Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eYE83ImiFhTzCBW5oHJAUM82/full.png

Allereerst welkom in het grote topic der computer voedingen. :)

Het doel van dit topic is het zoveel mogelijk geven van informatie wat betreft voedingen. De voeding van de computer is namelijk één van de belangrijkste onderdelen van de computer.
  • Een slechte voeding kan namelijk zorgen voor een instabiele computer.
  • Een slechte voeding kan de levensduur van alle onderdelen van een PC drastisch verkorten.
  • Wat ook vaak het geval is bij "goedkope" voedingen is dat ze bij lange na niet het beloofde vermogen kunnen leveren. Vaak bezitten deze voedingen ook geen goede beveiling tegen overbelasting, waardoor ze nog wel eens willen ontploffen. Ontploffende voeding is het laatste wat je wilt, want dit kan direct het einde van de PC betekenen.
Naast de informatie die je hier kunt vinden, kun je hier ook terecht voor al je vragen wat betreft voedingen.
Voor advies voor de juiste voeding voor jou kun je hier dus ook terecht, maar dan is er wel informatie nodig.
  • Als eerste de onderdelen van de PC zelf dus, vooral de processor, videokaart en het aantal HD's zijn van belang.
  • Ga je CPU en eventueel de videokaarten overklokken en als je dit gaat doen is het ook handig om te weten tot hoe ver je dit van plan bent. Hoe verder overgeklokt hoe meer de PC immers verbruikt.
Met de twee punten hierboven weet je hoeveel de PC maximaal gaat verbruiken, maar dan is het ook handig om te weten wat je eisen zijn aan de voeding. Sommige mensen willen namelijk een hele stille voeding, of één met een goed rendement (efficiëntie), sommigen willen een modulaire voeding, of alle drie dat kan natuurlijk ook. Wat ook handig is om te vermelden is wat het mag kosten. Als je bovenstaande dingen vermeld kan ongetwijfeld de meest geschikte voeding voor jou worden uitgezocht.

Een andere mogelijkheid is dat je de voeding al hebt en je wilt weten of het een beetje goede voeding is of als de een beoogde upgrade nog wel aan kan. Ook voor deze vragen kun je hier terecht. Het mooist zou zijn dat je een foto van de zijkant waar de specificaties (duidelijk leesbaar) staan zou kunnen plaatsen. Mocht dit niet het geval zijn noem dan het merk, type en het vermogen/ampère wat de voeding op de 12V kan leveren.

De topicstart is nog in aanbouw, in het vorige deel zal je meer info vinden in de topicstart

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Wat ik van plan ben om aan te schaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 16,80€ 16,80
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 165,20€ 165,20
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,16€ 95,16
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,-€ 32,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 60,99€ 60,99
1Logitech G500€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,99€ 180,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 164,01€ 164,01
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,60€ 73,20
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 230,-€ 460,-
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 138,50€ 138,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.423,85

oorspronkelijk had ik het idee om de voeding uit de BBG Nov te pakken, alleen het grote nadeel van deze voeding is dat hij semi-modulair is. Alles kabels zitten er aan, en je kunt er wat bij prikken.

Wat ik zoek is een efficiënte stille voeding 80 plus gold bij voorkeur, uiteraard modulair.

Overclocken ben ik niet 123 van plan (is volgens mij met deze setup ook niet nodig) Maar de mogelijkheid om het te doen zou wel fijn zijn.
vanisher schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:40:
alleen het grote nadeel van deze voeding is dat hij semi-modulair is. Alles kabels zitten er aan, en je kunt er wat bij prikken.
Bijna alle kabels die je sowieso nodig hebben zitten er vast aan, er is maar één kabel die je niet gebruikt, maar die kun je echt prima wegwerken in de behuizing.

Maar als je toch graag een volledig modulaire voeding wil, dan is de pricewatch: Corsair Professional Gold AX650 een prima optie.

AMD Nieuwsdiscussie

• vanisher
Kom ik met 650w uit de voeten met de 2 videokaarten?
Voordeel van de Corsair is dat deze Plus gold is, de XFX is Plus Bronze geloof ik.

• vanisher
Je hebt helemaal gelijk! Ik zag door de kabels het bos even niet meer. De XFX staat weer op het wensen lijstje.
Nu nog een cooler en dan ben ik klaar.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Hm, topicstart nog in aanbouw :p Vond het al een vrij summiere TS, zeker in vergelijking met de huge TS van de vorige delen ;) Maar ik ben benieuwd hoe mooi die nog gaat worden!
Ik heb wel twee kleine aanpassingen voor je, waarvan ik vind dat die in een TS goed horen te staan:
Voor advies voor de juiste voeding voor jouw kun je hier dus ook terecht, maar dan is er wel informatie nodig.
Als je bovenstaande dingen vermeld kan ongetwijfeld de meest geschikte voeding voor jouw worden uitgezocht.
In beide zinnen moet jou gebruikt worden, dus zonder w. Als het woord een bezittelijk voornaamwoord is (jouw voeding, uw tas, etc.) dan plak je er een w achter. Is het gewoon een persoonlijk voornaamwoord (die voeding is van jou, wij kunnen met u praten, etc) dan geen w ;)
Komt misschien zeikerig over, maar naar mijn mening horen dit soort dingen, zeker in een TS, goed te staan!

Anoniem: 423698

Ik had een voeding, maar die is ontploft. Heeft iemand van jullie een tip voor een nieuwe voeding die in mijn systeem kan.

MSI P6NGM
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E7400 @ 2.80GHz (2 CPUs)
Ati Radeon HD5770
De ontplofte voeding: FSP 250Watt Voeding (?)
Er zit nu 3GB in, maar maak er meteen 4GB van als ik de voeding koop
Windows 7, 64-bits

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 423698 op 17-11-2011 15:00 ]

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Anoniem: 423698 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:00:
Ik had een voeding, maar die is ontploft. Heeft iemand van jullie een tip voor een nieuwe voeding die in mijn systeem kan.

MSI P6NGM
Ati Radeon HD5770
Windows 7, 64-bits
ik heb een leuke 400W voeding voor je :)
enigste nadeel is dat ik die pas rond maandag/dinsdag kwijt wil aangezien ik nog geen nieuwe heb.

V&A aangeboden: Upgradekit, 400W voeding en HD5450

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
xeoMe schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:04:
[...]

ik heb een leuke 400W voeding voor je :)
enigste nadeel is dat ik die pas rond maandag/dinsdag kwijt wil aangezien ik nog geen nieuwe heb.

V&A aangeboden: Upgradekit, 400W voeding en HD5450
Verkoop van producten hoort in, hoe kan het ook anders, Vraag & Aanbod dus je hoeft je verkoopwaar hier niet aan te komen prijzen..

Dan komt daar nog bij dat het gewoon geen goede voeding is die je aanbied dus ik zou niemand aanraden om deze over te nemen of je moet een erg beperkt budget hebben.
Hoe oud is die voeding met wel ''meer dan 70%!'' efficientie eigenlijk? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 17-11-2011 16:40 ]

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Beste Douwe,

Ik had even een ckeck vraag over het volgende.

Wil namelijk na een financiele meevaller mijn pc upgraden, met een nieuwe voeding en een 2e videokaart.

Wil even zeker weten dat dit fatsoenlijk zijn werk zal gaan doen, zonder dat ik later weer moet gaan veranderen. Heb heb liefste alles in 1x goed voor elkaar.

Setup nu :

i7 860 (nog stck, niet voor lang)
Asus maximus formula 3
Asus 5870 1gb
8 gb corsair dominator ddr3 1600 MHz
Ocz vertex 2 120 GB ssd
7x enermax apolish red 120 mm fan
Fancontroler
Corsair h50 cpu cooler
standard dvd drive
Hyper 580 watt voeding

Dit is mijn nu nog bestaan config, die wil ik wil upgraden met het volgende:

Een 2e 5870, dus crossfire

pricewatch: Corsair HX750W Zal deze voeding de gehele setup met starks als alles weer voor elkaar is met overclock lekker soepel lopen of .........???!!

Graag hier even je mening over

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Redblader
gumbal696 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:44:
Beste Douwe,

Ik had even een ckeck vraag over het volgende.

Wil namelijk na een financiele meevaller mijn pc upgraden, met een nieuwe voeding en een 2e videokaart.

Wil even zeker weten dat dit fatsoenlijk zijn werk zal gaan doen, zonder dat ik later weer moet gaan veranderen. Heb heb liefste alles in 1x goed voor elkaar.

Setup nu :

i7 860 (nog stck, niet voor lang)
Asus maximus formula 3
Asus 5870 1gb
8 gb corsair dominator ddr3 1600 MHz
Ocz vertex 2 120 GB ssd
7x enermax apolish red 120 mm fan
Fancontroler
Corsair h50 cpu cooler
standard dvd drive
Hyper 580 watt voeding

Dit is mijn nu nog bestaan config, die wil ik wil upgraden met het volgende:

pricewatch: Corsair HX750W Zal deze voeding de gehele setup met starks als alles weer voor elkaar is met overclock lekker soepel lopen of .........???!!

Graag hier even je mening over
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
Moet ook voldoende zijn en is ook een erg goede voeding, voor een hele mooie prijs. :)

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 03:26
Redblader schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:49:
[...]

Moet ook voldoende zijn en is ook een erg goede voeding, voor een hele mooie prijs. :)
Als hij de 860 gaat overklokken (en wellicht ook een klein beetje de 5870's, is zo gedaan) lijkt 650 watt me wel een beetje aan de magere kant. Ben echter geen expert, maar ik zou er een 750 watt model inzetten.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 15:16
vanisher schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:51:
Kom ik met 650w uit de voeten met de 2 videokaarten?
Voordeel van de Corsair is dat deze Plus gold is, de XFX is Plus Bronze geloof ik.
Seasonic X-660
Seasonic X-760

Beide voedingen zijn volledig modulair, en dan ook echt alles kan los. Daarnaast een stille voeding van hoge kwaliteit.

Specs

• Redblader
Freaky Maus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:05:
[...]

Seasonic X-660
Seasonic X-760

Beide voedingen zijn volledig modulair, en dan ook echt alles kan los. Daarnaast een stille voeding van hoge kwaliteit.
De Corsair is precies dezelfde voeding intern als die Seasonic. ;)
ikheetkoen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:59:
[...]

Als hij de 860 gaat overklokken (en wellicht ook een klein beetje de 5870's, is zo gedaan) lijkt 650 watt me wel een beetje aan de magere kant. Ben echter geen expert, maar ik zou er een 750 watt model inzetten.
Ook met overclock moet een goede 650 watt voeding wel voldoende zijn, de i7 860 heeft een TDP van 95w en een 5870 heeft een TDP van 188w.
Stock zit je dan met de grootverbruikers aan de 188+188+95=471 watt als alles op maximaal TDP draait wat in een realistische situatie nooit zal gebeuren.
De XFX 650w kan 636w over de 12v lijn leveren dus dan heb je op stock nog een marge van 165w.
Toch nog ruimte zat om een beetje te overclocken? Alle andere onderdelen zullen hooguit 20w extra op het totaal zijn en dan nog, je gaat in een realistische situatie nooit alles in een PC 100% belasten.

[ Voor 47% gewijzigd door Redblader op 17-11-2011 17:48 ]

Mr_Size schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:20:
Komt misschien zeikerig over, maar naar mijn mening horen dit soort dingen, zeker in een TS, goed te staan!
Ik vind ook dat het goed moet, alleen maak ik wel eens een typfaut.
Anoniem: 423698 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:00:

MSI P6NGM
Ati Radeon HD5770
Windows 7, 64-bits
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 is een goede niet al te dure voeding.
gumbal696 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:44:

Ja, maar voor hetzelfde geld zijn er ook beteren of voor minder vergelijkbaren.

Maar wat zijn je eisen aan de voeding? Modulair? Hele stille voeding? Of erg efficiente voeding of iets anders?
Redblader schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:49:
[...]

Tegenwoordig is de prijs niet meer bijzonder, de voeding is aardig duurder geworden.
Redblader schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:43:
[...]

De Corsair is precies dezelfde voeding intern als die Seasonic. ;)
De Corsair AX650 is idd gebaseerd op de Seasonic X-660 en de AX750 op de X-760, maar de Corsairs zijn goedkoper omdat Seasonic niet wil concurreren met Corsair. Je moet je klant natuurlijk wel te vriend houden, vooral als het een erg grote klant is.

AMD Nieuwsdiscussie

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:52:
[...]

[...]

[...]

Waar ik op doelde is dat ik een nieuwe voeding wil die gereed is voor 2 5870, met daarbij ook alle bijbehorende kabel. Ja ook modulair, en ik kan deze overnemen van iemand en het leek mij wel een geschikte voeding. Cappacitijd genoeg, modulair, 4x pci kabels voor de videokaarten, en krachtig genoeg voor eventueele toekomstdingen, zoals extra hdd's, goede stevige overklock e.d .

Is dit dan een goede voeding voor mijn doeleinde?

Maar wat zijn je eisen aan de voeding? Modulair? Hele stille voeding? Of erg efficiente voeding of iets anders?

[...]

Tegenwoordig is de prijs niet meer bijzonder, de voeding is aardig duurder geworden.

[...]

De Corsair AX650 is idd gebaseerd op de Seasonic X-660 en de AX750 op de X-760, maar de Corsairs zijn goedkoper omdat Seasonic niet wil concurreren met Corsair. Je moet je klant natuurlijk wel te vriend houden, vooral als het een erg grote klant is.

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:52:
[...]

[...]

;;;;;

[...]

Stilte is op zich lekker mee genomen, mag , maar is geen pré. Moet zekers te weten modulair zijn, ivm het zo schoon mogelijk houden van kabel in de kast, efficientie is ook wel prettig.

Las goede berichten over deze voeding, heeft modulair gezien de mogelijkheid om 2 videokaarten aan te sluiten zonder gedoe met verlengkabels of molex oplossingen. Gewoon volwaardig de mogelijkheid voor 2 videokaarten.

[...]

[...]

Stilte is op zich lekker mee genomen, mag , maar is geen pré. Moet zekers te weten modulair zijn, ivm het zo schoon mogelijk houden van kabel in de kast, efficientie is ook wel prettig.

Las goede berichten over deze voeding, heeft modulair gezien de mogelijkheid om 2 videokaarten aan te sluiten zonder gedoe met verlengkabels of molex oplossingen. Gewoon volwaardig de mogelijkheid voor 2 videokaarten.

[ Voor 13% gewijzigd door gumbal696 op 17-11-2011 20:15 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:28
Wat is het nut van deze 2 lege quotes?
gumbal696 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:14:
[...]

Dan zou ik uit één van deze drie voedingen kiezen.
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W review van de 775W versie.
pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition review van deze voeding, ja de kleuren zijn anders.
pricewatch: Corsair Professional Gold AX650 review van de AX750

AMD Nieuwsdiscussie

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

ikheetkoen schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:59:
[...]

Gaat voor beide geleden inderdaad. Vergeten te zeggen in me vorige post. Maar als alles werkend is wil ik er wel voor gaan om de boel omhog te gooien. En wil uiteraard wel ruimte overhouden voor eventuele uitbreidingen in me systeem, voor bv andere hardware.

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Maar de vraag of die voeding die ik aandroeg goed genoeg zou zijn ? wat is je oordeeel daarover?

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

Nilsepils schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:18:
Wat is het nut van deze 2 lege quotes?
Ging iets niet helemaal lekker hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696

gumbal696

bla bla bla

-The_Mask- schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:09:
[...]

O ja dat zou ik er nog bijzetten, maar was ik vergeten. :p
De XFX ProSerie 750W en de Corsair HX750W zijn qua prestaties en kwaliteit aardig vergelijkbaar, de XFX is alleen beter geprijst.
ik kan hem namelijk voor een gunstig prijsje kopen hier uit de V&A dus vandaar dat ik liever niet voor die andere voedingen ga anders ga ik buiten mijn budget.

Thnks voor de opheldering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:24

BPP

Ik heb goedkoop een HD4870 weten te fixen. Alleen mijn voeding is ongelooflijk buts.
Ik kan dan ook gratis een 430-pmsp 400 watt van coolermaster of een Coolermaster Elitepower 400 watt regelen.

Mijn setup.

AMD Phenom X4 840 processor
4GB RAM geheugen
500 GB Harddisk
DVD Brander
HD 4870

Ben niet van plan om over te klokken van wat dan ook. Puur af en toe Fifa spelen op de PC. Heb alleen geen idee of bovenstaande voedingen voldoende zijn of toch voor een nieuwe moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik weet niet zeker of dit specifiek genoeg is, maar ik ga een pc samenstellen met
- een core i5 2500
- en h67 moederbord
géén grafische kaart
2 harde schijven, SSD, DVD station etc

Daarbij vraag ik mij af:
- heveel watt heb ik ongeveer nodig voor de voeding? kan ik met minder dan 400 watt toe?
- raden jullie me aan om, voor plm €50, een "betere" tweedehands te kopen of een vor dei prijs gangbare nieuwe? Ik hecht wel aan een stille, efficiënte voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door jelmervb op 18-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:28
Heb je een lijst gemaakt (inventaris) want die kan je namelijk in z'n geheel kopieren is voor ons ook makkelijker :) dit is namelijk niet specifiek genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
Dank je, dat scheelt.

Mooie tip, vrij duur wel, die huntkey, maar lijkt toch wel ideaal. Stil en super zuinig.

Maar als ik nog even denk, dan zou ik ook met een goede kwaliteit 250 watt voeding toe moeten kunnen. Bij een iets lagere efficientie zou ik dan al met al toch minder energie kunnen verbruiken, of zie ik dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:50
Misschien een offtopic vraag, maar een zoek een nieuwe voeding voor een cooler master cavalier met een voeding van 86x120x155mm.

Weet iemand of z'n voeding te koop is in een normale winkel ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Tweakers,

Ik heb net een nieuwe videokaart voor 2 dagen ongeveer namelijk een XFX HD6870.
Mijn computer stond 12 uur ongeveer aan en toen ging het beeld naar zwart en moest ik de pc hard uitzetten.
toen opnieuw opgestart en na 5 minuten kreeg ik precies hetzelfde probleem.

Ik denk dat mijn voeding te zwak is voor dit systeem kan iemand dit aantonen o.i.d.

Specs:
Intel DG43NB
Q8200 2.33Ghz
4GB
3 Harddisk sata
2 DVD (IDE)
XFX HD6870 1GB
400W AF400-PNX

Ik heb de 2 DVD IDE losgekoppeld aangezien ik die toch niet gebruik.
Wat kan ik nu nogmeer tijdelijk oplossen?
Maandag waarschijnlijk direct een nieuwe 650w voeding bestellen van adata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb deze week een nieuwe videokaart gehaald en nu vermoed ik dat mijn voeding te licht is.

Mijn specs:
ASUS socket AM3+ mATX mobo
AMD Phenom II X4 910e 2.6 GHz (65W)
ASUS GeForce GTX560 Ti TOP
2x4GB DDR3
1x HDD, 1x DVDRW

Dit alles is momenteel op een FSP400-60GLN voeding aangesloten. Specs: http://www.silentpcreview.com/article280-page1.html. Bij de 12V zie ik 15A staan, zou dat voldoende moeten zijn voor mijn videokaart?

Wat voor voeding zou anders aan te raden zijn? Ik wil eigenlijk niet meer dan 60 euro uitgeven. Ik had een voeding van OCZ gezien (ModXstream Pro 600W), maar ik zag dat OCZ in het BBG Videokaartentopic afgeraden werd. Misschien de pricewatch: XFX Pro 550W?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Als je de HX520 al onhoorbaar vindt, dan heel veel voedingen wel geschikt.
Dan zou de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W ook prima kunnen, kwaliteit en prestaties zijn wel minder dan de Seasonic maar de prijs is ook een stuk lager.
pricewatch: Huntkey Jumper 300G is ook een erg goede voeding voor zijn prijs.
Heel erg bedankt voor je adviezen. Scheelt aardig wat cash ! _/-\o_

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Misschien een idee voor de TS om een aantal voedingen aan te raden die sowieso een goede keuze zijn?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
martijn--g schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:52:
Misschien een idee voor de TS om een aantal voedingen aan te raden die sowieso een goede keuze zijn?
De TS is nog niet af maar er zal vast nog wel zoiets in komen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Vraagje. Ik wil een CX500 van corsair aanschaffen. Alleen is dat een ATX voeding, Ik heb een MATX moederbord. De afmetingen van de voeding komen overeen met mijn huidige voeding. Alleen heeft de Corsair voeding 8 pins CPu aansluiting? Terwijl mijn moederbord een 4 Pins CPU aansluiting heeft? Heb ik hier gelijk in? Betekent dat ik de CX500 niet kan gebruiken?

Het gaat om deze moederbord... http://nl.msi.com/product/mb/760GM-P33.html#/?div=Detail

Daarbij heb ik een beetje gekeken naar de foto's en mijn eigen computer even opengemaakt om te kijken wat er precies aan kabels in zit. Zo zat er een kabel in mijn moederbord dat zich splitste naar 4 hele kleine pinnetjes. Volgens mij voor mijn front USB en Audiopoort. Die lijken niet op die CX500 te zitten. Betekend dit dat mijn voorste USB poorten en audiopoort niet zullen werken?

[ Voor 30% gewijzigd door BPP op 19-11-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeoMe schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:45:
Wat kan ik nu nogmeer tijdelijk oplossen?
Wat deed je toen de PC uit viel of op zwart ging.
RAILGUNNER schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:16:
Bij de 12V zie ik 15A staan, zou dat voldoende moeten zijn voor mijn videokaart?
Ding heeft twee +12V lijnen, maar zou waarschijnlijk net moeten kunnen al meld FSP bij deze serie niet de max beide 12V lijnen. Maar je komt wel een aansluiting te kort waardoor je een verloopje moet gebruiken.
Wat voor voeding zou anders aan te raden zijn?
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: XFX Pro 450W
pricewatch: Lepa W450-SA 450W
Zijn drie goede voedingen, met genoeg aansluitingen. Als je geen zin hebt in verloopjes.
BPP schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:29:
Vraagje. Ik wil een CX500 van corsair aanschaffen. Alleen is dat een ATX voeding, Ik heb een MATX moederbord. De afmetingen van de voeding komen overeen met mijn huidige voeding. Alleen heeft de Corsair voeding 8 pins CPu aansluiting? Terwijl mijn moederbord een 4 Pins CPU aansluiting heeft? Heb ik hier gelijk in? Betekent dat ik de CX500 niet kan gebruiken?
De 8 pins op de Corsair is een 4+4 pins je kunt hem uit elkaar schuiven en van die twee 4 pins stekkers past maar in je mobo.
Daarbij heb ik een beetje gekeken naar de foto's en mijn eigen computer even opengemaakt om te kijken wat er precies aan kabels in zit. Zo zat er een kabel in mijn moederbord dat zich splitste naar 4 hele kleine pinnetjes. Volgens mij voor mijn front USB en Audiopoort. Die lijken niet op die CX500 te zitten. Betekend dit dat mijn voorste USB poorten en audiopoort niet zullen werken?
Wat voor geluid wil je dan uit de voeding horen en waarom zou je een USB stick in de voeding willen steken, wat wil je in/uitlezen? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

-The_Mask- schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:15:
[...]
Wat deed je toen de PC uit viel of op zwart ging.

[...]
Ding heeft twee +12V lijnen, maar zou waarschijnlijk net moeten kunnen al meld FSP bij deze serie niet de max beide 12V lijnen. Maar je komt wel een aansluiting te kort waardoor je een verloopje moet gebruiken.

[...]

Zijn drie goede voedingen, met genoeg aansluitingen. Als je geen zin hebt in verloopjes.

[...]
De 8 pins op de Corsair is een 4+4 pins je kunt hem uit elkaar schuiven en van die twee 4 pins stekkers past maar in je mobo.

[...]

Wat voor geluid wil je dan uit de voeding horen en waarom zou je een USB stick in de voeding willen steken, wat wil je in/uitlezen? :P
Haha nee, er lopen 2 kabels naar mijn moederbord. Eentje voor de USB poorten aan de voorzijde van de kast en een audiopoort ingang. Ze leken uit de voeding te komen, maar nu ik er over nadenk zouden ze ook uit de voorkant van de kast kunnen komen. En werken ze blijkbaar gewoon via de stroom die de moederbord krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Ik heb nog een laatste vraagje over het inbouwen van een voeding. Ik heb een beetje gekeken naar de stekkers. Ik heb er op dit moment nog geen videokaart inzitten. Klopt het dat er op dit moment dan maar twee stekkers vanuit de voeding naar mijn moederbord lopen? Namelijk de 4 pins CPU connector en een 24 pins aansluiting? En daarbij nog 2 naar mijn Speler en HDD?

En kan ik een nieuwe voeding er zo inschroeven? De afmetingen van de voedingen zijn hetzelfde, maar hebben ze ook de schroefdraden op de zelfde plek zitten?

[ Voor 17% gewijzigd door BPP op 20-11-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BPP schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:39:
Namelijk de 4 pins CPU connector en een 24 pins aansluiting? En daarbij nog 2 naar mijn Speler en HDD?
Dat zou idd heel goed kunnen
En kan ik een nieuwe voeding er zo inschroeven? De afmetingen van de voedingen zijn hetzelfde, maar hebben ze ook de schroefdraden op de zelfde plek zitten?
Als ze beide van het ATX type zijn dan is het gewoon uitwisselbaar, dat is het mooie aan standaarden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het al eens gevraagd maar geen oplossing gekregen. Weet er iemand een betaalbare en goede voeding voor dit systeem:

MSI P6NGM
Ati Radeon HD5770
4GB Ram
Windows 7, 64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Hierbij mijn systeem:

Moederbord:
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
Geheugen:
pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
Processor:
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Videokaart:
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
3x Random Harddisks

Ik zou graag een nieuwe voeding willen voor mijn systeem, liefsts een 600-650W voeding.
Met uitbreidmogelijkheden tot een 2e videokaart.

ps: liefsts modulair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:33:
[...]

[...]

Dezelfde dag had je al een antwoord. ;)
Ohhh, niet gezien. Bedankt, daar ga ik zeker even naar kijken!
Kan ik dan ook niet net zo goed voor deze gaan:

Of maakt het niet zoveel uit qua verschil?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 423698 op 21-11-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
-The_Mask- schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:42:
[...]

pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 675W is goed geprijst en heeft genoeg aansluitingen voor een tweede videokaart.
deze o.a. ook nog voor mijn systeem?

pricewatch: Adata HM-650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419171

Op een webshop heb ik het volgende systeem samengesteld. De samenstelling laat echter niet toe dat de voeding gewijzigd wordt. Is deze voeding van voldoende kwaliteit en vermogen rekening houdend met het feit dat ik op termijn nog een 2e HD 6950 bijprik en wellicht een 2e harde schijf?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,99€ 109,99
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 254,-€ 254,-
1be quiet! Straight Power E9 700W€ 111,-€ 111,-
1OCZ Vertex 3 120GB€ 163,99€ 163,99
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 237,85€ 237,85
1Asrock P67 Extreme6€ 138,60€ 138,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.015,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:42
Die E9 700W kan max. 672 watt leveren op de 12v lijnen: http://www.be-quiet.net/b...ductID=281&websiteLang=en

Voor twee keer HD6950, die per stuk moeilijk boven de 160-180 watt komen bij flinke load, lijkt dat prima. De E9 is wel een kwaliteitsvoeding, zelfs overklokken mag geen probleem zijn met de quad-rail 12v technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genoeg is het idd maar een kwaliteits voeding daar versta ik toch wel wat beters onder voor zo'n bedrag.
Anoniem: 419171 schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:23:
De samenstelling laat echter niet toe dat de voeding gewijzigd wordt. Is deze voeding van voldoende kwaliteit en vermogen rekening houdend met het feit dat ik op termijn nog een 2e HD 6950 bijprik en wellicht een 2e harde schijf?
Moet je daar dan bestellen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:55
Ik ben van plan om mijn huidige systeem te voorzien van een extra videokaart.

1Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case
1Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5
1Asus P8Z68-V PRO
1Asus Xonar DG
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
1Intel Core i7 2600K Boxed
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
1Scythe Chouriki II 650Watt Plug-In
1Scythe Mugen 2 Rev. B

Er komt hoogst waarschijnlijk een MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC bij. Ook de kast upgrade ik vanwege ruimte gebrek naar een Bitfenix Colossus.

Aangezien ik op dit moment een Scythe Chouriki II 650 watt bezit, zal ik ook de voeding moeten upgraden.
Mijn oog is gevallen op de Corsair Professional AX750 of de Cooler Master Silent Pro Gold 800 watt. Maar de Corsair spreekt mij meer aan vanwege zijn langere kabellengte en betere aansluitmogelijkheden.
Ik ben ook naar het videokaarten topic gegaan en daar is de XFX Pro 850 watt genoemd vanwege de krappe 750 watt van de Corsair.
De XFX is helaas niet modulair, maar de 850 watt versie van de Corsair wel. De laatst genoemde is dan wel weer een stuk duurder. Is hij zijn prijskaartje waard?

Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer, en daarom zou ik heel graag hulp willen met mijn keuze.
De vraag is dus eigenlijk of 850 watt verstandiger is dan 750 watt (aangezien er wel een beetje geoverclocked wordt).
En welke specifieke voeding? Kijk ik al in de juiste richting, of moet ik naar een heel ander model kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419171

-The_Mask- schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:16:
Genoeg is het idd maar een kwaliteits voeding daar versta ik toch wel wat beters onder voor zo'n bedrag.

[...]

Moet je daar dan bestellen?
Om het wat meer te nuanceren. Ik hoef daar niet te bestellen maar ik wil wel graag alles bij een winkel bestellen en laten assembleren om bij ellende één aanspreekpunt te hebben. Ik kan hier ook vast een andere voeding bestellen maar dan moet ik dat even regelen, houd ik het bij deze dan kan ik gewoon via de webpage de bestelling inschieten. Meer een gemakskwestie. Maar om de vraag om te draaien, welke voeding zou je me voor een soortgelijk budget aanraden? Ik zag dat de BBG november een XFX voeding van 750W gebruikt bijvoorbeeld voor een 2500i met 2 HD6950's. Is dat een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Ik ga binnenkort voor een kennis een kleine, goedkope en stille pc bouwen. Als CPU komt er een Intel Core i3 2100 in, zonder losse videokaart. Verder komt er maar één harde schijf en één DVD brander in. De kast wordt een kleine Fractal Design Core 1000 waar alleen micro-ATX moederborden in kunnen, de voeding moet dus het liefst weinig en korte kabels hebben. Verder moet de voeding stil zijn, want het is de bedoeling dat het een stille pc wordt. Voor de voeding dacht ik aan een budget van ongeveer 45 euro. Mijn oog is al gevallen op de Corsair Builder CX430 V2 430W, maar deze heeft wel lange kabels heb ik gezien en ik weet niet of deze stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe voeding aangezien de oude Tagan 550W voeding het loodje begint te geven. ;w De ventilator lijkt ei-vormige rondjes te draaien en maakt de laatste weken meer-en-meer lawaai. Tijd voor een nieuwe, modulaire voeding dus!

Nu komt het probleem echter, ik heb me nooit echt verdiept in voedingen en zie dus eigenlijk door de bomen het bos niet meer. 8)7

Huidige specs:
Processor: Pentium Duo E8400
Videokaart: XFX 9800GT
Harde schijven: 5x totaal, 4x 7100RPM, 1x 5200 RPM. In Idle draait slechts 1x 7100 RPM, de overige schijven staan dan op spindown.
Verder een paar CCFL's en LED fans welke aangestuurd worden door een fancontroller.

Aangezien de huidige setup (hopelijk) over een jaartje de taak van NAS zal gaan dienen, zal de nieuwe voeding toch wel enige extra power moeten hebben voor het vervangende systeem. Het huidige systeem trekt idle +-130 Watt (gemeten met watt-meter), full-load rond de 250 Watt (gemeten met watt-meter maar schommelt tussen de 240-250 Watt).

Momenteel heb ik de volgende drie voedingen in de running staan:
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M500
pricewatch: Nexus RX-5300
pricewatch: OCZ OCZ-ZT550W-EU

Coolermaster Silent Pro M500:
-Voeding van 500 watt, wat voor het huidige en het toekomstige systeem ruim voldoende zal moeten zijn. Ik ben geen die-hard gamer en verwacht in m'n nieuwe systeem ook geen over-the-top setup waar ik meer dna 500 watt voor nodig zal hebben.
-Lekker stil volgens vele reviews.
-Zwarte flat cables wat toch wel heel mooi is! Tegelijkertijd beperkt het wel de mogelijkheden om de voeding in de toekomst te sleeven.

Nexus RX-5300:
-Voeding van 530 watt, wat voor het huidige en het toekomstige systeem ruim voldoende zal moeten zijn. Ik ben geen die-hard gamer en verwacht in m'n nieuwe systeem ook geen over-the-top setup waar ik meer dna 530 watt voor nodig zal hebben.
-Mooi zwarte X-sleeving, welke prima zal staan in de nieuwe Fractal Design R3 zal staan, welke m'n geplande nieuwe behuizing zal zijn. Verder ook zeer net afgewerkte sleeving, heb het vaak slechter gezien! :)

OCZ ZT 550W:
-Voeding van 550 watt, wat voor het huidige en het toekomstige systeem ruim voldoende zal moeten zijn. Ik ben geen die-hard gamer en verwacht in m'n nieuwe systeem ook geen over-the-top setup waar ik meer dan 550 watt voor nodig zal hebben.
-Zwarte flat cables wat toch wel heel mooi is! Tegelijkertijd beperkt het wel de mogelijkheden om de voeding in de toekomst te sleeven.
-Wel lijkt de voeding meer geluid te produceren wanneer deze boven de 50%/60% load uit komt.

De reviews die ik over de drie voedingen lees, lijken niet heel erg veel van elkaar te verschillen. Iemand die nog met een nuttig argument kan komen om m'n keuze te bepalen?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:47

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Op het kantoor van mijn vader is vandaag een stroomstoring geweest. Nu wil één PC niet meer opstarten. Op de voeding en het moederbord zijn geen brandende LED's te vinden. Computer is al los geweest van de stroom, ondertussen aangezet, etc. Mijn hoop is nu dat (enkel) de voeding kapot is.

Het is een twee jaar oude computer. Destijds voor zo'n € 500 samengesteld, een prima office-PC dus. Geen rare fratsen, de enige uitzondering is misschien de vijf (?) jaar oude 8600GT-videokaart die erin zit. Verder zag ik dat er een SilverStone SST-ST35F-voeding van 350W inzit.

Ik vroeg mij het volgende af:
  • Hoe groot schatten jullie de kans dat enkel de voeding kapot is? Of: is het zinvol om een nieuwe voeding te kopen om te proberen of het werkt, of kan de PC beter direct vervangen worden?
  • Welke nieuwe voeding zou ik moeten kopen? Gewoon een goedkope voeding van eveneens 350W, of moet ik met meer zaken rekening houden?
Verder ben ik al bezig om mijn vader te overtuigen van het nut van UPS'en, zeker nadat hij me vertelde dat deze stroomstoringen wel vaker voorkomen.

Alvast bedankt! :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:55
-The_Mask- schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:11:
[...]
De Corsair is sowieso ook de betere voedingen van de twee.

[...]
De 850W is niet nodig, de Corsair AX750 moet genoeg zijn.
Oke, bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
@ Brakkie 41: Ik heb de silent pro M 500W ook samen met een E8400 CPU en 6 HDD's draaien, en dat draait super. Het is ook een heerlijk stille voeding, en bevalt gewoon goed. Daarvoor ook een 600W cooler master voeding erin gehad, en dat was ook de reden dat ik voor de 500 watter gegaan ben toen dit systeem als NAS ging dienen. (had de 600W nodig voor mn nieuwe systeem)

Wat (watt) me ook brengt tot een vraag met betrekking tot voedingen. Nu is mijn oude PC een erg leuke nas, maar voor wat ie moet doen is de hardware overkill, en het stroomverbruik is daar ook naar. Ik heb ook nog een Netgear readynas duo in de meterkast staan, en wil op termijn beide systemen vervangen voor 1 centrale nas in de meterkast. De netgear nas heeft slechts ruimte voor 2 harde schijven, en de performance laat een hoop te wensen over.

Nu ben ik op zoek naar een geschikte voeding voor dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I€ 99,91€ 99,91
6Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 133,-€ 798,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/4G€ 16,45€ 16,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,36

Gewoon een mini-itx moederboard met onboard CPU, 8GB DDR3 ram (2 reepjes) en 6 HDD's (heb ik gelukkig al in de huidige nas zitten en destijds voor meer dan de helft van de huidige prijs gekocht)

Alleen hoeveel watt aan voeding zal dit beestje nodig hebben? Het enigste wat er nog bij komt is een 2GB USB stick voor het OS (Freenas 8.0) en ik heb gekeken naar onder andere die pico psu's, maar dan moet er een losse 12 volt voeding bij, en ik weet niet of 150W voldoende zal zijn. Mijn voorkeur gaat uit van een interne voeding die gewoon op het lichtnet aangesloten kan worden, en voldoende prik kan leveren voor 6 harde schijven. Stroomverbruik is voor dit systeem belangrijk, en ik heb het idee dat een 300W voeding misschien net weer wat overkill is.

Bij voorbaat dank voor het advies! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Dag tweakers,

Ook ik ben opzoek naar een nieuwe voeding. Mijn huidige voeding is naar mijn idee aan het overlijden. Krijg vaak BSOD's. En een continuous peep als ik de pc start. Ik moet het dan weer uitzetten met de voeding en even wachten voordat ik hem weer aan zet.

Het is ook het enige onderdeel dat ik niet nieuw had aangeschaft. Maar dat was ook zo gedaan omdat ie niet zo oud was toen. Had em toch maar meegenomen uit mn vorige pc. Want die voeding daarvan was wel overleden.

A.s. maart is mijn voeding 4 jaar oud, en mijn pc 3 jaar oud.

Dit zijn de specs van mijn pc:

case = cooler master haf 932;
cpu = intel X9770 3.2gig
mobo = asus striker 2 extreme
harde schijven = 2 stucks 500gig en 2tb
interne geheugen = 4 x 2gig van corsair.
videokaart = gtx 9800+ darknight asus
case fans = 5 stuks (excl cpu)
huidige voeding = corsair 520 watt modulair.

Wat zouden jullie mij aanraden om aan te schaffen? Wil er wel 1 kopen dat een beetje toekomst proof is. Zat te denken aan een voeding die 800/850 watt levert.

Alvast bedankt! :)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Waarom zo'n hoog wattage? De setup die je hebt heeft dat echt niet nodig, tenzij je in de toekomst een SLI/Crossfire setup wilt gaan draaien. 600W zou meer dan voldoende moeten zijn voor je huidige systeem, en een toekomstige.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
FiXeL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:25:
Waarom zo'n hoog wattage? De setup die je hebt heeft dat echt niet nodig, tenzij je in de toekomst een SLI/Crossfire setup wilt gaan draaien. 600W zou meer dan voldoende moeten zijn voor je huidige systeem, en een toekomstige.
Ja dat zou best eens kunnen. Misschien koop ik tegen die tijd wel een pc met 6/8 cores. Dat vreet ook wel energie of zie ik dat verkeerd?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 304171 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:45:
Mijn oog is al gevallen op de Corsair Builder CX430 V2 430W, maar deze heeft wel lange kabels heb ik gezien en ik weet niet of deze stil is.
Voeding zonder kabelsleeving is dan misschien makkelijker. Be Quiet Pure Power L7 300W bijvoorbeeld, wel van mindere kwaliteit en mindere prestaties. Huntkey Jumper 300G zou ook een erg goede optie zijn, maar die is zo'n 10 euro meer dan je budget.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Denk dat dat wel een beetje meevalt... Ik draai nu een 2600K quad core @ 3,4ghz (stock speed) , 2x 4GB ram, een GTX580 superclocked vga kaart, 1 HDD, 1 SSD, 1 DVD drive en een complete waterkoel setup met 5x 120mm fan, T-balancer fan controller, en een pomp op een 660 watt seasonic voeding. Gaat overigens ook maar net, mn oude 600W cooler master voeding weigerde dit systeem te booten. Die GTX580 is overigens wel een heftig kaartje qua stroomverbruik, volgens de specs moet je minimaal een 600 watt voeding hebben voor deze kaart. Het was oorspronkelijk ook niet de planning geweest om deze kaart te plaatsen, maar een HD6870 en dat draaide wel prima op de oude 600 watt voeding. Alleen wou ik het net ff beter hebben, dus vandaar dat er nu een GTX580 in zit.

Een 700+ watter was beter geschikt geweest voor dit systeem, maar het laat wel zien wat er mogelijk is op slechts 660 watt.

Nu weet ik niet hoe je toekomstige systeem er uit gaat zien, maar een hexa- of octacore zal slechts iets meer nemen dan een quad core onder load. Het zal nooit een factor 2 worden omdat er 2x zoveel cores op de chip zitten. En als je niet een high-end videokaart neemt, zit je qua stroomverbruik ook niet meteen op de max. Een extra zware voeding nemen lijkt voordelig op de lange termijn omdat je altijd genoeg overhead hebt, maar een zware voeding die maar licht belast wordt zal nooit zijn 80+ efficency halen. Als je het niet zeker weet wat je moet halen, check dan eens een PSU Calculator Het is niet 100% betrouwbaar, maar dan krijg je enigzins wel wat een inzicht in wat je systeem aan stroom nodig heeft. Stel, de calculator vertelt je dat je met 500 watt genoeg hebt... Dan neem je iets meer, stel 550 of 600W. Het heeft dan niet zoveel zin om er meteen 800-850watt in te hangen als er maar 500W nodig is.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
@FiXeL,

Die kaart wil ik dus ook gaan halen. Wat ik nu heb trekt geen moer meer.
En wat bedoel je met 80% efficiency? Dat ie niet te veel stroom verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:15:
Gaat overigens ook maar net, mn oude 600W cooler master voeding weigerde dit systeem te booten.
Gaat met gemak, dat je Coolermaster niet eens wou starten kan prima Coolermaster maakt nogal wat rommel.
Die GTX580 is overigens wel een heftig kaartje qua stroomverbruik, volgens de specs moet je minimaal een 600 watt voeding hebben voor deze kaart.
Videokaart verbruikt zo'n 300W tijdens Furmark, tijdens games haalt die dat niet. Als je een zuinige CPU hebt zou je hem misschien net op een Huntkey Jumper 300G kunnen draaien, maar dat is natuurlijk wel af te raden.

Maar zoals ik zo vaak heb gezegd aantal watt zegt helemaal niks, daar moet je niet naar kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brakkie41 schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:50:
Aangezien de huidige setup (hopelijk) over een jaartje de taak van NAS zal gaan dienen, zal de nieuwe voeding toch wel enige extra power moeten hebben voor het vervangende systeem. Het huidige systeem trekt idle +-130 Watt (gemeten met watt-meter), full-load rond de 250 Watt (gemeten met watt-meter maar schommelt tussen de 240-250 Watt).
Ik snap het niet helemaal, als dit systeempje over een jaar NAS wordt gaat de videokaart eruit lijkt mij, maar als je de voeding mee neemt naar het nieuwe systeem wat komt dan in de NAS? Ik zou namelijk zeggen neem voor dit systeem de Huntkey Jumper 300G en straks als het systeem wordt omgetoverd tot NAS heb je nog steeds een goede zuinige voeding, zelfs zonder videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na heel veel wikken en wegen, nog meer lezen gaat dit mijn nieuwe setup worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,99€ 109,99
1Dell Professional P2210€ 179,55€ 179,55
1Samsung Syncmaster S27A750D€ 494,10€ 494,10
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Fractal Design Arc Midi Tower€ 78,50€ 78,50
1Logitech Z-506€ 59,-€ 59,-
1Thermalright Silver Arrow€ 53,50€ 53,50
3Thermalright X-Silent 140MM€ 12,95€ 38,85
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,99€ 180,99
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 104,60€ 104,60
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 317,90€ 317,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 34,99€ 69,98
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 230,-€ 230,-
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 135,66€ 135,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.070,82

Alleen twijfel ik nu nog over de voeding. de XFX ProSeries 750W XXX Edition is semi-modulair en ik zou liever een full modulair model willen om zo min mogelijk kabels in mijn nieuwe systeem te hebben. Verder vraag ik me af of 750W geen overkill is voor dit systeem. Ik ga wel in de toekomst waarschijnlijk er nog een 6950 bij plaatsen.

Ik hoor graag jullie advies zodat ik dit beestje kan gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jhogervorst schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:05:
Ik vroeg mij het volgende af:
• Hoe groot schatten jullie de kans dat enkel de voeding kapot is? Of: is het zinvol om een nieuwe voeding te kopen om te proberen of het werkt, of kan de PC beter direct vervangen worden?
Weinig over te zeggen, kwestie van testen. Moet vast wel ergens een test voeding liggen of een voeding uit een andere PC.
• Welke nieuwe voeding zou ik moeten kopen? Gewoon een goedkope voeding van eveneens 350W, of moet ik met meer zaken rekening houden?
Als je naast stroomuitval ook veel last hebt van stroompieken (wat je sowieso wel vaak zal zien dan bij stroomuitval) is het nuttig om te kijken naar een voeding met een MOV die stroompieken eruit filteren. In principe is dit ook iets wat in een voeding hoort te zitten, maar voedingen gemaakt door FSP (de Be Quiet! die je noemt en de Silverstone die erin zat) missen dit vreemd genoeg bijna altijd.
Ik zou dan ook eerder een Corsair CX430 V2 halen, die heeft het wel en is sowieso ook een betere voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:55:

Alleen hoeveel watt aan voeding zal dit beestje nodig hebben? Het enigste wat er nog bij komt is een 2GB USB stick voor het OS (Freenas 8.0) en ik heb gekeken naar onder andere die pico psu's, maar dan moet er een losse 12 volt voeding bij, en ik weet niet of 150W voldoende zal zijn.
Tijdens spin-up van de HD's gaat een PicoPSU in principe te krap worden.
Mijn voorkeur gaat uit van een interne voeding die gewoon op het lichtnet aangesloten kan worden, en voldoende prik kan leveren voor 6 harde schijven. Stroomverbruik is voor dit systeem belangrijk, en ik heb het idee dat een 300W voeding misschien net weer wat overkill is.
Goede ATX voedingen van minder dan 300W zul je niet echt vinden, Huntkey Jumper 300G lijkt mij een goede voeding voor jouw.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
voor mijn setup twijfel ik tussen deze 2 voedingen:

pricewatch: Corsair Professional Gold AX650

pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2

zie ik het goed dat de ene wel modulair is en andere niet?
wil sowieso een modulaire voeding.

En welke zou het beste bij mijn setup passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Corsair HX520 is een prima voeding en de kans dat die stuk is is erg klein. De problemen die je hebt duiden dan ook niet op een voedings probleem maar eerder op bijvoorbeeld het geheugen of het moederbord. Voeding vervangen lijkt mij dan vooral geld weggooien. Zou zeggen ga eerst maar eens onderzoeken wat het probleem is, gewoon nieuwe onderdelen kopen is niet echt een oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 23-11-2011 13:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bitshady schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:52:

Alleen twijfel ik nu nog over de voeding. de XFX ProSeries 750W XXX Edition is semi-modulair en ik zou liever een full modulair model willen om zo min mogelijk kabels in mijn nieuwe systeem te hebben.
Een volledig modulaire voeding gaat je hierbij niet echt helpen. De vaste kabels van de XFX zijn in bijna allemaal sowieso wel nodig. Een volledig modulaire voeding is alleen makkelijk als je de voeding gemakkelijk in en uit het systeem wil halen zonder de kabels los te hoeven halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:19:
De Corsair HX520 is een prima voeding en de kans dat die stuk is is erg klein. De problemen die je hebt duiden dan ook niet op een voedings probleem maar eerder op bijvoorbeeld het geheugen of het moederbord. Voeding vervangen lijkt mij dan vooral geld weggooien. Zou zeggen ga eerst maar eens onderzoeken wat het probleem is, gewoon nieuwe onderdelen kopen is niet echt een oplossing.
ik ga hier even vanuit dat je post gericht was op mij.

wat ik ook meemaakte een aantal dagen terug, was dat mijn monitor in 1 keer uitgevallen was. mn pc deed het verder nog gewoon, alleen kreeg geen beeld meer. Moest hem herstarten via reset knop.
En de eerste 2 keren kwam ik niet verder dan het windows loading screen.

was laat in de avond, had de pc toen maar uitgezet. en de volgende ochtend was ineens alles koek en ei.

verder wat je zegt kan kloppen, dat het een mobo/geheugen probleem is. maar dit had ik alleen in het begin. toen de volt van het geheugen opgekrikt naar 1.62 (deze mobo overvolts automatisch naar 1.66). En dit ging toen probleemloos voor een aantal maanden.

Nu doet het probleem zich elke ochtend voor als ik de pc aanzet. eerst die peep, even uitzetten, wachten dan weer aanzetten. En alles werkt. Soms krijg ik ook weleens BSOD's. soms zelfs 2 keer per dag. Als de pc weer schoon gemaakt is zowel fysiek als het register, kan ik weer even verder een paar dagen / weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Yustme schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:24:
[...]

wat ik ook meemaakte een aantal dagen terug, was dat mijn monitor in 1 keer uitgevallen was.
je monitor heeft een eigen voeding dus daar kan t niet aan liggen...

nog een vraag aan de experts hier. M'n broer heeft vandaag zijn HD6970 lightning binnen gekregen, de rest van zijn setup bestaat uit een i5 2500 (stock), 8GB geheugen, een paar harde schijven en een DVDspeler. Hij wil dit alles laten draaien op een 500watt coolermaster voeding (type weet ik niet, 36 ampere op de 12 volt rails max 380 watt).

Ik heb bijna de zelfde setup alleen gebruik ik een gtx570 phantom en heb ik een corsair hx520, dus ik ga ervan uit dat het bij hem ook geen probleem moet zijn?

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDruid
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ben bezig mijn file/web server thuis stiller te maken en hoor graag jullie mening of vervanging van de PSU nodig/handig is.

Het is een vrij simpele setup met 4x SATA hdd en 1x SSD op een Asus p5b-e + E6600 en een simpele GeForce 210, verder geen toeters & bellen. Geen overclock, eerder underclock.

De voeding die er nu in zit is een Cooler Master iGreen 430W (eind 2006 aangeschaft), zeker niet luidruchtig maar is wel hoorbaar, en ik zat te denken om een maatje kleiner / efficienter te gaan. M'n oog viel op de volgende PSUs:

pricewatch: be quiet! Straight Power E9 400W
pricewatch: Huntkey Jumper 300G
pricewatch: Seasonic X-400 Fanless

Heeft het uberhaupt nut er een andere voeding in te zetten of is het effect marginaal? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Guumuus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:31:
[...]

je monitor heeft een eigen voeding dus daar kan t niet aan liggen...
Met uitgevallen bedoelde ik dat ik zwart beeld kreeg. De LED van de monitor bleef overigens gewoon knipperen.
Sorry voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

DJDruid schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:37:
Ik ben bezig mijn file/web server thuis stiller te maken en hoor graag jullie mening of vervanging van de PSU nodig/handig is.

Het is een vrij simpele setup met 4x SATA hdd en 1x SSD op een Asus p5b-e + E6600 en een simpele GeForce 210, verder geen toeters & bellen. Geen overclock, eerder underclock.

De voeding die er nu in zit is een Cooler Master iGreen 430W (eind 2006 aangeschaft), zeker niet luidruchtig maar is wel hoorbaar, en ik zat te denken om een maatje kleiner / efficienter te gaan. M'n oog viel op de volgende PSUs:

Heeft het uberhaupt nut er een andere voeding in te zetten of is het effect marginaal. Thanks!
kijk eens hoe lang garantie er nog zit op die PSU en als je je daar niet druk om maakt kan je het ding ook open schroeven om te kijken of je de FAN kan vervangen door een stiller exemplaar.

Heb afgelopen week m'n HX520 open gemaakt om de fan goed schoon te maken en te kijken waar het getik uit mijn kast vandaan kwam. Zolang je niet hufterig bezig bent kan er weinig fout gaan (getik is trouwens weg, vraag me niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:23:
[...]
Een volledig modulaire voeding gaat je hierbij niet echt helpen. De vaste kabels van de XFX zijn in bijna allemaal sowieso wel nodig. Een volledig modulaire voeding is alleen makkelijk als je de voeding gemakkelijk in en uit het systeem wil halen zonder de kabels los te hoeven halen.
Ok bedankt en wat betreft het aantal Watt? Kan ik ook toe met een lichtere? bv een 650W?
Corsair AX650 power supply lijkt me namelijk ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yustme schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:24:

Nu doet het probleem zich elke ochtend voor als ik de pc aanzet. eerst die peep, even uitzetten, wachten dan weer aanzetten. En alles werkt. Soms krijg ik ook weleens BSOD's. soms zelfs 2 keer per dag. Als de pc weer schoon gemaakt is zowel fysiek als het register, kan ik weer even verder een paar dagen / weken.
Waarom wil je dan de voeding vervangen? Lijkt op alles behalve de voeding.
Guumuus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:31:
[...]

nog een vraag aan de experts hier. M'n broer heeft vandaag zijn HD6970 lightning binnen gekregen, de rest van zijn setup bestaat uit een i5 2500 (stock), 8GB geheugen, een paar harde schijven en een DVDspeler. Hij wil dit alles laten draaien op een 500watt coolermaster voeding (type weet ik niet, 36 ampere op de 12 volt rails max 380 watt).
Ik ken geen 500W Coolermaster voeding met 36A op de 12V en 36A * 12V is ook geen 380W bij mij.
Ik heb bijna de zelfde setup alleen gebruik ik een gtx570 phantom en heb ik een corsair hx520, dus ik ga ervan uit dat het bij hem ook geen probleem moet zijn?
Er zit wel een heel groot verschil tussen een gemiddelde Coolermaster van 500W en een Corsair HX520 dus dat zegt niks.
DJDruid schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:37:

Heeft het uberhaupt nut er een andere voeding in te zetten of is het effect marginaal? Thanks!
Qua verbruik zal het wel een aantal jaren duren voordat je het terug hebt verdient normaal gesproken. Maar qua kwaliteit en geluid moet er wel wat te verbeteren zijn. Maar als je dan een nieuwe voeding zoekt zou ik de Huntkey nemen, de Be Quiet is minder maar duurder en de Seasonic lijkt mij nogal een grote investering voor jouw PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

het is de coolermaster extreme power plus 500 watt, en zo blijkt maar weer dat ik geen hout begrijp van voedingen...

vraag is of ik hem beter kan vervangen voor een corsair builder cx600 bijvoorbeeld..

dit is de voeding trouwens http://www.hardwaresecrets.com/article/728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:12:
[...]

Waarom wil je dan de voeding vervangen? Lijkt op alles behalve de voeding.
Mij is vertelt dat mijn voeding aan het overlijden is, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bitshady schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:52:
[...]

Ok bedankt en wat betreft het aantal Watt? Kan ik ook toe met een lichtere? bv een 650W?
Corsair AX650 power supply lijkt me namelijk ook wel wat
Zolang je niet extreem wil overklokken kan een AX650 gemakkelijk ja, ook met tweede HD6950.
Yustme schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:41:
[...]

Mij is vertelt dat mijn voeding aan het overlijden is, vandaar.
Door wie? Denk niet zo één twee drie dat het iemand met verstand van voedingen of wel? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guumuus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:15:
het is de coolermaster extreme power plus 500 watt, en zo blijkt maar weer dat ik geen hout begrijp van voedingen...

vraag is of ik hem beter kan vervangen voor een corsair builder cx600 bijvoorbeeld..

dit is de voeding trouwens http://www.hardwaresecrets.com/article/728
Dat is niet echt een voeding waar ik de nieuwe videokaart echt vertrouwd op zou laten draaien. Denk dat het wel tijd wordt voor een nieuwe goede voeding.

Nog eisen aan de voeding of moet die gewoon goedkoop en goed zijn? Wordt de PC ook nog overgeklokt of moet de voeding ook nog een upgrade van iets aan kunnen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik wil een systeem kopen met een HD6950 2GB, X4 965 BE, 8GB RAM, 1 HDD, en de ruimte voor een extra GPU met crossfire, evt. een SSD en heeeeel misschien nog een HDD in raid. Hoeveel wat voeding zou ik dan nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDruid
  • Laatst online: 11-12-2024
Qua verbruik zal het wel een aantal jaren duren voordat je het terug hebt verdient normaal gesproken. Maar qua kwaliteit en geluid moet er wel wat te verbeteren zijn. Maar als je dan een nieuwe voeding zoekt zou ik de Huntkey nemen, de Be Quiet is minder maar duurder en de Seasonic lijkt mij nogal een grote investering voor jouw PC.
Bedankt voor je antwoord, de Seasonic vond ik ook al aan de dure kant. De spoeling lijkt helaas een beetje dun als het om low power efficiente voedingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:59:
[...]

Dat is niet echt een voeding waar ik de nieuwe videokaart echt vertrouwd op zou laten draaien. Denk dat het wel tijd wordt voor een nieuwe goede voeding.

Nog eisen aan de voeding of moet die gewoon goedkoop en goed zijn? Wordt de PC ook nog overgeklokt of moet de voeding ook nog een upgrade van iets aan kunnen?
Dank voor je antwoord. De pc zal gewoon stock gaan draaien en drastische uitbreidingen zullen de komende jaren niet gaan komen verwacht ik...

aangezien ik zelf goede ervaringen heb met corsair zat ik aan een cx600 te denken. Als jij verwacht dat de 500 watt versie hiervan ook voldoet is dat natuurlijk nog mooier.

[ Voor 6% gewijzigd door Guumuus op 23-11-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cageman schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:03:
Ik wil een systeem kopen met een HD6950 2GB, X4 965 BE, 8GB RAM, 1 HDD, en de ruimte voor een extra GPU met crossfire, evt. een SSD en heeeeel misschien nog een HDD in raid. Hoeveel wat voeding zou ik dan nodig hebben?
Goede voeding die minimaal 45A op de 12V kan leveren en 4 PCI-e stekkers heeft, als je niet gaat overklokken.
DJDruid schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:05:
[...]
Bedankt voor je antwoord, de Seasonic vond ik ook al aan de dure kant. De spoeling lijkt helaas een beetje dun als het om low power efficiente voedingen gaat.
Klopt helemaal.
Guumuus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:07:
[...]

Dank voor je antwoord. De pc zal gewoon stock gaan draaien en drastische uitbreidingen zullen de komende jaren niet gaan komen verwacht ik...

aangezien ik zelf goede ervaringen heb met corsair zat ik aan een cx600 te denken. Als jij verwacht dat de 500 watt versie hiervan ook voldoet is dat natuurlijk nog mooier.
De Corsair CX500 moet idd ook voldoen dan
XFX Pro 450W is ook een goede voeding, Seasonic S12II design.
Lepa W-series 450W is ook een goede optie, ook een CWT DSAII design zoals de Corsair, maar dan net wat beter waardoor die ook wat efficiënter is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:28:

[...]

De Corsair CX500 moet idd ook voldoen dan
XFX Pro 450W is ook een goede voeding, Seasonic S12II design.
Lepa W-series 450W is ook een goede optie, ook een CWT DSAII design zoals de Corsair, maar dan net wat beter waardoor die ook wat efficiënter is.
Bedankt voor de moeite, wordt een retourtje hoofddorp dan. Meteen een verjaardagscadeautje geregeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:50:
Door wie? Denk niet zo één twee drie dat het iemand met verstand van voedingen of wel? :)
op een irc kanaal. die gasten hebben allemaal verstand van hardware, of ze ook verstand van de voeding hebben in het bijzonder, durf ik geen uitlatingen te doen.

maar jij zegt dus dat het niet aan de voeding ligt? ookal is ie bijna 4 jaar oud nu, a.s. maart is ie dat namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
-The_Mask- schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:32:
[...]
Tijdens spin-up van de HD's gaat een PicoPSU in principe te krap worden.

[...]

Goede ATX voedingen van minder dan 300W zul je niet echt vinden, Huntkey Jumper 300G lijkt mij een goede voeding voor jouw.
Hmja, daar was ik zelf ook wel een beetje bang voor... Pico PSU valt zowiezo af omdat ik niet een 12 volt adapter er tussen wil hebben. Ik ben in de pricewatch wel voedingen tegen gekomen van 180 en 250 watt, (voor HTPC systemen) Ik zal eens kijken of daar wat tussen zit, anders wordt het de huntkey jumper 300G.

Thanks!! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:15:
[...]

[...]

Bedankt voor je advies. Ik zou dan voor de Corsair Builder CX500 V2 willen gaan, maar ik zie dat de 600 Watt versie by Mycom slechts 9 euro duurder is. Met dat model zou ik in de toekomst een zwaardere setup aankunnen, wat mij uiteraard aanspreekt. Kleven er ook nadelen aan een zwaardere voeding? Het is toch zo dat als mijn setup 450W verbruikt, er evenveel stroom uit het stopcontact wordt gehaald, ongeacht of het een 500W of 600W voeding betreft? [/electriciteitsleek]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeL schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:48:
[...]

Hmja, daar was ik zelf ook wel een beetje bang voor... Pico PSU valt zowiezo af omdat ik niet een 12 volt adapter er tussen wil hebben. Ik ben in de pricewatch wel voedingen tegen gekomen van 180 en 250 watt, (voor HTPC systemen) Ik zal eens kijken of daar wat tussen zit, anders wordt het de huntkey jumper 300G.
Bespaar je de moeite, iets beters is er niet. :p
RAILGUNNER schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:09:
Het is toch zo dat als mijn setup 450W verbruikt, er evenveel stroom uit het stopcontact wordt gehaald, ongeacht of het een 500W of 600W voeding betreft? [/electriciteitsleek]
Als je systeem 450W uit de voeding trekt zal dat plus de in efficiëntie van de voeding het verbruik van het systeem zijn. De CX600 V2 is overigens niet heel veel beter, die blijft maar steken op 480W op de 12V, zijn ook 500W voedingen die dit kunnen leveren. Als je hem bij MyCom haalt is de pricewatch: OCZ ZS Series 550W een betere optie als je liever wat ruimer wil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Roger that... Huntkey it is. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 17:48
Een korte vraag: zou het het onderstaande systeem genoeg hebben aan een voeding van 300 Watt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 88,-€ 88,-
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 109,99€ 109,99
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 48,-€ 48,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,90€ 92,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 32,74€ 32,74
1Asrock H67M B3€ 71,33€ 71,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 442,96
Pagina: 1 2 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.