Dit is wel het schoolvoorbeeld van een verkopers markt. Nog niks gezien hebben en al boven de vraagprijs bieden. Ik zou dit nooit zo doen.
De vraagprijs was zelf €147.5k Persoonlijk vind ik het echt een hele mooie woning en vooral vanwege de verhalen dat men 5-15% boven de vraagprijs zelfs bieden, was ik bang dat ik dit mis zou lopen. Mijn max hypotheek was zelf €150k.
Je bent nog niet geweest, hebt volgens mij de verkopende makelaar nog niet gepolst naar de interesse, staat van het huis, soort buurt, enz.
Ach verder.. 7 dagen verder werd ik gebeld dat m'n bod geaccepteerd was, maar dat ik dan nog zou moeten bezichtigen.
Heb je het nu al gezien?
- Hoe heb ik het geregeld vinden jullie?
Ik vind dat je te overspannen voor het huis bent gegaan. Eerst bieden dan bezichtigen. Of het moet een 75m2 appartement zijn op de Keizersgracht Amsterdam. Dan heb je het goed gedaan

- Was mijn bod, okay? Er werd gezegd dat ik niet de 1e keuze was i.v.m. aanvaarding van een andere koper die december moest, maar verkopers kunnen pas 1e kwartaal 2019 (zei de verkoopmakelaar). Of had ik het zo kunnen kopen voor €145k als lager bod?
Je had tenminste kunnen onderhandelen. Wellicht was je alsnog op € 149,5 uit gekomen, maar dan had je nog de kans gehad lager uit te komen.
- Heb ik veel geluk gehad?
Niet te zeggen, want met wat je verteld heb je geen enkele informatie ingewonnen. Heb je een Funda link?
Heb tevens geen aankoopmakelaar gehuurd, ik zit echt aan m'n max-max. Voordat ik ga tekenen heb ik 45 minuten voor de afspraak nog een half uurtje de tijd om nog een keer de woning te bekijken (2e bezichtiging).
Ik neem aan dat je ook mee gaat met de bouwkundige keuring.
En of het verstandig is om aan de top van je leenbedrag te zitten is aan jou. Ik zou het niet doen.