We willen juist wel verhuizen. Dat we de woning uit eindelijk alsnog tekoop hebben gezet is omdat we hier weg willen. De reden dat we dat niet eerder gedaan hebben is om een aantal persoonlijke redenen, die nu niet meer van toepassing zijn.koektrommeltje schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 01:11:
[...]
Mijn gevoel zou dan zijn: extra hoog inzetten met je eigen vraagprijs, zodat ie niet binnen 1 maand verkocht is. Wordt ie verkocht, heb je die hogere vraagprijs sowieso. Geeft jouw tevens kans om wat rustiger te kijken naar andere woningen.
Wil je wel verhuizen? Want de woning waar je nu woont, zette je uiteindelijk te koop vanwege die andere woning. Althans, zo lees ik het een beetje. Een noodzaak tot verhuizen lijkt er niet echt te zijn, anders had je m wel eerder al tekoop gezet.
De reden waarom we er nu toch echt voor gaan is omdat de woning gewoon te klein is met 4 kinderen (praktische reden), maar ook om een aantal persoonlijke redenen. Hierdoor hebben we besloten dat we dus zeer graag een frisse nieuwe start willen maken.
Onze verkoop makelaar is van mening dat de woning het meeste opleverd als we juist net iets lager gaan zitten dan gewoonlijk, hiermee extra veel interesse in de woning genereren (staat op een paar kleine bovenwoningen niks anders te koop in de wijk) en daardoor uit eindelijk dmv inschrijving de woning voor de best haalbare prijs kunnen verkopen.
Ik ga gewoon die bezichtiging inplannen en dan tast ik de verkopende makelaar wel af. Als ik denk dat er een mogelijk gaatje is, dan ga ik alles ingang zetten. Krijg ik de reactie dat ik dat wel kan vergeten, dan kan ik ook verder mer zoeken naar een andere woning.
[edit]
Ik zie net dat jij niet op mijn laatste post, maar de post daarvoor reageerde. Wij hebben dus ondertussen besloten om alles door te zetten en het zoekgebied naar een nieuwe woning weer iets te vergroten (zeg maar waarna we zochten een jaar terug).. Dan leveren we qua locatie een beetje in, maar dat bied zo enorm veel meer mogelijkheden qua woningen dat we dat accepteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Uhmmie op 20-05-2017 06:58 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)