Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 353 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 19:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kort vraagje, in welke situatie is het handiger om een hypotheek bij je bank af te sluiten? Wij willen advies over de hypotheek, maar hebben geen idee of we beter voor een onafhankelijk advies af kunnen gaan (niet wetende hoe 'onafhankelijk' dit advies is) of bij onze bank kunnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:41
apNia schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:03:
Kort vraagje, in welke situatie is het handiger om een hypotheek bij je bank af te sluiten? Wij willen advies over de hypotheek, maar hebben geen idee of we beter voor een onafhankelijk advies af kunnen gaan (niet wetende hoe 'onafhankelijk' dit advies is) of bij onze bank kunnen blijven.
Wat voor vragen heb je precies?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Martinusz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:08:
[...]
Wat voor vragen heb je precies?
Voornamelijk een algeheel advies; wat zijn we kwijt per maand, welke hypotheekvormen er zijn/hoe hypotheken verschillen (ik ben echt een complete retard wat dat betreft) en welke hypotheekverstrekker dan het beste past bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
apNia schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Voornamelijk een algeheel advies; wat zijn we kwijt per maand, welke hypotheekvormen er zijn/hoe hypotheken verschillen (ik ben echt een complete retard wat dat betreft) en welke hypotheekverstrekker dan het beste past bij ons.
Dat laatste gaat een bank natuurlijk niet verder uitzoeken, dus dan is het wellicht verstandiger om gewoon een hypotheekshop of iets dergelijks binnen te wandelen. Die hypotheekvormen e.d. kun je natuurlijk vrij gemakkelijk opzoeken, dat staat op iedere site wel beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Martinusz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Dat laatste gaat een bank natuurlijk niet verder uitzoeken, dus dan is het wellicht verstandiger om gewoon een hypotheekshop of iets dergelijks binnen te wandelen. Die hypotheekvormen e.d. kun je natuurlijk vrij gemakkelijk opzoeken, dat staat op iedere site wel beschreven :)
OK maar misschien kort door de bocht van mij, maar in welke situatie wil je WEL naar je/een bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 14:30

Kju

@apNia Als je al weet wat je wil en je al weet dat die bank je zal financieren tegen de gunstigste tarieven en voorwaarden binnen de tijd die je met de verkoper overeen zal komen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:46
Lekker een afspraak maken bij verschillende partijen voor een vrijblijvend gesprek.
- Doe dat bij je eigen bank, deze bied alleen eigen producten aan en wellicht producten van dochter-ondernemingen.
- Ga naar een Hypotheekshop oid, een wat grotere keten. De ervaringen zijn hier doorgaans wisselend, maar ze hebben wel een breder aanbod qua hypotheken.
- Ga naar een goede, onafhankelijke, zelfstandig adviseur. Dat laatste heb ik gedaan en beviel mij uitermate goed. Goed, eerlijk en oprecht advies en een aanbod een stuk of 30 hypotheekverstrekkers. Uiteindelijk is dat wel een hypotheek geworden bij mijn eigen bank, maar dat is dus toeval.

Qua hypotheekvormen kom je, bij een eerste hypotheek, hoogstwaarschijnlijk toch uit bij een annuïtaire hypotheek of een lineaire hypotheek. Wat dat inhoudt en wat de verschillen zijn kun je met 5 min. Googlen vinden :)

Al met al gaat het om een smak geld, maar is het eigenlijk niet zo heel spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:31:
Qua hypotheekvormen kom je, bij een eerste hypotheek, hoogstwaarschijnlijk toch uit bij een annuïtaire hypotheek of een lineaire hypotheek. Wat dat inhoudt en wat de verschillen zijn kun je met 5 min. Googlen vinden :)

Al met al gaat het om een smak geld, maar is het eigenlijk niet zo heel spannend ;)
Of een combinatie van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

apNia schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:03:
Alleen als de rente daar het voordeligste is. Maar dan nog...

Ik zit nu bij de Rabobank, heb daar ook al mijn spaar- en betaalrekeningen en middels Interpolis verschillende verzekeringen. Mijn nieuwe hypotheek zal afgesloten worden bij BLG. Deze laten toe dat je de hypotheek bij BLG hebt en je betaalrekeningen bij de Rabo. Blijven bij de Rabo was voor mij financieel nadelig (lees: ruim 150 euro per maand duurder) en aangezien ik mijn rekeningen niet hoef te verkassen bij BLG; helemaal prima.

Maar ik zou ten alle tijden voor een onafhankelijk adviseur gaan, al dan niet via een Hypotheekshop of gewoon een zelfstandig adviseur. Wij hebben dat laatste gedaan en ondanks dat ze best wel wat geld vraagt (2000 euro) is ze het imo meer dan waard. Daarnaast krijg ik ook nog een flink deel terug volgend jaar via de belasting.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:44
apNia schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:29:
[...]
OK maar misschien kort door de bocht van mij, maar in welke situatie wil je WEL naar je/een bank?
Als je bijvoorbeeld ondernemer bent.

Ik heb bij verschillende partijen advies gevraagd en er zat maar liefst €150.000 verschil in wat ik kon lenen bij de ene of de ander. Mijn huisbankier heeft inzicht in de cijfers dus dat praat veel makkelijker.

Maar als het allemaal standaard is dan zou ik gewoon verschillende partijen bezoeken. Zo spannend is het allemaal niet en je kunt bij de diverse aanbieders zo uitrekenen wat je kan krijgen.

In mijn geval scheelt het ook nauwelijks kwa rente die je betaalt ten opzichte van andere aanbieder.

[ Voor 7% gewijzigd door Highfive95 op 12-06-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 10:34
apNia schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Bij mij had de Rabo een rente van 1,75% en de allerlaagste execution-only internet aanbieder 1,65%. Dus voor dat tientje ben ik lekker bij mijn eigen bank gaan zitten. Voelt toch wat veiliger. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

ApexAlpha schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Bij mij had de Rabo een rente van 1,75% en de allerlaagste execution-only internet aanbieder 1,65%. Dus voor dat tientje ben ik lekker bij mijn eigen bank gaan zitten. Voelt toch wat veiliger. Geen idee waarom.
Same here, maar dan bij de ING. Weet niet meer precies het verschil, maar ik vond de voorwaarden van ING ogesnchijnlijk redelijk - goed bereikbaar, etc. Etc. (Dus vertrouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
En de taxatie is binnen!

Wat zou de taxatiewaarde zijn? Je raadt het al.....de verkoopwaarde!

Nu is het wel grappig om te zien dat er eigenlijk geen referentiepanden zijn de afgelopen 6 maanden. Allemaal van 2017 en ouder.

De gecorrigeerde waarde toch aardig overeen met de prijs die wij ervoor betalen. Oude referenties zijn allemaal kleiner (-25%) en hebben veel kleinere (-30%) tuin.

Lijkt erop dat wij niet teveel betaald hebben voor onze nieuwe woning. Nu nog even wachten op de offerte van de bank en dan kan alles verder in gang gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inmiddels ook een woning op het oog. Vandaag een mail van de makelaar met uitnodiging om eenmalig te bieden.

Vreemd genoeg stond er in die mail dat de koopovereenkomst standaard een voorbehoud financiering zou bevatten. Dat vond ik wat vreemd. Waarom zou je dat als verkoper eisen?

Iemand verder nog tips of aandachtspunten om een aantrekkelijk bod te doen? Ikzelf dacht sowieso snelle verkoop, geen bouwtechnische keuring, overname van stoffering indien mogelijk, notaris van koper's keuze maar wel dichtbij adres verkoper.

Regio: Roden (Drenthe) (geen aardbevingen)
Prijs: 185.000 k.k.
Woning: tussenwoning, 1989 gebouwd, drie slaapkamers, tuin. Keuken uit 2016. Kattenluikje.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 18:53
Highfive95 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Ik neem toch aan dat je de woning goed wil bekijken voordat je überhaupt kunt nadenken over een bod. Wij hebben ook woningen gezien waarbij op oog heel goed uit zag. Maar in werkelijkheid toch heel erg tegen viel.

Vragen kan natuurlijk altijd. Ik zou het gewoon ter sprake brengen aan einde van bezichtiging. Als woning weg moet dan zal makelaar waarschijnlijk wel iets los laten. Maar kan ook zomaar niet.

Nu is 15% verschil in max prijs wel veel. Maar je weet het nooit natuurlijk. Als ze er vanaf moeten is wellicht iets meer mogelijk. En denk ook na of je je "droomhuis" wil laten schieten voor een paar duizend euro. Dan ben je misschien bereid iets meer te betalen.
Zelfs in deze markt kom je woningen tegen met een absurde vraagprijs voor de markt. We hadden een huis bekeken in Dordrecht, vraagprijs was 265.000 geloof ik. Vrij nieuw, maar slecht onderhouden en vergelijkbare huizen in de straat gingen voor dat bedrag ja. Maar die huizen waren dan bijna instapklaar.

Wij hebben 215.000 geboden, was onze meteen ons uiterste bod (verbouwing geschat op 50k). Na een maand of twee was de vraagprijs gezakt naar 235.000 en zijn we meerdere malen gebeld door de makelaar of we toch echt niet er nog over na wilden denken of langs wilden komen met een aannemer.

Huis is uiteindelijk verkocht voor iets meer dan wat wij hadden geboden, maar dan 6 maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Eli3l schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:48:
[...]

Zelfs in deze markt kom je woningen tegen met een absurde vraagprijs voor de markt. We hadden een huis bekeken in Dordrecht, vraagprijs was 265.000 geloof ik. Vrij nieuw, maar slecht onderhouden en vergelijkbare huizen in de straat gingen voor dat bedrag ja. Maar die huizen waren dan bijna instapklaar.

Wij hebben 215.000 geboden, was onze meteen ons uiterste bod (verbouwing geschat op 50k). Na een maand of twee was de vraagprijs gezakt naar 235.000 en zijn we meerdere malen gebeld door de makelaar of we toch echt niet er nog over na wilden denken of langs wilden komen met een aannemer.

Huis is uiteindelijk verkocht voor iets meer dan wat wij hadden geboden, maar dan 6 maanden later.
Waarom belt die makelaar meerdere malen op? Had je hem aan het lijntje gehouden?

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 12-06-2019 19:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Sport_Life schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:59:
[...]

Waarom belt die makelaar meerdere malen op? Had je hem aan het lijntje gehouden?
Nee, ons uiterste bod wans ons uiterste bod. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewon veel moeite hadden met de verkoop, vandaar ook de daling in vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Eli3l schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Nee, ons uiterste bod wans ons uiterste bod. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewon veel moeite hadden met de verkoop, vandaar ook de daling in vraagprijs.
Tsja.. hoeveel was “iets meer”? Bij een huis met die prijs zijn de lasten laag, dus als ze er nu 10k meer voor gekregen hebben hebben ze de dubbele lasten vam 6 maanden ruimschoots uit en is wachten / niet verder zakken een goede keuze geweest (even los van evetuele stress, gedoe, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Valorian schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:31:
[...]

Tsja.. hoeveel was “iets meer”? Bij een huis met die prijs zijn de lasten laag, dus als ze er nu 10k meer voor gekregen hebben hebben ze de dubbele lasten vam 6 maanden ruimschoots uit en is wachten / niet verder zakken een goede keuze geweest (even los van evetuele stress, gedoe, etc).
Als dat zo zou zijn is dat zeker waar. Maar daar ging het niet om, meer om de absurd hoge vraagprijs in relatie tot de markt. Om aan te tonen dat ook in deze markt je nog huizen kan vinden waar de prijs 15 à 20% lager ligt dan wat de eigenaar er voor denkt te krijgen.

Eigenaar wou ook nog eens van het huis af om weer te gaan huren. Huis is voor zo ver ik weet voor minder dan 220k verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 22:04
Oogje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Bij mij gaf de notaris aan: Ik maak u er op attent dat dit bedrag afkomstig moet zijn van een bankrekening die op naam staat van de partij die als koper in de akte van levering staat vermeld.

Dat zal vast wel een algemeen iets zijn dus ik denk dat t antwoord op jouw vraag nee is.
Volgens mij klopt dit niet, bij ons kwam het geld van ons, van de bank, van een andere notaris en van een familielid. Voor het laatste deel wat wij zelf nog moesten betalen heb ik eerst de notaris nog eens gebeld of ze op de cent konden vertellen wat we moesten overmaken, omdat het van zoveel 'bronnen' af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Interessante ontwikkeling hier. Voorlopig koopcontract ontvangen met twee aandachtspunten die bij bezichtigen niet gemeld en gezien zijn.

Zetscheuren . Hoe daar mee om te gaan bij een bestaand huis. Is dat ernstig ?

Bouw van een kapschuur zonder vergunning. Waarschijnlijk een probleem wordt er aangegeven

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
backupdevice schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:04:
Interessante ontwikkeling hier. Voorlopig koopcontract ontvangen met twee aandachtspunten die bij bezichtigen niet gemeld en gezien zijn.

Hoe oud is het huis? Als je ze niet gezien hebt, zijn ze al weggewerkt? Of zijn ze zo klein dat je ze niet ziet?
Bouw van een kapschuur zonder vergunning. Waarschijnlijk een probleem wordt er aangegeven
Waarom verwachten ze een probleem? Loopt er een procedure tegen ze ofzo? Ergste geval betekent het afbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:16:
[...]

Hoe oud is het huis? Als je ze niet gezien hebt, zijn ze al weggewerkt? Of zijn ze zo klein dat je ze niet ziet?

[...]

Waarom verwachten ze een probleem? Loopt er een procedure tegen ze ofzo? Ergste geval betekent het afbreken?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
backupdevice schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:23:
[...]
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Martinusz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:25:
[...]

Members only:

[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:11
Is er een rapport met de meetbouten van de afgelopen jaren? Dan zie je wat er met het pand is gebeurd wat betreft verzakkingen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

CurlyMo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:40:
[...]

Is er een rapport met de meetbouten van de afgelopen jaren? Dan zie je wat er met het pand is gebeurd wat betreft verzakkingen.
Nee. Zet ik op de lijst van vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 22:35
@backupdevice voor de zetscheuren zou ik geen bouwkundige keuring doen maar meer een scheuren funderingsonderzoek laten uitvoeren.

Ik heb in zo een soortgelijke situatie een tijdje geleden moeten afzien van een woning waar ik op gegeven geen vertrouwen meer in had. Maar in mij geval waren er volgens mij wel meer scheuren ook in de andere kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:52
Vamiddag kijken bij een appartement. Soort maisonnette, ca. 55m2, 1e etage wonen en onder het dak slapen/werkkamer. 2 vlakken van 1,70x3,50 die onder de 1,50 liggen. Geeft mogelijkheden voor een dakkapel, hebben er al meer gedaan in het rijtje.

[ Voor 73% gewijzigd door Pizza_Boom op 13-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Inmiddels wezen kijken. Bieden is openbaar, wist ik vooraf. Op de foto's is het absoluut mooier dan in werkelijkheid. Zitten wat onderhoudspuntjes in: laminaatvloer is her en der versleten, deurtjes van de keuken zijn flink bekrast (hoogglans + schuurspons gok ik). Ik denk dat de keuken een jaar of 7-10 oud is, frontjes zijn jonger, vloertegels hebben een nieuw voegje nodig.
Badkamer zit er 11 jaar in. Wastafelmeubel is met wastafel en al een keer vervangen of eraf geweest, zit een dubbele kitrand in. Zelf teruggezet vermoed ik, brede kitrand. Verder is de badkamer nog wel netjes. De vide is dicht gemaakt waardoor er een 2e kamer ontstaan is op de verdieping, is wel netjes. Zie je meer in die huizen.

Over de prijs nog een beetje nadenken. Meer dan 10% boven de vraagprijs is het denk ik niet waard, maar dat moet ik nog even laten bezinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:17

Rmg

arnovos schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:13:
Inmiddels ook een woning op het oog. Vandaag een mail van de makelaar met uitnodiging om eenmalig te bieden.

Vreemd genoeg stond er in die mail dat de koopovereenkomst standaard een voorbehoud financiering zou bevatten. Dat vond ik wat vreemd. Waarom zou je dat als verkoper eisen?
Zodat je gewoon het nvm modelcontract kan pakken en niet hoeft lopen steggelen met eventuele rare eisen van potentiële kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
backupdevice schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 05:41:
Members only:
Het gaat wel om het kopen van een huis. Dus hoe wazig het traject is. Als de uitkomst rationeel goed is, dan zou ik me er nu ook wel aan irriteren, maar niet opeens het huis daarom afketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

CurlyMo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Het gaat wel om het kopen van een huis. Dus hoe wazig het traject is. Als de uitkomst rationeel goed is, dan zou ik me er nu ook wel aan irriteren, maar niet opeens het huis daarom afketsen.
Gaat er meer om dat nu we bijna gaan tekenen bepaalde dingen naar voren komen. Die dingen zouden geen dealstoppers hoeven te zijn , maar er wordt een gevoel gegeven dat ze niet helemaal transparant zijn. Ze werken NET genoeg mee om het op te lossen maar wij moeten blijven trekken en duwen om dingen voor elkaar te krijgen. En dat geeft irritaties maar ook een gevoel van onbehagen.

En dat is jammer want wij vinden het een schitterend huis , maar wat voor lijken liggen er nog meer in de kast.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 14-06-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
backupdevice schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Gaat er meer om dat nu we bijna gaan tekenen bepaalde dingen naar voren komen. Die dingen zouden geen dealstoppers hoeven te zijn , maar er wordt een gevoel gegeven dat ze niet helemaal transparant zijn. Ze werken NET genoeg mee om het op te lossen maar wij moeten blijven trekken en duwen om dingen voor elkaar te krijgen. En dat geeft irritaties maar ook een gevoel van onbehagen. En dat is jammer .
Begrijpelijk, maar zolang je je eigen weg kan blijven volgen zou ik me er niet door laten tegenhouden. Dan moet er maar een afspraak verzet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

CurlyMo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Begrijpelijk, maar zolang je je eigen weg kan blijven volgen zou ik me er niet door laten tegenhouden. Dan moet er maar een afspraak verzet worden.
Idd . De bal ligt bij de verkopers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik zou alles grondig onderzoeken, de kosten in kaart laten brengen en je bod daar ook op aanpassen. Mits je dan nog interesse hebt natuurlijk.
Bod heb je al gedaan gok ik? Maar met dit soort niet vermelde punten bij de bezichtiging komt je bod er wel anders uit te zien natuurlijk.

Erg raar allemaal en eigenlijk zou je misschien wel weg moeten lopen, maarja als het je droomhuis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:00
update van mijn kant:

Bouwkundig rapport -> Gedaan, precies binnen verwachting
Hypotheek rente offerte -> Getekend + Alle papieren afgeleverd
Taxatie -> Gedaan, precies op vraagprijs

Dus nu afwachten. "Verkocht onder voorbehoud" zoals het heet, en we verwachten totaal geen tegenslagen erin. Dus 8 augustus de sleutel! :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

B-Real schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:21:
Ik zou alles grondig onderzoeken, de kosten in kaart laten brengen en je bod daar ook op aanpassen. Mits je dan nog interesse hebt natuurlijk.
Bod heb je al gedaan gok ik? Maar met dit soort niet vermelde punten bij de bezichtiging komt je bod er wel anders uit te zien natuurlijk.

Erg raar allemaal en eigenlijk zou je misschien wel weg moeten lopen, maarja als het je droomhuis is...
Mondeling bod ja. We gaan een onderzoek laten doen en de uitkomst bepaald hoe we verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamino
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-04-2024
Eerder deze week afspraak gehad met makelaar en optie genomen op een nieuwbouwwoning. Voor ons is het belangrijk om te weten wat er naast en achter dit huis gebouwd gaat worden. Ernaast is bekend omdat er al begonnen is met bouwen, erachter ligt nog braak en heb inmiddels verschillende tekeningen gezien. De ene tekening heeft het over vrijstaande en 2 onder 1 kap woningen, de andere over een groenstrook en weer een andere over een appartementencomplex. Dat laatste zie ik niet zitten en zou voor ons reden zijn om af te zien van de woning. Makelaar vond ik ook niet echt overtuigend hierin.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat hier nou definitief gepland staat? Gemeente bellen, bestemmingsplan ergens raadplegen of misschien andere suggesties? Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
Kamino schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:54:
Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat hier nou definitief gepland staat? Gemeente bellen, bestemmingsplan ergens raadplegen of misschien andere suggesties? Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Ik zou op https://www.ruimtelijkeplannen.nl beginnen. Daar kun je als het goed is alle bekende plannen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plannen kunnen ook wijzigen, een garantie is het nooit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 11:09

Bouw van een kapschuur zonder vergunning. Waarschijnlijk Zeker een probleem wordt er aangegeven
Roze bril afzetten. Als dat zo in het contract staat, is het uiteraard met zekerheid een probleem. Anders formuleer je dat anders. Zou heel goed de reden van verkoop kunnen zijn. Nu, op de top van de markt, met veel wanhopige woningzoekers, is HET moment om van kansloze objecten af te komen. Die duiken dus toenemend op.
backupdevice schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 05:41:
Members only:
Hoe weet je dat ie niets van die punten wist? Kun je gedachten lezen? Ik zou me als makelaar in dit geval van de domme houden. Elk andere reactie is ongeloofwaardig.

Pushen voor een handtekening --> de makelaar maakt de vlag nu donkerrood.

Dat "een wazig traject" noemen is wmb het understatement van het jaar.

Zoek eerst het vergunningverhaal tot de bodem met betrouwbare informatie uit. Waarschijnlijk is het huis dan een nogo. Is er dan toch twijfel, neem een goede bouwkundige in de hand voor een onderzoek. Geen simpele optische keuring, daarvoor lijken de lijken in de kast te goed verstopt te zijn.
Be careful. Het gaat om veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16
Wat 'Vanoverdegrens' zegt. En dat het ineens lastig is om een onderzoek te plannen, dat is nog een extra felrode vlag. Als je graag wilt verkopen en niets te verbergen hebt, dan is het vinden van een moment om een onderzoek te laten doen natuurlijk wel het minste probleem. Ook voor verkoper gaat het immers om veel geld en wil die graag zo snel mogelijk duidelijkheid.

Nu zit makelaar duidelijk te pushen dat je tekent zonder verder onderzoek te laten doen en zo onduidelijk mogelijk te doen in de hoop dat je het er bij laat zitten. Snap ik wel want verder onderzoek maakt de verkoop weer onzekerder.

Ik vind er niets wazigs aan: als je hier al niet gewoon bij moet weglopen, dan moet je het in ieder geval helemaal uitzoeken voordat je iets tekent. Geen aankoopmakelaar? Die zijn vrij geschikt om in dit soort situaties even goed gehakt te maken van gewauwel eromheen of om domweg terug te komen op een bod als blijkt dat er dingen zijn die geld gaan kosten waar je eerder niet van op de hoogte was, maar nog steeds wel interesse hebt. Dingen die je zelf misschien minder snel doet of durft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wilke schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:40:Geen aankoopmakelaar? Die zijn vrij geschikt om in dit soort situaties even goed gehakt te maken van gewauwel eromheen of om domweg terug te komen op een bod als blijkt dat er dingen zijn die geld gaan kosten waar je eerder niet van op de hoogte was, maar nog steeds wel interesse hebt. Dingen die je zelf misschien minder snel doet of durft.
Ik zou ook met een aankoopmakelaar zeer kritisch zijn op de situatie, uiteindelijk loopt hij ook geld mis wanneer het niet doorgaat...

Verder zou ik alles annuleren en er geen tijd en moeite meer insteken, zoals het beschreven wordt is de kans aanwezig dat er meer lijken boven komen drijven..

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 15-06-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rmg schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:18:
[...]

Zodat je gewoon het nvm modelcontract kan pakken en niet hoeft lopen steggelen met eventuele rare eisen van potentiële kopers.
Alleen mag ik nog steeds gewoon eigen voorbehouden invullen, dus dat modelcontract 1-op-1 overnemen wordt het sowieso niet.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Members only:

[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 16-06-2019 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamino
  • Laatst online: 22-04-2024
anboni schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 01:13:
[...]
Ik zou op https://www.ruimtelijkeplannen.nl beginnen. Daar kun je als het goed is alle bekende plannen terugvinden.
Bestemmingsplan op ruimtelijk plannen laat ziet dat er naast desbetreffende woning een groenstook en daarnaast gestapelde woningen met min 9 en max 12 meter goothoogte. Dat wil zeggen appartementen. De makelaar geeft echter aan dat groenstrook en appartementen gecancelled zijn en er in plaats daarvan 4 vrijstaande woningen gepland staan. Zo staat het ook in de situatietekening die toegestuurd is.

Moet je dan zo'n makelaar op z'n blauwe ogen vertrouwen of moet ik er vanuit gaan dat vooralsnog het bestemmingsplan niet gewijzigd is en er dus gewoon appartementen gebouwd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kamino schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Moet je dan zo'n makelaar op z'n blauwe ogen vertrouwen
Een makelaar met je altijd wantrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kamino schreef op zondag 16 juni 2019 @ 22:06:
Moet je dan zo'n makelaar op z'n blauwe ogen vertrouwen of moet ik er vanuit gaan dat vooralsnog het bestemmingsplan niet gewijzigd is en er dus gewoon appartementen gebouwd gaan worden?
Zolang er niks gebouwd is kan er in theorie van alles komen, je weet het pas zeker als ze gaan bouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Tsurany schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:32:
[...]

Zolang er niks gebouwd is kan er in theorie van alles komen, je weet het pas zeker als ze gaan bouwen.
De gemeente zou je het huidige plan kunnen zeggen, maar dat kan weer wijzigen idd. En de tijd die je daaraan kwijt bent is aanzienlijk. Je kunt er achteraf weer niemand op aanspreken en het verpest wel je woongenot als je echt geen appartementen achter je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik heb toegang tot het biedingskanaal van een woning. Staan ontbindende voorwaarden: Financiering, verkoop eigen woning, bouwtechnische keuring en NVM No Risk Clausule. Financiering moet ik sowieso aanvinken, eigen woning heb ik niet, maar die andere twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 10:34
Pizza_Boom schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:51:
Ik heb toegang tot het biedingskanaal van een woning. Staan ontbindende voorwaarden: Financiering, verkoop eigen woning, bouwtechnische keuring en NVM No Risk Clausule. Financiering moet ik sowieso aanvinken, eigen woning heb ik niet, maar die andere twee?
Bouwtechnische keuring zou ik ook altijd doen. Toen ik alleen al aankondigde er een te willen werd verteld dat er vocht achter tegels in de badkamer zat.

Als de verkoper er niet mee akkoord gaat als verkoop voorwaarden kun je voorstellen de bouwtechnische keuring in de 3 daagse periode te doen na het tekenen van het contract. Dan mag je nog zonder enige reden het contract opzeggen dus kun je het net zo goed om bouwtechnische tekorten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ApexAlpha schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:00:
Bouwtechnische keuring zou ik ook altijd doen. Toen ik alleen al aankondigde er een te willen werd verteld dat er vocht achter tegels in de badkamer zat.

Als de verkoper er niet mee akkoord gaat als verkoop voorwaarden kun je voorstellen de bouwtechnische keuring in de 3 daagse periode te doen na het tekenen van het contract. Dan mag je nog zonder enige reden het contract opzeggen dus kun je het net zo goed om bouwtechnische tekorten doen.
Dit is bij een open biedsituatie, kan dus precies mijn ontbindende voorwaarden zelf aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
We hebben een redelijk nieuwe woning uit 2010 gevonden en we vragen ons nu af of we een aankoopmakelaar nodig gaan hebben en/of we een bouwkundige keuring uit gaan laten voeren.

Bij een voorgaande woning stelde het bouwkundige rapport niet veel voor (elke zin begon met dat het op het eerste oog goed leek, maar dat er verder onderzoek nodig was, om uit te sluiten dat ....). Dat voelde niet echt nuttig.

Aankoop makelaar zouden we voornamelijk mee nemen voor het bieden.

Woning staat nu 5 weken tekoop voor 320k.
Gaat om een 3 onder 1 kap hoekwoning met ongeveer 150m2 woon oppervlakte 550m3 inhoud en een perceel van 180m2).
WOZ-waarde 1-1-2018 is 275000.
In de straat zijn sinds de bouw in 2010 slechts 2 van de 24 woningen van eigenaar gewisseld (2x in 2017 voor 265k en 270k) volgens het kadaster.

Hoeveel zou een aankoopmakelaar nu van de vraagprijs af kunnen halen? De woningen die in die omgeving direct worden verkocht gaan vaak voor de vraagprijs of zelfs iets meer. Maar deze staat ondertussen alweer 5 weken te koop. Als ik de verkoopmakelaar moet geloven haken de meeste potentiële kopers af op de vloeren en muren (woning voelt een beetje als of hij 30 jaar terug is in gericht met creme/gele spachtelputz en bruin/gele tegels). Dus ergens kan ik dat verhaal wel geloven.. Ik heb verder meerdere mensen in de wijk aangesproken en kan echt geen negatieve oorzaak vinden. Mensen wonen er graag en zijn zeer positief over de wijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Essie689 op 17-06-2019 20:00 . Reden: extra info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Essie689 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:42:
We hebben een redelijk nieuwe woning uit 2010 gevonden en we vragen ons nu af of we een aankoopmakelaar nodig gaan hebben en/of we een bouwkundige keuring uit gaan laten voeren.

Bij een wat oudere woning zouden we het zeker doen, maar vragen ons echt af of het bij een redelijk nieuwe woning het geld waard is.

De aankoopmakelaar zou je voornamelijk mee nemen voor het bieden. Woning staat nu 5 weken tekoop voor 320k. Wat zou een realistische prijs zijn? Je merkte aan de makelaar dat de woning nog niet verkocht is vanwege de kleur op de muur en de kleur van de vloer (alle overige woningen in die wijk verkopen binnen 14 dagen op/over de vraagprijs).
Zonder funda link is er al helemaal niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online

Bij een wat oudere woning zouden we het zeker doen, maar vragen ons echt af of het bij een redelijk nieuwe woning het geld waard is.

De aankoopmakelaar zou je voornamelijk mee nemen voor het bieden. Woning staat nu 5 weken tekoop voor 320k. Wat zou een realistische prijs zijn? Je merkte aan de makelaar dat de woning nog niet verkocht is vanwege de kleur op de muur en de kleur van de vloer (alle overige woningen in die wijk verkopen binnen 14 dagen op/over de vraagprijs).
Ik zou toch zeker 330k bieden. Dan heb je zeker weten een fantastische deal. De vraagprijs voor dit huis is zeer conservatief. Ik raad je ook af een bouwkundige keuring te doen. Een blinde kan nog zien dat dit huis keurig is onderhouden. Al het schilderwerk is dit jaar nog gedaan en er zijn ook geen bouwtechnische gebreken. Als ik dit zo schrijf adviseer ik je zelfs om 335k te bieden. Succes met het bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
groggy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Ik zou toch zeker 330k bieden. Dan heb je zeker weten een fantastische deal. De vraagprijs voor dit huis is zeer conservatief. Ik raad je ook af een bouwkundige keuring te doen. Een blinde kan nog zien dat dit huis keurig is onderhouden. Al het schilderwerk is dit jaar nog gedaan en er zijn ook geen bouwtechnische gebreken. Als ik dit zo schrijf adviseer ik je zelfs om 335k te bieden. Succes met het bieden.
Beetje vergelijkbaar inderdaad als:
Ik heb afgelopen week een leuke date gehad met een vrouw. Ze was al een tijd lang vrijgezel. Wellicht door haar huidskleur i.c.m. haar haarkleur, maar ik vond haar best knap. Zal ik haar eerst voorstellen aan mijn ouders of haar direct ten huwelijk vragen :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als een makelaar het over de kleur op de muur heeft kun je er donder op zeggen dat er iets anders speelt.

Je komt nogal naïef over dus ik zou een aankoopmakelaar adviseren. Die zal zichzelf makkelijk terug verdienen in jouw geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 17-06-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bouwkundige keuring is, tenzij je zelf de expertise hebt, altijd de moeite waard. Je zou daar niet eens over na moeten denken. Voor €350 koop je een hoop zekerheid, terwijl je een gok neemt van bijna het 1000 voudige daarvan.

Kortom, voor iets meer dan 0,1% van de waarde van je huis, loop je een stuk minder risico.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
(alle overige woningen in die wijk verkopen binnen 14 dagen op/over de vraagprijs).
Waren die andere woningen vergelijkbaar (woning, vraagprijs)?

Verven kost maximaal EUR 500. Daar kijkt men wel doorheen. Vloer is een grotere vraag. Zwarte glimmende plavuizen of een soortgelijke faux pas verwijderen is een rotklus en duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
a
Sport_Life schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:21:
[...]

Als een makelaar het over de kleur op de muur heeft kun je er donder op zeggen dat er iets anders speelt.

Je komt nogal naïef over dus ik zou een aankoopmakelaar adviseren. Die zal zichzelf makkelijk terug verdienen in jouw geval.
Ik heb juist navraag gedaan bij mensen op straat en daar lijkt verder echt niks te spelen. Ook het verloop van woningen (zie aangepaste post) is laag. De woning is echter idd niet erg mooi aangepast. De hele woning is creme/geel van kleur (zowel muren als de tegelvloer). Dat is ook zeker niet onze smaak en gaan we ook direct aanpassen.
unezra schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:38:
[...]

Bouwkundige keuring is, tenzij je zelf de expertise hebt, altijd de moeite waard. Je zou daar niet eens over na moeten denken. Voor €350 koop je een hoop zekerheid, terwijl je een gok neemt van bijna het 1000 voudige daarvan.

Kortom, voor iets meer dan 0,1% van de waarde van je huis, loop je een stuk minder risico.
Misschien heb ik de vorige keer dan pech gehad, want daar stond echt niks nuttigs in en naderhand echt wel veel problemen in de woning gevonden.
ANdrode schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:03:
[...]

Verven kost maximaal EUR 500. Daar kijkt men wel doorheen. Vloer is een grotere vraag. Zwarte glimmende plavuizen of een soortgelijke faux pas verwijderen is een rotklus en duur.
Ja die kwamen aardig overeen, maar ipv tegels uit de jaren 90.. Mooie gietvloeren en natuurstenen tegels. etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Essie689 op 17-06-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Essie689 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:19:
a
[...]

Ik heb juist navraag gedaan bij mensen op straat en daar lijkt verder echt niks te spelen. Ook het verloop van woningen (zie aangepaste post) is laag. De woning is echter idd niet erg mooi aangepast. De hele woning is creme/geel van kleur (zowel muren als de tegelvloer). Dat is ook zeker niet onze smaak en gaan we ook direct aanpassen.

[...]

Misschien heb ik de vorige keer dan pech gehad, want daar stond echt niks nuttigs in en naderhand echt wel veel problemen in de woning gevonden.

[...]

Ja die kwamen aardig overeen, maar ipv tegels uit de jaren 90.. Mooie gietvloeren en natuurstenen tegels. etc.
Neem een aankoopmakelaar of ga lekker bieden, want op de wijze hoe je hier om advies vraagt kom je echt geen steek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Dubbel, excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door groggy op 17-06-2019 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unezra schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:38:
[...]

In een woning uit 2010 ga je echt niet iets vinden dat enorme problemen oplevert. Zou me er niet te druk om maken. Ik heb een woning uit 2006 gekocht en geen bouwkundige keuring genomen omdat er simpelweg te weinig kan zijn wat echt problematisch is, zeker in een grote nieuwbouwwijk. Dan kom je uit op kleine dingen als kozijnen die geschilderd moeten worden.
[...]

Vergeet niet dat mensen echt heel erg slecht door kleuren heen kunnen kijken, vooral als het de vloer is. Ik heb de tv serie Makelaars met een Missie gekeken en daar zie je dit vaak genoeg, huis is prima maar de witte tegelvloer is dan echt een breekpunt. Dat terwijl je voor ~4k een mooie PVC vloer legt over die tegelvloer heen en er niks meer van ziet.

Funda link zou wel helpen hier, kunnen we even meekijken. Mag ook via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Tsurany die instelling had ik ook, en zo stond ik een maand na overdracht twee badkamers in volledigheid eruit te slopen.

Zeg niet dat het er met een keuring uit was gekomen, maar het is geen gegeven dat je niks tegen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:56:
@Tsurany die instelling had ik ook, en zo stond ik een maand na overdracht twee badkamers in volledigheid eruit te slopen.

Zeg niet dat het er met een keuring uit was gekomen, maar het is geen gegeven dat je niks tegen gaat komen.
Dat is vooral het punt, kan een oppervlakkige (niet destructieve) keuring bewijzen dat de badkamers in orde zijn? Die gebreken ga je niet snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Tsurany schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:57:
[...]

Dat is vooral het punt, kan een oppervlakkige (niet destructieve) keuring bewijzen dat de badkamers in orde zijn? Die gebreken ga je niet snel vinden.
En dat is dus idd ook mijn punt een beetje. Bij de afgelopen woning stond er eigenlijk ook niks in (ja dat de kit vervangen moet worden op de badkamer maar dat hadden we zelf ook al gezien).. Enige waarvoor je het dan doet, is omdat je dan later kan zeggen dat je je onderzoeksplicht hebt uitgevoerd. Ik denk echter ook niet dat constructieve problemen echt naar boven komen.. Iig niet met een keuring van 500 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Essie689 op 17-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 13:16
Dat misschien niet, maar even de tegeltjes afgaan en er op kloppen, dit hoort dof te klinken en niet hol, dan zit er vocht achter en dus gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
De bouwkundige keuring van €300 levert altijd een rapport op waarin staat dat er voor een enorme veelvoud van dat bedrag werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Dat kun je altijd als onderhandeling gebruiken.

"Ik bied 5k onder de vraagprijs omdat het kan" en "Ik bied 5k onder de vraagprijs omdat volgens de bouwkundige keuring de directe opknapkosten 10k zijn" maakt het biedingsspel een stuk makkelijker als koper.

Een bouwkundige keuring is ook altijd in je voordeel. Die 10k wordt alweer snel 3k als je het zelf kan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Divak op 17-06-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Divak schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:26:
De bouwkundige keuring van €300 levert altijd een rapport op waarin staat dat er voor een enorme veelvoud van dat bedrag werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Dat kun je altijd als onderhandeling gebruiken.

"Ik bied 5k onder de vraagprijs omdat het kan" en "Ik bied 5k onder de vraagprijs omdat volgens de bouwkundige keuring de directe opknapkosten 10k zijn" maakt het biedingsspel een stuk makkelijker als koper.

Een bouwkundige keuring is ook altijd in je voordeel. Die 10k wordt alweer snel 3k als je het zelf kan doen.
Ik stoor mij wel aan die belachelijke bedragen in zo’n rapport. Kitrand vervangen 200,- en zo waren er nog paar dingen waarvan ik dacht 8)7 zelfs een professional zou dat er nog niet voor rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Divak schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:26:
"Ik bied 5k onder de vraagprijs omdat volgens de bouwkundige keuring de directe opknapkosten 10k zijn"
Vergeet dan niet dat dit prima in de vraagprijs meegenomen kan zijn.

Bij mijn huis wist ik dat de badkamer verouderd was en het buitenschilderwerk aan de beurt was en er een kleine beschadiging in de muur zat. Dat is gewoon in geprijsd.
Martinusz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:53:
[...]

Ik stoor mij wel aan die belachelijke bedragen in zo’n rapport. Kitrand vervangen 200,- en zo waren er nog paar dingen waarvan ik dacht 8)7 zelfs een professional zou dat er nog niet voor rekenen.
Voor kitwerk vaak wel hoge prijzen, alsof ze met goud aan het werk zijn :X

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 17-06-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 14:30

Kju

@Essie689 Een aankoopmakelaar is aan te raden als je begeleiding nodig hebt. Iemand die je aan de hand van je eigen voorkeuren kan vertellen of een woning wel of niet iets voor je is, waar je samen mee gaat bepalen wat de woning voor jou waard is (uitgaande van eventuele werkzaamheden die je nog uit wil voeren), wat de woning in de markt zal moeten doen en voor welk bedrag je de woning wil en kan krijgen. Daarnaast zal de aankoopmakelaar je ontzorgen door het uitvoeren van onderzoeken, het voeren van de onderhandelingen en het begeleiden Voor het bedingen van de laagste prijs zou ik alleen een aankoopmakelaar aanraden als je van jezelf weet dat je moeite hebt met onderhandelen.

Een bouwtechnische keuring is vrijwel altijd aan te raden. Er zijn uitzonderingen: Als je bijvoorbeeld een appartement koopt in een recent gebouwd (na 2000) complex met een gezonde VVE is de keuring vaak een beetje overbodig omdat er dan eigenlijk alleen binnen wordt gekeurd, daar is meestal niets mis. De buitenschil is verder voor rekening van de VVE. Krimpscheuren zijn normaal en gewoon zichtbaar. Het meeste kan je zelf ook visueel waarnemen. Het is vaak bekend hoe oud de installaties zijn.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vdb819
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-04 14:19
Onze aankoopmakelaar heeft vanochtend voor ons een bod uitgebracht op een woning die wij zeer graag willen hebben. De verkoopmakelaar gaf aan dat hij ons bod met de verkopers gaat bespreken. :*)

Wij hebben het eerste en enige bod, heel spannend dus. Hopelijk krijgen wij snel goed nieuws, al is het een tegenbod, dan zijn we in ieder geval in onderhandeling. De woning is op bijna alle vlakken precies wat wij willen. :) De opleverdatum is pas over 4-5 maanden, maar dat komt ons enkel goed uit, veel tijd om alles op orde te krijgen aan onze kant. Het lastigste is om nu niet aan deze woning te denken omdat het altijd nog kan tegenvallen, maar stiekem zetten we onze hoop wel echt in op het verkrijgen van deze woning.

update: Verkopers zijn akkoord! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 06:15
[...]

Bij de door ons aangevraagde bouwkundige keuring ontdekte de keurder een verhoogde vochtconcentratie rondom leidingen door met een simpel metertje steekproefsgewijs te testen. Wij laten het oplossen door de verkopende partij, scheelt toch weer een paar honderd euro.

Bouwkundige keuring; altijd doen imo.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
SavageBrother schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Wij laten het oplossen door de verkopende partij, scheelt toch weer een paar honderd euro.

Bouwkundige keuring; altijd doen imo.
Die paar honderd euro ben je dan toch ook kwijt voor de keuring? Of zijn hier nog andere dingen uit gekomen?

Wij hebben bewust geen bouwkundige keuring laten doen. Waarom? Omdat toch in deze markt het kan schelen of je wel of niet met voorbehouden biedt. Hierop was reeds een woning afgeketst bij ons.

Nu hebben wij wel met voorbehoud financiering geboden, maar bewust ook iets hoger gaan zitten. Dit was uiteindelijk ook on geluk. Was nog ander bod dat paar duizend euro lager was zonder voorbehoud. Maar ons bod is toch geaccepteerd omdat die paar duizend euro toch snel verdiend is.

Hier is de offerte inmiddels binnen dus alles is voor nu geregeld. Nu afwachten wanneer de overdracht is. Dit is wel lastig want zijn afhankelijk van verkopende partij. Hebben wel uiterste datum, maar de streefdatum is eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Veel mensen in dit topic zijn groot voorstander van een technische keuring. Ik heb dat bij beide huizen bewust niet gedaan en ik heb absoluut geen twee rechterhanden of een bouwkundige achtergrond, wel ben ik kritisch en heb ik een portie gezond boerenverstand (als ik het zelf mag zeggen)

Eerste huis was in een relatief jonge wijk, waarbij de huizen zichtbaar goed onderhouden waren. Mijn huis was ook keurig afgewerkt en ik kon bij de bezichtiging niks geks vinden. In drie jaar tijd dan ook niks geks tegengekomen en eigenlijk geen onderhoud uit hoeven voeren.

Tweede huis was wat ouder en geen doorsnee woning, maar wel recht toe recht aan en gebouwd (en later verbouwd) door een goed bedrijf. Zelf kritisch zijn en goed opletten voorkomt ook al een hoop.
Wat zijn we dan tegengekomen? Kit randje bij de douchebak zou wat eerder vervangen mogen zijn, dus klein vochtplek op een inbouwkast in de kamer. Geen grote schade of dure kosten.
Wasbak in de badkamer zat een scheur in, niet mooi maar hij lekt niet en kunnen we t.z.t. prima een keer vervangen. Zijn we overigens ook op gewezen door de verkopend makelaar.

Verder weinig hout in de woning, afgezien van de kozijnen maar die zagen er allemaal prima uit. Huis is verder van beton/steen en ziet er goed uit. Dak is netjes, muren zijn netjes, geen gekkigheden.

Misschien dat een expert er nog wat dingen extra uithaalt, maar dat waren vast geen dealbrekers geweest en ook niet echt aanleiding om onze prijs er flink op aan te passen.

Kortom, weloverwogen keuze om geen bouwkundige keuring uit te laten voeren.

De keuken gaan we straks laten verbouwen, misschien dat er dan wel gekke dingen aan het licht komen. So be it, dan moet dat verholpen worden. Als ik die kennis bij de bezichtiging had gehad en een lagere prijs had geboden had ik er nu domweg niet gewoond, moet je het daar dan voor laten schieten?

Situatie verschilt per object, bij een jaren 30 woning met tig vorige eigenaars waar iedereen wat heeft geknutseld is het verstandiger. Bij een jonge woning waar er tig van in dezelfde straat/wijk zijn gebouwd lijkt het mij wat minder noodzakelijk. Echter, doe waar je je goed bij voelt die paar honderd euro doen het hem uiteindelijk ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 06:15
Highfive95 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Die paar honderd euro ben je dan toch ook kwijt voor de keuring? Of zijn hier nog andere dingen uit gekomen?

Wij hebben bewust geen bouwkundige keuring laten doen. Waarom? Omdat toch in deze markt het kan schelen of je wel of niet met voorbehouden biedt. Hierop was reeds een woning afgeketst bij ons.

Nu hebben wij wel met voorbehoud financiering geboden, maar bewust ook iets hoger gaan zitten. Dit was uiteindelijk ook on geluk. Was nog ander bod dat paar duizend euro lager was zonder voorbehoud. Maar ons bod is toch geaccepteerd omdat die paar duizend euro toch snel verdiend is.

Hier is de offerte inmiddels binnen dus alles is voor nu geregeld. Nu afwachten wanneer de overdracht is. Dit is wel lastig want zijn afhankelijk van verkopende partij. Hebben wel uiterste datum, maar de streefdatum is eerder.
Klopt, maar het verhelpen van vocht was nog een paar honderd duurder dan de keuring. Tevens nog voor een duizendje aan andere kleine dingetjes die de verkoper nu gaat oplossen. Beetje geluk met onze positie dat ze dit voor ons doen.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 14:15
[...]

Ik heb het afkitten van een toilet van 1x1 wel eens op werkspot gezet (ik was lui, had wel zin in een professioneel gekit wctje en ik had er wel wat voor over).

Nou, de volgende avond stond ik gewoon weer met mijn eigen kitpistool en bekertje Dreft de boel netjes af te kitten, want voor minder dan €375 ging het niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
Ik ben op dit moment aan het wachten op de koopakte, daarna bouwtechnische keuring gezien er blijkbaar ergens een horizontale scheur in de muur zit. Nu maar hopen dat de koopakte snel komt, met enkel een geaccepteerd bod blijft het onzeker. :')

Heeft iemand ooit meegemaakt dat verkopers tussen de fase geaccepteerd bod en koopakte nog terugkrabbelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vdb819 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:43:
Heeft iemand ooit meegemaakt dat verkopers tussen de fase geaccepteerd bod en koopakte nog terugkrabbelen?
Niet zelf gelukkig, maar wel een paar keer gehoord dat een verkoper na het accepteren van een bod toch later akkoord ging met een hoger bod van een ander.
Persoonlijk vind ik deal = deal (ook mondeling), maar wettelijk mag het blijkbaar wel.

Een collega van me heeft een keer meegemaakt dat de kopers eerst akkoord waren met een bod en later toch besloten dat ze helemaal niet wilden verkopen... Ging het dus ook niet door.

Maargoed dit soort gevallen zijn zeldzaam volgens mij. Dus maak je er ook niet (te) ongerust over.

[ Voor 23% gewijzigd door Farmerwood op 19-06-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
Farmerwood schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Niet zelf gelukkig, maar wel een paar keer gehoord dat een verkoper na het accepteren van een bod toch later akkoord ging met een hoger bod van een ander.
Persoonlijk vind ik deal = deal (ook mondeling), maar wettelijk mag het blijkbaar wel.
Wettelijk gezien mag het zeker, dat is het nare ervan. Als koper wil ik dat de akte z.s.m. geregeld is want dan kan de verkoper niet meer in zee met een ander.

Jammergenoeg ben je ook afhankelijk van de verkoopmakelaar en zijn snelheid, als hij zou willen kan hij prima dagenlang op zich laten wachten in de hoop op een hoger bod of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Vandaag ging de bieding dicht. Gisteravond begon het met 160 en 162 (voor 53m2), 2 man zonder financieringsvoorbehoud die het uiteindelijk tot 180k hebben laten komen. Bizarre prijs voor een hut waarvan de WOZ op 132 stond op 1 januari 2018 en een jaar daarvoor zelfs op 102...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pizza_Boom schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:51:
Vandaag ging de bieding dicht. Gisteravond begon het met 160 en 162 (voor 53m2), 2 man zonder financieringsvoorbehoud die het uiteindelijk tot 180k hebben laten komen. Bizarre prijs voor een hut waarvan de WOZ op 132 stond op 1 januari 2018 en een jaar daarvoor zelfs op 102...
Dat valt nog best mee imo, in de grote steden zit je al snel tegen de 4.000 per m2. Dat zou 212k zijn. Dus tenzij het in een uithoek is denk ik dat de bieden vanaf prijs erg laag was ;).

Woz zegt niet zoveel over de waarde.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 19-06-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Sport_Life schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:02:
[...]

Dat valt nog best mee imo, in de grote steden zit je al snel tegen de 4.000 per m2. Dat zou 212k zijn. Dus tenzij het in een uithoek is denk ik dat de bieden vanaf prijs erg laag was ;).

Woz zegt niet zoveel over de waarde.
Voor het dorp hier is het echt hoog. Maarja, er is simpelweg weinig anders, zeker in deze categorie.
WOZ is gaan stijgen nadat vorig jaar een soortgelijk huis in hetzelfde complex is verkocht. Vraagprijs was 155k des tijds.

[ Voor 12% gewijzigd door Pizza_Boom op 19-06-2019 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headhunter07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Het antwoord van onze makelaar op de WOZ-vraag is of hij het huis van de eventuele koper ook voor de WOZ-waarde mag kopen dan.
WOZ zegt niks over de huidige verkoopwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:00
YES! hypotheek is geaccepteerd, dus alles is nu getekend en opgestuurd naar de Notaris. Nu dus wachten op 08-08 als ik de sleutel krijg

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 13:18
[...]

ANdrode schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:03:
[...]

Het probleem is juist dat veel mensen er niet doorheen kunnen kijken.

Voorbeeld uit de praktijk: een woning waar één muur in de woonkamer paars was geverfd heeft maandenlang te koop gestaan. Nadat die paarse muur gewit werd, is de woning diezelfde week ineens verkocht.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

backupdevice schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 06:38:
Members only:
ff mijzelf quoten.

Bouwkundig onderzoek gedaan. Scheuren waren geen probleem. Wel iets anders ondekt wat opzich nu niet echt een groot probleem is maar dat wel kan worden. ( dus een reden om altijd een onderzoek te doen ) Kleine extra kostenpost daardoor. De rest alles pico bello.

Vandaag getekend en de fincanciering in gang gezet.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Hier zijn alle stukken getekend naar de bank gestuurd.

Was nog even naar LTV aan het kijken op de site van de bank en zag dat rente lager was dan in de offerte. Op de dag dat offerte gestuurd is, is de rente met 0,03% gedaald. Dus maar even gebeld en kan gewoon aangepast worden. Scheelt maar 0,03% maar op 10 jaar is dit een leuke vakantie :*)

Alles ligt nu bij de bank en nu afwachten wanneer overdracht precies zal zijn. Dat is nog niet zeker. Wel einddatum maar kan waarschijnlijk eerder. Nou ja, gaan maar uit van de einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Highfive95 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:00:

Was nog even naar LTV aan het kijken op de site van de bank en zag dat rente lager was dan in de offerte. Op de dag dat offerte gestuurd is, is de rente met 0,03% gedaald. Dus maar even gebeld en kan gewoon aangepast worden. Scheelt maar 0,03% maar op 10 jaar is dit een leuke vakantie :*)

Alles ligt nu bij de bank en nu afwachten wanneer overdracht precies zal zijn. Dat is nog niet zeker. Wel einddatum maar kan waarschijnlijk eerder. Nou ja, gaan maar uit van de einddatum.
Leuke verrassingen zijn dat ja, bij ons was er 0,1% verschil, onze adviseur zei je hebt mazzel dat ik het vrijdag niet af kreeg, want maandag was die 0,1% eraf.
Leuke is dat het percentage nog niet vast staat, op 9 juli gaat deze vastklikken, en momenteel is de rente weer 0,05% lager dan in de offerte :P dus hopelijk over 3 weken nog wat lager 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:06
Highfive95 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:00:

Dat trucje heb ik ook gehad bij mijn bank. Medewerkers kunnen al op woensdag zien wat op vrijdag de rente gaat doen. Ik had niet heel veel haast met mijn offerte (nieuwbouw die nog niet ging beginnen, maar ik wist al wel zeker dat de offerte goed kwam). Ik heb uiteindelijk nog 3 weekjes gewacht en 0,2% rente minder georganiseerd samen met mijn adviseur van de bank. Haar uitleg daarbij was: daarom zit je rechtstreeks bij De Bank, want onafhankelijke adviseurs hebben hier geen zicht op en ik hoop dat je nu een beetje reclame voor ons maakt. ;)

Voor de onoplettende lezer: het was bij de staatsbank. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 07:43
[...]

Belachelijke bedragen voor uit te voeren werk?? Zeker! Belachelijk laag bedoel ik dan.

Probeer maar eens een buitenschilder te vinden die voor €275 de acherpui wil schilderen. Paar kitnaadjes, als de morgen langs komen betaal ik direct €200!

Lood vervangen rond de dakkapel €400.... eerste offertes leveren het 3 dubbele werk op. Lood kost alleen al €280.

Werklui zijn schaars en misschien betaal je die prijzen bij grote all-in-one klussen, maar zie maar eens iemand te vinden die het voor die prijzen wil doen die in ons rapport stonden 8)7

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:27:
[...]
Leuke verrassingen zijn dat ja, bij ons was er 0,1% verschil, onze adviseur zei je hebt mazzel dat ik het vrijdag niet af kreeg, want maandag was die 0,1% eraf.
Hier is deze wel vast omdat dit het "soort" hypotheek is. Dus als hij gaat zakken dan hebben wij pech. Maar op datum van offerte is de rente gedaald. Dus kon ik het nog aan laten passen. Streep erdoor en tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmmm...

Voorlopige koopakte is getekend en wel. Financiering moet op 8 juli rond zijn. Financieel is dat 0.0 een probleem, maar het enige wat wij nog moeten doen is een taxatie of verkoopprijs(akte)van onze huidige woning geven. En dat is nu even dubben.

We hebben ons huis gisteren te koop gezet, waarna we binnen 8 uur, 11 bezichtigingen hebben geplanned tussen vandaag en volgende week.

We zijn er helemaal zeker van dat het wel (goed)verkoopt, maar wat is nu wijsheid:

1. Wachten tot volgende week woensdag en dan kijken hoe de zaken staan mbt eventuele biedingen?
2. Alsnog gewoon betalen voor een taxatie? Kost dan EUR 550 en tegen de tijd dat de taxatie ook plaatsvindt is wellicht het huis al verkocht en wel. Maar het is denk ik sneller dan een koopakte opstellen etc?

Onze financieel adviseur wil voor optie 1 gaan, want ' we kunnen altijd verlenging aanvragen en het huis verkoopt echt wel'.
Maar gevoelsmatig is het wel lastig, omdat er geen zekerheid is. Hoewel ik mij ook realiseer dat nu een taxatie laten doen ook niet heel snel gedaan zal zijn.

Wat denken jullie? Iemand al eens ervaring gehad met het aanvragen van een verlenging voor financiering? Het is en blijft een gunst en technisch gezien mag de verkoper ook keihard spelen dat je de boete moet betalen. En dat is op een bedrag van 500k+ best wel een smak geld...

En opmerkingen van 'had je eerder je huis te koop moeten zetten': dat ging niet. Het is allemaal dermate snel gegaan dat dit niet mogelijk was.

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 20-06-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 09:53
Notna schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:12:
Onze financieel adviseur wil voor optie 1 gaan, want ' we kunnen altijd verlenging aanvragen en het huis verkoopt echt wel'.
Maar gevoelsmatig is het wel lastig, omdat er geen zekerheid is. Hoewel ik mij ook realiseer dat nu een taxatie laten doen ook niet heel snel gedaan zal zijn.
Waar heb je die taxatie van je huidige huis voor nodig? Voor overbruggingshypotheek?

Afhankelijk van hoeveel je nodig hebt: ING accepteert daarvoor ook een rapport van Calcasa.
Ze gaan dan wel uit van 90% van de 'taxatie' in dat rapport.
kost minder dan 30 euro en binnen paar minuten in je inbox.

Zeer waarschijnlijk kun je dus met een echte taxatie een hogere overbruggingshypotheek krijgen, maar als dat niet nodig is, kan het een optie zijn als je hypotheekverstrekker het accepteert.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

sanderb schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:01:
[...]

Waar heb je die taxatie van je huidige huis voor nodig? Voor overbruggingshypotheek?

Afhankelijk van hoeveel je nodig hebt: ING accepteert daarvoor ook een rapport van Calcasa.
Ze gaan dan wel uit van 90% van de 'taxatie' in dat rapport.
kost minder dan 30 euro en binnen paar minuten in je inbox.

Zeer waarschijnlijk kun je dus met een echte taxatie een hogere overbruggingshypotheek krijgen, maar als dat niet nodig is, kan het een optie zijn als je hypotheekverstrekker het accepteert.
Voor een overbruggingshypotheek van 30k inderdaad. We hebben een aanvraag gedaan bij BLG, wat voor ons als beste er uit kwam. Daarbij hoefde wij dan niet alle rekeningen te verhuizen van de Rabobank.

Ons huidige huis heeft spaarhypo van 180,k taxatie van de verkoopmakelaar is 225k. Die overwaarde wordt gestoken in k.k nieuwe woning (15k) , 15k bouwdepot en de rest naar afkossen hypotheek c.q lagere hypotheek. 1 oktober sleutels nieuwe huis, 1 november opleveren huidige huis.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 20-06-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Laatst online: 14-02-2024
Sammy_tukker schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Dat trucje heb ik ook gehad bij mijn bank. Medewerkers kunnen al op woensdag zien wat op vrijdag de rente gaat doen. Ik had niet heel veel haast met mijn offerte (nieuwbouw die nog niet ging beginnen, maar ik wist al wel zeker dat de offerte goed kwam). Ik heb uiteindelijk nog 3 weekjes gewacht en 0,2% rente minder georganiseerd samen met mijn adviseur van de bank. Haar uitleg daarbij was: daarom zit je rechtstreeks bij De Bank, want onafhankelijke adviseurs hebben hier geen zicht op en ik hoop dat je nu een beetje reclame voor ons maakt. ;)

Voor de onoplettende lezer: het was bij de staatsbank. O-)
@Martinusz

Die stijgende of dalende rentes kan iedereen zien: https://www.rentebox.nl/r...E0-4875-82E3-902151893771
Pagina: 1 ... 100 ... 353 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7