Kun je prima vragen, hoor. Is volgens mij vrij normaal. Heb ik zelf ook gedaan (via makelaar), zelfs nog samen met aannemer langs geweest om alvast dingen op te meten etc zodat ze na overdracht direct konden starten. Verkoper vroeg me toen ook nog of er nog bepaalde zaken waren die ik wilde overnemen/die zij achter wilden laten die nooit in de lijst van roerende zaken hadden gestaan (niet aan gedacht) en deelde nog wat historie over het huis (verbouwingen) en de buurt en gaf nog een rondleiding in de tuin over allerlei verschillende planten.Morika schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:27:
Is het normaal om na het ondertekenen van de (concept)koopovereenkomst, maar nog voor de sleuteloverdracht (dus laatste inspectie) tussentijds de woning nog een keer willen zien? Niet om mij te bedenken (de drie dagen zijn al gepasseerd) maar om wat dingetjes nog opvragen? Bijvoorbeeld waar precies alle wateraansluitingen/stopcontacten liggen, en de kozijnen alvast aanmeten voor het laten maken van raamhorren e.d. Of ben ik nu te ongeduldig en zal ik toch hiermee moeten wachten tot na de sleuteloverdracht?
Zou overigens ook de bouwtekeningen bij de gemeente opvragen, dan kun je eventueel nog vragen bij de makelaar/verkoper stellen.