Tweakers.net reaktiesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Laten we hier dan maar verder lullen over dat nieuwe reaktie/niveau-systeempje waar ik mee bezig ben.

Demootje staat op www.tweakers.net/nieuws_test.dsp?ID=7500.Registreren e.d. werkt al allemaal. Posting ook. Er zitten verder nog wel wat kleine foutjes in waarvan ik op de hoogte ben. Je kunt als moderator inloggen met user/psw Jantje/test. Zie het extra drop downmenuutje midden boven.

Hiernaast heb ik nog voldoende ideeën voor de toekomst:

- Hardware vraag & aanbod (met koppeling aan Pricewatch)
- Overclock database voor CPU's en Videokaarten
- Mini reviews / produkt survey, iets waarmee bezoekers hun ervaringen met bepaalde hardware kunnen mededelen.

Dit hele zaakje gaat aan elkaar geknoopt worden, dus als je de pricewatch rondsurft kun je bijv. aan een rating balkje zien hoe goed dit produkt gewaardeerd, bij CPU's en Videokaarten eventueel wat de gemiddelde overklokbaarheid is en als er onder hetzelfde ID produkten in de vraag&aanbod tabel zitten dan kunnen we die ook meteen doorlinken.

Verder wil ik bij de pricewatch voor alle produkten een grafiekje plotten met het prijsverloop over een bepaalde periode. Ik kan nu mbv GD .png'tjes bouwen (zie dit voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Oja, daar komt het EJ's PHPForum dus bij. Voor de bezoekers wil dit zeggen dat we een centraal registratiesysteeem krijgen voor het forum en alles wat op t.net gebeurd (daar wordt een login vereist voor alle input e.g. reakties, pricewatch, shop survey etc.).

Verder krijgt het nog veel meer features dan het huidige UBB en is het niet brak aan de server kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 01:30

Marc H

- - Is wakker - -

Ziet er erg goed uit!

Maar wie krijgen er precies moderator status?
(en heb je er nog een nodig?)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Femme : ik weet niet of je dit bugje ook kent : als je het uitklapmenu 'inloggen' opent en je beweegt je muis naar een ander uitklapmenu, dan blijft 'inloggen' ook staan. Klein schoonheidsfoutje, maar toch... :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij de weg : Wanneer verwacht je dat dit systeem 'site-wide' wordt ingevoerd ? Wmb namelijk zo snel mogelijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wilhagen, ik zie wat je bedoeld, das idd een klein schoonheidsfoutje, de onMouseOut? doet het nog niet goed.

Wanneer worden de users van dit forum overgezet? (lijkt me handig voor users als jeroen, sander, marc, daar zijn 3/4 varianten van, een ieder wil natuurlijk zijn eigen naam ;))

en idd, wanneer? a.s.a.p. please

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Kees bedankt voor de Tip :) Ik heb Sander alvast geregged.

Femme complimenten hoor, ik had niet gedacht dat Tweakers.net nog beter kon worden. Maar het is je weer gelukt. Vooral Cookie-Live is een goeie :)

Alleen dat iedereen straks moderator kan worden :( Kun je niet gewoon zelf mensen blijven kiezen om te moderaten, anders word het wel een heel partijdig zooitje denk ik.

Is het mischien ook een idee dat je kunt reageren op iemands reactie, of word het dan het te grote zooi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
  • Laatst online: 06-09 07:49
Iedereen kan moderator worden? Dan natuurlijk onzin.. En nu je naam al registreren heeft denk ik ook weinig zin. Usertable wordt vast nog wel een keer leeggekieperd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Dat van het popdown menuutje weet ik. Het scriptje dat alle menuutjes hide wanneer je over een andere gaat laat nog niet het login/logout menuutje hiden/showen omdat dit menuutje nog niet aanwezig is in alle pagina's en het scriptje wel voor alle pagina's geldt => script error als er geprobeerd wordt een niet bestaande layer te hiden. Dit is iets dat je in 10s fixt op het moment dat alles online moet.

Naast vastgestelde moderators (kunnen beoordelen in threads waar zij niet zelf in gepost hebben) en administrators (kunnen alles) komen er moderators uit het normale publiek. Als je boven een bepaalde 'karma' waarde zit kun je dan random als moderator inloggen. Zij mogen dan maximaal 6 uur lang moderator zijn en ik zet dan ook een limiet op het aantal postings die beoordeeld mogen worden in die tijd (om te voorkomen dat een kwaadwillige mod reeds beoordeelde postings opnieuw gaat beoordelen om anderen bijv. hogere status te geven).

Dit lijkt misschien gevaarlijk, maar alleen mensen die serieuze reakties posten krijgen genoeg 'karma' om moderator te worden. De kleutertjes zijn dan al uitgeschakeld.

Als een moderator een posting beoordeeld die reeds door een andere moderator is beoordeeld op een ander niveau zet, dan wordt dit ook in een log bijgehouden. Zo kun je iig zien of bepaalde mensen systematisch verkeerd beoordelen => status omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ga nu misschien domme vragen stellen, maar hoe werkt dat nieuwe systeem nou?

Als je iets onzinnigs post kan en moderator dat beoordelen en verlies je dus punten ("karma")??
En als je goede dingen post krijg je er punten bij zodat je zelf ook moderator kan worden?
En bezoekers kunnen selecteren op het niveau van de posting?

Overigens ben ik altijd bereid mee te denken over eventuele verbeteringen aan t.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03
Dag, ik ervaar mezelf ook wel een beetje als Tweakaholic,

Misschien is het een ideetje om voor de mensen met een permanente internet aansluiting (waar ik nog NET niet toe behoor) een soort van active desktop te maken, waarop 1x per minuut ofzo, de nieuwtjes van die dag en dat lijstje met de laatste reakties, te laten zien.... snappen jullie het nog?
Misschien met een leuk achtergrondje erbij ofzo?

Ik hoop dat iemand zoiets kan maken, lijkt me gewoon VET tof!!! Het is dat ik het zelf niet zo goed kan, maar anders deed ik het zelf :)

Doegie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan al, zet je gewoon de t.net updatetracker op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel handig lijkt is dat je contact op kan nemen met een moderator die je Thread closed.

Stel je voor dat je niet zoveel weet van hardware, maar toch je steentje wilt bijdragen...dan kan het zijn dat je "gedegradeerd" word, uiteindelijk zullen alleen echt hardcore computerfanaten overblijven..en nu is het een mooie mix van alles door elkaar. Alleen die flamewars moeten eens een andere site opzoeken.

Verder is dit voor mij de nummer 1 site, als ik mijn compu uitzet staan die tweaker letters op mijn scherm gebrand. Misschien kan er een landelijke tweaker dag georganiseerd worden.
Of zoiets als "de people behind tweakers" (ik dacht eerst dat Femme een meisje was. sorry Femme..) Maar ik hoorde van iemand bij mij op school (HHS) dat je echt een bikkel bent...en ik denk dat een hoop mensen op deze site hun steentje zouden willen bijdragen....

Succes

The Milkman/Cosmic Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
De negatieve niveau's zijn vooral bedoeld voor flames en onzinnige postings (bijv. typische first postings), dus het is niet de bedoeling dat iemand met een 'domme' vraag opeens -2 voor z'n neus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Volgens mij moet het nog even gezegd worden:
Dit gaat niet over het forum maar dit gaat over het replysysteem op http://www.tweakers.net ..... waar elke dag zo'n 900+ replys worden gegeven....

Femme, in een vorig draadje las ik ergens dat je het emailadres van de replyer niet meer te zien krijgt, zou het misschien handig zijn als users dit zelf aan/uit kunnen zetten?
is IMHO 1 veldje extra in MySQl en een paar regels PHP code meer ;)

Ohw, en is het misschien mogelijk om als je het nieuws van bijvoorbeeld de vorige dag bekijkt, dan niet meteen de tekst weer te geven maar alleen de headlines, dit ivm snel doorbladeren van nieuws van afgelopen week(en)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral dat laatste vind ik inderdaad een goed idee.... Ik ben vaak niet geintresseerd in al het nieuws van vorige dag, maar wil af en toe wel de belangrijkste headlines ff checken, maar hiervoor moet dan wel alle berichten geladen worden.

Het zou een stuk minder laadtijd kosten, als je eerst uit de headlines kunt kiezen.

BTW: Femme, krijg ik ooit m'n password terug, of lig ik er definitief uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ja.

Kees: je kunt nu tijdens het reggen / in de preferences kiezen of je email adres zichtbaar is in je profile. In de reakties staat er ipv een email onder je naam een link naar je profile. Sommige mensen zijn (enigzins terecht) nogal paranoide voor het verstrekken van hun email ivm spammers.

Zie bijv.:

www.tweakers.net/ext/reg.dsp?U=1
www.tweakers.net/ext/reg.dsp?U=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Oja, ik heb ook nog het idee opgevat om per nieuwsbericht een poll in te stellen. Dus je hebt bijv. een nieuwsposting over een pollbaar onderwerp zoals de 3dfx Voodoo4/5 (is-ie te duur?), dan kunnen we een poll naast dat nieuwsbericht bouwen en dan kunnen de bezoekers weer lekker interactief gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strak plan Femme !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn... nu raak ik helemaal verslaafd aan tweakers... (en nu moet ik ook nog eens Karma halen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Femme > dank :)

about the poll : blijft er naast de nieuws polls ook een "algemene" poll.
en, Die nieuws polls, zijn dat choices als,
Keigaaf
gaaf
interessant
mwuah, gaat wel
stomme zooi
(uiteraard aangepast aan de geest des tijds :))
of gaat elke poll over het nieuws zelf?

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Super goed idee, dat beoordelen van reakties en koppelen van meerdere databases (pricewatch aan news e.d.), ik denk alleen dat er met dat ordenen op beoordeling een probleempje heb, sommige berichten zijn namelijk op zichzelf totaal niet intressant, maar reageren vaak op het vorige bericht, waardoor je een beetje de draad kan kwijt raken als de berichte on een andere volgorde staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

bij elk nieuwe nieuws-posting een poll?
Je kan het natuurlijk wel proberen, is ook wel een goed idee moet ik zeggen, maar zijn er genoeg mensen die stemmen om een beetje een fatsoenlijk resultaat te krijgen?
och..proberen kan je het natuurlijk altijd :)

voor de rest, enorm goeie site (nu al hoor ;))
en die tweakers.net verslaving is wel degelijk daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Femme, ik zie dat je weer iets veranderd hebt op: http://www.tweakers.net/nieuws_test.dsp?ID=7500 .

Nu zie ik ineens mijn password open en bloot in de Titel-Bar staan. Lijkt me niet handig voor mensen die op School/Werk tweakers bezoeken, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
McVirusS: een reaktie krijgt een beoordeling voor Score (telt mee voor je karma) en niveau. Normaal gesproken zijn beide gelijk (dus je hoeft er maar één dropdown menuutje te selecteren om een posting te kunnen beoordelen), maar je kunt bijv. ook een hogere/lage scre toekennen dan het niveau. Dus als iemand bijv. op verstandige/goede/leuke reaktie post op een flame van iemand anders, dan kun je deze reaktie naar beneden modereren terwijl deze persoon toch een hogere score kan krijgen.

De kunst van het modereren wordt dus om postings samenhangend op niveau in te delen, dus het is niet de bedoeling dat iemand op niv.2 een posting tegenkomt die een reaktie is op een posting uit niv.1 want dan wordt het een beetje moeilijk te volgen.

RdB: ik weet niet precies hoe vaak elke nieuwsposting dagelijks bezocht wordt. Die 50.000-60.000 pageviews per dag moeten toch ergens vandaan komen, dus ik denk dat er wel voldoende gestemd wordt. Al dat IP logging gedoe stop ik er niet in, dat is de voornaamste reden dat er zo weinig op de frontpage gestemd kan worden (proxyservers).

Sander: Het is uiteindelijk uiteraard niet de bedoeling dat het password in de title bar staat. Die waardes in de title bar staan er om de cookies te testen (ivm inloggen, uitloggen, moderators enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Sander.

Ha Femme je leeft nog, heb je mijn emailtje gekregen? ik heb mijn password verander, maar hem iets te lang gemaakt (Kan wel bij profiles & t.net maar niet bij GoT) en nu kan ik dus niks met m'n user-name meer doen.

Zou je mijn password ffe willen reseten? Stoor je niet aan wat het password zegt dat was een flauw grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
offtopic:
the milkman, dat had ik nou ook, zit ik koud twee weken op tweakers, is femme jarig, dus ik met mijn bijdehande kop een reactie plaatsen in de trend van "he femme gefeliciteerd meissie"
je had mijn kop moeten zien toen ik erachter kwam dat ze een hij was.
p.s. sorry Femme

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zion: hehe...ik heb in mijn jonge jaren (jaar geleden ongeveer) op het C!T forum me twee weken afgevraagd wie die Femme nou was...toch maar eens op die link geklikt en vervolgen niet meer weggegaan... :)

Femme: ik neem aan dat het huidige systeem van reacties uit de database kicken blijft bestaan (dingen die te laag zijn om een -2 te geven)??
Eigenlijk zou je eens een lijstje moeten maken met wat je allemaal wilt veranderen, waar je mee bezig bent en wat je in je hoofd hebt zitten...want ik volg het niet helemaal meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Misschien moeten we voor Tweakers.net dan .plan updates in hetleven gaan roepen? Dat klinkt in ieder geval wel stoer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
stoer :) gewoon doen :D

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.plan is zeker erg stoer. Zou niet verkeert zijn bij de weg. Toch je dagelijkse tweakotine nodig :-)

Verder vind ik je waarderingssysteem nabij geniaal. Het lijkt wel op een game ofzo. "Als je dan je karma opgewaardeerd wordt kun je postings spellen. Maar oppassen dat je door Moody niet wordt gedespelled. Dat is zijn hitpoints voor je karma" :)

Betekend wel dat alle postings in het begin gewaardeerd moeten worden. (toch?) Hoe maak je dit duidelijk aan de nieuwe bezoekers dat postings gewaardeerd worden? Moet je wel oppassen dat je fresh meat niet afschrikt.. toch?

mzzl Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er niet ergens een knopje om je gegevens te veranderen voor het reageeren op t.n want ja je verhuist wel eens en je e-mail veranderd wel eens soms ook je naam enz
verder kan je niet de icq weer geven vond ik altijd wel geinig
mischien ook met aan/uit functie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
[img]"http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?i=948228010.gif"[/img]

Op het moment dat je al ingelogd bent zie je alleen de optie preferences (en uitloggen).

Ik moet in ieder geval een FAQ in elkaar knutselen met info over het waarderingssysteem, die kan ik dan ook meteen meesturen bij het password mailtje. Wie weet leest iemand het dan ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een reaktie krijgt een beoordeling voor Score (telt mee voor je karma) en niveau. Normaal gesproken zijn beide gelijk (dus je hoeft er maar één dropdown menuutje te selecteren om een posting te kunnen beoordelen), maar je kunt bijv. ook een hogere/lage scre toekennen dan het niveau. Dus als iemand bijv. op verstandige/goede/leuke reaktie post op een flame van iemand anders, dan kun je deze reaktie naar beneden modereren terwijl deze persoon toch een hogere score kan krijgen.
Is het mischien een idee dat je bij een reactie aan kan geven of je reageert op het artikel of op iemands reactie (Met alias, lieft met auto-complete)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je er geld bij doet... :)

Maar ik ben wel voor een .plan update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Ja een .plan moet je zeker doen! Ik denk dat de meeste bezoekers het best leuk vinden om af en toe te kunnen lezen waar je mee bezig bent. (Ik denk dan aan nieuwe opties, oplossen van problemen, enz.)

Update: Natuurlijk niet alleen voor Femme maar ok voor de rest van het team...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Mijn eerste keer op 't forum... zal zeker niet m'n laatste keer zijn! Maar dat terzijde.
Femme: kan het zijn dat je een gedeelte van het nieuwe reaktiesysteem al aan het invoeren bent? Ik heb met IE4 ineens rare layout problemen, en mijn score ging van '0' naar '-1' terwijl ik helemaal geen reaktie had gepost (of was het juist daarom dat er een punt afging? ;) ).
Verder een ontzettend goed id, op slashdot werkt het ook harstikke goed, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het op tweakers.net de boel alleen nog maar beter/leuker kan maken! Keep up the good work enzo :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Euh Femme... Ik kan wel posten op 't forum (zoals je ziet), maar niet op tweakers.net zelf... 'Sorry, maar die username/password combo is onjuist...' Wat doe ik fout?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dus ook niet :( terwijl mijn username & pasword wel nog steeds in de titel-bar staat.

(usr&pasw is weg) dat ik dit nog live mag meemaken :)

En deze alias werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Blijkbaar zijn er een paar users niet mee gekomen, die moeten dan maar opnieuw registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou ik best willen doen, maar mijn user name is al in gebruik zegt ie...dus alleen mun password ben ik dus kwijt (dit zeg ik nu al voor de tweede keer omdat ik niet weet of je het al gelezen hebt op je Beta-test-page)

Verders is het een zwaar kewl systeem, maar krijg je nou ook punten als je vaak news instuurt? of als je idealistisch bezig gaat voor T.net? (ik doe soms wellus mensen via e-mail op de policy wijzen voornamelijk als het om illegale links e.d. gaat)

B.T.W: Femme = een friese naam (net zoals die van mij: Jelle) en is ook echt een jongens naam...anders was het Femke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Over je username heb ik al een mailtje gestuurd.

Het is idd de bedoeling dat nieuws submitters bonus punten krijgen. Op dit moment werkt dit alleen nog niet, maar dat komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 08:16
Femme, ga je ook bijhouden of er nu minder (verschillende) mensen posten? Dan kun je zien of de 'inlog-drempel' voor veel mensen te hoog is.

Ik heb zelf ook geregeld dat ik ff geen zin heb om in te loggen, en dus niet reageer (op andere sites/forums). Als voor het eerst op t.net bent, en je moet je nog helemaal registreren, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet doet als je alleen wilt roepen dat AMD roeleert of zo.

Kortom, komen er nu minder snel tweakers bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat idee om per nieuwsbericht een poll te plaatsen is heel goed.
ik hoop echter ten zeerste dat:
- de poll op de pagina van het bericht zelf is te lezen;
- na het reageren op de poll enkel de update wordt uitgevoerd en niet automatisch opnieuw de pagina wordt geladen.

dit omdat ik vaak wel mijn steentje wil bijdragen aan een poll maar niet altijd de stats wil zien. (m.a.w. trage verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme, niet negatief bedoeld, maar het is een stuk trager geworden, ik neem aan dat je dat mettertijd verbetert, voor de rest prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Dat ligt aan je eigen verbinding. Hier op m'n modem moet ik nauwelijks wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Femme,

zou je het mogelijk kunnen maken dat ik het reactievenster kan vergroten/verkleinen?

ik krijg nu namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://212.120.113.211/images/tweakers/Image5.jpg

dat is erg irri die scrollbalken.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme, Ik heb een plan.
Als ik nou tegen je zeg vanneh,
Hey man ik heb waardering voor je werk hiero.
Kan ik dan ook een hogere "Level" krijgen.
:)

( Btw in Real world ( Does it exist ? )There is no such thing as a level, or is there ? )
Hmm, something like the matrix. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De negatieve niveau's zijn vooral bedoeld voor flames
nou nou wat zijn we weer aardig tegen mij... :+

maar als ik eerlijk ben denk ik.. dat je de boel te ingewikkeld gaat maken...
het is een hoop werk om alle postingz een rating te geven ...
laat de tweakers lekker zelf uitzoeken wat ze willen lezen
en af en toe wat rare opmerkingen tussendoor
houd de boel vrolijk ..
plus dat het zo 'zielig' staat "5 postingz onder je huidige nivo"
dan krijg ik het idee dat ik me te goed voel om het te lezen.. whehe :)

uhm.. dawazzet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Het is allemaal leuk en aardig maareh.
dit betektn dus dat jullie echt elke reactie gaan behandelen. Wat een klotewerk.
Kunnen er wel meerder moderaters zijn maaruh ach..

Komt allemaal wel goed.
Snap alleen dat blauwe/rode/witte velletje papier aan het begin van de id-regel niet.
en faq zou idd wel handig zijn.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HighLander : over die kleuren, is heel simpel :

- Donkerrood : Niveau -2
- Lichtrood : Niveau -1
- Grijs : Niveau 0 (neutraal, of nog niet gemodereerd)
- Lichtblauw : Niveau 1
- Donkerblauw: Niveau 2

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander

HighLander

One day you will see

Zoiets had ik idd al verwacht en zelf bedacht,
maar ik dacht gister te zien dat en wit/lichtblauw en lichtrood allemaal een score eracter hadden staan van 0

dus twijfelde ik nog enigszins.

Zag net dat ik een karma van -1 had, raar genoeg geen flauw idee waarvan, en ik kan dat zeker ook niet meer opzoeken.

/\/\@ZZ€L$

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Highlander : de kleur slaat op het niveau van de posting, niet op de score...

simpel voorbeeld : een reactie volledig on-topic en zinnig is, maar al 10 keer eerder gegeven, kan het niveau -1 krijgen (omdat dezelfde reactie er al eerder staat), maar een score van 0, omdat het een zinnige opmerking is, en de auteur dus geen strafpunten verdient. Dan krijgt de posting dus een lichtrode kleur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander

HighLander

One day you will see

FAQ!!!!!!!!!!!!!!
Snap er geen moer meer van.
Is er een verschil tuusen score en karma.
kan je een niveau van -2 krijgen en een score van 0 voor 1 reaktie.

dus je krijgt -1 karma omdat de reacte al tig keer is gegeven, maar omdat het wel waar is blijft de score 0...

Ik wacht wel gewoon.

bedankt wildhagen
/\/\@ZZEL$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander

HighLander

One day you will see

Nog zoiets.
Niets aanvallends, het viel me gewoon op

Neem nu bijvoorbeel de thread van DPC van
vandaag met reactie niveau =1:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8558&niv=1
Nu heb ik niets tegen burat hoor, maar

QUOTE:
He, das een relaxed lijstje.. Het klopt nog vrij precies ook! Hoewel ik stiekum 20 kkeys hoger haal dan je zou verwachten.. :)
END QUOTE

Zegt mij niets als ik niet wist dat PoisonouZ een lijstje met pc's en blokken had getikt. (niveau=0)

Vraag: Waarom heeft deze reactie een niveau van 1.

Puur omdat hij positief is ingestelt over z'n pc, of omdat hij 20 meer haalt dan het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, postings van Burat hebben standaard een niveau 1. Het viel me op dat dat met mijn eigen postings ook ineens zo is. Ik vind het wel leuk, maar het is ook gevaarlijk. Als ik (of Burat, of wie dan ook die standaard op 1 staat) een off-topic posting plaats, of gewoon een keer een miskleun maak, staat ie nog vrij lang op 1, totdat een slimme moderator doorheeft dat die ene posting een keertje niet 1 is. Misschien toch alles op 0 laten beginnnen ongeacht je eigen scores?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Dat vind ik dus ook. Ik dacht dat dat ook oorspronkelijk het idee was, vandaar dat ik zei in mijn reacties op de eerste posting dat iedereen gelijk was en bleef. Het gevaar is er nu dat als een moderator er toevallig overheen leest dat de reactie niet meer in de overzichtspagina voorkomt voor moderators omdat er al iemand naar gekeken heeft.
Dus liever dat iedereen op level 0 post, behalve mensen met zeer veel negatieve karma. Zij beginnen dan op -1 en kunnen geupgrade worden door de moderators als ze hun leven beteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Ehm even een ander probleem aankaarten. Dit topic wordt op dit moment op 3 verschillende plekken behandeld (ook bij moderaten hier bij forum deels door mijn schuld en bij de poll). Misschien handig om een appart forum te starten en alle anderen te sluiten en dan in dat apparte forum verschillene subforums te openen zoals:
1.Oneens/eens met scores (signaleren waar het fout gaat)
2.Problemen met het systeem van scores/niveaus en ideeen om het op te lossen
3.Mening over dit systeem (dus gewoon hoe mensen het ervaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander

HighLander

One day you will see

Kinderziektes.
verder werkt het wel aardig, alleen snap ik zoals ik al schreef het gedoe tussen score en karma niet, maar wat the heck, boeit mij dat nou. :)
Maar we zijn het gedrieen al eens, altijd op 0 posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Ik vraag me nu af, zijn er al moderators geweest in die harddisk shootout? Ik vind de scores in dat onderwerp wel erg vreemd.
Kijk zelf en vertel me dan of de scores daar goed zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Sorrie dat ik zo aan het zeuren ben maar er vallen me op dit moment veel fouten op.
zo weer een:

een trainee in dpc met +1 score voor:
"Tuurlijk is dat niet erg, PoisonouZ! Ik vond het eigenlijk wel leuk om het hier terug te zien."

We zullen zien hoe het loopt in een paar dagen van nu want op dit moment vind ik bepaalde onderwerpen raar gemoderate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog een ander probleempje tegengekomen. Als ik post is dat zoals ik hierboven al zei op niveau 1. Alles goed en wel, alleen betekent dat NIET dat ik na het posten (als de pagina door het javascriptje opnieuw geladen wordt) ineens alleen maar niveau 1+ postings kan lezen. In mijn profile staat dat ik 0+ wil kunnen lezen en als ik dan toevallig een keer post moet dat niet ineens 1+ worden. Als iemand een karma heeft dat direct een negatieve post veroorzaakt kan het handig zijn om de reload naar beneden bij te stellen zodat hij/zij de eigen post ziet, maar andersom vind ik dat een stuk minder handig!

Misschien is het anders een idee om minder nuttige postings door de gebruiker alvast naar beneden te kunnen modereren? Dus als ik wat post wat maar half on-topic is, of gewoon een vervolg-posting, dat ik die op 0 kan zetten en dat een moderator er zijn of haar oordeel over mag geven? Hoewel, ik vraag me af wie er in de praktijk gebruik van zou maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het geen idee om deze thread te sluiten en een vervolg-thread te openen? Netscape loopt nu al 170kb binnen te pompen (excl. plaatjes) en dat wordt vervelend langzaam over 1x isdn hier op mijn werk en helemaal over mijn modem thuis :(

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander

HighLander

One day you will see

Agree, hier op enkel ISDN, duurt het ook al even.

Zou er een manier zijn om te kijken waar je je laatste 10 reacties heb gepost ofzo, soms zijn er threads die ik bij wil houden, maaer vergeet welke het zijn of niet wil ploegen in nieuws.

Maar ach, schoot me nog wat binnen, ben het zelf wel niet maareh als moderator, zou je dan niet een pulldowntje in je reageerbox kunnen gebruiken om je eigen reaktieniveau aan te passen.
(je kan het zo gek maken als je zelf wi l :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Zelfs op m'n 10 megabit begint het lang te duren. Tis ook maandag dus dan is het wat drukker op ons netwerk!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.