Ah, daar weet ik erg weinig van dus dat is fijn dat je dat hebt duidelijk gemaakt. Bedankt !!-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Over de lange termijn bepalen de condensators en de fan vaak de levensduur. De Corsair heeft een sleeve bearing fan en de Antec een dual ball bearing. Sleeve bearing heeft gewoon een veel kortere levensduur. Condensators in de Corsair zijn van Samxon GF series, Samxon is niet perse slecht, maar de GF serie is wel vrij slecht. De Antec stelt daar tegenover alleen maar kwaliteit condensators van Nippon ChemiCon.
[...]
Nee de CX750 heeft veel meer kabels en dus ook veel meer kabels welke je niet gebruikt.
Hoe weet je of een voeding deels of volledig modulair is?-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Daarom zei ik ook dat je daar de fouten kan aanpassen. Jij zij dat die volledig modulair is, ik zei juist dat dat niet geval was.
Op bequiet.com staat dit:

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
- -The_Mask-
- Registratie: November 2007
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Super Flower Golden Green
- Corsair Professional
- XFX TS
- Super Flower Golden Green SF-400P14XE
- Corsair Professional Gold AX
- Corsair HX850W
- Thermaltake Smart M450W
- Super Flower Golden Green SF-550P14XE
- Corsair Builder CX500 V2
- Corsair Builder CX430 V2
- XFX ProSeries 850W XXX Edition
- XFX Pro 450W
- Super Flower Golden Green SF-450P14XE
- XFX ProSeries 750W XXX Edition
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
:strip_icc():strip_exif()/u/240280/5.jpg?f=community)
Serieus?
Wat denk je van gewoon bekijken van bijvoorbeeld een foto.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ah, ik zie het nu ook! Dom-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:23:
Serieus?Wat denk je van gewoon bekijken van bijvoorbeeld een foto.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
Dag mensen...
Ik weet totaal niet wat voor voeding ik bij deze build moet krijgen! :
Enig advies, mensen? (:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD | € 337,- | € 337,- |
1 | Cooler Master HAF 912 Advanced | € 70,57 | € 70,57 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
1 | Cooler Master GM G650M | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 88,- | € 88,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,92 |
Enig advies, mensen? (:
Abyss_Nights
ik heb nu een 400w recom, volgensmij is dat een aardig degenlijke voeding. zal ik het eerst daar op proberen? en als die uitvalt dan haal ik een sterkere psu.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:35:
[...]
Wat voor ruimte denk je aan? De huidige PC kan namelijk ook draaien op een high-end 400W voeding.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Nee dat lijkt mij niet echt verstandig
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Deze PC neemt maar zo'n 250/275W maximaal tijdens gaming. SLI is niet mogelijk met het moederbord dus je hebt helemaal niks aan een 650W voeding met vier PEG connectors.MiraclePlz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:24:
Dag mensen...
Enig advies, mensen? (:
Een goede 400/450W voeding is meer dan genoeg, dan houd je zelfs nog ruimte voor overklokken of iets anders, upgrade of iets dergelijks.
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt
Kosten ongeveer evenveel maar zijn veel betere voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hartelijk dank voor u nogmaals! uitgebreid antwoord.-The_Mask- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:56:toon volledige bericht
[...]
Nou je moet gewoon die zoveel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld willen hebben, dan krijg je alleen maar de slechste keuze.
[...]
Je mag ervan uitgaan dat de fabrikant daar over heeft nagedacht zodat jij nooit onmogelijk een probleem kan krijgen hiermee.
[...]
Ga er vanuit dat het de CPU dan is, bijvoorbeeld doordat er maar één of twee core's gebruikt worden door de game of iets anders, maar ik denk niet de videokaart. MMO's zijn over het algemeen niet echt zwaar voor de videokaart naar mijn idee.
[...]
De 2GB is voor veel games toch aan de kleine kant en de SLI schaling is ook niet altijd geweldig bij MMO's, denk dat een snelle single GPU videokaart slimmer is in dit geval. Nog los van eventuele micro-stuttering.
[...]
Nou ja een GTX 970 is toch bijna dubbel zo snel en dat voor maar een klein beetje meer vermogen en toch op hetzelfde 28nm process van TSMC. Wacht je nog een jaar dan is het wel tijd voor 16nm FinFET bij TSMC, dit is toch 3 maal zo klein. Dus een enorme sprong mag je ook hier weer verwachten. Ik zie het verbruik dus eerst niet omhoog gaan, eerst weer omlaag. Pas aan het einde van 16nm FinFET voor de overstap naar 10nm, ergens in 2017 als het meezit denk ik, anders misschien zelfs 2018 dan is het verbruik waarschijnlijk pas weer wat omhoog. Al zorgt elke nieuwe architectuur natuurlijk ook voor veel winst, zie Maxwell maar.
[...]
pricewatch: Silverstone SST-CP06 4x SATA is ook nog altijd een simpele oplossing voor een voeding met te weinig connectors. Overigens heeft de Seasonic G-series 650W er 8 volgens de site van Seasonic.
[...]
Die voeding is alleen maar nuttig met een overgeklokte FX octocore en R9 290X, anders heb je niet zoveel aan 620W met maar twee PEG connectors.
[...]
Kijkend naar je eisen en de Belgische prijzen, zijn dit denk ik de beste keuzes:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt
pricewatch: Antec Edge 650W
pricewatch: Cooler Master V Series V700
Al deze vier voedingen krijg je waar voor je geld, in dit geval is dus duurder ook beter.
De eerste is al een vrij oude Seasonic design bestaande uit een double forward design met group regulation. Dit houdt in dat de spanningstabiliteit niet meer echt vergelijkbaar is tegen de anderen, vooral bij wat vreemde load door bijvoorbeeld hoge load op de 5V door veel hardeschijven. Niet dat het buiten de specificaties gaat vallen, dat denk ik niet, maar gewoon minder dicht bij de ideale waardes. Ook is het rendement lager en daardoor het verbruik van de PC wat hoger.
Is een volledige modulaire versie van de oude Seasonic M12II Bronze 620W. http://hardocp.com/articl...620_power_supply_review/1 http://www.xbitlabs.com/a...-psu-roundup_3.html#sect0
De Seasonic G-series is een veel moderner design met veel betere performance en een hoger rendement en o.a. hierdoor ook stiller vooral bij hoger vermogen.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=348
De Antec Edge is een volledig modulaire versie van de Seasonic S12G/G-series met een ander uiterlijk.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/EDG650/
En de laatste Cooler Master is toevallig ook een Seasonic, maar dan wel een gebaseerd op het beste (en duurste) design van Seasonic.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=360
Na veel dobben uiteindelijk besloten dat als die voeding weer 8 jaar of langer mee zal gaan de kostprijs per jaar eigenlijk twee keer niets is en niet langer meer op prijs gekeken, de reviews van de v700 waren enorm lovend (niet enkel de uw gelinkte review, maar ook andere, die jonnyguru heeft weliswaar wel de meest metingen precies).
Reden waarom de v700:
- lovende reviews (kwaliteit, efficiëntie, goede fan blijkbaar,..) (Beste van opgesomde lijst plus nog een paar andere alternatieven)
- 9 sata aansluitingen en genoeg pci-express (met 6 sata aansluitingen moest ik direct beginnen knoeien met extra kabeltjes ..)
- Totaal psychologisch: een theoretische 25% sterkere 5V lijn (en +5Vsb) die blijkbaar toch nog gebruik zou kunnen worden met harde schijven. De reviews zeiden opnieuw dat deze enorm stabiel is dusja.
Buiten dat: ik moet toegeven ik dacht dat mijn grafische kaart een stuk energie efficiënter was dan hij blijkt te zijn .. 2 gtx760's hun verbruik staat totaal niet in verhouding met bv 1 gtx970.. soit dat zijn dan weer zorgen voor later. Sowieso ben ik het volledig mee eens dat een nieuwe cpu met een betere single core performantie het meeste effect zal heben.
Wat ik ook zal doen de komende jaren, ik ben er redelijk van overtuigd dat de voeding deze keer niet meer de keuze van mijn andere componenten zal bepalen
Anyway hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoorden en tijd dat u heeft geïnvesteerd in uiteindelijk de keuze die iemand anders dient te maken
Welke voeding is op lage waardes (<20W) het meest efficiënt op dit moment? 
Is dat nog steeds de Cooler Master V450SM?
Is dat nog steeds de Cooler Master V450SM?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Je mag van de laatste drie allemaal wel 10 jaar zonder problemen verwachten.lightdestroyer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:36:
[...]
Hartelijk dank voor u nogmaals! uitgebreid antwoord.
Na veel dobben uiteindelijk besloten dat als die voeding weer 8 jaar of langer mee zal gaan de kostprijs per jaar eigenlijk twee keer niets is en niet langer meer op prijs gekeken, de reviews van de v700 waren enorm lovend (niet enkel de uw gelinkte review, maar ook andere, die jonnyguru heeft weliswaar wel de meest metingen precies).
In veel werelddelen is die EOL gegaan, verkocht schijnbaar niet goed. Op zich vreemd want het was een jaar geleden verreweg de beste voeding voor het geld. Maar de meeste mensen weten dit natuurlijk niet en kopen iets wat er grappig uitziet.Kijken naar de beschikbaarheid is deze voeding ook heel populair (of moeilijk beschikbaar)
Dat lijkt mij ook niet.Wat ik ook zal doen de komende jaren, ik ben er redelijk van overtuigd dat de voeding deze keer niet meer de keuze van mijn andere componenten zal bepalen
Anyway hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoorden en tijd dat u heeft geïnvesteerd in uiteindelijk de keuze die iemand anders dient te maken
AMD Nieuwsdiscussie
Beste Medetweakers,
vandaag heb ik een Gigabyte R9 280X gekocht, en wil deze vrijdag in mijn pc gaan hangen.
Nu vraag ik me af of mijn voeding dit nog wel zal trekken, Ik heb een OCZ Fatal1ty van 550WW. Mijn processor is nu nog een Phenom 965 overclockt naar 3,9 Ghz. (in de zomer komt er een I5 in).
Denken jullie dat mijn voeding de CPU en GPU aankan, of moet ik kijken naar een andere voeding? En hoeveel watt zou ik dan moeten nemen. Ik denk, dat als de voeding niet goed is, dat ik dan de Seasonic M12II Evo 620W zou nemen.
Alvast bedankt!
vandaag heb ik een Gigabyte R9 280X gekocht, en wil deze vrijdag in mijn pc gaan hangen.
Nu vraag ik me af of mijn voeding dit nog wel zal trekken, Ik heb een OCZ Fatal1ty van 550WW. Mijn processor is nu nog een Phenom 965 overclockt naar 3,9 Ghz. (in de zomer komt er een I5 in).
Denken jullie dat mijn voeding de CPU en GPU aankan, of moet ik kijken naar een andere voeding? En hoeveel watt zou ik dan moeten nemen. Ik denk, dat als de voeding niet goed is, dat ik dan de Seasonic M12II Evo 620W zou nemen.
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Vini-Vidi-Vici op 06-01-2015 18:50 ]
-
Ik ben niet echt fan van producten vernoemd naar gamers; al helemaal niet op het gebied van voedingen. De +12v rail kan echter in theorie zo'n 41.25A leveren, hetgeen meer dan genoeg is voor een R9 280x inclusief overclock. Dit zal dus, in theorie, geen problemen moeten opleveren.
De OCZ Fatal1ty maakt echter wel gebruik van lage kwaliteit capacitors en de voltages op de 3.3 en 5v rails schommelen iets te instabiel. Je kan er nog wel een tijdje mee door opzich, maar als je deze zomer een i5 aanschaft zou ik ook de voeding direct vervangen voor één van bijv. Seasonic, Cooler Master V-series en dergelijken
Die OCZ voeding is van wat matige kwaliteit en zal daarom sneller 'slijten'.
Maar de Gigabyte R9 280X kan hij zeker aan!
De OCZ Fatal1ty maakt echter wel gebruik van lage kwaliteit capacitors en de voltages op de 3.3 en 5v rails schommelen iets te instabiel. Je kan er nog wel een tijdje mee door opzich, maar als je deze zomer een i5 aanschaft zou ik ook de voeding direct vervangen voor één van bijv. Seasonic, Cooler Master V-series en dergelijken
Dus voorlopig zou hij het nog wel aankunnen? en als ik dan een nieuwe voeding moet kiezen, welke zou dan een goede keuze zijn? Ik denk dat Seasonic voor een redelijke prijs hele goede voedingen levert.stin00 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:16:
Ik ben niet echt fan van producten vernoemd naar gamers; al helemaal niet op het gebied van voedingen. De +12v rail kan echter in theorie zo'n 41.25A leveren, hetgeen meer dan genoeg is voor een R9 280x inclusief overclock. Dit zal dus, in theorie, geen problemen moeten opleveren.
De OCZ Fatal1ty maakt echter wel gebruik van lage kwaliteit capacitors en de voltages op de 3.3 en 5v rails schommelen iets te instabiel. Je kan er nog wel een tijdje mee door opzich, maar als je deze zomer een i5 aanschaft zou ik ook de voeding direct vervangen voor één van bijv. Seasonic, Cooler Master V-series en dergelijkenDie OCZ voeding is van wat matige kwaliteit en zal daarom sneller 'slijten'.
-
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Zo slecht is de OCZ gemaakt door Sirtec met Teapo condensators nu ook weer niet. Die moet nog wel even mee kunnen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb blijkbaar wat nieuws (toch in België) over de v700 voeding van cooler master.-The_Mask- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:56:
In veel werelddelen is die EOL gegaan, verkocht schijnbaar niet goed. Op zich vreemd want het was een jaar geleden verreweg de beste voeding voor het geld. Maar de meeste mensen weten dit natuurlijk niet en kopen iets wat er grappig uitziet.
Volgens het telefonisch contact met twee winkels en e-mail van derde winkel vertelden ze me allemaal dat ze niet meer voorradig waren omdat deze voeding eol gaat ik quote "een uitlopend product die niet meer op voorraad komt."
Mogelijk is dit enkel bij de leverancier in België daar in Nederland na wat zoeken nog webshops zijn die wouden leveren en de voeding in voorraad hebben .. enkel aan de prijs (als buitenlander kan je niet met ideal werken, slechte ervaringen met internationale overschrijvingen, zodoende kosten voor kredietkaart+levering) heel dicht bij een v850 die gelukkig nog in voorraad was bij komplett..
Dusja v850 besteld (zelfde geld, zelfde kwaliteit, enkel de 12v lijn heeft meer vermogen, volgens de testen van reviews zouden beide voedingen (bijna) even efficiënt zijn bij dezelfde belasting.. eind goed al goed maar blijkbaar zal je deze voeding niet meer kunnen aanraden voor Belgische klanten
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dan kom je ook bijna al weer bij de pricewatch: Corsair HX750i uit.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb vandaag de 280x erin gehangen, maar bij Battlefield 3 liep hij al vast en heb hem met Taskmanager uit moeten schakelen. Daarna heaven geprobeerd te draaien, maar die flipt hem helemaal en maakt een verschrikkelijke herrie.-The_Mask- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:59:
Zo slecht is de OCZ gemaakt door Sirtec met Teapo condensators nu ook weer niet. Die moet nog wel even mee kunnen.
Enig idee of dit aan de voeding ligt? of is dit echt de videokaart zelf?
-
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Anoniem: 644665
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs vastgesteld dat mijn PC dringend een nieuwe video kaart nodig heeft (Skyrim aan 15 FPS wordt wat vervelend.)
Nu heb ik wat research gedaan en is mijn oog gevallen op de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.
Toen ik de specificaties voor de kaart bekeek, zag ik dat mijn voeding, met 460W, niet sterk genoeg is voor de kaart, die 500W nodig heeft,
Ik voeg mij af of jullie mij soms kunnen helpen met het vinden van een goede voeding?
Ik had al zitten kijken naar de XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze, maar aangezien deze maar 550W is ben ik bang dat hij misschien binnen een jaar of 2 niet meer sterk genoeg zal zijn?
Mijn processor is een Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz en ik heb 1 HD van 1 TB
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs vastgesteld dat mijn PC dringend een nieuwe video kaart nodig heeft (Skyrim aan 15 FPS wordt wat vervelend.)
Nu heb ik wat research gedaan en is mijn oog gevallen op de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.
Toen ik de specificaties voor de kaart bekeek, zag ik dat mijn voeding, met 460W, niet sterk genoeg is voor de kaart, die 500W nodig heeft,
Ik voeg mij af of jullie mij soms kunnen helpen met het vinden van een goede voeding?
Ik had al zitten kijken naar de XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze, maar aangezien deze maar 550W is ben ik bang dat hij misschien binnen een jaar of 2 niet meer sterk genoeg zal zijn?
Mijn processor is een Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz en ik heb 1 HD van 1 TB
Alvast bedankt!
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Een goede 400W voeding kan al meer dan genoeg zijn voor een PC met GTX 970 en i7 4770. Zo'n PC neemt namelijk rond de 275W maximaal. 
Is alleen afhankelijk van welk merk en type je hebt of de huidige ook voldoet.
Is alleen afhankelijk van welk merk en type je hebt of de huidige ook voldoet.
AMD Nieuwsdiscussie
Mijn huidige is een ATX 460W Intern (100 - 240 v)
Er staat ook nog bij op de product pagina:
Nominale ingangsspanning:
100 - 127 V/3 A (50 - 60 Hz)
200 - 240 V/2 A (50 - 60 Hz)
Er staat ook nog bij op de product pagina:
Nominale ingangsspanning:
100 - 127 V/3 A (50 - 60 Hz)
200 - 240 V/2 A (50 - 60 Hz)
Maar welk merk en type is de voeding? (ATX is een aanduiding van formaat)
Ah, das dan gewoon HP blijkbaar. Heb anders niks op de voeding zelf zien staan van merk.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
HP maakt geen voedingen, zal een Delta, Hipro, Lite-on of Huntkey zijn denk ik. Kun je anders een foto van het label van de voeding maken?
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De voeding heeft volgens mij één 6 pins PEG connector, qua vermogen en kwaliteit is die in iedergeval meer dan prima voor een GTX 970. Alleen heeft die dus maar één 6 pins PEG connector. Maar als je een Asus GTX 970 Strix neemt, welke vergelijkbaar stil is qua geluid, dan kom je met de voeding beter uit. De Asus heeft namelijk maar één stroomconnector nodig. Dit is echter wel een 8 pins PEG connector, maar ik heb iemand ook zien posten dat het goed werkte met een 6 pins PEG, mocht dit toch niet het geval zijn is er wel een oplossing voor.
Zou zeggen neem de Asus GTX 970 Strix, in alles vergelijkbaar met de MSI, alleen past beter bij de voeding en kijk wat die doet. Werkt het niet kun je bijvoorbeeld een 6 naar 8 pins verloopje gebruiken of beter (als je handig bent) de 6 pins aansluiten en de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden.
Mocht je tegen een OCP probleem aanlopen met de voeding kan je altijd nog een andere voeding nemen, maar daar is nu geen reden voor.
Zou zeggen neem de Asus GTX 970 Strix, in alles vergelijkbaar met de MSI, alleen past beter bij de voeding en kijk wat die doet. Werkt het niet kun je bijvoorbeeld een 6 naar 8 pins verloopje gebruiken of beter (als je handig bent) de 6 pins aansluiten en de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden.
Mocht je tegen een OCP probleem aanlopen met de voeding kan je altijd nog een andere voeding nemen, maar daar is nu geen reden voor.
[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 08-01-2015 16:10 ]
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Laat je nog even weten of het werkt of niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Hallo,
Ik wil binnenkort een upgrade doen op mijn huidige systeem, en zit te twijfelen over de voeding. Ik heb het liefst een stille voeding. Ik zat te denken aan deze:
Dit wordt de build ongeveer, de SSD en 2 HDD's en GPU heb ik al in mijn bezit van mijn oude systeem. Ik wil de CPU ook gaan overclocken tot max 4.4Ghz
Is de be quiet! voeding goed genoeg?
Ik wil binnenkort een upgrade doen op mijn huidige systeem, en zit te twijfelen over de voeding. Ik heb het liefst een stille voeding. Ik zat te denken aan deze:
1 | be quiet! Straight Power 10 CM 500W | € 88,50 | € 88,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 88,50 |
Dit wordt de build ongeveer, de SSD en 2 HDD's en GPU heb ik al in mijn bezit van mijn oude systeem. Ik wil de CPU ook gaan overclocken tot max 4.4Ghz
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
1 | MSI Z97-G45 GAMING | € 126,- | € 126,- |
1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) | € 188,95 | € 188,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ, 320GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Carbide Air 540 Zwart | € 112,95 | € 112,95 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9R | € 89,95 | € 89,95 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 17,10 | € 17,10 |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,13 | € 69,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 890,98 |
Is de be quiet! voeding goed genoeg?
Ik heb onlangs deze build besteld, maar niet opgelet op de voeding form factor (TFX, SFX, blijkbaar niet het zelfde)
De PC is bedoeld om 24/7 te kunnen draaien, lage idle power en efficiency zijn dus belangrijk, omdat ik geen alternatief zie voor de voeding heb ik besloten de behuizing terug te sturen en een andere te zoeken. Tot dan leeft hij in een doos.
Suggesties voor een alternatieve voeding zijn ook welkom, ik heb in de pricewatch gekeken en zag daar geen redelijk geprijsde 80+ gold SFX voeding bij.
Ik zoek een
Compacte behuizing voor een mini-ITX moederbord en een TFX voeding
Wat is je budget?
€50 - 60 mogelijk meer als er goede reden voor is
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt niet uit, bonuspunten voor een compacte oplossing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaande lijst
1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 50,- | € 50,- |
1 | MSI AM1I | € 26,- | € 26,- |
1 | Silverstone Milo ML05B | € 44,50 | € 44,50 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
1 | be quiet! TFX Power 2 300W Gold | € 54,- | € 54,- |
1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 267,46 |
De PC is bedoeld om 24/7 te kunnen draaien, lage idle power en efficiency zijn dus belangrijk, omdat ik geen alternatief zie voor de voeding heb ik besloten de behuizing terug te sturen en een andere te zoeken. Tot dan leeft hij in een doos.
Suggesties voor een alternatieve voeding zijn ook welkom, ik heb in de pricewatch gekeken en zag daar geen redelijk geprijsde 80+ gold SFX voeding bij.
Ik zoek een
Compacte behuizing voor een mini-ITX moederbord en een TFX voeding
Wat is je budget?
€50 - 60 mogelijk meer als er goede reden voor is
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt niet uit, bonuspunten voor een compacte oplossing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bovenstaande lijst
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Klopt zal je ook niet zo snel vinden. Maar het rendementsverschil tussen een voeding zoals de pricewatch: be quiet! TFX Power 2 300W Gold en pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W is ook niet heel groot. Als je bijvoorbeeld 20W uit de voeding trekt is het verschil tussen beide maar iets meer dan 1W ongeveer en bij 30W hooguit zo'n 2W. Dit zijn niet echt waardes welke een heel groot verschil maken.Enervate schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:37:
AMD Nieuwsdiscussie
Je hebt wel een punt, dat scheelt ook een boel gedoe met spullen omruilen (beide op voorraad waar ik de TFX besteld had).
[ Voor 25% gewijzigd door Enervate op 08-01-2015 17:16 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Ja het is een hele stille voeding, onmogelijk hoorbaar, zelfs van 10 cm afstand niet. Maar de prijs is wel aan de hoge kant vooral je het vergelijkt met de 400W versie, tussen de 400W en 500W zit namelijk nogal een verschil.
Heb je trouwens wel een modulaire voeding nodig? Met die behuizing heeft modulair namelijk echt heel erg weinig toegevoegde waarde. Wil je trouwens niet een voeding met helemaal zwarte kabels? De behuizing heeft namelijk een nogal groot window waar je de gekleurde uiteinden van de kabels prima kunt zien en ook ziet de kabelsleeving is doorzichtig, lijkt allemaal minder mooi.
AMD Nieuwsdiscussie
Modulair leek me wel handig, heb ik nu ook maar ik kan de kabels wel mooi wegwerken met die Corsair kast. Zwarte kabels leek me ook mooi. Ik had eerst de Corsair RM550 in gedachte maar las dat die goedkope caps heeft dus maar even verder gezocht. Welke alternatieven kun jij mij geven?-The_Mask- schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:23:
[...]
Ja het is een hele stille voeding, onmogelijk hoorbaar, zelfs van 10 cm afstand niet. Maar de prijs is wel aan de hoge kant vooral je het vergelijkt met de 400W versie, tussen de 400W en 500W zit namelijk nogal een verschil.
Heb je trouwens wel een modulaire voeding nodig? Met die behuizing heeft modulair namelijk echt heel erg weinig toegevoegde waarde. Wil je trouwens niet een voeding met helemaal zwarte kabels? De behuizing heeft namelijk een nogal groot window waar je de gekleurde uiteinden van de kabels prima kunt zien en ook ziet de kabelsleeving is doorzichtig, lijkt allemaal minder mooi.
ik ben een beetje aan het kijken naar wat voor voeding "rechtvaardig/goed" is voor een zelfbouw nas.
Hierbij ben ik erg aan het twijfelen tussen een ATX voeding (bv be-quit! 300watt) en een PicoPsu (90watt) met adapter.
Er zit hier een prijs verschil in van ongeveer 35 euro. (hier bij heb ik een molex naar 2*sata verloop in mee gerekend voor de PicoPsu zodat je op 3 s-ata voedingen komt) Met een afschrijf tijd van 4 jaar voor de hardware zou dat dus 8,75 euro per jaar zijn.
Hoeveel watt minder zal een PicoPsu verbruiken qua energie verbruik ten opzichte van een ATX voeding bij een soort van volgend systeem in idle( aangezien dit meestal bij een home nas zal zijn):
Uitgaande van €8,75 / 1,95(kosten van 1 watt per jaar) zou het verschil in verbruik minimaal 4,5 watt moeten zijn wil een PicoPsu rendabel zijn.
Is dit realistisch?
Hierbij ben ik erg aan het twijfelen tussen een ATX voeding (bv be-quit! 300watt) en een PicoPsu (90watt) met adapter.
Er zit hier een prijs verschil in van ongeveer 35 euro. (hier bij heb ik een molex naar 2*sata verloop in mee gerekend voor de PicoPsu zodat je op 3 s-ata voedingen komt) Met een afschrijf tijd van 4 jaar voor de hardware zou dat dus 8,75 euro per jaar zijn.
Hoeveel watt minder zal een PicoPsu verbruiken qua energie verbruik ten opzichte van een ATX voeding bij een soort van volgend systeem in idle( aangezien dit meestal bij een home nas zal zijn):
1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 33,50 | € 33,50 |
1 | ASRock B85M-ITX | € 70,- | € 70,- |
1 | WD Blue WD7500BPVX, 750GB | € 46,95 | € 46,95 |
1 | WD Green WD30EZRX | € 95,51 | € 95,51 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 338,92 |
Uitgaande van €8,75 / 1,95(kosten van 1 watt per jaar) zou het verschil in verbruik minimaal 4,5 watt moeten zijn wil een PicoPsu rendabel zijn.
Is dit realistisch?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De pricewatch: Antec Edge 550W nog, minder stil als de be quiet! en Corsair, maar moet wel onhoorbaar zijn tot zo'n 450W, onder de 450W draait de fan namelijk op een snelheid minder dan 600RPM dit zou je dus niet mogen horen. Pas boven de 450W begint de fan sneller te draaien. Maar 450W zul je nooit zo maar halen. Ter voorbeeld, een PC met twee GTX 970's in SLI en een i5 4670K trekt zonder overkloks onder load nog geen eens 450W uit de voeding. Jouw PC met een GTX 760 verbruikt nog eens veel minder, maximaal zo'n 225W tijdens games.ZAQIR schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:14:
[...]
Modulair leek me wel handig, heb ik nu ook maar ik kan de kabels wel mooi wegwerken met die Corsair kast. Zwarte kabels leek me ook mooi. Ik had eerst de Corsair RM550 in gedachte maar las dat die goedkope caps heeft dus maar even verder gezocht. Welke alternatieven kun jij mij geven?
De Antec Edge heeft dan nog als voordeel boven de be quiet! de volledig zwarte kabels en de betere kwaliteit tegenover beide andere voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Beetje laat, maar bedankt voor het advies, ik heb de Seasonic S12G 450W versie gekocht.-The_Mask- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:20:
Je moet het wel gek doen wil de 450W versie niet voldoen, zonder overklok verbruikt de PC maximaal namelijk maar 250W totaal. Dat laat dus 200W ruimte voor overklokken, moet meer dan genoeg zijn lijkt mij.
https://www.megekko.nl/pr...en/Seasonic-S12G-PSU-450W
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Ben van plan om dit systeem voor een vriend van mij te bouwen (CPU wordt nog OC, echter heb ik twijfels over de PSU.)
Heb er nu een Corsair Builder CX430 in zitten, maar na wat onderzoek is de CX serie van Corsair slecht ?
Zit nu te twijfelen om de Antec VP350P er in te zetten, aangezien deze van betere kwaliteit is dan de 450 versie. Echter betwijfel ik of de voeding mijn systeem dan nog trekt.
Heb er nu een Corsair Builder CX430 in zitten, maar na wat onderzoek is de CX serie van Corsair slecht ?
Zit nu te twijfelen om de Antec VP350P er in te zetten, aangezien deze van betere kwaliteit is dan de 450 versie. Echter betwijfel ik of de voeding mijn systeem dan nog trekt.
1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 62,90 | € 62,90 |
1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 61,71 | € 61,71 |
1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 139,95 | € 139,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 39,- | € 39,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 454,41 |
iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9
Hallo allemaal,
Ik ben voor het eerst een PC aan het samenstellen en ik zoek als laatste van de componenten nog een modulaire voeding. Ik heb al iets in gedachte, maar graag zou ik dit bevestigd zien worden. Calculator van Cooler Master om je vermogen uit te rekenen heb ik al gedaan (ongeveer 200 Watt). Zelf dacht ik aan een Corsair 430 Watt.
Geen videokaart denk ik, omdat de PC wordt gebruikt voor surfen, HD films kijken en standaard huiswerk.
Volgende componenten zijn reeds (nieuw en gebruikt) gekocht:
- Cooler Master 430 Elite behuizing (matig kabelmanagement, vandaar een modulaire voeding)
- Asrock H87M Pro4 moederbord
- Intel processor i3 4330 boxed
- 2x 4Gb RAM-geheugen
- SSD Samsung 840 Evo Pro 128Gb
- HDD 1Tb 7200 Rpm
- Cardreader
- CD/DVD brander
- 2x 120mm ventilatoren met led
Dus eigenlijk 2 vragen. Videokaart ja of nee en welke voeding?
Mvg,
Alex
Ik ben voor het eerst een PC aan het samenstellen en ik zoek als laatste van de componenten nog een modulaire voeding. Ik heb al iets in gedachte, maar graag zou ik dit bevestigd zien worden. Calculator van Cooler Master om je vermogen uit te rekenen heb ik al gedaan (ongeveer 200 Watt). Zelf dacht ik aan een Corsair 430 Watt.
Geen videokaart denk ik, omdat de PC wordt gebruikt voor surfen, HD films kijken en standaard huiswerk.
Volgende componenten zijn reeds (nieuw en gebruikt) gekocht:
- Cooler Master 430 Elite behuizing (matig kabelmanagement, vandaar een modulaire voeding)
- Asrock H87M Pro4 moederbord
- Intel processor i3 4330 boxed
- 2x 4Gb RAM-geheugen
- SSD Samsung 840 Evo Pro 128Gb
- HDD 1Tb 7200 Rpm
- Cardreader
- CD/DVD brander
- 2x 120mm ventilatoren met led
Mvg,
Alex
alex_l111: Waarom neem je niet een generatie nieuwer van het moederbord?
pricewatch: ASRock H97 Pro4
Gezien jouw gebruik is een losse videokaart niet nodig denk ik.
pricewatch: ASRock H97 Pro4
Gezien jouw gebruik is een losse videokaart niet nodig denk ik.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Geen probleem, ook meer dan genoeg ruimte voor het overklokken van de CPU.Mr. Jummy schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:25:
Videokaart heeft geen enkel voordeel voor jouw doeleinden.alex_l111 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:38:
Hallo allemaal,
De PC verbruikt trouwens minder dan 100W maximaal, dus elke fatsoenlijk ATX voeding kan het wel aan aangezien die bij 300W beginnen. Modulair heeft weinig nut lijkt mij. De budget modulaire voedingen hebben namelijk sowieso al veel meer kabels dan dat je nodig hebt, een voeding met minder vermogen zal ook minder kabels hebben dus komt op waarschijnlijk hetzelfde neer. Nadeel van een budget modulaire voeding is echter dat dit nogal ten koste gaat van de kwaliteit, dus een niet modulaire voeding lijkt mij een slimmere keuze.
Voeding zoals de pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W lijkt mij een betere budget optie, is van betere kwaliteit. Wel niet modulair maar heeft wel cable sleeving (lijkt wat mooier door het window) en je gebruikt toch sowieso de meeste kabelbundels, omdat ze nodig zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Dank je wel voor het advies, ik ga deze opvolgen!
Beste Tweakers,
Voor een "budget" foto/video bewerking pc heb ik momenteel een voeding: Seasonic G Serie 360w gold
Intel i5 4460 of toch i7 4790 (nog eventjes geduld
)
Asus B85M-E
2x Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CE (uiteindelijk 16 gb)
2x Seagate Desktop HDD ST1000DM003 1TB HDD,
Crucial mx100 128 GB SSD
Ik wilde aanvankelijk alleen de geintegreerde hd4600 gpu gebruiken. Maar omdat ik toch erg twijfel of ik er misschien een aparte videokaart in wil zetten in de toekomst om van gpu accelleratie voor renderen in een programma als bijv adobe premiere weet ik niet zeker of ik de voeding dan teveel zal belasten. Ik had wel gezien dat bijvoorbeeld een GTX 750 TI weinig vermogen vraagt maar ja.....
Ik heb nu nog 14 dagen zichttermijn om de voeding terug te kunnen brengen. Ik geloof dat de seasonic die ik nu in mijn bezit heb behoorlijk zuinig en stil en van kwaliteit is dus dat zijn wel eigenschappen die ik zou willen nastreven. Hoeft verder niet modulair te zijn of er mooi uit te zien qua bedrading etc
Alvast bedankt
Edit: Nu ik zo dit hele topic eens door heb genomen op zoek naar deze Seasonic en hem in veel vergelijkbare configuraties (of zwaarder) ben tegengekomen ben ik best onder de indruk van deze voeding en kan ik hem denk ik maar beter in m'n bezit laten.
Voor een "budget" foto/video bewerking pc heb ik momenteel een voeding: Seasonic G Serie 360w gold
Intel i5 4460 of toch i7 4790 (nog eventjes geduld
Asus B85M-E
2x Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CE (uiteindelijk 16 gb)
2x Seagate Desktop HDD ST1000DM003 1TB HDD,
Crucial mx100 128 GB SSD
Ik wilde aanvankelijk alleen de geintegreerde hd4600 gpu gebruiken. Maar omdat ik toch erg twijfel of ik er misschien een aparte videokaart in wil zetten in de toekomst om van gpu accelleratie voor renderen in een programma als bijv adobe premiere weet ik niet zeker of ik de voeding dan teveel zal belasten. Ik had wel gezien dat bijvoorbeeld een GTX 750 TI weinig vermogen vraagt maar ja.....
Ik heb nu nog 14 dagen zichttermijn om de voeding terug te kunnen brengen. Ik geloof dat de seasonic die ik nu in mijn bezit heb behoorlijk zuinig en stil en van kwaliteit is dus dat zijn wel eigenschappen die ik zou willen nastreven. Hoeft verder niet modulair te zijn of er mooi uit te zien qua bedrading etc
Alvast bedankt
Edit: Nu ik zo dit hele topic eens door heb genomen op zoek naar deze Seasonic en hem in veel vergelijkbare configuraties (of zwaarder) ben tegengekomen ben ik best onder de indruk van deze voeding en kan ik hem denk ik maar beter in m'n bezit laten.
[ Voor 21% gewijzigd door Nilez83 op 13-01-2015 02:01 . Reden: oplossing gevonden ]
Ik zoek "reparatievoedingen" vaak voor oudere PC's met een lichte config. Lees bijvoorbeeld vista PC's of lichte internet computers. Waarvan de voeding stuk is gegaan en de pc nog even mee moet? Ik kwam de volgende voeding tegen Eminent EW3900 inkoop 16 incl bij een distri. Is het voor dit doel of is er een andere die ik moet kiezen voor onder de 25?
NB voor zwaardere / nieuwere configs pak ik natuurlijk een 400+ W merkvoeding op basis van de BBG
NB voor zwaardere / nieuwere configs pak ik natuurlijk een 400+ W merkvoeding op basis van de BBG
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Eminent is eigelijk nooit een goede keuze, sowieso niet bij voedingen. Eminent pakt een goedkoop Chinees product en plakt er een stickertje op of maakt eventueel de firmware in het geval van een router en pakt een drievoudige marge, zodat één RMA er alsnog niet voor zorgt dat er verlies wordt gemaakt. 
Is er niet iets beschikbaar gemaakt door FSP voor 20/25 euro? Die voedingen zijn altijd prima geschikt voor in een oudere PC, ze leveren het beloofde vermogen met waardes prima binnen de ATX specs en een levensduur van vaak zo'n 6 of 7 jaar bij wat normaal gebruik. Wat normaal gesproken genoeg is voor een oude PC, die wordt binnen die tijd vaak wel vervangen.
Is er niet iets beschikbaar gemaakt door FSP voor 20/25 euro? Die voedingen zijn altijd prima geschikt voor in een oudere PC, ze leveren het beloofde vermogen met waardes prima binnen de ATX specs en een levensduur van vaak zo'n 6 of 7 jaar bij wat normaal gebruik. Wat normaal gesproken genoeg is voor een oude PC, die wordt binnen die tijd vaak wel vervangen.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dat lijkt mij ook de beste optie, de voeding kan namelijk nog wel een redelijk snelle videokaart aan, één die meer dan snel genoeg is voor jouw doeleinden.Nilez83 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:46:
AMD Nieuwsdiscussie
@ The_Mask bedankt voor je erg snelle
reactie in ieder geval geen eminent duidelijk. Misschien ben ik "blind" maar ik zie allerlei namen maar geen FSP (meer) in die prijsklassen bij pricewatch en unsorted en bij de buren. Heb je een linkje voor mij?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Nee ik ook niet, dus wij zien hetzelfde.
Tijdje terug was het overigens wel beschikbaar bij bijvoorbeeld Afuture en Azerty. Maar jij had het over een distri en ik heb geen idee welke dat is en wat hun te koop hebben.
AMD Nieuwsdiscussie
Als zij het niet hebben dan de disti ook meestal niet. zit hier iets degelijks tussen rond of onder de 25? welke is anders het "best"
Voor een paar euro meer (€30) heb je een uitstekende pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
[ Voor 5% gewijzigd door niektb op 13-01-2015 13:42 ]
@ niek in principe heb je gelijk. echter doet deze situatie zich vaker voor en wil ik de kosten beperkt houden anders had ik deze moeite niet genomen. Bij de be quiet komen bovendien ook nog de verzendkosten
@-The_Mask- Bedankt nog voor de bevestiging. Ik kan weer verder met parts verzamelen.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
In de pricewatch staat eigenlijk op dit moment alleen de Antec VP350P en be quiet! System Power 7 300W, goedkopere spul is alleen maar veel te duur. En zal uiteindelijk alleen maar voor meer problemen zorgen zodat je in de praktijk ook nog eens duurder uit bent.piethoogland schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:06:
@ niek in principe heb je gelijk. echter doet deze situatie zich vaker voor en wil ik de kosten beperkt houden anders had ik deze moeite niet genomen. Bij de be quiet komen bovendien ook nog de verzendkosten
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 13-01-2015 15:02 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De voeding van dit systeem begint een beetje luidruchtig te worden, ik vermoed dan ook dat die het niet lang meer vol gaat houden.
Nu heb ik een beetje zitten zoeken wat momenteel een beetje degelijke voedingen zijn, en kwam uit op deze:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Naar mijn mening moet dit kunnen, maar aangezien ik niet erg thuis ben op het gebied van hardware wil ik voor de zekerheid even navragen of dit gaat werken qua connectors (moederbord, videokaart) e.d.
1 | Intel Core 2 Quad Q9300 Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI MS-7366 V1.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | EVGA GeForce 8800GT | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Cooler Master Elite 333 | € 0,- | € 0,- |
1 | Hauppauge WinTV PVR 150 | € 0,- | € 0,- |
1 | Pinnacle Dazzle pinnacle DV Editor | € 24,95 | € 24,95 |
2 | Nanya Elixir M2Y2G64TU8HD5B-AC | -- | -- |
1 | Sony NEC Optiarc AD-7200S Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Fortron Source FSP400-60GLN | -- | -- |
1 | Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 94,90 |
Nu heb ik een beetje zitten zoeken wat momenteel een beetje degelijke voedingen zijn, en kwam uit op deze:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Naar mijn mening moet dit kunnen, maar aangezien ik niet erg thuis ben op het gebied van hardware wil ik voor de zekerheid even navragen of dit gaat werken qua connectors (moederbord, videokaart) e.d.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Bij die voeding treden de problemen idd op na zo'n 5 Ã 7 jaar, door lage kwaliteit condensators en fan. De Corsair CX430 Bronze is echter geen verbetering, die heeft een zelfde Yate Loon sleeve bearing fan en ook condensators van CapXon net als de FSP, waardoor je na dezelfde tijd weer problemen kan verwachten. Als je de voeding wil meenemen naar een volgende PC is iets beters wel aan te raden, mocht je dat niet van plan zijn dan is dat natuurlijk niet een heel groot probleem, over 5 tot 7 jaar zal de hele PC wel vervangen zijn lijkt mij.
Dus moet die nog een andere PC uit kunnen zitten? Als dit zo is, waar wordt de PC voor gebruikt? Komt er een high-end, mainstream of budget of geen videokaart in?
Dus moet die nog een andere PC uit kunnen zitten? Als dit zo is, waar wordt de PC voor gebruikt? Komt er een high-end, mainstream of budget of geen videokaart in?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb sinds deze week een nieuwe PC, ik heb een Coolermaster V650 voeding. Nu viel mij op dat de voeding om de zoveel seconden een zoem geluid maakt, soms kort soms wat langer maar het komt heletijd terug. Alsof je de stroom hoort
het is een zacht geluid maar je hoort het wel.
Is dit erg of is dit normaal?
Het zou misschien wel handig zijn als de voeding mee te nemen is naar een andere PC. De eigenaar van de PC gamed niet veel, wel doet die af en toe video- en fotobewerking en voor de rest eigenlijk browsen, e-mailen en tekstverwerken. Qua videokaart zal het tussen budget/mainstream zitten.-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:37:
Het maximum bedrag voor de voeding is wel rond de €60,- Zou deze pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W wel aan te bevelen zijn voor het betreffende systeem?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De kwaliteit daarvan is idd stukken beter, maar de prijs is wel aan de hoge kant, de pricewatch: Seasonic S12G 450W kost namelijk maar een tientje meer en is eigenlijk daardoor een veel betere koop.
AMD Nieuwsdiscussie
En waardoor is die S12G volgens jou beter? Komt dat door de certificering (80 Plus Gold)? Want ik zie verder alleen een lager vermogen en wat verschil in aansluitingen.-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:52:
De kwaliteit daarvan is idd stukken beter, maar de prijs is wel aan de hoge kant, de pricewatch: Seasonic S12G 450W kost namelijk maar een tientje meer en is eigenlijk daardoor een veel betere koop.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Stiller, betere kwaliteit, hoger rendement en betere prestaties.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Nou niet echt lijkt mij.Meulendijks89 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:40:
Ik heb sinds deze week een nieuwe PC, ik heb een Coolermaster V650 voeding. Nu viel mij op dat de voeding om de zoveel seconden een zoem geluid maakt, soms kort soms wat langer maar het komt heletijd terug. Alsof je de stroom hoorthet is een zacht geluid maar je hoort het wel.
AMD Nieuwsdiscussie
Dan weet ik voldoende, ik zal die twee opties voorleggen. Bedankt!-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:01:
Stiller, betere kwaliteit, hoger rendement en betere prestaties.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Qua vermogen maakt het trouwens niks uit, een high-end 450W voeding kan al een high-end game PC van meer dan voldoende vermogen voorzien. Meer dan 450W is meestal alleen nuttig met meerdere high-end videokaarten.Tuxinator schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:10:
[...]
Dan weet ik voldoende, ik zal die twee opties voorleggen. Bedankt!
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben nog even de specificaties aan het bekijken van beide voedingen, ik lees bij de specs van de S12II dat die een EPS 12V / ATX 12V (8/4p) kabel heeft. Ik moet op het moederbord de 24 pins main power insteken, en dan moet ik nog een 4 pins hebben. Zo te zien is dat de eerder genoemde, daar bedoelen ze toch zo'n stekker mee die je van 8 pins kunt breken naar 4 pins?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De S12G 450 heeft een 4+4 pins connector, te gebruiken als 4 pins of 8 pins en de S12II Bronze 520W heeft er ook nog een 8 pins EPS bij, voor als je een dual socket moederbord hebt.
AMD Nieuwsdiscussie
Oké, dan gaat het met beide voedingen wel lukken op dit moederbord. Nogmaals dank.
Anoniem: 561166
Nou ben ik op zoek naar een modulaire voeding voor dit systeem :
Case wordt een M-atx dus liefst modulair..
Cooler Master GM G450M is een dure optie.
Case wordt een M-atx dus liefst modulair..
Cooler Master GM G450M is een dure optie.
1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 69,- | € 69,- |
1 | MSI A88XM-E35 | € 50,- | € 50,- |
1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 140,51 | € 140,51 |
1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 67,51 | € 67,51 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 99,99 | € 99,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 508,86 |
Matthew90, even een heel ander iets:
Zorg ervoor dat je een moederbord krijgt van de verkoper met een up-to-date BIOS. Het overkwam mij met de pricewatch: MSI A88X-G43 die een te oude versie van de BIOS had en de Athlon 860K daardoor niet herkende (heb het moeten retouren voor reparatie)
Zorg ervoor dat je een moederbord krijgt van de verkoper met een up-to-date BIOS. Het overkwam mij met de pricewatch: MSI A88X-G43 die een te oude versie van de BIOS had en de Athlon 860K daardoor niet herkende (heb het moeten retouren voor reparatie)
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Wat voor behuizing wordt het?
Waarom vind je de Cooler Master G450M een dure optie?
Waarom vind je de Cooler Master G450M een dure optie?
AMD Nieuwsdiscussie
Cooler master n200 gaat het waarschijnlijk worden.
Pc wordt aangekocht in Belgie, de G450M staat hier op 74€.
@ niektb zal zeker mail sturen ivm bios update.
Sta eventueel open voor andere micro atx case's
Pc wordt aangekocht in Belgie, de G450M staat hier op 74€.
@ niektb zal zeker mail sturen ivm bios update.
Sta eventueel open voor andere micro atx case's
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Een modulaire voeding heeft in die behuizing eigenlijk geen voordeel, cable managment mogelijkheden is goed genoeg voor het prima weg werken. Een modulaire voeding gaat er dus niet beter uitzien.
Als je een modulaire voeding neemt en je gaat zo de de kabels aansluiten dan heb je wel een modulaire voeding, maar het voordeel is 0,0.
Achter het moederbord is meer dan genoeg ruimte, zoals je hier kunt zien. Als je het dus wat netjes doet kan het er prima uit zien met een niet modulaire voeding, zie hier.
Een voeding zoals de pricewatch: be quiet! System Power 7 350W lijkt mij dus een prima budget voeding voor een budget game PC. Of zoek je toch nog iets speciaals?
Als je een modulaire voeding neemt en je gaat zo de de kabels aansluiten dan heb je wel een modulaire voeding, maar het voordeel is 0,0.
Achter het moederbord is meer dan genoeg ruimte, zoals je hier kunt zien. Als je het dus wat netjes doet kan het er prima uit zien met een niet modulaire voeding, zie hier.
Een voeding zoals de pricewatch: be quiet! System Power 7 350W lijkt mij dus een prima budget voeding voor een budget game PC. Of zoek je toch nog iets speciaals?
AMD Nieuwsdiscussie
Top deze gaat het worden.
Na wat opzoeken zou het moete lukke!
Onderdelen zijn besteld!
Thx guys
Na wat opzoeken zou het moete lukke!
Onderdelen zijn besteld!
Thx guys
Okee tricky vraag, ik heb een OCZ Fatal1ty 550w voeding over kunnen nemen voor weinig zonder SATA kabels. Nu heb ik een oude kapotte Antec Neopower 650w blue voeding, waarvan ik de kabels nog heb.
Deze kabels voor SATA passen wel in de connectors van de OCZ, maar is dat zomaar uitwisselbaar of moet ik hier toch voorzichtig mee zijn? De legenda die op de voeding staat wat draden betreft word ik niet zoveel wijzer van, wellicht dat hier iemand het weet?
Deze kabels voor SATA passen wel in de connectors van de OCZ, maar is dat zomaar uitwisselbaar of moet ik hier toch voorzichtig mee zijn? De legenda die op de voeding staat wat draden betreft word ik niet zoveel wijzer van, wellicht dat hier iemand het weet?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Je kunt ervan uitgaan dat het nooit kan, ten zei je zeker weet dat het wel kan.
AMD Nieuwsdiscussie
Okee jammer, dus de pin layout bij verschillende merken zijn altijd anders?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Niet alleen verschillende merken, ook bij merken onderling eigenlijk altijd wel.
Meten is weten, maar zo proberen iig nooit doen.
Meten is weten, maar zo proberen iig nooit doen.
AMD Nieuwsdiscussie
Okee thanks, dan spreek ik OCZ gewoon even aan voor zo'n kabeltje.
Kan een Cooler Master Real Power M520 een Sapphire R9 280X zonder problemen van prik voorzien of is die meer in zijn nopjes met een zuinigere kaart zoals de 270X?
De rest van het systeem bestaat uit een Gigabyte GA-Z97P-D3 met overgeklokte Pentium G3258 (die ik in de toekomst wil upgraden) , 2x4GB RAM en een Crucial MX100 SSD.
De rest van het systeem bestaat uit een Gigabyte GA-Z97P-D3 met overgeklokte Pentium G3258 (die ik in de toekomst wil upgraden) , 2x4GB RAM en een Crucial MX100 SSD.
[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 16-01-2015 14:25 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
OCZ is failliet.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:06:
Okee thanks, dan spreek ik OCZ gewoon even aan voor zo'n kabeltje.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Zou moeten kunnen als je de videokaart maar niet gaat overklokken en bij een nieuwe CPU is overklokken ook minder verstandig, de Pentium G3258 is echter nog vrij zuinig dus dat moet nog wel kunnen.Sebastiaannn schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:19:
Kan een Cooler Master Real Power M520 een Sapphire R9 280X zonder problemen van prik voorzien of is die meer in zijn nopjes met een zuinigere kaart zoals de 270X?
Bij een leeftijd van zo'n 8 jaar moet je eraan denken om hem te vervangen, maar dat zal die nu nog niet zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Top, dankjewel voor je antwoord!-The_Mask- schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Zou moeten kunnen als je de videokaart maar niet gaat overklokken en bij een nieuwe CPU is overklokken ook minder verstandig, de Pentium G3258 is echter nog vrij zuinig dus dat moet nog wel kunnen.
Bij een leeftijd van zo'n 8 jaar moet je eraan denken om hem te vervangen, maar dat zal die nu nog niet zijn.
Facepalm... ik zat met mijn kop in het zand blijkbaar, helemaal niets van meegekregen...-The_Mask- schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:39:
[...]
OCZ is failliet.Data zit nu bij Toshiba en de voedingen is bij Firepower ondergebracht. Zou geen hoop hebben voor een kabeltje. Sinds de overname niks van Firepower gezien en ze lijken ook niet echt meer iets te verkopen, met uitzondering van wat hele oude voorraad.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe voeding. Wil graag een systeem met i5 4690k of een i7 4770k / 4790k gaan samenstellen + gigabyte gaming 5 moederbord. Mn huidige HD7870 wil ik nog blijven gebruiken. Maar zal op den duur worden vervangen door een gtx970 denk ik. Heb ik aan bovenstaande voeding dan ook genoeg? Zit verder nog een mx100 SSD in + 1 terabyte hdd in.-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:52:
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Zonder overklokken kan de Seasonic S12G 450W zelfs twee GTX 970's aan, al moet je dan wel een GTX 970 nemen met één PEG stroomconnector anders kom je aansluitingen te kort. Maar voor één videokaart heb je zeker meer dan genoeg aan die voeding, ook met overklokken.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is een andere CX430 dan deze?-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:37:
...De Corsair CX430 Bronze is echter geen verbetering, die heeft een zelfde Yate Loon sleeve bearing fan en ook condensators van CapXon net als de FSP, waardoor je na dezelfde tijd weer problemen kan verwachten. ...
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story4&reid=239
Jup, er zijn meerdere versies.wappiewappie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:46:
[...]
Dat is een andere CX430 dan deze?
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story4&reid=239
V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Eerste versie was kwalitatief de beste met het laagste rendement en de nieuwste (derde) is kwalitatief de minste, met het hoogste rendement. De tweede revisie zoals je die vindt in de review zit er tussen in.
1. pricewatch: Corsair Builder CX430
2. pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
3. pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
1. pricewatch: Corsair Builder CX430
2. pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
3. pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2015 15:50 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Een vriend van me is wellicht van plan een R9 290 aan te schaffen, maar ik vraag me een beetje af of de voeding het graat trekken...
Het systeem zelf stelt niet veel voor, slechts 1 HDD is geinstalleerd en de CPU is een i5 3550p die niet wordt overgeclockt. De voeding waar het om gaat is een Antec Basiq Power 430 watt die 360 watt continu op de 12-volt rails kan geven.
Volgens een online review verbruikt een compleet R9 290 systeem zo'n 300 watt. Zou dit lukken op deze voeding?
Het systeem zelf stelt niet veel voor, slechts 1 HDD is geinstalleerd en de CPU is een i5 3550p die niet wordt overgeclockt. De voeding waar het om gaat is een Antec Basiq Power 430 watt die 360 watt continu op de 12-volt rails kan geven.
Volgens een online review verbruikt een compleet R9 290 systeem zo'n 300 watt. Zou dit lukken op deze voeding?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Je kan denk ik beter kiezen voor een andere voeding, het is die de voeding met de hoogste kwaliteitscondensators, ding is al een paar jaartjes oud, heeft ook niet genoeg aansluitingen waardoor je verloopjes moet gebruiken en het is vrij krap.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm ja, zoiets dacht ik ook al. Zal het hem vertellen. In ieder geval bedankt!
[ Voor 26% gewijzigd door Cassie789 op 19-01-2015 14:40 ]
Welke voeding zou je dan aanbevelen bij een dergelijke pc? Ik heb namelijk een vergelijkbare pc als tweede pc staan en wil er voor een klein bedrag ook een R9 290 inzetten. Deze heeft echter een behoorlijk verbruik. OC zal ik hooguit toepassen op de videokaart en niet op cpu. Bovendien zit er de volgende ssd in: Crucial MX100 256GB.-The_Mask- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:26:
Je kan denk ik beter kiezen voor een andere voeding, het is die de voeding met de hoogste kwaliteitscondensators, ding is al een paar jaartjes oud, heeft ook niet genoeg aansluitingen waardoor je verloopjes moet gebruiken en het is vrij krap.
Alvast bedankt!
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dat is afhankelijk van wat die persoon wil en wat die heeft. Er zijn zoveel goede keuzes namelijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja ik ben de komende tijd helaas niet thuis dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat ik hieronder er aardig bij in de buurt kom:
- Intel Core i5 3570
- WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
- Crucial MX100 256GB.
- Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A2000C10
Moederbord geen idee, daar zit al vijf jaar dezelfde van in. En dan komt dus de R9 290 nog bij. Nu zit er een nog een oude hd radeon 7950 in. PC zal gebruikt worden voor films, games en basic gebruik. Ik zal er zo af en toe iets nieuws inzetten.
Mijn verstand omtrent deze zaken reikt al niet bijzonder ver, haha. Maar voeding daar weet ik helemaal niks van af wat nu goed is en wat nu niet. Wat is nu een fatsoenlijke voeding voor het bovenstaande? Ik zou er max €100 voor uit willen geven, als het kan iets minder, maar als het benodigd is dan zal het wel moeten.
- Intel Core i5 3570
- WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
- Crucial MX100 256GB.
- Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A2000C10
Moederbord geen idee, daar zit al vijf jaar dezelfde van in. En dan komt dus de R9 290 nog bij. Nu zit er een nog een oude hd radeon 7950 in. PC zal gebruikt worden voor films, games en basic gebruik. Ik zal er zo af en toe iets nieuws inzetten.
Mijn verstand omtrent deze zaken reikt al niet bijzonder ver, haha. Maar voeding daar weet ik helemaal niks van af wat nu goed is en wat nu niet. Wat is nu een fatsoenlijke voeding voor het bovenstaande? Ik zou er max €100 voor uit willen geven, als het kan iets minder, maar als het benodigd is dan zal het wel moeten.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Wat voor behuizing heb je? Is het één met een window? Heeft die fatsoenlijke cable managment?
Wat voor eisen stel je aan de voeding? Moet die heel lang (bijv. 10 jaar) mee kunnen? Moet het een hele stille voeding zijn? Moet die nog andere upgrades als een R9 290 aan kunnen, zoals bijvoorbeeld een tweede videokaart?
Is dit trouwens de PC: tieske999 in "Nieuwe PC rond de 1000€"
Wat voor eisen stel je aan de voeding? Moet die heel lang (bijv. 10 jaar) mee kunnen? Moet het een hele stille voeding zijn? Moet die nog andere upgrades als een R9 290 aan kunnen, zoals bijvoorbeeld een tweede videokaart?
Is dit trouwens de PC: tieske999 in "Nieuwe PC rond de 1000€"
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 19-01-2015 20:42 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nee. Van die pc gebruik ik alleen nog de behuizing en de videokaart, lang verhaal haha.
Hij hoeft verder niet heel stil te zijn, dan moet het wel een heel naar geluid zijn wil ik me daar aan storen. Tien jaar hoeft ie niet mee te kunnen, maar minstens een jaar of 5/6 zou leuk zijn. Er komt geen tweede videokaart bij, maar waarschijnlijk zal ik de kaart na een jaar of twee weer willen vervangen voor een wat betere.
Hij hoeft verder niet heel stil te zijn, dan moet het wel een heel naar geluid zijn wil ik me daar aan storen. Tien jaar hoeft ie niet mee te kunnen, maar minstens een jaar of 5/6 zou leuk zijn. Er komt geen tweede videokaart bij, maar waarschijnlijk zal ik de kaart na een jaar of twee weer willen vervangen voor een wat betere.
We gaan verder in een nieuw deel, Voeding advies en informatie topic - Deel 30.
Dit topic is gesloten.