iPhone-toegangscode te omzeilen via lek in iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:01
Zoals SilverLightNL op de frontpage al zegt:
Volgensmij word hier niet gedacht aan het feit dat Touch-ID aan staat, en je telefoon al ontgrendeld is daardoor tijdens het Siri oproepen. Als ik Touch-ID uit zet, of een andere vinger gebruik, lukt wat hier beschreven wordt niet meer.
Ik kan dit bevestigen: als ik met een voor Touch-ID onbekende vinger Siri activeer verschijnt inderdaad de 'open app-store' link, maar zodra je daar op drukt moet je toch echt óf je toegangscode invoeren, óf een bekende vinger scannen.

Lijkt een beetje op een hoax dus.

EDIT: MacRumors is het er ook niet mee eens: http://www.macrumors.com/...passcode-glitch-is-false/
Savvy users will have noted that the method only works because the user activates Siri by pressing the home button with a finger that has clearly already been registered with the Touch ID feature's fingerprint scanner. The same process undertaken using a fingerprint that isn't registered on your iPhone makes subsequent taps to "Buy More Tones" fail to open the iTunes Store.

[ Voor 31% gewijzigd door Knopsje op 07-03-2016 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 18:01
Zie ook: http://www.iculture.nl/si...lek-gefopt-door-touch-id/

Graag een update in het artikel... geen telegraaf-achtige stemmingmakerij in titel aub ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:34

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

is al geupdatet.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 18:01
Thanks @letatcest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 19:24
Een technologiesite als Tweakers hoort wel te weten dat de iPhone vanaf 5S of 6 (weet niet precies meer) de encryptiesleutel op een chip bewaard welke alleen uitgelezen kan worden mbv een hash van een vingerafdruk of toegangscode.

Technisch gezien kan het dus helemaal niet, omdat hij niet de gegevens kan encrypten. Snap ook niet dat dit op Tweakers.net komt te staan terwijl dit al sinds gister in m'n tijdlijn van FB staat en technisch helemaal niet kan (iets wat een technologiesite, waarvan ik persoonlijk een beetje verwacht dat het ook de technische kant belicht, behoort te weten imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, is een hoax en tweakers.net is er ook ingetrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utrecht25
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 19:14
Oef, wat is er aan de hand bij Tweakers dat dit op de frontpage komt zonder dat iemand het even test? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28
Precies. Dat hele nieuwsbericht slaat nergens meer op en zou eigenlijk herschreven moeten worden. Ik vind het een behoorlijk dieptepunt voor Tweakers.net, die claimt een serieuze nieuwssite te zijn maar niet eens de moeite heeft genomen om dit 'beveiligingsprobleem' te verifieren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:34

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

We kunnen er heel veel woorden aan vuilmaken, maar het is gebeurd en terugdraaien kan niet meer.

Veel anders dan een update geven, kan niet. Dat komt omdat dan ineens de comments niet meer zouden kloppen, al zou ik echt heel graag alles deleten.

En nee, ik heb geen iOS-apparaten en nee, ik was niet op kantoor en nee, er was niemand om dat snel even te testen en ja, als ik andere zoektermen had gebruikt, had ik gezien dat er blijkbaar al een paar dagen zo'n hoax was.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het was inderdaad vals alarm, de onderzoekers hadden gewoon niet uitvoerig getest. Er was geen opzet om valse informatie te verspreiden. En laat dat nou net de definitie zijn van hoax:
hoax/hōks/
noun
a humorous or malicious deception.
Dus het bericht was onjuist, maar geen hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Foutjes gebeuren en ik vind het duidelijk opgelost zo :)
Wat nog wel een optie zou zijn is het artikel van de frontpage halen, zonder te verwijderen. Heeft Arnoud ook wel eens gedaan bij een gefaald artikel. Dan krijg je in ieder geval geen/weinig extra reacties meer. En uit het oog, uit het hart, ofzo :p

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
letatcest schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:51:
We kunnen er heel veel woorden aan vuilmaken, maar het is gebeurd en terugdraaien kan niet meer.
...
En nee, ik heb geen iOS-apparaten en nee, ik was niet op kantoor en nee, er was niemand om dat snel even te testen en ja, als ik andere zoektermen had gebruikt, had ik gezien dat er blijkbaar al een paar dagen zo'n hoax was.
Heel leuk gezegd allemaal, maar dit is niet alleen jouw fout, waar is de hele redactie gebleven in dit stuk? Of gaan nieuwsberichten gewoon direct de FP op tegenwoordig?

T.net wil zich altijd voordoen als een professionele website, hoe kan dan 1 foutje van 1 schrijver zo'n impact hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Tegen de avond is er lang niet altijd iemand om berichten na te kijken. Redacteuren dienen zelf goed hun stukken te controleren, hulp te vragen indien nodig en bij twijfel niet te publiceren. In het onderhavige geval vroeg de redacteur wel om een extra paar ogen om inhoudelijk mee te kijken maar was er simpelweg niemand beschikbaar. De zoekacties die ondernomen waren om het onderwerp te checken bleken helaas niet afdoende om te kunnen filteren dat het onzin was. Helaas, helaas.

We hebben het relaas besproken en gaan er alles aan doen om herhaling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Tegen de avond? Dat bericht was geplaatst om 18:07. Dus voor die tijd moest de betreffende redacteur zijn stukje tikken, nazoekwerk doen, navraag doen bij anderen etc etc. Ik weet niet hoe het bij t.net zit, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er tussen pak 'm beet 16:30 en 18:07 niemand met een iPhone in de buurt was :?

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1