Wie zegt dat de verbouwingen zijn zoals hij wil? Verbouwen is schreeuwend duur, om dat een beetje in te perken zal je concessies moeten doen, hoen lager je budget, hoe meer concessies, hoe minder je krijgt van wat je echt wilt.Luco schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:21:
[...]
Maar je hebt wel een huis wat uiteindelijk precies is zoals jij wilt! En dat dat wat meer kost dat is nu even slikken. Maar je zal hier niet maar een paar jaar blijven wonen lijkt me, dus als je de investering over lange termijn uitsmeert valt je verlies wel mee. Daarnaast zakken huizenprijzen nu door rentestijging, aangewakkerd door een hoge inflatie. De waarde van de woning zal niet direct minder zijn, alleen het aflossingsdeel in verhouding met de rente zal verschuiven. Als de rente ooit weer zakt (en dat zal vast ooit gebeuren) zal je woning stijgen in waarde. Daarnaast is er inflatie waardoor relatieve prijzen omhoog gaan van woningen, alleen valt dat nu samen met een bizar snelle rentestijging.
De soep die je nu zo heet aan het eten bent is over 10 jaar aardig afgekoeld denk ik.
Maar als je er echt slapeloze nachten van hebt en zo'n last van krijgt moet je misschien eens bij je huisarts langs gaan.
Wij hebben er bijna 10 maanden en een stapel biedingen over gedaan, ik snap zijn frustratie echt volledig, wij hebben hetzelfde overwogen, maar ook in die klasse kwam er gewoon niets realistisch voorbij en/of werden we alsnog heftig overboden. Nu een finaal akkoord op de financiering binnen voor een huis dat op zich aan onze wensen voldoet als pand, maar niet qua locatie en tuin. Spijt? Geen idee, we wonen er nog niet, maar we hebben voor zo'n grote aankoop wel (heel erg) veel concessies moeten doen.