelf ook aan, voordeel is dat ik niet geband kan worden :)). Hoop jullie allemaal te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het niveau lijkt laag, omdat je zelf waarschijnlijk een pro bent.

Face it: jij hebt waarschijnlijk een opleiding gevolgd, iemand anders begint misschien net aan zo`n opleiding.

En anderen zijn gewoon dom, maar dat kan ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 18:38 schreef Blue-eagle het volgende:
Het niveau lijkt laag, omdat je zelf waarschijnlijk een pro bent.

Face it: jij hebt waarschijnlijk een opleiding gevolgd, iemand anders begint misschien net aan zo`n opleiding.

En anderen zijn gewoon dom, maar dat kan ook gebeuren.
moeite met lezen? ff je resolutie op 640 x 480 zetten... ik heb het niet over newbies, maar gewoon over lui die het verrekken om even verder te zoeken... 99% van alle topics is al een keer behandeld, of te vinden op google, of het staat gewoon in de handleiding, en daar wordt ik zo verrotte misselijk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 22 maart 2002 17:02 schreef SH007 het volgende:

alhoewel ik best wel wat newbies/n00bs zou willen helpen, zolang ze niet super lui zijn.
het probleem is alleen dat de meeste newbies denken, dat ze hier een topic kunnen openenen, ene random vraag stellen, en dan de deur open kunnen doen, zodat een clubje tweakers het bij hem komen implementeren.

vaak nog voordat ze gegoogeled hebben...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 18:41 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

moeite met lezen? ff je resolutie op 640 x 480 zetten... ik heb het niet over newbies, maar gewoon over lui die het verrekken om even verder te zoeken... 99% van alle topics is al een keer behandeld, of te vinden op google, of het staat gewoon in de handleiding, en daar wordt ik zo verrotte misselijk van
Dan zijn het nog steeds internet n00bs.

De meeste vragen zijn wel op te lossen door op downloads.com te zoeken, of in google. Maar als eerst natuurlijk de search van GoT zelf. En inderdaad, sommige mensen vertikken het om te zoeken, daarom krijgen ze ook slotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Nou, ik begin zelf net ook aan zo'n opleiding, maar dat niveau van sommigen zit daar nog ver beneden. Als hier mensen gaan vragen hoe ze iets in de Quick Launch balk in windows kunnen zetten, dan betwijfel ik of ze er überhaupt wel aan moeten denken zo'n opleiding te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 22 maart 2002 21:23 schreef narotic het volgende:
[..]Als hier mensen gaan vragen hoe ze iets in de Quick Launch balk in windows kunnen zetten, [..]
Kan dat dan?

En ik maar denken dat ik die outlook snelkoppeling maar niet weg kon krijgen :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 17:08 schreef PC-Reactive het volgende:
Ja hoor wéér een topic over niveau.
Sorry maar ik heb het nou wel een beetje gehad met deze topics....
Idd, het is de laatste tijd echt in om je te goed te voelen voor een lager niveau. Dit soort users zijn imho nog irritanter dan de noobs waar ze steen en been over klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
Op zaterdag 23 maart 2002 01:25 schreef dusty het volgende:

[..]

Kan dat dan?

En ik maar denken dat ik die outlook snelkoppeling maar niet weg kon krijgen :+
Ja, dat kan...daar ging mijn eerste kwartaal over hoe je dat ding wegkrijgt :+

Een van mn andere vakken was: "Hoe boot ik van een boot floppy?!" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Soullie

Planeshift

Hmmm ik post meestal alleen in Spielerij en lees meestal op de rest, zolang julie mirror maar vrij voor iedereen te lezen is boeit het mij vrij weinig...

Als het een soort board word waar alleen de mensen op morgen die er verstand van hebben en er verder niemand op mag lezen dan loopt dit board nogal snel leeg omdat er dan helemaal geen inhoud meer is... LMD dat iedereen die "jij" toegang gaat geven dan ook vrijwel exclusief daar gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die klagen: houdt in de gaten dat je eigen niveau wel omhoog is gegaan, ooit was je ook newbie.

Ik weet 1996 nog dat ik alles las om te kijken of mijn p133 over te clocken was.... mijn handleiding en er was 1 site die over overclocken ging: Toms hardware site. Het was vrijmakkelijk om er toen mee te beginnen. Mensen die nu beginnen moeten erg veel lezen (en snappen) om van hun newbie status af te komen.

De mensen die al wat langer erin zitten hebben het gewoon bij moeten houden en ze weten er veel van.

Zou het niets zijn om een soort "new topic wizzard" met daarbij ook een search op de gebruikte topic woorden te hebben?
Stimuleer mensen de regels door te lezen door ze voor te schotelen en doe de search dus voor ze, zodat ze kunnen zien dat wat ze willen er al is.
Bespaard denk ik een hoop moeite en irritatie. :)

En mensen die te vaak een loos topic openen een tijdelijke limiet geven van 1 topic in 2 weken openen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die newbies die vaak hier posten zijn gewoon lui.Ze posten het maar gewoon zodat ze zelf niet op zoek hoefen te gaan.

Ze beweren ook vaak dat ze al gezocht hebben maar als je zelf ff 2 seconden gaat kijken dan heb je het al gevonden _of_ in de got database of in google.

Het is gewoon de laksheid van die gassies waardoor deze irrtatie onstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[reclame mode]
http://enterprise.homelinux.com/wforum/index.php heeft wel een hoog niveau
[/reclame mode]

Ik ben het met de topicstarter eens. Toen ik en Juli vorig jaar hier kwam was het niveau hoog. Terugkijkend op oude topics van toen ik er nog niet was, zag ik dat het niveau hoog was...

Eerlijk gezegd ben ik bang dat GoT nu meer afhelt van het Nerd niveau naar het "KiJk Ik HeB eEn BaCarDi BrEeZaHhHhH" niveau ;( of "HEELP MN COMPUTER DOET HET NIET HELP HELP"....

Dit vind ik te laag voor GoT, en persoonlijk vind ik dat deze users geen tweede kans moeten krijgen. Gewoon direct eruit! Deze users zijn niet geschikt voor op GoT, maar meer voor de Techfora op FOK!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 13:45 schreef Duncan het volgende:
[reclame mode]
http://enterprise.homelinux.com/wforum/index.php heeft wel een hoog niveau
[/reclame mode]

Ik ben het met de topicstarter eens. Toen ik en Juli vorig jaar hier kwam was het niveau hoog. Terugkijkend op oude topics van toen ik er nog niet was, zag ik dat het niveau hoog was...

Eerlijk gezegd ben ik bang dat GoT nu meer afhelt van het Nerd niveau naar het "KiJk Ik HeB eEn BaCarDi BrEeZaHhHhH" niveau ;( of "HEELP MN COMPUTER DOET HET NIET HELP HELP"....

Dit vind ik te laag voor GoT, en persoonlijk vind ik dat deze users geen tweede kans moeten krijgen. Gewoon direct eruit! Deze users zijn niet geschikt voor op GoT, maar meer voor de Techfora op FOK!...
Het gemiddelde niveau mag idd best wat omhoog, maar zorg er dan voor dat er minder door luie mensen/newbie topics geopent worden. Zie mijn vorige post voor een mogelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een New Topic Wizard is imho wel wat overdreven, en omslachtig voor de mensen die het wel goed doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 23 maart 2002 16:47 schreef Duncan het volgende:
Een New Topic Wizard is imho wel wat overdreven, en omslachtig voor de mensen die het wel goed doen.....
Maar je zou het kunnen doen voor mensen met een aantal posts... en aan of uit te vinken in je prefs ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 16:47 schreef Duncan het volgende:
't ligt er maar aan hoe je die maakt, en om een topic te openen wil je best 1 pagina meer doorklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:53
Nee, dit is een zeer slechte manier:
1. Is een ervaren programmeur, die niks af weet van Hardware een newbie???
2. Wie wil nou n00bs helpen??
3. Dit lost het UTFS-probleem niet op
.............
en er zullen nog wel meer dingen zijn waarom dit een slecht id is... sorry, maar het is gewoon zo.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 16:52 schreef inquestos het volgende:
Nee, dit is een zeer slechte manier:
1. Is een ervaren programmeur, die niks af weet van Hardware een newbie???
2. Wie wil nou n00bs helpen??
3. Dit lost het UTFS-probleem niet op
.............
en er zullen nog wel meer dingen zijn waarom dit een slecht id is... sorry, maar het is gewoon zo.
Waar doel je op? De eerste post of mijn vorige post? Indien de laatste: dan snap ik het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens dat er teveel mensen binnenlopen en blind help roepen. Dat komt ook omdat in veel geschreven media die een leuk item hebben over computers al snel het adres van GoT staat. Je weet wel, dat internetbankieren heel handig is en dat je met shareware gratis heel handige tools hebt. Was toevallig bij mijn vader vanmiddag en die drukte ook een huis-aan-huis blaadje in mijn handen met bekende zooi. En die heeft al zelf al heel veel uitgevogeld met pc's!

Goed ik dwaal af. Mensen die hier nieuw binnen komen hebben idd geen idee wat de bedoeling als je met een probleem zit. En iets zoals een FAQ (meestal komt dat neer op UTFS) doorlezen gaat niet gebeuren omdat ze niet weten wat dat is of omdat ze er te lui voor zijn. Dus ik vindt het terecht dat er netjes iets in de trant van UTFS wordt Geroepen(hoeft niet letterlijk natuurlijk).

Ik ben hier ook toevallig ingerold omdat ik met de problemen op mij pc niet steeds afhankelijk van de pc zaak wilde zijn omdat:

1. Ik mijn pc 5 dagen kwijt ben (aan de pc zaak waar ik hem heb gekocht) en die heb ik nodig voor mijn studie en moet ik met die kast de tram in. :r

2. Ik niet afhankelijk wil zijn van een pc zaak die ook niet alles vindt en dat ik het in 5 minuten ook kan. (had ik ook vroeger met mijn brommer)

3. En als ik wil upgraden wat ik het beste kan doen, met waar voor mijn geld. (want er wordt een partij afgeklooid, ooit wel eens bij crazy hans geweest?) :r

Het moet voor nieuwkomers duidelijk zijn wat de policy is hier, dus ipv een FAQ neerzetten zal je toch in de richting moeten gaan van:

NIEUWKOMERS OP DEZE SITE, LEES DIT EERST!!

Op de home pagina.

GoT heeft als het ware last van haar eiigen succes en dat zal een onderdeel blijven op deze site. Dan kunnen we wel allemaal heel stoer roepen dat we niveaus moeten gaan aanbrengen, maar zo heb je niet een echte instroom. Iedereen is NOOb of newbie geweest. Laten we nou vooral geen dichtgetikte tweaker site worden waar je alleen mag komen als je je XT boven de 100Mhz kan krijgen met freon koeling. Dit leek mij ook niet de gedachte achter deze skite ookal doet de naam anders vermoeden. Voor tweakers, door tweakers! En dan tweakers in een ruime definitie genomen.

Wellicht zal de crew moeten nadenken hoe idd storend newbie of laks gedrag kan worden voorkomen. En misschien zijn ze er wel al mee bezig. Maar laten we nou vooral ons opeens niet beter gaan voelen dat de beginnelingen!

Ik heb gezegd, Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Ik vind dit een beetje zo'n 'geen sex op tv discussie'. Ik bedoel te zeggen, waarom lees je topics van zulke "n00bs" of waarom zou je er op reageren, HET IS NIET VERPLICHT namelijk. Net als dat jij niet naar de tieten van F. van Westerloo hoeft te kijken.

Typisch eigenlijk dat altijd bij iets wat in een soortemet clubverband gaat (of fora verband), dat er altijd mensen zijn die anderen de grond in moeten trappen.

Fijn dan weet je meer over een bepaald onderwerp, leuk, niet iedereen weet dat en er zullen vragen over komen. Tja en dan vraagt iemand een keer iets wattie niet eerst heeft opgezocht in google of de got dbase, tering zeg.

Persoonlijk vind ik searchen 'a bitch' omdatje niet altijd specifiek vragen kan stellen omdat niet altijd het hele onderwerp een raakvlak heeft met de jouwe.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Pagina: 1