Wailing_Banshee schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:18:
[...]
Toen wij een huis aan het kopen waren, was het geen recreatie, maar orrientatie. Wij hebben ook wel huizen gezien waar we naar alle waarschijnlijkheid geen bod op zouden uitbrengen. Maar het huis was wel op onze radar verschenen dus er was wel degelijk iets wat ons aantrok. Maar pas als je het huis in werkelijkheid gezien hebt, kun je het echt afstrepen (of juist niet).
Dit onder andere. Van de 2 huizen is er 1tje die zeer waarschijnlijk in de smaak valt, maar van sommige ruimtes zijn geen foto's op Funda geplaatst. Van de andere woning ontbreekt de plattegrond van de bovenste verdieping en vermoeden we wat creatief camerawerk van de fotograaf. We gaan ook een behoorlijk stukje uit de buurt, dus we willen ook ervaren of de plaats ons aanspreekt (vandaar het dagje uit). Ik ben vorige week toevallig even door de wijk gereden, maar toen was mijn vrouw er niet bij.
Als je dit verspilde tijd vindt voor de verkoper, dan verschillen we daarin van mening, want ik ben zeer zeker een serieuze kijker.
De huizen in mijn wijk gaan als warme broodjes, dus het moet raar lopen wil het geen kwestie van een paar weken zijn voordat ik het eerste bod kan verwachten. Het leek ons juist verstandig om alvast huizen te gaan bekijken, want als het echt zo snel gaat en de potentiele huizen blijken tegen te vallen... Weken of maanden in een caravan zitten met een kind van 1,5 jaar kan best, maar als het niet hoeft...
Een aantal weken geleden al een ander huis wezen bezichtigen, maar daar zat zoveel asbest in dat het gewoon niet realistisch was om deze nog op de potentiëlen-lijst te houden. Ik was blij dat ik daarmee niet zo lang gewacht heb, het bespaart tijd en energie die je in de zoekopdracht kunt steken.
We zitten zelf ook met de herhaalde opruiming voor bezichtiging (en achter de kleine aan alles schoonpoetsen), maar dat hoort nu eenmaal bij het verkopen van je huis imho. Overigens mag een huis best bewoonde indruk geven, brandschoon is niet te doen.