Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 367 Laatste
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

het is vooral van belang of op het moment van finale toetsing van de nieuwe hypotheek de oude woning als verkocht mag worden beschouwd (de einddatum ontbinding ivm financiering van die kopers is verstreken) en of daar nog verlichtingen uit volgen (restschuld bv)

dan is dit nog bij elke verstrekker weer anders hoe ze er precies mee omgaan

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
.

[ Voor 105% gewijzigd door fredkroket op 05-02-2017 09:52 ]

• fredkroket
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:32:
Dat is wel de standaard situatie van 'koehandel' en dan maakt het inderdaad uit hoe laag je zelf begint.

In de huidige markt is het maar de vraag of dat zo vaak voorkomt.

Ik woon zelf in Rotterdam en kan je melden dat in de populaire wijken/straten (Blijdorp/Statensingel, Oude en Nieuwe Westen met zijn mooie lanen, Centrum, etc.) je gewoon een bod moet doen van de vraagprijs of hoger en dan maar hopen dat je er überhaupt tussenkomt. Ik heb al meegemaakt dat je bij een bezichtiging de vraag krijgt van de rondleidend makelaar of je een bod wilt uitbrengen, en zoja of je dan een financieringsvoorbehoud gaat maken, en als je dat doet, kun je meteen opflikkeren.
Mijn broer heeft vorig jaar in Zaandam een (nieuw) huis gekocht (was opgekocht voor de verhuur, maar is uiteindelijk naar 2 jaar leegstand toch weer doorverkocht). Daar moesten ze inderdaad overbieden, ze zijn het geworden terwijl ze niet het hoogste bod hadden en toch ontbindende voorwaarden hadden.

Uiteindelijk waren er hogere biedingen zonder ontbindende voorwaarden, maar dat waren vaak mensen mèt een koophuis dat ze nog kwijt moesten. Mijn broer huurde en daar zag de verkopende makelaar toch sneller de munten klaarliggen dan bij een ander.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 07:14
Toch wel blij dat ik in het Oosten woon als ik vergelijk wat je voor 2 ton hier koopt en voor 2 ton in regio randstad :p

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04:
Toch wel blij dat ik in het Oosten woon als ik vergelijk wat je voor 2 ton hier koopt en voor 2 ton in regio randstad :p
Ik zit zelf te kijken om iets anders te kopen en dan het liefst een vrijstaand huis in provincie Utrecht. Maar zelfs met ons redelijke budget is het onmogelijk iets te krijgen wat een aardig formaat heeft (3 slaapkamers + bijkeuken), leuk stukje grond voor een tuin en niet te ver van een snelweg af. De meeste huizen zijn of redelijk gedateerd of zijn wel vrijstaand maar staan pal achter een appartementencomplex of staan alsnog in een vrij drukke straat waardoor je het vrijstaande gevoel niet hebt.

Ga je kijken naar het oosten of het noorden dan koop je voor hetzelfde budget al snel een leuk, goed onderhouden huis met minimaal een 1000 vierkante meter aan grond erbij.

Maar ja, ik moet wel naar mijn werk kunnen zonder uren onderweg te zijn.

Een goed voorbeeld van hoe foto's een vertekend beeld kunnen geven:
http://www.funda.nl/koop/...954969-schoudermantel-31/

Scroll maar eens omlaag naar de kaart en pak dan de streetview. Dat is toch wat anders dan wat je zou verwachten op basis van de eerste foto :+

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 07-02-2017 14:46 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Piet_Piraat7
Tsurany schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Scroll maar eens omlaag naar de kaart en pak dan de streetview. Dat is toch wat anders dan wat je zou verwachten op basis van de eerste foto :+
Haha tering idd zeg, foto's weten ze altijd goed te maken

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:26:
[...]

Haha tering idd zeg, foto's weten ze altijd goed te maken
Net als deze: http://www.funda.nl/koop/vianen/huis-47073110-achterkade-17/

Op de foto's lijkt het heel landelijk maar het ligt pal naast de snelweg waardoor je die constant kan horen. Kwamen we pas achter toen we er langs reden :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Piet_Piraat7
Tsurany schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Net als deze: http://www.funda.nl/koop/vianen/huis-47073110-achterkade-17/

Op de foto's lijkt het heel landelijk maar het ligt pal naast de snelweg waardoor je die constant kan horen. Kwamen we pas achter toen we er langs reden :o
Kom dan gewoon met je budget in het Oosten aan de bosrand wonen ;)
http://www.funda.nl/koop/...-gravin-van-burenlaan-19/

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:33:
[...]

Enkele reis naar kantoor: 132 kilometer.

Dat gaat hem niet worden.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54

Kju

En voor dát geld kan je in Randstad heus wel vrijstaand wonen..

PSN: Kjujay

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:13:
En voor dát geld kan je in Randstad heus wel vrijstaand wonen..
Dat kan wel, maar toch merk ik dat vaak dezelfde minputen naar voren komen:
- Ver van snelwegen
- Midden in woonwijken waardoor het alsnog druk aanvoelt
- Verouderd huis
- Weinig grond

Er is wel aanbod, maar niet veel.

• Kju

Kju

Het ligt er aan waar je zoekt en wat jij ver van de snelweg zou vinden maar in de regio Den Haag is het toch echt wel te doen en dan gewoon recent gebouwd

Snelle search: klik

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mag je hier ook wensenlijsten + budget neerpleuren en andere mensen laten zoeken? :+

Ik zit nu al maanden lang te zoeken en ik kom maar niks tegen waarbij ik denk: "Daar wil ik wonen!" Let wel, regio Amsterdam. Liefst niet in Amsterdam, is te duur. Dan kom je snel uit in Zaandam of Muiden of Nieuw-Vennep.

Morgen eerst met een makelaar een profiel opstellen en financieel bekijken wat mogelijk is. Maar ik heb nog steeds niets gevonden waar ik zou willen wonen. Begin mij af te vragen of ik niet gewoon moet beslissen reistijd naar werk voor lief te nemen (momenteel 40 tot 60 minuten enkele reis deur tot deur) en in het oosten van 't land moet gaan wonen.

Of gewoon blijven huren zoals ik nu doe. Daar ben ik op zich best happy.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Kju schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:07:
Het ligt er aan waar je zoekt en wat jij ver van de snelweg zou vinden maar in de regio Den Haag is het toch echt wel te doen en dan gewoon recent gebouwd

Recent gebouwd als in Ypenburg en Wateringseveld. Als je 500K kan stukslaan, zou ik dat niet in die wijken doen. Loop een rondje door zo'n winkelcentrum daar en je bent genezen.

• Kju

Kju

De villa's staat niet in de winkelcentra. Drukte en hangjongeren zijn niet alleen in Ypenburg :P Daarnaast zou ik je toch aanraden om eens een keer te wandelen in Bosweide of Brassershout en me dan te vertellen hoe vervelend het daar is om te wonen ;)

• Pierre Sec
Kju schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:24:
De villa's staat niet in de winkelcentra. Drukte en hangjongeren zijn niet alleen in Ypenburg :P Daarnaast zou ik je toch aanraden om eens een keer te wandelen in Bosweide of Brassershout en me dan te vertellen hoe vervelend het daar is om te wonen ;)
Toevallig heb ik eind vorig jaar met dit budget een huis gezocht en gevonden. Een van de adressen in mijn lijstje bezichtingen was Bosweide. Die straten zelf zijn niet heel onaardig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Je moet ook ergens je boodschappen doen, naar zwembaden en scholen met de kinderen. Echt mega veel huis voor je geld, maar dat is natuurlijk niet zonder reden. Ik ben nog elke dag blij dat ik bedankt heb voor Ypenburg.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Skidmarks schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Dat was de directeur van de lokale vestiging van de Hypotheker, daar betaal je dan € 3.000,- advieskosten voor. 😱

Ik heb een mail terug ontvangen waarin hij toegeeft dat hij een denkfout maakte. Hij beweert dat dat komt omdat de meeste mensen wel de k.k. willen meefinancieren en dan is 233 de max koopsom. Wij betalen de k.k. zelf dus is 245 de max.

Ik begrijp dat echter niet je kan toch nooit met nhg 6% k.k. meefinancieren? Dat is max 1%. Of ligt het er nog aan of je starter zoals wij of doorstromer bent?
Snel weg wezen wat een geld ik heb ook 3000 betaald maar dat was voor een hele complexe ZZP-er aanvraag met maar 1 jaar op de teller, met restschuld en alles moet gefinancierd worden geen eigen geld veel moeilijker komt het niet. De hoeveelheid document die daar voor nodig waren 8)7 8)7 Er zijn vast betere en goedkopere oplossingen dan de Hypotheker. (tevens erg slechte ervaringen met ze gehad in het verleden)

Verder weet ik te kort over de NHG.

• Kju

Kju

Pierre Sec schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Toevallig heb ik eind vorig jaar met dit budget een huis gezocht en gevonden. Een van de adressen in mijn lijstje bezichtingen was Bosweide. Die straten zelf zijn niet heel onaardig, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Je moet ook ergens je boodschappen doen, naar zwembaden en scholen met de kinderen. Echt mega veel huis voor je geld, maar dat is natuurlijk niet zonder reden. Ik ben nog elke dag blij dat ik bedankt heb voor Ypenburg.
In die prijsklasse moet je, zeker op dit moment, niet verwachten dat je een vrijstaande woning van na 2000 zal vinden in het Belgisch Park, Statenkwartier, Archipelbuurt etc.
De één is wat makkelijker met praktische zaken dan de ander maar ik vind dat je voor die prijs aardig wat kan krijgen als je bereid bent om concessies te doen. Als dat betekent dat je in Nootdorp boodschappen moet doen (en dat is maar 5 minuten rijden) en de kinderen op 10 in plaats van 5 minuten lopen op school zitten valt het wel reuze mee als de directe omgeving gewoon prima is.
Maar toch fijn dat je een woning naar je zin hebt gevonden en dan binnen je prijsklasse. Dat is voor velen op dit moment niet of niet meer haalbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Kju op 07-02-2017 13:58 ]

• MeZZiN
[...]

Mooi he hoe foto's over kunnen komen. In onze zoektocht ook te veel gezien wat niet overeen kwam met de foto's.

Maar als je iets zoekt wat betaalbaar is in de kop van noord holland is veel moois te koop voor nette prijzen. Rit naar Amsterdam is rond de 40-50 minuten (binnenstad Amsterdam).

Ik wilde ook dichter bij Amsterdam gaan wonen alleen iets te gewend geraakt aan de rust in de kop dus uiteindelijk een mooie woning van 109 jaar oud gekocht helemaal perfect en 50 mins vanaf amsterdam prima te doen dus. en voor de prijs konden we het niet laten. 8)

Maar maak eens een gebied op de kaart met je maximale reistijd (trein of auto of motor) en dan weet je waar je het in kan zoeken. Als het daar niet is misschien de eisen naar beneden of het gebied vergroten.

• Pierre Sec
Kju schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:57:
[...]

In die prijsklasse moet je, zeker op dit moment, niet verwachten dat je een vrijstaande woning van na 2000 zal vinden in het Belgisch Park, Statenkwartier, Archipelbuurt etc.
De één is wat makkelijker met praktische zaken dan de ander maar ik vind dat je voor die prijs aardig wat kan krijgen als je bereid bent om concessies te doen. Als dat betekent dat je in Nootdorp boodschappen moet doen (en dat is maar 5 minuten rijden) en de kinderen op 10 in plaats van 5 minuten lopen op school zitten valt het wel reuze mee als de directe omgeving gewoon prima is.
Maar toch fijn dat je een woning naar je zin hebt gevonden en dan binnen je prijsklasse. Dat is voor velen op dit moment niet of niet meer haalbaar.
Dat klopt. Ik heb nu genoegen genomen met een 3-onder-1-kap jaren 30 woning in Voorburg. Dat is een consessie die ik heb gedaan t.o.v. vrijstaand wonen. Het is waar je prioriteiten liggen, en die van mij liggen vooral bij de omgeving en mensen in buurt. En ik ben heel blij dat dit gelukt is. Het was geen eenvoudige afweging. Gelukkig had mijn vriendin een sterke voorkeur, dat scheelde keuzestress :-)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:07:

In de regio Den Haag is het wellicht beter te doen, ik woon echter liever in de provincie Utrecht ivm vrienden en familie in de buurt. En zodra je minimaal 4 kamers wilt (3 slaapkamers en woonkamer), maximaal 600.000 euro kwijt wilt zijn en een redelijke tuin wilt is het aantal al een stuk minder. Het is niet onmogelijk maar wel erg lastig.
MeZZiN schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Mooi he hoe foto's over kunnen komen. In onze zoektocht ook te veel gezien wat niet overeen kwam met de foto's.

Maar als je iets zoekt wat betaalbaar is in de kop van noord holland is veel moois te koop voor nette prijzen. Rit naar Amsterdam is rond de 40-50 minuten (binnenstad Amsterdam).

Ik wilde ook dichter bij Amsterdam gaan wonen alleen iets te gewend geraakt aan de rust in de kop dus uiteindelijk een mooie woning van 109 jaar oud gekocht helemaal perfect en 50 mins vanaf amsterdam prima te doen dus. en voor de prijs konden we het niet laten. 8)

Maar maak eens een gebied op de kaart met je maximale reistijd (trein of auto of motor) en dan weet je waar je het in kan zoeken. Als het daar niet is misschien de eisen naar beneden of het gebied vergroten.
Ik moet in de gehele randstad zijn. Dus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en alles daaromheen. Kaartje hebben we al gemaakt in gedachten. Maar we hoeven niet perse te verhuizen dus we wachten net zo lang tot iets komt wat naar onze wens is, die luxe hebben we wel.

We wonen nu in een kleine hoekwoning (2 slaapkamers) in Terwijde. Wel een zeer rustig plantsoen, veel groen en vlak bij het Maxima park. Maximaal 5 minuten van de A2 af dus ideaal. We willen eigenlijk diezelfde hoeveelheid groen en dezelfde rust in onze nieuwe omgeving terwijl we niet op voorzieningen inleveren. En daar kunnen we prima een paar jaar op wachten hoor :)

Het punt is meer dat in het oosten en noorden van het land honderden woningen zijn die perfect bij ons passen terwijl het in de randstad echt reteduur is. Doe je niks aan, wel jammer.

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 12:07
[...]
Ga je kijken naar het oosten of het noorden dan koop je voor hetzelfde budget al snel een leuk, goed onderhouden huis met minimaal een vierkante kilometer aan grond erbij.
Ik neem aan dat je 1000m2 bedoeld. Huizen met 100 hectare grond zijn ook in het oosten of noorden geen koopje...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

timag schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Ik neem aan dat je 1000m2 bedoeld. Huizen met 100 hectare grond zijn ook in het oosten of noorden geen koopje...
Yes, ik ging even full retard :o

• MeZZiN
Tsurany schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:31:
[...]

In de regio Den Haag is het wellicht beter te doen, ik woon echter liever in de provincie Utrecht ivm vrienden en familie in de buurt. En zodra je minimaal 4 kamers wilt (3 slaapkamers en woonkamer), maximaal 600.000 euro kwijt wilt zijn en een redelijke tuin wilt is het aantal al een stuk minder. Het is niet onmogelijk maar wel erg lastig.

[...]

Ik moet in de gehele randstad zijn. Dus Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en alles daaromheen. Kaartje hebben we al gemaakt in gedachten. Maar we hoeven niet perse te verhuizen dus we wachten net zo lang tot iets komt wat naar onze wens is, die luxe hebben we wel.

We wonen nu in een kleine hoekwoning (2 slaapkamers) in Terwijde. Wel een zeer rustig plantsoen, veel groen en vlak bij het Maxima park. Maximaal 5 minuten van de A2 af dus ideaal. We willen eigenlijk diezelfde hoeveelheid groen en dezelfde rust in onze nieuwe omgeving terwijl we niet op voorzieningen inleveren. En daar kunnen we prima een paar jaar op wachten hoor :)

Het punt is meer dat in het oosten en noorden van het land honderden woningen zijn die perfect bij ons passen terwijl het in de randstad echt reteduur is. Doe je niks aan, wel jammer.
Dus eigenlijk no rush maar goed het wordt wel alleen maar duurder. We hebben zelf wel gekeken in dorpen rond Amsterdam (warder oosthuizen etc) daar is veel leuks te koop voor een nette prijs (niet zo goed als in de kop) maar netjes. En voor 600k kom je echt wel aan je trekken met veel ruimte om heen. Als je hoger zoekt in Noord Holland kom je een stuk lager uit maar tja dan die reistijd wordt een dingetje. Je moet wel een keuze maken of je in de stad wilt of niet zo niet dan is er heel veel te koop dat vlak bij de stad is. (max half uurtje)

Maar waarom niet verder weg. Een woning voor 200k minder. Met dat prijs verschil kan je een stuk minder uren draaien zonder er last van te hebben. Kan je bijna 5-10 uur minder werken in de week. En nog goedkoper uit zijn. Even een grove schatting lost je reis probleem een beetje op. Wij hebben voor onder de 400k gekocht met een 1600 m2 grond en groot vrijstaand goed onderhouden huis. Met een waanzinnig uitzicht over de polder / boeren land. Maar goed er weegt een hoop meer mee dan alleen afstand + prijs maar gewoon een wild idee. Zo zijn wij op onze keuze gekomen door wilde ideeën te hebben veel proberen kijken kom je veel sneller op wat je echt wilt.
timag schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Een hectare landbouw grond kost nog steeds 50k en dan moet je wel iets van koeien houden of iets met landbouw doen. en voor bouw grond 3x nog steeds stukken goedkoper dan in de randstad.

[ Voor 7% gewijzigd door MeZZiN op 07-02-2017 15:18 ]

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:46
Al een poosje aan het meelezen maar nu eindelijk serieus zelf aan het kijken voor een ander huis. Hebben een hoekwoning gevonden welke sinds 3 maanden te koop staat voor 214.500. Moet wel nog wat dingen aan gedaan worden, keuken is wat ouder maar nog wel te doen voor een jaar of wat. Ook qua afwerking is nog wat eer te behalen, de voegen van de zijkant zijn aan vervanging toe en de cv ketel moet vervangen worden. Eerste bod gedaan van 192 en een tegenbod gehad van 210. Vinden het huis max 205 waard, maar alles wat minder is, is mooi mee genomen. Vergelijkbaar huis in dezelfde straat met een betere afwerking is in mei 2016 voor 190 verkocht (toevallig heeft een collega deze gekocht). De makelaar gaf aan dat de huidige bewoners graag een eigen huis willen bouwen maar niet op welke termijn. Via het kadaster heb ik ook kunnen vinden dat ze het huis al langer dan 20 jaar in bezit hebben, dus mijn verwachting is niet dat het onder water staat. Mijn plan is nu met een tegenbod van 198 te komen en te hopen dat ze hier in mee willen gaan. Wel spannend allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door lookslikeyou op 07-02-2017 22:15 ]

• fredkroket
  • Niet online
lookslikeyou schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:14:
Al een poosje aan het meelezen maar nu eindelijk serieus zelf aan het kijken voor een ander huis. Hebben een hoekwoning gevonden welke sinds 3 maanden te koop staat voor 214.500. Moet wel nog wat dingen aan gedaan worden, keuken is wat ouder maar nog wel te doen voor een jaar of wat. Ook qua afwerking is nog wat eer te behalen, de voegen van de zijkant zijn aan vervanging toe en de cv ketel moet vervangen worden. Eerste bod gedaan van 192 en een tegenbod gehad van 210. Vinden het huis max 205 waard, maar alles wat minder is, is mooi mee genomen. Vergelijkbaar huis in dezelfde straat met een betere afwerking is in mei 2016 voor 190 verkocht (toevallig heeft een collega deze gekocht). De makelaar gaf aan dat de huidige bewoners graag een eigen huis willen bouwen maar niet op welke termijn. Via het kadaster heb ik ook kunnen vinden dat ze het huis al langer dan 20 jaar in bezit hebben, dus mijn verwachting is niet dat het onder water staat. Mijn plan is nu met een tegenbod van 198 te komen en te hopen dat ze hier in mee willen gaan. Wel spannend allemaal.
Afhankelijk van het gebied waar je zit, is 198K nu te vergelijken met 190K vorig jaar mei.
Je zou hier eens kunnen kijken: https://www.berekenhet.nl...waarde-huizenprijzen.html

Aan de andere kant; blijft lastig. Soms houden mensen vast aan hun onrealistisch hoge vraagprijs, soms heb je mensen die 1-2-3 van hun huis af willen en het voor een prikkie wegdoen (opkoper of eerste bieder).

Voor jezelf blijft natuurlijk de vraag of je voor een paar euro per maand (dat het je extra zou kosten) het huis had willen laten schieten. Of je moet het cash afrekenen, dan voel je het wat meer.

• Kju

Kju

http://woningindexcalculator.nl/

Ik zeg er alleen wel bij: indexeren is niet betrouwbaar en moet je alleen gebruiken als je geen goede referenties voorhanden hebt. Prijswijzigingen in een buurt kunnen op straatniveau verschillen.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-11 10:07
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:33:
[...]

Als ik dit soort dingen zie dan krijg ik steeds meer het gevoel dat ik die kant ook op wil. Woon nu 12 jaar in Amsterdam maar krijg steeds meer behoefte aan geen buren en meer groen. Aangezien ik in de IT werk kan ik prima af en toe thuis werken. Die kant gaat het toch wel op met het nieuwe werken. Zoiets als dit is voor mij als een vakantiehuis, mooie omgeving!

Verwijderd

Ik zou ook wel in het oosten willen wonen (daar kom ik vandaan en daar heb ik een emotionele band mee) maar het werk is daar gewoon vrijwel non-existent (advocatuur).

Nu vind ik het op zich geen probleem om in de stad te wonen, want met een hoekwoning ben ik ook wel tevreden. Het hoeft echt niet vrijstaand te zijn. Maar je krijgt wel tranen in je ogen als je de criteria waarmee je in de Randstad zoekt, op Funda invult voor plaatsen als Apeldoorn of - nog verder - Enschede...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:18:
Maar je krijgt wel tranen in je ogen als je de criteria waarmee je in de Randstad zoekt, op Funda invult voor plaatsen als Apeldoorn of - nog verder - Enschede...
Moet je dat andersom eens proberen :+
Mn vriendin en ik zijn 5KM buiten Zwolle gaan wonen, omdat we in Zwolle niet goed konden slagen. €325K voor prima onderhouden vrijstaand, 200m2 woonoppervlak en 550m2 grond. Als je die zoekwaarden in Funda invoert bij een plaats in het westen, dan trek je helemaal wit weg :D

Verwijderd

In Zwolle zelf lukt dat ook niet inderdaad :)

Voor 325k heb je in Rotterdam, waar ik woon, alleen een appartement. Heel simpel. Wil je voor dat geld een heel huis, dan moet je hetzij naar een enorme shitbuurt, hetzij naar de vinexgebieden rondom de stad...en dan heb je echt geen 200m2 woonoppervlak en 550m2 grond.

Ik kijk zelf in Rotterdam en in Dordrecht met redelijk simpele criteria: vooroorlogs, max. 500k, goed afgewerkt, leuke buurt (lees: geen buitenwijk) en een redelijke tuin. Vrijstaand of zelfs een hoekwoning hoeft niet. Maar het is vrijwel onmogelijk. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 11:30 ]

• Raymond
Ik moet erbij zeggen dat we niet op zoek waren naar zo'n groot vrijstaand huis. Maar we wilden max €350K besteden en in Zwolle betekende dat automatisch een huis waarop we op een bepaald aspect moesten inleveren. We wilden geen tussenwoning, verder was alles prima (hoek, twee-onder-een-kap of vrijstaand), beetje ruimte binnen en een redelijke (300m2+) perceeloppervlakte. Dan kwamen we in Zwolle ook in een rotwijk of bij een slecht huis uit. En de huizen die te koop kwamen, werden practisch bij opbod verkocht.

Toen het zoekcirkeltje uitgebreid naar 10minuten buiten Zwolle en toen bleek dat we de helft meer huis konden krijgen, of een derde op de kosten konden besparen. We hebben een beetje de gulden middenweg gekozen :)

• Kju

Kju

Je kan in de Randstad heus wel bouwkavels vinden en gewoon gaan bouwen als je niets naar je zin kan vinden qua bestaande bouw. Steeds meer gemeenten die grond af willen stoten, kwestie van goed zoeken. Goedkoop is het niet, in de binnenstad zeker niet, maar inclusief woning op 500k moet echt wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 11:58 ]

Verwijderd

Ja, maar ik wil per se een bestaande, vooroorlogse wijk en -woning :)

• Kju

Kju

Het moet pers sé ook een slecht geisoleerde jaren 30 woning zijn of mag het ook recent gebouwd in jaren 30 stijl zijn?

Want dan hou ik een oogje in het zeil :P

[ Voor 20% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 12:05 ]

Verwijderd

Nee, geen jaren '30. Liever nog een stuk ouder, eind 19e eeuw bij voorkeur.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:58:
Je kan in de Randstad heus wel bouwkavels vinden en gewoon gaan bouwen als je niets naar je zin kan vinden qua bestaande bouw. Steeds meer gemeenten die grond af willen stoten, kwestie van goed zoeken. Goedkoop is het niet, in de binnenstad zeker niet, maar inclusief woning op 500k moet echt wel lukken.
Heb je toevallig ook wat tips om kavels te vinden? Want dat is voor mij ook zeker een optie.

• Kju

Kju

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:06:
Nee, geen jaren '30. Liever nog een stuk ouder, eind 19e eeuw bij voorkeur.
Ja dan zal het in de binnenstad wel moeilijk worden. Zijn omringende dorpen dan nog een optie. Je kijkt in Dordrecht maar als je bijvoorbeeld in Strijen gaat kijken zijn er ook mogelijkheden.

(ik zeg toevallig Strijen omdat ik net wat van een collega daar langs zag komen maar ik bedoel meer ieder willekeurig dorp)
Tsurany schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Heb je toevallig ook wat tips om kavels te vinden? Want dat is voor mij ook zeker een optie.
Moet op zich niet zo moeilijk zijn. Op Funda kan je zoeken op bouwgrond. Ik ken natuurlijk alleen m'n eigen gebied maar er zijn best veel gemeenten die daar duidelijk over zijn op hun website. In Den Haag kan je bijvoorbeeld hier kijken.
Ik wil wel zeggen, weet waar je aan begint, genoeg die zelf bouwen onderschatten ;)

Ik zie overigens wel vaker dat men, voornamelijk in een wat hogere prijsklasse bestaande bouw kiest alleen maar voor het perceel om vervolgens de woning deels of helemaal te slopen en nieuw te bouwen. M'n ouders wonen in het Molenlaankwartier in Rotterdam Hillergersberg en dan hou ik het daar ook af en toe in de gaten en ook daar zie ik dit regelmatig gebeuren.

Edit:
Het kan ook geen kwaad om buiten je comfort zone te gaan, zeker in deze tijd. Ik ging eind 2015 op zoek naar een appartement in Scheveningen met minimaal 2 eigen parkeerplaatsen en uitzicht op de duinen en kocht uiteindelijk een 2 onder 1 kapper in Nootdorp met een oprit voor twee auto's.

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 12:18 ]

Verwijderd

Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Ja dan zal het in de binnenstad wel moeilijk worden. Zijn omringende dorpen dan nog een optie. Je kijkt in Dordrecht maar als je bijvoorbeeld in Strijen gaat kijken zijn er ook mogelijkheden.

(ik zeg toevallig Strijen omdat ik net wat van een collega daar langs zag komen maar ik bedoel meer ieder willekeurig dorp)
Het is zeker moeilijk. In mijn budget zijn er genoeg huizen te vinden; ik kan vanmiddag een bod uitbrengen op een anonieme doos in Berkel en Rodenrijs of Pijnacker, en dan heb ik een nieuwe woning. Maar dat wil ik niet; ik wil het karakter van een stad ervaren, dan wel op zijn minst een 'volwassen' stadswijk met geschiedenis. Daarom kijk in in Rotterdam eigenlijk alleen in Hillegersberg-Noord en het Molenlaankwartier, en in Dordrecht vooral in de 19e eeuwse schil en rond Park Merwesteijn.

Mijn ideaal is overigens Molenlaankwartier: ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is om voor plusminus 475-500k een leuke ééngezinswoning aan, bijvoorbeeld, de Le Fèvre de Montignylaan te vinden. Maar het is wel met een vergrootglas zoeken.

Overigens sta ik op zich niet afwijzend tegenover nieuwbouw; ik ben niet ongevoelig voor het stookargument. Maar a) nieuwbouwwoningen hebben vaak zo'n tranentrekkend saai ontwerp en b) ze liggen vaak op onboeiende plekken. En in Rotterdam maken ze er tegenwoordig vaak zelfs een gewoonte van om nieuwbouwprojecten echt in shitwijken te bouwen; daar zit je dan met je 475.000 euro kostende nieuwbouwwoning, terwijl om je heen het percentage niet-westerse allochtonen de 80% benadert en je gewoon in een no-go area woont (bijv. alles in Nieuw-Crooswijk; of de Weg naar Kralingen, bij de Vlietlaan in Kralingen-West...daar laat ik mijn vriendin echt 's avonds niet alleen rondlopen).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 12:32 ]

• Kju

Kju

Maar wat trekt je dan aan de bestaande woningen in het Molenlaankwartier en Hillegersberg-Noord? Tenzij je het drievoudige hebt van wat nu je budget is en ik kijk naar wat er dan aan normale woningen staat word ik daar niet echt warm van.
Ik begrijp je argumenten verder wel maar ik wil gewoon snappen wat dan anders moet zijn aan het aanbod in die link hierboven.

Verwijderd

Ik vind het een fijne, rustige, oude wijk met sfeer en dicht genoeg bij het centrum om alles op de fiets te doen (mijn vriendin en ik rijden allebei geen auto). Het doet me gewoon heel erg aan vroeger denken. Dat vind ik fijn, ik ben een enorme nostalgicus.

:)

(En ik ben stiekem toch wel erg verknocht aan Rotterdam. Dat ik in Dordrecht kijk is puur uit nood geboren. Als zo'n soort huis http://www.funda.nl/koop/...s-49087392-molenlaan-276/ nu weer op de markt komt bied ik daar rustig de vraagprijs voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 12:42 ]

• Kju

Kju

Het is inderdaad net een dorp :+ Alleen vermoed ik dat je in de Le Fèvre de Montignylaan niet meer onder de 600k komen voor een vooroorlogse woning, tenzij je weer wel bereid bent genoegen te nemen met een woning uit de jaren vijftig of tachtig.

[ Voor 8% gewijzigd door Kju op 08-02-2017 12:55 ]

• Piet_Piraat7
Heeft er iemand ervaring met variabele bonussen en het aanvragen van een hypotheek? Ik werk in de detachering en bij inzet van een opdracht (altijd ingezet geweest) krijg ik zo'n 500 bruto extra per maand. Het scheelt nogal of ik dit wel of niet mag meerekenen van de bank.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Rmg

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:57:
Heeft er iemand ervaring met variabele bonussen en het aanvragen van een hypotheek? Ik werk in de detachering en bij inzet van een opdracht (altijd ingezet geweest) krijg ik zo'n 500 bruto extra per maand. Het scheelt nogal of ik dit wel of niet mag meerekenen van de bank.
Ligt er aan, wil je NHG? dan word het al iets lastiger.

En hoe hard jij kan maken dat de bonus structureel is, als het structureel is kan je proberen of je hypotheekverstrekker daar in mee wil gaan.

Verwijderd

Kju schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:55:
Het is inderdaad net een dorp :+ Alleen vermoed ik dat je in de Le Fèvre de Montignylaan niet meer onder de 600k komen voor een vooroorlogse woning, tenzij je weer wel bereid bent genoegen te nemen met een woning uit de jaren vijftig of tachtig.
Zijn de prijzen daar net zo erg gestegen als in het centrum? Ik had het idee dat het daar nog net wat minder de spuigaten uit loopt.

Je hebt gelijk gelijk dat de goedkope(re) woningen aan de L.F. de M. laan meestal jaren vijftig zijn -- maar dat zijn m.i. ook heel fraaie woningen, zeker als ze aan het begin van de jaren vijftig zijn gebouwd. Wat simpeler dan vooroorlogs, maar vaak mooie, understated elementen zoals gewelfde betonnen luifels of (inmiddels) groen koperen afdakjes.

Voordeel is ook dat die woningen soms al nét een spouw hebben die je vol kunt jetsen met isolatie.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 13:06 ]

• Pierre Sec
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:57:
Ikke. Aanvraag mee gedaan ook. Als je details wil, kan je PB-en. Het is in ieder geval per bank verschillend. Als het structureel is, kan je overigens kijken of je werkgever bereid is dit provisie te noemen. Dat maakt voor sommige banken ook weer verschil.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:59:
Ja, maar ik wil per se een bestaande, vooroorlogse wijk en -woning :)
Een vooroorlogse wijk in Rotterdam e.o? Dat is vrij lastig en een hoge eis.

Verwijderd

Valt wel mee, alleen het centrum en een strook naar het oosten is destijds platgegooid.

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:37:
Ik vind het een fijne, rustige, oude wijk met sfeer en dicht genoeg bij het centrum om alles op de fiets te doen (mijn vriendin en ik rijden allebei geen auto). Het doet me gewoon heel erg aan vroeger denken. Dat vind ik fijn, ik ben een enorme nostalgicus.

:)

(En ik ben stiekem toch wel erg verknocht aan Rotterdam. Dat ik in Dordrecht kijk is puur uit nood geboren. Als zo'n soort huis http://www.funda.nl/koop/...s-49087392-molenlaan-276/ nu weer op de markt komt bied ik daar rustig de vraagprijs voor.
Een halfmiljoen voor een tussenwoning, pfff :'(

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Jeetje, en dan nog met een smalle beukmaat ook. Zo zie je maar weer dat locatie veel uitmaakt. Voor dat geld (sterker nog, 10duizenden minder) hebben wij een vrijstaande woning met een inhoud van 1000 kuub (prachtige jaren 30 stijl) en 700m2 perceel gekocht vlak naast Eindhoven.

Verwijderd

Ja, maar dan woon je naast Eindhoven...

Ik heb ook wel in Enschede gekeken, dan heb je nóg meer huis voor je geld, maar ja, dan woon je in Enschede...

Locatie, locatie, locatie. En dan is dit nog 010 en geen 020.

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben zo iemand uit het oosten, wel wat westelijker dan Enschede. Maar wat is nou het grote verschil tussen Enschede en Rotterdam?

Ik vind dat moeilijk te verklaren, wat is nou het verschil in woongenot?

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Koehandelaar schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:30:
Ik ben zo iemand uit het oosten, wel wat westelijker dan Enschede. Maar wat is nou het grote verschil tussen Enschede en Rotterdam?

Goede vraag. Ik vraag het me ook af.

Zodra ik de deur achter me binnen trek en ik in mn eigen huisje ben, ervaar ik woongenot.
Of dat nu in Rotterdam is, of in Enschede boeit me geen zak.

• Raymond
Blijkbaar ligt het dan aan wat er te doen is buiten de deur :)

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22

serieus? De lucht ruikt anders, de skyline is anders, het volk is anders, het is er echt drukker, er zijn stoplichten :+ ;)
Je kunt echt de grote steden niet vergelijken met de landelijke steden...echt niet :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Piet_Piraat7

+ Veel meer werk in het Westen
+ Grote steden met hun evenementen, dagjes uit, musea zitten voornamelijk in het Westen
+ Huizenprijzen stijgen
- Drukte op de wegen en in de steden
- Duur
- Verder verwijderd van natuur/rust/bossen

Maar net wat je zelf wil :) ik blijf in het Oosten iig, maar snap dat mensen in het Westen willen wonen

• Kju

Kju

Ik weet niet man.. alleen het verschil in aanbod op thuisbezorgd.nl zou al genoeg reden voor mij zijn.. O-)

Verwijderd

Het eerste wat wij deden toen wij maandag jl. een huis in het Molenlaankwartier hadden bekeken, was verifiëren of Deliveroo daar wel komt...dat bleek dus niet zo te zijn. Heel even hebben we ons nog afgevraagd of we reeds daarom het huis niet moesten laten schieten O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 09:33 ]

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
asdf25 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Aan een straat waar je noch naar links, noch naar rechts kan...
Ik moet wel eens door de Molenlaan. DRAMA!!!! Kun je zomaar tussen 30 en 60 minuten mee bezig zijn.
De makelaar zal vast geen afspraak maken tijdens de spits...

Afgezien daarvan, de locatie vind ik prachtig, de Molenlaan ademt sjiekheid, artsen en advocaten om je heen (hoog kakgehalte)...

You're either part of the solution or you're part of the problem

Verwijderd

Ja, qua verkeer is de Molenlaan een drama. Als het goed is wordt dat evenwel opgelost door de nieuwe verbinding A13-A16 zodat het gros van het verkeer om het Molenlaankwartier heen wordt geleid.

Mij regardeert dat overigens allemaal niet omdat ik in de stad werk en alles op de fiets doe.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 09:59 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
asdf25 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Hier staan wat tussenwoningen van méér dan een miljoen: http://www.funda.nl/koop/...straat-prins-hendriklaan/

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-11 14:34
Wij gaan een huis kopen! Tenminste, denken we.. Deze maand een eerste gesprek met de Hypotheker om ons is te oriënteren. Altijd gehuurd tot nu toe maar ondertussen de stijgende huurprijzen toch wel redelijk zat!

Handig topic, veel goede linkjes in de startpost ook. We zoeken trouwens in omgeving Rotterdam.

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 08:56
Wij hebben net een huis gekocht vlak bij Hoorn in Schellinkhout en zelfs daar begint de gekte toch ook toe te slaan. Op het moment dat wij daar aan het kijken zijn stonden er twee gespiegelde huizen naast elkaar te koop. Het ene huis was sinds de bouw alleen maar onderhouden en de afgelopen jaren wat vervallen, het andere huis was al af. Wij hebben zelf het huis waar nog flink aan moet worden geklust gekocht omdat de afwerking en keuken in het andere huis totaal niet onze smaak was.
Op het moment van kijken is mijn vrouw aangenomen in de omgeving van Hoorn en blijkt een collega de verkoper te zijn van het "nette" huis deze vertelde van de week dat hun huis nu ook is verkocht flink boven de vraagprijs.
We prijzen ons dan ook heel erg gelukkig want tussen de twee akkoorden zit nog niet eens drie weken.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 12:33
Wij zijn net terug van een bezichtiging in hoofddorp en willen graag het huis kopen. Proberen nu uit te vogelen wat we moeten bieden, de vraagprijs is 309, we willen het graag hebben maar of we nou gelijk de vraagprijs moeten bieden?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• MeZZiN
Simpel vind jij het het waard of niet en denk je dat je hem daar voor kan kopen. Anders punt is wel blijkt de woning het niet waard te zijn dan krijg je misschien geen hypotheek rond omdat de taxatie waarde te laag is.
Waarom staat de woning te koop is er veel interesse in de woning of staat hij al lang te koop. Als er veel interesse is dan zal de prijs hoger uitvallen en anders bij lag te koop kan je makkelijk aan de prijs rommelen. Wat is de WOZ dat kan ook helpen met bepalen van je eerst bod. Als de prijs ruim boven WOZ zit begin met de WOZ prijs.

Ik zou zelf nooit de vraag prijs bieden eerst maar eens 8% - 10% er onder gaan zitten kijken wat de reactie is. Je kan een reactie krijgen dat is veel te laag . Dat is mooi dan heb je een reactie en dan kan je beginnen met of meer te bieden of weg te lopen. En je moet kunnen weg lopen van de woning anders kan je niet goed onder handelen.

• Kju

Kju

Erkel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:32:
Wij zijn net terug van een bezichtiging in hoofddorp en willen graag het huis kopen. Proberen nu uit te vogelen wat we moeten bieden, de vraagprijs is 309, we willen het graag hebben maar of we nou gelijk de vraagprijs moeten bieden?
Als je bereid bent de vraagprijs of meer te bieden kan het geen kwaad om nog 1250-1750 extra uit te geven aan een aankoopmakelaar die en kijkt wat het max moet kosten en je alle zorg uit handen neemt. Als het no cure no pay is met eventueel een kleine basisfee is dat helemaal mooi meegenomen.

Het is gewoon zonde als je straks onder water zit. Het is alsof iedereen is vergeten hoeveel mensen twee jaar geleden nog gingen bidden om een beetje schuldvrij uit een verkoop te komen. Sommigen komen nog steeds niet schuldvrij van hun woning af.

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 08:56
Kju schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:50:
[...]

Het is gewoon zonde als je straks onder water zit. Het is alsof iedereen is vergeten hoeveel mensen twee jaar geleden nog gingen bidden om een beetje schuldvrij uit een verkoop te komen. Sommigen komen nog steeds niet schuldvrij van hun woning af.
Ik vind vooral het tweede deel hier zinnig. Probeer te redeneren of je het huis ook weer kunt verkopen voor een reëel bedrag en of je er een tijd kunt wonen met minder inkomen. Het kan natuurlijk dat jullie de hypotheek lasten makkelijk kunt dragen op één inkomen en is dit huis echt jullie droomhuis waar jullie niet meer weg willen. Maar probeer rationeel te blijven.

Wij hebben net een huis gekocht en hierbij hebben we gekeken naar recent verkochten huizen in de straat en omgeving. De staat van onderhoud en de kosten hiervan en wat de huizen moesten opbrengen een klein jaar geleden en wat we dus aan speelruimte hebben om te verspijkeren. Met behulp hiervan hebben wij op voorhand ons eind bedrag bepaald en wat wij het huis waard vinden.
Hierbij moet je natuurlijk ook de ontwikkelingen op de markt wel meenemen, maar ga vooral van je eigen begroting uit en wees bereid om genoegen te nemen met een afwijzing. Handige hulpmiddelen hierbij zijn natuurlijk het kadaster en https://www.wozwaardeloket.nl/.

[ Voor 3% gewijzigd door Niconing op 09-02-2017 17:38 ]

Verwijderd

Mijn ervaringen met het kopen van een huis zijn een drama tot nu toe. Kort samengevat: Enkele bezichtingen gedaan, 1 huis waar ons oog voor gevallen is. Gekeken met aankoopmakelaar, bod gedaan via aankoopmakelaar, en toen begon de ellende.
De verkoper is in principe akkoord, maar kan niet verkopen voor de prijs omdat de hypotheekverstekker de hypotheek niet wilt doorhalen voor die prijs omdat er een te hoge restschuld achter zou blijven.
Word ongetwijfeld vervolgd, maar we zijn al enkele maanden bezig inmiddels.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 10:38

Mojo

The Power Within

Ben je mooi klaar mee dan. Je hebt toch een ondertekende verkoopakte waarin je die zaken met elkaar overeenkomt? Dan zou het niet jouw probleem mogen zijn?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mojo schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:20:
Ben je mooi klaar mee dan. Je hebt toch een ondertekende verkoopakte waarin je die zaken met elkaar overeenkomt? Dan zou het niet jouw probleem mogen zijn?
Natuurlijk is het wel zijn probleem. Verkoper kan simpelweg niet leveren. Dan kan de koper een boete eisen, indien overeengekomen in het koopcontract, echter heeft hij dan nog steeds geen huis en dat is juist wat hij wel wilt.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Weet iemand of er regels zijn hoe lang een hypotheekacceptant de tijd mag nemen om een aanvraag te beoordelen? Ik wacht nu al weken op een definitief antwoord. Het enige wat ik te horen krijg zijn (domme) vervolgvragen die ze mits ze de stukken goed zouden doornemen zelf ook kunnen beantwoorden. De laatste vraag die ik kreeg was dat mijn baas kon verklaren dat ik verhuisd ben 8)7 (oude woning verkocht en jaaropgave bevat oud adres terwijl loonstrook januari nieuw adres bevat). Heb dat simpelweg geweigerd en gerefereerd naar eerder aangeleverde stukken (aflosnota & basisregister uittreksel) waarop afgeleid kan worden dat ik verhuisd ben, nooit meer wat van gehoord.

Heb echt de indruk dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Toegezegd was dat ik vandaag een antwoord zou krijgen maar ben zojuist gebeld dat het misschien maandag maar waarschijnlijk dinsdag wordt door drukte.

De deadline voor de ontbindende voorwaarde verloopt aanstaande dinsdag en daarom heeft de adviseur voorgesteld om de deadline met 1 week te verschuiven. De makelaar geeft aan dat dit geen probleem is maar wil dit last minute dinsdagmiddag gaan regelen in de hoop dat de bank dinsdag dat akkoord geeft (waarborg voldoe ik uit eigen vermogen). Hij gaf zelf aan dat als ik het dinsdagmiddag aangeeft dit formeel ook nog op woensdag geregeld mag worden. Iemand die dit kan bevestigen? Probleem waar ik mee zit, er is geen reden om te geloven dat de verstrekker deze keer wel hun belofte nakomen. En het wordt lastig om nu een aanvraag bij een andere partij te doen die snel genoeg afgehandeld is.

• Ray

Ray

welke verstrekker hebben we het over ? En ja er zijn partijen bekend waar dit helaas meer gewoonte dan uitzondering is....

Daarnaast moet je adviseur zich hier druk mee maken en jijzelf minder.

ik ken overigens geen enkele verstrekker die gebonden is aan een tijdslimiet voor beoordeling van stukken.

[ Voor 42% gewijzigd door Ray op 10-02-2017 15:05 ]

• xos

xos

Een dochteronderneming van 1 van de grootbanken. In overleg met deze partij was de datum voor de "onder voorbehoud van financiering" en passeerdatum in het koopcontract afgestemd. Voor mijn eigen gemoedsrust had ik zelf 1 week extra laten opnemen. Dus in principe komen ze hun toezegging nu al niet na.

Over de adviseur ben ik tevreden, die belt dagelijks na en ik krijg vrijwel altijd binnen 1 uur reactie op mails. En als hij er een dag niet is krijg ik daar bericht van en een aanspreekpunt die op de hoogte is van de lopende zaken. Zou eigenlijk niet weten wat ik meer van een adviseur kan verwachten? Ik heb met hem afgesproken dat hij mij meeneemt van communicatie met de acceptant waar mogelijk. Want uiteindelijk gaat het om mijn woning en ik wil zien wat er speelt.

Het probleem is gewoon de acceptant die al weken lang alleen maar met domme vragen/verzoeken komt, en dan met name over de vorm en niet over de inhoud. Zo was er eerder deze week ineens een pagina "verdwenen" met mijn handtekening erop en moest ik dat opnieuw aanleveren. De adviseur kon gewoon aantonen dat de pagina onderdeel uitmaakte van een document wat is geupload naar ze. Dus ze konden het zelf uitprinten. Daarna is het weer even stil tot de volgende vraag... Het zijn dit soort vreemde gevallen die de indruk wekken dat er gezocht wordt naar redenen om de boel te vertragen.

• Ray

Ray

tja het bewust zoeken van een acceptant naar problemen is dan wel erg vreemd. Of dit is geen standaard verhaal en er zit meer achter dan wat je hier verteld.Ik zou zelf al direct als adviseur het via een accountmanager hebben proberen op te lossen, er van uitgaande dat de fout niet in het dossier zelf zit. Het kan normaal niet zo zijn dat een acceptant een dossier zo vertraagd.

het zal dus haast een Florius of Obvion zijn gezien je 'hint' hoewel ik dit gedrag bij die partijen niet herken

overigens heeft het ook weinig nut hier je beklag te doen zonder concreet te zijn want op die manier kan niemand je feitelijk helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 10-02-2017 16:52 ]

• MeZZiN
Moet de adviseur niet even gaan escaleren met de bank omdat er een deadline ligt. Bij ons ging de adviseur gewoon tegen de bank schoppen om beweging te krijgen en zowaar beweging. Vind dat de adviseur er meer boven op moet zitten. En de basis vragen gewoon zelf moet beantwoord en jouw niet mee lastig te vallen. Het lijkt er op dat de aanlevering niet 100% is wat de bank verwacht waardoor die vragen komen. Misschien even alles opnieuw afstemmen van de adviseur en de bank en duidelijk maken dat er wel haast is omdat jij ook nog alles moet doorlezen voor je tekent.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Als he het mailadres hebt van de acceptant een mail sturen naar je adviseur waarin je aangeeft dat als er woensdag nog niks bekend is hij op zoek moet gaan naar een echte bank waar ze hun klanten wel serieus nemen.
En dan per ongeluk de mail sturen naar de acceptant :z

Ervaring leert dat als je je eens flink boos maakt, er ineens vanalles mogelijk blijkt te zijn bij banken.
Mits je natuurlijk goede argumenten hebt en je niet af loopt te reageren omdat de hond die ochtend over je schoenen heeft gepist, natuurlijk ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Ray

Ray

als ik inderdaad lees dat ' Het probleem is gewoon de acceptant die al weken lang alleen maar met domme vragen/verzoeken komt, en dan met name over de vorm en niet over de inhoud. ' is er wat anders mis inderdaad.

Alle verstrekkers die ik ken beoordelen pas stukken nadat! het dossier compleet is aangeleverd door de adviseur. Als er dan nog weken overheen gaan puur over de vorm en niet de inhoud dan is het of inderdaad niet naar wens / format bank aangeleverd of de acceptant moet inderdaad heel snel vervangen worden (wat meestal niet de case is want ze weten in de regel precies hoe het bij hun intern er aan toe gaat) Ik heb veel meegemaakt maar nog nooit! dat iets op format weken lang na kan slepen. Sterker nog je weet als adviseur precies hoe een verstrekker een stuk wil zien en dan kan je A in discussie gaan (en het gaat dan inderdaad eindeloos duren) of B gewoon zorgen dat je het format vd verstrekker volgt en het is in 1x goed.

alleen in erg complexe zaken , DGA / Beheer BV's etc zie je nog wel eens veel aanvullende vragen. Zo mocht ik ooit in een case 85! stukken aanleveren.... overigens was dit ook binnen 2 weken na eerste beoordeling finaal akkoord

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 10-02-2017 19:06 ]

• xos

xos

Wat ik begrepen heb besteed deze verstrekker het voorwerk uit aan een derde partij. Deze partij doet een voorscan of het dossier compleet is en de aanvraag kans van slagen maakt. Pas als deze partij akkoord heeft gegeven gaat de bank er zelf naar kijken. Dus ik mag aannemen dat het dossier in principe duidelijk en volledig is. Dat er dan nog inhoudelijke vragen komen is geen probleem.

Ik zit inmiddels op 33 stukken die ik heb moeten overhandigen voor wat volgens mij een relatief standaard contract is. Iemand anders die zijn belastingaangifte 2012 moest doorsturen voor een aanvraag in 2017?

Het enige "bijzondere" is dat de woning is gekocht door een professionele partij op een executieveiling en daarna is opgeknapt. Daarom zijn er bijzondere afspraken gemaakt over de overdrachtsbelasting en de verbouwing die ten tijde van de bezichtiging nog niet 100% afgerond was. Deze staan erg cryptisch omschreven en ik heb navraag moeten doen om te begrijpen wat er precies stond. Als hierover een vraag komt is dat te begrijpen, maar die is er nog niet geweest. Maar heel uniek kan deze situatie toch ook niet zijn.

Maar ik heb gewoon het idee dat er niet goed gelezen wordt. Zo is de vraag waarom sommige stukken een ander adres bevatten al diverse keren in verschillende vormen teruggekomen. En iedere keer gaat er weer 3 werkdagen overeen voordat de volgende vraag komt.

Maar mijn vraag is volgens mij heel duidelijk. Kan een acceptant een aanvraag eindeloos uitstellen door maar vervolgvragen te stellen? Of is er een wettelijke termijn dat hij tot een oordeel moet komen?

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
IB 2012 is ivm mogelijk overgangsrecht.

• Ray

Ray

IB 2012 is inderdaad een standaard vraag als je gebruik wilt maken van het overgangsrecht (nu al soms een drama laat staan over een paar jaar)

en er is geen wet die een acceptant verplicht binnen een termijn te reageren.

heb je te maken met stater of qiuon / flexfront etc ? of ga je nu eens duidelijk man en paard noemen ?

edit. het lijkt er op dat dit dus via een service provider loopt zonder volmacht ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 10-02-2017 21:36 ]

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@xos
Zit ook midden in het traject, heb ondertussen 27 stukken aan moeten leveren, inclusief de achterkant van het identiteitsbewijs 8)7
Frustreert me ook enorm, maar ik hoop dat ik maandag te horen krijg dat het pakket naar de hypotheekverstrekker gaat...

• xos

xos

Ray schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:33:
IB 2012 is inderdaad een standaard vraag als je gebruik wilt maken van het overgangsrecht (nu al soms een drama laat staan over een paar jaar)

en er is geen wet die een acceptant verplicht binnen een termijn te reageren.

heb je te maken met stater of qiuon / flexfront etc ? of ga je nu eens duidelijk man en paard noemen ?

edit. het lijkt er op dat dit dus via een service provider loopt zonder volmacht ?
Ik wil een hypotheekdeel meenemen van mijn vorige hypotheek en ik had begrepen dat het idd was om te bepalen of ik deze vorm had voor 1 januari 2013. Maar als ik deze hypotheek niet had voor 1 januari 2013 kon ik hem toch nooit meer krijgen? Daarnaast is deze partij dezelfde als waar de vorige hypotheek en bankzaken lopen. Dus veel informatie over hypotheekgegevens en spaarsaldo hebben ze al inzage in. Vandaar dat ik het zo vreemd vond. Maar het zal wel een wettelijk ding zijn.

Maar het is duidelijk, ik moet dus gewoon wachten en heb geen keuze. Dank.
Pietervs schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:43:
@xos
Zit ook midden in het traject, heb ondertussen 27 stukken aan moeten leveren, inclusief de achterkant van het identiteitsbewijs 8)7
Frustreert me ook enorm, maar ik hoop dat ik maandag te horen krijg dat het pakket naar de hypotheekverstrekker gaat...
Op de achterkant staat het BSN. Hier wordt vaker om gevraagd.

• Ray

Ray

Als het gaat om een geruisloos fiscale voortzetting van een KEW / SEW komt er nog meer bij kijken. Alles moet je gewoon zelf aanleveren. Ze gaan echt niet intern zelf dingen voor je bij elkaar zoeken. Dat is gewoon onderdeel van het werk van je adviseur. Die zal ook de verantwoording moeten nemen voor het correct toepassen van de regels voor de voorzetting waarbij de acceptant dan weer kijkt of dit binnen het kader van de verstrekker valt. Maar dan nog zou het geen weken moeten duren overigens

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Tijdens onze zoektocht naar een woning merk ik toch een schrikbarend groot verschil tussen de verschillende makelaars.

Van makelaars die je alle tijd en rust geven. Vriendelijk alle informatie geven uit zichzelf en als je om iets vraagt. Die je zelfs privé tijd geven door op een andere kamer/verdieping te blijven. En waar we dus soms een uur kwijt zijn aan de bezichtiging.

Tot makelaars die je bij aankomst aankijken met een blik van 'wat moet jij nou hier', die zeer bijdehande opmerkingen geven op normale vragen van onze kant en die je van ruimte naar ruimte jagen. Dit is de woonkamer, en kom maar mee, dit is de keuken etc zodat je (als het aan hun ligt) binnen 10 minuten weer buiten staat.

We merken dat dit ook wel meespeelt in onze interesse naar een woning, wat eigenlijk toch best wel jammer is.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

xos schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:38:
[...]

[...]

Op de achterkant staat het BSN. Hier wordt vaker om gevraagd.
Klopt, maar als je goed kijkt staat die ook op de voorkant: onderaan staat een rij cijfers, waarvan de laatste serie het BSN nummer is...
Overigens wilden ze van mij ook de aangiftes hebben van 2012 en 2015. De laatste was te downloaden bij de Belastingdienst, maar die van 2012 had ik niet meer. Ik heb dus de aanslag opgestuurd, wat ook logischer is aangezien dat de definitieve cijfers zijn zoals vastgesteld door de Belastingdienst: in principe kun je op je aangifte van alles invullen, alleen bepaalt de Belastingdienst wat er wel en wat er niet klopt...

• NeutraleTeun
Kopie achterkant ID-bewijzen is niet heel vreemd. Vragen andere instanties ook om.

• Ray

Ray

Pietervs schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Klopt, maar als je goed kijkt staat die ook op de voorkant: onderaan staat een rij cijfers, waarvan de laatste serie het BSN nummer is...
Overigens wilden ze van mij ook de aangiftes hebben van 2012 en 2015. De laatste was te downloaden bij de Belastingdienst, maar die van 2012 had ik niet meer. Ik heb dus de aanslag opgestuurd, wat ook logischer is aangezien dat de definitieve cijfers zijn zoals vastgesteld door de Belastingdienst: in principe kun je op je aangifte van alles invullen, alleen bepaalt de Belastingdienst wat er wel en wat er niet klopt...
BSN is er uit te halen maar waarom zou een acceptant dat gaan doen, en dus zelf een fout kunnen maken, als dit gewoon een opgevraagd stuk is ? Elke verstrekker wil gewoon een aantal documenten. Zoals eerder gezegd dan kan je in discussie gaan of het maar gewoon aanleveren.

Aanslag 2012 ga je het waarschijnlijk niet mee redden. De reden waarom de aangifte! 2012 opgevraagd wordt is omdat daar de EWS per 31/12/2012 in staat. Die staat niet in de aanslag. Alternatief is de jaaropgave 2012 vd hypotheek met een aanvullende verklaring. Dus logischer is de aanslag niet aangezien ze wat anders willen zien dan je denkt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 11-02-2017 11:13 ]

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ray schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:11:
[...]

BSN is er uit te halen maar waarom zou een acceptant dat gaan doen, en dus zelf een fout kunnen maken, als dit gewoon een opgevraagd stuk is ? Elke verstrekker wil gewoon een aantal documenten. Zoals eerder gezegd dan kan je in discussie gaan of het maar gewoon aanleveren.

Aanslag 2012 ga je het waarschijnlijk niet mee redden. De reden waarom de aangifte! 2012 opgevraagd wordt is omdat daar de EWS per 31/12/2012 in staat. Die staat niet in de aanslag. Alternatief is de jaaropgave 2012 vd hypotheek met een aanvullende verklaring. Dus logischer is de aanslag niet aangezien ze wat anders willen zien dan je denkt ;)
Dank voor de aanvulling! Maakt het er niet gemakkelijker op, moet ik zeggen.
Ik ga toch nog maar eens op zoek dan, misschien dat er ergens nog wat op een harde schijf staat. En dan een Windows VM installeren, Belastingdienst-progje installeren en kijken of ik nog wat kan uitprinten/exporteren van die aangifte 8)7

• Ray

Ray

Pietervs schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Dank voor de aanvulling! Maakt het er niet gemakkelijker op, moet ik zeggen.
Ik ga toch nog maar eens op zoek dan, misschien dat er ergens nog wat op een harde schijf staat. En dan een Windows VM installeren, Belastingdienst-progje installeren en kijken of ik nog wat kan uitprinten/exporteren van die aangifte 8)7
Meestal is de jaaropgave met verklaring ook toegestaan. Heb je die niet nog wel liggen ? Meestal is die ook nog wel op te vragen bij de verstrekker. Natuurlijk is even met een VM stoeien met het IB programma wel leuker :P

• Kju

Kju

NeutraleTeun schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:21:
Tijdens onze zoektocht naar een woning merk ik toch een schrikbarend groot verschil tussen de verschillende makelaars.

Van makelaars die je alle tijd en rust geven. Vriendelijk alle informatie geven uit zichzelf en als je om iets vraagt. Die je zelfs privé tijd geven door op een andere kamer/verdieping te blijven. En waar we dus soms een uur kwijt zijn aan de bezichtiging.

Tot makelaars die je bij aankomst aankijken met een blik van 'wat moet jij nou hier', die zeer bijdehande opmerkingen geven op normale vragen van onze kant en die je van ruimte naar ruimte jagen. Dit is de woonkamer, en kom maar mee, dit is de keuken etc zodat je (als het aan hun ligt) binnen 10 minuten weer buiten staat.

We merken dat dit ook wel meespeelt in onze interesse naar een woning, wat eigenlijk toch best wel jammer is.
Andersom vliegen de meeste kijkers pijlsnel door een woning heen en is het zonde van de tijd om meer dan 20-30 minuten voor een eenvoudige tussenwoning in te plannen. Je kan bij het maken van de afspraak aangeven dat ze meer dan een half uur voor je in moeten plannen als je verwacht dat je wat langer moet bezichtigen, daar doet niemand moeilijk over.
Zelf erger ik me meer aan makelaars die standaard 15 minuten te laat komen, onvoorbereid zijn of alleen met hun telefoon bezig zijn.

• NeutraleTeun
Te laat zijn, geen antwoorden weten op simpele vragen en inderdaad continue telefoon hebben we ook al meegemaakt.
Anderzijds kennen we ook een makelaar die zeer open en veel praat en ook interessevragen stelt richting ons privé. We houden het wel redelijk globaal, maar toch.

Die minder prettige ervaringen maken wel dat als we op Funda kijken en 'dezelfde' makelaar zien, we al denken 'ah laat maar zitten'.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ray schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Meestal is de jaaropgave met verklaring ook toegestaan. Heb je die niet nog wel liggen ? Meestal is die ook nog wel op te vragen bij de verstrekker. Natuurlijk is even met een VM stoeien met het IB programma wel leuker :P
Net even gezocht: heb alle aangiftes van 1999 t/m 2010. Daarna niks meer. ;(
Maar ben wel de jaaropgave van de hypotheekverstrekker van 2012 tegengekomen *O*
Dus ga ik het daar maar mee doen. Verwacht wel dat dat voldoende is.

• Ray

Ray

Pietervs schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Net even gezocht: heb alle aangiftes van 1999 t/m 2010. Daarna niks meer. ;(
Maar ben wel de jaaropgave van de hypotheekverstrekker van 2012 tegengekomen *O*
Dus ga ik het daar maar mee doen. Verwacht wel dat dat voldoende is.
Je moet dan wel iets van 'de volledig* lening ad.... is gebruikt voor de eigen woning en valt in box 1' toevoegen met datum, naam en handtekening anders is het weer niet compleet :)

* indien van toepassing

• RocketKoen
  • Laatst online: 01-11 23:04
Ik ben sinds kort ook in de markt voor mijn 1e huis (appartement).
Het wordt iets in de bandbreedte van 100-150k in de regio Den Haag.
Maar weet iemand hier hoe de markt daar is op het moment? Kan ik verwachten dat er nog wat van de vraagprijs af kan? Of is het net als Amsterdam dat huizen verkopen voor ruim boven de vraagprijs?

Ik heb zelf Funda al een tijdje in de gaten gehouden. En de leuke appartementjes zijn vaak na 2 weken weg.

TheS4ndm4n#1919

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als ze binnen twee week weg zijn, denk je dan dat al die verkopers er dermate snel vanaf moesten dat ze onder de vraagprijs accepteren? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 07:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik was na de 2e keer verlengen wel gewisseld van hypotheekverstrekker (nemer moet ik geloof ik zeggen :P), ik had eind 2013 via de hypotheker bij NIBC een aanvraag gedaan, duurde 8 weken, helemaal niets gehoord. Daarna over naar Aegon en toen was het in 4 werkdagen rond 8)7.

Van de verkopende makelaar begreep ik dat het ook scheelt wie de tussenpersoon is. Zij (hadden ook filiaal hypotheekshop) hadden de ervaring dat het heel snel ging....

Zou het nu niet zo snel meer via een tussenpersoon doen btw. Tarieven zijn makkelijk vergelijkbaar zonder tussenpersoon en rechtstreeks bij een bank gaat ook prima (heb mijn aanvullende hypotheek in 2016 voor een verbouwing helemaal zonder tussenpersoon gefixt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

49 aangeleverde stukken is de eindstand, na tussenstanden van resp 39 en 44 stukken. Inderdaad het hele gebeuren van 2012 moeten ophoesten en warempel: alles was bewaard.

Toch nog vlot, vrijdag 13 januari het eerste gesprek met de gekozen begeleider/adviseur, 23 januari ontbrekende strukken aangeleverd, evenals op 30 januari.

Offerte getekend op 3 februari, dus hypotheek rond. Vrijdag 10 februari jl bericht van notaris dat de bankgarantie was gearriveerd.

Totaal drie weken.

Ergernissen in het proces: geen stukken met zwarte pen tekenen, kan twijfel oproepen omdat het niet kenbaar getekend is in de scan.
Kopie identificatie moet "gewaarmerkt" zijn, maar niet bekend hoe en door wie. Begeleider naar paspoort laten kijken die meteen kon verklaren dat de kopieen conform zijn, dus "gewaarmerkt".
De "afdeling acceptatie" is de geheimzinnige afdeling waar af en toe een orakel-melding van komt over een nog te leveren stuk. Begeleider wil deze afdeling absoluut niet tegenspreken, want heel erg lange tenen kennelijk.
In de procedure geen ontvangstbevestging van de stukken gehad, wat heel erg " zwart gat" overkwam. Over geklaagd, dus kwam er een email met licht overtrokken tekst. Gemiste kans. Bedrijfstak lijkt niet volwassen te zijn.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Verwijderd

Mojo schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:20:
Verkoper heeft een voorbehoud doorhaling hypotheken/beslagen opgenomen. Dus we zitten redelijk 'klem'.

• RocketKoen
  • Laatst online: 01-11 23:04
naitsoezn schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:17:
Als ze binnen twee week weg zijn, denk je dan dat al die verkopers er dermate snel vanaf moesten dat ze onder de vraagprijs accepteren? ;)
Mja, dat is het aparte. De een is binnen 2 weken weg en de ander staat er 6+ maanden op.
Voordat ik een bod ga uitbrengen zoek ik eerst wel wat er bij kadaster bekend is.

TheS4ndm4n#1919

• Ray

Ray

JvS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:49:
Ik was na de 2e keer verlengen wel gewisseld van hypotheekverstrekker (nemer moet ik geloof ik zeggen :P), ik had eind 2013 via de hypotheker bij NIBC een aanvraag gedaan, duurde 8 weken, helemaal niets gehoord. Daarna over naar Aegon en toen was het in 4 werkdagen rond 8)7.

Van de verkopende makelaar begreep ik dat het ook scheelt wie de tussenpersoon is. Zij (hadden ook filiaal hypotheekshop) hadden de ervaring dat het heel snel ging....

Zou het nu niet zo snel meer via een tussenpersoon doen btw. Tarieven zijn makkelijk vergelijkbaar zonder tussenpersoon en rechtstreeks bij een bank gaat ook prima (heb mijn aanvullende hypotheek in 2016 voor een verbouwing helemaal zonder tussenpersoon gefixt).
Hoe heb je die tweede hypotheek, ik neem dus aan bij Aegon, voor elkaar gekregen zonder TP als ik het vragen mag ? Voor zover ik weet werken ze namelijk nooit direct met de eindklant
Pagina: 1 ... 33 ... 367 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7