Pietervs schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Ik heb zeker 4 keer de vraag gesteld: "hebben jullie nu alles? Kan het naar de hypotheekverstrekker?" En iedere keer kwamen er weer aanvullende vragen. Niet dat de situatie zo bijzonder was, heb er over getwijfeld of ik niet zelf de zaken zou regelen, maar wel omdat de hypotheekadviseur blijkbaar keer op de keer de bal liet vallen. Dus ja, enige frustratie aan mijn kant is er wel...
Hmm ja ik was er natuurlijk niet bij! Zie nu trouwens dat ik het via een andere tent heb gedaan.
[...]
***members only***
Wat @
GoldenSample zegt klopt: als je geen gekke dingen hebt (inkomen is duidelijk, hypotheekbedrag ook, geen gekke bedingen of extra posten die je mee wil financieren) kun je het zelf.
Zelfs dat valt nog best wel mee, afhankelijk van wat je nodig hebt. Ik heb een bouwdepot van 20k = bijna 15% er bij zitten voor de afwerking van een casco opgeleverd renovatieproject.
bvbal79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:13:
Waarom inderdaad dat moeilijk doen om euro's voor de hypotheekadviseur.
1. Het is aftrekbaar
2. Je financieert het bij je hypotheek. Als je je hypotheek even terugrekent en hoeveel je extra op de koopsom kwijt (ondanks de HRA) bent schrik je je ook rot (heb ik laatst gedaan

)
Ik snap niet waarom je zou betalen als de toegevoegde waarde erg klein is. Dat verschilt per persoon maar bij mij had het me misschien 4 uur 'werk' bespaard.
Wil sowieso precies weten waaraan ik een paar ton ga uitgeven en hoe ik dat financier. Ik vind het ook zo schokkend dat er mensen zijn die geschokt zijn als ze zien wat die hypotheek ze kost in 30jaar. Die 1000-1500 euro netto kosten aan z'n adviseur, daar moet ik +/- een halve maand voor werken. En om het over te houden nog langer voor sparen.
Idem dito met een notaris. Door eerst een offerte online aan te vragen bij de project notaris heb ik 350 euro bespaard op het passeren van m'n hypotheek. Ik verdien het niet in 5 minuten offerte aanvragen, 10 minuten mail tikken en nog 10 minuten bellen.
Ja je krijgt wel een stotterend notarisklerkje aan de lijn die ziet dat je hem een paar 100 euro marge door de neus boord maar dan hoef je alsnog geen medelijden te hebben.
Je wilt niet weten hoe smerig die wereld in elkaar zit. Verkoop makelaars die, voor een knappe envelop, direct vertellen wat de situatie van de verkoper is en voor welk bot ze nog net kunnen verkopen. En nee dat was er niet 1
[
Voor 8% gewijzigd door
GoldenSample op 09-03-2017 18:53
]