Tsurany schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:44:
Kom op zeg... Jij wilt het huis naast iemand kopen om daarna tegen hem te zeggen dat hij effe normaal moet gaan doen en je anders naar de gemeente stapt?
Dat is next level zeuren, daar bewust gaan wonen om hem vervolgens weg te pesten.
Uhm nee?
Je koopt het huis dat je graag wilt, met de juiste kenmerken, inrichting en voor het juiste bedrag.
De buren zijn een bijkomstigheid en heb je in principe niet voor het uitzoeken.
De buurt kun je uitzoeken en bekijken als de door de straat rijdt voor de bezichtiging. Maar dan heb je het ook gehad. Of ga je bij elke bezichtiging ook bij de buren aanbellen om te kijken wie daar woont? Of daar toevallig een neonazi, sekteleider of junks wonen (om het even makkelijker te maken voor je).
Als de buurt goed oogt, dan heb je pech als later blijkt dat er toch een exces woont.
Nu in dit geval is het wel van de buitenkant al zichtbaar, wat dan ook een 1 op 1000 is, en ik zou het gewoon jammer vinden als het niet tot een aankoop komt door zo'n kleine kans op zo'n exces.
We zoeken namelijk tot een 250k, wat in mijn ogen een behoorlijk bedrag is, en er is gewoon niet veel soeps te vinden (Limburg).
Alles best oud, te klein of teveel opknapwerk (een project!). Juist om die redenen zouden wij het dus heel jammer vinden dat als wij eindelijk wel een woning tegenkomen die aan onze eisen voldoet dat we dan gewoon
shitpech hebben met zo'n buur.
(nogmaals: tegen de persoon heb ik niks, echter de tuin wel. En foto's op FB laten zien dat de binnenkant ook niet 'netjes en fris is' zacht uitgedrukt.)
Mijn heel simpele vraag was dan ook alleen maar:
Mag een tuin enorm afwijken in het straatbeeld.
Dit, omdat ik ook verhalen ken waarbij je niet eens het houtwerk aan de buitenkant naar eigen smaak mag verven.
Hopelijk snap je het nu een beetje.