Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
- -The_Mask-
- Registratie: November 2007
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Super Flower Golden Green
- Corsair Professional
- XFX TS
- Super Flower Golden Green SF-400P14XE
- Corsair Professional Gold AX
- Corsair HX850W
- Thermaltake Smart M450W
- Super Flower Golden Green SF-550P14XE
- Corsair Builder CX500 V2
- Corsair Builder CX430 V2
- XFX ProSeries 850W XXX Edition
- XFX Pro 450W
- Super Flower Golden Green SF-450P14XE
- XFX ProSeries 750W XXX Edition
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
:strip_icc():strip_exif()/u/240280/5.jpg?f=community)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 65,95 | € 65,95 |
1 | MSI A88X-G43 | € 59,95 | € 59,95 |
1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler | € 140,- | € 140,- |
1 | BitFenix Comrade Zwart | € 30,95 | € 30,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
1 | be quiet! System Power 7 400W | € 39,- | € 39,- |
1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 451,76 |
Deze misschien?
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
[ Voor 4% gewijzigd door niektb op 24-12-2014 11:57 ]
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W
pricewatch: Seasonic S12II 350W 80+ Bronze
Zijn de betere keuzes. De Seasonic is de voeding met de betere kwaliteit condensators en volledig zwarte kabels, de be quiet! heeft de betere fan en is stiller.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dus je gaat niet overklokken en je houdt het bij één videokaart? Dan zal het verbruik eigelijk altijd wel onder de 400W blijven, zelfs met een redelijke high-end single GPU game PC.superheid schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:59:
[...]
Dank voor het snelle antwoord. Dacht ik ook wel een beetje, maar ging ook af op de info van de webwinkels en de site van de fabrikant.
Ook met het oog op een andere betere videokaart uit het middensegment (en o.a. geheugenuitbreiding) in de toekomst, als deze niet meer toereikend is. Welke voeding/merk zou je dan adviseren?
Heb je nog meer eisen/wensen aan de voeding behalve, goede kwaliteit/prestaties en stilte?
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 29% gewijzigd door niektb op 24-12-2014 13:25 ]
AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB
Als ik m'n pc zwaar belast (games), valt soms opeens de stroom weg voor ~3 seconden. Sinds ik m'n losse GPU niet meer gebruik, maar in plaats daarvan de GPU op mn moederboard gebruik, gebeurt dit niet meer, maar mn spellen zijn niet meer om aan te gluren. Ik denk dat dit komt door een slechte voeding, en ik wil dus m'n voeding vervangen.
Ik heb een online calculator gebruikt en daar kwam uit dat ik 380 watt aangeraden kreeg, en een absoluut minimum van 330 watt. Dus nu mijn vragen. Klopt mijn diagnose dat m'n voeding aan vervanging toe is? Zo ja, wat is een goede budget-voeding? Ik wil niet voor 25 euro een voeding kopen die net zo kut is als die er in zit, maar tegelijkertijd wil ik niet meer uitgeven dan nodig. Ik heb een budget van ~100 euro voor een voeding en een SSD, dus elke euro die ik hier bespaar kan ik in een ssd steken.
Bedankt,
Peter
ps, als er nog tips voor de SSD zijn hoor ik die ook graag!
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Klopt. Voeding moet passen in iedere gangbare behuizing. Misschien (semi) modulair, maar is geen vereiste.-The_Mask- schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:05:
[...]
Dus je gaat niet overklokken en je houdt het bij één videokaart? Dan zal het verbruik eigelijk altijd wel onder de 400W blijven, zelfs met een redelijke high-end single GPU game PC.
Heb je nog meer eisen/wensen aan de voeding behalve, goede kwaliteit/prestaties en stilte?
Ik heb deze voeding:-The_Mask- schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:09:
Welke voeding is het en wat zijn je PC specificaties?
pricewatch: MS-Tech MS-N550-VAL
Dit is m'n setup:
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Asus ENGTX460 SE DC/2DI/1GD5
pricewatch: Asus P8H67-M Pro v3.0
pricewatch: MS-Tech CA-0300 Raptor
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, 1TB
4x 2 gb ram
dvd drive
randapperatuur
[ Voor 9% gewijzigd door [Peter] op 24-12-2014 20:07 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Met die twee kan een R9 270 ook nog, deze is wat sneller, nog snellere videokaarten hebben twee PEG connectors nodig, waardoor de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W een betere keuze is.niektb schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:23:
Ik ben er nog niet helemaal uit welke GPU het gaat worden, misschien ook wel een iets zwaardere. Ook in het kader van toekomstbestendigheid wil ik niet al te krap gaan zitten mbt stroomtoevoer. Wat raadt je dan aan?
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
[Peter] schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:52:
Lieve tweakers,
Als ik m'n pc zwaar belast (games), valt soms opeens de stroom weg voor ~3 seconden. Sinds ik m'n losse GPU niet meer gebruik, maar in plaats daarvan de GPU op mn moederboard gebruik, gebeurt dit niet meer, maar mn spellen zijn niet meer om aan te gluren. Ik denk dat dit komt door een slechte voeding, en ik wil dus m'n voeding vervangen.
Ik heb een online calculator gebruikt en daar kwam uit dat ik 380 watt aangeraden kreeg, en een absoluut minimum van 330 watt. Dus nu mijn vragen. Klopt mijn diagnose dat m'n voeding aan vervanging toe is? Zo ja, wat is een goede budget-voeding? Ik wil niet voor 25 euro een voeding kopen die net zo kut is als die er in zit, maar tegelijkertijd wil ik niet meer uitgeven dan nodig. Ik heb een budget van ~100 euro voor een voeding en een SSD, dus elke euro die ik hier bespaar kan ik in een ssd steken.
Bedankt,
Peter
ps, als er nog tips voor de SSD zijn hoor ik die ook graag!
Ja dit kan heel goed de voeding zijn, je PC neemt onder gamen maar ongeveer 200W. Maar omdat je ook maar een flut voeding van iets van 200W hebt is het vrij logisch dat dat niet gaat werken. (Dat MS-TECH er een 550W sticker opplakt maakt het natuurlijk niet in eens een 550W voeding, het blijft een flut voeding van 200W die erg overpriced is met zijn 30 euro die die meestal kost. Voor 30 euro had je ook een goede 300W voeding kunnen kopen.[Peter] schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:05:
[...]
Ik heb deze voeding:
pricewatch: MS-Tech MS-N550-VAL
Dit is m'n setup:
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Asus ENGTX460 SE DC/2DI/1GD5
pricewatch: Asus P8H67-M Pro v3.0
pricewatch: MS-Tech CA-0300 Raptor
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, 1TB
4x 2 gb ram
dvd drive
randapperatuur
De videokaart heeft twee PEG connectors nodig. Een voeding zoals de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W heeft dat al en kost ook niet veel. Als SSD is de pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB dan een goede optie.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular zou bijvoorbeeld kunnen, goede kwaliteit, goede prestatie, vrij stil, alleen misschien wat overdreven. Als je een GTX 970 in je systeem zou zetten zou je nog namelijk de 300W niet halen.superheid schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:34:
[...]
Klopt. Voeding moet passen in iedere gangbare behuizing. Misschien (semi) modulair, maar is geen vereiste.
AMD Nieuwsdiscussie
Fijne dagen allemaal!
Ik heb een Antec Phantom 500 W http://tweakers.net/pricewatch/120895/antec-phantom-500.html voeding, maar als de stroom voor een langere tijd eraf is geweest, heeft mn systeem "een aanloop" nodig om te kunnen starten. (zo 5 a 6 keer en start dan pas echt door).
FAQ voedingen heb ik al gezien. Iemand een idee waar ik dit zoeken kan? Of issie rijp voor zn pensioen?
Setup in een notendopje: QX9770, 4x 2 GB DDR2-800 HyperX, 4x WDB FEAX1002, Asus GTX 660 (OC-ed naar OC versie), Zalman Z7 Plus, Asus P5K-E Wi-Fi
2) Corsair RM 550, is dat een goede voeding?
[ Voor 5% gewijzigd door D_Jeff op 28-12-2014 19:34 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Probleem wat je beschrijft is één van de problemen die je dan kan krijgen.
Voor de RM550 geld eigenlijk hetzelfde, slechte kwaliteit condensators en slechte koeling. Vind je het niet erg dat die niet lang mee gaat en zoek je een stiller dan onhoorbare voeding en één met helemaal zwarte kabels omdat je een window hebt dan is die perfect. Zijn dit niet de redenen dan is er misschien wel of waarschijnlijk wel een betere optie.
AMD Nieuwsdiscussie
Poging 1: Leds van de kast gaan aan, fans draaien 5 tellen en weer uit (geen beeld signaal)
Poging 2: Same, fans draaien iets langer, en weer uit (geen beeldsignaal)
en dat kan tot 8 a 9 herhalingen oplopen en dan komt mn Asus logo te voorschijn.
Herrie van de fans maken me echt niets uit. Ik zoek een voeding in de range van ongeveer 500 a 550 Watt met goede kwaliteit caps. Had verwacht van een voeding van grofweg 100 euro dat de caps dan wel in orde zijn.
Eventueel suggesties? (6 s-ata aansluitingen is wel wenselijk, modulair is leuk, maar geen harde eis)
Voordat je een schot in het wild geeft, zou ik graag voorbeelden van "worse cases" willen zien.-The_Mask- schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:25:
Het is vrij wonderlijk dat die het nog zolang heeft volgehouden. De meesten zijn al lang stuk, door slechte kwaliteit condensators en slechte koeling.
Probleem wat je beschrijft is één van de problemen die je dan kan krijgen.
Voor de RM550 geld eigenlijk hetzelfde, slechte kwaliteit condensators en slechte koeling. Vind je het niet erg dat die niet lang mee gaat en zoek je een stiller dan onhoorbare voeding en één met helemaal zwarte kabels omdat je een window hebt dan is die perfect. Zijn dit niet de redenen dan is er misschien wel of waarschijnlijk wel een betere optie.
Als ik even ga zoeken naar wat een beetje de Creme de la creme onder de caps is, wordt er gewezen naar Japanse Caps en een capaciteit van 105 graden Celsius.
Uit een Deense review haalde ik deze foto:

Uit diezelfde review komt een score van 72 % naar voren en scoort zeer goed op efficiëntie.
Bij de review van de buren, nog geen 2 weken terug scoort de RM550 zelfs een golden award.
Daarnaast kost die MS-TECH 550W voeding grofweg de helft van de RM550, welke wel een prut voeding is.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Wat bedoel je? Andere voedingen met dezelfde condensators die stuk zijn? Wat er kan gebeuren met zulke condensators? Of heel wat anders?D_Jeff schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:09:
[...]
Voordat je een schot in het wild geeft, zou ik graag voorbeelden van "worse cases" willen zien.
Ik zie op die foto iets anders, ik zie namelijk geen caps maar een enkele cap. Of te wel enkelvoud en niet meervoud. En wel een condensator op de minst kwetsbare plek als primaire condensator. Maakt eigenlijk helemaal niks uit welk merk condensator je hier plaatst, zolang de specificaties maar goed zijn, maakt de kwaliteit niet echt uit. De stres die deze condensator krijgt is namelijk bijna niet aanwezig. Dus al zet je er een flut condensator neer, zolang die de juiste specificaties heeft zal de kans op problemen nihil zijn zolang je de voeding gebruikt.Als ik even ga zoeken naar wat een beetje de Creme de la creme onder de caps is, wordt er gewezen naar Japanse Caps en een capaciteit van 105 graden Celsius.
Uit een Deense review haalde ik deze foto:
[afbeelding] Mooie Japanse Caps.
In de Deense review wordt wel naar de binnenkant en kwaliteit gekeken, maar de reviewer lijkt niet te begrijpen wat die ziet. Hij heeft het namelijk over alleen maar Japanse condensators aan de primaire en
secondaire kant, terwijl zelfs zijn foto laat zien dat die niet het geval is.
Bij de review van HWI komt kwaliteit zelfs totaal niet terug in de review. In de review zelfs vind je niet eens foto's van de binnenkant van de review en er wordt ook niet over gesproken. Deze review gaat dus duidelijk nergens over.
MS-TECH is altijd overgeprijsde rommel wat nooit interessant is. De Corsair RM550 kan zoals ik al zei wel een goede keuze zijn, maar alleen als je opzoek bent naar een stiller dan onhoorbare voeding, met zwarte platte kabels omdat je een window hebt en een relatief korte verwachte levensduur door de mindere kwaliteit niet belangrijk vindt.Daarnaast kost die MS-TECH 550W voeding grofweg de helft van de RM550, welke wel een prut voeding is.
Die 500/550W omdat de voeding nog een tweede GTX 660 aan moet kunnen + overklok van de CPU? De huidige PC kan namelijk ook prima op een goede 300W voeding met één PEG connector. Een goede 500/550W voeding gebruik je voornamelijk eerder voor een high-end game PC met één videokaart en overkloks.D_Jeff schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:34:
Herrie van de fans maken me echt niets uit. Ik zoek een voeding in de range van ongeveer 500 a 550 Watt met goede kwaliteit caps. Had verwacht van een voeding van grofweg 100 euro dat de caps dan wel in orde zijn.
Eventueel suggesties? (6 s-ata aansluitingen is wel wenselijk, modulair is leuk, maar geen harde eis)
AMD Nieuwsdiscussie
Daarom 500 a 550 Watt.
Ergens vind ik 300 Watt te krap voor de huidige setup, aangezien mn CPU onder load nogal een "slok" lust.
Verder dank voor je toelichting
Edit:
Kan je eventueel een suggestie geven die voor een 10 jaren plan gaat werken, wat volgens jou wel goed is?-The_Mask- schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:16:
[...]
De Corsair RM550 kan zoals ik al zei wel een goede keuze zijn, maar alleen als je opzoek bent naar een stiller dan onhoorbare voeding, met zwarte platte kabels omdat je een window hebt en een relatief korte verwachte levensduur door de mindere kwaliteit niet belangrijk vindt.
Bijv. deze?
[ Voor 54% gewijzigd door D_Jeff op 29-12-2014 12:26 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Naar alle waarschijnlijkheid krijgt een GTX 960 één PEG connector dus een voeding met twee PEG connectors moet goed zijn in zo'n geval.D_Jeff schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:33:
QX9770 loopt ongeveer 1% harder dan stock, de GTX660 heeft een OC van 0,5 % en ik zit te denken om een GTX960 setup SLI in de toekomst te nemen.
Moet voldoende zijn, mits high-end, al is er op dit moment geen high-end 300W ATX voeding te koop bij Nederlandse webshops in de pricewatch zo te zien.Ergens vind ik 300 Watt te krap voor de huidige setup, aangezien mn CPU onder load nogal een "slok" lust.
Van die zou je dat idd mogen verwachten.Kan je eventueel een suggestie geven die voor een 10 jaren plan gaat werken, wat volgens jou wel goed is?
Bijv. deze?
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular, pricewatch: Seasonic G-Serie 550 Watt en pricewatch: Antec Edge 550W ook.
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 644478
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,- | € 163,- |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
1 | BenQ GL2250HM Zwart | € 102,86 | € 102,86 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,71 |
Ik heb tot nu toe alleen de videokaart binnen, maar daar stond tot mijn grote verbazing op bij de system requirements dat je een voeding moet hebben van 750W of meer. Zoals je hierboven kunt zien heb ik slechts een voeding van 520W. Ik heb op google wat gezocht naar het verbruik van de R9 290 en de i5 4460 en het lijkt alsof 520W genoeg is, maar graag zou ik toch nog even jullie professionele mening willen horen, zodat ik eventueel nog mijn bestelling kan veranderen.
Alvast bedankt!
Het klopt dat de R9 290 series vrij veel stroom slurpen, maar jouw voeding heeft een flinke +12v rail kabel van 40 ampère. Hier kan, in theorie, dus meer dan 400w doorheen. De TDP van de Sapphire R9 290 zit rond de 275w dus dat komt helemaal goed
Overigens heb je een niet overklokbare processor dus je hebt zelfs nog ruimte om de videokaart wél te overclocken zonde problemen. Je hoeft je bestelling niet aan te passen dus, deze voeding trekt elke single GPU
Anoniem: 644478
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Ondertussen heb ik een andere voeding gekocht namelijk de SeaSonic M12II EVO 620.
Welke zal ik gaan gebruiken? De Corsair of de Seasonic.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
De Corsair heeft een hoger wattage, een gold rating (tov brons), meer ampere op de +12v rail en een deels passieve fan. Verder zijn alle kabels gesleeved. Het is gewoon een veel meer 'high-end' voeding dan de vele goedkopere Seasonic m12II.
Welke moet je gebruiken? Lastig te zeggen, de Corsair is van iets betere bouwkwaliteit. Je kan hem echter voor een hoger bedrag verkopen dan de Seasonic voeding, terwijl beide voedingen meer dan genoeg stroom leveren voor jouw systeem.
Mocht je financieel krap zitten of het extra geld kunnen gebruik, verkoop dan de Corsair voeding. Zo niet dan kan je lekker de Corsair gebruiken
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Jammer dat je hem al hebt, anders had ik kunnen zeggen dat de kwaliteit van de vervanger minder is en dat je recht hebt op vergelijkbare of betere kwaliteit vervangend exemplaar. Bij Corsair krijg je die dan ook wel als je even door zeurt.rikadoo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:03:
Vraagje aan de voeding kenner, ik heb mijn oude Corsair TX650M opgestuurd wegens Coilwhine. Nu heb ik een Corsair RM650 terug gekregen van de RMA.
Kwalitatief is de Corsair RM650 de minste van de drie, maar op de korte termijn wel de interessantste. De RM650 is namelijk de stilste en heeft het hoogste rendement.Ondertussen heb ik een andere voeding gekocht namelijk de SeaSonic M12II EVO 620.
Welke zal ik gaan gebruiken? De Corsair of de Seasonic.
AMD Nieuwsdiscussie
Gelijk heb jestin00 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:33:
De Corsair RM650 is duidelijk de betere (en ook een stuk duurdere) voeding, waardoor de voedingen nauwelijks te vergelijken zijn.
De Corsair heeft een hoger wattage, een gold rating (tov brons), meer ampere op de +12v rail en een deels passieve fan. Verder zijn alle kabels gesleeved. Het is gewoon een veel meer 'high-end' voeding dan de vele goedkopere Seasonic m12II.
Welke moet je gebruiken? Lastig te zeggen, de Corsair is van iets betere bouwkwaliteit. Je kan hem echter voor een hoger bedrag verkopen dan de Seasonic voeding, terwijl beide voedingen meer dan genoeg stroom leveren voor jouw systeem.
Mocht je financieel krap zitten of het extra geld kunnen gebruik, verkoop dan de Corsair voeding. Zo niet dan kan je lekker de Corsair gebruiken
Ik dacht in eerste instantie dat ik dezelfde terug zou krijgen de Corsair TX650M, aangezien dat op de RMA site stond. Maar blijkt dus de RM650 te zijn. Ik heb nu net een iets mindere voeding gekocht voor een leuke prijs. De extra wattage heb ik niet nodig op dit moment. Ik denk dat ik de RM650 dan maar ga verkopen en het lekker bij de Seasonic M12II Evo houd.-The_Mask- schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:00:
[...]
Jammer dat je hem al hebt, anders had ik kunnen zeggen dat de kwaliteit van de vervanger minder is en dat je recht hebt op vergelijkbare of betere kwaliteit vervangend exemplaar. Bij Corsair krijg je die dan ook wel als je even door zeurt.Had je denk ik de pricewatch: Corsair HX750i gekregen, de rest is allemaal van mindere kwaliteit.
[...]
Kwalitatief is de Corsair RM650 de minste van de drie, maar op de korte termijn wel de interessantste. De RM650 is namelijk de stilste en heeft het hoogste rendement.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Ben voornemens om de Corsair HX750i aan te schaffen. Zal dan hopelijk in onderstaand systeem komen. Is nu nog alleen maar een wenslijstje
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 313,22 | € 313,22 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,90 | € 349,90 |
2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 109,71 | € 219,42 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 133,90 |
1 | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 87,57 | € 87,57 |
1 | Corsair HX750i | € 138,95 | € 138,95 |
1 | Samsung 850 Pro 512GB | € 293,86 | € 293,86 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.792,22 |
Echter, ik vind de Corsair voeding toch te prijzig. En een beetje overkill voor de rest van het systeem. (Er zullen overigens wel 2 extra hd's erbij komen, maar dan nog.. 750W..)
Wat is een goede alternatief? Moet zo effectief en stil mogelijk zijn, voor laten we zeggen... rond de €80,-?
Na rond te hebben gekeken in dit topic kwam ik onder andere uit op:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
pricewatch: Antec Earthwatts Platinum 550W -> 80 Plus Platinum
pricewatch: Antec Edge 550W
pricewatch: Seasonic G-Serie 550 Watt
Op de Antec Earthwatts Platinum na, hebben alle voedingen 80 Plus Gold certificaat. Niet geheel onbelangrijk, aangezien er momenten zullen zijn dat de computer idle/licht werk zal verrichten. Aan de andere kant, als ik iets in m'n budget wil inleveren..
Wat is wijsheid? Toch maar voor die Corsair gaan?
Evt opmerkingen over de config van het systeem mag via PM. Dank.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Uiteindelijk bleek dat ik alsnog mn case fan, 80 mm zijpaneel, niet aangesloten kon worden, omdat Seasonic weer met leuke doorlus kabels werkt, waardoor de afstand van het zijpaneel te klein werd met de Asus GTX 660.
Daarnaast vond de hoeveelheid modulaire aansluitingen karig.
Helaas zijn losse modulaire psu kabels nog best prijzig.
Just my 2 cents
[ Voor 15% gewijzigd door D_Jeff op 02-01-2015 00:44 ]
Nu staat er op de doos van de R290 dat een 750W voeding nodig is. maar helaas heb ik een 600W (Coolermaster Pro M 600W (RS-600-AMBA-D3)). nu is mijn vraag. is dit echt nodig met mijn systeem?
Asus Sabertooth 990FX R1
AMD FX 8350
Coolermaster Pro M 600W (RS-600-AMBA-D3)
Geforce GTX 660 Twinfrozr ----------> ASUS R9290-DC2OC-4GD5
4x 2gig DDR3 1333mhz
2x 10K RPM 64g Raptors
1x 1TB Samsung spinpoint F1
USB power consumption
Keyboard Logitech G710+
Muis Logitech G500s
Razer Tiamat 7.1
Soms dingen zoals telefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Ruudvz op 02-01-2015 11:28 ]
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Wat is zo stil mogelijk bij jouw? Onhoorbaar op enkele decimeters afstand of stiller? En ga je ook overklokken, moet daar ruimte voor zijn.Scipionyx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:52:
Wat is een goede alternatief? Moet zo effectief en stil mogelijk zijn, voor laten we zeggen... rond de €80,-?
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Ik snap niet echt wat je duidelijk wil maken of wat je bedoeld. Als je wil zeggen dat je behuizing van Zalman best beroerd is met cable management en uit de middeleeuwen lijkt te komen, dan zijn we het met elkaar eens.D_Jeff schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:42:
Ik heb na een korte discussie de Seasonic genomen. Deze is semi modulair, maar t was voor mij nog een aardig gevecht om dat mn build te krijgen.
Uiteindelijk bleek dat ik alsnog mn case fan, 80 mm zijpaneel, niet aangesloten kon worden, omdat Seasonic weer met leuke doorlus kabels werkt, waardoor de afstand van het zijpaneel te klein werd met de Asus GTX 660.
Daarnaast vond de hoeveelheid modulaire aansluitingen karig.
Helaas zijn losse modulaire psu kabels nog best prijzig.
Just my 2 cents
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Zonder overklokken kan het prima, met overklokken heb je niet heel veel ruimte, maar als je de spanning laag houdt moet ook dat nog wel redelijk gaan.Ruudvz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:48:
Ik zit te denken aan een GPU upgrade van een Nvidia GTX 660 naar een AMD R290
Nu staat er op de doos van de R290 dat een 750W voeding nodig is. maar helaas heb ik een 600W (Coolermaster Pro M 600W (RS-600-AMBA-D3)). nu is mijn vraag. is dit echt nodig met mijn systeem?
AMD Nieuwsdiscussie
Onhoorbaar op enkele dm afstand.-The_Mask- schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:31:
[...]
Wat is zo stil mogelijk bij jouw? Onhoorbaar op enkele decimeters afstand of stiller? En ga je ook overklokken, moet daar ruimte voor zijn.
Systeem leent zich goed voor overklokken, dus ja er is een kans dat ik dat ga doen.
Zelf had ik de Coolermaster v550 inmiddels in me lijstje staan.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Het gaat om het volgende systeem:
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,- | € 163,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 280,50 | € 280,50 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Seasonic G-Serie 450 Watt | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 860,20 |
Daarnaast heb ik nog 4 Samsung F4 schijven die ik graag mee zou willen nemen naar dit systeem. Mocht het nodig zijn, dan kan ik de schijven in de oude pc laten.
Bij het samenstellen van de pc (Nieuwe Allround pc van ongeveer 800 euro) werd mij aangeraden om voor de zekerheid nog even in dit topic te checken of de voeding goed genoeg is voor dit systeem.
Daar gisterenavond m'n pc gestopt heeft met werken (brandgeur na een plof) heb ik een groot vermoeden dat de voeding uitgebrand/ontploft is. (de desktop wou bv de laatste maand pas opstarten na 15 min aan de stroom te zitten, normaal schakel ik deze namelijk uit).
Daar ik toch plande een nieuwe desktop in elkaar te steken in q2 2015 heb ik spijtig genoeg niet direct gekeken voor een vervanging van m'n voeding...
Daar m' n vorige voeding 550watt was (18A en 22A op de 12 volt lijnen, eigenlijk dus maar 480W en hij nog kwam van m'n oude pc dus wellicht 8 jaar oud ofzo) en ik denk dat de nieuwe videokaart misschien het probleem getriggerd heeft ook al zat deze er al maanden erin, ben ik snel eens via deze tablet gaan kijken naar 630watt of hogere voedingen (ook al zal een goed merk van 550watt mss voldoende zijn kzou graag wat meer ruimte hebben qua voeding en niet nogmaals een kapotte voeding hebben na x aantal jaar (de huidige schade kan ik pas gaan controleren na de nieuwe voeding thuisgekomen is.
Ik heb het volgende gevonden via de prijswatch:
Cooler Master G700 Ik denk deze wellicht te kopen (77 euro in België btw)
gevonden alternatieven:
Cooler master 650M
eigenlijk kost deze even duur als de voorgaande (in België) eigenlijk kan je dan wellicht even goed naar de 700 gaan??
goedkoop alternatief
Thermaltake Berlin 630 watt Deze voeding heeft voor mij eigenlijk al te weinig sata aansluitingen maar bon ..
Mijn vraag is eigenlijk of die Cooler Master voedingen een "goed" merk zijn of ik beter naar andere merken dien te kijken (ik zie hier veel de naam seasonic en corsair vallen in de laatste pagina's van dit topic) De enige seasonic die een beetje in de buurt kwam qua prijs beviel me totaal niet qua aansluitingsmogelijkheden vandaar ik deze niet geselecteerd heb, Corsairs ben ik zelf niet tegengekomen ..
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Prima systeem en voeding, niks aan veranderen.Kaas schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:39:
Ik ga een nieuwe computer aanschaffen, alleen ben ik er nog niet helemaal zeker van dat de voeding voldoende is.
AMD Nieuwsdiscussie
Kort maar krachtig! Bedankt voor de feedback, tijd om de boel te gaan bestellen-The_Mask- schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:46:
[...]
Prima systeem en voeding, niks aan veranderen.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Typisch iets voor een kapotte 5Vstandby elco.lightdestroyer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:45:
Daar gisterenavond m'n pc gestopt heeft met werken (brandgeur na een plof) heb ik een groot vermoeden dat de voeding uitgebrand/ontploft is. (de desktop wou bv de laatste maand pas opstarten na 15 min aan de stroom te zitten, normaal schakel ik deze namelijk uit).
Volgens jouw inventaris een LC-Power LC6550 V2.0, maar die heeft niet twee 12V rails van 18 en 22A, maar 16A en 18A. Maar je kunt sowieso niet die twee 12V rails optellen, zo werkt dat niet, de max van de 12V rail wordt normaal gesproken (bij een fatsoenlijk voeding) wel verteld.Daar m' n vorige voeding 550watt was (18A en 22A op de 12 volt lijnen, eigenlijk dus maar 480W en hij nog kwam van m'n oude pc dus wellicht 8 jaar oud ofzo) en ik denk dat de nieuwe videokaart misschien het probleem getriggerd heeft ook al zat deze er al maanden erin,
Nu heb je alleen natuurlijk geen fatsoenlijke voeding met je LC-Power. Er zijn ook veel versies van de LC-Power LC6550, meer dan een handvol. Maar de meesten en vooral de ouderen zijn 300/400W flut voedingen op hun best. Gelukkig voor jouw trekt een 300/400W flut voeding een PC die ~250W max verbruikt gelukkig wel, maar slim is het niet.
Waarom zoek je naar 630W en hoger voor zo weinig mogelijk geld? De logische keuze bij een voeding is eigenlijk precies andersom zo weinig mogelijk vermogen voor zo veel mogelijk geld zeg maar. Heel erg kort door de bocht kom je dan vaak bij de beste keuzes uit.ben ik snel eens via deze tablet gaan kijken naar 630watt of hogere voedingen (ook al zal een goed merk van 550watt mss voldoende zijn kzou graag wat meer ruimte hebben qua voeding en niet nogmaals een kapotte voeding hebben na x aantal jaar (de huidige schade kan ik pas gaan controleren na de nieuwe voeding thuisgekomen is.
Maar vertel anders eens wat meer over wat de voeding allemaal aan moet kunnen en waar die aan moet voldoen dan is er vast wel wat beters te vinden dan degenen die je nu noemt.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor je uitgebreid en snel antwoord.-The_Mask- schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:01:
[...]
Typisch iets voor een kapotte 5Vstandby elco.
[...]
Volgens jouw inventaris een LC-Power LC6550 V2.0, maar die heeft niet twee 12V rails van 18 en 22A, maar 16A en 18A. Maar je kunt sowieso niet die twee 12V rails optellen, zo werkt dat niet, de max van de 12V rail wordt normaal gesproken (bij een fatsoenlijk voeding) wel verteld.
Nu heb je alleen natuurlijk geen fatsoenlijke voeding met je LC-Power. Er zijn ook veel versies van de LC-Power LC6550, meer dan een handvol. Maar de meesten en vooral de ouderen zijn 300/400W flut voedingen op hun best. Gelukkig voor jouw trekt een 300/400W flut voeding een PC die ~250W max verbruikt gelukkig wel, maar slim is het niet.
[...]
Waarom zoek je naar 630W en hoger voor zo weinig mogelijk geld? De logische keuze bij een voeding is eigenlijk precies andersom zo weinig mogelijk vermogen voor zo veel mogelijk geld zeg maar. Heel erg kort door de bocht kom je dan vaak bij de beste keuzes uit.
Maar vertel anders eens wat meer over wat de voeding allemaal aan moet kunnen en waar die aan moet voldoen dan is er vast wel wat beters te vinden dan degenen die je nu noemt.
Ik heb vanmorgen de sticker op de voeding afgelezen dat is al.. de naam/merk is inderdaad LC6550. Ik ben er inderdaad mee eens dat de voeding verre van een A-Merk is (zelf geen B
En het is een oude voeding 8-9 jaar denk ik komt nog van m'n AMD 2600+ pc
Op de doos van de voeding staat echter idd v2.0 en 16/18A voor de 12V lijnen (op die specs wellicht aangekocht/op tweakers ingegeven
Momenteel zitten er 6 sata disken 2 ide disks en een ide dvd brander (op een ide raid card) <<60/70 watt piek
De phenom II is overklokt dus zal wel nu 140-160 watt trekken.
De GPU is 140-150 Watt uit het hoofd.
AL de 8 geheugenbanken zitten vol maar tegenwoordig is dat niet echt meer het bepalende stroomverbruik:P
Maw momenteel kom ik wel toe met een 450 Watt voeding
De nieuwe pc zal qua cpu wellicht zuiniger worden (ik hoopte te kunnen wachten tot de nieuwe generatie i5/i7 met ddr4, het stroomverbruik is daarvn dus logischerwijze onbekend) maar mij kennende plan ik wel een harde schijf of twee meer.
Het grootste meerverbruik zal echter liggen in het feit dat ik tegenwoordig veel game met de desktop op een 1440p resolutie waardoor ik wel verwacht een veel "zwaardere" aka meer verbruikende grafische kaart erin te steken. M'n huidige grafische kaart is oa aangekocht omdat deze niet al teveel vermogen opnam tegenover (toen) een geforce 770/780 (of de amd varianten die toen nog meer stroom eisten)
Hierdoor zou ik graag de voeding kopen met "reserve" waardoor ik bij de volgende pc de keuze van de grafische kaart niet hoeft af te laten hangen van mijn voeding.
Of ik kan gewoon voor sli gaan door goedkoop een tweedehandskaart extra aan te kopen. Daar ik toch vooral oudere games speel.
Daar ik wellicht altijd met goedkoper materiaal heb gewerkt voel ik me dus niet goed bij om 500 watt aan vermogen aan een 550watt voeding te hangen
De andere eisen dat ik momenteel eigenlijk stel:
3-4 oude molex aansluitingen
12V single rail ipv 2 (ik vind 2 rails verre van praktisch)
8-9 sata aansluitingen (hoewel je die kan uitbreiden met y stukjes gok ik, maar het liefst heb ik deze direct van de voeding (geen goede ervaringen met van de kleine extra kabeltjes dus als het vermeden kan worden ..)
Modulair zijn hoeft zeker niet, ik krijg die kabels wel weggewerkt
Qua prijs wil ik gerust hoger maar ik keek nu naar 70-80 euro in belgië en bv de deftiger seasonics dat ik tegenkwam waren 140 of duurder maw dubbel zo duur, als ik niet zeker ben dat ze effectief veel beter zijn betaal ik liever niet het dubbele van de prijs. Nu eerlijk is eerlijk ik heb momenteel nog geen reviews gelezen, wellicht dat ik dit toch beter doe.
Oh, kan dat ook allemaal? Hahaha-The_Mask- schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:27:
Dat lijkt mij dan ook de beste optie, ruimte voor een normale overklok is er ook nog wel, maar als je de TDP van de videokaart gaan aanpassen door een ander bios in je videokaart te flashen dan wordt het wel wat krap. Maar als je het houdt bij simpel overklokken van bijvoorbeeld alleen de CPU dan kan het prima.
Nee, het zal waarschijnlijk idd bij een simpele (lichte) overklokje blijven.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Dan kun je hem zien als een ~300W voeding van tegenwoordig, maar wel van niet zo beste kwaliteit.lightdestroyer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:26:
Ik heb vanmorgen de sticker op de voeding afgelezen dat is al.. de naam/merk is inderdaad LC6550. Ik ben er inderdaad mee eens dat de voeding verre van een A-Merk is (zelf geen B)
En het is een oude voeding 8-9 jaar denk ik komt nog van m'n AMD 2600+ pc
Op de doos van de voeding staat echter idd v2.0 en 16/18A voor de 12V lijnen (op die specs wellicht aangekocht/op tweakers ingegeven
Videokaart zal wat lager zijn en omdat je waarschijnlijk nooit alle onderdelen 100% belast is het nog zolang goed gegaan. Piekverbruik van de PC is nogal zwaar voor jouw voeding namelijk.Momenteel zitten er 6 sata disken 2 ide disks en een ide dvd brander (op een ide raid card) <<60/70 watt piek
De phenom II is overklokt dus zal wel nu 140-160 watt trekken.
De GPU is 140-150 Watt uit het hoofd.
AL de 8 geheugenbanken zitten vol maar tegenwoordig is dat niet echt meer het bepalende stroomverbruik:P
Broadwell op socket 1151 zal weer een stapje meer naar SOC gaan en weer een stapje zuiniger zijn, zoals de laatste jaren Intel sowieso steeds zuiniger wordt. De noodzaak voor steeds sneller is er steeds minder vooral bij de consumenten socket, dus kan het zuiniger met toch meer prestaties.Maw momenteel kom ik wel toe met een 450 Watt voeding
De nieuwe pc zal qua cpu wellicht zuiniger worden (ik hoopte te kunnen wachten tot de nieuwe generatie i5/i7 met ddr4, het stroomverbruik is daarvn dus logischerwijze onbekend) maar mij kennende plan ik wel een harde schijf of twee meer.
Ik ging uit van een 9800GT, maar die heb je niet meer?Het grootste meerverbruik zal echter liggen in het feit dat ik tegenwoordig veel game met de desktop op een 1440p resolutie waardoor ik wel verwacht een veel "zwaardere" aka meer verbruikende grafische kaart erin te steken. M'n huidige grafische kaart is oa aangekocht omdat deze niet al teveel vermogen opnam tegenover (toen) een geforce 770/780 (of de amd varianten die toen nog meer stroom eisten)
Als je een goede voeding haalt is die sowieso gemaakt voor 24/7 vol vermogen over zijn gehele garantietermijn met een intake temperatuur van 40/50 graden. Dat is dus soms wel 7 of 10 jaar. Wil natuurlijk niet zeggen dat elke het gaat halen, anders was er nooit meer garantie nodig. Maar als je een goede voeding haalt kan die prima "eeuwig" mee gaan ook als je hem maximaal belast, de componenten in zo'n voeding zijn namelijk niet voor niks erg overgewaardeerd.Daar ik wellicht altijd met goedkoper materiaal heb gewerkt voel ik me dus niet goed bij om 500 watt aan vermogen aan een 550watt voeding te hangen
Volgens mij weet je niet wat het inhoudt (net als 99% van de rest van de mensen overigens). Multi-rail is niet meer als een kortsluit-/overbelastingbeveiliging die bij single rail wordt weggelaten. Waarom? Is goedkoper en er zoveel onzin over single rail verspreid dat veel mensen denken dat het beter is. Dus als fabrikant heb je dan een win, win. Consumenten willen het graag en voor jouw is het goedkoper, simpeler kan niet.12V single rail ipv 2 (ik vind 2 rails verre van praktisch)
Multi-rail is eigenlijk precies zoals de groepenkast in je huis, de meerdere rails zijn de groepen. Bij singlerail laat je de groepen weg en laat je alleen de hoofdzekering nog maar over. Gaat prima zolang je maar niet kortsluiting hebt of draden gaat overbelasten, dan kan het goed mis gaan.

Zo ziet bijvoorbeeld een goede multi-rail voeding eruit. Kortsluitbeveiliging die al ingeschakeld bij 25/30/35A en totaal kan de voeding 100A op de 12V rail leveren. Perfect veilig zo'n voeding en je kan ook nooit de kortsluitbeveiliging ongewenst triggeren, hoe je het ook aansluit.
Belangrijkste is eigenlijk de videokaart wat je nu hebt en waar je aan denkt in de toekomst.De andere eisen dat ik momenteel eigenlijk stel:
3-4 oude molex aansluitingen
8-9 sata aansluitingen (hoewel je die kan uitbreiden met y stukjes gok ik, maar het liefst heb ik deze direct van de voeding (geen goede ervaringen met van de kleine extra kabeltjes dus als het vermeden kan worden ..)
Modulair zijn hoeft zeker niet, ik krijg die kabels wel weggewerkt
Qua prijs wil ik gerust hoger maar ik keek nu naar 70-80 euro in belgië en bv de deftiger seasonics dat ik tegenkwam waren 140 of duurder maw dubbel zo duur, als ik niet zeker ben dat ze effectief veel beter zijn betaal ik liever niet het dubbele van de prijs. Nu eerlijk is eerlijk ik heb momenteel nog geen reviews gelezen, wellicht dat ik dit toch beter doe.
Ik heb bijvoorbeeld op dit moment één HD7950 en red mij nog prima daarmee en heb hetzelfde scherm als jij hebt. Voor mij zal één videokaart met één GPU dan ook altijd wel prima voldoen, ook veel oudere games. In principe zou ik het wel redden met een moderne high-end 450W voeding, ook met overklokken. Ik krijg alleen veel voedingen en anders koop ik wel (half) kapotte voedingen, dus wissel nogal wat af. Nu een RM850, maar de be quiet! Straight Power 10 400W was ook prima, net als de Cougar SE 400W, Antec HCG520 deed het ook prima met dit systeem. Maximale verbruik blijft bij mij altijd wel onder de 400W, tenzei ik nutteloos de spanning ga verhogen van de videokaart en CPU, terwijl die toch niet (echt) hoger komt qua kloksnelheid.
Dus de vraag wat ga jij precies doen?
AMD Nieuwsdiscussie
Eerste conclusie die coolermaster voedingen zijn blijkbaar geen aanrader
Van de single rail wist ik dat eigenlijk inderdaad niet, het enige dat ik er gemakkelijk aan vind dat ik niet alles dien "mooi" te spreiden over de twee aparte rails om te vermijden dat ik 1 van de twee te zwaar belast.
Momenteel heb ik een Geforce GTX760. (Dringend eens mijn profiel aanpassen) officieel 170 watt dus Oo (kheb een standaard kaart/koeler, kzal thuis eens kijken welk merk het weer was ..
Deze kaart volstaat perfect voor de oude mmo dat ik nu speel (of toch redelijk daar ik de settings laag moet houden daar mijn cpu of hdd de bottleneck zijn voor deze en andere games)
Eenmaal ik upgrade naar een snellere cpu in combi met een ssd zal wellicht mijn grafische kaart wel bottlenecken en wil ik eventueel een tweede GTX760 bijzetten ofwel toch opteren voor een snellere single card oplossing van de volgende generatie, het verbruik van zo'n kaart kan ik dus enkel maar gokken ...
Dat deze hoger zal liggen dan een gtx 760 lijkt me logisch buiten dat ze plots veel efficiënter worden.
Eens gekeken naar de aangeraden Seasonic voedingen G550 (en g650) en beide hebben voor mij het "probleem" dat ze "maar" 6 sata aansluitingen hebben.
Een van de enige seasonic voeding met zo laag mogelijk wattage die ik gevonden heb met meer dan 6 sata aansluitingen is de volgende (bronze maar das goed genoeg voor mij)
Seasonic S12II-Bronze 620W Enkel de 620 watt versie heeft de 9 sata aansluitingen de andere enkel 6 vandaar dat ik weer zo hoog geëindigd ben.
Als deze voeding "deftig" is zou ik deze we wllen nemen maar als nadeel : maar 2 pci-express aansluitingen waardoor sli met de gtx 760 weer uitgesloten is ..
Andere seasonics met meer dan 6 sata aansluitingen en 4 pci-express zijn de volgende (en ja weer hoog wattage, sorry tis precies dat ik elke raadgeving in de wind sla..
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
of
pricewatch: Seasonic S12G 650W
of
pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze
Bij lagere wattage versies zijn er vaak minder aansluitingen voorzien
Zijn er andere merken waar ik best eens naar kijk?
Indien alle 3 goed zijn en er geen alternatieve merken zou ik willen gaan voor 1 van de eerste twee opties naargelang beschikbaar is hier in België.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Nou je moet gewoon die zoveel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld willen hebben, dan krijg je alleen maar de slechste keuze.lightdestroyer schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:52:
Eerste conclusie die coolermaster voedingen zijn blijkbaar geen aanrader
Je mag ervan uitgaan dat de fabrikant daar over heeft nagedacht zodat jij nooit onmogelijk een probleem kan krijgen hiermee.Van de single rail wist ik dat eigenlijk inderdaad niet, het enige dat ik er gemakkelijk aan vind dat ik niet alles dien "mooi" te spreiden over de twee aparte rails om te vermijden dat ik 1 van de twee te zwaar belast.
Ga er vanuit dat het de CPU dan is, bijvoorbeeld doordat er maar één of twee core's gebruikt worden door de game of iets anders, maar ik denk niet de videokaart. MMO's zijn over het algemeen niet echt zwaar voor de videokaart naar mijn idee.Momenteel heb ik een Geforce GTX760. (Dringend eens mijn profiel aanpassen) officieel 170 watt dus Oo (kheb een standaard kaart/koeler, kzal thuis eens kijken welk merk het weer was ..
Deze kaart volstaat perfect voor de oude mmo dat ik nu speel (of toch redelijk daar ik de settings laag moet houden daar mijn cpu of hdd de bottleneck zijn voor deze en andere games)
De 2GB is voor veel games toch aan de kleine kant en de SLI schaling is ook niet altijd geweldig bij MMO's, denk dat een snelle single GPU videokaart slimmer is in dit geval. Nog los van eventuele micro-stuttering.Eenmaal ik upgrade naar een snellere cpu in combi met een ssd zal wellicht mijn grafische kaart wel bottlenecken en wil ik eventueel een tweede GTX760 bijzetten ofwel toch opteren voor een snellere single card oplossing van de volgende generatie, het verbruik van zo'n kaart kan ik dus enkel maar gokken ...
Nou ja een GTX 970 is toch bijna dubbel zo snel en dat voor maar een klein beetje meer vermogen en toch op hetzelfde 28nm process van TSMC. Wacht je nog een jaar dan is het wel tijd voor 16nm FinFET bij TSMC, dit is toch 3 maal zo klein. Dus een enorme sprong mag je ook hier weer verwachten. Ik zie het verbruik dus eerst niet omhoog gaan, eerst weer omlaag. Pas aan het einde van 16nm FinFET voor de overstap naar 10nm, ergens in 2017 als het meezit denk ik, anders misschien zelfs 2018 dan is het verbruik waarschijnlijk pas weer wat omhoog. Al zorgt elke nieuwe architectuur natuurlijk ook voor veel winst, zie Maxwell maar.Dat deze hoger zal liggen dan een gtx 760 lijkt me logisch buiten dat ze plots veel efficiënter worden.
pricewatch: Silverstone SST-CP06 4x SATA is ook nog altijd een simpele oplossing voor een voeding met te weinig connectors. Overigens heeft de Seasonic G-series 650W er 8 volgens de site van Seasonic.Eens gekeken naar de aangeraden Seasonic voedingen G550 (en g650) en beide hebben voor mij het "probleem" dat ze "maar" 6 sata aansluitingen hebben.
Die voeding is alleen maar nuttig met een overgeklokte FX octocore en R9 290X, anders heb je niet zoveel aan 620W met maar twee PEG connectors.Een van de enige seasonic voeding met zo laag mogelijk wattage die ik gevonden heb met meer dan 6 sata aansluitingen is de volgende (bronze maar das goed genoeg voor mij)
Seasonic S12II-Bronze 620W Enkel de 620 watt versie heeft de 9 sata aansluitingen de andere enkel 6 vandaar dat ik weer zo hoog geëindigd ben.
Als deze voeding "deftig" is zou ik deze we wllen nemen maar als nadeel : maar 2 pci-express aansluitingen waardoor sli met de gtx 760 weer uitgesloten is ..
Kijkend naar je eisen en de Belgische prijzen, zijn dit denk ik de beste keuzes:Zijn er andere merken waar ik best eens naar kijk?
Indien alle 3 goed zijn en er geen alternatieve merken zou ik willen gaan voor 1 van de eerste twee opties naargelang beschikbaar is hier in België.
pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt
pricewatch: Antec Edge 650W
pricewatch: Cooler Master V Series V700
Al deze vier voedingen krijg je waar voor je geld, in dit geval is dus duurder ook beter.
De eerste is al een vrij oude Seasonic design bestaande uit een double forward design met group regulation. Dit houdt in dat de spanningstabiliteit niet meer echt vergelijkbaar is tegen de anderen, vooral bij wat vreemde load door bijvoorbeeld hoge load op de 5V door veel hardeschijven. Niet dat het buiten de specificaties gaat vallen, dat denk ik niet, maar gewoon minder dicht bij de ideale waardes. Ook is het rendement lager en daardoor het verbruik van de PC wat hoger.
Is een volledige modulaire versie van de oude Seasonic M12II Bronze 620W. http://hardocp.com/articl...620_power_supply_review/1 http://www.xbitlabs.com/a...-psu-roundup_3.html#sect0
De Seasonic G-series is een veel moderner design met veel betere performance en een hoger rendement en o.a. hierdoor ook stiller vooral bij hoger vermogen.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=348
De Antec Edge is een volledig modulaire versie van de Seasonic S12G/G-series met een ander uiterlijk.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/EDG650/
En de laatste Cooler Master is toevallig ook een Seasonic, maar dan wel een gebaseerd op het beste (en duurste) design van Seasonic.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=360
AMD Nieuwsdiscussie
ik zoek een voeding voor;
2120
8gb
hd 7970 (overclocked)
256gb ssd
2 dvd combo's
zalman zm mfc2
3 fans
ccfl tube en wat leds
asus xonar d2/pm of xonar dg
cardreader'
550 watt is ongeveer nodig voor deze set up, voor de veiligheid en om wat ruimte voor de toekomst te hebben ga ik ervan uit dat ik 650 watt nodig heb.
dan nu het probleem, ik ben nogal erg gesteld op stilte, ik wil dus geen psu die boven mijn systeem uitbrult.
welk psu moet ik kiezen? liefst rond de 100 euro.
de seasonic g650 werd mij elders aangeraden, maar ik lees klachten dat die boven de 40% load richting de 53dba gaat.
mijn verwachtingen liggen vrees ik erg hoog, mijn huidige recom 400w komt zelf op 80% load qua geluid niet boven mijn scythe shuriken rev B cooler uit, ik zoek dan eigenlijk ook gelijk presteerende psu maar dan dus 650w
alvast bedankt
Ik zoek hulp bij een PSU aankoop
Ik wil hem hebben om de I5 4670K/i5 4690K Te draaien in combinatie met een ssd, 2 hdd's en een XFX HD 7970. Ik zou wel graag de i5 overclocken naar zon 4 tot 4.4 gHz... Het moederbord die ik gebruik is de Z87-k van ASUS.
Een paar vraagjes dus;
-Welke PSU Is gepast voor mijn systeem, waar ik mee game?
-Kan er op dit moederbord uberhaupt wel worden overclocked?
Het budget voor de PSU is ongeveer 40-60 euro. Als 40 te weinig voor een goed gebouwde, redelijke PSU kan je dit gewoon zeggen. Ik vind het zeker waard even door te sparen voor een degelijke. Heb graag een modulaire.
Als ik wat mis, gewoon zeggen en dan reageer ik ZSM..
Mees!
@Mees026: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM Deze voeding is volledig modulair en past precies binnen je budget. Daarnaast is het een stille voeding van prima kwaliteit.
Jouw Asus moederbord heeft een Z87 chipset; dit betekent dat overclocken inderdaad mogelijk is. Alle 'Z' series zijn geschikt om een 'K' processor over te clocken
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Top! Over de voeding, heb een Corsair VS650 gevonden bij V&A die ik voor 40 kan overnemen. Is dat een slimme keuze?stin00 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:22:
@Mees026: pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM Deze voeding is volledig modulair en past precies binnen je budget. Daarnaast is het een stille voeding van prima kwaliteit.
Jouw Asus moederbord heeft een Z87 chipset; dit betekent dat overclocken inderdaad mogelijk is. Alle 'Z' series zijn geschikt om een 'K' processor over te clocken
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Welke behuizing heb je trouwen?
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Wat voor ruimte denk je aan? De huidige PC kan namelijk ook draaien op een high-end 400W voeding.mission schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:58:
550 watt is ongeveer nodig voor deze set up, voor de veiligheid en om wat ruimte voor de toekomst te hebben ga ik ervan uit dat ik 650 watt nodig heb.
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Voor 20 euro meer heb je zelfs één van hele goede kwaliteit en met allemaal maar zwarte kabels, staat wel het meest nette, je hebt immers een window in je behuizing.
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Andere optie als het goedkoop moet is de V&A aangeboden: Antec HCG-520 tweedehands. 30/35 euro ex. verzendkosten of 40 euro incl. verzendkosten moet denk ik wel lukken.
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens de specs is dat echter wel het geval met de pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM .-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:26:
Zo uit mijn hoofd heeft be quiet! geen enkele volledig modulaire voeding en die is er zeker weten ook niet één van.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Wat is t verschil tussen de Antec en de VS 650 dan? Ziet er best similar uit, kabels maakt me niet zoveel uit, ben er toch al een groot drama in dus daar ga ik niet over mekkeren-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:41:
Ja opzich wel want voor 10 euro meer heb je al één die een stuk betere kwaliteit is.
Voor 20 euro meer heb je zelfs één van hele goede kwaliteit en met allemaal maar zwarte kabels, staat wel het meest nette, je hebt immers een window in je behuizing.
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
Andere optie als het goedkoop moet is de V&A aangeboden: Antec HCG-520 tweedehands. 30/35 euro ex. verzendkosten of 40 euro incl. verzendkosten moet denk ik wel lukken.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
De voeding is gewoon deels modulair hoor, er staat alleen 'volledig modulair'.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:47:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM daar onderaan de pagina kun je fouten melden. Waar "Verbeter productgegevens" staat.
Maargoed alleen de CPU en moederbord kabels zijn niet modulair, maar die gebruik je toch altijd.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Daarom zei ik ook dat je daar de fouten kan aanpassen. Jij zij dat die volledig modulair is, ik zei juist dat dat niet geval was.stin00 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:05:
[...]
De voeding is gewoon deels modulair hoor, er staat alleen 'volledig modulair'.
Maargoed alleen de CPU en moederbord kabels zijn niet modulair, maar die gebruik je toch altijd.
AMD Nieuwsdiscussie
CX Versie, 40 euro, niet modulair maar dat ter zijde.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:05:
Builder of Professional, de CX(M) serie heet namelijk Builder en de HX serie Professional en wat is goedkoop?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
De V&A aangeboden: Antec HCG-520 is van veel betere kwaliteit is kost waarschijnlijk niet meer en de persoon die het verkoopt heeft een prima beoordeling, dus waarom die niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Waarom is die kwaliteit beter? En apollocris is inderdaad een top gozer, net een moederbord van hem gekocht dus is zeker goed.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:11:
Lijkt mij niet handig voor jouw, de kwaliteit is wel wat beter, maar je hebt dan een hele grote kabel bende en zo bijzonder is de prijs ook niet.
De V&A aangeboden: Antec HCG-520 is van veel betere kwaliteit is kost waarschijnlijk niet meer en de persoon die het verkoopt heeft een prima beoordeling, dus waarom die niet?
De kabelbende is trouwens even groot, of niet?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Over de lange termijn bepalen de condensators en de fan vaak de levensduur. De Corsair heeft een sleeve bearing fan en de Antec een dual ball bearing. Sleeve bearing heeft gewoon een veel kortere levensduur. Condensators in de Corsair zijn van Samxon GF series, Samxon is niet perse slecht, maar de GF serie is wel vrij slecht. De Antec stelt daar tegenover alleen maar kwaliteit condensators van Nippon ChemiCon.
Nee de CX750 heeft veel meer kabels en dus ook veel meer kabels welke je niet gebruikt.De kabelbende is trouwens even groot, of niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Ah, daar weet ik erg weinig van dus dat is fijn dat je dat hebt duidelijk gemaakt. Bedankt !!-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Over de lange termijn bepalen de condensators en de fan vaak de levensduur. De Corsair heeft een sleeve bearing fan en de Antec een dual ball bearing. Sleeve bearing heeft gewoon een veel kortere levensduur. Condensators in de Corsair zijn van Samxon GF series, Samxon is niet perse slecht, maar de GF serie is wel vrij slecht. De Antec stelt daar tegenover alleen maar kwaliteit condensators van Nippon ChemiCon.
[...]
Nee de CX750 heeft veel meer kabels en dus ook veel meer kabels welke je niet gebruikt.
Hoe weet je of een voeding deels of volledig modulair is?-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:06:
[...]
Daarom zei ik ook dat je daar de fouten kan aanpassen. Jij zij dat die volledig modulair is, ik zei juist dat dat niet geval was.
Op bequiet.com staat dit:

- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Ah, ik zie het nu ook! Dom-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:23:
Serieus?Wat denk je van gewoon bekijken van bijvoorbeeld een foto.

Ik weet totaal niet wat voor voeding ik bij deze build moet krijgen! :
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
1 | Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD | € 337,- | € 337,- |
1 | Cooler Master HAF 912 Advanced | € 70,57 | € 70,57 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
1 | Cooler Master GM G650M | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 88,- | € 88,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,92 |
Enig advies, mensen? (:
Abyss_Nights
ik heb nu een 400w recom, volgensmij is dat een aardig degenlijke voeding. zal ik het eerst daar op proberen? en als die uitvalt dan haal ik een sterkere psu.-The_Mask- schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:35:
[...]
Wat voor ruimte denk je aan? De huidige PC kan namelijk ook draaien op een high-end 400W voeding.
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Deze PC neemt maar zo'n 250/275W maximaal tijdens gaming. SLI is niet mogelijk met het moederbord dus je hebt helemaal niks aan een 650W voeding met vier PEG connectors.MiraclePlz schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:24:
Dag mensen...
Ik weet totaal niet wat voor voeding ik bij deze build moet krijgen! :
Enig advies, mensen? (:
Een goede 400/450W voeding is meer dan genoeg, dan houd je zelfs nog ruimte voor overklokken of iets anders, upgrade of iets dergelijks.
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt
Kosten ongeveer evenveel maar zijn veel betere voedingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hartelijk dank voor u nogmaals! uitgebreid antwoord.-The_Mask- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:56:
[...]
Nou je moet gewoon die zoveel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld willen hebben, dan krijg je alleen maar de slechste keuze.
[...]
Je mag ervan uitgaan dat de fabrikant daar over heeft nagedacht zodat jij nooit onmogelijk een probleem kan krijgen hiermee.
[...]
Ga er vanuit dat het de CPU dan is, bijvoorbeeld doordat er maar één of twee core's gebruikt worden door de game of iets anders, maar ik denk niet de videokaart. MMO's zijn over het algemeen niet echt zwaar voor de videokaart naar mijn idee.
[...]
De 2GB is voor veel games toch aan de kleine kant en de SLI schaling is ook niet altijd geweldig bij MMO's, denk dat een snelle single GPU videokaart slimmer is in dit geval. Nog los van eventuele micro-stuttering.
[...]
Nou ja een GTX 970 is toch bijna dubbel zo snel en dat voor maar een klein beetje meer vermogen en toch op hetzelfde 28nm process van TSMC. Wacht je nog een jaar dan is het wel tijd voor 16nm FinFET bij TSMC, dit is toch 3 maal zo klein. Dus een enorme sprong mag je ook hier weer verwachten. Ik zie het verbruik dus eerst niet omhoog gaan, eerst weer omlaag. Pas aan het einde van 16nm FinFET voor de overstap naar 10nm, ergens in 2017 als het meezit denk ik, anders misschien zelfs 2018 dan is het verbruik waarschijnlijk pas weer wat omhoog. Al zorgt elke nieuwe architectuur natuurlijk ook voor veel winst, zie Maxwell maar.
[...]
pricewatch: Silverstone SST-CP06 4x SATA is ook nog altijd een simpele oplossing voor een voeding met te weinig connectors. Overigens heeft de Seasonic G-series 650W er 8 volgens de site van Seasonic.
[...]
Die voeding is alleen maar nuttig met een overgeklokte FX octocore en R9 290X, anders heb je niet zoveel aan 620W met maar twee PEG connectors.
[...]
Kijkend naar je eisen en de Belgische prijzen, zijn dit denk ik de beste keuzes:
pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt
pricewatch: Antec Edge 650W
pricewatch: Cooler Master V Series V700
Al deze vier voedingen krijg je waar voor je geld, in dit geval is dus duurder ook beter.
De eerste is al een vrij oude Seasonic design bestaande uit een double forward design met group regulation. Dit houdt in dat de spanningstabiliteit niet meer echt vergelijkbaar is tegen de anderen, vooral bij wat vreemde load door bijvoorbeeld hoge load op de 5V door veel hardeschijven. Niet dat het buiten de specificaties gaat vallen, dat denk ik niet, maar gewoon minder dicht bij de ideale waardes. Ook is het rendement lager en daardoor het verbruik van de PC wat hoger.
Is een volledige modulaire versie van de oude Seasonic M12II Bronze 620W. http://hardocp.com/articl...620_power_supply_review/1 http://www.xbitlabs.com/a...-psu-roundup_3.html#sect0
De Seasonic G-series is een veel moderner design met veel betere performance en een hoger rendement en o.a. hierdoor ook stiller vooral bij hoger vermogen.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=348
De Antec Edge is een volledig modulaire versie van de Seasonic S12G/G-series met een ander uiterlijk.
http://www.techpowerup.com/reviews/Antec/EDG650/
En de laatste Cooler Master is toevallig ook een Seasonic, maar dan wel een gebaseerd op het beste (en duurste) design van Seasonic.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=360
Na veel dobben uiteindelijk besloten dat als die voeding weer 8 jaar of langer mee zal gaan de kostprijs per jaar eigenlijk twee keer niets is en niet langer meer op prijs gekeken, de reviews van de v700 waren enorm lovend (niet enkel de uw gelinkte review, maar ook andere, die jonnyguru heeft weliswaar wel de meest metingen precies).
Reden waarom de v700:
- lovende reviews (kwaliteit, efficiëntie, goede fan blijkbaar,..) (Beste van opgesomde lijst plus nog een paar andere alternatieven)
- 9 sata aansluitingen en genoeg pci-express (met 6 sata aansluitingen moest ik direct beginnen knoeien met extra kabeltjes ..)
- Totaal psychologisch: een theoretische 25% sterkere 5V lijn (en +5Vsb) die blijkbaar toch nog gebruik zou kunnen worden met harde schijven. De reviews zeiden opnieuw dat deze enorm stabiel is dusja.
Buiten dat: ik moet toegeven ik dacht dat mijn grafische kaart een stuk energie efficiënter was dan hij blijkt te zijn .. 2 gtx760's hun verbruik staat totaal niet in verhouding met bv 1 gtx970.. soit dat zijn dan weer zorgen voor later. Sowieso ben ik het volledig mee eens dat een nieuwe cpu met een betere single core performantie het meeste effect zal heben.
Wat ik ook zal doen de komende jaren, ik ben er redelijk van overtuigd dat de voeding deze keer niet meer de keuze van mijn andere componenten zal bepalen
Anyway hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoorden en tijd dat u heeft geïnvesteerd in uiteindelijk de keuze die iemand anders dient te maken
Is dat nog steeds de Cooler Master V450SM?
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Je mag van de laatste drie allemaal wel 10 jaar zonder problemen verwachten.lightdestroyer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:36:
[...]
Hartelijk dank voor u nogmaals! uitgebreid antwoord.
Na veel dobben uiteindelijk besloten dat als die voeding weer 8 jaar of langer mee zal gaan de kostprijs per jaar eigenlijk twee keer niets is en niet langer meer op prijs gekeken, de reviews van de v700 waren enorm lovend (niet enkel de uw gelinkte review, maar ook andere, die jonnyguru heeft weliswaar wel de meest metingen precies).
In veel werelddelen is die EOL gegaan, verkocht schijnbaar niet goed. Op zich vreemd want het was een jaar geleden verreweg de beste voeding voor het geld. Maar de meeste mensen weten dit natuurlijk niet en kopen iets wat er grappig uitziet.Kijken naar de beschikbaarheid is deze voeding ook heel populair (of moeilijk beschikbaar)
Dat lijkt mij ook niet.Wat ik ook zal doen de komende jaren, ik ben er redelijk van overtuigd dat de voeding deze keer niet meer de keuze van mijn andere componenten zal bepalen
Anyway hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoorden en tijd dat u heeft geïnvesteerd in uiteindelijk de keuze die iemand anders dient te maken
AMD Nieuwsdiscussie
vandaag heb ik een Gigabyte R9 280X gekocht, en wil deze vrijdag in mijn pc gaan hangen.
Nu vraag ik me af of mijn voeding dit nog wel zal trekken, Ik heb een OCZ Fatal1ty van 550WW. Mijn processor is nu nog een Phenom 965 overclockt naar 3,9 Ghz. (in de zomer komt er een I5 in).
Denken jullie dat mijn voeding de CPU en GPU aankan, of moet ik kijken naar een andere voeding? En hoeveel watt zou ik dan moeten nemen. Ik denk, dat als de voeding niet goed is, dat ik dan de Seasonic M12II Evo 620W zou nemen.
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Vini-Vidi-Vici op 06-01-2015 18:50 ]
-
De OCZ Fatal1ty maakt echter wel gebruik van lage kwaliteit capacitors en de voltages op de 3.3 en 5v rails schommelen iets te instabiel. Je kan er nog wel een tijdje mee door opzich, maar als je deze zomer een i5 aanschaft zou ik ook de voeding direct vervangen voor één van bijv. Seasonic, Cooler Master V-series en dergelijken
Maar de Gigabyte R9 280X kan hij zeker aan!
Dus voorlopig zou hij het nog wel aankunnen? en als ik dan een nieuwe voeding moet kiezen, welke zou dan een goede keuze zijn? Ik denk dat Seasonic voor een redelijke prijs hele goede voedingen levert.stin00 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:16:
Ik ben niet echt fan van producten vernoemd naar gamers; al helemaal niet op het gebied van voedingen. De +12v rail kan echter in theorie zo'n 41.25A leveren, hetgeen meer dan genoeg is voor een R9 280x inclusief overclock. Dit zal dus, in theorie, geen problemen moeten opleveren.
De OCZ Fatal1ty maakt echter wel gebruik van lage kwaliteit capacitors en de voltages op de 3.3 en 5v rails schommelen iets te instabiel. Je kan er nog wel een tijdje mee door opzich, maar als je deze zomer een i5 aanschaft zou ik ook de voeding direct vervangen voor één van bijv. Seasonic, Cooler Master V-series en dergelijkenDie OCZ voeding is van wat matige kwaliteit en zal daarom sneller 'slijten'.
Maar de Gigabyte R9 280X kan hij zeker aan!
-
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb blijkbaar wat nieuws (toch in België) over de v700 voeding van cooler master.-The_Mask- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:56:
In veel werelddelen is die EOL gegaan, verkocht schijnbaar niet goed. Op zich vreemd want het was een jaar geleden verreweg de beste voeding voor het geld. Maar de meeste mensen weten dit natuurlijk niet en kopen iets wat er grappig uitziet.
Volgens het telefonisch contact met twee winkels en e-mail van derde winkel vertelden ze me allemaal dat ze niet meer voorradig waren omdat deze voeding eol gaat ik quote "een uitlopend product die niet meer op voorraad komt."
Mogelijk is dit enkel bij de leverancier in België daar in Nederland na wat zoeken nog webshops zijn die wouden leveren en de voeding in voorraad hebben .. enkel aan de prijs (als buitenlander kan je niet met ideal werken, slechte ervaringen met internationale overschrijvingen, zodoende kosten voor kredietkaart+levering) heel dicht bij een v850 die gelukkig nog in voorraad was bij komplett..
Dusja v850 besteld (zelfde geld, zelfde kwaliteit, enkel de 12v lijn heeft meer vermogen, volgens de testen van reviews zouden beide voedingen (bijna) even efficiënt zijn bij dezelfde belasting.. eind goed al goed maar blijkbaar zal je deze voeding niet meer kunnen aanraden voor Belgische klanten
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb vandaag de 280x erin gehangen, maar bij Battlefield 3 liep hij al vast en heb hem met Taskmanager uit moeten schakelen. Daarna heaven geprobeerd te draaien, maar die flipt hem helemaal en maakt een verschrikkelijke herrie.-The_Mask- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:59:
Zo slecht is de OCZ gemaakt door Sirtec met Teapo condensators nu ook weer niet. Die moet nog wel even mee kunnen.
Enig idee of dit aan de voeding ligt? of is dit echt de videokaart zelf?
-
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Anoniem: 644665
Ik heb onlangs vastgesteld dat mijn PC dringend een nieuwe video kaart nodig heeft (Skyrim aan 15 FPS wordt wat vervelend.)
Nu heb ik wat research gedaan en is mijn oog gevallen op de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.
Toen ik de specificaties voor de kaart bekeek, zag ik dat mijn voeding, met 460W, niet sterk genoeg is voor de kaart, die 500W nodig heeft,
Ik voeg mij af of jullie mij soms kunnen helpen met het vinden van een goede voeding?
Ik had al zitten kijken naar de XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze, maar aangezien deze maar 550W is ben ik bang dat hij misschien binnen een jaar of 2 niet meer sterk genoeg zal zijn?
Mijn processor is een Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz en ik heb 1 HD van 1 TB
Alvast bedankt!
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Is alleen afhankelijk van welk merk en type je hebt of de huidige ook voldoet.
AMD Nieuwsdiscussie
Er staat ook nog bij op de product pagina:
Nominale ingangsspanning:
100 - 127 V/3 A (50 - 60 Hz)
200 - 240 V/2 A (50 - 60 Hz)
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
AMD Nieuwsdiscussie
- -The_Mask-
- Niet online
- Voedingen
- XFX
- Super Flower
- Corsair Builder
- Corsair Professional
- XFX TS
- Corsair HX850W
- XFX Pro 450W
- Seasonic
- Thermaltake
- Corsair
Zou zeggen neem de Asus GTX 970 Strix, in alles vergelijkbaar met de MSI, alleen past beter bij de voeding en kijk wat die doet. Werkt het niet kun je bijvoorbeeld een 6 naar 8 pins verloopje gebruiken of beter (als je handig bent) de 6 pins aansluiten en de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden.
Mocht je tegen een OCP probleem aanlopen met de voeding kan je altijd nog een andere voeding nemen, maar daar is nu geen reden voor.
[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 08-01-2015 16:10 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.