964C2 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:16:
[...]
Je schreef dat de rekening van het hoveniersbedrijf voor een bedrag van € 1400 stuurde voor inzet van 5 werkdagen van de hoveniers.
Van dit bedrag moet de hovenier BTW afdragen, zijn werknemers een bruto salaris uitbetalen en ook sociale lasten en pensioenpremies betalen.
Verder moeten ook de bedrijfsmiddelen (gereedschap, maaiers, busje en brandstof) betaald worden.
En daarnaast nog een winstmarge voor continuïteit en ondernemersrisico.
Je vergelijking met € 35 per uur netto gaat dus hartstikke mank.
Oke laat ik het iets verduidelijken. Ik had verwacht dat de tuinman 2-3x per jaar de zware werkzaamheden zou doen, dus grote heggen snoeien a ongeveer een halve dag met 1 of 2 man. Zoals hij bij de meeste buren doet. Het makkelijke werk zouden we dan zelf doen.
Wat ik niet wist is dat de vorige bewoner echt helemaal niks zelf deed in de tuin, hij liet alles over aan de tuinman.
Had dus eerst na moeten gaan wat hij voorheen precies deed , dan had ik m een andere opdracht gegeven

. Andersom had de tuinman misschien kunnen aangeven dat hij gewend is bij de vorige eigenaar 40u bezig te zijn - per kwartaal.
Hebben uiteindelijk wel alles betaald verder hoor

.
Wat de tuinman er verder aan over houdt zijn niet mijn zaken, ben het met je eens dat het krap is .
[
Voor 4% gewijzigd door
Sport_Life op 29-07-2024 14:57
]