gambieter schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 02:34:
[...]
Maar o wee als een moderator ingrijpt (dwz kritiek levert) op jouw poststijl waar je en passant anderen als moraalridders ging afschilderen en proberen een discussie te verpesten, dan is het soupnazi, Noord-Korea etc. Practice what you preach en ga niet bij het schoolhoofd klagen
Kritiek op en huilen over anderen is makkelijk, maar zelfkritiek is duidelijk een stuk moeilijker. En in plaats van dat je dan even contact opneemt om uitleg te vragen, maar nee, dat niet.
Lees aub zelf terug wat je schrijft:
-Je levert kritiek (waar ik niet allergisch voor ben, verre van zelfs), maar doet dit dmv "ingrijpen"? Lees: bruut wegsnoeien en geen ruimte voor iemands mening laten, die jou schijnbaar niet aanstaat. Bij kritiek laat je iemands mening staat en voeg je de kritiek toe, imo.
-"Iemand afschilderen" > of slechts iets constateren?
-"de discussie te verpesten" -wacht even...waaruit krijg jij de indruk, dat ik de discussie probeer te "verpesten"? Want dat zie ik even niet zo snel, dat is namelijk ook geen moment de intentie.
De intentie vd discussie is dieper ingaan op zaken, filosofisch exerceren over zaken (ook zonder ze gelijk uit te voeren), meningen te vergelijken, te bevestigen of juist te ontkrachten etc.
Een discussie voeden en daarmee prikkelen, heeft een positief doel en is iets totaal anders dan verpesten.
-"bij het schoolhoofd klagen" (?) In dit topic gaat het over Tweakers zelf en een stukje moderatie, vandaar de post- en idd bedoeld om mogelijk een andere visie daarop te krijgen, mijn mening is natuurlijk ook subjectief en dus gekleurd naar mij zelf (in mijn belang), maar het valt mij wel op, persoonlijk. Ook bij een eerder topic knipte je botweg stukken weg, plaatste je toch wel licht-agressieve uitingen ("moet ik harder in gaan grijpen" zonder waarschuwing vooraf bijv.) Daarnaast laat je de meningen waar de weggeknipte tekst betrekking op heeft, gewoon staan. Die bevallen je schijnbaar wel, want zij passen in jouw straat. De juiste moraal als het gaat om handelen etc.- dat doet men in China, NK en Rusland ook- vandaar de vergelijking (en beweer aub niet, dat deze niet opgaat!)
Waarom ik bij eerdere moderaties en de laatste twee geen benadering gezocht heb?
-> Omdat ik mij niet aan de indruk ontrek, dat er geen wederhoor mogelijk is- waarom modereer je anders op deze wijze? Het valt mij vaker op dat je heel stellig iets beweert (doe ik ook hoor, maar ik modereer niet), terwijl je er redelijk naast zit binnen de betreffende context, of dat je iets beweert dan wel opdraagt niet te doen door mede-posters, terwijl je het vervolgens zelf wel doet (moralistisch gedrag, 'virtuous behaviour' vertonen.)
Je bent volgens mij een zeer intelligente kerel, maar het komt over alsof je je schuldig maakt aan machtsmisbruik/misbruik van je bevoegdheid, door ongenuanceerd met de botte bijl op subjectieve wijze stukken weg te knippen, alle humor in een topic te killen (die niet jouw humor is, misschien) etc. Juist van iemand die ≥ academisch gevormd is, verwacht je als tweaker hier op het forum iets meer nuance.
Iemand een moraalridder noemen, binnen de context vd betreffende discussie zie ik niet als ongewenst (en al helemaal niet als schelden oid), omdat het eigenlijk een constatering dan wel mening tegelijk betreft en dat je alleen een dergelijk woord wegknipt, a la- maar ook een inhoudelijke vraag binnen dezelfde context wegsnoeien- dat beschouw ik echt als zeer ongewenst en wel degelijk een als duidelijke censuur.
No hard feelings hoor, ik snap best dat moderators veel werk hebben aan het 'schoonhouden' van het mooie forum, maar ik heb je nu echt meerdere malen betrapt (in meerdere topics) dat je op deze, toch wel botte wijze, modereert imo- en het lijkt mij vrij legitiem om dat ter discussie te stellen.
Wens je kritiek te leveren op mijn posts; leef je uit, van mij mag je. Ik kan voor mijzelf nadenken (althans; dat streef ik na) dus voel prima aan, of kritiek terecht is, of gewoon klinkklare quatsch.
(En tevens ook een reden om niet met moderators in discussie te gaan over toegepaste moderatie's, op een enkele uitzondering na- zoals in dit geval.)
[Voor 3% gewijzigd door johncheese002 op 24-02-2016 04:08]
Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."