Toon posts:

Tweakers is niet meer wat het geweest is Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.049 views

• Anoniem: 171104
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik weet niet als er al meer mensen een gelijkaardig topic gestart zijn, maar ben er zeker van dat meer mensen mijn mening delen. (Ben benieuwd als dit topic blijft staan trouwens.)

Ik vind persoonlijk dat de Tweakers redactie wat te streng optreed bij reacties van de lezers.
Sinds dat de persgroep tweakers heeft overgenomen vind ik de artikels precies copy past van reuters en als je ergens je mening over zegt dan wordt het meteen verwijderd.

Een tijd geleden had ik een reactie bij een artikel een +3 gegeven omdat ik persoonlijk vond dat dit in de spotlight mocht staan. En hiervoor kreeg ik een persoonlijke mail dat het verkeerd was?!?

Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.

Waarschijnlijk heeft het totaal geen nut om dat hier te zeggen, maar ik wou dit gewoon even delen en ben er zeker van dat er meerdere zijn die er zo over denken.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:14

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Anoniem: 171104 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:50:
Ik vind persoonlijk dat de Tweakers redactie wat te streng optreed bij reacties van de lezers.
De redactie heeft niks te maken met de moderatie, dat wordt gedaan door powermods / pro mods / en alle gebruikers met FP mod rechten.
Sinds dat de persgroep tweakers heeft overgenomen vind ik de artikels precies copy past van reuters en als je ergens je mening over zegt dan wordt het meteen verwijderd.
Een tijd geleden had ik een reactie bij een artikel een +3 gegeven omdat ik persoonlijk vond dat dit in de spotlight mocht staan. En hiervoor kreeg ik een persoonlijke mail dat het verkeerd was?!?
Reacties worden niet zo maar verwijderd, en er zijn regels/richtlijnen m.b.t de score die bij een reactie hoort, zie ook de moderatie faq

[Voor 20% gewijzigd door _David_ op 20-02-2016 19:02]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een mail ontvangen omdat je een reactie een +3 gaf?

Wat is dat voor onzin.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
(...)

(...)
Modereren heeft weinig te maken met persoonlijke voorkeur... Het is geen +1 of like systeem zoals je ziet op social media. T.net moderaties gaan over het niveau van de inhoud, niet over eens/oneens. Al ben je het oneens met een moderatie kan je dat hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII En al wil je het moderatiesysteem veranderd hebben is er hier een topic om input te geven aan de mensen die daar over gaan: Verbeteringen moderatiesysteem

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Manke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:58:

Wat is dat voor onzin.
Het idee is dat iedereen in principe vrij mag moderen, de kracht van de community zorgt er samen voor dat berichten vaak op de juiste inhoudelijke manier wordt beoordeeld.

Soms zijn er echter gevallen waarin een bericht verkeerd gemodereerd wordt. Stel je voor dat bij een artikel alleen een bericht staat "geweldig!". Inhoudelijk is die reactie niet meer waard dan een '0'. Als iemand er dan een +3 voor geeft dan staat dat zoveel af van de gemiddelde score dat het soms kan opvallen, waarbij door de powermod (zoals ik) besloten kan worden om daar een bericht aan te wijden.

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

Volgens moet je het redelijk bont maken om onzichtbaar -2 gemod te worden
Persoonlijk mis ik de echte "Tweaker" artikelen (Ook al ben ik een amateur hierin, ik lees de artikelen graag) Klein voorbeeld, een gans artikel over de "Need for speed" systeemeisen? Precies alsof het reclame is.
Nou zat echte Tweaker artikelen hoor, games boeien mij dan 0 en ja misschien lijkt een heldere beschrijving iets op reclame echter de iets mindere Tweaker onder de lezers kan hier veel info uithalen!
En alle samples die Tweakers krijgt om te testen en beoordelen mag ook wel met een uitgebreid artikel beschreven worden toch?

Radiohead - The Tourist

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Wat vermeulen hierboven aanhaalt is ook erg belangrijk. De Tweakers redactie schrijft over veel onderwerpen op de FP en oneindig veel onderwerpen worden op het GOT besproken. Daarbij is het denk ik essentieel om als lezer te kiezen wat je wilt lezen.

Laatst las ik een reactie waar iemand onder een bericht plaatste: "waarom staat dit op Tweakers?" Ging wel over iets ICT gericht. Ik snap dan niet waarom diegene überhaupt het artikel opent, de titel is duidelijk zat.

Wel vind ik dat de redactie meer hun best mag doen om bij de standaard berichten iets meer onderzoek uit te voeren. Vaak zijn de standaard nieuwsberichten niets meer dan inderdaad Reuters achtige artikelen met weinig echt technologisch inzicht. Daar kan Tweakers juist het verschil maken zoals bijvoorbeeld arstechnica doet.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ircghost schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:59:
Wel vind ik dat de redactie meer hun best mag doen om bij de standaard berichten iets meer onderzoek uit te voeren. Vaak zijn de standaard nieuwsberichten niets meer dan inderdaad Reuters achtige artikelen met weinig echt technologisch inzicht. Daar kan Tweakers juist het verschil maken zoals bijvoorbeeld arstechnica doet.
Mee eens, maar dat zegt men al jaren hier maar daar wil de redactie blijkbaar niet aan.

Smiling as the shit comes down...

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:54

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Elk nieuwsmedium maakt gebruik van verschillende artikelen. Ook gerenommeerde 'oude' papieren kranten maken al eeuwen gebruik van kortjes, middellange artikelen, middellange artikelen met extra duiding en lange achtergrondartikelen. Een genre wat bij ons klein is, is opinie. Al zou je soms heel graag willen vertellen waarom je sommige dingen niet brengt of als minder belangrijk beschouwt. Daar zijn we wel iets voor gestart namelijk artikelen met 'nuance' ervoor (soort .geek).

Daarbij komt, waarom nieuws over een nieuwe koeler niet brengen als je die zelf nooit in handen gehad hebt, terwijl velen graag weten dat de nieuwe versie er überhaupt is. Interessant voor een kleine groep, maar die groep is niet minder relevant. Dan kun je niet veel anders dan de specs melden en wellicht een verwijzing doen naar een vorige versie waar meer over bekend is.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Snap ik, maar tweakers.net is natuurlijk ook weer niet "elk nieuwsmedium" en er zit nogal een verschil tussen "persbericht publiceren" en "opiniestuk schrijven". Je kunt een persbericht best een heel klein beetje uitdiepen zonder er een opiniestuk van te maken.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
We brengen als redactie wel degelijk regelmatig langere nieuwsartikelen waar de nodige tijd in research, hoor-wederhoor enz. in is gaan zitten. Recent bijvoorbeeld nieuws: Hackbevoegdheid stuit op grote weerstand bij hoorzitting Tweede Kamer en nieuws: Smart-tv-ondersteuning plots verwijderd uit externe accessoires Philips

Daarnaast brengen we actuele achtergronden waarbij we uitgebreider ingaan op nieuwsonderwerpen. Zie onder andere
reviews: Vodafone en Ziggo met elkaar verder
reviews: TU Delft onthult Hyperloop-ontwerp
reviews: Rimpels in de ruimte-tijd: ze zijn er

Het streven is al langer om dit meer te doen en we zetten op dit moment stappen om dit te realiseren.

Maar daarnaast blijven we ook 'gewoon' productnieuws brengen en ja, ook nieuws waar bijvoorbeeld een Reuters-bericht de basis van is. In veel gevallen is er gewoon niet veel meer toe te voegen aan berichten. Bovendien is het streven ook om een breed aanbod van nieuws te brengen. Tenslotte hebben we ook lezers die nieuws graag vooral snel op de site zien verschijnen, dus ook dat doen we met prio-nieuws.

Kun je anders wat voorbeelden geven van nieuws van het Tweakers 'van vroeger' dat je goed vindt en graag terug wilt zien?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:19
Wat meer "hardcore" IT zaken zou wel leuk zijn.

Al dat nieuws over nieuwe telefoons of hardware die 'uit gaat komen' is leuk, maar dat kan ik ook op Nu.nl lezen. Ik begrijp dat T.net nu een andere doelgroep heeft als 10 jaar geleden, maar ik heb wel vaak het idee dat er vergeten is hoe T.net groot is geworden. Dat waren niet de talloze berichten over een nieuwe laptop met dunne randen, een gelekte telefoon of waar je het goedkoopste witgoed kunt krijgen.

[Voor 18% gewijzigd door De_Bastaard op 22-02-2016 16:26]

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

De_Bastaard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:26:
Zou je voorbeelden kunnen geven van dingen die je de afgelopen tijd gemist hebt? :) Want naast uiteraard berichten die vele anderen misschien ook brengen, brengen we hopelijk toch ook regelmatig dingen die elders niet verschijnen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:47:
[...]
Zou je voorbeelden kunnen geven van dingen die je de afgelopen tijd gemist hebt? :) Want naast uiteraard berichten die vele anderen misschien ook brengen, brengen we hopelijk toch ook regelmatig dingen die elders niet verschijnen.
Computer hardware wat mij betreft, onderdelen welke in de PC zitten dus. Daar zie ik echt heel weinig van en wat er van komt is naar mijn idee gewoon van een veel te laag niveau. Ik wil gewoon meer computerhardware artikelen zien van hoog niveau, reviews, achtergrond of nieuwsartikel allemaal graag. Maar ik kan mij eigenlijk niks herinneren van de laatste tijd wat ik beter vond dan matig/redelijk. Dat snap ik eigenlijk niet zo goed, want volgens mij is computerhardware nog steeds één van de meest populaire onderdelen op Tweakers, zowel de frontpage als ook het forum.

Andere dingen wordt wel veel meer aandacht en werk ingestoken, zoals mobiele telefoons, games, TV's, laptops, tablets, convertibles, software, mobiele netwerken, etc.

[Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 22-02-2016 22:01]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• De_Bastaard
Dit ^^

Ik kan niet bepaald opnoemen wat ik gemist heb op t.net, maar wel dat het vaak niet bijzonder diep gaat. Leuk die info over nieuwe telefoons, laptops en wasmachines, maar dat kan ik bij wijze van spreken ook op Nu.nl's tech stuk lezen.

Meer over hardware en actuele dingen als 'zo maak je op beperkt budget een goede hw firewall voor thuis', of andere tweaker zaken (custom werk, arduino projecten, domotica, andere hack/diy) zou mooi zijn. Dat kun je wel vinden op het forum, maar over deze onderwerpen is vast ook nieuws te melden.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 18:32

Al dat nieuws over nieuwe telefoons of hardware die 'uit gaat komen' is leuk, maar dat kan ik ook op Nu.nl lezen. Ik begrijp dat T.net nu een andere doelgroep heeft als 10 jaar geleden, maar ik heb wel vaak het idee dat er vergeten is hoe T.net groot is geworden. Dat waren niet de talloze berichten over een nieuwe laptop met dunne randen, een gelekte telefoon of waar je het goedkoopste witgoed kunt krijgen.
Al sinds '00 schrijft Tweakers over mobiele telefoons, als ik het goed heb. Natuurlijk was het toen een stukje minder dan nu, want in die tijd was er amper een redactie en was er lang niet zoveel ontwikkeling als nu. Daarbuiten heeft de redactie nog nooit iets geschreven over witgoed, tenzij het een bijzonder iets was. Al helemaal niet over waar je witgoed het goedkoopst kan krijgen.

Ik ben het verder wel eens dat er veel meer aandacht besteed mag worden aan componenten en diepgaande artikelen, maar probeer de discussie wel eventjes zo feitelijk mogelijk te houden, ipv stemmingmakerij. Anders heeft de Tweakers redactie er ook geen zak aan. ;-)

• De_Bastaard
Ik snap je reactie, maar voor mij persoonlijk heeft T.net een deuk opgelopen toen er opeens witgoed in de pricewatch kwam te staan. Dat was imo wel een omslagpunt in "het nieuwe tweakers", wat waarschijnlijk veel anderen delen. De drempel is voor alles op T.net behoorlijk verlaagd om een groter, ander publiek aan te spreken. Dit zie je terug in de nieuwsberichten, maar ook in het soort topics dat wordt toegelaten op het forum en het soort mensen dat het forum bezoekt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zie het probleem daar niet van, je hoeft het niet te gebruiken, maar het kan soms wel handig zijn, zelf ook al een paar maal gebruikt.

Maar dat is een andere discussie en heeft hier weinig mee te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Anoniem: 176232
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou het zo jammer vinden als een Tech-medium als Tweakers zo meteen een onderwerp brengt als het grote Goede tijden Slechte tijden topic- deel 8.
Daar vaart het wel op aan, en dan ben ik gezien.
(ik heb deze discussie al met een moderator in PM).
Over alles kun je discussieren, maar dan liefst wel inhoudelijk of je er soms beter niet mee op kunt houden.

• De_Bastaard
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:15:
Ik zie het probleem daar niet van, je hoeft het niet te gebruiken, maar het kan soms wel handig zijn, zelf ook al een paar maal gebruikt.

Maar dat is een andere discussie en heeft hier weinig mee te maken.
Snap ik. Keerzijde is wel dat het een bepaalde groep bezoekers aantrekt die minder affiniteit met IT hebben. Natuurlijk hoef je ook hun posts op het forum of reacties op nieuwsberichten niet te lezen, maar door het grote aantal komt er opeens een heel andere doelgroep bij waar je niet om heen kunt. Als daar dan nog eens bijkomt dat de t.net doelstelling is om nog meer views te genereren (want views -> ads -> inkomsten), krijg je automatisch dat je nieuwsberichten gaat posten met een andere insteek als dat het vroeger was.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat zijn de interessante artikelen :)
Waar ik het mee eens ben is dat er recent weinig achtergrondartikelen over hardware zijn verschenen. Wel veel over internetontwikkelingen en -technologie, security en wetgeving op het gebied van ICT. Zonder uitzondering zijn de achtergronden van hoog niveau.

Ik betrapte me er afgelopen week op dat ik een artikel in c't magazine over de techniek achter Skylake-processoren zat te lezen. Heb vaker een c't gekocht maar die kreeg dan weinig aandacht omdat ik alles al op Tweakers had gelezen.

Aan de andere kant: met mijn brede interesse vermaak ik me nog steeds prima hier. Maar kan me dus wel iets voorstellen bij de kritiek :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Canaria schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:16:
[...]

Dat zijn de interessante artikelen :)
Waar ik het mee eens ben is dat er recent weinig achtergrondartikelen over hardware zijn verschenen. Wel veel over internetontwikkelingen en -technologie, security en wetgeving op het gebied van ICT. Zonder uitzondering zijn de achtergronden van hoog niveau.

Ik betrapte me er afgelopen week op dat ik een artikel in c't magazine over de techniek achter Skylake-processoren zat te lezen. Heb vaker een c't gekocht maar die kreeg dan weinig aandacht omdat ik alles al op Tweakers had gelezen.
(...)
reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger

Wat wel eens lastig is, zeker als het druk is met bijvoorbeeld een beurs, dat reviews en achtergronden snel van de fp verdwijnen, waardoor ze niet meer in het zicht van de lezer staan.

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 09:30
letatcest schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Wat wel eens lastig is, zeker als het druk is met bijvoorbeeld een beurs, dat reviews en achtergronden snel van de fp verdwijnen, waardoor ze niet meer in het zicht van de lezer staan.
Het is dan ook heel lastig om deze terug te zoeken. En dat is jammer. Het is relatief lastig om bijvoorbeeld alle video's te vinden van de serie polderpioniers of over verschillende tweakers. Tuurlijk je kunt ze wel vinden, maar relatief kost het veel moeite. Het zou handig zijn om in één klap al het eigen werk te vinden van tweakers zelf.

Daarnaast denk ik dat howto's een toegevoegde waarde zullen hebben. Hoe bouwen ik een vpn server (raspberry-pi), hoe maak ik een goede firewall. Zo inspireer je weer enthousiastelingen die vervolgens de community groter maken.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

wuppie007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Het is dan ook heel lastig om deze terug te zoeken. En dat is jammer. Het is relatief lastig om bijvoorbeeld alle video's te vinden van de serie polderpioniers of over verschillende tweakers. Tuurlijk je kunt ze wel vinden, maar relatief kost het veel moeite. Het zou handig zijn om in één klap al het eigen werk te vinden van tweakers zelf.

Daarnaast denk ik dat howto's een toegevoegde waarde zullen hebben. Hoe bouwen ik een vpn server (raspberry-pi), hoe maak ik een goede firewall. Zo inspireer je weer enthousiastelingen die vervolgens de community groter maken.
Over het zoeksysteem durf ik geen uitspraken te doen ;)

Qua howto's, daar is voor mijn gevoel het forum écht voor. Tenminste, zoals ik het zelf vroeger gebruikte. Het is overigens wel heel tof om te doen :) Echt een ding om met (een groep) tweakers samen te doen, denk ik (toch @zeef ? ;) )

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou, dan kan ik mijn biezen wel pakken hier; kan me niet herinneren dat ik artikelen heb gelezen over, pak 'm beet, aankondigingen van hyperconverged systems of SDX-firmwares in http://tweakers.net/downloads/ . Ook security-related content, if any, zie ik regelmatig dagen later pas verschijnen op de Frontpage terwijl de CVE's al gepubliceerd zijn en de patches/impact bekend zijn.

En dan staat er een keer een stukje over iets wat enigszins enterprise-waardig is (zoals nieuwe SAS-disks voor bepaalde enclosures) en dan krijg je (wederom) oeverloze comments qua open deuren "kan mooi in mijn Synology" of "ja maar 7200rpm is toch sneller". Als je dan als "echte kenner" een comment plaatst voorzien van technische informatie om iemand goed voor te lichten over zijn/haar comment, mag je vaak blij zijn net een +2 te krijgen omdat 99% van de frontpage-cijfers toch uit de koker komen van minder technische personen.

T.net is niet meer zo hardcore als het vroeger was; dat zal waarschijnlijk ook wel komen omdat een PC (of aanverwant device) vroeger net zoveel kostte als 2 maandsalarissen and then some. Tegenwoordig kan elke smurf met een krantenwijk binnen een paar weken een mooie Chromebook kopen en zich "kenner" gaan noemen.

Lood om oud ijzer; als ik hardcore technologie wil lezen, doe ik dat niet op T.net. En voor de rest praat ik gezellig mee met een aantal topics die luchtig(er) zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tweakers wilt een zo breed mogelijk (mainstream) publiek aanspreken tegenwoordig, en ik geef ze ook geen ongelijk hoor. Maar uiteraard gaat dit wel ten koste van sommige onderdelen.

Ik wil niet snel bij de concurrentie kijken (hardware.info) maar sommige artikelen zouden ook een goede bron van inspiratie zijn voor de tweakers redactie.

• wuppie007
letatcest schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:49:
[...]

Qua howto's, daar is voor mijn gevoel het forum écht voor. Tenminste, zoals ik het zelf vroeger gebruikte. Het is overigens wel heel tof om te doen :) Echt een ding om met (een groep) tweakers samen te doen, denk ik (toch @zeef ? ;) )
Dat voelt ook inderdaad zo, maar de praktijk is echt anders. Als je als een beginneling een vraag stelt, moet je heel wat mensen overtuigen dat je echt zelf heb gezocht voordat je een antwoordt krijgt. Daar komt bij dat je met Google inderdaad de meeste antwoorden ook wel vindt. Uiteraard komt het relatief vaak voor dat de mensen heel veel basiskennis missen, en dat uitleggen van verdere kennis niet veel nut heeft. Nu met de vraag topics is daar wel een welkome afwisseling. Een volledige howto ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen. Het is voor een nieuweling daarom heel moeilijk om aan te haken. Daarom zou naar mijns inziens een howto op de frontpage daar veel aan bij kunnen dragen. Deze howto is dan misschien een inventarisatie van een topic. Ik zou bijvoorbeeld best een keer met ESXi of Raid-Z willen klooien, maar heb verder geen idee waar ik moet beginnen. Een low level instap zou me best triggeren om daar aan door te gaan en verder te klooien.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben wel blij met het witgoed. Een tweaker doet zijn huiswerk voor ie een belangrijke aankoop doet, toch? Zo ook bij witgoed. Of wast een tweaker zijn kleren niet en laat dat door mammie doen?
productreview: Bosch BGS61832NL Roxx'x review door PcDealer
productreview: AEG Lavamat L76479FL (Exclusiv) review door PcDealer (tweede best bekeken bij mij met ruim 9.600 hits)
productreview: AEG Lavatherm T56840 review door PcDealer

LinkedIn WoT Cash Converter

• De_Bastaard
Maar dat kun je ook vinden op beslist of kieskeurig.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

wuppie007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Dat voelt ook inderdaad zo, maar de praktijk is echt anders. Als je als een beginneling een vraag stelt, moet je heel wat mensen overtuigen dat je echt zelf heb gezocht voordat je een antwoordt krijgt. Daar komt bij dat je met Google inderdaad de meeste antwoorden ook wel vindt. Uiteraard komt het relatief vaak voor dat de mensen heel veel basiskennis missen, en dat uitleggen van verdere kennis niet veel nut heeft. Nu met de vraag topics is daar wel een welkome afwisseling. Een volledige howto ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen. Het is voor een nieuweling daarom heel moeilijk om aan te haken. Daarom zou naar mijns inziens een howto op de frontpage daar veel aan bij kunnen dragen. Deze howto is dan misschien een inventarisatie van een topic. Ik zou bijvoorbeeld best een keer met ESXi of Raid-Z willen klooien, maar heb verder geen idee waar ik moet beginnen. Een low level instap zou me best triggeren om daar aan door te gaan en verder te klooien.
Een soort wikihow onderdeel van tweakers zou leuk zijn, met how to's voor enthousiaste mensen maar geen raad weten. Dit zou dan uiteraard aangevuld / gesubmit kunnen worden door users zelf. De beste how to's komen dan op de homepage o.i.d. net zoals de beste gebruikerseview van de maand.

Net zoals tweakblogs dan moet je een aantal karma punten opbouwen om te beginnen om rotzooi te voorkomen. Ik denk dat dit wel een leuke oplossing is. Want de redactie heeft vast geen zin in extra stress met how to's. Laat het dan maar aan de community over ;)

[Voor 8% gewijzigd door iPodKiller op 23-02-2016 12:16]

• -The_Mask-
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:08:
De pricewatch is 100 maal beter, beslist is een echt hele slechte prijsvergelijker waar je onmogelijk iets kunt vinden, kieskeurig is dan wel iets beter maar nog lang geen pricewatch.

AMD Nieuwsdiscussie

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iPodKiller schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:
Tweakers wilt een zo breed mogelijk (mainstream) publiek aanspreken tegenwoordig, en ik geef ze ook geen ongelijk hoor. Maar uiteraard gaat dit wel ten koste van sommige onderdelen.

Ik wil niet snel bij de concurrentie kijken (hardware.info) maar sommige artikelen zouden ook een goede bron van inspiratie zijn voor de tweakers redactie.
In de basis absoluut geen probleem, beetje nieuws 'buiten' hardcore Tech te zien is altijd leuk. Echter het vervolg hiervan, je krijgt ook steeds meer 'mainstream' bezoekers met dezelfde logica en meningen, waar ik me afvraag of dat nu echt een positief effect heeft gehad.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• De_Bastaard
Dat is dus een discussie zonder eind. Als we zo gaan redeneren kun je er ook fietsen, keukenapparaten en bedden op gaan zetten omdat pricewatch beter is.

Mijn insteek was dat je ergens een grens moet trekken om het inhoudelijk interessant te houden voor IT'ers/tweakers zonder teveel meuk er om heen.

Meer tech artikelen zou een prima ding zijn, en als ik de reacties hierboven zie delen meer mensen die mening.

• wuppie007
iPodKiller schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11:
[...]

Een soort wikihow onderdeel van tweakers zou leuk zijn, met how to's voor enthousiaste mensen maar geen raad weten. Dit zou dan uiteraard aangevuld / gesubmit kunnen worden door users zelf. De beste how to's komen dan op de homepage o.i.d. net zoals de beste gebruikerseview van de maand.

Net zoals tweakblogs dan moet je een aantal karma punten opbouwen om te beginnen om rotzooi te voorkomen. Ik denk dat dit wel een leuke oplossing is. Want de redactie heeft vast geen zin in extra stress met how to's. Laat het dan maar aan de community over ;)
De best buy guides zijn naar mijn mening heel erg waardevol. Met een enthousiaste groep wordt iets samengesteld, en de fouten itereren zich er zelf uit. Er is zoveel kennis aanwezig over allerhande onderwerpen. Naar mijn idee is het hele NAS/bulk opslag/backups nog steeds een hot topic. Ik denk dat het best een interessant artikel oplevert om mensen een basis backup/opslag structuur voor te doen. lokaal/raid/offsite backup/cloud, enkele trefwoorden die me hierbij te binnen schiet. Ik heb zelf best wel een aardige structuur bedacht, die ik best met mensen wil delen. Tegelijkertijd zou ik veel aan feedback hebben om het gelijk weer te verbeteren.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

wuppie007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:32:
[...]

De best buy guides zijn naar mijn mening heel erg waardevol. Met een enthousiaste groep wordt iets samengesteld, en de fouten itereren zich er zelf uit. Er is zoveel kennis aanwezig over allerhande onderwerpen. Naar mijn idee is het hele NAS/bulk opslag/backups nog steeds een hot topic. Ik denk dat het best een interessant artikel oplevert om mensen een basis backup/opslag structuur voor te doen. lokaal/raid/offsite backup/cloud, enkele trefwoorden die me hierbij te binnen schiet. Ik heb zelf best wel een aardige structuur bedacht, die ik best met mensen wil delen. Tegelijkertijd zou ik veel aan feedback hebben om het gelijk weer te verbeteren.
Ja natuurlijk is er echt heel veel te vinden in topics en best buy guides. En de community draagt hierbij ontzettend veel aan. Ik denk dat de gebruiker gewoon meer zelf moet gaan zoeken. Met inzet kom je al heel ver.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De_Bastaard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:08:
Vertel mij eens. Op welke site hecht jij meer waarde aan de (user) reviews?

• De_Bastaard
Voor fietsen, op een fietsen website. Voor wasmachine's, beslist of zoals ik al eerder zei, kieskeurig.

Voor IT zaken, een IT website.

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 19:14
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Lood om oud ijzer; als ik hardcore technologie wil lezen, doe ik dat niet op T.net. En voor de rest praat ik gezellig mee met een aantal topics die luchtig(er) zijn.
Waar lees je dan over hardcore tech? Ik mis dit ook heel erg op T.net maar vind niet echt andere sites hiervoor.

Core i75820K@4Ghz | 128GB DDR4 | GTX680 | // Canon R5 | 14mm F2.8L II | 35mm F1.4L II | 50mm F1.2L | 70-200mm F2.8 IS II | Sigma 85mm F1.4 |

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Villean schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Waar lees je dan over hardcore tech? Ik mis dit ook heel erg op T.net maar vind niet echt andere sites hiervoor.
Er zijn diverse sites, maar dat hangt af van je voorkeur. De inhoud van het nieuws is niet super vroeger las je nog veel meer van nieuwe ontwikkelingen zeg maar de hit/mis op ICT gebied ..wat vaak zeker boeiend was.

De moderatie zal me eigenlijk roesten, reacties lees ik nauwelijks .. waarom ? omdat je meer onzin ziet dan werkelijk nuttige toevoegingen.. maar ja dat heeft ook met de inhoud van het nieuws te maken.

Als je sinds het begin van het "internet as we know" it en dus min of meer de start van T.Net (toen het nog samengevoegd was met Fok tja dan was het meer elite.

Maar ja ga je werkelijk reacties lezen bij een post van nieuwe HD size X :? hoewel ik ze wel mis zijn juist die updates weg (of negeer ik ze automagisch)

Vergeet niet dat de techniek redelijk aan het stagneren is, althans dat is de huidige illusie.
mijn eerste Gen i7-980x met bijbehorende meuk voldoet nu nog, 5 jaar oud ? en kan wellicht nog makkelijk 3 jaar mee ??? Terwijl in de goeie oude tijd je zwaar achterliep ..

Oftewel je klaagt enerzijds dat de tijd veranderd, wat normaal is .. anderzijds heb je terecht een punt en is de T.Net redactie/mods niet echt bezig met de doelstelling van wat het toen was.

Maar vrees niet aan alles komt een eind.

Tja vanalles

• mae-t.net
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:08:
Ik snap je reactie, maar voor mij persoonlijk heeft T.net een deuk opgelopen toen er opeens witgoed in de pricewatch kwam te staan. Dat was imo wel een omslagpunt in "het nieuwe tweakers", wat waarschijnlijk veel anderen delen.
Witgoed is tegenwoordig niet wezenlijk anders dan bruingoed, er zit immers een steker aan en een micocontroller in en vaak ook nog wel enige connectiviteit (al is het maar een diagnosepoortje of een bus om firmware in te schieten). Dan zou je eigenlijk bij het bruingoed al een grens moeten trekken. Denk ook niet dat je de frontpage en de pricewatch op 1 hoop zou moeten vegen.

[Voor 9% gewijzigd door mae-t.net op 23-02-2016 14:17]

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11-2022

Wat is dat voor onzin.
Ik heb ook een (2x eigenlijk) keer en mail ontvangen voor een reactie die ik +3 gaf.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor wat betreft dat witgoed: die prijzen kregen we toch al aangeleverd omdat verschillende winkels die aangesloten zijn bij de pricewatch ook witgoed verkopen. Zie ook de uitleg van Zeef daarover in een eerder topic: zeef in "Doelgroep verschuiving van Tweakers?!"

Dat had dus niet eens zo heel veel te maken met het verschuiven van de doelgroep, maar gewoon handig, met nauwelijks inspanning de pricewatch waardevoller maken voor onze bezoekers (meer producten waarvoor je niet naar een andere vergelijker hoeft), de aangesloten shops (met meer productcategoriën zichtbaar zijn in de nummer-1 prijsvergelijker) en daarmee uiteindelijk ook voor Tweakers als bedrijf.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
iPodKiller schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:

Nee, dat willen we en doen we zeker niet. We proberen juist de mainstream zo snel mogelijk te begeleiden naar de plek waar ze voor komen: de Pricewatch. Mainstream is totaal niet geïnteresseerd in het nieuws. Dat merken we keer op keer uit onze kwalitatieve; en kwantitatieve onderzoeken. We doen juist ons (stinkende) best om voor jullie inhoudelijke en goede content te maken. :)

En over witgoed gesproken .... :+
[...]

Dat is een issue waar we dit jaar hard aan gaan werken. Beloofd.
Ook deze staat bij ons op de radar. Howto's zijn er genoeg, we willen wel iets dat 'echt' van/voor ons Tweakers is.

Account TS is op uitdrukkelijk verzoek van de TS zelf geanonimiseerd.

[Voor 41% gewijzigd door zeef op 23-02-2016 16:26]

• WoutF
  • Laatst online: 23-03 17:08

WoutF

Hoofdredacteur
Tweakers is inderdaad op veel vlakken niet meer wat het vroeger was, en op veel vlakken is dat denk ik een goede ontwikkeling :) Ik snap echter goed wat jullie bedoelen. Op de redactie zijn we op dit moment aan het kijken waar we onze focus de komende tijd op willen leggen en een aantal van de suggesties die ik hier lees (meer componenten, meer tweaking, diy dingen, etc...) zijn ook dingen die wij hier op de shortlist hebben staan. Overigens denk ik dat we voor het tweaking/diy-aspect moeten streven naar een mooie mix tussen redactionele content en bijdragen uit de community. Daar ligt dan ook weer een stukje product/developmentwerk om dat soort content beter te kunnen presenteren op de site :) Allemaal zaken waar we op dit moment mee bezig zijn.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:09:
[...]

Nee, dat willen we en doen we zeker niet. We proberen juist de mainstream zo snel mogelijk te begeleiden naar de plek waar ze voor komen: de Pricewatch. Mainstream is totaal niet geïnteresseerd in het nieuws. Dat merken we keer op keer uit onze kwalitatieve; en kwantitatieve onderzoeken. We doen juist ons (stinkende) best om voor jullie inhoudelijke en goede content te maken. :)

En over witgoed gesproken .... :+
Haha ik moest lachen bij dat stukje over witgoed. :+ Nee top om even de tijd de nemen voor jullie uitleg, bedankt! ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:09:
[...]

Account TS is op uitdrukkelijk verzoek van de TS zelf geanonimiseerd.
Ik mag zeker niet vragen waarom aangezien het profiel nog steeds te raadplegen is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• zeef
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:01:
[...]

Ik mag zeker niet vragen waarom aangezien het profiel nog steeds te raadplegen is?
Wij doen nooit uitspraken over zaken die de privacy van een ander aangaan.

• mae-t.net
  • Niet online
Het lijkt me logisch dat een anoniem account wel gewoon een samenhangend geheel blijft dus die vraag snap ik ook niet helemaal. De enige relevante vraag op deze plek is of de anonimisering iets met dit topic te maken had. Ik verwacht van niet, maar als dat zo is gaat het de lezers van het topic opzich aan.

[Voor 29% gewijzigd door mae-t.net op 23-02-2016 18:34]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De_Bastaard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:08:
Voor fietsen, op een fietsen website. Voor wasmachine's, beslist of zoals ik al eerder zei, kieskeurig.

Voor IT zaken, een IT website.
Goed, jij hebt een andere kijk op kwalitatieve user reviews dan ik en dat mag. Ik zie graag meer dan twee regels met "hij doet het goed en wast prima".

Bekijk dit pareltje eens: productreview: Samsung WF70F5E5P4W review door Arnwood. Niemand doet zoveel moeite op Kieskeurig/Beslist.

Op Kieskeurig bij de eerste de beste slechts 1 review van meer dan 5 zinnen: http://www.kieskeurig.nl/...iemens-wm16y541nl/reviews. Aan de rest heb je toch werkelijk niets? Daarom ben ik blij met de PW.

Zelfs een 0 review als productreview: Zanussi ZWF81663W review door mauspartyhouse heeft meer tekst dan het *gemiddelde op Kieskeurig.

Mogelijk gechargeerd

[Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 23-02-2016 18:52]

445033

PcDealer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:49:
[...]

Goed, jij hebt een andere kijk op kwalitatieve user reviews dan ik en dat mag. Ik zie graag meer dan twee regels met "hij doet het goed en wast prima".

Bekijk dit pareltje eens: productreview: Samsung WF70F5E5P4W review door Arnwood. Niemand doet zoveel moeite op Kieskeurig/Beslist.

Zelfs een 0 review als productreview: Zanussi ZWF81663W review door mauspartyhouse heeft meer tekst dan het *gemiddelde op Kieskeurig.

Mogelijk gechargeerd
Helemaal eens. Heb toch het idee dat mensen die Tweakers lezen, volgen en vullen een "apart" slag is die het vaak ook leuk vinden hun mede tweaker te helpen en vanwege hun vaak technische achtergrond wat kritischer zijn dan de gemiddelde consument.

NB: ik heb geen technische opleiding/werk, maar niet a-technisch en ben vaak heel blij met jullie input. _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door 445033 op 23-02-2016 18:56]

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:22
iPodKiller schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:11:
[...]

Ik zat dit topic door te lezen en voordat ik jouw reactie las kwam de 'wikihow' ook in mij op. Je ziet vaak dat de 'ervaringen/discussie' topics een uitgebreide startpost kennen waar informatie in staat welke ook nuttig kan zijn in andere topics. Het zou mooi zijn als je die informatie aan verschillende topics en/of forumposts kan koppelen.

Vroeger deed ik het niet zo vaak maar tegenwoordig wel, en dat is dat ik de 'Actieve topics' tab doorneus. Zodoende kwam ik ook op dit topic. Enfin, het valt mij bijvoorbeeld op dat er bijna elk uur wel een topic wordt geopend met 'game pc voor 1000 euro'. Hoe mooi zou het zijn als bruikbare informatie gebundeld op een wiki-achtige pagina te vinden is en dit dus onnodige topics voorkomt? Met wikipagina's vergroot je de basiskennis van lezers en reageerders, en kunnen zij voor gerichtere vragen interessantere topics openen. Althans dat is mijn theorie :P

Verder zag ik hier nog de discussie voorbij komen over dat er veel nieuws/artikelen (diepgang) mist over computerhardware. Dan is mijn gedachte daarover dat daar toch niet zoveel over te melden valt? Ga zelf eens na hoe vaak er nieuwe computerhardware op de markt komt? Ik bedoel wekelijks komen er nieuwe smartphones op de markt en daarom valt er veel over te vertellen. Een CPU of GPU refresh laat vaak een tiental maanden op zich wachten. Ja er valt natuurlijk altijd wel wat te melden, maar waarin breng je dan dat onderscheid? Het lijkt mij lastig om een bepaalde scheiding aan te brengen in het brengen van relevant nieuws. Vaak zie ik dat er gekozen wordt voor uitzonderlijke of innovatieve producten. Denk bijvoorbeeld aan de aankondiging van een 4k OLED monitor door Dell, terwijl een aankondiging van 1920x1080 monitor nummer 1000 (voor mij) niet interessant is. Maargoed, ik begrijp dat het brengen van nieuws hierin wat lastiger is en dat je niet elke lezer tevreden kunt stellen. Onderscheid ten opzichte van concurrerende sites kan naar mijn mening wel gemaakt worden door meer non-nieuws artikelen. Nu zie je dat zo nu en dan al terug in (uitstekende!) diepgaande achtergrondartikelen. Maar die frequentie kan wat mij betreft best omhoog :)

Het voorbeeld van het tijdschrift vind ik ook wel een mooie. In een IT tijdschrift zie je veel uitgebreide artikelen over allerlei hard- en software. Dan komt echt nieuws amper aan bod, en vaak alleen in kleine kolommetjes aan het begin op bladzijde 7. Dát maakt het leuk om een tijdschrift te kopen en te lezen: Kennisartikelen en how to's. Nou zeg ik niet dat Tweakers het beleid 180 graden moet draaien en hierin moet doorslaan, maar het zou er wel voor kunnen zorgen dat ik langer tweakers.net bezoek, meer clicks en dus meer reclame inkomsten* ipv dat ik alleen kom voor hap-slik-weg-nieuws. Het forum daargelaten waar ik veel op te vinden ben.
*Nu heb ik een abo dus dan gaat dat bij mij niet op natuurlijk.

Als laatste snap ik de witgoed opmerking niet. Er zijn forumdelen die ik nog nooit bezocht heb. Dat geldt ook voor de pricewatch. Dus wat is hier het probleem? Dan blijf je daar toch weg? Er zijn wel meer producten en onderwerpen waar ik geen interesse in heb en daar blijf ik dan ook netjes vandaan. Mijn motto is dat zodra er een stekker aanzit of moet, dan is het iets voor op Tweakers :+

• -The_Mask-
  • Niet online
sww89 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:23:
[...]

Verder zag ik hier nog de discussie voorbij komen over dat er veel nieuws/artikelen (diepgang) mist over computerhardware. Dan is mijn gedachte daarover dat daar toch niet zoveel over te melden valt? Ga zelf eens na hoe vaak er nieuwe computerhardware op de markt komt? Ik bedoel wekelijks komen er nieuwe smartphones op de markt en daarom valt er veel over te vertellen. Een CPU of GPU refresh laat vaak een tiental maanden op zich wachten.
Totaal niet mee eens. Maar als ik jouw myreact bekijk zie ik dat je interesses vooral ergens anders liggen en dat is dan denk ik het verschil. Mijn interesse ligt vooral bij hardware, waar ik dagelijks ook over lees en over discussieer. Daardoor krijg je ook veel meer mee en dat is ook de reden dat ik Tweakers hier nogal karig over vind, want er is echt genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:58

Wat is dat voor onzin.
Ja is mij ook overkomen. 8)7

Ik heb er nog uitgebreid op gereageerd en weer een reactie terug ontvangen (waar ik het nog steeds niet mee eens was) en toen maar besloten dat het wel leuk moet blijven, dus modereren daar waag ik me maar niet meer aan.

• swv
-The_Mask- schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Totaal niet mee eens. Maar als ik jouw myreact bekijk zie ik dat je interesses vooral ergens anders liggen en dat is dan denk ik het verschil. Mijn interesse ligt vooral bij hardware, waar ik dagelijks ook over lees en over discussieer. Daardoor krijg je ook veel meer mee en dat is ook de reden dat ik Tweakers hier nogal karig over vind, want er is echt genoeg.
Uit myreact komt naar voren dat ik vooral in het Apple gedeelte rondhang ja, maar dat zegt niks over meelezen in andere topiconderwerpen. Ik ben van mening dat ik vooral kan adviseren/meepraten over hetgeen ik thuis ook in mijn handen heb. Daarom heb ik weinig kaas gegeten van de 'hardware' waar jij op doelt denk ik, maar dat neemt niet weg dat ik graag in andere discussies meelees :)

Het is hier al eerder aangehaald, maar heb je ook concrete voorbeelden van hetgeen je hier mist maar wat je bijvoorbeeld wel bij andere sites ziet? Of artikelen/series van de frontpage zelf die je graag vaker ziet verschijnen? Want met het argument 'magertjes' en 'meer computerhardware artikelen' help je Tweakers weinig mee ;) Wat is dan concreet jouw maatstaf van 'hoog niveau'? Wanneer het namelijk meer voor de verbeelding spreekt voor Tweakers kunnen we concretere feedback geven.

Het was dan niet duidelijk uit mijn vorige post maar ik erken de kritiek van het gebrek computerhardware wel hoor. Maar ik snap ook dat het lastig is om al je lezers te bedienen. Wil je dan 100 nieuwsberichten en uitgebreide artikelen per dag op de frontpage? Of juist specificeren op hardware en veel lezers en inkomsten verliezen?

Ik wil zelf meer zien en lezen van bijvoorbeeld dit video: Het breedste filmformaat ooit: Ultra Panavision 70 in het Eye filmmuseum En vanzelfsprekend zijn Hardware 112, polderpioniers en Gathering of the Tweakers ook zeer vermakelijk.

Ik vind trouwens de diversiteit van de content op de frontpage wel prima. Ik zit dan zelf nog wel in een tweestrijd. Ja ik snap de argumenten dat veel nieuws ook elders te lezen is en dat Tweakers niet al het nieuws hoeft te brengen, zodat er gefocust kan worden op diepgang. Echter vind ik het ergens ook wel fijn dat ik in principe aan het bezoeken van één site, hooguit drie, genoeg heb.

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ircghost schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:14:
[...]
Soms zijn er echter gevallen waarin een bericht verkeerd gemodereerd wordt. Stel je voor dat bij een artikel alleen een bericht staat "geweldig!". Inhoudelijk is die reactie niet meer waard dan een '0'. Als iemand er dan een +3 voor geeft dan staat dat zoveel af van de gemiddelde score dat het soms kan opvallen, waarbij door de powermod (zoals ik) besloten kan worden om daar een bericht aan te wijden.
Dus niet alleen houden mods in de gaten hoe Tweakers +1, 2 etc. geven, ze gaan je ook nog eens persoonlijk benaderen als je in hun ogen een reactie onterecht steunt.

Bizar en eng, daar zijn mods niet voor.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Domokun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:57:
[...]

Dus niet alleen houden mods in de gaten hoe Tweakers +1, 2 etc. geven, ze gaan je ook nog eens persoonlijk benaderen als je in hun ogen een reactie onterecht steunt.

Bizar en eng, daar zijn mods niet voor.
Als je iets modereert, steun je niet iets, als je dat denkt dan heb je het Tweakers moderator idee niet goed begrepen. Het idee is dat iedereen een reactie beoordeelt op de objectieve waarde en niet hoe je ergens over nadenkt. Het modereren heeft dus niks te maken met hoe iemand denkt over een onderwerp als je modereert zoals het systeem opgezet is

• Domokun
Ircghost schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Als je iets modereert, steun je niet iets, als je dat denkt dan heb je het Tweakers moderator idee niet goed begrepen. Het idee is dat iedereen een reactie beoordeelt op de objectieve waarde en niet hoe je ergens over nadenkt. Het modereren heeft dus niks te maken met hoe iemand denkt over een onderwerp als je modereert zoals het systeem opgezet is
Mods horen zich niet te bemoeien met wat een Tweaker waardevol vindt of niet. Om per moderatie even als een power-trippende 'oom agent' gaan vertellen wat jij wel of niet vindt horen, is misselijkmakend en ondemocratisch.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Het is dan ook helemaal geen democratisch systeem, maar slechts tot op zekere hoogte. Belangrijk leesvoer is de Tweakers Moderatie FAQ. Als je je niet houdt aan de richtlijnen wordt je daar op aangesproken omdat anders het systeem niet goed werkt; dat is niet meer dan logisch.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Domokun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:28:
[...]

Mods horen zich niet te bemoeien met wat een Tweaker waardevol vindt of niet. Om per moderatie even als een power-trippende 'oom agent' gaan vertellen wat jij wel of niet vindt horen, is misselijkmakend en ondemocratisch.
Neem alsjeblieft even de moeite om de moderatie FAQ eens door te lezen voordat je gaat strooien met woorden als 'misselijkmakend' en 'ondemocratisch'. Het heeft absoluut niks te maken met democratie, of beperking van iemands vrijheid op meningsuiting. Het is namelijk geen weging van mening, maar een weging van de inhoud van een bericht.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik ben het wel eens met de TS. Enkele punten:

- De artikelen zijn van een laag niveau. Als ik de reacties moet lezen om cruciale informatie te vinden die in het artikel niet vermeld is, of erger nog verkeerd vermeld is, dan vind ik dat nogal jammer. Ook voel ik vaak de noodzaak om een persbericht zelf maar te lezen, omdat ik het artikel van t.net gewoon niet snap (omdat er dingen zijn weggelaten of er geprobeerd is teveel te versimpelen).

- Er wordt teveel vastgehouden aan niet handhaafbare regeltjes. "Typo's daar", "meningmodden mag niet" zijn een paar voorbeelden. Als regels niet werken moet je ze aanpassen.

- Er zijn teveel newbies die slechte topics maken. Op zich heb ik niets tegen leken, maar als je soms ziet wat voor slechte topicstarts er gemaakt worden. Je moet dan eerst 5 posts bezig zijn om alle informatie uit zo iemand te trekken. Dat maakt het er voor mij niet leuker op.

- Een esthetisch puntje: De wall-of-newslines die de frontpage momenteel is is totaal niet aantrekkelijk. Daar zou een hele hoop meer mooie dingen mee kunnen. Ondertussen vind ik t.net een van de meeste lelijke sites die ik bezoek. Een voorbeeld is http://arstechnica.com/

- Nog een esthetisch puntje. Er zou meer nadruk moeten liggen op het gebruik van afbeeldingen en video's in artikelen. Vergelijk http://arstechnica.com/ga...-surface-just-got-served/ met nieuws: Huawei kondigt Windows 10-tablet met toetsenbordhoes aan
Niet alleen bijna 2x zoveel tekst, maar ook visueel veel meer te zien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CH033
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

CH033

altijd watt

Ars als voorbeeld? Crap, en ik zie zo al tig plaatjes die doen vermoeden dat het weinig met techniek te maken heeft, niet overzichtelijk en uitnodigend voor mij.

Radiohead - The Tourist

• Domokun
Ircghost schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:38:
[...]

Neem alsjeblieft even de moeite om de moderatie FAQ eens door te lezen voordat je gaat strooien met woorden als 'misselijkmakend' en 'ondemocratisch'. Het heeft absoluut niks te maken met democratie, of beperking van iemands vrijheid op meningsuiting. Het is namelijk geen weging van mening, maar een weging van de inhoud van een bericht.
Een reactie als 'geweldig' verdient misschien geen +3, maar als je dat 1 keer (per ongeluk) doet... Of een reactie van vijf woorden een +2 geven, wordt er dan ook ingegrepen?

Een gebruiker hierboven was het bijvoorbeeld niet eens met de moderatie van zijn moderatie, hoe kun je daar nog eerlijk wat aan doen als gebruiker?

Kortom, veel grijs gebied en je bent uiteindelijk afhankelijk van de instelling van de mod. Laat de community zelf bepalen wat voor waarde wel en niet inhoudelijke reacties hebben.

• Anoniem: 740655
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
WoutF schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:27:Op de redactie zijn we op dit moment aan het kijken waar we onze focus de komende tijd op willen leggen en een aantal van de suggesties die ik hier lees (meer componenten, meer tweaking, diy dingen, etc...) zijn ook dingen die wij hier op de shortlist hebben staan. Overigens denk ik dat we voor het tweaking/diy-aspect moeten streven naar een mooie mix tussen redactionele content en bijdragen uit de community. Daar ligt dan ook weer een stukje product/developmentwerk om dat soort content beter te kunnen presenteren op de site :) Allemaal zaken waar we op dit moment mee bezig zijn.
Wat is dit voor manager-gezeik?
Tweakers was een vooruitstrevend Tech-platform, maar waar komt deze manager vandaan?
Een 'stukje product/developmentwerk'? Kun je dat ook al in stukken hakken? Een stukje kaas, een stukje worst of desnoods een stuk taart, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
WoutF schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:27:
Tweakers is inderdaad op veel vlakken niet meer wat het vroeger was, en op veel vlakken is dat denk ik een goede ontwikkeling :)
Noem eens 1 zo'n vlak waar het een verbetering is.

Op tweakers waren we altijd gewend man en paard te noemen. Een modemkaart werkt niet goed, want ... en dan zochten we het gezamenlijk wel uit. In dit geval kan het zijn dat de telefoonlijn een eigen aarde heeft en in de VS alle stopcontacten geaard zijn en in NLD de meeste niet waardoor je spanningsverschillen krijgt waar de hardware-ontwikkelaars geen rekening mee hadden gehouden. Een oplossing was dan je PC-kast aarden op bijv. een verwarmingsbuis. Probleem geanalyseerd en een oplossing bedacht, met mekaar.

Volgens mij zijn tweakers geen lullers, maar probleemoplossers.
Wat ik hier lees is dat tweakers.net door managers is overgenomen.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Domokun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Een reactie als 'geweldig' verdient misschien geen +3, maar als je dat 1 keer (per ongeluk) doet... Of een reactie van vijf woorden een +2 geven, wordt er dan ook ingegrepen?
Nee, daar wordt niet op ingegrepen.
Een gebruiker hierboven was het bijvoorbeeld niet eens met de moderatie van zijn moderatie, hoe kun je daar nog eerlijk wat aan doen als gebruiker?
De moderatie van de moderatie? Op het mailtje reageren en in discussie gaan. In het algemeen? Discussiëren in het subforum dat we hebben voor moderatie op de frontpage: Frontpagemoderatie
Kortom, veel grijs gebied en je bent uiteindelijk afhankelijk van de instelling van de mod. Laat de community zelf bepalen wat voor waarde wel en niet inhoudelijke reacties hebben.
Dat grijze gebied is redelijk afgebakend in de ModFAQ volledig afbakenen is eigenlijk onmogelijk. De community laten bepalen wat van waarde is gebeurt al, maar dan wel met regels; kwaliteit en relevantie van argumentatie en informatie moet beoordeeld worden zodat lezers van de reacties nuttige dingen lezen, en niet wat de populairste mening is. Zo gek is dat toch niet? :)

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Domokun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Als je iets per ongeluk doet, eenmaal, tweemaal of meerdere keren zal dat niet meteen opvallen. Dat is ook helemaal niet erg, je mag fouten maken, en je mag ook zeker een beetje afwijken (niemand beoordeelt alles hetzelfde). Maar als mensen stelselmatig het systeem verkeerd gebruiken (altijd een +3 omdat ze het er enorm mee eens zijn terwijl het maar een 0 of 1 waard), dan kan het zijn dat het gaat opvallen.

Als een gebruiker het niet eens is met een opmerking over iemand moderatiegeschiedenis dan staat elke vorm van discussie altijd open, zowel via de mail als het bijbehorende topic.

Het is ook tot op zekere hoogte een grijs gebied, en daarom wordt er ook niet extreem strik gewerkt. Er is juist ruimte voor mensenwerk en interpretatie door de powermods. Iedereen wil dat de gebruiker zoveel mogelijk ruimte krijgt, dat is de hele reden dat het systeem in de eerste plaats bestaat! :)

• johncheese002
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

[...]

^^ Sluit ik mij bij aan.

Een beetje wat je in C't leest gecombineerd met het level van mux, nu lijkt het meer op Hardware.info, aanprijzingen van nieuwe spulletjes met een waren-vergelijkings-testje. Leuk, maar niet hardcore-tech.

En daarom geen community-gevoel met knowledge-sharing, maar een consumentenbond-site in de computer-richting met mogelijkheid om elkaar te bashen en -1 te modden (wat teveel gebeurt, het mod-systeem=rot) :')

Daarnaast ben ik van mening dat moderators zich niet teveel inhoudelijk met de toon van de discussie dienen bezig te houden, als een flame of trol verwijdert wordt of men teveel off-topic weer met de 'zachte hand' bijstuurt, prima- daar zijn moderators voor, maar bepalen of mensen zich moralistisch moeten gedragen en daarmee de discussie een iets te hoog EO-gehalte meegeven, dat is gewoon een impliciete vorm van Noord-Koreaanse censuur imo. :/

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• zeef
johncheese002 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:32:
[...]

^^ Sluit ik mij bij aan.

Een beetje wat je in C't leest gecombineerd met het level van mux, nu lijkt het meer op Hardware.info, aanprijzingen van nieuwe spulletjes met een waren-vergelijkings-testje. Leuk, maar niet hardcore-tech.
Tsja, ik kan hier zo weinig mee. De klachten zijn van alle tijden. Terwijl we keer op keer kunnen bewijzen dat we kwantitatief en kwalitatief beter presteren dan in 2002 en 2009. We nemen de signalen -ook deze keer- echt serieus en gaan door met verbeteren van Tweakers. :)
En daarom geen community-gevoel met knowledge-sharing, maar een consumentenbond-site in de computer-richting met mogelijkheid om elkaar te bashen en -1 te modden (wat teveel gebeurt, het mod-systeem=rot) :')
We staan altijd open voor betere ideeën. Meningmodden hebben we geprobeerd en dat was zo mogelijk nog rotter. Modereren door een beperkte groep: ook niet goed. Dus wie het weet mag het zeggen.
Daarnaast ben ik van mening dat moderators zich niet teveel inhoudelijk met de toon van de discussie dienen bezig te houden, als een flame of trol verwijdert wordt of men teveel off-topic weer met de 'zachte hand' bijstuurt, prima- daar zijn moderators voor, maar bepalen of mensen zich moralistisch moeten gedragen en daarmee de discussie een iets te hoog EO-gehalte meegeven, dat is gewoon een impliciete vorm van Noord-Koreaanse censuur imo. :/
C'est le ton qui fait la musique. Ik kan een afgewogen verhaal neerzetten over het moderatiesysteem, maar met de kwalificaties die je gebruikt in je quote heeft dat weinig zin, niet waar. Want hoe transparant we ook zijn, een vergelijking met 'Noord-Koreanse censuur' gaat mij een godwin te ver.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:05:
[...]
Tsja, ik kan hier zo weinig mee. De klachten zijn van alle tijden. Terwijl we keer op keer kunnen bewijzen dat we kwantitatief en kwalitatief beter presteren dan in 2002 en 2009. We nemen de signalen -ook deze keer- echt serieus en gaan door met verbeteren van Tweakers. :)

[...]
We staan altijd open voor betere ideeën. Meningmodden hebben we geprobeerd en dat was zo mogelijk nog rotter. Modereren door een beperkte groep: ook niet goed. Dus wie het weet mag het zeggen.
[...]

C'est le ton qui fait la musique. Ik kan een afgewogen verhaal neerzetten over het moderatiesysteem, maar met de kwalificaties die je gebruikt in je quote heeft dat weinig zin, niet waar. Want hoe transparant we ook zijn, een vergelijking met 'Noord-Koreanse censuur' gaat mij een godwin te ver.
Dit is echt zo'n Mark Rutte antwoord, hier kan echt niks mee... ;)

Zeef, kijk dan aub even mee in deze discussie, daar ben ik net 5 sec gelegen gemodereerd door "Gambieter" die als een soort 'soup-nazi' met de botte bijl tekeer gaat door ieder on-moralistisch stukje dat hem niet aanstaat, weg te knippen. Echt te gek voor woorden, dit. Er wordt niks in de schoot van TS geworpen om zijn aankoop-actie te vergoeilijken of wat dan ook, maar wel een inhoudelijke discussie gevoerd over wat binnen het BW mogelijk is en hoe daarmee om te gaan. :(

http://gathering.tweakers...message/45946883#45946883

Terrified, mortified, petrified, stupified....by you! J. Nash "A Beautiful Mind."

• zeef
Je kan dat gewoon met de moderator zelf uitpraten en anders een klacht indienen bij onze onafhankelijke bemiddelaars. Dat is ook al jaren beleid binnen Tweakers.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

zeef schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:24:
Je kan dat gewoon met de moderator zelf uitpraten en anders een klacht indienen bij onze onafhankelijke bemiddelaars. Dat is ook al jaren beleid binnen Tweakers.
Ja OK- weer zo'n standaard antwoord. Anyway bedankt voor de moeite.

Dit maakt alleen datgene waar TS over begint, valide imo. Het plezier om bij te dragen aan de discussie en wat dieper op zaken in te gaan, word je ontnomen. Politiek correcte antwoorden zien wij al genoeg bij de huidige pluche in D'Haag en op tv, daarvoor hoef je geen forum te bezoeken. :/
[...]
Zelf niet gemod kunnen worden, als je eigen mod-status uit staat misschien?
...een vergelijking met 'Noord-Koreanse censuur' gaat mij een godwin te ver.
Ik zie even niet waarom?
Een mening of vraag die in de context correct geplaatst is, wegknippen omdat deze de moderator inhoudelijk, subjectief, niet aanstaat omdat deze er moralistischer opvattingen op na houdt- OF: er gewoon zelf naast zit, omdat men zelf een blinde vlek heeft op de betreffende context, dat doet men in NK ook (en China, Rusland etc.) Ik vind het zelfs nog een milde vergelijking. O-)

[Voor 41% gewijzigd door johncheese002 op 23-02-2016 23:40]

• -The_Mask-
  • Niet online
sww89 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:23:
[...]

Ik zat dit topic door te lezen en voordat ik jouw reactie las kwam de 'wikihow' ook in mij op. Je ziet vaak dat de 'ervaringen/discussie' topics een uitgebreide startpost kennen waar informatie in staat welke ook nuttig kan zijn in andere topics. Het zou mooi zijn als je die informatie aan verschillende topics en/of forumposts kan koppelen.
Je bedoelt zoals het aantal jaren terug was. :p

[BBG Aanschaf] Gamesysteem

Op die manier was het veel gemakkelijker voor mensen met vergelijkbaar advies en slecht advies werd er toen ook veel minder gegeven doordat dat door veel mensen gelezen werd en dus ook gecorrigeerd. Iets wat je veel minder snel ziet in LAA, DAA en CAA topics door de vele topics welke lang niet door iedereen gelezen worden. Slecht advies zie je hier dus veel vaker, ik vond het van het begin af aan dan ook geen goed idee en die mening heb ik dan ook nog steeds.

Ook het sluiten van [BBG aanschaf] Videokaarten, [BBG aanschaf] Monitoren en [BBG aanschaf] SSD vond ik geen goed idee. In zo'n TS kun je namelijk veel informatie neerzetten waarbij veel simpele vragen al opgelost kunnen worden. Daarnaast is zo'n topic ook een verzamelplaats voor de "experts" van die bepaalde onderwerpen zodat goed advies eigenlijk wel een zekerheidje is.

Gelukkig mocht ik mijn [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 behouden en het nieuwste deel heeft dan ook een uitgebreide TS met veel informatie (en een naamsverandering). Voeding advies en informatie topic - Deel 32
sww89 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:59:
[...]
Het is hier al eerder aangehaald, maar heb je ook concrete voorbeelden van hetgeen je hier mist maar wat je bijvoorbeeld wel bij andere sites ziet?
Natuurlijk, maar dat is ook wel gewoon bij Tweakers bekend. :p En eigenlijk heb ik geen zin om weer een aantal A4'tjes vol te schrijven en er dan achter te komen dat er niks veranderd.

Maar om je een voorbeeld te geven. Tweakers heeft anderhalf jaar terug van Corsair een dure Sunmoon loadtester gekregen waarmee je voedingen kunt testen.

In die tijd zijn twee artikelen geschreven hierover en beide zijn van ongeveer een jaar geleden.
reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end
reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest

Dan kan ik weer een heel verhaal hier over houden, maar deze twee artikelen zijn simpel gezegd gewoon slecht, niet meer en niet minder. Hierna is dan overigens ook niks meer over voedingen geproduceerd met uitzondering van wat matige nieuwsartikelen over nieuw gelanceerde voedingen waarbij nogal wat fouten in het nieuwsbericht aanwezig waren. (allemaal wel terug te zien in reacties onder de artikels en in Geachte Redactie).
Wat is dan concreet jouw maatstaf van 'hoog niveau'? Wanneer het namelijk meer voor de verbeelding spreekt voor Tweakers kunnen we concretere feedback geven.
Ik denk dat die vrij hoog ligt, maar probeer het wel begrijpbaar te houden zodat zowel mensen met veel en minder kennis van het onderwerp er beide iets van kunnen leren.

productreview: Cooler Master V Series V750 - 80+ Gold review door -The_Mask-
productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask-
productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask-
productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-

Naar mijn idee is dit dus hoe een voedingsreview er minimaal uit moet zien. Metingen van het rendement, spanningsregulatie, ripple onderdrukking en foto's en uitleg van de interne componenten. Kan overigens nog veel uitgebreider, maar dit hoort er minimaal in.
Het was dan niet duidelijk uit mijn vorige post maar ik erken de kritiek van het gebrek computerhardware wel hoor. Maar ik snap ook dat het lastig is om al je lezers te bedienen. Wil je dan 100 nieuwsberichten en uitgebreide artikelen per dag op de frontpage? Of juist specificeren op hardware en veel lezers en inkomsten verliezen?
100 lijkt mij vrij gortig en specificeren op alleen hardware lijkt mij ook helemaal geen slim idee. Het probleem vind ik juist dat er nu gewoon heel weinig voorbij komt, zeg maar gerust bijna niks.
[...]
Dan zou ik graag ook een linkje zien van deze verbeteringen de laatste tijd en dan bij CPU's, videokaarten, voedingen en behuizingen bijvoorbeeld. Ik zie ze niet namelijk.

Even één van videokaarten pakken:
reviews: AMD HD 6000-serie: bang for the buck wel van 2010, maar dat maakt niet echt uit lijkt mij.

reviews: AMD Radeon 300-serie Review - R9 390X, 380 en R7 370 van MSI getest van vorig jaar

Dan is naar mijn idee de oude review van Marc beter dan de nieuwe van Jelle. Die van Marc is veel uitgebreider, wordt over de architectuur gepraat, worden meer games getest, overklokken wordt meegenomen en het hele artikel vindt ik van een hoger niveau.

Daarnaast mag je vandaag de dag ook echt wel frametimes verwachten in de reviews en het verbruik meten d.m.v. een AC meter kan ook echt niet meer. Zijn in de tussentijd zoveel verbeteringen gekomen bij videokaart reviews, maar bij Tweakers zie ik daar niks van terug. En dat geld ook voor de andere onderwerpen dus

AMD Nieuwsdiscussie

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Waar ik me aan stoor is dat als je een comment plaats en je schrijft een negatief woord je subiet gedownmod wordt. Men kan niet tegen welgemeende kritiek. Gewoon complete censuur dus.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

GoldenRatio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:07:
Waar ik me aan stoor is dat als je een comment plaats en je schrijft een negatief woord je subiet gedownmod wordt. Men kan niet tegen welgemeende kritiek. Gewoon complete censuur dus.
^^ Correct en tevens juist. :o

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Maar o wee als een moderator ingrijpt (dwz kritiek levert) op jouw poststijl waar je en passant anderen als moraalridders ging afschilderen en proberen een discussie te verpesten, dan is het soupnazi, Noord-Korea etc. Practice what you preach en ga niet bij het schoolhoofd klagen :)

Kritiek op en huilen over anderen is makkelijk, maar zelfkritiek is duidelijk een stuk moeilijker. En in plaats van dat je dan even contact opneemt om uitleg te vragen, maar nee, dat niet.

[Voor 7% gewijzigd door gambieter op 24-02-2016 02:35]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

gambieter schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 02:34:
[...]

Maar o wee als een moderator ingrijpt (dwz kritiek levert) op jouw poststijl waar je en passant anderen als moraalridders ging afschilderen en proberen een discussie te verpesten, dan is het soupnazi, Noord-Korea etc. Practice what you preach en ga niet bij het schoolhoofd klagen :)

Kritiek op en huilen over anderen is makkelijk, maar zelfkritiek is duidelijk een stuk moeilijker. En in plaats van dat je dan even contact opneemt om uitleg te vragen, maar nee, dat niet.
Lees aub zelf terug wat je schrijft:

-Je levert kritiek (waar ik niet allergisch voor ben, verre van zelfs), maar doet dit dmv "ingrijpen"? Lees: bruut wegsnoeien en geen ruimte voor iemands mening laten, die jou schijnbaar niet aanstaat. Bij kritiek laat je iemands mening staat en voeg je de kritiek toe, imo.

-"Iemand afschilderen" > of slechts iets constateren?

-"de discussie te verpesten" -wacht even...waaruit krijg jij de indruk, dat ik de discussie probeer te "verpesten"? Want dat zie ik even niet zo snel, dat is namelijk ook geen moment de intentie. :/

De intentie vd discussie is dieper ingaan op zaken, filosofisch exerceren over zaken (ook zonder ze gelijk uit te voeren), meningen te vergelijken, te bevestigen of juist te ontkrachten etc.
Een discussie voeden en daarmee prikkelen, heeft een positief doel en is iets totaal anders dan verpesten.

-"bij het schoolhoofd klagen" (?) In dit topic gaat het over Tweakers zelf en een stukje moderatie, vandaar de post- en idd bedoeld om mogelijk een andere visie daarop te krijgen, mijn mening is natuurlijk ook subjectief en dus gekleurd naar mij zelf (in mijn belang), maar het valt mij wel op, persoonlijk. Ook bij een eerder topic knipte je botweg stukken weg, plaatste je toch wel licht-agressieve uitingen ("moet ik harder in gaan grijpen" zonder waarschuwing vooraf bijv.) Daarnaast laat je de meningen waar de weggeknipte tekst betrekking op heeft, gewoon staan. Die bevallen je schijnbaar wel, want zij passen in jouw straat. De juiste moraal als het gaat om handelen etc.- dat doet men in China, NK en Rusland ook- vandaar de vergelijking (en beweer aub niet, dat deze niet opgaat!)

Waarom ik bij eerdere moderaties en de laatste twee geen benadering gezocht heb?

-> Omdat ik mij niet aan de indruk ontrek, dat er geen wederhoor mogelijk is- waarom modereer je anders op deze wijze? Het valt mij vaker op dat je heel stellig iets beweert (doe ik ook hoor, maar ik modereer niet), terwijl je er redelijk naast zit binnen de betreffende context, of dat je iets beweert dan wel opdraagt niet te doen door mede-posters, terwijl je het vervolgens zelf wel doet (moralistisch gedrag, 'virtuous behaviour' vertonen.)

Je bent volgens mij een zeer intelligente kerel, maar het komt over alsof je je schuldig maakt aan machtsmisbruik/misbruik van je bevoegdheid, door ongenuanceerd met de botte bijl op subjectieve wijze stukken weg te knippen, alle humor in een topic te killen (die niet jouw humor is, misschien) etc. Juist van iemand die ≥ academisch gevormd is, verwacht je als tweaker hier op het forum iets meer nuance.

Iemand een moraalridder noemen, binnen de context vd betreffende discussie zie ik niet als ongewenst (en al helemaal niet als schelden oid), omdat het eigenlijk een constatering dan wel mening tegelijk betreft en dat je alleen een dergelijk woord wegknipt, a la- maar ook een inhoudelijke vraag binnen dezelfde context wegsnoeien- dat beschouw ik echt als zeer ongewenst en wel degelijk een als duidelijke censuur.

No hard feelings hoor, ik snap best dat moderators veel werk hebben aan het 'schoonhouden' van het mooie forum, maar ik heb je nu echt meerdere malen betrapt (in meerdere topics) dat je op deze, toch wel botte wijze, modereert imo- en het lijkt mij vrij legitiem om dat ter discussie te stellen.

Wens je kritiek te leveren op mijn posts; leef je uit, van mij mag je. Ik kan voor mijzelf nadenken (althans; dat streef ik na) dus voel prima aan, of kritiek terecht is, of gewoon klinkklare quatsch. :)

(En tevens ook een reden om niet met moderators in discussie te gaan over toegepaste moderatie's, op een enkele uitzondering na- zoals in dit geval.)

[Voor 3% gewijzigd door johncheese002 op 24-02-2016 04:08]

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-02 13:24
Ik heb niemand specifiek in gedachten, maar ik herken mij wel in bovenstaande discussie over het modereergedrag. Dan voornamelijk in het forum. Sommige mensen zijn in mijn beleving wat te fanatiek of kunnen hun menselijke kant niet altijd bedwingen als het gaat om regels en het uiten van ongenoegen. Het is heel makkelijk knip en weg zonder waarschuwing. En vaak vanuit het idee, ik ben hier de baas en probeer niet mijn gezag te ondermijnen. Als ik bv ook maar zelf een beetje het gesprek dat ik zelf ben gestart terug wil sturen naar het oorspronkelijke onderwerp, omdat er discussies ontstaan die wat afwijken van de originele vraag, dan krijg ik al snel een tik op de vinger dat dit de taak is van de moderator. Dan vind ik het persoonlijk toch wel lastig om vrij te spreken en te discussiëren en ga ik te veel wegen wat ik kan zeggen.
Bij nieuwsartikelen etc word je ook snel gedownmod als een reactie naar de negatieve kant neigt, maar ik begrijp daar wel de intentie. Het moet wel inhoudelijk worden en het moet al helemaal niet gaan lijken op nujij. Al ben ik het eens dat aan de andere kant van het spectrum te veel gebruik gemaakt wordt van het puntensysteem om aan te geven hoe erg men het eens is met een bepaalde stelling. Maar ook dat is ergens wel een menselijk instinct.

Maar waar ik zelf voor wil pleiten is dat degenen met de meeste "macht" op tweakers er bewust van blijven dat hoe onschuldig het ook lijkt, een downmod of het censureren of op de vingers tikken meer indruk maakt dan je misschien zou denken. Niet bij iedereen, maar hoewel het maar een virtuele classificatie is, zijn mensen toch wel gehecht aan hun mening en vanuit een machtspositie daar een deur tegenaan te knallen kan persoonlijker worden ervaren dan het drukken op een knopje of verwijderen van een stukje tekst doet vermoeden.

En niet te vergeten dat je ook af en toe de kans loopt om verweten te krijgen dat je te weinig zelfonderzoek doet. Maar dat is niet specifiek door moderators. Dat is puur mensen ontmoedigen om hulp te vragen. Toch een soort onvriendelijkheid die ik persoonlijk erg jammer vind. Maar goed, dat staat los van tweakers en dit topic

[Voor 8% gewijzigd door TJRef op 24-02-2016 06:07]

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

TJRef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 05:55:
Ik heb niemand specifiek in gedachten, maar ik herken mij wel in bovenstaande discussie over het modereergedrag. Dan voornamelijk in het forum. Sommige mensen zijn in mijn beleving wat te fanatiek of kunnen hun menselijke kant niet altijd bedwingen als het gaat om regels en het uiten van ongenoegen. Het is heel makkelijk knip en weg zonder waarschuwing. En vaak vanuit het idee, ik ben hier de baas en probeer niet mijn gezag te ondermijnen. Als ik bv ook maar zelf een beetje het gesprek dat ik zelf ben gestart terug wil sturen naar het oorspronkelijke onderwerp, omdat er discussies ontstaan die wat afwijken van de originele vraag, dan krijg ik al snel een tik op de vinger dat dit de taak is van de moderator. Dan vind ik het persoonlijk toch wel lastig om vrij te spreken en te discussiëren en ga ik te veel wegen wat ik kan zeggen.
Bij nieuwsartikelen etc word je ook snel gedownmod als een reactie naar de negatieve kant neigt, maar ik begrijp daar wel de intentie. Het moet wel inhoudelijk worden en het moet al helemaal niet gaan lijken op nujij. Al ben ik het eens dat aan de andere kant van het spectrum te veel gebruik gemaakt wordt van het puntensysteem om aan te geven hoe erg men het eens is met een bepaalde stelling. Maar ook dat is ergens wel een menselijk instinct.

Maar waar ik zelf voor wil pleiten is dat degenen met de meeste "macht" op tweakers er bewust van blijven dat hoe onschuldig het ook lijkt, een downmod of het censureren of op de vingers tikken meer indruk maakt dan je misschien zou denken. Niet bij iedereen, maar hoewel het maar een virtuele classificatie is, zijn mensen toch wel gehecht aan hun mening en vanuit een machtspositie daar een deur tegenaan te knallen kan persoonlijker worden ervaren dan het drukken op een knopje of verwijderen van een stukje tekst doet vermoeden.

En niet te vergeten dat je ook af en toe de kans loopt om verweten te krijgen dat je te weinig zelfonderzoek doet. Maar dat is niet specifiek door moderators. Dat is puur mensen ontmoedigen om hulp te vragen. Toch een soort onvriendelijkheid die ik persoonlijk erg jammer vind. Maar goed, dat staat los van tweakers en dit topic
Kort samengevat: het Stalinistisch moderatie-beleid op Tweakers ;)

Ik deel je mening, 100%. Een keer geprobeerd de discussie aan te gaan met een moderator, na een moderatie en hop, prompt een ban te pakken voor een x-aantal dagen (weet niet meer wie dat was, maar het was een buitenproportionele ban van 1 a 2 weken), geen discussie mogelijk. Ik sta er nog perplex van, als ik er aan terugdenk- zo abrupt als dat toen ging. :/ Je reinste Goelag-praktijken imo.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

GoldenRatio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 01:07:
Een negatief woord staat niet vaak gelijk aan welgemeende kritiek, dus hier trek je een beetje vreemde conclusies. Reacties die een negatief woord bevatten krijgen zeker niet standaard een -1; positieve of negatieve kritiek krijgt als het goed onderbouwd is ook geen -1. Mocht je voorbeelden hebben waarin dat niet zo is dan ontvang ik die graag per DM en/of nodig ik je uit ze in Frontpagemoderatie te melden. De bewoording 'complete censuur' is bovendien onjuist voor reacties die op -1 staan: Ze zijn gewoon voor iedereen nog te lezen. Wel komen ze lager in de sortering omdat ze van lage kwaliteit zijn (natuurlijk is dat alleen waar als het frontpagemoderatiesysteem 100% werkt) en dat is het doel.
johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:19:
[...]

Het is nogal vervelend dat je in dit topic, dat helemaal niet over forummoderatie gaat, daar toch over begint en dan ook nog met zulke termen aan komt zetten. Serieus, wat denk je hiermee op te schieten? Constructief is het geenszins.
Ik deel je mening, 100%. Een keer geprobeerd de discussie aan te gaan met een moderator, na een moderatie en hop, prompt een ban te pakken voor een x-aantal dagen (weet niet meer wie dat was, maar het was een buitenproportionele ban van 1 a 2 weken), geen discussie mogelijk. Ik sta er nog perplex van, als ik er aan terugdenk- zo abrupt als dat toen ging. :/ Je reinste Goelag-praktijken imo.
Je krijgt écht niet zomaar een ban te pakken hoor, dus je zal wat goed fout hebben gedaan. Het is ook wel heel typisch dat je meent "Ik kan voor mijzelf nadenken (althans; dat streef ik na) dus voel prima aan, of kritiek terecht is, of gewoon klinkklare quatsch" en vervolgens elke kritiek als ongegrond, stalinistisch, Noord-Koreaans etc. wegzet en ook te eigenwijs bent om het (onafhankelijke!) Doktersteam te benaderen voor een second opinion.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:19:
[...]

Misschien helpt het als je kansloze termen zoals Soupnazi en Goelag-praktijken achterwege laat. Heb je wel door dat je jezelf daarmee diskwalificeert?

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Misschien mag ik in herinnering brengen dat het aantal sites waar reactiemogelijkheden de laatste jaren zijn verwijderd of sterk verminderd juist omdat het aantal trolls en mensen die erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk zonder enig zelfinzicht, hand over hand is toegenomen.

Wat dat betreft ben ik trots op het feit dat het hier nog wel kan, ondanks die paar met een wellicht iets ander idee van humor of wat een al dan niet terechte reactie is.

Ik zou niet graag in de schoenen van de mods staan...

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

Evest schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:24:
Het is nogal vervelend dat je in dit topic, dat helemaal niet over forummoderatie gaat, daar toch over begint en dan ook nog met zulke termen aan komt zetten. Serieus, wat denk je hiermee op te schieten? Constructief is het geenszins.
Ahum..."helemaal niet over forummoderatie gaat"? Ik lees toch duidelijk voor mijn eerste post in dit topic een aantal rake opmerkingen over het modereren o.a. en als dat slechts de FP-moderatie betreft, dan lijkt het -gelet het topic omtrent 'de algemene flair van Tweakers' geen slecht idee om daar met forummoderatie op in te haken, ook het forum is een onderdeel van wat Tweakers ooit geweest is (de core, zou ik bijna voluit zeggen.)
[...]
Je krijgt écht niet zomaar een ban te pakken hoor, dus je zal wat goed fout hebben gedaan. Het is ook wel heel typisch dat je meent "Ik kan voor mijzelf nadenken (althans; dat streef ik na) dus voel prima aan, of kritiek terecht is, of gewoon klinkklare quatsch" en vervolgens elke kritiek als ongegrond, stalinistisch, Noord-Koreaans etc. wegzet en ook te eigenwijs bent om het (onafhankelijke!) Doktersteam te benaderen voor een second opinion.
Ik weet niet meer exact waar het over ging, maar wel dat het zeer abrupt was. Na een ban zelfs via de mail geen uitleg krijgen waarom je gebanned bent, noem ik niet echt redelijk (ook al zou je ban zelf als redelijk beschouwen, in het uiterste geval) En een doktersteam benaderen, terwijl je het forum niet meer op kunt? Hoe wilde je dat bewerkstelligen?

Ik lees dat je een hoop assumpties doet (eigenlijk alleen maar), aangaande mijn 'bad behaviour' prior to the ban, zal ik maar zeggen- maar je weet het fijne er niet van af- je gaat er maar vanuit. Bijzonder. Het klinkt meer als een negatief antwoord, op een negatief klinkende klacht- vind je zelf ook niet? En voor mij hoef je het niet in "small" te schrijven hoor, alsof je daarmee behoedzamer of minder kritisch overkomt- dit is imo niet het geval.
Wokschotel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:27:
Misschien helpt het als je kansloze termen zoals Soupnazi en Goelag-praktijken achterwege laat. Heb je wel door dat je jezelf daarmee diskwalificeert?
Dat jij er aanstoot aan neemt, zegt idd wel iets- maar de vraag is meer of dat mij betreft, of degene die er iets over zegt of van vindt. Wellicht is er een duidelijke parallel zichtbaar en zijn deze woorden juist uitstekend op hun plaats en misschien ook wel de enige woorden die de juiste werking sorteren bij degenen die het aangaat.
Kort en bondig, niet om te beledigen, maar om te verbeelden en een boodschap over te brengen.
Maar goed, je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk- het staat je vrij (geen censuur!) ;)

[Voor 3% gewijzigd door johncheese002 op 24-02-2016 07:54]

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-03 12:25
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:56:
[...]
En dan staat er een keer een stukje over iets wat enigszins enterprise-waardig is (zoals nieuwe SAS-disks voor bepaalde enclosures) en dan krijg je (wederom) oeverloze comments qua open deuren "kan mooi in mijn Synology" of "ja maar 7200rpm is toch sneller". Als je dan als "echte kenner" een comment plaatst voorzien van technische informatie om iemand goed voor te lichten over zijn/haar comment, mag je vaak blij zijn net een +2 te krijgen omdat 99% van de frontpage-cijfers toch uit de koker komen van minder technische personen.

T.net is niet meer zo hardcore als het vroeger was; dat zal waarschijnlijk ook wel komen omdat een PC (of aanverwant device) vroeger net zoveel kostte als 2 maandsalarissen and then some. Tegenwoordig kan elke smurf met een krantenwijk binnen een paar weken een mooie Chromebook kopen en zich "kenner" gaan noemen.
Dat is mij ook opgevallen, sinds er op radio reclame wordt gemaakt voor de PW is de gemiddelde tweaker meer uit de categorie Nu.nl.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:50:
[...]

Dat jij er aanstoot aan neemt, zegt idd wel iets- maar de vraag is meer of dat mij betreft, of degene die er iets over zegt of van vindt. Wellicht is er een duidelijke parallel zichtbaar en zijn deze woorden juist uitstekend op hun plaats en misschien ook wel de enige woorden die de juiste werking sorteren bij degenen die het aangaat.
Kort en bondig, niet om te beledigen, maar om te verbeelden en een boodschap over te brengen.
Maar goed, je mag er van vinden wat je wilt natuurlijk- het staat je vrij (geen censuur!) ;)
Van mij mag je hoor, maar het zegt mij voldoende dat je dergelijke termen nodig hebt om een boodschap over te brengen.

• johncheese002
  • Niet online

johncheese002

Life is a zero sum game.

letatcest schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:33:
Misschien mag ik in herinnering brengen dat het aantal sites waar reactiemogelijkheden de laatste jaren zijn verwijderd of sterk verminderd juist omdat het aantal trolls en mensen die erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk zonder enig zelfinzicht, hand over hand is toegenomen.

Wat dat betreft ben ik trots op het feit dat het hier nog wel kan, ondanks die paar met een wellicht iets ander idee van humor of wat een al dan niet terechte reactie is.

Ik zou niet graag in de schoenen van de mods staan...
OK, een goede (positieve) opmerking- alleen neem je het nu onterecht (teveel) op voor de mods imo...het lijkt wel alsof alle kritiek verstomd moet worden en er niks besproken kan worden, zonder dat daarbij dezelfde kritiek gespiegeld wordt naar de 'inferieure' users 'zonder enig zelfinzicht' :')

Dus wij tweakers moeten blij zijn, dat sommige moderators (bij lange na niet allemaal, er zitten een paar toffe gasten tussen!!!) er soms toch wel rigoreuze moderatie-gebruiken op na houden? Bijzonder.

Ik zat zo te denken, gaanderweg deze discussie- wellicht wordt het wel tijd voor een nieuwe Tweak-site, puur geconcentreerd op inhoud, (non-commercial) dwz computer-techniek, elektronica, coding, RPi, reparatie, modding etc. dat verpakt in een goed forum etc. dan kunnen de hardcore-techies zich weer gewoon met de inhoud bezig houden ipv dit soort geneuzel, als de omvang het probleem is, is dit misschien wel de oplossing.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:59
CH033 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:54:
Ars als voorbeeld? Crap, en ik zie zo al tig plaatjes die doen vermoeden dat het weinig met techniek te maken heeft, niet overzichtelijk en uitnodigend voor mij.
Het gaat me erom dat je dingen veel visueler kunt indelen in plaats van de brei met nieuwstitels die het nu is op t.net, niet om de inhoud van de plaatjes op Ars.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ircghost schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:59:
Laatst las ik een reactie waar iemand onder een bericht plaatste: "waarom staat dit op Tweakers?" Ging wel over iets ICT gericht. Ik snap dan niet waarom diegene überhaupt het artikel opent, de titel is duidelijk zat.
Het gebeurd ook steeds vaker, dat gebruikers dergelijke berichten plaatsen. Je kan echter niet verwachten dat gebruikers een artikel niet lezen, puur op de titel.

Zeker gezien het steeds breder wordende publiek wat Tweakers wil bereiken (en daarmee het - dalende - niveau), kun je gewoon niet (meer) verwachten dat gebruikers een artikel al dan niet lezen aan de hand van de titel / het onderwerp.
Soms zijn gebruikers wel benieuwd, maar blijkt het - na het gehele artikel te hebben gelezen - voor hen eigenlijk non-nieuws te zijn, bijvoorbeeld omdat zij het al wisten of dat zij bepaalde artikelen niet "Tweakers waardig" vinden. Dan kun je dus achteraf pas klagen natuurlijk.

Dat dat in de reacties gebeurd is dan weer niet de bedoeling imo en hoort dat in GR eigenlijk thuis. Echter is een reactie onder het artikel natuurlijk makkeljiker geplaatst dan dat een topic in GR is aangemaakt. Iets wat imo een gevolg is, doordat er op een steeds groter publiek wordt gericht met de artikelen.

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2016 09:14]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Ah, het jaarlijkse "Tweakers is niet meer wat het is geweest" topic is weer terug _/-\o_
johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:17:
[...]

OK, een goede (positieve) opmerking- alleen neem je het nu onterecht (teveel) op voor de mods imo...het lijkt wel alsof alle kritiek verstomd moet worden en er niks besproken kan worden, zonder dat daarbij dezelfde kritiek gespiegeld wordt naar de 'inferieure' users 'zonder enig zelfinzicht' :')

Dus wij tweakers moeten blij zijn, dat sommige moderators (bij lange na niet allemaal, er zitten een paar toffe gasten tussen!!!) er soms toch wel rigoreuze moderatie-gebruiken op na houden? Bijzonder.
Vergeet niet dat de meeste moderators dit vrijwillig doen in hun eigen tijd en daarbij heel wat berichten in de gaten moeten houden. Daarnaast leid juist het feit dat er op tweakers wat strenger gemod wordt er wel toe dat de kwaliteit van de topics niet te ver zakt. Zo worden vragen die de topic starter simpel zelf had kunnen googelen vaak gesloten of er in ieder geval op gewezen dat ze meer inzet moet tonen. Op zat andere forums waar dit niet het geval is drijft een overvloed aan onder andere simpele vraag topics er juist toe dat veel ervarener personen in de materie wegblijven.

Betekend niet dat modjes niets met terugkoppeling hoeven te doen, maar probeer het wel van alle kanten te bekijken. En ja, de ene mod is strenger en rigoureuzer dan de andere, lijken wel mensen :)
Ik zat zo te denken, gaanderweg deze discussie- wellicht wordt het wel tijd voor een nieuwe Tweak-site, puur geconcentreerd op inhoud, (non-commercial) dwz computer-techniek, elektronica, coding, RPi, reparatie, modding etc. dat verpakt in een goed forum etc. dan kunnen de hardcore-techies zich weer gewoon met de inhoud bezig houden ipv dit soort geneuzel, als de omvang het probleem is, is dit misschien wel de oplossing.
Een beetje een open deur :) maar wat let je?

• swv
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:41:
[...]

Je bedoelt zoals het aantal jaren terug was. :p

[...]
heel goed verhaal
[...]
Allereerst dank voor je uitgebreide antwoord.

Moet ik net jou treffen natuurlijk: De koning van de voedingen met een zeer waardevolle bijdrage aan de community ;) Dat zijn inderdaad waardevolle topics die ik niet kende. Voeding advies en informatie topic deel 32 is nou een typisch voorbeeld van een zeer mooie uitgebreide TS met waardevolle informatie welke best wijder verspreid kan worden in de vorm van wikihow/frontpage met trefwoorden en/of quotes daaruit koppelen aan andere topics etc.

Ik heb jouw overige links bekeken en ik geef je zeker gelijk. Ik stel voor dat je ruilt van stoel met Willem de Moor ;) Óf is het eigenlijk wel goed zo en is men voor meer voedingsadvies welkom bij de community? Ik zie dan wel in dat hiermee het gevaar ontstaat dat de kwaliteit van de frontpage zakt als de community het dan gaat opvangen doordat we werk uit handen nemen van de crew.
Ramon schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:34:
[...]

Het gaat me erom dat je dingen veel visueler kunt indelen in plaats van de brei met nieuwstitels die het nu is op t.net, niet om de inhoud van de plaatjes op Ars.
Het oog wil ook wat maar ik vind het wel makkelijk eigenlijk dat ik bij Tweakers in één oogopslag kan zien wat het nieuwste nieuws is. RSS feed achtig zegmaar. Een site met allemaal foto's in tegels vind ik wel mooier, maar niet overzichtelijker. De frontpage is natuurlijk stapje voor stapje aangepast/verbetert dus vallen verbeteringen minder op, maar op z'n tijd een echt nieuw design zie ik ook wel zitten. Dat opent de weg voor een grondige herindeling van de frontpage. Wellicht kan er dan een prominente wikiguide op de frontpage komen met links naar waardevolle informatietopics en -wiki's over (computer)hardware uit de community.

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
letatcest schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:31:
[...]

ik zeg, zoekfunctie: "Skylake".

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:50:
[...]

Ahum..."helemaal niet over forummoderatie gaat"? Ik lees toch duidelijk voor mijn eerste post in dit topic een aantal rake opmerkingen over het modereren o.a. en als dat slechts de FP-moderatie betreft, dan lijkt het -gelet het topic omtrent 'de algemene flair van Tweakers' geen slecht idee om daar met forummoderatie op in te haken, ook het forum is een onderdeel van wat Tweakers ooit geweest is (de core, zou ik bijna voluit zeggen.)
Nergens gaat het over forummoderatie, dat maak jij ervan en je ziet het als een reden dit topic te kapen, dat vind ik jammer. Je maakt het zo breed dat er eigenlijk niet meer over te discussiëren valt.
[...]

Ik weet niet meer exact waar het over ging, maar wel dat het zeer abrupt was. Na een ban zelfs via de mail geen uitleg krijgen waarom je gebanned bent, noem ik niet echt redelijk (ook al zou je ban zelf als redelijk beschouwen, in het uiterste geval) En een doktersteam benaderen, terwijl je het forum niet meer op kunt? Hoe wilde je dat bewerkstelligen?
Geen uitleg? Lijkt me sterk. En wat dacht je van e-mail om ze te benaderen? Het adres is gewoon te achterhalen zonder account. (bemiddelaar at tweakers.net)
Ik lees dat je een hoop assumpties doet (eigenlijk alleen maar), aangaande mijn 'bad behaviour' prior to the ban, zal ik maar zeggen- maar je weet het fijne er niet van af- je gaat er maar vanuit. Bijzonder. Het klinkt meer als een negatief antwoord, op een negatief klinkende klacht- vind je zelf ook niet? En voor mij hoef je het niet in "small" te schrijven hoor, alsof je daarmee behoedzamer of minder kritisch overkomt- dit is imo niet het geval.
Bij een ban mag ik ervan uitgaan dat je iets hebt uitgehaald wat niet toegestaan is, zo simpel is het. Maar als jij het onterecht vindt, prima dat is je goed recht, maar zo'n specifieke case maar afspiegelen op alle mods is eigenaardig.
johncheese002 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:17:
[...]

:? Als je een punt probeert te maken slaag je daar niet erg in; je legt mensen woorden in de mond en generaliseert flink.
Kijk, nu kom je meer ontopic (vandaar de small bij de rest van de tekst). Zoals anderen al opmerken: Wat let je? Ik denk echter dat de (tech)wereld te veel veranderd is en dat er minder is om over te schrijven naast dat het niet-commerciëel nogal een range aan onderwerpen is om je hobby van te maken.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 00:03
En de doelgroep verandert: hoeveel mensen bouwen nog pc's, modden electronica of hacken hun koffiezetter nog?

Er zijn steeds minder mensen die daar hun hobby van maken, dus als je als 'tech-site' je niche te klein maakt dan eindig je in het niets. In zekere zin bestaat de tweakers van voor 2000 ook niet meer omdat de gebruikers van toen niet meer bestaan.

Overigens mooi als er ruimte is voor diehard tweakers, maar helaas zie je de fora waar dit prima kan niet echt drukker worden. Zelf al een kleine 10 jaar terug geaccepteerd dat de site geen hobby object is en met commercieel belang gerund wordt. Logisch, al verloor het zo wat charme.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• swv
Evest schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:47:
Kijk, nu kom je meer ontopic (vandaar de small bij de rest van de tekst). Zoals anderen al opmerken: Wat let je? Ik denk echter dat de (tech)wereld te veel veranderd is en dat er minder is om over te schrijven naast dat het niet-commerciëel nogal een range aan onderwerpen is om je hobby van te maken.
Misschien is het niet eens zo'n gek idee om subsites in te richten binnen het domein tweakers.net. Webwinkel Coolblue is ook succesvol geworden vanwege de categorisering in honderden shops (en natuurlijk de service) terwijl het assortiment middels de zoekfunctie wel verbonden is aan elkaar aan het bovenliggende domein coolblue.nl. NUtech, waar ik nooit kom, categoriseert nieuws in Algemeen, Internet, Mobiel, Gadgets, Games en Apps. Nou hoeft dat niet 1 op 1 worden overgenomen, maar een .hardware .smartphone .games .internet .domotica subdomein zou zomaar succesvol kunnen zijn ipv alles op de grote hoop.

Ik zuig dit nu uit mijn duim d:)b dus wellicht dat je het hele idee zo -beargumenteerd- kan afschieten :P

• zeef
sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Misschien is het niet eens zo'n gek idee om subsites in te richten binnen het domein tweakers.net. Webwinkel Coolblue is ook succesvol geworden vanwege de categorisering in honderden shops (en natuurlijk de service) terwijl het assortiment middels de zoekfunctie wel verbonden is aan elkaar aan het bovenliggende domein coolblue.nl. NUtech, waar ik nooit kom, categoriseert nieuws in Algemeen, Internet, Mobiel, Gadgets, Games en Apps. Nou hoeft dat niet 1 op 1 worden overgenomen, maar een .hardware .smartphone .games .internet .domotica subdomein zou zomaar succesvol kunnen zijn ipv alles op de grote hoop.

Ik zuig dit nu uit mijn duim d:)b dus wellicht dat je het hele idee zo -beargumenteerd- kan afschieten :P
Die verticals hebben we jaren aangeboden. De gekleurde stippen voor het nieuws zijn daar een overblijfsel van. Geen hond die dat middel gebruikte.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:33:
maar een .hardware .smartphone .games .internet .domotica subdomein zou zomaar succesvol kunnen zijn ipv alles op de grote hoop.

Als je nu een nieuw device hebt voor smartphones, waarmee je via internet verbinding maakt met je domotica, en er ook spelletjes op kan spelen, waar plaats je die dan? :P

Nu heeft een veel bredere markt, sport, nieuws, zakelijk, etc liggen veel verder uit elkaar dan smartphone en internet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zeef
NiGeLaToR schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:53:
En de doelgroep verandert: hoeveel mensen bouwen nog pc's, modden electronica of hacken hun koffiezetter nog?

Er zijn steeds minder mensen die daar hun hobby van maken, dus als je als 'tech-site' je niche te klein maakt dan eindig je in het niets. In zekere zin bestaat de tweakers van voor 2000 ook niet meer omdat de gebruikers van toen niet meer bestaan.

Overigens mooi als er ruimte is voor diehard tweakers, maar helaas zie je de fora waar dit prima kan niet echt drukker worden. Zelf al een kleine 10 jaar terug geaccepteerd dat de site geen hobby object is en met commercieel belang gerund wordt. Logisch, al verloor het zo wat charme.
Dat is inderdaad wat wij in de verschuivingen zien. De interesse verschuift van hardcore componenten naar andere zaken. Vroeger was iemand druk met overclocken, nu met maken van ROMs voor Chinese tablets. Van het zelfbouwen van PC's naar de toepassing van domotica in huis. We zien dat ook in de cijfers. Een achtergrond over domotica scoort bijna vijf keer zoveel lezers als die over de Skylake-architectuur. Wij schuiven dan mee qua content. Daarbij houden we altijd de tweakers tech insteek hoog in ons vaandel.

Sommigen zeggen dat het allemaal maar oppervlakkig is geschreven voor de gemiddelde consument. Ook dat is niet waar. We zitten met het simpele feit dat er veel aanbod is en dat we niet ongelimiteerd redactionele/review capaciteit is. Het is keuzes maken bij wat we doen. De ene review is kort, de andere is lang. We doen in ieder geval ons stinkende best om de zaken die jullie interesseren te previewen, beschrijven en testen.

Daarbij nog de opmerking dat 'we niet diep genoeg op de materie ingaan'. Laten we daarbij voorop stellen dat we voor de echte connaisseurs nooit diep genoeg ingaan op de materie. Als je je 4 weken kan focussen op een product, dan ga je inderdaad details naar boven halen die wij missen. De ratrace om diepstgaande kennis gaan we altijd verliezen van deze categorie. Is dat erg? Voor de expert ongetwijfeld. Voor de geïnteresseerde lezer niet. Die krijgt voldoende informatie van Tweakers om een gefundeerde keuze te maken.

Wij moeten dagelijks de balans vinden tussen diepgang van de review en de hoeveelheid reviews, nieuws, etc. etc. Daarbij doen we ongetwijfeld mensen tekort. However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed. ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Dat is inderdaad wat wij in de verschuivingen zien. De interesse verschuift van hardcore componenten naar andere zaken. Vroeger was iemand druk met overclocken, nu met maken van ROMs voor Chinese tablets. Van het zelfbouwen van PC's naar de toepassing van domotica in huis. We zien dat ook in de cijfers. Een achtergrond over domotica scoort bijna vijf keer zoveel lezers als die over de Skylake-architectuur. Wij schuiven dan mee qua content. Daarbij houden we altijd de tweakers tech insteek hoog in ons vaandel.
De gewone gebruiker kan die cijfers niet meer zien, pageviews worden niet meer weergegeven. Maar van wat ik mij herinner zijn BBG's en videokaart reviews bijvoorbeeld altijd erg populair.

Het domotica artikel is daarnaast ook gewoon beter als het Skylake artikel, wat het niet zo vreemd maakt dat die populairder is. Daarnaast worden er ook veel verschillende producten getest waardoor men door Google en de zoekfunctie op een bepaald product ook veel eerder op dat artikel komt.
We doen in ieder geval ons stinkende best om de zaken die jullie interesseren te previewen, beschrijven en testen.
Dat wordt niet tegengesproken, alleen dat het beter kan.
Daarbij nog de opmerking dat 'we niet diep genoeg op de materie ingaan'. Laten we daarbij voorop stellen dat we voor de echte connaisseurs nooit diep genoeg ingaan op de materie. Als je je 4 weken kan focussen op een product, dan ga je inderdaad details naar boven halen die wij missen.
Van mij hoef je echt niet een Kid Jansen review te schrijven, want dat is idd weken achter elkaar door werken aan één review.

Als ik mijn reviews er dan bij pak dan is dat toch heel wat minder werk. In één dag bij Cooler Master vier voedingen getest en dat is ongeveer anderhalf uur per voeding. Dat is het testen, dan alleen het schrijven nog, veel werk, maar niet alles hoeft opnieuw geschreven te worden, ook tabellen niet. Bij de tweede, derde en vierde review kun je heel wat tekst en tabellen gebruiken van de eerste keer. Dus een snelle schrijver is daar misschien een volledige dag mee bezig en een wat langzamere twee dagen. Het hoeft echt niet weken tijd te kosten om een goede review te schrijven en je hoeft echt niet veel geld uit te geven aan allemaal nieuwe apparatuur.
De ratrace om diepstgaande kennis gaan we altijd verliezen van deze categorie. Is dat erg? Voor de expert ongetwijfeld. Voor de geïnteresseerde lezer niet. Die krijgt voldoende informatie van Tweakers om een gefundeerde keuze te maken.
En als het artikel nu niet klopt dan is het misinformatie.

Maar vergeet niet te reageren: -The_Mask- in "Tweakers niet meer wat het geweest was."

[Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 24-02-2016 11:59]

AMD Nieuwsdiscussie

• swv
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Die verticals hebben we jaren aangeboden. De gekleurde stippen voor het nieuws zijn daar een overblijfsel van. Geen hond die dat middel gebruikte.
Ik kan het mij eerlijk gezegd niet meer voor de geest halen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik pas vanaf 2014 echt actief ben (daarvoor vooral een stille lezer), dus ik geloof van harte dat er al veel geëxperimenteerd en niet succesvol gebleken is. Wat ik al zei is dat ik op nu.nl ook nooit doorklik naar NUtech en dus alleen het hap-slik-weg-nieuws lees op de voorpagina :o

Maar heeft een echt subdomein binnen het frame van tweakers.net, zo'n vertical (?), echt geen kans van slagen dan? De categorieën die ik noemde waren er wellicht wat veel, maar een computerhardware subdomein moet toch nog wel genoeg geïnteresseerden trekken? Ik weet niet hoe het bij andere tweakers zit maar ik kijk op de frontpage nooit naar de items 'Het bekijken waard' 'Uitgelichte gebruikersreviews' 'Nu op het forum' en 'populaire tweakblogs'. Het is natuurlijk wel een leuke manier om aan te prijzen wat er binnen de community gebeurd, maar juist omdat tweakers zo breed is geworden, is er weinig samenhang in wat je dan te zien krijgt. Stel dat je dan zo'n subdomein hebt met een eigen frontpage, dan blijven items van de community veel langer staan en kunnen breder worden uitgemeten. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar zomer een review geschreven over de Apple Watch die zeer werd gewaardeerd. Het was mijn eerste dus ik vond het bere interessant om te zien hoe die in de picture kwam. At random verscheen mijn review onder de uitgelichte gebruikersreviews vanwege de +3 moderatie. Dat heeft voor veel views gezorgd. Na een paar dagen was mijn review niet meer te zien want het aanbod overschaduwt dan de 'parels'. Pas nadat ik in de top 3 van gebruikersreview van de maand stond was er weer even een opleving. Nou is de smartwatch nog niet een populaire productcategorie dus ik zal daar ook geen verdere conclusies aan verbinden.

Wat ik ermee wil zeggen is dat gevonden worden het lastigst is. En dat hoeft dan niet eens over reviews te gaan, maar ook over de bergen aan informatie waar onder andere -The_Mask- aan bijdraagt en zoals hier aangehaald de succesvolle videoseries door Tweakers zelf gemaakt. Met een subdomein kan je de gecategoriseerde items langer en misschien nog in grotere aantallen tonen met een bredere koppeling naar de pricewatch, forum en tweakblogs op die gespecificeerde onderwerpen ipv nu van alles een beetje. Echter, je hebt wel gelijk wanneer je stelt dat mensen er dan wel naartoe moeten klikken. Is er dan niet een pagina ontwerp te verzinnen zodat bezoekers haast niet om subdomeinen heen kunnen zonder de samenhang te verliezen?

Ik weet het het is makkelijk praten zo maar de frustraties in dit topic en de andere door de jaren heen komen ook niet zomaar uit de lucht vallen. Nogmaals, ik ken de statistieken niet en ik ben geen webdesigner. Ik vind het leuk om Tweakers te bezoeken en draag graag bij aan de community, zo ook in dit topic :)

• -The_Mask-
  • Niet online
http://core.tweakers.net was zo'n subdomein. Core staat dan voor hardware, de link werkt nog steeds al is het nu wel heel anders doordat de lay-out van Tweakers in de jaren nogal veranderd is.

AMD Nieuwsdiscussie

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Evest schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:47:
Nergens gaat het over forummoderatie, dat maak jij ervan en je ziet het als een reden dit topic te kapen, dat vind ik jammer. Je maakt het zo breed dat er eigenlijk niet meer over te discussiëren valt.
Als ik de topic titel lees gaat het hier over heel tweakers.
Geen uitleg? Lijkt me sterk. En wat dacht je van e-mail om ze te benaderen? Het adres is gewoon te achterhalen zonder account. (bemiddelaar at tweakers.net)
Allerlei dingen kunnen veel duidelijker en makkelijker gelinkt worden dan nu.
Bij een ban mag ik ervan uitgaan dat je iets hebt uitgehaald wat niet toegestaan is, zo simpel is het. Maar als jij het onterecht vindt, prima dat is je goed recht, maar zo'n specifieke case maar afspiegelen op alle mods is eigenaardig.
Heel menselijk en zelfs gewoon om jouw ervaringen ergens mee als kenmerk van die groep te zien.
:? Als je een punt probeert te maken slaag je daar niet erg in; je legt mensen woorden in de mond en generaliseert flink.
Mischien omdat er geen serieuze reactie lijkt te komen? (waarbij een niet erkennende reactie "duidelijk" als niet serieus word ervaren?)
... Ik denk echter dat de (tech)wereld te veel veranderd is en dat er minder is om over te schrijven ...
Ja de wereld is veranderd, maar waar technische ontwikkeling is kan daarover diepgaand worden geschreven.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:28:
Dat is inderdaad wat wij in de verschuivingen zien. De interesse verschuift van hardcore componenten naar andere zaken ... Wij schuiven dan mee qua content. Daarbij houden we altijd de tweakers tech insteek hoog in ons vaandel.

Sommigen zeggen dat het allemaal maar oppervlakkig is geschreven voor de gemiddelde consument... We zitten met het simpele feit dat er veel aanbod is en dat we niet ongelimiteerd redactionele/review capaciteit is. ... We doen in ieder geval ons stinkende best om de zaken die jullie interesseren te previewen, beschrijven en testen.
...
Wij moeten dagelijks de balans vinden tussen diepgang van de review en de hoeveelheid reviews, nieuws, etc. etc. Daarbij doen we ongetwijfeld mensen tekort. However, in waardering in alle onderzoeken en in bezoekcijfers zien we nog steeds een validatie van onze keuzes. Onze lezers zijn tevreden en komen steeds weer terug voor meer. Blijkbaar doen we tussen alle #fail wel iets goed. ;)
Je bevestigd hierbij de topic titel: Tweakers niet meer wat het geweest was.
Tweakers dwaald af naar de nieuwe gemiddelde bezoeker.
Om het gemeen te zeggen: leuk al die excuses die je geeft.
Op zijn eerlijkst: helaas begrijpelijk.
Subjectief: tweakers glijd af. (heeft veel te maken met de vele onzin reacties die niets toevoegen of erger)

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee