Zonder de staat van die woning te weten, is een stijging van 3k/m2 naar die tweede (zelfs verlaagde) prijs, nogal fors. Beetje verbouwen kost je nu een ton (badkamer en keuken etc vernieuwen) maar - en dit is gewoon dikke duim gefantaseer - ik heb het idee dat de woningen in wijken die als laatste grote sprongen maakten, ook de eersten zullen zijn die de grootste daling zullen pakken. Waarom mijn gevoel? Omdat ik denk dat er door schaarste in combinatie met de lage rentes er gewoon werd gekocht als het kon. Ik heb nog wat zoekopdrachten uit het verleden open staan en zie het aantal woningen in de verkoop stijgen, maar de prijs nog niet dalen.Error404! schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:04:
[...]
<>
Ik heb in februari 2021 voor het laatst een bod gedaan op een soortgelijke woning in dezelfde buurt paar straten verder (94m2) en dat was toen geaccepteerd voor 275.000. Helaas dacht ik toen dat ik teveel zou betalen en gecanceld![]()
Ik zou geduld hebben tenzij je echt nu moet. Rente stijgt, corona steun wordt afgebouwd, er komt geen grote stijging aan het komende jaar vermoed ik
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar