Een aantal weken geleden postte ik in dit topic hoe ik geboden had op een huis, maar NET mis gegrepen had omdat er andere mensen waren die een jaar overbrugging accepteerden.
Onze aankoopmakelaar had toen heel duidelijk tegen de verkoop makelaar gezegd dat hij ons niet moest vergeten als hij weer een woning in de verkoop kreeg, aangezien wij serieuze kopers waren.
Vorige week belde de makelaar: Hij kreeg binnenkort een huis in de verkoop, maar hij had vooralsnog alleen een adres en een prijs, zo vers was het. We kenden de woning toevallig al omdat de verkoper het huis zelf al op huispedia had gezet als "binnenkort te koop", dus op basis van die foto's in combinatie met een youtube filmpje van toen het huis 3 jaar geleden verkocht was. Kon ik puur op het adres een zeer goede inschatting maken van het huis.
Al met al: We hebben een bezichtiging ingepland met de makelaar, en het huis uitvoerig bekeken. Even een nachtje er over nagedacht en vandaag een bod gedaan gelijk aan de vraagprijs.
Binnen een uur belde de makelaar terug: De verkopers zijn akkoord gegaan!
Zoals jullie snappen: Ik ben superblij dat ik nu degene ben die het "voor de markt" gekocht heeft
Het huis wat we nu gekocht hebben is slechts 20k duurder dan ons bod op het gemiste huis. Terwijl het maarliefst 100m2 groter is! Daar staat wel tegenover dat hier een nieuwe keuken in moet, en er nog wat "klusjes" moeten gebeuren (vrijwel alles stuken, vloerverwarming aanleggen tbv warmtepomp, nieuwe vloer, etc) . Er moet dus nog even 50k in geïnvesteerd worden. Maar dan hebben we een prachtige woning waar ik mezelf echt wel oud zie worden
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce