Tweakers is niet meer wat het geweest is Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28912

Dank je, David.. Even op dat pareltje geklikt en inderdaad. Goede voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vooral dat pareltje lijkt juist aandacht van moderators gehad te hebben die wel weten hoe het hoort, aangezien dat bericht geëdit is. Of die +3 verder terecht is kan ik niet echt inschatten, ik heb geen kennis van zaken op dat gebied.

Wat betreft de andere voorbeelden: thanks. Daar kan iemand vast iets mee (maar ik persoonlijk niet omdat het niet mijn hoekje is :P).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 20:16

_David_

FP ProMod

llama llama duck

NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:12:
Vooral dat pareltje lijkt juist aandacht van moderators gehad te hebben die wel weten hoe het hoort, aangezien dat bericht geëdit is. Of die +3 verder terecht is kan ik niet echt inschatten, ik heb geen kennis van zaken op dat gebied.
Het was meer bedoeld als voorbeeld van de moderatie aantallen tegenwoordig, het wordt steeds moeilijker om reacties op de juiste score te krijgen. (Fixaties niet meegerekend)
Wat betreft de andere voorbeelden: thanks. Daar kan iemand vast iets mee (maar ik persoonlijk niet omdat het niet mijn hoekje is :P).
Hopelijk wordt er dan ook iets mee gedaan.

Er is in het verleden een hoop gediscussieerd in TMF/FM over verbeteringen aan het moderatie systeem, wordt helaas niks mee gedaan.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_David_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:29:
[...]

Het was meer bedoeld als voorbeeld van de moderatie aantallen tegenwoordig, het wordt steeds moeilijker om reacties op de juiste score te krijgen. (Fixaties niet meegerekend)
Die aantallen zijn geen ramp zolang het eindresultaat maar is dat de post op de goeie score terechtkomt. :P
Hopelijk wordt er dan ook iets mee gedaan.

Er is in het verleden een hoop gediscussieerd in TMF/FM over verbeteringen aan het moderatie systeem, wordt helaas niks mee gedaan.
Ho, daar maak je een gevolgtrekking die niet per se hoeft te kloppen. De vorige keer dat de admins (de HGA's van het forum en de mensen die min of meer hetzelfde doen op de FP) overlegden met het Product- en developmentteam is het reactiesysteem en de moderatie ter sprake gekomen en zijn er wel degelijk wat plannen gemaakt en ideeën gedeeld. Niet alle plannen van die meeting zijn uitgevoerd maar dat kwam eerder door tijdgebrek dan door onwil. :) We hebben binnenkort weer zo'n vergadering, en Dirk heeft daar vast wel een paar dingen te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik meende ook dat Zeef in dit topic een keer heeft gezegd dat het reactiesysteem aangepast gaat worden (en dan hopelijk ook het modsysteem) dus ik ben benieuwd. Overigens geven de voorbeelden van _David_ aan dat het systeem niet perfect is, maar m.i. niet dat het systeem in zijn geheel niet werkt :)

edit:
Heeft 'ie inderdaad gezegd :p

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 01-03-2016 21:41 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Die aantallen zijn geen ramp zolang het eindresultaat maar is dat de post op de goeie score terechtkomt. :P
Klopt, maar als het eindresultaat niet goed is dan wordt het verdomt lastig om het nog te corrigeren met deze aantallen :P
NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:33:
Ho, daar maak je een gevolgtrekking die niet per se hoeft te kloppen. De vorige keer dat de admins (de HGA's van het forum en de mensen die min of meer hetzelfde doen op de FP) overlegden met het Product- en developmentteam is het reactiesysteem en de moderatie ter sprake gekomen en zijn er wel degelijk wat plannen gemaakt en ideeën gedeeld. Niet alle plannen van die meeting zijn uitgevoerd maar dat kwam eerder door tijdgebrek dan door onwil. :) We hebben binnenkort weer zo'n vergadering, en Dirk heeft daar vast wel een paar dingen te zeggen. :P
Dat is mooi, maar als dat voor de rest niet gecommuniceerd wordt dan is voor de rest niet te zien dat er iets gedaan wordt met de feedback :)
Migrator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:39:
Ik meende ook dat Zeef in dit topic een keer heeft gezegd dat het reactiesysteem aangepast gaat worden (en dan hopelijk ook het modsysteem) dus ik ben benieuwd.
Ik ook, misschien gaan die ellendige boosts eindelijk weg :P
Migrator schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:39:
Overigens geven de voorbeelden van _David_ aan dat het systeem niet perfect is, maar m.i. niet dat het systeem in zijn geheel niet werkt :)
Ik zeg ook niet dat het systeem in zijn geheel niet meer werkt ;)
_David_ schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:04:
[...]

Het moderatiesysteem werkt gewoon niet meer bij artikelen met populaire onderwerpen (Apple, Brein, privacy, amd VS nvidia, etc.)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Weet ik, maar Elite25's punt wordt door je links niet bevestigd, dat bedoelde ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik had het over het systeem van schrijven, niet van modereren. :+ Al ben ik het helemaal met jullie eens dat we daar eens over moeten nadenken. Realisatie, dat wordt op afzienbare termijn (t/m einde Q3 2016) erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:34:
[...]
Er zijn vast mensen die dat in de eerste instantie doen: die zien een lange post, maken dan maar de aanname dat het een +3 is en gaan weer verder met hun dag. Maar juist dat soort beoordelingen wordt over het algemeen vanzelf later gecorrigeerd wanneer er meer moderators voorbij komen. Dat betekent inderdaad dat de moderatie helemaal in het begin als een artikel net een paar uurtjes online staat misschien reacties heeft met een verkeerde moderatie, maar zodra de moderatie een paar dagen later gelockt staat zou het in veruit de meeste gevallen geen probleem meer moeten zijn.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede en treffende omschrijving van hetgeen wat ik mis vind gaan aan het modereren...

Want in wezen zit ik dus altijd tegen "verkeerde" moderaties aan te kijken omdat ik op de FP zit te kijken, eigenlijk zou ik dus naar het nieuws van 2 dagen geleden moeten kijken daar is schijnbaar te zien hoe goed het moderatie systeem werkt...

Ik zou zeggen pak er eens wat cijfers bij over hoe veel artikelen er bekeken worden in de 1e paar uur (als het dus verkeerd kan staan) en hoeveel artikelen er bekeken worden na 48 uur (als het dus goed zou moeten staan).
Ik wil nog niet eens een schatting doen naar die verhoudingen, maar ik durf wel rustig te gokken dat het over-over-over grote merendeel van de bezoekers dus kijkt naar "verkeerde" moderaties en de goede moderaties niet ziet omdat het te oud is.

Daarom denk ik ook dat veel mensen het mod-systeem zien als falen, omdat het blijkbaar enkel maar goed staat als het niet relevant meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zit naar user generated content te kijken. De enige manier om te zorgen dat het altijd vanaf het begin dat er gemodereerd wordt goed staat is door rechten weg te nemen bij vrijwel alle bezoekers en ze maar aan een zeer select groepje te geven, waarna je hele andere problemen introduceert, zoals berichten die in zijn geheel niet gemod worden (omdat de workload bijvoorbeeld te hoog is) en het moeilijk kunnen afhandelen van verloop van modkracht omdat je niet kan zien welke users die op dit moment niet mogen modden dat wél zouden kunnen, domweg omdat je niet ziet hoe ze daadwerkelijk gebruik maken van die modrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28912

@NMe: Iedereen mod-rechten ontnemen, is ook een beetje te extreem.

Wat zou je denken van mod rechten krijgen, na 10 reacties en een account met een leeftijd van 3 maanden?
(Met eventueel Pay2Win optie :) )

Gomez12 noemt trouwens een probleem waar ik helemaal niet bij stilgestaan had. Misschien is dit probleem te ondervangen door bij het aanmaken van je account je explicieter op je filteropties te wijzen.

Ik snap het probleem van mankracht wel trouwens en het is goed om te horen, dat tweakers zelf er ook niet tevreden over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven. Een captcha, maar dan voor modereren. Rigoreus bij introductie, maar daarna alleen voor nieuwe accounts. Aantal reacties en accountleeftijd zeggen niks over hoe objectief je bent en hoe goed je kunt modereren. Overigens is mijn ervaring niet dat scores na twee dagen pas goed staan. Wel kan het een aantal uren duren voordat alles goed staat. Dat is overigens inherent aan het systeem omdat reacties óók pas geplaatst worden een aantal uren na het nieuwsbericht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Anoniem: 171104 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:50:
Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.

Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om dat hier te zeggen, maar ik wou dit gewoon even delen en ben er zeker van dat er meerdere zijn die er zo over denken.
Hetzelfde kun je over de community zeggen. Er wordt tegenwoordig veel meer gezeurd terwijl de site 10x beter is dan 10 jaar geleden (aantal nieuwsitems per dag, siteperformance, pricewatch, tweakblogs etc). Er wil bijna niemand meer terug naar de site van vroeger. Vroeger was de community wel veel beter. Nu denkt iedereen dat de redactie er voor hem/haar persoonlijk zit, terwijl het aantal gebruikers 100x gestegen is. Als een artikel je niet bevalt of whatever, dan lees je het toch niet? Niemand verplicht je van deze site gebruik te maken. Het is een beetje hypocriet om alleen de vinger naar de medewerkers te wijzen, terwijl de community ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 03-03-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb vooral steeds meer moeite met de keuzes die jullie maken: Wel een nietszeggend stukje over een nog uit te komen volstrekt onbelangrijke Canon dSRL, maar niks over bijvoorbeeld de volgende onderwerpen die ik dan nu maar op Nu.nl lees:
  • Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser
  • Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar
  • 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken'
  • Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit
  • 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd'

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 07-03-2016 15:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 28912 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:10:
Wat zou je denken van mod rechten krijgen, na 10 reacties en een account met een leeftijd van 3 maanden?
Dat is geen enkele garantie dat het daarna goed gaat. :)
Migrator schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:30:
Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven.
...en ook dat is geen enkele garantie. Misschien verminder je het probleem er iets mee maar ik denk dat het heel weinig effect heeft op de daadwerkelijke realiteit. Objectief blijven in een discussie waar je zelf in deelneemt is bijvoorbeeld veel moeilijker dan objectief reageren op vijf voorbeeldjes in een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:49:
[...]
...en ook dat is geen enkele garantie. Misschien verminder je het probleem er iets mee maar ik denk dat het heel weinig effect heeft op de daadwerkelijke realiteit. Objectief blijven in een discussie waar je zelf in deelneemt is bijvoorbeeld veel moeilijker dan objectief reageren op vijf voorbeeldjes in een test.
Natuurlijk is het geen garantie, dat is niks behalve het systeem afschaffen :p
Zijn meningmods verder vooral van mensen die meedoen in de discussie? Ik heb geen gegevens daarover, maar het lijkt me dat een sterke mening hebben over een onderwerp voor meer meningmods zorgt dan het uiten van diezelfde mening in het betreffende nieuwsbericht.
Dat gezegd hebbende weet ik ook niet hoe veel zo'n captcha invloed heeft op de realiteit. Ik denk wel dat het moeten doen van zo'n 'test' er wel voor zorgt dat mensen het modereren iets serieuzer gaan nemen in plaats van het domweg uit kunnen delen van scores. Maar goed, dat is allemaal speculatie. We zullen het waarschijnlijk niet weten omdat er toch geen devtijd is voor zo'n idee :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Voor wat betreft de redactionele inhoud; meer magazine-achtige artikelen. Ik kijk gemakshalve even bij hardware info en lees daar:"8 all-in-one inkjet printers in twee prijsklassen, 10 action cams, 19 grote smartphones ('phablets'), 25 gaming muizen, 5 VPN routers (inclusief uitgebreide achtergrond over waarom VPN in je router nuttig is) en 10 draadloze verlichtingoplossingen, van eenvoudige bluetooth-lampen tot wifi home automation systemen. Ook in dit blad: deel 2 van onze duik in de geschiedenis van het moederbord en een workshop kabels sleeven. "

Ik begrijp dat dit duurdere content is dan nieuwe samsung heeft groter scherm etc., maar ik zou het zeer op prijs stellen dit soort artikelen, voorbij de review als het ware, meer op tweakers te zien verschijnen.

Voor wat betreft moderatie; het voorbeeld van de turks-koerdische tweaker spreekt boekdelen, maar vergelijkbaar gaat het er ook aan toe in de politieke topics op het forum. Goede voorbeelden zijn De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 en Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3.

Ik begrijp dat het lastige onderwerpen zijn, maar het zou de moderators sieren boven de materie te staan. Nu zie ik een duidelijke tolerantie richting trump/wilders bashen, en een enorm repressieve reflex jegens diegene die met gestrekt been proberen aan te geven dat de westerse wereld onder grote druk staat. Persoonlijk vind ik de bias in dit soort topics zo gigantisch dat ik het jammer genoeg niet meer serieus kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het eerste deel van je betoog helemaal mee eens.

Het tweede deel van je betoog is hier compleet off topic, want dat gaat over het forum, en dat staat geheel los van de redactie. (Of die strikte scheiding wel wenselijk is daar zou je het ook over kunnen hebben, maar dat is een topic op zich.)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 07-03-2016 17:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 171104 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:50:
Ik weet niet als er al meer mensen een gelijkaardig topic gestart zijn, maar ben er zeker van dat meer mensen mijn mening delen. (Ben benieuwd als dit topic blijft staan trouwens.)

Ik vind persoonlijk dat de Tweakers redactie wat te streng optreed bij reacties van de lezers.
Sinds dat de persgroep tweakers heeft overgenomen vind ik de artikels precies copy past van reuters en als je ergens je mening over zegt dan wordt het meteen verwijderd.

Een tijd geleden had ik een reactie bij een artikel een +3 gegeven omdat ik persoonlijk vond dat dit in de spotlight mocht staan. En hiervoor kreeg ik een persoonlijke mail dat het verkeerd was?!?

Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.

Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om dat hier te zeggen, maar ik wou dit gewoon even delen en ben er zeker van dat er meerdere zijn die er zo over denken.
Ik ben het wel (deels) met je eens, het sluit niet meer goed aan bij tweakers imo, er is bijna geen rede meer om na tweakers te gaan, nu.nl tech is bijna hetzelfde. Na de overnamen wilde ze verder groeien, dus tweakers zijn niet meer hun enige doelgroep, ze willen ook andere doelgroepen trekken die ook iets met techniek doen.

En mag best wat meer artikelen verschijnen in het weekend en in de avond uren, ik kom vaak paar keer per dag even kijken en het weekend en avonden vallen het altijd tegen, komt amper iets bij. Tweaker ben je 24/7 en niet van 9 tot 5. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:00:
Het tweede deel van je betoog is hier compleet off topic, want dat gaat over het forum, en dat staat geheel los van de redactie. (Of die strikte scheiding wel wenselijk is daar zou je het ook over kunnen hebben, maar dat is een topic op zich.)
Los van of je het wenselijk vindt is het inherent aan de fundamentele scheiding tussen kantoor en vrijwilliger crew. We mogen in principe doen met het forum wat we willen en de forumcrew heeft geen directe invloed op de redactie en andersom. Die onafhankelijkheid vind ik persoonlijk juist heel mooi. :) Maar inderdaad, dat is een topic op zich, als iemand het interessant vindt om daarover te praten dan kan dat afhankelijk van de insteek hier in Geachte Redactie of in Lieve Adjes in een eigen topic. :)
mad_max234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:15:
[...]

nu.nl tech is bijna hetzelfde.
Ik zie nu.nl nog niet artikels als deze schrijven: reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helaas zie ik de Tweakers redactie dat ook niet zo vaak doen. Zelfs dit artikel komt niet van de redactie... :z

Maar doe mij dagelijks een handvol artikelen van dit niveau over diverse gevarieerde onderwerpen en ik zal nooit meer over Tweakers klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Daarom zeg ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mad_max234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:37:
Daarom zegt ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.
Nou ben je niet de eerste die dat zegt:
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NMe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Nou ben je niet de eerste die dat zegt:

[...]
Leuk dat je dat zegt, maar als er dan geen reactie op die voorbeelden komt dan schiet dat niks op. Dus eerst maar eens de huidige voorbeelden die al gegeven zijn reactie opgeven, dan kunnen er dan wel extra bijkomen.

-The_Mask- in "Tweakers is niet meer wat het geweest is"

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie in die post geen voorbeelden van hetgeen zeef benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat was idd een andere bewering van zeef.

Maar nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - update die dan, zoiets test je toch eerst voordat je het publiceert, zijn toch genoeg mensen in de redactie met een iPhone.

Pas na silvernightnl in 'nieuws: iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS - up... is het aangepast met:
Update 18.27: De methode werkt alleen als de gebruiker Siri activeert met een vinger die al bij Touch ID geregistreerd is, meldt Mac Rumors. Het proces uitvoeren zonder een van te voren ingevoerde vingerafdruk, opent de iTunes-store niet. Derhalve lijkt de melding van Vulnerability Labs nep.
Dat is toch iets van copy + paste + translate en klaar.

Anders nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit hem hem zelf gesubmit, maar dat betekent niet dat ze gewoon het persbericht maar moeten vertalen en voor de rest geen extra info toevoegen.

Enermax brengt X't II-voeding uit

Lijkt mij toch een aardige copy + paste + translate te zijn geweest.

-The_Mask- in 'nieuws: Enermax brengt X't II-voeding uit' sommige informatie hieruit had Tweakers ook wel in het nieuwsbericht kunnen schrijven, als ze even gegoogled hadden hadden ze zo deze info kunnen vinden.

Oh en niet zo lang geleden had ik ook nog gesubmit dat Corsair de nieuwe CXM serie uitbracht, ditmaal zonder persbericht omdat Corsair die voor de nieuwe voedingen niet heeft gemaakt. Maar ik gaf in de submit naar mijn idee genoeg info om zelf een artikel te schrijven, was Tweakers ook nog eens de eerste website met het nieuws geweest. Maar er is niks verschenen en dat is vreemd, aangezien het best wel in interessante serie is, iets wat de oude CXM serie nooit geweest is. Dan krijg ik het idee dus geen persbericht, dus geen nieuws.

[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 08-03-2016 08:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:57

swv

mad_max234 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:37:
Daarom zeg ik toch bijna, ik heb het over de dagelijkse artikelen die op front-page verschijnen en daarvan is het gros min of meer hetzelfde als ik nu.nl en hoop andere, korte artikelen die min of meer een kopie zijn van origineel maar dan in eigen woorden en soms met wat extra aanvulling.
Hoewel ik hier al eerder refereerde naar nu.nl met hap-slik-weg-nieuws, en ik jou dus ook geen ongelijk geef, ben ik toch wel blij dat er op de Tweakers redactie tenminste wel een kwaliteitsteam zit en men toch wel schrijft op een hoger niveau (let op! =/= diepgang). Onder het mom van een grapje moet kunnen: Tweakers weet tenminste wel de knop voor spellingscontrole te vinden, wat je natuurlijk ook mag verwachten van een IT site :+ Ik heb dan ook een hekel aan nu.nl met veel slechte artikelen. Echt typisch eerst nieuws publiceren en dan pas nadenken, artikel aanvullen en verbeteren :') Ik kijk er dan ook puur de headlines van wat er speelt in de Techwereld. Vervolgens wacht ik tot het nieuws dan ook bij Tweakers verschijnt zodat ik tenminste weet dat het inhoudelijk goed zit en de extra aanvullingen zijn vaak ook interessant en nuttig. Denk aan navraag doen en toelichting van een woordvoerder. Of wanneer er nieuws is waar de doorsnee Tweakersbezoeker weinig kaas van gegeten heeft. Onderwerpen uit de ruimtevaart vind ik in deze een goed voorbeeld. Om er random eentje uit te pikken: Dit vind je zo niet op nu.nl hoor nieuws: Astronomen vinden 'complexe organische moleculen' in jong planetenste...

Of nieuws: Officiële versie Mac-app Transmission bevatte ransomware vs http://www.nu.nl/tech/422...elwit-van-ransomware.html.

En wie brengt er nu het nieuws? nieuws: KPN begint in 2017 met mobiele telefonie over wifi vs http://www.nu.nl/mobiel/4...e-telefonie-via-wifi.html

Dus aan de crew: Geen zorgen nu.nl is wat mij betreft geen geduchte concurrent van Tweakers. Meer een waarschuwing om niet te gaan afglijden naar dat niveau van nieuws/content brengen door te weinig tijd etc. En als er toch gegleden wordt, dan meer richting bijvoorbeeld de reeds genoemde Hardware Info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb het puur over de nieuwsberichten op de frontpage, niet over tweakers als geheel of wat dan ook, puur de selectie en de manier van schrijven. Tweakers was altijd website voor de meer gevorderde gebruikers, dat onderscheid is behoorlijk afgevlakt imo.

Als ik kijk naar aantal artikelen van vandaag en gisteren dan is 60% of zo hetzelfde all die van nu.nl, tweakers heeft meestal paar regels meer tekst door nog een extra weetjes in het artikel te verwerken, maar veel meer dan dat is het vaak niet.

Vandaag: ZTE bericht
Nu.nl 07 maart 2016 13:15
Tweakers 7 maart 2016 14:01

Gisteren: overlijdensbericht Raymond Tomlinson
nu.nl 06 maart 2016 11:53
Tweakers 6 maart 2016 15:37

Vandaag(tot nu toe) van de 19 nieuwsberichten op tweakers waren 10 min of meer hetzelfde als die van nu.nl, en 9 waren uniek. Nu.nl is nu niet echt hoogstaande tech website, daar zou tweaker ver boven moeten zitten imo. HWI had allemaal unieke artikels vandaag(snel gekeken, hang me er niet aan op) ten opzichten van nu.nl en tweakers, niet dat dat allemaal hoogstaande artikelen zijn maar wel uniek.

Ik ben een tweaker en hoop dat nog lang te kunnen blijven, is dus niet de bedoeld om tweakers de grond in de boren, maar juist om ze wakker te schudden. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

arnoudwokke

Redacteur
Oh en niet zo lang geleden had ik ook nog gesubmit dat Corsair de nieuwe CXM serie uitbracht, ditmaal zonder persbericht omdat Corsair die voor de nieuwe voedingen niet heeft gemaakt. Maar ik gaf in de submit naar mijn idee genoeg info om zelf een artikel te schrijven, was Tweakers ook nog eens de eerste website met het nieuws geweest.
Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden.
Vandaag(tot nu toe) van de 19 nieuwsberichten op tweakers waren 10 min of meer hetzelfde als die van nu.nl, en 9 waren uniek.
Dit is mijn telling
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001011987.png

Nu.nl vist in dezeflde vijver en - belangrijker - op dezelfde momenten als wij. Ik vind de overeenkomst niet meer dan logisch. Sommige dingen kwamen eerder op Nu.nl, sommige dingen eerder op Tweakers en in het geval van het KPN-bericht heeft Nu.nl het van ons overgeschreven met bronvermelding. Vaak bevatten onze artikelen - in mijn ogen - meer diepgang, meer details en meer duiding; ik mis de context waarin iets gebeurt vaak op Nu.nl (al ben ik niet echt objectief)

Hardware.info is echt wezenlijk anders: zij geven niet echt om de actualiteit van het nieuws, publiceren vooral veel en komen nu pas met Fable Legends - die wij gisteren hadden - en gisteren was een van die 'unieke' artikelen de Intel-bril met RealSense die Tweakers op donderdagochtend publiceerde.

Zowel Nu.nl als HWI zijn concurrenten die we uiteraard nauwlettend op de gaten houden. Ik ben dol op concurrentie, want ze zorgen ervoor dat je harder gaat werken en stappen vooruit zet - net als kritische lezers zoals iedereen hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden.
Dat is mij bekend, maar dat was in dit geval zeker niet de reden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Ik heb deze submit specifiek niet gezien, maar we bekijken elke submit grondig en als er de kans is om als eerste nieuw nieuws te brengen, doen we dat. De meeste submits die het niet halen, bevatten nieuws dat te oud is - dat is verreweg de meest voorkomende reden...
En waarbij Tweakers dus te laat is, en het dan maar helemaal laat schieten.

Wordt er wat aan gedaan om dat niet meer of in ieder geval minder vaak voor te laten komen? Als ik nu echt van alles op de hoogte wil blijven, in het Nederlands, dan wordt ik dus min of meer gedwongen om ook Nu.nl te blijven volgen. Als Tweakers echt 'compleet' zou zijn, dan zou dat niet nodig zijn. En dan boeit voor mij een uurtje eerder of later ook niet meer, als ik er maar van uit kan gaan dat ik niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Wordt er wat aan gedaan om dat niet meer of in ieder geval minder vaak voor te laten komen? Als ik nu echt van alles op de hoogte wil blijven, in het Nederlands, dan wordt ik dus min of meer gedwongen om ook Nu.nl te blijven volgen. Als Tweakers echt 'compleet' zou zijn, dan zou dat niet nodig zijn. En dan boeit voor mij een uurtje eerder of later ook niet meer, als ik er maar van uit kan gaan dat ik niks mis.
Nederlands nieuws en groot nieuws laten we nooit liggen. Als het nieuws an sich te oud is, zorgen we voor een nieuwe insteek (reactie of andere nieuwe ontwikkeling) en maken het zo weer nieuw nieuws. Compleet zijn is geen doel op zich; wij leven niet in een vacuum. Wij gaan er van uit dat iedereen de nieuwssites bezoekt die hem of haar interesseren en op die manier een mooie mix van berichtgeving krijgt.

Als jij bijvoorbeeld een bijzondere interesse hebt in Windows Phone/10 mobile, zul je sites als WindowsCentral en WMPowerUser in je lijstje van favorieten hebben staan. Wij kunnen niet al het nieuws brengen dat zij brengen. Hetzelfde geldt voor andere onderwerpen. Compleet zijn we niet, maar we hopen dat dankzij ons veel lezers in aanraking komen met nieuws dat hen interesseert en onderwerpen die hen inspireren om verder op zoek te gaan en kennis op te doen (om die natuurlijk weer te delen in reacties en op GoT) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dus het lijstje dat ik gisteren postte van Nu.nl was niet interessant genoeg voor Tweakers...?
Fiber schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:36:
Ik heb vooral steeds meer moeite met de keuzes die jullie maken: Wel een nietszeggend stukje over een nog uit te komen volstrekt onbelangrijke Canon dSRL, maar niks over bijvoorbeeld de volgende onderwerpen die ik dan nu maar op Nu.nl lees:
  • Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser
  • Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar
  • 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken'
  • Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit
  • 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Nu.nl vist in dezeflde vijver en - belangrijker - op dezelfde momenten als wij. Ik vind de overeenkomst niet meer dan logisch. Sommige dingen kwamen eerder op Nu.nl, sommige dingen eerder op Tweakers en in het geval van het KPN-bericht heeft Nu.nl het van ons overgeschreven met bronvermelding.
Waarom wil je in dezelfde vijver als nu.nl gaan zitten vissen? En als je het al gaat doen, zorg er dan bijna per definitie voor dat je later bent dan nu.nl... Eerder zijn dan nu.nl is nou niet echt een prestatie om trots op te zijn.

Nu.nl plaatst naar mijn gevoel voor 90+% gewoon blindelings ANP-berichten door, de enige manier hoe je sneller dan dat kan zijn is door sneller op doorzetten te drukken zonder er iets aan toe te voegen.
arnoudwokke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:42:
[...]
Compleet zijn is geen doel op zich; wij leven niet in een vacuum.
Mooi, maar waarom dan niet gewoon wat nu.nl artikelen laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dus het lijstje dat ik gisteren postte van Nu.nl was niet interessant genoeg voor Tweakers...?
Ik heb gisteren niet zoveel nieuwskeuzes gemaakt en was er niet bij betrokken; ik neem aan dat het nieuws inderdaad te oud was of anderszins niet interessant genoeg.
Waarom wil je in dezelfde vijver als nu.nl gaan zitten vissen? En als je het al gaat doen, zorg er dan bijna per definitie voor dat je later bent dan nu.nl... Eerder zijn dan nu.nl is nou niet echt een prestatie om trots op te zijn.

Nu.nl plaatst naar mijn gevoel voor 90+% gewoon blindelings ANP-berichten door, de enige manier hoe je sneller dan dat kan zijn is door sneller op doorzetten te drukken zonder er iets aan toe te voegen.
Het is omgekeerd; toen zij een paar jaar geleden een techredactie begonnen, spiegelden zij zich aan onze nieuwskeuzes. Nu.nl/tech bestaat ook maar voor een klein gedeelte uit ANP-berichten - ik schat 10 procent. De rest is eigen werk van de - overigens prima - redacteuren aldaar.

Onze nieuwskeuzes hangen niet af van Nu.nl. Wij maken keuzes op basis van wat er is, wat we erover kunnen vertellen en hoe interessant wij denken dat mensen het vinden - naast natuurlijk hoe belangrijk het is. Je kunt lang discussie voeren over wat de juiste keuzes zijn, en de waarheid is dat zelfs wij onderling het elke dag oneens zijn over iets dat we hebben geplaatst of juist niet hebben geplaatst. Nieuws is geen exacte wetenschap, waarbij je simpelweg iets invoert, de formule erop los laat en er een uitkomst uitrolt :)

[ Voor 10% gewijzigd door arnoudwokke op 08-03-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Het enige op Tweakers waar ik me ronduit aan stoor is meningmodden, en wat volgens mij op "appeal to authority" lijkt.

Vooral heel kundig klinken en dan complete onzin lopen verkondigen. Laatst op de frontpage waren er een paar bij een of ander crypto onderwerp (altijd bij crypto :')) die bij hoog en laag beweerde dat end-to-end encryptie gekraakt ging worden want "de sleutel moest ook over de lijn". Hij stond op +2 hangend op +3 voor ik hem terugfloot :').

Verder zie ik in dit topic vooral heel veel emotie. Vroeger was alles beter, alles is tegenwoordig maar kut, etc. etc. Zeef en de rest kunnen statistieken blijven posten, het is allemaal onderbuik dat de klok slaat.

Jammer. Kritiek op Tweakers valt er heus wel te leveren. Maar op deze manier verpest je het ook voor de mensen die wel wat te melden hebben.

Maar voor ik het vergeet, alles is kut en vroeger was het allemaal beter.

[ Voor 31% gewijzigd door Firefly III op 08-03-2016 11:16 . Reden: maor text ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:13:
Het enige op Tweakers waar ik me ronduit aan stoor is meningmodden, en wat volgens mij op "appeal to authority" lijkt.
Dit mes snijdt 2 kanten op; er zijn ook mensen die "authority zijn" en soms lijken weg te komen met reakties die, geplaatst door anderen, net aan een +1 zouden krijgen maar "omdat het Tweaker X is" wordt het blijkbaar by recognition minstens een +2.

Neemt niet weg dat er voldoende opties zijn om mismoderaties aan te kaarten maar sommige reakties krijgen een dusdanige hoeveelheid scores, daar is niet meer tegenaan te hermodereren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
MAX3400 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Dit mes snijdt 2 kanten op; er zijn ook mensen die "authority zijn" en soms lijken weg te komen met reakties die, geplaatst door anderen, net aan een +1 zouden krijgen maar "omdat het Tweaker X is" wordt het blijkbaar by recognition minstens een +2.

Neemt niet weg dat er voldoende opties zijn om mismoderaties aan te kaarten maar sommige reakties krijgen een dusdanige hoeveelheid scores, daar is niet meer tegenaan te hermodereren.
Klopt. Plus je hebt nu die karma badges. Als mensen daar op gingen letten werd het ook nog wat :P.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
- Games voor Apple II gearchiveerd en speelbaar in browser -> was zeker leuk, geweest, heeft lang in de queue gestaan om opgepikt te worden, maar is blijven liggen. We hebben regelmatig over dit project van Internet Archive geschreven en er waren natuurlijk veel leukere en omvangrijkere updates, maar zoals gezegd: had gekund.
- Amsterdamse startup Tiqets krijgt investering van 4 miljoen dollar -> Tja, boekingssite krijgt ivesteringsgeld. Lastig om meer uit te halen en het voor onze lezers echt interessant te maken.
- 'Noord-Korea probeerde Zuid-Koreaans spoornetwerk te hacken' -> Dit soort berichten verschijnt wel vaker in Zuid-Korea. Niet nieuw dat Noord-Korea alles wat los en vast zit in Zuid-Korea probeert te hacken maar inhoudelijk valt er in dit geval niets extra's over te zetten.
- Kunstmatige intelligentie kiest kwantum-experimenten uit -> Lastig onderwerp, in het weekend op veel plekken verschenen, dus moet je zorgen dat je meer brengt dan die bronnen en dat kost tijd.
- 'FBI wil terug naar een minder veilige tijd' -> Wie nu wie steunt en alle quotes van beide partijen worden breed uitgelicht in de media maar wat voegt een quote als deze inhoudelijk nog toe aan de al bekende standpunten?

Er is elke dag weer ontzettend veel dat op het eerste gezicht interessant genoeg lijkt voor Tweakers. Als we compleet zouden willen zijn dan zouden we net als Nu.nl consequent berichten van een paar zinnen moeten publiceren, zonder vooronderzoek alles moeten brengen of een blik redacteuren moeten opentrekken.

We kiezen voor een balans waarbij we aan de ene kant snel willen zijn bij brekend nieuws waarvan wij denken dat de community het zo snel mogelijk moet weten. In veel gevallen waarbij minder haast is proberen we meer uit te zoeken, we nemen altijd de originele bron erbij en zoeken extra backup-materiaal, pakken de telefoon op voor toelichting, enz. Nu zul je tal van voorbeelden kunnen vinden waarvan jij vindt dat dit onvoldoende gebeurd is, maar het is een continu streven dat in veel gevallen zijn vruchten afwerpt.

Ik denk ook dat je onderschat hoeveel tijd het kost om onderwerpen te factchecken. Het is oneindig veel makkelijker om er maar rücksichtslos op los te publiceren. Geloof mij als ik zeg dat we dagelijks discussies hebben over de nieuwswaarde van onderwerpen, welke insteek we moeten kiezen, hoe we meer uit nieuws kunnen halen, welke categorieën onderbelicht blijven, enz.

Wat dat laatste betreft zijn de core-onderwerpen een terugkerend thema. Wat veel mensen met een hang naar vroegâh lijken te vergeten is dat er simpelweg veel minder klassiek pc-nieuws is. Er zijn eenvoudigweg minder nieuwsontwikkelingen op gebied van moederborden, geheugen, overklokken, casemods en dergelijke. We hebben zeker het streven meer corenieuws te brengen maar wat we hier zien is dat het parten speelt dat we streng zijn om te voorkomen dat we oud nieuws brengen. Vaak gaat het om onderwerpen die ineens naar boven komen maar waarvan de oorspronkelijke bron al oud is. Dat was bijvoorbeeld zo met nieuws over de mogelijke rekenkracht van de Pascal-gpu, dat bleek uit een presentatie van vorig jaar en dook recent als nieuws op. Om meer corenieuws te brengen zouden dat filter wat minder streng af kunnen stellen bij interessante onderwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik begrijp ook wel dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt, maar ik ben soms gewoon niet zo blij met de keuzes qua onderwerpen die gemaakt worden. Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. :)

Ik zit persoonlijk ook niet zo zeer te wachten op meer klassiek pc nieuws. En ik heb ook niks met games bijvoorbeeld. Ik zie zelf meer in een verbreding a la Gizmodo, die bijvoorbeeld ook rustig iets over Lego schrijven, of over een nieuwe octopus of over koken, etc. Meer 'human interest' en 'life-style' dingen dus, al zijn dat bij Gizmodo dan vaak weer gedeelde artikelen van andere sites. En ik weet ook wel dat de echte Lego fan, kookliefhebber, of dierenvriend die stukjes veel te oppervlakkig en veel te weinig vindt en zijn info op meer gespecialiseerde sites haalt, maar ik vind dat soort luchtige stukjes vaak wel vermakelijk.

Maar ook dat kost geld, tijd, menskracht etc. en er moeten keuzes gemaakt worden. En zo lang Tweakers nog steeds goed draait zijn jullie keuzes blijkbaar toch zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Migrator schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:30:
Ik vind het geen slecht idee om iedereen de modrechten te ontnemen, vervolgens aan een test te onderwerpen waarin vijf reacties op de juiste score gemod moeten worden en als dat succesvol gebeurt pas modrechten te geven.
Compleet onzinnig en onhaalbaar idee. Wie bepaalt de 'juiste' antwoorden bij zo'n meningentest? Is die ene reactie echt maar een +1 waard, of toch een +2? Meningen en de waarde ervan zijn onmogelijk om te toetsen, althans, in een vrij land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:13:

Vooral heel kundig klinken en dan complete onzin lopen verkondigen. Laatst op de frontpage waren er een paar bij een of ander crypto onderwerp (altijd bij crypto :')) die bij hoog en laag beweerde dat end-to-end encryptie gekraakt ging worden want "de sleutel moest ook over de lijn". Hij stond op +2 hangend op +3 voor ik hem terugfloot :').
Dat is ook een van de grootste problemen, wellicht zelfs hét grootste probleem wat betreft reacties op de FP inderdaad. Er is geen manier om mening aan te geven, dus wordt het modsysteem ervoor misbruikt.
Domokun schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Compleet onzinnig en onhaalbaar idee. Wie bepaalt de 'juiste' antwoorden bij zo'n meningentest? Is die ene reactie echt maar een +1 waard, of toch een +2? Meningen en de waarde ervan zijn onmogelijk om te toetsen, althans, in een vrij land.
Wellicht moet je even nagaan wat modereren op de FP inhoudt. Dat heeft niks met meningen te maken maar alles met kwaliteit. Er zijn richtlijnen voor welke score bij welk soort reactie hoort. Afwijkingen van een punt zijn natuurlijk gewoon toegestaan. Met andere woorden: Niet onzinnig en niet onhaalbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

Migrator schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Dat is ook een van de grootste problemen, wellicht zelfs hét grootste probleem wat betreft reacties op de FP inderdaad. Er is geen manier om mening aan te geven, dus wordt het modsysteem ervoor misbruikt.

[...]

Wellicht moet je even nagaan wat modereren op de FP inhoudt. Dat heeft niks met meningen te maken maar alles met kwaliteit. Er zijn richtlijnen voor welke score bij welk soort reactie hoort. Afwijkingen van een punt zijn natuurlijk gewoon toegestaan. Met andere woorden: Niet onzinnig en niet onhaalbaar ;)
Heeft alles met meningen te maken. Waarom is er anders een topic waar mensen om een mening vragen (of verkondigen) welke score een bepaalde reactie moet hebben. "Ik vind die score +1 waard." Ook al zijn er richtlijnen, dan nog kun je van mening verschillen welke score een post moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Anoniem: 627966 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Heeft alles met meningen te maken. Waarom is er anders een topic waar mensen om een mening vragen (of verkondigen) welke score een bepaalde reactie moet hebben. "Ik vind die score +1 waard." Ook al zijn er richtlijnen, dan nog kun je van mening verschillen welke score een post moet hebben.
Interpretatie van richtlijnen =! persoonlijke mening over een onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

Migrator schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Interpretatie van richtlijnen =! persoonlijke mening over een onderwerp.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:40
Kijken mensen nog naar de mods? Na voor de zoveelste keer een -1 zien staan bij een doodnormale reactie heb ik de filters uitstaan.

Enige wat het modden met zich mee brengt is een ego bij de zogenaamde fp modders welke denken de waarheid in pacht hebben (maar meestal pubers zijn).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

...en een paar uur later staat het vanzelf weer goed als het inderdaad onterecht was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ja, maak maar een comment op een bericht van enkele dagen oud, niemand die dat meer modereert hoor. Als je dan -1 of +3 bent is dat zo en blijft dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

chaoscontrol schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:13:
Ja, maak maar een comment op een bericht van enkele dagen oud, niemand die dat meer modereert hoor. Als je dan -1 of +3 bent is dat zo en blijft dat zo.
In degelijke gevallen is er Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ik snap dat er vast wel weer een oplossing voor is, maar ik maak mij er niet druk over. :) Het is gewoon een gat wat niemand afvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

chaoscontrol schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:16:
Ik snap dat er vast wel weer een oplossing voor is, maar ik maak mij er niet druk over. :) Het is gewoon een gat wat niemand afvangt.
En dat is dus niet waar. Wanneer je een reactie ziet die onlangs is geplaatst en waarvan je van mening bent dat de moderatie niet klopt dan is de beste oplossing om deze in het mismoderatie topic aan te geven. Daar zijn mensen aanwezig die erg bedreven zijn in het moderatiesysteem. Zij zijn altijd bereid te helpen om een reactie op een beter passende score te krijgen of om uitleg te geven waarom een reactie op een bepaalde score staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Bor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:25:
[...]

En dat is dus niet waar. Wanneer je een reactie ziet die onlangs is geplaatst en waarvan je van mening bent dat de moderatie niet klopt dan is de beste oplossing om deze in het mismoderatie topic aan te geven. Daar zijn mensen aanwezig die erg bedreven zijn in het moderatiesysteem. Zij zijn altijd bereid te helpen om een reactie op een beter passende score te krijgen of om uitleg te geven waarom een reactie op een bepaalde score staat.
De realiteit is echter dat niemand dat doet. Resultaat is dat de mensen die dat willen doen, het ook niet modereren want die weten van niks. Dat topic is met de beste bedoeling bedacht, maar het blijft een gat, tenzij jullie zelf die soort comments gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

chaoscontrol schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:28:
[...]

De realiteit is echter dat niemand dat doet.
Op basis van alleen al het mismoderatie topic kan ik alleen maar concluderen dat je ongelijk hebt. Sinds de opmerking "Mismoderatie? Meld in FM" (inclusief link) bij het moderatiescherm te lezen is vinden meer en meer mensen de weg naar het forum.

Ik mis onderbouwing bij dit soort stellingen. Is dit puur jouw onderbuik gevoel of is het vooral makkelijk om iets in het extreme te trekken?

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 09-03-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Bor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Op basis van alleen al het mismoderatie topic kan ik alleen maar concluderen dat je ongelijk hebt. Sinds de opmerking "Mismoderatie? Meld in FM" (inclusief link) bij het moderatiescherm te lezen is vinden meer en meer mensen de weg naar het forum.

Ik mis onderbouwing bij dit soort stellingen. Is dit puur jouw onderbuik gevoel of is het vooral makkelijk om iets in het extreme te trekken?
Met niemand bedoel ik inderdaad een zeer laag percentage. Als dat extreem trekken is, soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Even maar een uitgebreide reactie op dit topic. De punten van de OP lijken inmiddels redelijk te zijn verzand in verhalen die bekend voorkomen:
- Moderaties op FP zijn te scherp/te slap/foutief gemodereerd/Modjes gebruiken wegwerpexcuses om hun gedrag te rechtvaardigen
- Vragen om meer diepgang, waarbij dan weer eens wordt gevraagd om voorbeelden (En er daarna zelfs wordt beweerd dat zij het wel met cijfers kunnen maatstaven, zonder die cijfers te geven zodat we zelf conclusies kunnen trekken)
- Cirkelredeneringen, dooddoeners, draaikonterij, enzovoorts. (Ik hoor het al: ''Maar heb je daar dan een voorbeeld van? :+ )

Deze discussies zijn van jaar en dag maar ik krijg niet het idee dat de onderliggende vraag dan afdoende wordt beantwoord. We lezen elke keer in nieuwe dev iteraties op de FP (Zijn erg leuk om te lezen, waarvoor dank!) over nieuwe functies, die zeker worden gewaardeerd en een waarlijke toevoeging zijn voor Tweakers. Toch keren we wat nieuwsvergaring en moderatiegedrag weer telkens terug in dezelfde valkuilen.

Tevens vind ik de .geek een mooie toevoeging maar zoals ik al eerder hier - Redneckerz in "Tweakers en www.nu.nl" - stelde:
Redneckerz schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:22:

Ik deel ook de mening van Sander als hij zegt dat nieuws toch een ondergeschoven kindje is. Er moeten te vaak worden aangepast en dat gaat gewoon ten koste van de kwaliteit. De .geek snap ik ook niet zo. Voorbeeld - geek: Seiko brengt horloge uit Aliens-film opnieuw op de markt - Dit kan ik met de beste wil niet onder iets plaatsen wat ook maar enigzins Tweaker gerelateerd is (Misschien smartwatches?)

Ter nuance - Een inzending zoals deze, wat mij inziens veel meer geschikt is voor de .geek - http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?t=26775 - wordt simpelweg niet geplaatst. Zoiets heeft toch meer relevantie? (En het is volgens mij ook veel meer het ''tweaken'' waar OP een gemis van heeft).
.geek zou je moeten gebruiken voor dingen die echt bij Tweakers horen. Nieuwtjes over het opzoeken van de limieten van hardware of het gebruiken van diezelfde hardware op nieuwe, innovatieve manieren. Zoals een C64 die mp3's afspeelt. Of een Amiga die Quake 2 runt - http://eab.abime.net/showthread.php?t=68414. Of een leuk artikel over de IBM PC-110 - http://www.alfar.com/~amanda/pc110/ of een achtergrond over de hardware van Sun begin jaren 90 die de eerste shader hardware maakten (http://michaelfrankdeerin...ojects/graphics_hardware/), of een artikel over de hardware van SGI met diens Geometry Engines. Dat is leesvoer waar je imo het onderscheid maakt tussen nieuwssite en nieuwssite met iets extra's.

Kan daar vanuit Tweakers nu echt niets mee gedaan worden?

Onderstaand ga ik even op wat reacties van anderen in, laat dit los staan van de inhoudelijke reactie hierboven svp:
Anoniem: 740655 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:06:
[...]

Noem eens 1 zo'n vlak waar het een verbetering is.

Volgens mij zijn tweakers geen lullers, maar probleemoplossers.
Wat ik hier lees is dat tweakers.net door managers is overgenomen.
Het zal je weinig verrassen dat WoutF niet op je argument heeft gereageerd. Logisch, hij is een manager, hij begrijpt jouw ''programmeer'' taal helemaal niet :+

Dat gezegd hebbende ben ik het wel met je eens dat dergelijke hoeplamanager-reacties niet hoeven. Terug naar de zaak zelf, ipv te verzanden in manager-speak.
Anoniem: 132566 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:32:
[...]
Daarnaast ben ik van mening dat moderators zich niet teveel inhoudelijk met de toon van de discussie dienen bezig te houden, als een flame of trol verwijdert wordt of men teveel off-topic weer met de 'zachte hand' bijstuurt, prima- daar zijn moderators voor, maar bepalen of mensen zich moralistisch moeten gedragen en daarmee de discussie een iets te hoog EO-gehalte meegeven, dat is gewoon een impliciete vorm van Noord-Koreaanse censuur imo. :/
Met dergelijke ''grote'' woorden maak je het jezelf ook niet makkelijk. ''Noord-Koreaanse censuur'' nog wel. Als je nou eens had verdiept in hoe diep de censuur in dat land is en wat de gevolgen zijn als je jezelf er toch schuldig aan maakt dan zou je dergelijke hyperbolen voor je houden. Ook zonder zoiets is het punt duidelijk, en daar ben ik het ook wel mee eens. Te vaak worden er onnodig dingen weggeknipt of opgeroepen tot ''Doe dat maar ergens anders'' terwijl het punt an sich gewoon valide is. Ik vind dat daar wel eens mag bij worden stil gestaan, ipv elke keer met zachte hand de vinger bij de gebruiker te leggen.
zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:05:
[...]
Tsja, ik kan hier zo weinig mee. De klachten zijn van alle tijden. Terwijl we keer op keer kunnen bewijzen dat we kwantitatief en kwalitatief beter presteren dan in 2002 en 2009. We nemen de signalen -ook deze keer- echt serieus en gaan door met verbeteren van Tweakers. :)
Nou, waar zijn die cijfers dan? Ik bemerk elke keer dat je naar dit argument terug grijpt: ''Wij kunnen het bewijzen, wij hebben de onderzoeksresultaten'' zonder daarbij een link naar de resultaten te geven. Als je het kan bewijzen, voeg dan gewoon die link naar de resultaten toe elke keer als je meent het argument ''Wij kunnen het bewijzen'' te willen gebruiken ;)
Anoniem: 132566 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Dit is echt zo'n Mark Rutte antwoord, hier kan echt niks mee... ;)
Je bent slechts 3 letters verwijderd van de partij waar Zeef fractievoorzitter van is :+ Take that as you will ;)

Neemt niet weg natuurlijk dat met hyperbool strooien je punt geen goed doet - Dus in deze heeft Zeef, ondanks dat het zo vreselijk politiek correct is, gewoon gelijk.
gambieter schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 02:34:
[...]

Maar o wee als een moderator ingrijpt (dwz kritiek levert) op jouw poststijl waar je en passant anderen als moraalridders ging afschilderen en proberen een discussie te verpesten, dan is het soupnazi, Noord-Korea etc. Practice what you preach en ga niet bij het schoolhoofd klagen :)

Kritiek op en huilen over anderen is makkelijk, maar zelfkritiek is duidelijk een stuk moeilijker. En in plaats van dat je dan even contact opneemt om uitleg te vragen, maar nee, dat niet.
Leuk dat je zelf vervolgens het goede voorbeeld geeft door ook een neerbuigende toon aan te slaan :F Pot, hier is ketel. (Ik stoorde mij in het algemeen al 6 jaren geleden aan die toonzetting van je, wat dat betreft is er niets veranderd - Nu dan, je bent nu zelf een moderator geworden, wat mij in zijn geheel niet verbaast)
Anoniem: 132566 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:19:
[...]

Kort samengevat: het Stalinistisch moderatie-beleid op Tweakers ;)

Ik deel je mening, 100%. Een keer geprobeerd de discussie aan te gaan met een moderator, na een moderatie en hop, prompt een ban te pakken voor een x-aantal dagen (weet niet meer wie dat was, maar het was een buitenproportionele ban van 1 a 2 weken), geen discussie mogelijk. Ik sta er nog perplex van, als ik er aan terugdenk- zo abrupt als dat toen ging. :/ Je reinste Goelag-praktijken imo.
Weer die onzinnige hyperbool. Het beleid op zich is niet eens zo raar, want het ''werkt''. Het probleem zit er vooral in de rechtvaardiging van bepaalde acties. Er wordt nog weleens naar een cirkelredenering gegrepen om iets te rechtvaardigen - Precies dat stukje zelfkritiek wat volgens Gambieter inderdaad een stuk moeilijker is. Users moeten niet de spiegel vasthouden waar je je eigen gedrag aan meet, dat moet de staff zelf doen.
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]
However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed. ;)
Again, waar zijn die onderzoeksresultaten dan? Weer grijp je op dit argument terug zonder daarvoor de inhoud te tonen. Holle frases uitkramen kan iedereen, zie voor de VVD Mark Rutte. Zou je die resultaten kunnen openbaren, als ze dat nog niet zijn?
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Wait, wut?

Dat er mensen zijn die het minder vinden worden, tuurlijk. Er is geen bedrijf ter wereld dat 100% tevreden users heeft of users die niet een andere richting zouden willen zien. Maar wil je nu serieus zeggen dat jouw mening en die van een paar gelijkgestemden op een userbase die > 90 miljoen pagina's per maand consumeren objectief is en dat die mening meer zegt over de situatie dan uitgebreid en herhaald onderzoek?

Interessant... Ik ga die werkwijze als onderzoeksafdeling ook maar eens bij de baas voorleggen. Vééééél makkelijker :+
Ik snap dat het verleidelijk is om op zijn ietwat verkeerde redenatie sarcastisch op in te gaan, maar dat betekent nog niet dat je dat uiteraard moet doen. Zo draag je zelf immers vrij weinig bij aan het topic, als je enige 2 posts voornamelijk bestaan uit een hit-and-run post en een reactie op een subpost van Onetime.
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:00:
[...]
Jouw vermoedens ontkracht ik met harde cijfers. Die wil je niet erkennen, je wil slecht gelijk krijgen op je gevoel. Daar gaan we toch niet uitkomen vrees is. het meningsverschil over moderatie compliceert dat eerder dan dat het bijdraagt aan een oplossing.
Again, laat die cijfers dan zien! Want anders kunnen we dergelijke verhalen ook gaan ontkrachten, alleen zullen zij dan niet onder kopje ''waarheidsbevinding'' vallen :)
NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:42:
Dit topic heeft, nogmaals, niks te maken met forummoderatie en daarom is je klacht hier offtopic. Praat gerust verder in het feedbacktopic dat ik hierboven link of in Lieve Adjes als je in plaats van een incident het algemeen geldende beleid wil aankaarten, maar doe het niet hier.
Je moet eens knokken met de opmerking ''Praat liever in het forum X'' of ''Maak anders een topic X aan hier''. Wat denk je wat er gaat gebeuren als zon topic wordt gemaakt? Dan gaat je er lang niet zoveel aandacht aan gegeven worden als zijnde in een drukbezocht topic welke meerdere onderwerpen behandelt. Sterker nog, het is door de crew merenmalen verteld dat ze ook simpelweg niet alle tijd hebben om dergelijke topics allemaal te bespreken, hoewel jullie uiteraard jullie best doen natuurlijk. Uiteindelijk is het gegeven advies sub-optimaal, want de crew kan zelf die eventueel ontstane topic druk helemaal niet aan. In zon geval moet je het niet vreemd vinden als mensen in een ander, drukker bezocht topic hier even op ingaan :)
NMe schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:23:
Als het inderdaad bij zo veel berichten voorkomt dan heb je vast geen moeite met daar wat voorbeelden van vinden? Dat praat makkelijker. ;)
Ook zoiets. Er zijn altijd een paar stafleden die - elke keer weer - deze vraag stellen, alsof het telkens weer een nieuw probleem betreft en zij er totaal niet bekend mee zijn :F Hoe vaak moet je nog voorbeelden opnoemen voor een keer het kwartje valt als er over een bepaald probleem wordt gesproken?
8)7 8)7 8)7 Waarom vraag je dan telkens om voorbeelden om er vervolgens een dooddoener ''Iemand kan er vast iets mee maar ik niet want het is niet mijn hoekje trolololo'' aan vast te plakken? (Maar ik begrijp het al, je vraagt om voorbeelden zodat een ander staflid er iets mee kan.. doet niets af aan hoe irritant constant hetzelfde vragen is. In die context bekeken is je reactie gewoon een dode mus, want diegene die de voorbeelden opnoemt waar je zo graag op hamert zou dan ook graag geholpen worden, en misschien wel door diezelfde persoon. Voor diegene om dan maar te zeggen ''Is niet mijn hoekje, maar bedankt voor de voorbeelden'' vind ik geen fatsoenlijk gedrag. Probeer dan diegene alsnog te helpen, ook al is het je ''hoekje'' niet.)
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:22:
Om dat idee nou eens voor eens en altijd de wereld uit te helpen: kom nou eens met voorbeelden? Het is makkelijk roepen dat we alleen maar persberichten vertalen die eerder op Nu staan. Kun je dat ook bewijzen?
Kom eens met onderzoeksresultaten waar je de hele tijd zo prat op gaat ipv politiek correct te zijn. Of ben je ook soms de ''verdedigingslijn'' aan het uittesten? :o :+
-The_Mask- schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:03:
[...]
Leuk dat je dat zegt, maar als er dan geen reactie op die voorbeelden komt dan schiet dat niks op.
Precies, en daar gaat het naar mijn idee telkens mis. Er wordt naar voorbeelden gevraagd door Staflid A, en gegeven door User A. Vervolgens doet Staflid A niks met de voorbeelden, totdat User A hier melding van maakt. Vervolgens komt Staflid B op het toneel, en vraagt - wederom - om voorbeelden. User A brengt wederom voorbeelden, maar Staflid B doet vervolgens niets met deze voorbeelden, net als Staflid A. Staflid C komt ook eens buurten en zegt dan maar dat User A geen echte voorbeelden opnoemt, waardoor User A - wederom - met andere voorbeelden komt aanzetten. Aangezien Staflid C alleen maar aan het buurten was, komt hier ook geen antwoord op, net zoals Staflid B en Staflid A dat ook hebben gedaan.

Zo gaat het de hele tijd hier. Vind je het dan gek dat User A op zon moment dan maar denkt? ''Tweakers kan de boom in met deze problemen''? En zo gaat het verder. Er komt een andere User A, en Staflid A, B en C beginnen hun routine weer van vooraf aan. Zo ontstaat het ongenoegen over bepaalde aspecten van Tweakers, en ik ben bang dat je dat niet gaat corrigeren in je eentje. Daarvoor zal er een realisatiegolf van de kant van Tweakers moeten komen. Of, voor fans van De Mol: Er moet ''etherdiscipline'' toegepast worden :P

Maar voor ik het vergeet: ''Heb je daar voorbeelden van?'' :+

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Redneckerz schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:39:
Ik snap dat het verleidelijk is om op zijn ietwat verkeerde redenatie sarcastisch op in te gaan, maar dat betekent nog niet dat je dat uiteraard moet doen. Zo draag je zelf immers vrij weinig bij aan het topic, als je enige 2 posts voornamelijk bestaan uit een hit-and-run post en een reactie op een subpost van Onetime.
Sorry, maar je komt 2 weken nadien met dit als reactie, terwijl er later een uitgebreide reactie staat die verder uitlegt waarom ik stel wat ik stel. Die je blijkbaar niet gelezen hebt want die is alles behalve hit-and-run terwijl de opstelling van degene waarop ik initieel reageerde met de beste wil niet serieus te nemen is? Ik ga niet de hele discussie weer opnieuw nalopen om daar een reactie aan te wijden.

Je vindt het blijkbaar belangrijk genoeg om nu ineens aan te halen, maar dan moet je maar wat vlotter zijn. Veel van de andere zaken die je aanhaalt zijn elders ook al uitgelegd, zoals waarom onderzoeksresultaten niet publiek zijn. Het is weinig zinvol in cirkels te gaan lopen omdat iemand het ineens op de heupen krijgt nadat het bij iedereen weer is weggezakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-03-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet eens knokken met de opmerking ''Praat liever in het forum X'' of ''Maak anders een topic X aan hier''. Wat denk je wat er gaat gebeuren als zon topic wordt gemaakt? Dan gaat je er lang niet zoveel aandacht aan gegeven worden als zijnde in een drukbezocht topic welke meerdere onderwerpen behandelt. Sterker nog, het is door de crew merenmalen verteld dat ze ook simpelweg niet alle tijd hebben om dergelijke topics allemaal te bespreken, hoewel jullie uiteraard jullie best doen natuurlijk. Uiteindelijk is het gegeven advies sub-optimaal, want de crew kan zelf die eventueel ontstane topic druk helemaal niet aan. In zon geval moet je het niet vreemd vinden als mensen in een ander, drukker bezocht topic hier even op ingaan :)
Dat vind ik wel vreemd, want volgens die logica moeten we het maar toestaan dat iedereen alle vragen maar stelt in het druktsbezochte topic van het forum. Zo werkt het gewoon niet. De topicstarter van dit topic heeft een doel met dit topic en wij hebben de taak om te bewaken dat dat doel niet op de achtergrond verdwijnt. Dat krijg je alleen voor elkaar als je dergelijke offtopic zaken redigeert naar waar ze thuishoren. Bovendien heb ik de gebruiker in dat specifieke geval gewoon te woord gestaan en pas daarna gevraagd om de vraag op de juiste plek te stellen. Wat wil je nog meer?
Ook zoiets. Er zijn altijd een paar stafleden die - elke keer weer - deze vraag stellen, alsof het telkens weer een nieuw probleem betreft en zij er totaal niet bekend mee zijn :F Hoe vaak moet je nog voorbeelden opnoemen voor een keer het kwartje valt als er over een bepaald probleem wordt gesproken?
De voorbeelden waar ik om vroeg had ik op dat moment nog niet gezien...
8)7 8)7 8)7 Waarom vraag je dan telkens om voorbeelden om er vervolgens een dooddoener ''Iemand kan er vast iets mee maar ik niet want het is niet mijn hoekje trolololo'' aan vast te plakken? (Maar ik begrijp het al, je vraagt om voorbeelden zodat een ander staflid er iets mee kan.. doet niets af aan hoe irritant constant hetzelfde vragen is. In die context bekeken is je reactie gewoon een dode mus, want diegene die de voorbeelden opnoemt waar je zo graag op hamert zou dan ook graag geholpen worden, en misschien wel door diezelfde persoon. Voor diegene om dan maar te zeggen ''Is niet mijn hoekje, maar bedankt voor de voorbeelden'' vind ik geen fatsoenlijk gedrag. Probeer dan diegene alsnog te helpen, ook al is het je ''hoekje'' niet.)
Had je liever gehad dat ik niet gereageerd had en de gebruiker in kwestie dus helemaal het idee had niet gehoord te worden? Nu heb ik gevraagd om extra informatie, is die informatie gepost en kunnen de mensen die daar wel over gaan ermee aan de slag. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat lijkt mij juist prima service...
Precies, en daar gaat het naar mijn idee telkens mis. Er wordt naar voorbeelden gevraagd door Staflid A, en gegeven door User A. Vervolgens doet Staflid A niks met de voorbeelden, totdat User A hier melding van maakt. Vervolgens komt Staflid B op het toneel, en vraagt - wederom - om voorbeelden. User A brengt wederom voorbeelden, maar Staflid B doet vervolgens niets met deze voorbeelden, net als Staflid A. Staflid C komt ook eens buurten en zegt dan maar dat User A geen echte voorbeelden opnoemt, waardoor User A - wederom - met andere voorbeelden komt aanzetten. Aangezien Staflid C alleen maar aan het buurten was, komt hier ook geen antwoord op, net zoals Staflid B en Staflid A dat ook hebben gedaan.
Heb je daar voorbeelden van?

Goed, een klein beetje tongue in cheek maar je maakt nogal een beschuldiging die je niet onderbouwt. Ik zie heel graag terug waar om voorbeelden gevraagd wordt die vervolgens genegeerd worden en waarna er wéér om voorbeelden gevraagd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet eigenlijk niet, of het handig is dit in dit topic mee te posten, maar een apart topic hiervoor, vind ik ook wat overdreven.

Puntje wat ik ook wel mis, is snelheid bij nieuwsartikelen. Even los van het feit dat dit natuurlijk afhankelijk is van de bezetting bij de redactie.

Neem bijvoorbeeld nieuws: Asus komt met zuinige variant van kleine GTX 950-videokaart (een nieuwsartikel van vandaag) hierover had ik de redactie 2 dagen geleden al getipt (nav http://hexus.net/tech/new...-without-power-connector/). Is het dan niet erg laat, als twee dagen later een vergelijkbaar artikel op Tweakers verschijnt hierover?

Valt me wel op, dat de keuze in wat dan wel of niet later gepost wordt verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CptChaos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:31:
Ik weet eigenlijk niet, of het handig is dit in dit topic mee te posten, maar een apart topic hiervoor, vind ik ook wat overdreven.

Puntje wat ik ook wel mis, is snelheid bij nieuwsartikelen. Even lost van het feit dat dit natuurlijk ook afhankelijk is van de bezetting bij de redactie.

Neem bijvoorbeeld nieuws: Asus komt met zuinige variant van kleine GTX 950-videokaart hierover had ik de redactie 2 dagen geleden al getipt (nav http://hexus.net/tech/new...-without-power-connector/). Is het dan niet erg laat, als twee dagen later een vergelijkbaar artikel op Tweakers verschijnt hierover?

Valt me wel op, dat de keuze in wat dan wel of niet later gepost wordt verschilt.
Wat is belangrijker: snelheid of fact checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NMe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:32:
Ik had een reactie als deze eigenlijk ook al wel verwacht, maar is dus totaal niet waar ik op doel.

Ik heb het nu niet over snelheid vs (fact) checks, maar gewoon het feit dat 2 dagen na een tip het misschien wel erg laat is, om er nog over te posten? :)

En als een andere site het wel kan, waarom kan Tweakers het dan niet? Gaat er zoveel bureaucratie aan vooraf, voordat een bepaald artikel geschreven kan worden? :?

Er zullen genoeg hardware enthousiastelingen zijn, die niet alleen op Tweakers kijken voor hun dagelijke portie hardware nieuws. Ook wordt hierover de laatste tijd wel vaker aangegeven, dat het geplaatste artikel oud nieuws is, omdat men bepaalde zaken reeds via een andere site vernomen hebben. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Op basis van alle linkjes in mijn myReact kan ik concluderen dan lang niet alles op de goede score komt, zeker niet bij populaire onderwerpen.

Voorbeeld van vandaag: roelboel in 'nieuws: Franse wet die overhandigen versleutelde data verplicht ...

[ Voor 10% gewijzigd door _David_ op 09-03-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CptChaos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:34:
[...]
Ik had een reactie als deze eigenlijk ook al wel verwacht, maar is dus totaal niet waar ik op doel.

Ik heb het nu niet over snelheid vs (fact) checks, maar gewoon het feit dat 2 dagen na een tip het misschien wel erg laat is, om er nog over te posten? :)

En als een andere site het wel kan, waarom kan Tweakers het dan niet? Gaat er zoveel bureaucratie aan vooraf, voordat een bepaald artikel geschreven kan worden? :?

Er zullen genoeg hardware enthousiastelingen zijn, die niet alleen op Tweakers kijken voor hun dagelijke portie hardware nieuws. Ook wordt hierover de laatste tijd wel vaker aangegeven, dat het geplaatste artikel oud nieuws is, omdat men bepaalde zaken reeds via een andere site vernomen hebben. :)
Daar heb ik geen zicht op, maar ik kan me voorstellen dat de redactie keuzes moet maken tussen wel/niet posten en wat dan wel en niet de belangrijkste berichten zijn. De aankondiging van een nieuw product lijkt mij minder tijdskritisch dan (bijvoorbeeld) een groot lek in een OS. Met een beperkte hoeveelheid mensen op de redactie kan ik me dus voorstellen dat een dergelijk artikel even op zich laat wachten, maar op dat moment is het nieuws afhankelijk van het onderwerp nog niet meteen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja en dát is dus precies mijn punt; voor een product aankondiging is twee dagen nadat andere sites er al over bericht hebben gewoon (te) laat en zonde van (in het geval van het voorbeeld) Julian zijn tijd. Had het artikel gisteren gepost geweest, dan had ik het nog wel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
CptChaos schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:31:

Puntje wat ik ook wel mis, is snelheid bij nieuwsartikelen. Even los van het feit dat dit natuurlijk afhankelijk is van de bezetting bij de redactie.

Neem bijvoorbeeld nieuws: Asus komt met zuinige variant van kleine GTX 950-videokaart (een nieuwsartikel van vandaag) hierover had ik de redactie 2 dagen geleden al getipt (nav http://hexus.net/tech/new...-without-power-connector/). Is het dan niet erg laat, als twee dagen later een vergelijkbaar artikel op Tweakers verschijnt hierover?

Grappig dat je dit post, want hier is een hele bewuste afweging over gemaakt ;)

De tip die je instuurde is door ons afgeschoten, omdat er al vanaf 4 maart nieuwsberichten over die witte Asus-kaart her en der zijn verschenen. Veel sites hebben er maandag over bericht en wellicht hadden wij dat ook moeten doen toen, maar toen hebben we 'm dus als 'te laat' bestempeld.

Het artikel van vandaag heb ik geschreven omdat het om een nieuwe kaart gaat: de Mini-variant. True, het is een klein verschil, maar gezien we het bericht over die vorige kaart gemist hadden was dit een mooie aanleiding om alsnog het nieuws te plaatsen (en die witte kaart kort mee te nemen). Dit is wel degelijk vers nieuws dat nog nauwelijks op andere sites is verschenen voor zover ik kan zien, het betreft immers een andere kaart.

Ik snap overigens wel dat dit soort afwegingen voor lezers niet zo doorzichtig zijn en dat het bij een insturen van een submit frustrerend kan zijn als deze afketst om een onduidelijke reden. Hoewel het ondoenlijk is om voor alle afgekeurde submits een uitleg te geven, vind ik het iig persoonlijk niet erg om wat toe te lichten. Een DM sturen mag altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk, dat heldert wel het een en ander op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Anoniem: 27535 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Sorry, maar je komt 2 weken nadien met dit als reactie, terwijl er later een uitgebreide reactie staat die verder uitlegt waarom ik stel wat ik stel. Die je blijkbaar niet gelezen hebt want die is alles behalve hit-and-run terwijl de opstelling van degene waarop ik initieel reageerde met de beste wil niet serieus te nemen is? Ik ga niet de hele discussie weer opnieuw nalopen om daar een reactie aan te wijden.
Deze reactie zag ik al aankomen. Je eerste reactie was weldegelijk hit and run, waarop ik mij dus afvroeg wat je dan toevoegt als je enige andere reactie een uitleg op de user is van een deel-probleem?

Fijn ook dat je de assumptie maakt dat ik je beiden posts niet hebt gelezen, kost immers niet voor niets een half uur voor ik alles netjes geciteerd en gelezen had :F

Zou je overigens ook op het hoofdpunt in willen gaan, dus de aangehaalde punten voor ''onderstaand'', nu ik toch je aandacht heb :+
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:00:
[...]
Veel van de andere zaken die je aanhaalt zijn elders ook al uitgelegd, zoals waarom onderzoeksresultaten niet publiek zijn.
Zou je mij naar die specifieke post kunnen wijzen?
NMe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:30:
[...]
Dat vind ik wel vreemd, want volgens die logica moeten we het maar toestaan dat iedereen alle vragen maar stelt in het druktsbezochte topic van het forum. Zo werkt het gewoon niet. De topicstarter van dit topic heeft een doel met dit topic en wij hebben de taak om te bewaken dat dat doel niet op de achtergrond verdwijnt. Dat krijg je alleen voor elkaar als je dergelijke offtopic zaken redigeert naar waar ze thuishoren. Bovendien heb ik de gebruiker in dat specifieke geval gewoon te woord gestaan en pas daarna gevraagd om de vraag op de juiste plek te stellen. Wat wil je nog meer?
Ik sprak wat in het algemeen (Excuus dat het niet zo overkwam) maar hier ga ik je geen gelijk ingeven. Als het suggereren voor een nieuw topic leidend is, waarom wordt er dan wel eens bij nieuwe topics aangegeven dat de crew geen tijd heeft om alles op tijd te behandelen? Je gaat dan inderdaad hebben dat mensen in een topic met de titel ''Tweakers is niet meer wat het geweest is'' ook sub-problemen gaan aankaarten. Onder de titel kan je immers een paraplu aan problemen in onder brengen.
De voorbeelden waar ik om vroeg had ik op dat moment nog niet gezien...
Hier sprak ik inderdaad in het algemeen en nam je hier als voorbeeld aan. Kan je je in de gegeven vraag vinden? Wat vindt jij daarvan, even de context van dit topic weglatend? Het is toch zeer vervelend te noemen dat iedere keer dat een gebruiker een probleem aankaart wat bekend is bij zowel gebruikers als staff, er telkens wordt gereageerd alsof er nog nooit van het onderwerp gehoord is?
Had je liever gehad dat ik niet gereageerd had en de gebruiker in kwestie dus helemaal het idee had niet gehoord te worden?
Nee, ipv elke keer een standaardvraag te stellen kan je diegene ook werkelijk helpen door mee te denken en niet, nadat aan je vraag is voldaan, zeggen ''Maar dit is niet mijn hoekje, bedankt voor de voorbeelden''. Het kan beter, dat is wat ik bedoel :)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat lijkt mij juist prima service...
Op basis van standaardvragen en standaardantwoorden service verlenen zonder dat beetje ''extra'' is precies dat verschil tussen een frustratietopic en het gevoel hebben dat er echt naar je verhaal wordt geluisterd. Er zijn een paar hier (daarmee bedoel ik niet perse jijzelf) die heel veel praten, maar in werkelijkheid maar heel weinig zeggen. (En ja, ik zie dat je kan stellen dat ik daar ook onder val, haha).
Heb je daar voorbeelden van?
Met dank voor de tongue in cheek. Dat vleugje luchtigheid op de juiste momenten is nu precies waar heel wat te winnen valt voor de moderators in spe :) (En tegelijkertijd dat je dus niet vervalt in routine) :)
Goed, een klein beetje tongue in cheek maar je maakt nogal een beschuldiging die je niet onderbouwt. Ik zie heel graag terug waar om voorbeelden gevraagd wordt die vervolgens genegeerd worden en waarna er wéér om voorbeelden gevraagd wordt...
Noem het een gevoel. Ik zwerf lang genoeg op Tweakers om te weten hoe je een goede post op de FP maakt en ik lees de topics hier. Waar mij het om gaat is dat er vaak voorbij wordt gegaan aan gegeven antwoorden. Maar vooruit, toch een voorbeeld - -The_Mask- in "Tweakers is niet meer wat het geweest is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Redneckerz schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Ik sprak wat in het algemeen (Excuus dat het niet zo overkwam) maar hier ga ik je geen gelijk ingeven. Als het suggereren voor een nieuw topic leidend is, waarom wordt er dan wel eens bij nieuwe topics aangegeven dat de crew geen tijd heeft om alles op tijd te behandelen? Je gaat dan inderdaad hebben dat mensen in een topic met de titel ''Tweakers is niet meer wat het geweest is'' ook sub-problemen gaan aankaarten. Onder de titel kan je immers een paraplu aan problemen in onder brengen.
Een titel mag maar 40 (?) karakters bevatten, daar kun je niet duidelijk in maken wat het kader van een topic percies is. In de topicstart kan dat wel en dat doet de TS dan ook: die heeft het over frontpagemoderatie en de redactie. Bovendien staat het topic in Geachte Redactie, wat een forum is dat puur over de FP gaat. Daarmee staan we al wat overlap met Frontpagemoderatie toe omdat klachten over de frontpagemoderatie eigenlijk daar horen. Dat nóg breder trekken naar ook het forum vertroebelt alleen de discussie nog verder waardoor uiteindelijk tig discussies door elkaar gaan lopen en niemand geholpen wordt. Het gaat er echt niet om dat we mensen monddood willen maken ofzo; als dat zo was had ik immers überhaupt niet gereageerd. ;)
Hier sprak ik inderdaad in het algemeen en nam je hier als voorbeeld aan. Kan je je in de gegeven vraag vinden? Wat vindt jij daarvan, even de context van dit topic weglatend? Het is toch zeer vervelend te noemen dat iedere keer dat een gebruiker een probleem aankaart wat bekend is bij zowel gebruikers als staff, er telkens wordt gereageerd alsof er nog nooit van het onderwerp gehoord is?
Dat een idee leeft wil niet zeggen dat dat rationeel te onderbouwen valt. Er zijn ook mensen die constant beweren dat het allemaal erger is geworden sinds de overname door VNU, terwijl Tweakers daarvoor óók al commercieel was en er destijds vrijwel niets veranderde in de status quo. Ook de overname door de Persgroep later had geen enkel effect op de manier waarop de site wordt gerund en tóch blijft het idee dat de Persgroep ons gedwongen zou hebben om bepaalde dingen te doen hardnekkig steedes weer voorbij komen. Ook het idee dat de redactie goede reviews zou verkopen aan de hoogste bieder wil nog wel eens voorbij komen, ook gewoon niet waar. Zomaar even wat dingen die blijkbaar héél erg leven maar die daarom nog niet op feiten gebaseerd zijn.

Vandaar ook de vraag om voorbeelden, want dat heeft twee belangrijke mogelijkheden die allebei positief uitpakken voor de discussie: of die voorbeelden bestaan en maken voor de crew inzichtelijk dat er een probleem is dat we misschien zelf niet gespot hadden, of die voorbeelden bestaan niet en de gebruiker realiseert zich dat zijn beeld van de werkelijkheid misschien niet helemaal klopt. Dat laatste komt vaker voor dan je denkt.
Nee, ipv elke keer een standaardvraag te stellen kan je diegene ook werkelijk helpen door mee te denken en niet, nadat aan je vraag is voldaan, zeggen ''Maar dit is niet mijn hoekje, bedankt voor de voorbeelden''. Het kan beter, dat is wat ik bedoel :)
Ik kan erover meedenken maar ik heb er geen zeggenschap over. Ik kan dus alleen meedenken als gebruiker, en daarmee ben ik dus niet meer of minder dan elke andere user. Mijn reactie betekent dan niks. Intern heb ik wat extra mogelijkheden om een puntje op de agenda te krijgen en dat lijkt me veel zinvoller.
Op basis van standaardvragen en standaardantwoorden service verlenen zonder dat beetje ''extra'' is precies dat verschil tussen een frustratietopic en het gevoel hebben dat er echt naar je verhaal wordt geluisterd. Er zijn een paar hier (daarmee bedoel ik niet perse jijzelf) die heel veel praten, maar in werkelijkheid maar heel weinig zeggen. (En ja, ik zie dat je kan stellen dat ik daar ook onder val, haha).
Dat mensen niet per se zeggen wat je wil horen is niet hetzelfde als niet luisteren. :) Ik kan je verzekeren dat dit soort topics altijd goed gevolgd wordt en zeker voor zeef zijn topics als deze van onschatbare waarde. Het vervelende is alleen dat soms dingen niet beter kunnen, of dat het nu even niet kan...of dat er eerst nog onderzocht moet worden hoe er vorm gegeven kan worden aan verbeteringen. Uiteindelijk kan dat betekenen dat je ogenschijnlijk weinig inhoudelijke hulp krijgt, en juist om dat te voorkomen probeer ik vaak mensen in elk geval te woord te staan en informatie te tunnelen zodat er iets mee gedaan kan worden. Dat levert in mijn ogen uiteindelijk de minste frustratie op.
Met dank voor de tongue in cheek. Dat vleugje luchtigheid op de juiste momenten is nu precies waar heel wat te winnen valt voor de moderators in spe :) (En tegelijkertijd dat je dus niet vervalt in routine) :)
(Een poging tot) humor om dingen bespreekbaar te houden. :P
Noem het een gevoel. Ik zwerf lang genoeg op Tweakers om te weten hoe je een goede post op de FP maakt en ik lees de topics hier. Waar mij het om gaat is dat er vaak voorbij wordt gegaan aan gegeven antwoorden.
Dat gevoel is precies wat ik hierboven aanhaalde: dat komt ergens vandaan en dat kan terecht of onterecht zijn. En zelfs als het terecht is kan het nog steeds minder erg zijn dan je in de eerste instantie dacht, en daarmee heb je precies de reden voor de vraag naar voorbeelden te pakken. :) Wat ook vaak voorkomt is dat een situatie al verbeterd is maar dat je nog steeds de oude, slechte situatie in je hoofd hebt en dat als argument gebruikt. Dat zijn hardnekkige "problemen" in dit soort discussies en het is belangrijk daar doorheen te prikken omdat we anders allemaal elkaars tijd verspillen. :)
Daar is niet direct op gereageerd maar volgens mij gaat zeef in "Tweakers is niet meer wat het geweest is" er redelijk op in door aan te geven hoe er toch meer content beschikbaar gemaakt wordt, ook als die niet door de redactie zelf geschreven is. Bovendien zijn er plannen om de onderwerpomgevingen intuïtiever en bruikbaarder te maken waardoor je daarlangs onderwerpen die je interessant vindt kan blijven volgen. Maar dat is enigszins toekomstmuziek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Even maar een uitgebreide reactie op dit topic. De punten van de OP lijken inmiddels redelijk te zijn verzand in verhalen die bekend voorkomen:

Nou, waar zijn die cijfers dan? Ik bemerk elke keer dat je naar dit argument terug grijpt: ''Wij kunnen het bewijzen, wij hebben de onderzoeksresultaten'' zonder daarbij een link naar de resultaten te geven. Als je het kan bewijzen, voeg dan gewoon die link naar de resultaten toe elke keer als je meent het argument ''Wij kunnen het bewijzen'' te willen gebruiken ;)
Jaarlijks stijgende bezoekerscijfers, een NPS van heel veel meer dan 10. Stijgende clickouts uit de Pricewatch. Langere verblijfsduur op de site in z'n geheel en een licht stijgende TOMA. Karmapunten weer meer dan vorig jaar = meer activiteit = meer betrokken users. Meer reviews, meer V&A advertenties etc. etc.. Maar het grootste lichtpunt is: JIJ BENT ER NOG! :) :) d:)b Doen we blijkbaar toch iets goed. :+

De concurrentie leest ook mee dus ik kan niet veel specifieker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
zeef schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:09:
[...]
Waarom beroep je je er dan steeds op? Want het is nu een beetje een zinloze discussie aan het worden.

Als ik zeg : "Ik kan zo aantonen dat T.net het tegenwoordig gigantisch fout doet, dat is allemaal gebaseerd op cijfers en onderzoeken etc. Geloof mij maar, want ik kan niet veel specifieker worden."

Wat kunnen jullie er dan mee? Gaat er iets gebeuren met mijn uitspraak? Tuurlijk niet en dat is maar goed ook. Alleen jij doet die uitspraak niet 1x, maar herhaalt hem steeds maar weer, alsof de mensen het vanzelf gaan geloven als je het maar vaak genoeg herhaalt en niets laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Het klink misschien raar, maar ik voel wel een beetje waar de OP vandaan komt.
Ik heb ook de indruk dat dingen anders zijn dan vroeger. Geen concrete voorbeelden, maar net zoals dat mensen wel eens reopen dat de muziek uit de jaren 80 en 90 beter is dan nu.
Vaak is dit alleen waard voor de mensen die veel in de tijd geleefd hebben. Er komt een stukje geschiedenis, nostalgie, opgroeien aan te pas.

Zo zie ik het met tweakers ook. Veel tweakers zijn allemaal ouder geworden, andere prioriteiten en denken anders over zaken. Daarnaast zijn er trends en hypes, ontwikkelingen, er zijn zoveel variabelen en factoren die meespelen.

Met sommige vrienden van vroeger waarmee je het toen goed kon vinden heb je nu weinig tot geen contact. Soms krijg je andere interesses, of groei je uit elkaar.

In mijn jonge jaren zat ik veel op tweakers, het uitpluizen van videokaarten, welke onderdelen het beste waren en een maandelijkse herinstallatie van Windows. Tegenwoordig heb ik daar geen tijd of zin meer in.
Ik ben anders tegen tweakers gaan kijken, maar geef het stokje door aan de jongere generatie.

warrig verhaal, I know

* Viper® pinkt traantje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Gomez12 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:55:
[...]

Waarom beroep je je er dan steeds op? Want het is nu een beetje een zinloze discussie aan het worden.

Als ik zeg : "Ik kan zo aantonen dat T.net het tegenwoordig gigantisch fout doet, dat is allemaal gebaseerd op cijfers en onderzoeken etc. Geloof mij maar, want ik kan niet veel specifieker worden."

Wat kunnen jullie er dan mee? Gaat er iets gebeuren met mijn uitspraak? Tuurlijk niet en dat is maar goed ook. Alleen jij doet die uitspraak niet 1x, maar herhaalt hem steeds maar weer, alsof de mensen het vanzelf gaan geloven als je het maar vaak genoeg herhaalt en niets laat zien.
Mooier kan ik het niet maken. Je wil het blijkbaar niet geloven, daar neem ik kennis van. Meer kan ik er ook niet aan doen.
Viper® schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:12:
Het klink misschien raar, maar ik voel wel een beetje waar de OP vandaan komt.
Ik heb ook de indruk dat dingen anders zijn dan vroeger. Geen concrete voorbeelden, maar net zoals dat mensen wel eens reopen dat de muziek uit de jaren 80 en 90 beter is dan nu.
Vaak is dit alleen waard voor de mensen die veel in de tijd geleefd hebben. Er komt een stukje geschiedenis, nostalgie, opgroeien aan te pas.

Zo zie ik het met tweakers ook. Veel tweakers zijn allemaal ouder geworden, andere prioriteiten en denken anders over zaken. Daarnaast zijn er trends en hypes, ontwikkelingen, er zijn zoveel variabelen en factoren die meespelen.

Met sommige vrienden van vroeger waarmee je het toen goed kon vinden heb je nu weinig tot geen contact. Soms krijg je andere interesses, of groei je uit elkaar.

In mijn jonge jaren zat ik veel op tweakers, het uitpluizen van videokaarten, welke onderdelen het beste waren en een maandelijkse herinstallatie van Windows. Tegenwoordig heb ik daar geen tijd of zin meer in.
Ik ben anders tegen tweakers gaan kijken, maar geef het stokje door aan de jongere generatie.

warrig verhaal, I know

* Viper® pinkt traantje weg
Heel herkenbaar. Tweaker verandert omdat wij veranderen. Sommige mensen houden vast aan wat was (paars, anyone). De meerderheid gaat mee met de verandering. Als je dan terugkijkt, dan kijk je terug met liefde en genegenheid naar wat was. Dat dat dan opeens ver weg lijkt van het nu, dat kan soms best confronterend zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door zeef op 09-03-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
zeef schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Mooier kan ik het niet maken. Je wil het blijkbaar niet geloven, daar neem ik kennis van. Meer kan ik er ook niet aan doen.
Het is bij mij geen kwestie van geloven, ik weet gewoon dat ik en T.net veranderd zijn, alleen ik benoem het niet per se als iets negatiefs.

Het enige waar ik erg over val is je discussiewijze in dit topic. Je verklaart andere gezichtspunten onwaar op basis van "geheimen" oftewel de ander kan er niets tegenin brengen en de discussie moet maar doodgeslagen zijn, zoniet dan herhaal jij of een andere Mod maar de onderzoeken die het bewijzen maar die niet in te zien zijn en dan is de discussie weer doodgeslagen.

Of kom met iets beters (bijv iets wat wel openbaar is) of iets anders of sluit het topic gewoon. Want sommige mods hier willen blijkbaar geen discussie aangaan, alleen maar een discussie doodslaan.

Het gaat mij niet om mooier maken, het gaat mij niet om geloven, het gaat mij om het doodslaan van een discussie op een discussieforum en dat vind ik zeer kwalijk als dat vanuit de mods komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

NMe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:32:
[...]

Snelheid, toch? iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens sommige mensen in dit topic wel. En dan krijg je inderdaad meer van dat soort dingen.

Vast niet wat je bedoelde met het linken van dat topic maar er is in dat topic zelf al uitgelegd wat daar gebeurd is, meer kan ik er ook niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bor schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:25:
Die vlieger gaat niet altijd op. Vaak genoeg gezien dat +3 posts die dat helemaal niet waard zijn tot een grote discussie leidde in dat genoemde topic met als resultaat dat de post op +3 bleef staan. Daarbij werd wel eens gegrepen naar het argument ''Het is nu te lang geleden, we kunnen het niet meer aanpassen'' waarbij de schijn van bewust wachten tot die gegeven deadline werd gewekt.

9 van de 10 keer voldoet dat topic gewoon, maar die speciale gevallen waar het elke keer om te doen is laten vaak zien dat er weinig wordt meegegeven met de gebruikers en zelfs ProMods.
NMe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:17:
Een titel mag maar 40 (?) karakters bevatten, daar kun je niet duidelijk in maken wat het kader van een topic percies is. In de topicstart kan dat wel en dat doet de TS dan ook: die heeft het over frontpagemoderatie en de redactie. Bovendien staat het topic in Geachte Redactie, wat een forum is dat puur over de FP gaat. Daarmee staan we al wat overlap met Frontpagemoderatie toe omdat klachten over de frontpagemoderatie eigenlijk daar horen. Dat nóg breder trekken naar ook het forum vertroebelt alleen de discussie nog verder waardoor uiteindelijk tig discussies door elkaar gaan lopen en niemand geholpen wordt. Het gaat er echt niet om dat we mensen monddood willen maken ofzo; als dat zo was had ik immers überhaupt niet gereageerd. ;)
Mee eens, maar de vraag wordt niet beantwoord: Als het suggereren voor een nieuw topic leidend is, waarom wordt er dan wel eens bij nieuwe topics aangegeven dat de crew geen tijd heeft om alles op tijd te behandelen? Je gaat nu specifiek op de OP in terwijl ik al had aangegeven dat mijn vraag in het algemeen was. Snap je dat het verwarrend en zelfs demotiverend kan overkomen als er eerst wordt gezegd ''Maak maar een nieuw topic'' (Waar op zich niks mis mee is) maar dat er in het nieuwe topic dan wordt gezegd ''We hebben geen tijd om dit op tijd te behandelen''? Dat is nogal een kastje-muur verhaal te noemen. Dan zou er oftewel iets moeten worden aangepast binnen de topicdrukte dat je niet meer op het idee komt om te moeten melden dat er gewoon te weinig tijd is, of je moet veel minder gaan suggereren om maar een nieuw topic aan te maken, want een nieuw topic aanmaken = extra drukte = dus meer kans dat je moet gaan zeggen dat je eigenlijk te weinig tijd hebt om alles te behandelen.
Dat een idee leeft wil niet zeggen dat dat rationeel te onderbouwen valt. Er zijn ook mensen die constant beweren dat het allemaal erger is geworden sinds de overname door VNU, terwijl Tweakers daarvoor óók al commercieel was en er destijds vrijwel niets veranderde in de status quo. Ook de overname door de Persgroep later had geen enkel effect op de manier waarop de site wordt gerund en tóch blijft het idee dat de Persgroep ons gedwongen zou hebben om bepaalde dingen te doen hardnekkig steedes weer voorbij komen. Ook het idee dat de redactie goede reviews zou verkopen aan de hoogste bieder wil nog wel eens voorbij komen, ook gewoon niet waar. Zomaar even wat dingen die blijkbaar héél erg leven maar die daarom nog niet op feiten gebaseerd zijn.
Gebruikers hebben uiteraard ook een handje in het verhaal door telkens maar hetzelfde probleem op te noemen alsof het iets nieuws is. Maar, het feit dat er telkens nieuwe topics over exact dezelfde klachten worden opgestart vertelt mij dat het probleem er dus nog steed is. Anders zouden die telkens herhalende topics ook niet bestaan 8)7. En dan gaat het al verkeerd als zon topic wordt aangemaakt en de crew reageert alsof ze nog nooit van het probleem af hebben geweten.
Vandaar ook de vraag om voorbeelden, want dat heeft twee belangrijke mogelijkheden die allebei positief uitpakken voor de discussie: of die voorbeelden bestaan en maken voor de crew inzichtelijk dat er een probleem is dat we misschien zelf niet gespot hadden, of die voorbeelden bestaan niet en de gebruiker realiseert zich dat zijn beeld van de werkelijkheid misschien niet helemaal klopt. Dat laatste komt vaker voor dan je denkt.
Aangezien Zeef nog steeds niet op de post van The Mask heeft gereageerd zou je kunnen beargumenteren dat om voorbeelden vragen vrij weinig nut heeft als de crew ze (bewust, of onbewust) niet wilt zien. Misschien omdat het niet strookt met hun idee van de werkelijkheid, dat kan ook. >:) Sommigen hebben een rijke fantasie over het wel en wee van Tweakers. Dat is niet beperkt tot gebruikers alleen hoor :>
Dat mensen niet per se zeggen wat je wil horen is niet hetzelfde als niet luisteren. :)
Het is erger als je pretendeert te luisteren en vervolgens laat blijken dat je geen besef hebt van hoe zeer een probleem leeft of niet. Mensen kunnen best leven met een negatief antwoord, als het maar op de juiste manier verpakt is en er in de toonzetting ook het idee wordt gegeven dat er ook werkelijk is geluisterd.
Dat gevoel is precies wat ik hierboven aanhaalde: dat komt ergens vandaan en dat kan terecht of onterecht zijn. En zelfs als het terecht is kan het nog steeds minder erg zijn dan je in de eerste instantie dacht, en daarmee heb je precies de reden voor de vraag naar voorbeelden te pakken. :) Wat ook vaak voorkomt is dat een situatie al verbeterd is maar dat je nog steeds de oude, slechte situatie in je hoofd hebt en dat als argument gebruikt. Dat zijn hardnekkige "problemen" in dit soort discussies en het is belangrijk daar doorheen te prikken omdat we anders allemaal elkaars tijd verspillen. :)
Dat is naar mijn idee het probleem bagatelliseren. ''Oh je hebt vast een verkeerde impressie in je hoofd zitten, het probleem is allang aangepakt!'' - Duidelijk niet, want er wordt nog steeds veel te politiek correct en discussiekillend gereageerd. Doe nu niet alsof we allemaal malle Japie zijn, dat we ''een gevoel'' niet altijd met voorbeelden kunnen maatstaven (Tenzij we de hele middag opzoek gaan naar posts) mag niet worden afgedaan als ''Je hebt de oude situatie in je hoofd zitten, dus..''.
[...]

Jaarlijks stijgende bezoekerscijfers, een NPS van heel veel meer dan 10. Stijgende clickouts uit de Pricewatch. Langere verblijfsduur op de site in z'n geheel en een licht stijgende TOMA. Karmapunten weer meer dan vorig jaar = meer activiteit = meer betrokken users. Meer reviews, meer V&A advertenties etc. etc..
Heel leuk allemaal, maar wat is het concreet? Dit leest immers weg als een of ander onderzoeksrapport van de Fyra treinen.
Maar het grootste lichtpunt is: JIJ BENT ER NOG! :) :) d:)b Doen we blijkbaar toch iets goed. :+
Niet echt gepast om sarcastisch te gaan lopen doen op een serieuze vraag. Of probeer je het weg te lachen? :P
Tuurlijk blijf ik Tweakers bezoeken voor bepaald hardware gerelateerd nieuws, dat hou je altijd.
Dan moet je dus ook niet elke keer propageren dat je bewijs hebt als je het niet kan of mag staven. Dat is gewoon een dooddoener van jewelste. (En dan wel gebruikers vragen om met bewijs te komen.. ;()
zeef schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:47:
Dat is toch logisch? Je gaat er de hele tijd prat op dat je de bewijzen in handen hebt, zonder openbaarheid van dergelijke bewijzen te geven. Wat, moet ik straks nog een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur doen voor een website om die gegevens vrij te geven? :o
Gomez12 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 01:12:

Het enige waar ik erg over val is je discussiewijze in dit topic. Je verklaart andere gezichtspunten onwaar op basis van "geheimen" oftewel de ander kan er niets tegenin brengen en de discussie moet maar doodgeslagen zijn, zoniet dan herhaal jij of een andere Mod maar de onderzoeken die het bewijzen maar die niet in te zien zijn en dan is de discussie weer doodgeslagen.

Of kom met iets beters (bijv iets wat wel openbaar is) of iets anders of sluit het topic gewoon. Want sommige mods hier willen blijkbaar geen discussie aangaan, alleen maar een discussie doodslaan.

Het gaat mij niet om mooier maken, het gaat mij niet om geloven, het gaat mij om het doodslaan van een discussie op een discussieforum en dat vind ik zeer kwalijk als dat vanuit de mods komt.
Dit precies. Dat weglachgedrag en pseudo-transparantie is gewoon vervelend te noemen. Of je maakt je claim waar en biedt openheid in zaken, of je noemt het gewoon niet, maar hou op met het debat verstommen met dooddoeners. Die flauwekul heb je al genoeg in de politiek en Tweakers zou geen kloon van het kabinetsbeleid moeten zijn. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Redneckerz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Mee eens, maar de vraag wordt niet beantwoord: Als het suggereren voor een nieuw topic leidend is, waarom wordt er dan wel eens bij nieuwe topics aangegeven dat de crew geen tijd heeft om alles op tijd te behandelen?
Over wat voor soort topics heb je het dan? Ik kan me geen enkel topic in Lieve Adjes herinneren waar dat ooit gezegd is tenzij het in de context was van een vraag om nieuwe features terwijl er beperkte developmentcapaciteit is. Op Geachte Redactie en Frontpagemoderatie heb ik minder zicht dus daar kan het zijn dat ik een en ander gemist heb, maar het ging in dit specifieke geval over LA.
Gebruikers hebben uiteraard ook een handje in het verhaal door telkens maar hetzelfde probleem op te noemen alsof het iets nieuws is. Maar, het feit dat er telkens nieuwe topics over exact dezelfde klachten worden opgestart vertelt mij dat het probleem er dus nog steed is. Anders zouden die telkens herhalende topics ook niet bestaan 8)7. En dan gaat het al verkeerd als zon topic wordt aangemaakt en de crew reageert alsof ze nog nooit van het probleem af hebben geweten.
Zeef heeft eerder in dit topic al gelinkt naar topics uit 2000 (!) waarin mensen over het niveau of over het nieuws klagen. Toen bestond Tweakers nog geen twee jaar. Dat topics steeds terugkomen wil niet zeggen dat het een objectief vast te stellen probleem is. Juist bij dit soort dingen is het iets dat van twee kanten komt: jij en ik worden ouder, we krijgen nieuwe interesses of we denken met weemoed tijd aan betere tijden (die we zelfs nog een beetje ophemelen in ons eigen hoofd). Tegelijkertijd is Tweakers inderdaad door de jaren heen ook veranderd. Er is een breder publiek aangeboord, we zijn vriendelijker geworden voor beginners en dat heeft inderdaad zijn uitwerkingen gehad. Uiteindelijk is het probleem dus niet zo simpel als het misschien lijkt omdat zelfs de oorzaak niet makkelijk aan te wijzen valt.
Aangezien Zeef nog steeds niet op de post van The Mask heeft gereageerd zou je kunnen beargumenteren dat om voorbeelden vragen vrij weinig nut heeft als de crew ze (bewust, of onbewust) niet wilt zien.
Niet reageren is niet hetzelfde als niet zien en al helemaal niet hetzelfde als niet willen zien. Bovendien: in het geval van die post heeft een andere user erop gereageerd en daar heeft zeef weer iets op gezegd, waarmee hij indirect ook gereageerd heeft op The Mask.
Het is erger als je pretendeert te luisteren en vervolgens laat blijken dat je geen besef hebt van hoe zeer een probleem leeft of niet.
Het is geen pretenderen als je vraagt om meer informatie. En ik héb ook geen idee van hoe erg een probleem leeft als ik geen voorbeelden heb waaruit ik kan opmaken wat het probleem eigenlijk precies is. Zonder voorbeelden is alles dat ik heb een eigen interpretatie van een algemeen gevoel dat users posten. En dat is leuk en aardig, maar daar kun je niet op acteren. We zullen toch écht eerst moeten weten of dat gevoel gebaseerd is op perceptie of op werkelijkheid, en in welke mate. Acteren op alleen dat gevoel is echt zinloos, dan zit je maar in het wilde weg je beleid aan te passen in de hoop dat je dat gevoel wegneemt met het risico dat andere mensen zich juist genaaid gaan voelen...
Dat is naar mijn idee het probleem bagatelliseren. ''Oh je hebt vast een verkeerde impressie in je hoofd zitten, het probleem is allang aangepakt!'' - Duidelijk niet, want er wordt nog steeds veel te politiek correct en discussiekillend gereageerd. Doe nu niet alsof we allemaal malle Japie zijn, dat we ''een gevoel'' niet altijd met voorbeelden kunnen maatstaven (Tenzij we de hele middag opzoek gaan naar posts) mag niet worden afgedaan als ''Je hebt de oude situatie in je hoofd zitten, dus..''.
Niemand heeft dat gezegd en je haalt mijn alinea nu helemaal buiten de context van de rest van mijn bericht. Ten eerste: je hoeft geen Malle Japie te zijn om een dergelijk denkpatroon te hebben. Ik denk ook met weemoed terug naar mijn eerste jaren op Tweakers waarin ik een aantal mensen heb leren kennen die nu andere sites hebben opgezocht, of waarin ik duidelijk meer voor mij interessante topics kon vinden. Als ik echter eerlijk ben tegen mezelf zijn die topics niet minder interessant geworden maar ben ik de onderwerpen gewoon ontgroeid. Hetzelfde gedrag zie ik ook in andere community's, en veel mensen hebben dat niet eens van zichzelf door. Daarom is het gewoon belangrijk om te kwantificeren waar je het over hebt en daar heb je praktijkvoorbeelden voor nodig.
Dit precies. Dat weglachgedrag en pseudo-transparantie is gewoon vervelend te noemen. Of je maakt je claim waar en biedt openheid in zaken, of je noemt het gewoon niet, maar hou op met het debat verstommen met dooddoeners. Die flauwekul heb je al genoeg in de politiek en Tweakers zou geen kloon van het kabinetsbeleid moeten zijn. :z
"Weglachgedrag". Het zoveelste stemmingmakende woord. We proberen toch écht gewoon op je in te gaan. Bovendien zijn die cijfers niet het enige argument dat we hier gebruiken. Maar wat wil je dan? Je kan het geloven of niet maar die cijfers zijn er. Cijfers zijn de onderbouwing voor keuzes op managementniveau. Niet eens noemen dat die cijfers er zijn helpt dus ook niet, want iedere idioot weet dat Tweakers statistieken bijhoudt. Zeef heeft hier één keer gezegd dat die cijfers er zijn en heeft daar al het inzicht in proberen te geven dat hij kan geven zonder het management in een vervelende positie te zetten. Alle verdere reacties daarop zijn voor zover ik terug kan zien geweest naar aanleiding van mensen die tóch meer informatie vroegen.

We staan je al de hele tijd gewoon vriendelijk te woord. Ik zou het fijn vinden als je ophoudt met stemmingmaken en de discussie gewoon op de inhoud houdt in plaats van te schermen met "weglachgedrag," "Doe nu niet alsof we allemaal malle Japie zijn" of de crew die dingen "niet wilt zien."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Voor wat betreft de transparantie: Hoe is een reactie op een claim het verstommen van het debat? Géén reactie, de enige alternatieve reactie zonder het openbaar maken van de cijfers, is al helemaal verstommend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Redneckerz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:29:
[...]
Dat is toch logisch? Je gaat er de hele tijd prat op dat je de bewijzen in handen hebt, zonder openbaarheid van dergelijke bewijzen te geven. Wat, moet ik straks nog een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur doen voor een website om die gegevens vrij te geven? :o
We hebben het nu eenmaal over concurrentiegevoelige informatie en die kan ik gewoon niet geven. Dat begrijp je hopenlijk wel. Vorig jaar hebben we tijdens de feedback-meeting met betrokken users zoveel mogelijk disclosure gegeven als binnen onze kaders mogelijk was. Naar mijn mening nog meer dan online.

Hoe vervelend ook, ik ga ons bedrijf niet (potentieel) schaden door concurrentiegevoelige informatie te delen. Dat dat enige frustartie geeft aan jullie kant, dat weet ik. Geef mij maar de schuld, daar ben ik voor

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 10-03-2016 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Om het eens over een positieve boeg te gooien? Hoe ziet de ideale droomversie van Tweakers er, inhoudelijk gezien, uit? En hebben jullie een (internationaal) voorbeeld? Ars Technica? TechCrunch? Engadget? Wired? iets anders? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:52

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Fiber schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:32:
Om het eens over een positieve boeg te gooien? Hoe ziet de ideale droomversie van Tweakers er, inhoudelijk gezien, uit? En hebben jullie een (internationaal) voorbeeld? Ars Technica? TechCrunch? Engadget? Wired? iets anders? O-)
Ha, leuke vraag! Geen idee... vroeger zag ik het als een soort van Slahdot (100 jaar geleden) en op den duur meer een soort Ars wellicht, maar bovenal: Tweakers is een grote site in een heeeeeeeeel klein taalgebied. Dat wordt ook wel eens vergeten. Daardoor heb je al veel minder mogelijkheden in vergelijking tot sites die op de lingua franca van het (westerse) internet draaien.

Voorbeeldje: The Verge zit nu gezellig in Seoul bij dat AlphaGo-kampioenschap en die hebben waarschijnlijk nog veel redacteuren overal rondlopen.

Maar Tweakers is voor mij toch ook een groot deel GoT :) Al mis ik het strenge GoT nog wel eens waar m.i. vaak terecht gezegd werd: ga eerst maar eens zelf nadenken, dan mag je weer terugkomen. (ik durfde eigenlijk nooit een vraag te stellen tot mijn eerste ergens in 2000 over iets met een slotket)

[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 10-03-2016 13:46 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:41:
[...]

Dan zou ik graag ook een linkje zien van deze verbeteringen de laatste tijd en dan bij CPU's, videokaarten, voedingen en behuizingen bijvoorbeeld. Ik zie ze niet namelijk.

Even één van videokaarten pakken:
reviews: AMD HD 6000-serie: bang for the buck wel van 2010, maar dat maakt niet echt uit lijkt mij.

reviews: AMD Radeon 300-serie Review - R9 390X, 380 en R7 370 van MSI getest van vorig jaar

Dan is naar mijn idee de oude review van Marc beter dan de nieuwe van Jelle. Die van Marc is veel uitgebreider, wordt over de architectuur gepraat, worden meer games getest, overklokken wordt meegenomen en het hele artikel vindt ik van een hoger niveau.

Daarnaast mag je vandaag de dag ook echt wel frametimes verwachten in de reviews en het verbruik meten d.m.v. een AC meter kan ook echt niet meer. Zijn in de tussentijd zoveel verbeteringen gekomen bij videokaart reviews, maar bij Tweakers zie ik daar niks van terug. En dat geld ook voor de andere onderwerpen dus
reviews: Far Cry Primal - Welke videokaart heb je nodig?

Ik zie dat Tweakers een review heeft gedaan met frametimes, dat is mooi. Maar ik vrij mij wel af wat het nut is van een benchmark zoals deze. Er zal denk ik namelijk helemaal niemand zijn welke een videokaart gaat kopen voor alleen Far Cry Primal. Het is immers alleen maar een single player game, bij enkele multiplayer games kan ik mij daar nog iets bij voorstellen, maar bij deze game helemaal niet.

Het is toch veel interessanter om gewoon een videokaart review te doen. Vraag gewoon een willekeurige kaart en ga die eens goed testen. Elke fabrikant wil Tweakers vast wel 10 verschillende videokaarten opsturen en in zo'n review neem je veel meer games mee, wat veel interessanter is.

Dan weet je de performance in game, maar ook gelijk de prestaties, in de zin van fps, frametimes, koeler, verbruik, etc. van de videokaart. Als er dus gewoon vaker videokaart reviews komen dan kunnen ook gewoon de games meegenomen worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
-The_Mask- schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:39:
[...]
Ik zie dat Tweakers een review heeft gedaan met frametimes, dat is mooi. Maar ik vrij mij wel af wat het nut is van een benchmark zoals deze. Er zal denk ik namelijk helemaal niemand zijn welke een videokaart gaat kopen voor alleen Far Cry Primal. Het is immers alleen maar een single player game, bij enkele multiplayer games kan ik mij daar nog iets bij voorstellen, maar bij deze game helemaal niet.
Wat zou het verschil in frametimes moeten veroorzaken tussen multiplayer games en single player games?
En dat er maar 1 spel is uitgekozen, tja, dat houd je altijd zal er niet jouw geliefde spel meegenomen zijn.
Het is toch veel interessanter om gewoon een videokaart review te doen. Vraag gewoon een willekeurige kaart en ga die eens goed testen. Elke fabrikant wil Tweakers vast wel 10 verschillende videokaarten opsturen en in zo'n review neem je veel meer games mee, wat veel interessanter is.
Het lijkt mij eerder veel en oninteressant werk met weinig variatie in de uitkomst.
Je hebt een paar chip-fabrikanten en die maken een paar chipsets per jaar oid en dan heb je nog tig fabrikanten eronder die zitten te pielen binnen de marges van die chipsets met bijv leuker spuitwerk van de kaart, extra big cooler etc.

Met de onderliggende fabrikanten blijf je dezelfde chipsets testen en ga je maar minieme verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:38:
[...]

Wat zou het verschil in frametimes moeten veroorzaken tussen multiplayer games en single player games?
Geen idee, maar daar heb ik het ook niet over. ;)
En dat er maar 1 spel is uitgekozen, tja, dat houd je altijd zal er niet jouw geliefde spel meegenomen zijn.
Volgens mij snap je mij niet helemaal. Het is niet interessant om het op de huidige manier te doen, aangezien niemand een videokaart zal uitzoeken op één zo'n game. Het is niet dat er mensen zijn die bij elke game een andere videokaart gaan kopen.
Het lijkt mij eerder veel en oninteressant werk met weinig variatie in de uitkomst.
Nee juist niet. Je kan het verschil tussen de verschillende videokaarten testen. Sowieso niet verkeerd om te doen, bij heel veel videokaarten bestaan zulke reviews niet. Maakt Tweakers er een goede reviews van dan krijg je zelfs viewers over de gehele wereld, dat het in het Nederlands is maakt niet echt uit. Uitgebreide videokaart tests krijgen sowieso veel aandacht ook al is het in een taal die de lezer niet verstaat.

http://pclab.pl/ en http://gamegpu.com/ bijvoorbeeld van die site's welke wereldwijd bekend zijn van hun videokaart en games testen. Dat het in het Pools en Russisch is maakt niet echt een verschil, met Google Translate (of Chrome) wordt het gewoon in een begrijpbare tekst veranderd.

Bijvoorbeeld neem nu een R9 390 videokaart, hier zijn wel een aantal videokaarten van, maar wat is nu de beste en hoeveel verbruiken ze? Geen idee zijn geen goede vergelijkbare reviews van te vinden. Bij bijvoorbeeld de R9 390X neemt de MSI Gaming versie zo'n 100W meer als sommige andere R9 390X kaarten, dat is echt wel een goede reden om de kaart niet te nemen.
Je hebt een paar chip-fabrikanten en die maken een paar chipsets per jaar oid en dan heb je nog tig fabrikanten eronder die zitten te pielen binnen de marges van die chipsets met bijv leuker spuitwerk van de kaart, extra big cooler etc.
Dat is dus niet zo, zie ook hierboven qua verbruik, maar ook qua geluid zit er nogal wat verschil in de verschillende kaarten.
Met de onderliggende fabrikanten blijf je dezelfde chipsets testen en ga je maar minieme verschillen zien.
Je moet dat ook altijd doen, dit kan gewoon met verschillende types videokaarten. Eén keer dat type en keer een ander. Bij het vergelijken van de kaarten is trouwens, niet interessant om alle videokaarten in alle games te testen. Als de ene kaart 1% sneller is in de ene game is die dat ook wel in de andere. Interessanter is om te kijken naar het verschil qua geluid en verbruik.

En dan één keer in de drie maanden bijvoorbeeld de 8 populaire/nieuwe games testen met de nieuwste drivers met de verschillende videochips met frametimes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

WoutF

Hoofdredacteur
-The_Mask- schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:39:
[...]

reviews: Far Cry Primal - Welke videokaart heb je nodig?

Primal zal inderdaad niet de grootste topper van dit jaar zijn, maar ik lees genoeg reacties van mensen die er veel plezier aan beleven :) Daarnaast is dergelijke info niet alleen nuttig voor mensen die een nieuwe videokaart willen kopen, maar ook voor mensen die zich afvragen of de game überhaupt draait op hun verouderde systeem. We willen dit vaker gaan doen voor de triple a-titels (en dat was de Far Cry-serie wel tot Primal).

Dan weet je de performance in game, maar ook gelijk de prestaties, in de zin van fps, frametimes, koeler, verbruik, etc. van de videokaart. Als er dus gewoon vaker videokaart reviews komen dan kunnen ook gewoon de games meegenomen worden.
Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten. De laatste tijd hebben we ons vooral op de gpu-launches gericht (een moment waarop er soms maar weinig custom versies van verschillende aib's zijn). Wat mij betreft gaan we weer vaker op een iets later moment round-ups doen van de verschillende varianten die uit zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
WoutF schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:05:
[...]

Primal zal inderdaad niet de grootste topper van dit jaar zijn, maar ik lees genoeg reacties van mensen die er veel plezier aan beleven :) Daarnaast is dergelijke info niet alleen nuttig voor mensen die een nieuwe videokaart willen kopen, maar ook voor mensen die zich afvragen of de game überhaupt draait op hun verouderde systeem. We willen dit vaker gaan doen voor de triple a-titels (en dat was de Far Cry-serie wel tot Primal).
Voor dat moet je eigenlijk meer verschillende videokaarten hebben en ook met verschillende CPU's testen en met CPU's onderling. Niet elke CPU en videokaart combinatie werkt immers even goed. Bij AMD videokaarten is de belasting immers zwaarder op de CPU door DX11 overhead in combinatie met de parallelle architectuur van de AMD videokaarten.
Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten. De laatste tijd hebben we ons vooral op de gpu-launches gericht (een moment waarop er soms maar weinig custom versies van verschillende aib's zijn). Wat mij betreft gaan we weer vaker op een iets later moment round-ups doen van de verschillende varianten die uit zijn gekomen.
Mooi, met verbruik van alleen de videokaart zelf en goede geluidsmetingen?

Dan volgende week ook op de CeBIT? En wanneer komen de goede voedingsreviews? :9

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Late reactie maar whatever.
NMe schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:54:
Over wat voor soort topics heb je het dan? Ik kan me geen enkel topic in Lieve Adjes herinneren waar dat ooit gezegd is tenzij het in de context was van een vraag om nieuwe features terwijl er beperkte developmentcapaciteit is. Op Geachte Redactie en Frontpagemoderatie heb ik minder zicht dus daar kan het zijn dat ik een en ander gemist heb, maar het ging in dit specifieke geval over LA.
Volgens mij was het inderdaad o.a om nieuwe features, maar ook bij verschillende moderaties. Ik kan het wel op zoeken voor voorbeelden, maar dan zal ik toch wat maanden terug in de tijd moeten.
Zeef heeft eerder in dit topic al gelinkt naar topics uit 2000 (!) waarin mensen over het niveau of over het nieuws klagen. Toen bestond Tweakers nog geen twee jaar. Dat topics steeds terugkomen wil niet zeggen dat het een objectief vast te stellen probleem is.
Juist dat bewijst toch dat er nog steeds een probleem ergens is? En dit verklaart niet waarom er bij nieuwe topics over exact dezelfde klachten er wordt gereageerd alsof het iets geheel nieuws betreft.
Niet reageren is niet hetzelfde als niet zien en al helemaal niet hetzelfde als niet willen zien. Bovendien: in het geval van die post heeft een andere user erop gereageerd en daar heeft zeef weer iets op gezegd, waarmee hij indirect ook gereageerd heeft op The Mask.
Goed. Zou iemand van de staff dan wel op het bovenste gedeelte van hier - Redneckerz in "Tweakers is niet meer wat het geweest is" - willen reageren? :)
Het is geen pretenderen als je vraagt om meer informatie. En ik héb ook geen idee van hoe erg een probleem leeft als ik geen voorbeelden heb waaruit ik kan opmaken wat het probleem eigenlijk precies is. Zonder voorbeelden is alles dat ik heb een eigen interpretatie van een algemeen gevoel dat users posten. En dat is leuk en aardig, maar daar kun je niet op acteren. We zullen toch écht eerst moeten weten of dat gevoel gebaseerd is op perceptie of op werkelijkheid, en in welke mate. Acteren op alleen dat gevoel is echt zinloos, dan zit je maar in het wilde weg je beleid aan te passen in de hoop dat je dat gevoel wegneemt met het risico dat andere mensen zich juist genaaid gaan voelen...
Het is dan ook niet persoonlijk op jou gericht hoor :>
"Weglachgedrag". Het zoveelste stemmingmakende woord. We proberen toch écht gewoon op je in te gaan.
Die opmerking was dan ook voor zeef. :)
Bovendien zijn die cijfers niet het enige argument dat we hier gebruiken. Maar wat wil je dan? Je kan het geloven of niet maar die cijfers zijn er. Cijfers zijn de onderbouwing voor keuzes op managementniveau. Niet eens noemen dat die cijfers er zijn helpt dus ook niet, want iedere idioot weet dat Tweakers statistieken bijhoudt. Zeef heeft hier één keer gezegd dat die cijfers er zijn en heeft daar al het inzicht in proberen te geven dat hij kan geven zonder het management in een vervelende positie te zetten. Alle verdere reacties daarop zijn voor zover ik terug kan zien geweest naar aanleiding van mensen die tóch meer informatie vroegen.
Het deelpunt waar het hier om gaat is dat er telkens wordt geschemerd/aangegeven dat er cijfers zijn en dat die ''keer op keer het tegendeel bewijzen'' van wat een gebruiker beargumenteert. Dat je die niet kan delen wegens geheimhouding, daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat die verwijzing überhaupt wordt gemaakt. Je maakt dan dus een claim. Dan is het niet raar dat mensen die claim onderbouwd willen zien. Als je dan zegt ''Ja maar dat kan niet, want dat ondermijnt onze positie'' dan zou ik zeggen: ''Maak die verwijzing, die claim dan ook niet!''. Zoals je al zelf zegt, ''Iedere idioot'' (Wie had het over stemmingmaken?) weet dat Tweakers dergelijke data bijhoudt. Dus het is niet nodig om de claim te maken.
zeef schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:08:
[...]
We hebben het nu eenmaal over concurrentiegevoelige informatie en die kan ik gewoon niet geven. Dat begrijp je hopenlijk wel.
Uiteraard, maar zie hierboven.
[...]
Vorig jaar hebben we tijdens de feedback-meeting met betrokken users zoveel mogelijk disclosure gegeven als binnen onze kaders mogelijk was. Naar mijn mening nog meer dan online.
Dus als ik naar zon user die hierbij was zou stappen en zou vragen wat er gezegd is en welke dingen er zijn geopenbaard, dan is dit geen probleem?
[...]
Hoe vervelend ook, ik ga ons bedrijf niet (potentieel) schaden door concurrentiegevoelige informatie te delen. Dat dat enige frustartie geeft aan jullie kant, dat weet ik. Geef mij maar de schuld, daar ben ik voor
Dan keer ik weer terug naar mijn mening: Claim dan ook niet over ''cijfers, bewijs'' te beschikken als je ze wilt of kunt openbaren. Laat dat gewoon achterwege imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Redneckerz schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:47:
Dan keer ik weer terug naar mijn mening: Claim dan ook niet over ''cijfers, bewijs'' te beschikken als je ze wilt of kunt openbaren. Laat dat gewoon achterwege imo :)
Ik was niet van plan om me de mond te laten snoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Redneckerz schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:47:
Zoals je al zelf zegt, ''Iedere idioot'' (Wie had het over stemmingmaken?) weet dat Tweakers dergelijke data bijhoudt. Dus het is niet nodig om de claim te maken.
Ik zei niet "iedere idioot" om mensen te beledigen maar om aan te geven dat letterlijk iedereen die eventjes nadenkt dat er cijfertjes zijn. In vergelijkbare topics waar er vervolgens niks over die cijfers gezegd werd in het verleden duurde het nooit lang voor de vraag naar cijfers kwam. Het lijkt me dat zeef die post heeft geplaatst om dat voor te zijn. Immers: als je er zelf niet over begint en de cijfers vervolgens bij navraag óók achterhoudt komt dat vervelender over dan wanneer je meteen open kaart speelt voor zover dat mogelijk is. Dat wekt in elk geval minder de onterechte indruk dat er mensen voor de gek gehouden worden.

Daarnaast: het hébben van cijfers zegt nog niks over de inhoud van die rapportages. Zeef heeft misschien niet de cijfers gedeeld maar wel ruwweg de conclusies die eruit getrokken zijn. Het maken van die claim voegde dus wel degelijk wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:17:
Daarnaast: het hébben van cijfers zegt nog niks over de inhoud van die rapportages. Zeef heeft misschien niet de cijfers gedeeld maar wel ruwweg de conclusies die eruit getrokken zijn. Het maken van die claim voegde dus wel degelijk wat toe.
"Het is zo omdat wij het zo in een raport hebben staan" is niets anders dan een Ad chartam. Een opmerking als "Zeef zegt dus Zeef heeft gelijk" is niet heel veel meer als een autoriteitsargument.

Je kan inhoudelijk nog zo hard gelijk hebben, maar als je constant niets anders roept als "Nee, want [drogreden]" neemt niemand je serieus. Al wil je een claim maken die je niet kan onderbouwen, maak dan gewoon geen claim en verpak de boodschap anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je niets anders roept niet, nee. Maar er zijn toch écht andere argumenten voorbij gekomen, ook van zeef. En zeef heeft dit argument slecht één keer aangehaald, alle anderen keren is het voor zover ik kan zien een reactie geweest op mensen die meer info vroegen die zeef gewoon niet kan en mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 12:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Olaf schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:08:
Kun je anders wat voorbeelden geven van nieuws van het Tweakers 'van vroeger' dat je goed vindt en graag terug wilt zien?
Bekijk de sfeer van de oude artikelen eens en vergelijk dat met de nieuwe. Ik snap dat het nu niet meer zou kunnen, maar misschien iets er tussen in:

reviews: Overclocking Basics

En voor ik om mijn oren krijg dat ik toen nog geen tweaker was, mijn account is ooit verwijderd en opnieuw aangemaakt, plus dat ik voor ik een account had al de artikelen las.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 13-03-2016 10:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:57

swv

reviews: De evolutie van ssd's: van vacuümbuis tot opslag op nanoschaal d:)b

Nadeel is dat je een artikel als deze ook maar een keer kunt schrijven. Blijven vernieuwen dus en daarom zie ik graag een nieuwe Round-up tegemoet reviews: De nieuwste ssd's: Samsungs 850 Evo en de concurrentie :)

Het is een voorbeeld want het kan net zo goed gaan over andere componenten en randapparatuur. Trouwens, worden de reacties onder artikelen zoals in bovenstaande ook gelezen door de crew (en niet alleen de auteur)? Lovende reacties van mensen die dit soort content graag zien. Dat moet toch motiveren? Dat er maar een paar tweakers op de hoogte zijn van dit topic wil niet zeggen dat wensen en meningen niet door een grotere groep worden gedeeld.

Maargoed, eem complimentje dus. Leuk zondagleesvoer zoals het ook bedoeld is lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

zeef schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Ik was niet van plan om me de mond te laten snoeren. :)
*Zucht* dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het constant verwijzen naar iets (zeggen ''Ik heb bewijs, geloof mij maar'') zonder dat je dat waar kan maken (Om begrijpelijke redenen) gewoon niet hoeft. Het maken van die verwijzing is niet nodig. Dat heeft niets met ''me de mond laten snoeren'' maken, veel meer dat je niet hoeft te beroepen op bewijs als je het toch niet kan of wilt vrijgeven. Het vermelden ervan is simpelweg niet nodig.

Wat anders begrijp je dan niet aan
Het deelpunt waar het hier om gaat is dat er telkens wordt geschemerd/aangegeven dat er cijfers zijn en dat die ''keer op keer het tegendeel bewijzen'' van wat een gebruiker beargumenteert. Dat je die niet kan delen wegens geheimhouding, daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat die verwijzing überhaupt wordt gemaakt. Je maakt dan dus een claim. Dan is het niet raar dat mensen die claim onderbouwd willen zien. Als je dan zegt ''Ja maar dat kan niet, want dat ondermijnt onze positie'' dan zou ik zeggen: ''Maak die verwijzing, die claim dan ook niet!''.
?

Kan je overigens ook nog even ingaan op de andere vermelde vragen?
[...]
Ik zei niet "iedere idioot" om mensen te beledigen maar om aan te geven dat letterlijk iedereen die eventjes nadenkt dat er cijfertjes zijn.
Moet dat perse vermeld worden? Ik bedoel, we zitten op een website waar mensen van computers houden. Die mensen kunnen toch ook wel bedenken dat er data wordt verzameld over ons gedrag alhier?
In vergelijkbare topics waar er vervolgens niks over die cijfers gezegd werd in het verleden duurde het nooit lang voor de vraag naar cijfers kwam. Het lijkt me dat zeef die post heeft geplaatst om dat voor te zijn.
Welke vergelijkbare topics? :> en ook hier geldt weer dat er naar is gevraagd omdat er ooit een precedent hierover is geschept: Namelijk de opmerking dat dit is gedaan uit transparantie (Even ervan uitgaande dat de feedbackmiddag wordt bedoeld). Zodra je het precedent gaat scheppen dat er bewijs is van bepaalde statistieken en dat verkoopt aan de gebruikers als zijnde ''transparantie'', zonder ooit met de daadwerkelijke inhoud te komen (Voor welke reden dan ook) dan schep je een negatief geladen sfeer. Immers, wat er dan door de crew wordt verstaan als ''transparantie'' wordt door de gebruiker helemaal niet als zodanig ervaren. ''Transparantie'' voor de gebruiker is = openheid van cijfers, bewijzen, statistieken. ''Transparantie'' van de crew is dan = Een feedbackmiddag, een vermelding dat er bewijzen zijn. Nu kan dat niet geopenbaard worden volgens de redenen die zeef heeft gegeven. Maar zoals ik al boven stel, maak dan geen verwijzing. Het hoeft niet. Want uiteindelijk krijg je dan dat je, zoals zeef nu doet, moet zeggen ''We kunnen het niet openbaren, vertrouw ons nu maar'' en dat is een kwalijke zaak.
Immers: als je er zelf niet over begint en de cijfers vervolgens bij navraag óók achterhoudt komt dat vervelender over dan wanneer je meteen open kaart speelt voor zover dat mogelijk is. Dat wekt in elk geval minder de onterechte indruk dat er mensen voor de gek gehouden worden.
Constant verwijzen naar bewijs en cijfers zonder deze te kunnen openbaren is dus een noodzakelijk kwaad?
Zoals we ook onze overheid moeten geloven als zij concluderen dat er geen bonnetje is? :+
NMe schreef op zondag 13 maart 2016 @ 04:35:
Als je niets anders roept niet, nee. Maar er zijn toch écht andere argumenten voorbij gekomen, ook van zeef. En zeef heeft dit argument slecht één keer aangehaald, alle anderen keren is het voor zover ik kan zien een reactie geweest op mensen die meer info vroegen die zeef gewoon niet kan en mag geven.
Dat verandert het gemaakte punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Waarom zit je zo te zeuren en te zuigen? Het begint een tikkie irritant te worden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar ik ga niet meer op je in. Je bent aan het zeuren om het zeuren, herhaalt jezelf en verdraait mijn woorden. Ik heb je tot nu toe vriendelijk te woord gestaan maar blijkbaar is het voor jou pas goed als je volledig gelijk hebt gekregen en dat zit er in geen enkele discussie in, en zeker niet in deze. Sowieso heb je meer kritiek over de vorm dan over de inhoud, over zinloze discussies gesproken...

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 13-03-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Wokschotel schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:17:
Waarom zit je zo te zeuren en te zuigen? Het begint een tikkie irritant te worden.
FYI - Er wordt, net als ik waar zelf schuldig aan ben - inderdaad alleen maar op vorm en deelvragen gereageerd. Ik heb al eens netjes gevraagd om op het hoofdpunt in te gaan, maar ik vermoed dat, ook mede dankzij mijn eigen bijdragen, dat wel kan vergeten.
NMe schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Sorry, maar ik ga niet meer op je in. Je bent aan het zeuren om het zeuren, herhaalt jezelf en verdraait mijn woorden. Ik heb je tot nu toe vriendelijk te woord gestaan maar blijkbaar is het voor jou pas goed als je volledig gelijk hebt gekregen en dat zit er in geen enkele discussie in, en zeker niet in deze. Sowieso heb je meer kritiek over de vorm dan over de inhoud, over zinloze discussies gesproken...
Nogmaals, zou er dan nog even op - Redneckerz in "Tweakers is niet meer wat het geweest is" en Redneckerz in "Tweakers is niet meer wat het geweest is" - kunnen worden ingegaan? Of heb ik die kans nu verspeeld?

(Ik bemerk dat dit inderdaad een deadlocked discussie gaat worden: Jullie vinden dat ik op de vorm gelijk wil hebben, ik ben van mening dat er geen gelijk gegeven wilt worden aan de opmerking dat telkens naar bewijs verwijzen niet hoeft. Of het wordt niet begrepen, maar duidelijker uitleggen kan ik het niet. Ik hoop in ieder geval, in het algemeen sprekend, dat het minder zal worden gedaan.)

[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 13-03-2016 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

"Er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden".

[ Voor 22% gewijzigd door Zeehond op 13-03-2016 23:34 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Zeehond schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:34:
"Er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden".
Ron Jeremy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.