Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 368 Laatste
Acties:

Verwijderd

Dat heb ik een tijdje geprobeerd (tabelletjes maken met aantallen en oppervlaktes slaapkamers, e.d.).

Maar zo werkt het uiteindelijk toch niet. Je moet kiezen met je gevoel: zie ik mijzelf (en mijn gezin) daar wonen?

Dat is echt een condicio sine qua non. Als dat gevoel er namelijk niet is, dan kun je plussen en minnen wat je wilt, maar dan zul je nooit overtuigd een beslissing kunnen nemen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uhmmie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:19:
Eigenlijk alleen voor de komende 3 jaar, zolang de jongste 2 nog niet alleen op straat mogen spelen..
Mag die dan wel alleen in de tuin spelen? Daar wil je dan ook nog enig toezicht houden en of je dat dan in je eigen tuin doet of op een speeltuintje maakt denk ik niet heel veel uit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het kleine kamer zouden we gebruiken als linnenkast :).
Members only:

Eerlijk gezegd vind ik het allebei geen verkeerde huizen en ik snap dat je niet goed kan kiezen.

Ik zou nog steeds voor woning A zou gaan als ik uit deze twee moest kiezen. Ik ben het wel met je eens dat je daar veel minder tuin hebt dan woning B en bovendien ook minder privé (niet dat je bij B wel een enorme privé tuin hebt natuurlijk). Maar ik denk dat dat gecompenseerd kan worden door de speeltuin op het pleintje.

Maar ja, ik zit anders in elkaar dan jij natuurlijk. Bovendien heb ik een andere gezinssamenstelling etc. Dus of je er echt wat mee opschiet weet ik niet 8)

Misschien is de oplossing wel om nog verder te zoeken tot je een huis tegenkomt waar je wel gelijk het idee hebt "hier wil ik wonen!" ?

[ Voor 0% gewijzigd door JeroenE op 14-04-2017 14:02 . Reden: kan niet quoten in mo tags ]

Verwijderd

De grootte van het perceel en de ligging van de tuin zijn nu net zo'n beetje de enige dingen waar je helemaal niets meer aan kunt veranderen. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om een huis met een krappe tuin op het noorden nooit te prefereren boven een huis met een ruime tuin op het zuiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2017 14:07 ]

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
JeroenE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:59:
[...]
Mag die dan wel alleen in de tuin spelen? Daar wil je dan ook nog enig toezicht houden en of je dat dan in je eigen tuin doet of op een speeltuintje maakt denk ik niet heel veel uit.
Als ik in de woonkamer bezig ben dan spelen ze nu vaak genoeg in de tuin.. Aangezien ze de tuin niet uit kunnen en onze huidige tuin volledig kind vriendelijk is gaat dat prima. Vaak zitten ze dan op de schommel (met extra dikke valdemping en kunstgras) of fietsen ze op hun driewielers :). Natuurlijk hou ik ze de gehele tijd vanuit de woonkamer in de gate en staat de deur zodra het even kan open zodat ik ze ook nog eens duidelijk hoor.
Eerlijk gezegd vind ik het allebei geen verkeerde huizen en ik snap dat je niet goed kan kiezen.
Ik zou nog steeds voor woning A zou gaan als ik uit deze twee moest kiezen.
Dat is ook mijn gevoel.. Ik denk dat ik de serre en de extra tuinruimte niet op vind wegen tegen de extra voordelen van woning A. Zeker niet omdat ik ook nog eens 51k minder hypotheek nodig heb.. Dat scheelt toch nog wel redelijk wat per maand..
De serre bij woning B is enorm groot, maar ik denk dan wel een klein beetje: waarom niet echt uitgebouwd als je zo veel ruimte extra wilde hebben? Dan hoef je ook geen straalkachel in die serre te zetten. De tuin is wel groot, maar wel voornamelijk alleen maar stenen en in de zomer dus enorm heet.
Idd als het een uitbouw was geweest en geen serre, dan was er geen discussie geweest en waren we voor huis B gegaan.
Misschien is de oplossing wel om nog verder te zoeken tot je een huis tegenkomt waar je wel gelijk het idee hebt "hier wil ik wonen!" ?
Dat had ik eigenlijk bij woning A, mijn vrouw had dat bij woning B. We begrijpen allebei heel erg goed waarom de ander voorkeur heeft bij de andere woning.. En eigenlijk vinden we allebei, allebei de woningen prima ;).. Het is dus vooral een luxe probleem :).
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:07:
De grootte van het perceel en de ligging van de tuin zijn nu net zo'n beetje de enige dingen waar je helemaal niets meer aan kunt veranderen. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om een huis met een krappe tuin op het noorden nooit te prefereren boven een huis met een ruime tuin op het zuiden.
Locatie en speeltuintjes van de gemeente helaas ook niet.. Het zijn nu alleen wel 2 uiterste extremen helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door Uhmmie op 14-04-2017 14:17 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• JeroenE
  • Niet online
Uhmmie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:08:
Dat had ik eigenlijk bij woning A, mijn vrouw had dat bij woning B.
Aha, dan moet je misschien kiezen wi van jullie twee de minste moeite zal gaan hebben met "ik woon niet in mijn droomhuis maar het droomhuis van mijn partner". Of nee, ik bedoel natuurlijk dat je verder zoekt tot je een huis hebt gevonden wat je allebei heel erg leuk vindt.
Het is dus vooral een luxe probleem :).
Of gewoon met kop of munt. eventueel nog 2 van 3, of 3 van 5 of 4 van 7 net zolang tot jouw keus gewonnen heeft :P

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
JvS schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:53:
[...]

Op zich zou ik zeggen op gevoel. En als je het wel op criteria en cijfers wilt doen (zoals ineen zakelijke afweging), dan doe je dat het netst op de volgende manier:

1. Bepaal alle criteria waarop je wilt beoordelen
2. Bepaal welke criteria go/nogo zijn (harde eisen)
3. Bepaal per criterium hoe je tot cijfer 1, 6 en 10 komt
4. Pepaal per criterium het "gewicht" (bijvoorbeeld ligging tuin telt 5x, stijl keuken 1x).
5. Beoordeel elk huis volgens voorgaande criterium
6. Vermenigvuldig elk cijfer met het gewicht en tel alle cijfers per huis op.

Vooral stap 4 is belangrijk. Want als oppervlak voor je gevoel 30% van de doorslag geeft, en het is maar 1 van de 18 criteria, dan klopt er iets niet :). Let ook op dat je sommige dingen wel kunt aanpassen en andere niet.
Als je dat allemaal goed in kaart hebt, koop je het huis met de hoogste totaalscore dat geen "no go's" heft

Maar ik zou het gek vinden een huis op die manier uit te kiezen :P.
Haha zo ben ik normaal wel _/-\o_ maar ik denk dat dat voor een woning idd toch niet de beste optie is :).
JeroenE schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:16:
[...]
Aha, dan moet je misschien kiezen wi van jullie twee de minste moeite zal gaan hebben met "ik woon niet in mijn droomhuis maar het droomhuis van mijn partner". Of nee, ik bedoel natuurlijk dat je verder zoekt tot je een huis hebt gevonden wat je allebei heel erg leuk vindt.

[...]
Of gewoon met kop of munt. eventueel nog 2 van 3, of 3 van 5 of 4 van 7 net zolang tot jouw keus gewonnen heeft :P
offtopic:
Wie weet werkt het om haar een dagje te laten shoppen ;) dat zal vast goedkoper zijn dan 50k extra hyotheek :D.

Maar iig iedereen bedankt voor het advies. Wij gaan vanavond eens rustig na denken om te zien of we er uit komen :).

[ Voor 43% gewijzigd door Uhmmie op 14-04-2017 14:42 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
We denken erover om een bod uit te brengen op een huis. Het is een openingsbod in een buurt waar veel meer te koop staat, dus het zal een scherp bod zijn en ik verwacht daarna een (lange) onderhandelingsperiode.

Vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: voorzie je ieder bod van een rij argumenten, of bied je alleen met een vriendelijk verzoek om binnen x dagen te reageren? Wat is de beste manier?

Ik heb onderhandelingstips gegoogled en daarin wordt aangeraden om bij een eindbod sterke argumenten te geven, zodat de makelaar een duidelijke "take it or lose it" boodschap krijgt. Maar in de weg daar naartoe, kun je dan het beste alleen een vriendelijk maar onbeargumenteerd bod doen, of probeer je bij ieder bod met argumenten te komen (verkoopprijzen vergelijkbare huizen, woz waarde, etc). Wat is jullie ervaring?

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Elk argument kan weerlegd worden hè. En dan is je bod niks meer waard aangezien je die gebaseerd hebt op die argumenten.

Als je voet bij stuk kunt houden is er sowieso niks aan de hand, maar je gaat dan "strijden tegen een gevoel".

Laat gewoon weten dat je interesse hebt en doe een bod. Kijk waar ze mee komen en of dat nog interessant voor je is. Zorg wel dat je voor jezelf het max bedrag in je hoofd hebt en zodra je daar in de buurt komt gewoon laten weten met een laatste bod dat je niet meer dan dat voor de woning wilt betalen.

[ Voor 39% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-04-2017 08:38 ]

Verwijderd

Geen argumenten noemen, gewoon het bod doen. De wederpartij laat zich toch niets gelegen liggen aan jouw onderbouwing.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bedankt, lijkt me inderdaad het beste om gewoon een vriendelijk, zakelijk bod uit te brengen. Er staan wat aardige video'tjes op youtube, maar voor de mensen die serieus werk willen maken van het verbeteren van hun onderhandelingsvaardigheden is er een gratis Coursera cursus die erg goede reviews krijgt.

Ik ben al begonnen :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
Volgens mij slaat de gekte naar het Oosten langzaam over. Van de 11 huizen die te koop stonden op Funda bleken er 9 bij het nabellen al verkocht in zeer korte tijd.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:55:
Volgens mij slaat de gekte naar het Oosten langzaam over. Van de 11 huizen die te koop stonden op Funda bleken er 9 bij het nabellen al verkocht in zeer korte tijd.
Ook naar het zuiden hoor kan ik je vertellen :9 . Van de 27 huizen die Funda geeft n.a.v. mijn zoekopdracht, zijn er nog 3 over die niet verkocht zijn :+ .

Maar goed, we hebben nog even de tijd!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:55:
Merk het de laatste weken ook steeds sterker. Kijk denk ik dagelijks wel op Funda of er nieuw aanbod is in een aantal plaatsen. Vorig jaar was het aanbod in dorp1 telkens 120+, nu nog maar 70-90. dorp2 100+ nu nog maar 50-70. Vorig jaar begin van het jaar was het nog wel wat extremer toen was er nog meer aanbod. De makelaars zullen zich binnenkort wel gaan vervelen, houden tijd over ;)

Verwijderd

Ik begrijp zelfs uit welingelichte kringen dat er makelaars failliet gaan of hun bedrijf beëindigen doordat er te weinig aanbod is.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26
Rapport van Utrechtse makelaar:
http://www.brecheisen.nl/nieuws/woningmarktrapportage/

Aanbod daalt inderdaad, en voor Urecht stijgt het opvallend, maar dat komt door de mismatch in vraag vs aanbod qua woningtypes:
quote: Utrecht
Voor het eerst in jaren kent Utrecht een toename van het aantal beschikbare koopwoningen. In totaal
constateren wij circa 10% meer keuze ten opzichte van het vorige kwartaal [...]
Het totaal aantal verkochte woningen in de voorbije drie maanden daalde fors met 22% ten opzichte van het laatste kwartaal van 2016. Dit betekent het laagste aantal transacties sinds twee jaar. Slechts de categorie vrijstaande woningen liet een kleine plus zien.
[...]
Ogenschijnlijk dalen de vraag-en transactieprijzen in het afgelopen kwartaal in het Utrechtse.
Weliswaar is de enorme hectiek van het vorige jaar minder, de prijzen blijven op zijn minst stabiel aldus
onze makelaars. De lagere prijzen kunnen worden verklaard doordat de kopers zich in wat grotere
getalen richten op “goedkopere” woningen.
quote: Amersfoort
In Amersfoort zien wij het aantal beschikbare koopwoningen wederom verder dalen.
[...]
Dat Amersfoort zich in een grote interesse mag blijven verheugen blijkt wel uit het feit dat het
aantal serieuze zoekers is toegenomen. Voor elke te koop staande woning zijn nu bijna 24 “kopers” actief in de markt.
quote: Houten
Ook het Houtense aanbod nam verder af in de voorbije drie maanden.
[...]
Met een huidig totaal van 4.766 serieuze zoekers in Houten merken wij dat dit weer met ruim 400 kandidaten is toegenomen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016.
We zien dat dit aantal serieuze kopers nog steeds stijgende is door dat zij de stad inruilen voor de randgemeenten waarbij Houten nog steeds zeer in trek is.
quote: Nieuwegein
De enorme afname van het aantal beschikbare woningen in Nieuwegein in het laatste kwartaal van vorig jaar heeft in de afgelopen drie maanden een vervolg gekregen.
[...]
In de afgelopen drie maanden betaalde men gemiddeld ruim € 15.000,- meer voor een tussenwoning dan aan het eind van 2016.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand ervaring met makelaar iBlue?

Vind het maar een vreemde boel tot nu toe, maar weet er ook weinig vanaf :P

Kleine move naar dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 18-04-2017 21:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-11 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:28:
Ik begrijp zelfs uit welingelichte kringen dat er makelaars failliet gaan of hun bedrijf beëindigen doordat er te weinig aanbod is.
Eigenlijk geen medelijden met makelaars. Ze durfen zonder problemen 700 euro startkosten + 1,75 % te vragen voor " een huis dat zichzelf verkoopt want locatie locatie locatie"
Misschien moeten ze daar wat flexibiliteit in tonen voordat er geklaagd wordt.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Reinier

\o/

Angeloonie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:03:
Heeft iemand ervaring met makelaar iBlue?

Vind het maar een vreemde boel tot nu toe, maar weet er ook weinig vanaf :P
Zeven jaar terug slechte ervaringen mee. Kan er eigenlijk niks positiefs over melden.
Onpersoonlijk, onkundig. Slechte communicatie. Nonchalant en ongeïnteresseerd. Geloof wel dat ze voordelig waren ;)

• Piet_Piraat7
Waarom zouden mensen binnen 3 maanden tijd al meer dan 10k van de vraagprijs af halen, huis ziet er prima uit

http://www.funda.nl/koop/...-49097614-alkmenegaard-9/

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Reinier schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:56:
[...]

Zeven jaar terug slechte ervaringen mee. Kan er eigenlijk niks positiefs over melden.
Onpersoonlijk, onkundig. Slechte communicatie. Nonchalant en ongeïnteresseerd. Geloof wel dat ze voordelig waren ;)
Als verkopende partij denk ik dan?

Zelfs als het een beetje gare partij is, maakt dat als kopende partij veel uit?

• JvS
  • Laatst online: 21:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:14:
Waarom zouden mensen binnen 3 maanden tijd al meer dan 10k van de vraagprijs af halen, huis ziet er prima uit

Omdat er weinig bezichtigen zijn en ze de verkoopprijs te hoog hebben ingeschat?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:40
JvS schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:29:
[...]

Omdat er weinig bezichtigen zijn en ze de verkoopprijs te hoog hebben ingeschat?
Omdat ze zelf een nieuw huis hebben gekocht en (het gedoe van) dubbele lasten ze niet trekt? (ook al kan je van 10k lang dubbel wonen)

Omdat de indeling van het huis anders is dan 'standaard' en daardoor minder kopers trekt dan ze hadden verwacht of gehoopt?

• StealthyPeanut
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:14:

Het huis kan ook eerder al te koop hebben gestaan voor dat oorspronkelijke bedrag. Dat ze het nu nog een keer geprobeerd hebben, maar niet de reactie kregen uit de markt die ze wilden.

Wat ook kan;

Het kan ook typisch zo'n huis zijn dat er op de foto's redelijk uitziet, maar juist bij een echte bezichtiging tegenvalt. Zoals;
- Inkijk achter en privacy tuin
- Inkijk voor
- Kleine tuin
- Afwerking
- Ruimte binnen
- Vloer boven ligt los

En wat ze hierboven ook zeggen inderdaad; geen kijkers/reactie uit de markt, dubbele lasten etc. etc.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wij gaan a.s. zaterdag en volgende week maandag voor het eerst kijken bij een huis :)
Beide huizen hebben wel iets dat mij tegenvalt, maar dat is meer omdat ik een sterke eigen smaak heb en zaken als houten keukens of lelijke mintgroene keukens mij tegen staan :P
Ik kan wel prima door de huidige inrichting heen kijken om het "leeg" te visualiseren of in toekomstig gebruik dus dat komt gelukkig wel goed.

Huis 1 is deze:
Members only:

+ Gunstige ligging in op het oog rustige wijk.
+ Energielabel C
+ 4 slaapkamers
+ Aardige vloer in woonkamer
+ Ruim ogende slaapkamers
+ Brede tuin
+/- Badkamer is aardig maar geen bad
- Lelijke keuken
- Lelijke trap
- Rare ramen in slaapkamers
- Niet echt ruimte voor een eettafel
- Krappe schuur

Huis 2 is deze:
Members only:

+ Genoeg ruimte voor eettafel
+ Prima badkamer met bad
+ Dakterras
+ Ruime schuur
+/- Zitkamer is verdiept (gezellig maar ook minder praktisch)
+/- Zolder is volledig hout en verdient makeover
- 3 slaapkamers
- Energielabel F
- Smalle tuin
- De kleuren van de keuken (echt.. wtf)
- Nutteloze haard
- Veel hout en rare hoeken

Nu is er altijd wel iets te vinden en sommige dingen moet je maar aan wennen, dus we zien het wel als we het echt gezien hebben. :P

We zoeken vooral een woning waar de vloer in zit, er weinig aan gedaan hoeft te worden om het in gebruik te kunnen nemen en met voldoende uitbreidingsruimte (dus 3+ slaapkamers). Als ik het vergelijk met andere huizen dan ontloopt het elkaar allemaal weinig en is er overal wel iets te vinden dat minder is :P

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-11 13:19

Wailing_Banshee

You're Next

@Angeloonie Die badkamer van huis 1 vind ik persoonlijk vreselijk! Al die leidingen door de doucheruimte, de deur naast de WC, de WC voor de wastafel... Door die badkamer zou die voor mij al afvallen. Deurtjes in de keuken zijn makkelijker te vervangen dan het omgooien van een badkamer... (op z'n minst zou ik die wasmachine eruit gooien en daar de wc plaatsen)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• StealthyPeanut
Angeloonie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:01:
Wij gaan a.s. zaterdag en volgende week maandag voor het eerst kijken bij een huis :)
Beide huizen hebben wel iets dat mij tegenvalt, maar dat is meer omdat ik een sterke eigen smaak heb en zaken als houten keukens of lelijke mintgroene keukens mij tegen staan :P
Ik kan wel prima door de huidige inrichting heen kijken om het "leeg" te visualiseren of in toekomstig gebruik dus dat komt gelukkig wel goed.

Huis 1 is deze: http://www.funda.nl/koop/de-lier/huis-49170035-anjer-3/
+ Energielabel C
+ 4 slaapkamers
+ Brede tuin
- Lelijke keuken
- Lelijke trap
- Krappe schuur

Huis 2 is deze: http://www.funda.nl/koop/...6-prins-hendrikstraat-42/
+ Prima badkamer met bad
+ Dakterras
+ Ruime schuur
- 3 slaapkamers
- Energielabel F
- Smalle tuin
- Nutteloze haard

Nu is er altijd wel iets te vinden en sommige dingen moet je maar aan wennen, dus we zien het wel als we het echt gezien hebben. :P

We zoeken vooral een woning waar de vloer in zit, er weinig aan gedaan hoeft te worden om het in gebruik te kunnen nemen en met voldoende uitbreidingsruimte (dus 3+ slaapkamers). Als ik het vergelijk met andere huizen dan ontloopt het elkaar allemaal weinig en is er overal wel iets te vinden dat minder is :P
Bij Anjer 3 hebben ze de tv hoek wel heel erg ruim opgezet, vind je niet? Als je dit draait en met de bank iets dichter op de tv komt en de tv aan de muur hangt ipv een groot dressoir, dan krijg je ineens een hele andere dynamiek in dezelfde ruimte. Je zou zelfs het muurtje aan de keuken eruit kunnen breken om zo nog meer een ruimtelijk gevoel te krijgen. Het zijn betonnen vloerdelen, dus dat is 99% zeker geen draagmuur. Dan kun je op de plek van de lamp (naast de tv) de eettafel kwijt met 4 stoelen. Heb je direct verbinding met de keuken. Met die ruimte kan je echt wel wat moois maken denk ik, mits je geen gigantische hoekbank pakt en grote fauteuils. Die meuk die er nu in staat is ook alles behalve ruimtelijk en passend.

Bij Anjer 3 heb je wel zaken die je niet meer aan kunt passen in de loop van de jaren;

Ligging
Tuin
4 slaapkamers (kan wel, maar is erg ingrijpend)

Dit ten opzichte van het andere huis, waar je met een heel erg kleine tuin zit en de ligging niet ideaal is voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-04-2017 12:28 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:17:
@Angeloonie Die badkamer van huis 1 vind ik persoonlijk vreselijk! Al die leidingen door de doucheruimte, de deur naast de WC, de WC voor de wastafel... Door die badkamer zou die voor mij al afvallen. Deurtjes in de keuken zijn makkelijker te vervangen dan het omgooien van een badkamer... (op z'n minst zou ik die wasmachine eruit gooien en daar de wc plaatsen)
Mjah was mij nog niet zo opgevallen zo die WC. Maar goed, evt zou de wastafel vast ook wel op de plek van de wasmachine kunnen toch? (leiding zit er al?).
Maar wie weet is het voor ons ook wel een afknapper.
StealthyPeanut schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:19:
[...]

Bij Anjer 3 hebben ze de tv hoek wel heel erg ruim opgezet, vind je niet? Als je dit draait en met de bank iets dichter op de tv komt en de tv aan de muur hangt ipv een groot dressoir, dan krijg je ineens een hele andere dynamiek in dezelfde ruimte. Je zou zelfs het muurtje aan de keuken eruit kunnen breken om zo nog meer een ruimtelijk gevoel te krijgen. Het zijn betonnen vloerdelen, dus dat is 99% zeker geen draagmuur.
Met schuiven valt er wel iets van te maken maar ik hou er wel van als je echt een apart stuk hebt voor een eettafel ipv een gedeeld "vierkant". Maar dat gaan we zaterdag dus zien, misschien oogt het wel ruimer. Geen idee over die muur, lijkt een flink dikke muur (zeker 30cm?) dus weet niet of dat idd niet dragend is.
Hier heb je wel zaken die je niet meer aan kunt passen in de loop van de jaren;

Ligging
Tuin
4 slaapkamers (kan wel, maar is erg ingrijpend)

Dit ten opzichte van het andere huis, waar je met een heel erg kleine tuin zit en de ligging niet ideaal is voor je.
Daarom heeft dit huis vooralsnog wel een streepje voor. Alleen is De Lier niet echt het dorp waar ik wilde gaan wonen, en dan wint het andere huis weer (Wateringen is ideaal voor ons).

We hebben ook nog wat andere huizen op onze lijst maar het is het ook allemaal nét niet. :P In ieder geval nóg niet als dit onze beste keus is voorlopig (we hebben een paar plaatsen vooralsnog niet meegenomen in de zoektocht).

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
Angeloonie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:01:

Huis 1 is deze: http://www.funda.nl/koop/de-lier/huis-49170035-anjer-3/
+ Energielabel C
+ 4 slaapkamers
+ Brede tuin
- Lelijke keuken
- Lelijke trap
- Krappe schuur

Huis 2 is deze: http://www.funda.nl/koop/...6-prins-hendrikstraat-42/
+ Prima badkamer met bad
+ Dakterras
+ Ruime schuur
- 3 slaapkamers
- Energielabel F
- Smalle tuin
- Nutteloze haard

Ik zou die energielabels lekker negeren.
Die label C is een voorlopig label. Dus eigenlijk alleen op basis van bouwjaar. Zeker dat "gedeeltelijk dubbelglas" is oppassen. Enkel glas wil je echt niet meer. En kozijnen vervangen is een dure en ingrijpende renovatie. Zeker als je nieuw laminaat leggen al te ingrijpend vindt.
En die met label F heeft een 15 jaar oude ketel. Die zul je dus toch moeten vervangen. Die zit op het einde van zijn technische levensduur en ver over zijn economische levensduur.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 19-04-2017 13:04 ]

TheS4ndm4n#1919

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

RocketKoen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:02:
[...]

Ik zou die energielabels lekker negeren.
Die label C is een voorlopig label. Dus eigenlijk alleen op basis van bouwjaar. Zeker dat "gedeeltelijk dubbelglas" is oppassen. Enkel glas wil je echt niet meer. En kozijnen vervangen is een dure en ingrijpende renovatie. Zeker als je nieuw laminaat leggen al te ingrijpend vindt.
En die met label F heeft een 15 jaar oude ketel. Die zul je dus toch moeten vervangen. Die zit op het einde van zijn technische levensduur en ver over zijn economische levensduur.
2003 is toch ineens ver terug, lijkt zo dichtbij :P
Wel goed om er op te letten natuurlijk, kan mij niet voorstellen dat ze er een C aan hangen terwijl hij meer richting F gaat. 2e huis is ook uit 1932 dus qua isolatie zal dat gok ik ook echt wel minder zijn. En idd niet overal dubbel glas bij huis 1, we willen wel weten waar dan niet :) Als dat om bijv. enkel de zolder gaat oid.

• RocketKoen
Angeloonie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:23:
[...]

2003 is toch ineens ver terug, lijkt zo dichtbij :P
Wel goed om er op te letten natuurlijk, kan mij niet voorstellen dat ze er een C aan hangen terwijl hij meer richting F gaat. 2e huis is ook uit 1932 dus qua isolatie zal dat gok ik ook echt wel minder zijn. En idd niet overal dubbel glas bij huis 1, we willen wel weten waar dan niet :) Als dat om bijv. enkel de zolder gaat oid.
Ja, ik ben 1 eerlijke makelaar tegengekomen die "gedeeltelijk dubbelglas" in funda had gezet omdat 1 zo'n raampje boven de keukendeur enkelglas was. Dus het kan meevallen.

Die uit 79 heeft wel verplichte spouwmuur isolatie. Nog geen vloerisolatie.
Al is het een kwestie van onderzoeken of er na de bouw nog wat is gebeurd.
Die uit 32 had ook niet origineel dubbelglas.

TheS4ndm4n#1919

• StealthyPeanut
Straks hebben we om 17u een bezichtiging. Toch ook wel weer spannend, omdat het qua huis best een kandidaat is. Qua ligging weet ik het nog niet, dus we gaan op ons gemak rondlopen daar.

Wat ik wel raar vind; huizen van een vergelijkbaar perceel (zelfs iets kleinere tuinen bij de andere) en vergelijkbaar woonoppervlak, staan voor € 259 / 289 te koop. Dit huis staat voor 239 op de markt en is zelfs na 3 weken Funda nog niet onder bod/verkocht.

Je zou zeggen: dan moet er meer aan de hand zijn; slechte buurt/straat of teveel zaken die niet op de foto's staan maar wel geld gaan kosten :+.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:20
StealthyPeanut schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:48:
Je zou zeggen: dan moet er meer aan de hand zijn; slechte buurt/straat of teveel zaken die niet op de foto's staan maar wel geld gaan kosten :+.
Foto's? :) Misschien een voormalige wietkwekerij bijvoorbeeld, dan heb je behoorlijk wat kluswerk voor de boeg :9

Verwijderd

Yay, vanochtend is ons bod aanvaard :)

Aanvankelijk hadden we een ander huis op het oog. Daar hebben we een bod op uitgebracht, maar we bleken niet de enige bieders te zijn. In de eindronde zijn we het op EUR 2.500,-- niet geworden.

Bij stom toeval kwam echter diezelfde dag (!) een ander huis te koop, vier huizen verderop, beter afgewerkt en al met al een betere deal. Daarop gister een bod uitgebracht iets boven de vraagprijs met als voorwaarde dat het vóór vandaag 12.00 uur moest worden geaccepteerd. En dat hebben de verkopers gedaan :)

• StealthyPeanut
President schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:10:
[...]

Foto's? :) Misschien een voormalige wietkwekerij bijvoorbeeld, dan heb je behoorlijk wat kluswerk voor de boeg :9
Kan altijd inderdaad. :o Ik zal vanavond na de bezichtiging wat posten met mijn eigen bevindingen erbij.

[ Voor 24% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-04-2017 15:29 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@StealthyPeanut ziet er op eerste gezicht wel leuk uit. Misschien die wastafel in dat kamertje! Of het feit dat die badkamer eigenlijk wel even op de schop moet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:19:

Aanvankelijk hadden we een ander huis op het oog. Daar hebben we een bod op uitgebracht, maar we bleken niet de enige bieders te zijn. In de eindronde zijn we het op EUR 2.500,-- niet geworden.

Bij stom toeval kwam echter diezelfde dag (!) een ander huis te koop, vier huizen verderop, beter afgewerkt en al met al een betere deal. Daarop gister een bod uitgebracht iets boven de vraagprijs met als voorwaarde dat het vóór vandaag 12.00 uur moest worden geaccepteerd. En dat hebben de verkopers gedaan :)
Gefeliciteerd! Wij zijn ook op een dergelijke manier aan onze woning gekomen. Hadden een huis in de straat al eerder bekeken maar waren niet tevreden m.b.t. afwerking (grond, tuin) en toen kwam er een week later een ander huis in de straat op de markt. Afspraak gemaakt voor de dag daarna en direct een bod op tafel gelegd :)

• Reinier
  • Laatst online: 21:38

Reinier

\o/

Angeloonie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:27:
[...]

Als verkopende partij denk ik dan?

Zelfs als het een beetje gare partij is, maakt dat als kopende partij veel uit?
Was mijn aankoopmakelaar!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon uit interesse, wat had je gedaan als ze vanavond of morgen ochtend geaccepteerd hadden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:56

Mooi man, beste zoektocht geweest of niet. Wat voor soort huis heb je gekocht?

• Piet_Piraat7
Als je de verkopende partij goed kent (broer), zijn er dan bepaalde zaken waarop je kan besparen bij het overkopen van de woning?
StealthyPeanut schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:48:
Wat ik wel raar vind; huizen van een vergelijkbaar perceel (zelfs iets kleinere tuinen bij de andere) en vergelijkbaar woonoppervlak, staan voor € 259 / 289 te koop. Dit huis staat voor 239 op de markt en is zelfs na 3 weken Funda nog niet onder bod/verkocht.
Dat op Funda niks staat wil zeker niet zeggen dat het niet onder bod is of verkocht is. Als je de makelaar hebt gebeld en een bezichtiging hebt gepland zal het wel goed zitten, maar ik heb veul huizen meegemaakt waarbij niks op Funda stond en bij nabellen al bleken verkocht of onder bod.

[ Voor 71% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-04-2017 07:59 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
@Piet_Piraat7 als jullie er helemaal uit zijn kan je op een makelaar besparen lijkt me. Je zou eventueel wel losse aankoopbegeleiding kunnen vragen aan een financieel adviseur als je het eng vind om het helemaal "los" te doen.

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:12

Cbr

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:49:
Als je de verkopende partij goed kent (broer), zijn er dan bepaalde zaken waarop je kan besparen bij het overkopen van de woning?
De makelaar! Die heeft u dan beiden niet nodig.

Gebruik altijd een modelcontract, daarin is alles geregeld, de bank en de notaris zullen die ook altijd accepteren. Vereniging Eigen Huis modelcontracten.

Geen makelaars gebruiken bespaart je al snel 2%.

Huur samen een taxateur in (€300-€400) en spreek af wat de verkoopprijs wordt. Vraag aan de taxateur een taxatie te maken die ook voor de financiering bruikbaar is. Zorg ervoor dat de verkoopprijs niet teveel afwijkt van de taxatie (dat accepteert de notaris niet). Vul het modelcontract in en als de financiering rond is kunnen jullie naar de notaris.

(Het zou echt zonde zijn een makelaar voor het volle tarief hiervoor in te huren, een makelaar zijn werk is huizen verkopen en dat duurt soms maanden, jullie hebben zijn werk "al gedaan".)

[ Voor 14% gewijzigd door Cbr op 20-04-2017 09:01 ]

• Piet_Piraat7
@JvS @Cbr Bedankt voor de tips :) de makelaar kan dus achterwege. Qua verkoopprijs zal er ook geen onderhandeling zijn; gewoon het geld wat hij er voor heeft gegeven (woont er maar een jaar).

• Cbr

Cbr

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:06:
@JvS @Cbr Bedankt voor de tips :) de makelaar kan dus achterwege. Qua verkoopprijs zal er ook geen onderhandeling zijn; gewoon het geld wat hij er voor heeft gegeven (woont er maar een jaar).
Bespreek met je notaris onder welke voorwaarden deze de overschrijving wilt doen. Misschien wilt hij per se een taxatie zien. (Als je een hypotheek nodig hebt dan heb je sowieso een taxatie.)
De notaris moet namelijk (zeker bij familierelaties) zeker weten of de prijs enigzins markt-conform is. Nu betekent marktconform een bepaalde band-breedte, dus je kunt net laag, of net hoog zitten. Maar het moet wel redelijk in de buurt van de waarde liggen. Bespreek dat eens met de notaris.

(En maak geen geld aan elkaar over, doe dat via de notaris.)

En doe elkaar een lol. Maak een lijstje met wat achterblijft en wat niet, en bespreek hoe je het achterlaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Cbr op 20-04-2017 09:12 ]

• Piet_Piraat7
@Cbr die prijs zal marktconform zijn :) het gaat niet weg voor een familieprijsje, maar voor het geld wat hij er zelf voor heeft betaald. Aangezien hij er maar een jaartje woont ga ik niet het onderste uit de kan halen, prijs is al zeer redelijk.

• Cbr

Cbr

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:12:
@CbrAangezien hij er maar een jaartje woont ga ik niet het onderste uit de kan halen, prijs is al zeer redelijk.
Als hij er maar een jaartje gaat wonen is het erg duur om het te verkopen. Dan is verhuren aantrekkelijker. Dat scheelt je 2% overdrachtsbelasting, €500-€2000 notariskosten (afhankelijk van de situatie). En als er een hypoteek geregeld moet worden nog eens €2000-3000 voor taxatie en financiëel hypotheekadvies.

Of bedoelde je dat hij er al een jaartje woont?

[ Voor 4% gewijzigd door Cbr op 20-04-2017 09:16 ]

• Piet_Piraat7
Cbr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:15:
[...]
Als hij er maar een jaartje gaat wonen is het erg duur om het te verkopen. Dan is verhuren aantrekkelijker. Dat scheelt je 2% overdrachtsbelasting, €500-€2000 notariskosten (afhankelijk van de situatie). En als er een hypoteek geregeld moet worden nog eens €2000-3000 voor taxatie en financiëel hypotheekadvies.

Of bedoelde je dat hij er al een jaartje woont?
Nee het is een vrij bijzondere situatie

Members only:

Maar goed, we dwalen af :) makelaar kan dus bespaard worden en dat scheelt zeker

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 16:19

Fustje

Koel bewaren

Mijn woning staat nu een paar dagen op Funda te koop. Vrij snel al 2 kijkers bevestigd. Een derde haakte af om onbekende reden.
Gisteren heeft de makelaar het Te Koop bord geplaatst.

Ik begin het nu toch wel een beetje benauwd te krijgen. We hebben nog geen nieuwe woning op het oog, al gaan we de 28e wel bij 2 woningen kijken (waarvan 1 een grote kanshebber is wat mij betreft). De woningen in mijn buurt gaan als warme broodjes dus ik verwacht mijn woning (die naar mijn idee instap-klaar is) ook binnen no-time te hebben verkocht. "Binnen 1 maand verkocht" tot zover het oog kan zien...

Waarom benauwd? Omdat ik tegen een promotie aan zit. Mijn manager heeft (mondeling) gezegd dat het zeker is, maar ik geloof hem pas als ik het op papier heb gezien. En dat kan met een paar dagen rond zijn, als hij tempo wil maken. Met de promotie komt ook weer een salarisverhoging, erg prettig natuurlijk.
De promotie geeft me wat meer ademruimte om de hypotheek rond te krijgen, vooral als het afdingen niet zou lukken. Ik weet dat het niet verstandig is om aan je max te zitten, maar ik neem nu ook ouderschapsverlof op en de woning tikt wel erg veel vinkjes op de wishlist af, met name voor langere termijn wensen. Toch lijkt het mij dat er nog wat van de vraagprijs af kan, maar je weet niet hoe graag ze willen verkopen. Al staat het huis inmiddels al een jaar of 6 te koop, dat kan ook zijn omdat ze niet willen zakken en geen haast hebben. :P
Voor m'n gevoel loopt het allemaal een beetje krap op elkaar. Mja, eigen schuld. Had ook kunnen wachten met te koop zetten. :F

Ik moest het even ventileren, sorry ;) Wel enorm prettig om dit topic te lezen.

Na openen beperkt houdbaar

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:07
pa1fw schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:27:
Mijn woning staat nu een paar dagen op Funda te koop. Vrij snel al 2 kijkers bevestigd. Een derde haakte af om onbekende reden.
Gisteren heeft de makelaar het Te Koop bord geplaatst.

Ik begin het nu toch wel een beetje benauwd te krijgen. We hebben nog geen nieuwe woning op het oog, al gaan we de 28e wel bij 2 woningen kijken (waarvan 1 een grote kanshebber is wat mij betreft). De woningen in mijn buurt gaan als warme broodjes dus ik verwacht mijn woning (die naar mijn idee instap-klaar is) ook binnen no-time te hebben verkocht. "Binnen 1 maand verkocht" tot zover het oog kan zien...

Waarom benauwd? Omdat ik tegen een promotie aan zit. Mijn manager heeft (mondeling) gezegd dat het zeker is, maar ik geloof hem pas als ik het op papier heb gezien. En dat kan met een paar dagen rond zijn, als hij tempo wil maken. Met de promotie komt ook weer een salarisverhoging, erg prettig natuurlijk.
De promotie geeft me wat meer ademruimte om de hypotheek rond te krijgen, vooral als het afdingen niet zou lukken. Ik weet dat het niet verstandig is om aan je max te zitten, maar ik neem nu ook ouderschapsverlof op en de woning tikt wel erg veel vinkjes op de wishlist af, met name voor langere termijn wensen. Toch lijkt het mij dat er nog wat van de vraagprijs af kan, maar je weet niet hoe graag ze willen verkopen. Al staat het huis inmiddels al een jaar of 6 te koop, dat kan ook zijn omdat ze niet willen zakken en geen haast hebben. :P
Voor m'n gevoel loopt het allemaal een beetje krap op elkaar. Mja, eigen schuld. Had ook kunnen wachten met te koop zetten. :F

Ik moest het even ventileren, sorry ;) Wel enorm prettig om dit topic te lezen.
Kan toch gewoon een overdracht datum bepalen die je wel wat meer ruimte geeft?

Als hij al 6 jaar te koop staat kan het ookz ijn dat ze nu wel er klaar mee zijn. ligt er natuurlijk aan hoeveel men kan zakken. ik zou als ik jou was even 1,50 spenderen aan een sms naar kadaster, om laatste verkoopt prijs op te vragen./ Voor wat meer geld, 14,95 kan je ook te weten komen hoeveel hypotheek er op ruste ten tijde van aankoop.

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

muffstuff schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:44:
[...]

Kan toch gewoon een overdracht datum bepalen die je wel wat meer ruimte geeft?

Als hij al 6 jaar te koop staat kan het ookz ijn dat ze nu wel er klaar mee zijn. ligt er natuurlijk aan hoeveel men kan zakken. ik zou als ik jou was even 1,50 spenderen aan een sms naar kadaster, om laatste verkoopt prijs op te vragen./ Voor wat meer geld, 14,95 kan je ook te weten komen hoeveel hypotheek er op ruste ten tijde van aankoop.
Tuurlijk wordt de overdrachtsdatum afgesproken. Maar zul je zien, dan wacht ik met bieden tot de promotie rond is, wordt ie net verkocht.. En (momenteel) eigenlijk geen alternatieven gevonden.. :P

Thanks voor de tip over kadaster, had wel al een historie over het te koop staan.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:59
pa1fw schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:48:
[...]

Tuurlijk wordt de overdrachtsdatum afgesproken. Maar zul je zien, dan wacht ik met bieden tot de promotie rond is, wordt ie net verkocht.. En (momenteel) eigenlijk geen alternatieven gevonden.. :P

Thanks voor de tip over kadaster, had wel al een historie over het te koop staan.
Dat zou wel heel toevallig zijn. Een huis dat al 6 jaar te koop staat nu opeens in zo'n korte tijd verkocht wordt. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11 16:40
muffstuff schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:44:
ik zou als ik jou was even 1,50 spenderen aan een sms naar kadaster, om laatste verkoopt prijs op te vragen.
Ik zou gelijk ook, voor EUR 2,40, via de website van het kadaster ook de hele postcode opvragen (Koopsominformatie). Dan krijg je voor de hele postcode de verkoopprijzen van de afgelopen 5 jaar. Dan heb je gelijk een idee hoe de vraagprijs zich verhoud tot wat er in de rest van de buurt gebeurd.
Ook zijn er andere overzichten die interessant kunnen zijn. Je vind deze allemaal op https://webwinkel.kadaster.nl/

Oh ja, ben je van plan om een aankoopmakelaar te gebruiken dan zou ik deze kadasteropvragingen niet doen. De aankoopmakelaar heeft 'gratis' toegang tot deze gegevens en kan je veel beter informeren wat de gevolgen hiervan zijn.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Murrays schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:59:
[...]

Dat zou wel heel toevallig zijn. Een huis dat al 6 jaar te koop staat nu opeens in zo'n korte tijd verkocht wordt. Daar zou ik me niet zo druk om maken.
Lijkt wel de trend te zijn, de markt lijkt op dreef. Al een hoop huizen die meerdere jaren te koop stonden, die we in de gaten hielden, zijn opeens verkocht.

Ik weet wel dat ik me niet zo druk moet maken, maar het is helaas niet onwaarschijnlijk. ;)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wow, zat gisteren nog even te kijken en kwam een huis tegen waarvan ik niet snap dat we die niet gespot hebben. Heb meteen gebeld voor een afspraak dus na huis 1 van mijn vorige post gaan we meteen door naar deze (zodra de afspraak bevestigd is :P):
Members only:

(Huis ernaast is begin dit jaar voor €223.750 verkocht)

Dit huis ziet er echt heel erg "af" uit, ik moet veel moeite doen om daar grote minpunten te vinden..

+ Qua onderhoud ziet het er héél goed uit
+ Ideale badkamer
+ Mooie en complete keuken
+ Ruime woonkamer/eetkamer
+ Haard
+ Grote berging
+ Veel opbergruimte
+ Dakkapel
+ Energielabel C (niet voorlopig!)
+ Alles qua zonwering/gordijnen/vloeren blijft achter, dus direct bewoonbaar
+/- Tuin op noord-westen
+/- Glazen wand bij entree/zithoek
- 3 slaapkamers
- CV ketel 2004
- Tuin heeft treden/verdiepingen

Ik krijg zelfs wat vlinders al :P Voor mij wordt dit ons huis gewoon, de anderen zijn kansloos in mijn ogen. Nu de vrouw nog overtuigen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 21-04-2017 09:45 ]

• JeroenE
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:23:
Wow, zat gisteren nog even te kijken en kwam een huis tegen waarvan ik niet snap dat we die niet gespot hebben.
Ander maximum bedrag? Dit huis zit in een funda category hoger dan de andere twee die je hebt gepost.
Dit huis ziet er echt heel erg "af" uit, ik moet veel moeite doen om daar grote minpunten te vinden..
De oplevering over nog geen twee weken is wel heel erg krap. Of had er oplevering 1 mei 2018 moeten staan? Dan is het juist weer heel ver in de toekomst.

Ik ken de situatie lokaal niet, maar dit ziet er wel uit als een iets drukkere weg voor de deur?

Ik ben het zeker met je eens dat dit er een stuk beter uitziet dan de andere twee. Maar dit was toch juist het 'verkeerde' dorp?

Je moet ook wel een beetje nuchter blijven, natuurlijk 8)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JeroenE schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:55:
[...]
Ander maximum bedrag? Dit huis zit in een funda category hoger dan de andere twee die je hebt gepost.
M'n filter heb ik aangepast naar 235000 dus hij had er in moeten staan, blijkbaar compleet overheen gekeken hehe.
[...]
De oplevering over nog geen twee weken is wel heel erg krap. Of had er oplevering 1 mei 2018 moeten staan? Dan is het juist weer heel ver in de toekomst.
Ik gok dat het een "oplevering vanaf mei 2017" zou moeten zijn? Anders nooit realistisch lijkt mij. Dus gewoon oplevering: zsm.
Ik ken de situatie lokaal niet, maar dit ziet er wel uit als een iets drukkere weg voor de deur?
Lijkt inderdaad een wat grotere weg, maar ook weer niet zo druk gok ik (blijft een dorp).
Ik ben het zeker met je eens dat dit er een stuk beter uitziet dan de andere twee. Maar dit was toch juist het 'verkeerde' dorp?

Je moet ook wel een beetje nuchter blijven, natuurlijk 8)
Inderdaad het "verkeerde" drop maar daar begin ik nu wel aan te wennen.

Vrouw net even gewhatsapped maar die krijg ik nog niet over, 1e opmerkingen waren over de tuin en de 2e kamers op de 1e etage, die was wat klein. Blijkt dat die dus groter is dan die van huis 1, ook al lijkt dat niet direct zo. Plus meteen kasten al in de muur ipv dat die er nog apart in moeten.
Ze is nog niet zo enthousiast maar vanavond komt dat wel goed denk ik xD

Weet iemand een goede tool/spreadsheet om voor jezelf bij te houden wat je wel/niet goed vindt aan een huis? Heb wel een paar checklisten voor bezichtiging, maar daar mist op bijna allemaal het e.e.a. nog.

• JeroenE
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:22:
Ik gok dat het een "oplevering vanaf mei 2017" zou moeten zijn? Anders nooit realistisch lijkt mij. Dus gewoon oplevering: zsm.
Ik weet natuurlijk ook niet wat ze bedoelen, ik kan alleen maar zien wat er staat. Ik denk zelf dat iemand 2017 heeft ingetikt ipv 2018 wat het had moeten zijn. Maar het kan ook gewoon gekopieerd zijn uit een andere advertentie en is het per ongeluk blijven staan of wat dan ook.

Maar dit is duidelijk iets wat je aan de makelaar moet vragen.
Lijkt inderdaad een wat grotere weg, maar ook weer niet zo druk gok ik (blijft een dorp).
Ja, tuurlijk het is geen snelweg en het is denk ik ook geen enorme bron van overlast.

Maar het is ook weer niet de "een na laatste" straat in een woonwijk waar je alleen bewoners van die straat en wat bezoekers verwacht. Hier gaan ook redelijk wat mensen uit omliggende straten doorheen rijden.
Inderdaad het "verkeerde" drop maar daar begin ik nu wel aan te wennen.
Ja, dat is dus wat ze een roze bril noemen. Ik wil je heus niet tegenhouden ofzo, maar als je in post 1 dit een minpunt noemt van een bepaald huis en in post 5 is het ineens geen probleem meer dan is er wat meer aan de hand. Of je wil nu heel makkelijk over nadelen heen stappen omdat je huis 3 heel leuk vind of het is echt geen probleem, maar dan is de situatie tussen huis 1 en 2 ook anders.
Weet iemand een goede tool/spreadsheet om voor jezelf bij te houden wat je wel/niet goed vindt aan een huis? Heb wel een paar checklisten voor bezichtiging, maar daar mist op bijna allemaal het e.e.a. nog.
Niet dat ik weet; het is voor iedereen anders natuurlijk. Woon je graag in een drukke stad met veel rumoer om je heen of niet, wil je scholen dichtbij of niet, zit je nooit in je tuin of woon ej er praktisch, gebruik je het huis alleen om te wonen of moet je er ook werken. Nouja, noem maar op. Veel van die dingen zijn ook heel erg subjectief. "Mooie keuken" is voor iedereen anders.

Zoals je zelf al meemaakt is het toch nog steeds voor een groot deel emotie :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

JeroenE schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:36:
[...]
Ik weet natuurlijk ook niet wat ze bedoelen, ik kan alleen maar zien wat er staat. Ik denk zelf dat iemand 2017 heeft ingetikt ipv 2018 wat het had moeten zijn. Maar het kan ook gewoon gekopieerd zijn uit een andere advertentie en is het per ongeluk blijven staan of wat dan ook.

Maar dit is duidelijk iets wat je aan de makelaar moet vragen.
Ga ik doen :)
Edit: even gebeld en oplevering is in overleg en was op zijn vroegst 1 mei, vanaf dan staat het huis leeg.
[...]
Ja, dat is dus wat ze een roze bril noemen. Ik wil je heus niet tegenhouden ofzo, maar als je in post 1 dit een minpunt noemt van een bepaald huis en in post 5 is het ineens geen probleem meer dan is er wat meer aan de hand. Of je wil nu heel makkelijk over nadelen heen stappen omdat je huis 3 heel leuk vind of het is echt geen probleem, maar dan is de situatie tussen huis 1 en 2 ook anders.
In post 1 was het meer als minpunt als ik die 2 huizen tegen elkaar afzet. Maar ook daar begint dan minpunt wat minder te worden omdat ik al wat meer aan het idee wen om wat verder te wonen dan ik zou willen. Dus dat minpunt weegt voor mij nu wat minder. Voor huis 1/2 is het nog steeds wel een pluspunt dat de ene wel de juiste locatie is. :)
[...]
Niet dat ik weet; het is voor iedereen anders natuurlijk. Woon je graag in een drukke stad met veel rumoer om je heen of niet, wil je scholen dichtbij of niet, zit je nooit in je tuin of woon ej er praktisch, gebruik je het huis alleen om te wonen of moet je er ook werken. Nouja, noem maar op. Veel van die dingen zijn ook heel erg subjectief. "Mooie keuken" is voor iedereen anders.

Zoals je zelf al meemaakt is het toch nog steeds voor een groot deel emotie :P
Ik bedoel meer een spreadsheet waar je bijv. van verschillende huizen de afmetingen, aantal kamers, details badkamer, jaar CV ketel, isolatie e.d. in kan noteren. Dus zeg maar gewoon een soort factsheet van de huizen. :)

De punten die jij aangeeft staan idd op de checklist onder het kopje "Omgeving" en gaan we zeker ook invullen en meewegen. Ben bijv. benieuwd hoe druk die weg nu daadwerkelijk is als we er zijn (we gaan nu woensdag 26/4 om 16:30 dus dat zou een mooi "drukker" moment moeten zijn, ideaal!)

• RocketKoen
Angeloonie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:41:
[...]

Ga ik doen :)
Edit: even gebeld en oplevering is in overleg en was op zijn vroegst 1 mei, vanaf dan staat het huis leeg.

[...]

In post 1 was het meer als minpunt als ik die 2 huizen tegen elkaar afzet. Maar ook daar begint dan minpunt wat minder te worden omdat ik al wat meer aan het idee wen om wat verder te wonen dan ik zou willen. Dus dat minpunt weegt voor mij nu wat minder. Voor huis 1/2 is het nog steeds wel een pluspunt dat de ene wel de juiste locatie is. :)

[...]

Ik bedoel meer een spreadsheet waar je bijv. van verschillende huizen de afmetingen, aantal kamers, details badkamer, jaar CV ketel, isolatie e.d. in kan noteren. Dus zeg maar gewoon een soort factsheet van de huizen. :)

De punten die jij aangeeft staan idd op de checklist onder het kopje "Omgeving" en gaan we zeker ook invullen en meewegen. Ben bijv. benieuwd hoe druk die weg nu daadwerkelijk is als we er zijn (we gaan nu woensdag 26/4 om 16:30 dus dat zou een mooi "drukker" moment moeten zijn, ideaal!)
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met allemaal eigenschappen van een te bekijken huis. En dan de opties:
- Voldoet
- Voldoet niet
- Voldoet na investering van €.......

En onderaan nog een open plekje voor leuke pluspunten waar ik niet specifiek naar opzoek was. Denk aan bijvoorbeeld de open haard. Of een groot dakterras.

En dan kun je bij je eisen nog "deal-breakers" aanwijzen. Als je daar "voldoet niet" aankruist valt het huis definitief af. Voor de overige punten bepaal je voor jezelf een limiet.
En alle bedragen die je als investering opgeeft, tel je op bij de vraagprijs als je appartementen gaat vergelijken.

TheS4ndm4n#1919

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Wat een gedoe met excel sheets om een huis te waarderen. je kan op Funda al redelijk selecteren (redelijk!) en huizen koop je toch op je gevoel? Zie je je zelf er wonen en hoe 'voelt' het huis?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb inmiddels zelf een spreadsheet gemaakt. :P

Uiteraard gaat het om het gevoel maar als we straks 2 huizen vinden die zowat identiek zijn qua inrichting en gevoel kun je wel mooi in het overzicht de feitelijke verschillen er uit vissen. :)

Ook kun je dan alles makkelijker uit elkaar houden als we 10 huizen gezien hebben en je he teven niet meer weet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 20-04-2017 14:14 ]

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:59
Angeloonie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:23:
Wow, zat gisteren nog even te kijken en kwam een huis tegen waarvan ik niet snap dat we die niet gespot hebben. Heb meteen gebeld voor een afspraak dus na huis 1 van mijn vorige post gaan we meteen door naar deze (zodra de afspraak bevestigd is :P): http://www.funda.nl/koop/...85554363-bleijenburg-196/
(Huis ernaast is begin dit jaar voor €223.750 verkocht)

+ Qua onderhoud ziet het er héél goed uit
+ Ideale badkamer
+ Mooie en complete keuken
+ Ruime woonkamer/eetkamer
+ Haard
+ Grote berging
+ Veel opbergruimte
+ Dakkapel
+ Energielabel C (niet voorlopig!)
+ Alles qua zonwering/gordijnen/vloeren blijft achter, dus direct bewoonbaar
+/- Tuin op noord-westen
+/- Glazen wand bij entree/zithoek
- 3 slaapkamers
- CV ketel 2004
- Tuin heeft treden/verdiepingen

Ik krijg zelfs wat vlinders al :P Voor mij wordt dit ons huis gewoon, de anderen zijn kansloos in mijn ogen. Nu de vrouw nog overtuigen :+
Die mensen zijn echt "blauw"minded. Blauwe keuken, trap, vloerbedekking, balken blauw :)

Qua lijst zou ik als tip meegeven juist niet alle informatie te noteren die al beschikbaar is in funda/brochure etc. maar juist de gevoel dingen/waarnemingen. Straat/ligging wijk/tuin. Ik ken dat dorp verder niet maar zoek ook naar bestemmingsplannen daar (niet dat er ineens binnen een paar jaar een enorme flat gebouwd wordt o.i.d.)

• JeroenE
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:41:
Ja, dat bedoel ik dus met roze bril/veranderen van mening. Als het voor huis 1&2 uitmaakt, dan maakt het voor huis 3 ook uit. Je maakt niet de keuze huis 1 EN 2 of huis drie, maar juist 1 of 2 of 3.

Op zich is veranderen van mening prima hoor, maar dan moet je dat ook wel consequent doen en niet alleen bij dat ene huis waar je verliefd op bent geworden. Als je er eenmaal woont dan moet je toch nog steeds van dat ene dorp vertrekken naar je werk en 's avonds "het hele eind" terug rijden of echt "op pad" om kleding te gaan kopen of wat dan ook van toepassing is waarom je die plek voorheen minder geschikt vond.
Ik print gewoon de kenmerken van Funda uit (daar staat het meeste al) plus de plattegronden en zet de rest die er niet handig op staat even met een pen erbij.

Daar kan je dan ook nog wat opmerkingen bij schrijven als je door het huis heen loopt. Of als je net bent vertrokken als je niet wil dat de verkoopmakelaar het ziet.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JeroenE schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:29:
[...]
Ja, dat bedoel ik dus met roze bril/veranderen van mening. Als het voor huis 1&2 uitmaakt, dan maakt het voor huis 3 ook uit. Je maakt niet de keuze huis 1 EN 2 of huis drie, maar juist 1 of 2 of 3.

Op zich is veranderen van mening prima hoor, maar dan moet je dat ook wel consequent doen en niet alleen bij dat ene huis waar je verliefd op bent geworden. Als je er eenmaal woont dan moet je toch nog steeds van dat ene dorp vertrekken naar je werk en 's avonds "het hele eind" terug rijden of echt "op pad" om kleding te gaan kopen of wat dan ook van toepassing is waarom je die plek voorheen minder geschikt vond.
Toch kan een huis 3 zo'n voordelig punt hebben dat bijv. locatie niet meer belangrijk is. Huis 1 (in diezelfde omgeving) heeft dat niet en valt dus wel door de locatie af.

Eén van de huizen die wij bekeken hebben lag niet helemaal niet in de omgeving waar we eigenlijk wilden wonen (Pekela ipv noord Drenthe). Maar die had wel zo vreselijk veel meer voordelen dan de huizen die we in onze favoriete omgeving gezien hadden, dat we daar uiteindelijk wel een bod op hebben uitgebracht (die uiteindelijk niet geaccepteerd is).

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:17
Medetweakers,

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden betreft het uitbrengen van een bod?

Heb zelf het volgende;
  • O.v. financiering
  • Bouwtechnische keuring, indien direct noodzakelijke achterstallig onderhoud meer bedragen dan 4000 euro
  • Financierings termijn 8 weken (is nog steeds druk blijkbaar)
  • En natuurlijk een overdrachts datum, zelfde datum als einde financieringstermijn (huis is al leeg)

• phYzar
Ikzelf had nog expliciet laten toevoegen: onder voorbehoud van onherroepelijke verkoop eigen woning. (Voorbehoud verliep op het moment dat de voorbehouden van mijn kopers verliepen). Tipje van de aankoopmakelaar, voor wanneer je eigen verkoop afketst terwijl de bank best de nieuwe woning wil financieren. Achteraf totaal niet nodig, maar het kan handig zijn voor sommigen :)

• ShadowLord
phYzar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:37:
Ikzelf had nog expliciet laten toevoegen: onder voorbehoud van onherroepelijke verkoop eigen woning. (Voorbehoud verliep op het moment dat de voorbehouden van mijn kopers verliepen). Tipje van de aankoopmakelaar, voor wanneer je eigen verkoop afketst terwijl de bank best de nieuwe woning wil financieren. Achteraf totaal niet nodig, maar het kan handig zijn voor sommigen :)
Nadeel daarvan is wel dat je in een drukke markt hierdoor wel naast het huis kan grijpen als er meerdere bieders zijn. Mocht je zonder de (zekere) verkoop van je huidige woning geen hypotheek kunnen krijgen dan valt het sowieso onder het financieringsvoorbehoud dus het risico is dan beperkt.
Ben je de enige bieder dan zou ik het zeker wel mee nemen in het bod. De verkopers kunnen dan altijd nog aangeven dat ze er niet mee eens zijn en dan kun je alsnog je bod aanpassen.

Concreet voorbeeld: Mijn zus heeft op een huis geboden en 'gewonnen' ook al hadden ze niet het hoogste bod. Dit omdat ze geen voorbehoud maakten voor de verkoop van hun eigen woning (de hogere bieders deden dat wel). De andere bieders hadden dus pech hierdoor.
Uiteindelijk is het voor haar ook geen probleem geweest want het oude huis is ook al verkocht :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Met voorbehoud verkoop eigen woning moet je oppassen, want je maakt daarmee je eigen probleem het probleem van de verkoper. En de kans is best groot dat een verkoper daar geen zin in heeft en inderdaad, zoals in het voorbeeld hierboven, gaat voor een ander bod dat wellicht iets lager is maar niet onder voorbehoud van verkoop eigen woning.

• phYzar
ShadowLord schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:46:
Nadeel daarvan is wel dat je in een drukke markt hierdoor wel naast het huis kan grijpen als er meerdere bieders zijn.
Laat je niet gek maken!

:P

Huis stond al >2 maanden te koop, dus dat durfde ik wel aan. Het staat ze vrij voor te stellen het te laten vallen :)

Verwijderd

De kans is natuurlijk ook aanwezig dat ze dat niet doen en gewoon voor een ander gaan.

Je kunt je wat dat betreft snel verkijken op het opportunisme van verkopers.

• RocketKoen
Murrays schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:24:
[...]

Die mensen zijn echt "blauw"minded. Blauwe keuken, trap, vloerbedekking, balken blauw :)

Qua lijst zou ik als tip meegeven juist niet alle informatie te noteren die al beschikbaar is in funda/brochure etc. maar juist de gevoel dingen/waarnemingen. Straat/ligging wijk/tuin. Ik ken dat dorp verder niet maar zoek ook naar bestemmingsplannen daar (niet dat er ineens binnen een paar jaar een enorme flat gebouwd wordt o.i.d.)
Kan erger. Ik was met mijn huizenjacht hetzelfde tegengekomen met roze :P
Nu kun je het meeste wel overschilderen. Maar een complete suikerspinroze keuken...
console schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:12:
Medetweakers,

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden betreft het uitbrengen van een bod?

Heb zelf het volgende;
  • O.v. financiering
  • Bouwtechnische keuring, indien direct noodzakelijke achterstallig onderhoud meer bedragen dan 4000 euro
  • Financierings termijn 8 weken (is nog steeds druk blijkbaar)
  • En natuurlijk een overdrachts datum, zelfde datum als einde financieringstermijn (huis is al leeg)
Drukte valt wel mee hoor.
Ik heb het deze maand binnen 2 weken na het tekenen geregeld.
Als het langer duurt is dat meestal omdat je er zelf lang over doet om documenten aan te leveren. Het kan best dat de bank 3 of 4 keer om extra documenten vraagt tijdens de aanvraag. Als je die meteen op kan sturen en je hypotheekadviseur veroorzaakt ook geen vertraging, dan kan het dus best snel.

TheS4ndm4n#1919

• StealthyPeanut
Huis bekeken afgelopen woensdag. Huis zelf is prima, al zou er wel 10k van de VP af moeten! Is wel wat verouderd, maar daar is de prijs ook naar en hebben we spaargeld voor. Dit huis met inhoud, ruimte en tuin voor die prijs vind je niet in die regio.

Members only:

Het is alleen wel aan de rand van een wijk die bekend staat als "slechte" wijk. Veel sociale huurwoningen, maar die liggen allemaal bijna aan de andere kant van die wijk. Ik kom er zelf niet vandaan, dus ik weet het gewoon niet. Je gaat dus maar uit van andere verhalen en die zijn wel gemengd. De ene vindt het erg meevallen en de ander zou er nooit gaan wonen. Met een dochtertje van 3 maanden is dit wel een extra aandachtspunt. (van oudsher is het geen goede wijk met een hoop gezeik, maar dit is de laatste decennia echt enorm veranderd en verbeterd).

Geen idee eigenlijk wat nu te doen. Ik wil ervoor waken dat we een huis kopen, welke we nu goed vinden maar waar we straks niet gelukkig worden. Dit is ook het enige huis wat nu nog te koop staat wat potentie heeft..... dus het kan ook zo zijn dat je het nu mooier gaat maken dan het in werkelijkheid is.

Even ventileren met jullie!

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-04-2017 09:15 ]

Verwijderd

www.leefbaarometer.nl

Ik zie dat de leefbaarheid op dat adres maar net voldoende is en de buurt daarnaast gewoon matig.

Ik zou het niet doen. Aan de ligging van een woning kun je nooit meer iets veranderen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 09:18 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:17:
www.leefbaarometer.nl

Ik zie dat de leefbaarheid op dat adres maar net voldoende is en de buurt daarnaast gewoon matig.

Ik zou het niet doen. Aan de ligging van een woning kun je nooit meer iets veranderen.
Ik zit zo eens te lezen, maar die data komt uit 2012. Dus er kan best wel wat veranderd zijn de afgelopen 5 jaar.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-11 09:00
StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:09:
Huis bekeken afgelopen woensdag. Huis zelf is prima, al zou er wel 10k van de VP af moeten! Is wel wat verouderd, maar daar is de prijs ook naar en hebben we spaargeld voor. Dit huis met inhoud, ruimte en tuin voor die prijs vind je niet in die regio.

***members only***

Het is alleen wel aan de rand van een wijk die bekend staat als "slechte" wijk. Veel sociale huurwoningen, maar die liggen allemaal bijna aan de andere kant van die wijk. Ik kom er zelf niet vandaan, dus ik weet het gewoon niet. Je gaat dus maar uit van andere verhalen en die zijn wel gemengd. De ene vindt het erg meevallen en de ander zou er nooit gaan wonen. Met een dochtertje van 3 maanden is dit wel een extra aandachtspunt. (van oudsher is het geen goede wijk met een hoop gezeik, maar dit is de laatste decennia echt enorm veranderd en verbeterd).

Geen idee eigenlijk wat nu te doen. Ik wil ervoor waken dat we een huis kopen, welke we nu goed vinden maar waar we straks niet gelukkig worden. Dit is ook het enige huis wat nu nog te koop staat wat potentie heeft..... dus het kan ook zo zijn dat je het nu mooier gaat maken dan het in werkelijkheid is.

Gewoon bij de buren op de koffie gaan, wij hebben dit ook gedaan bij 2 huizen waarin we interesse hadden, dan weet je ook meteen hoe je directe buren zijn (daar heb je uiteindelijk toch het meeste mee te maken) en meestal zijn ze prima op de hoogte van de situatie in de wijk (scholen, geluidsoverlast enz) en hebben er zelf maar een beperkt belang bij. In het slechtste geval heb je een gratis bak koffie.

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Een prijs voor een huis wordt vaak bepaald door:

Ligging
woonoppervlakte
enz....

Ga vooral op verschillende tijdstippen LOPEN in de wijk. Bel inderdaad eens in de straat aan en kijk is op C2000 naar meldingen uit het verleden (diefstallen/inbraken etcetera).

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:29:
[...]

Ik zit zo eens te lezen, maar die data komt uit 2012. Dus er kan best wel wat veranderd zijn de afgelopen 5 jaar.
Ik zie 2014 staan, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Een wijk kan natuurlijk veranderen, maar de kans dat een wijk in 5 jaar van sociale woningbouw met een matige leefbaarheid naar een bakfietswijk gaat, is natuurlijk niet zo heel groot. Het is geen Amsterdam.

Anyway, het is natuurlijk maar een indicatie. Je moet ook zelf gaan kijken op verschillende tijdstippen, de sfeer ervaren, een praatje maken met mensen die daar lopen, etc.etc. In elk geval voor mijzelf - maar dat is hoogstpersoonlijk - zou ik nooit een wijk kiezen met een leefbaarheid minder dan 'goed'.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 10:32 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:32:
[...]

Ik zie 2014 staan, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Iets wat ik als Noord-Oost Groninger niet over het hoofd zie :D
De Leefbaarometer kan een te positief beeld van leefbaarheid in het aardbevingsgebied schetsen. Voor meer informatie klik hier.
En als je dan doorklikt:
De Leefbaarometermeting van 2014 kan een te positief beeld van leefbaarheid in het aardbevingsgebied schetsen. Het Leefbaarometermodel is gebaseerd op data uit 2012: ten tijde van modelontwikkeling was WoON 2012 de meest recente databron met relevante informatie over leefbaarheidoordelen.
En in 2012 is de aardbeving problematiek begonnen.

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Eigenaardig ding, die leefbaarometer. Voor de gein m'n huidige woning bekeken, krijgt algemene score "ruim voldoende" maar op alle onderdelen (op 1 na) toch redelijk onder gemiddeld.

Het is overigens prima wonen. ;)

• RocketKoen
Markprinsen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:46:
Een prijs voor een huis wordt vaak bepaald door:

Ligging
woonoppervlakte
enz....

Ga vooral op verschillende tijdstippen LOPEN in de wijk. Bel inderdaad eens in de straat aan en kijk is op C2000 naar meldingen uit het verleden (diefstallen/inbraken etcetera).
Politie meldingen staat al een hele tijd niet meer openbaar op C2000.
Wat ik wel een leuke indicatie vond was de verkiezingsuitslag per stembureau :P
In de studentenwijk zag je bijvoorbeeld allemaal D66 en GL. Stukje verderop in de "prachtwijk" stemde iedereen op DENK of PVV. En in de wijk vol met koopwoningen van >300k waren VVD en CDA de grootste.

Je kan op internet ook het bestemmingsplan voor de wijk inzien. Je wilt namelijk niet net een huis kopen in een rustige wijk. Maar over het hoofd zien dat er is besloten om het park voor je deur te vervangen door een mega winkelcentrum ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 21-04-2017 10:55 ]

TheS4ndm4n#1919

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23
StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:09:

***members only***

Ik heb 25 jaar een paar straten verder gewoond en mijn ouders wonen daar nog steeds. Het is niet de beste buurt, maar die straten gaan net.
In alle jaren dat ik er woonde nooit veel last gehad van de andere bewoners, alleen merk je wel dat het stuk met de sociale huurwoningen echt een stuk slechter is dan de rest van de wijk. Ze zijn wel wat aan het verkopen, waardoor het beter kan worden. Maar hoe snel dat gaat en wat voor volk er wil gaan wonen.
Ik zou er een keer in de avond heenrijden via het politiebureau en via het winkelcentrum en gewoon kijken wat je er van vind. Is er veel hangjeugd naar je zin, zie je je kind hier opgroeien of niet?

Wij hebben in onze zoektocht die buurt gemeden terwijl we wel in die wijk een huis zochten. Aangezien wij ook nadenken over kinderen zagen wij ons daar geen 5 jaar wonen. Verderop in die wijk zijn de buurten veel beter.
Het nadeel is wel dat je of wat minder huis of wat minder tuin hebt.
Uiteindelijk zijn wij in een dorp beland wat even ver van alles af ligt als die wijk. Alleen de voetbal is verder weg.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:44:
[...]

Iets wat ik als Noord-Oost Groninger niet over het hoofd zie :D

[...]

En als je dan doorklikt:

[...]

En in 2012 is de aardbeving problematiek begonnen.
Maar als ik dat zo lees, dan ziet dat specifiek op het aardbevingsgebied in Groningen (het WoON 2012-rapport was voor dat gebied het meest recente). En de woning waar we het over hadden ligt in Breda.

Enfin, het blijft natuurlijk maar een indicatie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 12:19 ]

• StealthyPeanut
Iedereen bedankt voor de reacties. Zon leefbarometer is leuk als indicatie, maar blijft niet echt iets om keuzes op te baseren imho. Wel interessant om mee te nemen in je onderzoek. De kleine spruit gaat pas over 5 jaar ofzo buiten spelen natuurlijk en dat gebied/die wijk verbetert zich wel enorm de laatste jaren. Wie weet hoe het er over een paar jaar uitziet.

Daarnaast is er voor rond de 245 max gewoon geen soortgelijk huis te vinden. Zeker niet met zo'n tuin en vrijheid achter. Uiteindelijk gaat het ook om waarde van leven in je huis en niet alleen om de mensen die ergens verderop wonen. Allemaal factoren die meewegen natuurlijk. En als het doorgaat, heb je met een hypotheek van 228k gewoon erg lage lasten met een huis wat voor 95% naar onze smaak is door ons spaargeld.

Morgen hebben we wat tijd ingepland om samen rond te lopen daar, mensen aan te spreken en in de auto wat te zitten in die buurt. Gewoon observeren wat er nou eigenlijk allemaal gebeurt. En dan volgende week nog een avond ook.

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-04-2017 12:48 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vraagje: hoe nuttig is een aankoopmakelaar en is het de kosten waard?

Stel we vinden een huis dat we willen kopen. Dan willen we een bod uitbrengen maar dat kun je net zo goed zelf doen tegenwoordig omdat de vraagprijs volgens mij weinig afwijkt van de verkoopprijs. Moeten we alleen uitzoeken hoe bieden precies werkt enzo. Maar daarna begint het échte werk: koopovereenkomst, notarisen en hypotheekaanvragen. Dit kun je uiteraard allemaal zelf maar is dat als 1e keer koper wel verstandig?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 10:44
Angeloonie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:37:

Stel we vinden een huis dat we willen kopen. Dan willen we een bod uitbrengen maar dat kun je net zo goed zelf doen tegenwoordig omdat de vraagprijs volgens mij weinig afwijkt van de verkoopprijs. Moeten we alleen uitzoeken hoe bieden precies werkt enzo. Maar daarna begint het échte werk: koopovereenkomst, notarisen en hypotheekaanvragen. Dit kun je uiteraard allemaal zelf maar is dat als 1e keer koper wel verstandig?
Ik zit een beetje in hetzelfde proces (vanmiddag een bezichtiging!) maar heb besloten geen aankoopmakelaar te gebruiken (tot nu toe).

Het stukje wat jij noemt is juist iets wat een hypotheek adviseur weer voor je regelt. De ING (waar we tot nu toe naar toe neigen) bied alles wat jij daar noemt aan voor een totaal prijs van 1750,- bij een succesvolle koop.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ex87 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:49:
[...]

Ik zit een beetje in hetzelfde proces (vanmiddag een bezichtiging!) maar heb besloten geen aankoopmakelaar te gebruiken (tot nu toe).

Het stukje wat jij noemt is juist iets wat een hypotheek adviseur weer voor je regelt. De ING (waar we tot nu toe naar toe neigen) bied alles wat jij daar noemt aan voor een totaal prijs van 1750,- bij een succesvolle koop.
Maar ING doet helemaal geen onderhandelingen en volgens mij ook dat andere stuk m.b.t. alle akten ook niet?
Als ik bij de ING kijk zie ik hier €1750 staan: https://www.ing.nl/partic...k-of-verhoging/index.html

Maar daar wordt nergens gesproken over iets anders dan het regelen van de hypotheek? Of zit ik op de verkeerde pagina?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27

Rmg

Angeloonie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:37:
Waarde voor een aankoopmakelaar zit m.i vooral in:
* Hij eerder weet wat op funda komt dan jij en een groter netwerk heeft om nieuwe huizen te vinden.
* Weet vaak veel over de regio/wijk waar hij actief is
* Ziet waarschijnlijk op eerste gezicht eerder gebreken aan een huis dan jullie
* Kan misschien iets beter onderhandelen.

Eerste 2 punten zijn vooral afhankelijk van de regio.
3e punt, kan handig zijn maar je ontkomt toch niet aan een taxatie/bouwkeuring
4e punt is ook weer afhankelijk van regio / markt. Als huizen gewoon niet onder de vraagprijs weggaan dan vraag ik me af of het verschil wat hij en jullie onderhandelen wel genoeg is om zijn tarief te betalen zegmaar :+ :+
Het is allemaal geen rocketscience. Bieden werkt hoe jij dat wil, maar meestal volstaat een mailtje of een telefoontje naar de verkopende makelaar met "Hoi ik ben geintreseerd in huis x te y, ons bod is xxx.xxx"

Koopovereenkomst, tjah het is een contract, goed doorlezen, punten waar je het niet mee eens bent commentaar op geven tot jullie er uit zijn.

Notaris je geeft aan in de koopovereenkomst wie de notaris is, die krijgt papieren en de rest wijst zich vanzelf

De meeste aankoopmakelaars zijn geen hypotheekadviseurs.
Ik zou ook niet een aankoopmakelaar willen die eerst voor mij onderhandelt en vervolgens mij een hyptheek aansmeert :+ Dus behalve dat hij een voorstel kan doen heeft het m.i weinig extra waarde op dat gebied.

Sterker nog, je eerste huis kopen is waarschijnlijk makkelijker dan je 2e huis, nu heb je nog geen hypotheek die mee moet, geen huis dat nog verkocht moet worden, een flexibele opzegtermijn ipv afhankelijk te zijn van de verkoop van je eigen huis. Makkelijker gaat het echt niet meer worden :+

Als je niet in een oververhitte regio zit te zoeken en je gaat niet de rest van je woonleven zitten met het gevoel van "Shit niet goed genoeg onderhandeld, een aankoopmakelaar had er misschien meer uit kunnen slepen" dan zou ik zeggen laat een aankoopmakelaar zitten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 21-04-2017 12:58 ]

• ex87
Angeloonie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:55:
[...]

Maar ING doet helemaal geen onderhandelingen en volgens mij ook dat andere stuk m.b.t. alle akten ook niet?
Als ik bij de ING kijk zie ik hier €1750 staan: https://www.ing.nl/partic...k-of-verhoging/index.html

Maar daar wordt nergens gesproken over iets anders dan het regelen van de hypotheek? Of zit ik op de verkeerde pagina?
Ik ben er vorige maand geweest, ze regelen voor die 1750 inderdaad vooral je hypotheek maar - ze hebben ook een netwerk van bijvoorbeeld notarissen etc, waardoor je een soort 'bundel' korting krijgt.

Ook gaf hij aan dat als ik een koop overeenkomst krijg hij deze voor me kan controleren en rare punten aanwijzen.. Er zit dus wel meer in de service dan alleen de hypotheek regelen.

Ze doen gratis vrijblijvende afspraken (net als de Hypotheker) ik heb er toen wel veel van geleerd!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De aankoopmakelaar die ik op het oog heb is tevens financieel adviseur dus ben niet echt bang dat hij dingen gaat aansmeren als veredelde koppelverkoop.
Het gaat er vooral om dat hij al het papierwerk controleert en afhandeld. Bijv. het koopcontract doornemen op valkuilen of het zorgen dat alle juiste documenten op tijd binnen zijn.

Qua hypotheek is het dan ook enkel regelen, ik weet welke hypotheek ik wil dus dan is het voor hem niet meer dan zorgen dat die geregeld wordt.

Notaris kan via zijn connecties voor een aantrekkelijk tarief, zelfde voor taxatie.
Als in zijn vergoeding dan ook onderhandelen zit en hij daar ook nog wat voor elkaar krijgt dan is dat ook nog eens ideaal.

Daarnaast: wordt je misschien serieuzer genomen door een verkoper/verkoopmakelaar als je een aankoopmakelaar mee neemt? Ik kan mij best voorstellen dat je dan wel een streepje voor krijgt omdat het voor hun dan wat serieuzer/makkelijker oogt dan een particulier die zelf alles moet regelen.
ex87 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:07:
[...]

Ik ben er vorige maand geweest, ze regelen voor die 1750 inderdaad vooral je hypotheek maar - ze hebben ook een netwerk van bijvoorbeeld notarissen etc, waardoor je een soort 'bundel' korting krijgt.

Ook gaf hij aan dat als ik een koop overeenkomst krijg hij deze voor me kan controleren en rare punten aanwijzen.. Er zit dus wel meer in de service dan alleen de hypotheek regelen.

Ze doen gratis vrijblijvende afspraken (net als de Hypotheker) ik heb er toen wel veel van geleerd!
Ik ben er ook al geweest :+

Maar in feite doen zij dus niets behalve hypotheek (want koopovereenkomst moet hij toch al zien).. Je moet nog steeds zelf de stap naar de notaris zetten, zelf onderhandelen etc. Vanuit de ING kreeg ik idd door dat ze connecties hadden voor taxatie/notaris maar dan moet je het nog wel allemaal zelf regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 21-04-2017 13:17 ]

• ex87
Angeloonie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:15:

Ik ben er ook al geweest :+

Maar in feite doen zij dus niets behalve hypotheek.. Je moet nog steeds zelf de stap naar de notaris zetten, zelf onderhandelen etc. Vanuit de ING kreeg ik idd door dat ze connecties hadden voor taxatie/notaris maar dan moet je het nog wel allemaal zelf regelen.
Ah :) - zou dat dan zoveel schelen per adviseur? Mijne zei letterlijk: "Ja stuur me het koop contract ook toe als je die hebt, dan kan ik hem bekijken op rare dingen, ik heb er al zoveel gezien.." En over de notaris: "Ja ik kan dan via ons netwerk contact voor je opnemen met een notaris en alles voor je doorsturen".

Was in Rotterdam trouwens.

Edit: Waar de Hypotheker hier weer aangaf dat ik alles zelf moest regelen of maar een aankoopmakelaar moest inschakelen, daar was ik dan weer een stuk minder van onder de indruk (en heeft ook me keuze richting de ING geduwd..)

[ Voor 13% gewijzigd door ex87 op 21-04-2017 13:19 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ex87 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:18:
[...]

Ah :) - zou dat dan zoveel schelen per adviseur? Mijne zei letterlijk: "Ja stuur me het koop contract ook toe als je die hebt, dan kan ik hem bekijken op rare dingen, ik heb er al zoveel gezien.." En over de notaris: "Ja ik kan dan via ons netwerk contact voor je opnemen met een notaris en alles voor je doorsturen".

Was in Rotterdam trouwens.
Rijswijk hier :P
Maar het kan ook zijn dat ik gewoon niet ver genoeg daarop doorgevraagd heb (ging mij vooral om de hypotheek).
Edit: Waar de Hypotheker hier weer aangaf dat ik alles zelf moest regelen of maar een aankoopmakelaar moest inschakelen, daar was ik dan weer een stuk minder van onder de indruk (en heeft ook me keuze richting de ING geduwd..)
Zelfde had ik met de Hypotheekshop, zo van "hier is een mooie hypotheek, laat maar weten of je hem wil". Rest moest allemaal zelf dus daar ben ik direct afgehaakt.

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23
StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:32:
Daarnaast is er voor rond de 245 max gewoon geen soortgelijk huis te vinden. Zeker niet met zo'n tuin en vrijheid achter.
Members only:

Wel goed dat je morgen een rondje gaat lopen. Let er vooral op of jullie wilt dat jullie "kleine spruit" daar opgroeit en bedenk je hoe lang je er wilt wonen. Je hebt het nu over vijf jaar, maar wil je daar dan nog wonen, wil je weg of wat dan ook. Succes en veel plezier morgen :)

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals gezegd in PM , je kan Kesteren echt beter vermijden.
Heb nu 7 jaar in de HB gewoond , maar heb die wijk echt niet vooruit zien gaan.

In Kroeten / Asterd staan toch wel leuke huizen voor onder de NHG grens?

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:15:
Daarnaast: wordt je misschien serieuzer genomen door een verkoper/verkoopmakelaar als je een aankoopmakelaar mee neemt? Ik kan mij best voorstellen dat je dan wel een streepje voor krijgt omdat het voor hun dan wat serieuzer/makkelijker oogt dan een particulier die zelf alles moet regelen.
Dat zal afhankelijk zijn van de markt.

Om een voorbeeld te geven: zelf heb ik wel een aankoopmakelaar in de arm genomen, omdat de Rotterdamse markt momenteel in veel wijken erg overspannen is. Bij een bezichtiging afgelopen dinsdag stonden wij met nog 5 andere stelletjes naar elkaar te koekeloeren; en allemaal hebben ze een groot budget en willen ze dat huis héél erg graag. Dan scheelt het enorm als je een aankoopmakelaar hebt, die, in mijn geval, de verkoopmakelaar goed kent, daardoor beter kan schakelen en vaak meer gedaan krijgt.

Natuurlijk kun je zeggen 'een bod is een bod en wat een makelaar kan, kan ik ook' maar in de praktijk is het gewoon zo dat een goede onderlinge verstandhouding als smeerolie kan werken. Een makelaar zal eerder luisteren naar een bevriende vakgenoot waar hij in de toekomst ook weer business van kan krijgen, dan naar een anonieme bieder die hem niets zegt.

• StealthyPeanut
degroot schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:38:
Zoals gezegd in PM , je kan Kesteren echt beter vermijden.
Heb nu 7 jaar in de HB gewoond , maar heb die wijk echt niet vooruit zien gaan.

In Kroeten / Asterd staan toch wel leuke huizen voor onder de NHG grens?
Was net bezig met typen naar je >:) .

Dat we gaan kijken wil niet zeggen dat we het doen. Maar ik wil het zelf inschatten en beoordelen en er ook een gevoel bij krijgen. Er zitten slechte stukken tussen, zeker richting het zuiden en tegen Gageldonk aan. Maar het loopt een stuk verder door tot de Muizenberg. Wil niet direct zeggen dat we het kopen :+ .

We komen nu van een tussenwoning af met een kleine tuin. We willen er wel wat op vooruit gaan qua comfort. Dus liefst aan 1 kant vrij met een redelijke tuin, zonder inkijk van alle kanten. Dat is moeilijk te vinden natuurlijk, maar er hebben er redelijk wat opgestaan. Daar waren we te laat mee.

Geduld hebben lijkt voor nu het devies :>

• ShadowLord
Rmg schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:56:
[...]

Waarde voor een aankoopmakelaar zit m.i vooral in:
* Hij eerder weet wat op funda komt dan jij en een groter netwerk heeft om nieuwe huizen te vinden.
* Weet vaak veel over de regio/wijk waar hij actief is
* Ziet waarschijnlijk op eerste gezicht eerder gebreken aan een huis dan jullie
* Kan misschien iets beter onderhandelen.
Toevoeging op die lijst:
* De aankoopmakelaar weet wat de 'echte' waarde van de woning is en of je dus een koopje hebt of een veel te duur huis. Dit is zeker handig als je zelf geen idee hebt hoe je kan bepalen of de vraagprijs wel realistisch is.
* Een aankoopmakelaar bied een stuk meer gemak. Hij regelt de technische details (zoeken, bieden), jij hoeft alleen maar aan te geven wat je zoekt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een bezichtiging gepland voor woensdag voor een huis dat mij in eerste instantie direct aansprak. Hoorde van de makelaar wel dat er al wat bezichtigingen staan. In hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. De weinige huizen die in onze prijsklasse (450.000 tot 600.000) te vinden zijn en aan onze eisen voldoen gaan redelijk vlot dus het kan prima kloppen.

Ik hoop dat deze woning bij ons beiden in de smaak valt, afgaande op de foto's en de ruimte om het huis heen ziet het er in eerste instantie wel goed uit. Echter wel aan de bovenkant van ons budget helaas dus dan moet er verder niks aan gedaan hoeven worden.

We merken wel dat we echt rondom Utrecht willen blijven wonen en dan het liefst tussen de A2 en de A12 dus omgeving Vleuten, De Meern en Leidsche Rijn. Deze omgeving past goed bij ons en ligt heerlijk centraal. Echter ruime woningen met een goede ligging zijn erg schaars. Vaak kom je toch uit op een van de volgende minpunten:
- Amper parkeermogelijkheden
- Verscholen in een drukke woonwijk
- Kleine tuin of tuin met veel inkijk van andere woningen
- Tussenwoning
- Verouderd, veel renovatie nodig

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 21-04-2017 15:40 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 13:46
hoofdprijs gebied Tsurany :(
En gebied wat nog wel voller gebouwd gaat worden dan het al is, richting Harmelen wemelt het van de hijkranen en werkverkeer. Ook onder de A12 naar Achthoven/ Ijsselstein enzo. Wordt een heule grote nieuwbouw stad zo :)

[ Voor 79% gewijzigd door Bockelaar op 21-04-2017 17:15 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Grappig hoe referentiekader werkt. Ik woon in Utrecht zelf (2e daalsebuurt eo) en zie die driehoek als de plek waar je voor 3,5 ton wel een ruime woning kan krijgen.

Referentiekader voor ruime woning is ook anders :.P. Ik woon nu op 80m2 :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

JvS schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:20:
Grappig hoe referentiekader werkt. Ik woon in Utrecht zelf (2e daalsebuurt eo) en zie die driehoek als de plek waar je voor 3,5 ton wel een ruime woning kan krijgen.

Referentiekader voor ruime woning is ook anders :.P. Ik woon nu op 80m2 :)
Je kan prima een ruime woning krijgen, echter voldoet die omgeving dan vaak aan geen van onze wensen. Vaak zijn het woningen die veel te dicht op elkaar gebouwd zijn, te weinig buiten ruimte hebben en vaak heb je in die wijken aardig wat parkeerproblemen.

Wij hoeven ook geen groot huis te hebben. We wonen nu in ~80m2 verdeeld over twee verdiepingen in die driehoek, dat past al is het wel krap qua opbergruimte. Begane grond is een woonkamer met open keuken, boven dan twee slaapkamers, badkamer en washok. Alleen qua ligging is het vrij uniek aangezien we in een ruim opgezet hofje wonen met genoeg aandacht voor parkeerplekken. En we wonen op de hoek met een groen uitzicht vanuit de woonkamer.

Als ik 140m2 kan krijgen (extra slaapkamer, bijkeuken/garage en grotere woonkamer) met een grotere tuin en een vergelijkbare ligging ben ik blij, dat lukt echter niet zonder flink in prijs te stijgen. En dan moet je ook nog goed zoeken.

Neem bijvoorbeeld dit huis: http://www.funda.nl/koop/...7868-triumphperenlaan-23/
Een prima huis maar zit midden in een drukke woonwijk waardoor ik een erg opgesloten gevoel krijg.

Of dit huis: http://www.funda.nl/koop/...88-agaatvlindersingel-95/
De buitenruimte ziet er goed uit, lekker ruim. Ook van binnen lijkt het prima. We zijn even langs gereden en dan zie je dat het echt ingebouwd is met amper parkeerplek aan het eind van een doodlopende straat vol met auto's.

Deze hebben we tijdens de openhuizendag bezocht: http://www.funda.nl/koop/...-49198640-mauritslaan-25/
Een aardig huis maar de achtertuin is voor ons veel te klein terwijl het huis enorm veel kamers heeft waar we totaal geen behoefte aan hebben.

Je merkt dat de regio echt gericht is op mensen zonder kinderen die in appartementen kunnen wonen en gezinnen met kinderen die een zo groot mogelijk vloeroppervlakte nodig hebben. Alles dicht op elkaar om maar zo goedkoop mogelijk dat vloeroppervlakte te maximeren.

Wij willen een huis die eigenlijk niet bij de regio past maar wel in de regio staat :+
Bockelaar schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:12:
hoofdprijs gebied Tsurany :(
En gebied wat nog wel voller gebouwd gaat worden dan het al is, richting Harmelen wemelt het van de hijkranen en werkverkeer. Ook onder de A12 naar Achthoven/ Ijsselstein enzo. Wordt een heule grote nieuwbouw stad zo :)
Jup ik weet het, we wonen er helaas nu al en vinden de locatie eigenlijk perfect. Helaas de rest van Nederland ook aan de prijzen te zien. Onder de A12 levert al snel een veel grotere reistijd op naar werk, dat is zo jammer.

Pagina: 1 ... 41 ... 368 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7