Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 255 ... 353 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddez
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Morika schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:27:
Is het normaal om na het ondertekenen van de (concept)koopovereenkomst, maar nog voor de sleuteloverdracht (dus laatste inspectie) tussentijds de woning nog een keer willen zien? Niet om mij te bedenken (de drie dagen zijn al gepasseerd) maar om wat dingetjes nog opvragen? Bijvoorbeeld waar precies alle wateraansluitingen/stopcontacten liggen, en de kozijnen alvast aanmeten voor het laten maken van raamhorren e.d. Of ben ik nu te ongeduldig en zal ik toch hiermee moeten wachten tot na de sleuteloverdracht?
Kun je prima vragen, hoor. Is volgens mij vrij normaal. Heb ik zelf ook gedaan (via makelaar), zelfs nog samen met aannemer langs geweest om alvast dingen op te meten etc zodat ze na overdracht direct konden starten. Verkoper vroeg me toen ook nog of er nog bepaalde zaken waren die ik wilde overnemen/die zij achter wilden laten die nooit in de lijst van roerende zaken hadden gestaan (niet aan gedacht) en deelde nog wat historie over het huis (verbouwingen) en de buurt en gaf nog een rondleiding in de tuin over allerlei verschillende planten.

Zou overigens ook de bouwtekeningen bij de gemeente opvragen, dan kun je eventueel nog vragen bij de makelaar/verkoper stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-04 18:47

ViezeVis

Sample Text

Is het normaal om na het ondertekenen van de (concept)koopovereenkomst, maar nog voor de sleuteloverdracht (dus laatste inspectie) tussentijds de woning nog een keer willen zien? Niet om mij te bedenken (de drie dagen zijn al gepasseerd) maar om wat dingetjes nog opvragen? Bijvoorbeeld waar precies alle wateraansluitingen/stopcontacten liggen, en de kozijnen alvast aanmeten voor het laten maken van raamhorren e.d. Of ben ik nu te ongeduldig en zal ik toch hiermee moeten wachten tot na de sleuteloverdracht?
Wij hebben via de verkoopmakelaar contact gelegd met de verkoper. Wij wilden wat meubilair inmeten en daardoor hadden we wat preciezere afmetingen nodig. De verkoper van ons aankomende huis is heel meegaand en staat voor veel open in overleg. We hebben achteraf via Whatsapp contact gehad. Heeft ons keurig ook wat foto's verstrekt van bijvoorbeeld de textuur op de muren e.d. t.b.v. de schilder. Hebben we goed contact mee :)

(En hij wilde ons KPN-internetpakket ook nog aannemen op zijn adres, ook heel fijn :D)

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 06-05-2022 13:41 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:27

de Peer

under peer review

Gewoon vragen, maar als het antwoord nee is, dat ook accepteren.

Ik heb het wel gedaan, zowel in de kopende als in de verkopende situatie.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 19:19
Inderdaad gewoon even vragen en is vaak geen probleem.
Neem meteen een bosje bloemen of flesje wijn mee, dan mag je misschien nog wel een keer langskomen.

Maar zoals hierboven ook al aangegeven, probeer het wel te beperken en alles in 1 keer te doen.
En communiceer duidelijk dat je of alleen komt, of misschien partner/kids of aannemer en wat je wilt komen doen.
Zou er zelf ook niet op zitten te wachten dat er ineens 10 man op bezoek komen, of dat je om de week de vraag krijgt of je toch nog even dat laatste hoekje kan inmeten.

[ Voor 55% gewijzigd door Flix20 op 06-05-2022 13:46 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joris-Jansen schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:05:
[...]

Oh wat leuk! Dan kijken we voor hetzelfde project denk ik. :)
En?

Ik kon net lezen in de mail:
Bedankt voor je inschrijving

Je hebt vooralsnog geen bouwnummer toegewezen gekregen. Wel ben je reservekandidaat voor de bouwnummers die je hebt doorgegeven.
Met pak en beet 350 inschrijvingen op 15 betaalbare rijtjeswoningen rond 210k is het net zo schier onmogelijk als 800 inschrijvingen op 35 in Zwolle. Verder zijn er 3x rijtjes rond 400k, 10x hoekwoningen rond 450-600k, 4x rond de 600k en dan vrijstaand. Ben benieuwd hoe de inschrijvingen qua aantallen daarvoor waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 02:04
Joosie200 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:15:
[...]

En?

Ik kon net lezen in de mail:

[...]

Met pak en beet 350 inschrijvingen op 15 betaalbare rijtjeswoningen rond 210k is het net zo schier onmogelijk als 800 inschrijvingen op 35 in Zwolle. Verder zijn er 3x rijtjes rond 400k, 10x hoekwoningen rond 450-600k, 4x rond de 600k en dan vrijstaand. Ben benieuwd hoe de inschrijvingen qua aantallen daarvoor waren.
Ik heb dezelfde mail. Ik vraag me ook altijd af hoe eerlijk de loting is, als het al een loting betreft…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Joris-Jansen schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Ik heb dezelfde mail. Ik vraag me ook altijd af hoe eerlijk de loting is, als het al een loting betreft…
En vooral omdat je nul inzage krijgt. Men laat niet weten hoe lang de reservelijst is, op welke plek je staat etc. Bedoel ik weet niet of je je ook had ingeschreven op die rijtjes van 210k.

345 unieke inschrijvingen op 15 te bouwen rijtjeshuizen. Kunnen er dus 330 op de reservelijst. En dan kun je dus top 10 staan of top 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Flomoo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Ik duim voor je mee! Wij hebben gister definitief akkoord op onze hypotheek ontvangen, nadat ik 's ochtends nog werd gebeld door de hypotheekadviseur dat we een aanvullende verklaring moesten inleveren en dat het daarna weer 3 werkdagen kon duren voor de controle. Maar uiteindelijk duurde het maar 3 uur, dus het kan snel gaan!
Dat is ook zo! Bij ons was de hypotheek ook voorlopig goedgekeurd dus ze komen (als het goed is) straks niet met een andere mededeling :X. Blijft toch wel spannend. Ze werken tot 18u dacht ik, dus het kan nog steeds.

Ben ook continu de site aan het refreshen van de bank om te kijken wat de status is v.d. aanvraag :z

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 06-05-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

[...]

Ik heb mij er altijd al over verbaasd dat zo goed als elk nieuwbouwproject in Zwolle samen met Duravermeer & Rabobank wordt gedaan. Want op elke inschrijving krijg je de vraag of je een vrijblijvend gesprek met een Rabobank adviseur wil. Heb bij mijzelf wel eens afgevraagd dat als ik daar 'ja' zou invullen, of ik dan meer kans zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-03 19:37
Joosie200 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Dat is toch te triest voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:10
ViezeVis schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:21:
[...]
Heb bij mijzelf wel eens afgevraagd dat als ik daar 'ja' zou invullen, of ik dan meer kans zou maken.
Daar heb je goed kans op. Bij een loting waar ik de regels wel van weet (kavel) werd in ieder geval eerlijk aangegeven dat de voorwaarden meespeelden bij het bepalen van de volgorde.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik geloof niet dat er iemand met 3) een kavel heeft toegewezen gekregen, en ook 2) zullen er niet veel zijn, als ze er al zijn.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Ja inderdaad, voor een project waar ik voor ga wort volgende week ook geloot. Je hebt geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ViezeVis schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Het is in het gehele proces inderdaad niemand opgevallen behalve de verstrekker. De HRM-afdeling heeft het niet ontdekt, wij niet, de adviseur niet. Helaas een verloop van omstandigheden op een zeer ongunstige tijd. Nu hebben we binnen één dag de nieuwe werkgeversverklaring verstrekt. Volgens de adviseur worden lopende/gecontroleerde dossiers doorgaans wel sneller opgepakt. Maar goed, de notaris wil ook graag een week voor passeren alle documenten hebben. Dat gaan we vermoedelijk niet redden. Daarvan is de notaris op de hoogte, maar we hopen niet dat hierdoor de passeerdatum verschuift. Dat zouden we heel zuur vinden.

Ik ga niet met een lekker gevoel het weekend in, dus ik hoop dat alle documenten vandaag nog binnen zijn zodat we vandaag alles kunnen tekenen.
Hier hetzelfde.. Alle stukken zijn op voorlopig akkoord op 1 punt na: werkgeversverklaring van mijn vrouw. Echter die doet er niet aan toe doordat de hypotheekadviseur de aanvraag/berekening voor inkomen op basis van afgelopen 3 jaar had ingediend.

Hij gaf aan vandaag de hypotheekverstrekker hierover gesproken te hebben en mondeling bevestigd heeft gekregen dat het inderdaad niet klopt wat ze vragen. De hypotheekverstrekker berekend de inkomen overigens op basis van:
- werkgeversverklaring
- UWV verzekeringsbericht

Zodoende het UWV verzekeringsbericht opgestuurd, die de hypotheekadivseur weer gedeeld heeft met de hypotheekverstrekker. Deze hebben ze echter nog niet verwerkt, wordt dus komende maandag en ga dus net als jij niet bepaald 'happy' het weekend in :/

Frappante is wel, wanneer er gerekend wordt met het gemiddelde van afgelopen 3 jaar er een bedrag van ca. 11.000 uitkomt. Via de berekening van het UWV verzekeringsbericht komt een bedrag uit van ca. 15.000. In feiten zouden wij nu nog meer kunnen lenen, alhoewel wij momenteel ook al niet aan de max. zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 13:24
Bij veel nieuwbouwprojecten is er geen sprake van loting maar maak je meer kans als:

- Gebruik maakt van de bijbehorende financieel adviseur en er weinig risico is dat je het niet kan betalen
- Als je veel extra (standaard opties) afneemt
- andere zaken afneemt bijv. makelaar als verkoopmakelaar/aangesloten keukenbedrijf etc.

Wat wordt door meeste partijen natuurlijk niet benoemd, maar hier en daar wordt het wel eens toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Frankvbr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:40:
Bij veel nieuwbouwprojecten is er geen sprake van loting maar maak je meer kans als:

- Gebruik maakt van de bijbehorende financieel adviseur en er weinig risico is dat je het niet kan betalen
- andere zaken afneemt bijv. makelaar als verkoopmakelaar/aangesloten keukenbedrijf etc.

Wat wordt door meeste partijen natuurlijk niet benoemd, maar hier en daar wordt het wel eens toegeven.
Dat eerste is zeker geplugt icm een advies van de Rabo. Ik had bij mijn voorkeuren doorgeven een bieden met zekerheid pdf toegevoegd van de Rabo. Ik heb geen speciaal gesprek nodig met een adviseur als de Rabo met de ockto app ook een pdf in een minuut klaar kan zetten. De vraag naar meerwerk is niet gesteld. Makelaar als verkoopmakelaar had gekund want ze vroegen wel naar je huidige manier van wonen koop of huur. Indien koop was vast de vervolgvraag geweest: heeft u al een verkoopmakelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Frankvbr schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 23:40:

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat het niets uitmaakt. Wij wilden 50k meerwerk laten doen en kunnen 600k lenen. Dit project zat rond de 300k en men loot gewoon eerlijk. Er waren zelfs mensen die brieven schreven etc, daar kijken ze niet naar.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

beyazz06 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:05:
[...]

Hier hetzelfde.. Alle stukken zijn op voorlopig akkoord op 1 punt na: werkgeversverklaring van mijn vrouw. Echter die doet er niet aan toe doordat de hypotheekadviseur de aanvraag/berekening voor inkomen op basis van afgelopen 3 jaar had ingediend.

Hij gaf aan vandaag de hypotheekverstrekker hierover gesproken te hebben en mondeling bevestigd heeft gekregen dat het inderdaad niet klopt wat ze vragen. De hypotheekverstrekker berekend de inkomen overigens op basis van:
- werkgeversverklaring
- UWV verzekeringsbericht

Zodoende het UWV verzekeringsbericht opgestuurd, die de hypotheekadivseur weer gedeeld heeft met de hypotheekverstrekker. Deze hebben ze echter nog niet verwerkt, wordt dus komende maandag en ga dus net als jij niet bepaald 'happy' het weekend in :/

Frappante is wel, wanneer er gerekend wordt met het gemiddelde van afgelopen 3 jaar er een bedrag van ca. 11.000 uitkomt. Via de berekening van het UWV verzekeringsbericht komt een bedrag uit van ca. 15.000. In feiten zouden wij nu nog meer kunnen lenen, alhoewel wij momenteel ook al niet aan de max. zitten.
Wanneer staat jullie overdracht gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ViezeVis schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:45:
[...]

Wanneer staat jullie overdracht gepland?
De overdracht laat nog wel even op zich wachten, echter staat onze huidige woning op funda en aanstaande week beginnen de bezichtigingen. Zodoende is het wel een must dat de hypotheek rond is, alvorens ik enig bod accepteer c.q. de woning verkoop.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

beyazz06 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:54:
[...]

De overdracht laat nog wel even op zich wachten, echter staat onze huidige woning op funda en aanstaande week beginnen de bezichtigingen. Zodoende is het wel een must dat de hypotheek rond is, alvorens ik enig bod accepteer c.q. de woning verkoop.. :X
Het wordt voor ons een spannende tijd. Volgende week moet in ieder geval het e.e.a. rond zijn voor het passeren. We hebben er vertrouwen in, maar omdat we geen voorbehoud van financiering hebben spant het er om. Geen fijn gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ViezeVis schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Het wordt voor ons een spannende tijd. Volgende week moet in ieder geval het e.e.a. rond zijn voor het passeren. We hebben er vertrouwen in, maar omdat we geen voorbehoud van financiering hebben spant het er om. Geen fijn gevoel :+
Die kan ik goed begrijpen! Mijn voorbehoud liep afgelopen vrijdag af, echter zag ik de bui al 2 weken terug hangen. Zodoende toen al om een verlenging gevraagd en gekregen. Frappante is wel dat de hypotheekadviseur pas donderdag (voor de deadline) met de mededeling kwam; laten wij verlenging aanvragen 8)7

Wellicht doen die makelaars/hypotheekadviseurs best veel, maar tot nu toe zie ik het voornamelijk als makkelijk snel geld verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

beyazz06 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Die kan ik goed begrijpen! Mijn voorbehoud liep afgelopen vrijdag af, echter zag ik de bui al 2 weken terug hangen. Zodoende toen al om een verlenging gevraagd en gekregen. Frappante is wel dat de hypotheekadviseur pas donderdag (voor de deadline) met de mededeling kwam; laten wij verlenging aanvragen 8)7

Wellicht doen die makelaars/hypotheekadviseurs best veel, maar tot nu toe zie ik het voornamelijk als makkelijk snel geld verdienen..
Ik heb onze adviseur zelf gevraagd of we niet al even contact moeten opnemen met de verkoopmakelaar. Zij vonden dat nog niet nodig. Ik vermoed ook omdat ze wel weten dat het allemaal geregeld gaat worden maar het blijft toch eng. Je betaalt die mensen een dikke €2k voor een vermogensberekening waar je nota bene zelf alles voor moet aanleveren. Ze dragen in dat opzicht een behoorlijke verantwoordelijkheid, maar ben het met je eens dat ik ook de indruk heb dat ze er zijn om snel geld te verdienen totdat er stront aan de knikker is.

Vanochtend om 10u zijn de accountmanagers daar gebeld. Zij gaan het nu als spoed oppakken. Ik hoor z.s.m. meer. Helaas geen concrete handvaten, maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Ik heb onze adviseur zelf gevraagd of we niet al even contact moeten opnemen met de verkoopmakelaar. Zij vonden dat nog niet nodig. Ik vermoed ook omdat ze wel weten dat het allemaal geregeld gaat worden maar het blijft toch eng. Je betaalt die mensen een dikke €2k voor een vermogensberekening waar je nota bene zelf alles voor moet aanleveren. Ze dragen in dat opzicht een behoorlijke verantwoordelijkheid, maar ben het met je eens dat ik ook de indruk heb dat ze er zijn om snel geld te verdienen totdat er stront aan de knikker is.

Vanochtend om 10u zijn de accountmanagers daar gebeld. Zij gaan het nu als spoed oppakken. Ik hoor z.s.m. meer. Helaas geen concrete handvaten, maar we wachten af.
Ik kreeg net voor 12 een belletje; hypotheekadviseur heeft de bank gesproken alsmede dossier besproken en gaat nu weer eea aanleveren zodat de 1e beoordeling (snel) afgerond kan worden.

Echter werd aangegeven dat momenteel de doorlooptijd voor de 2e beoordeling 7 werkdagen bedraagt 🥲. Daar zakt mijn broek dan toch echt weer van af.

Eea zou nog versneld kunnen worden indien verkopende makelaar aan kan geven dat ontbindende voorwaarden in het geding komen. Nogmaals aangegeven dat de ontbindende voorwaarden nu in de tweede plaats komt, daar de verkoop van eigen woning inmiddels eerder komt..

*diepe zucht*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-04 13:16
beyazz06 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:53:
[...]Echter werd aangegeven dat momenteel de doorlooptijd voor de 2e beoordeling 7 werkdagen bedraagt 🥲. Daar zakt mijn broek dan toch echt weer van af.
Die had je vooraf al kunnen checken. Anno nu is >10 dagen zelfs ook niet uitzonderlijk, afhankelijk van je bank: https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:55
coazter schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Die had je vooraf al kunnen checken. Anno nu is >10 dagen zelfs ook niet uitzonderlijk, afhankelijk van je bank: https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/
Dank je wel voor deze site! Onze adviseur gaat nu ook officieel de hypotheek aanvragen en zie bij Woonnu dat het maar 3 dagen duurt, dus dat is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Simpele vraag. We hebben ons huis 5 jaar geleden voor 160k gekocht. Waarde zal nu ~225k zijn. Dat is 65k overwaarde + 16% (5:30) afbetaald (25k) is ongeveer 90k in totaal dat we naar mijn idee zouden overhouden als we ons huis nu zouden verkopen. We zijn aan het kijken voor een nieuw huis, kunnen we de 90k dan gebruiken om het volgende huis te financieren?

disclaimer, mijn partner is het (gelukkig) het financiele brein in de relatie en die weet hier veel meer van dan mij, maar ik zit nu op 't werk te kakken en ik vraag mij gewoon af of mijn simpele denken een beetje overeenkomt met de realiteit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
MrVegeta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:21:
Simpele vraag. We hebben ons huis 5 jaar geleden voor 160k gekocht. Waarde zal nu ~225k zijn. Dat is 65k overwaarde + 16% (5:30) afbetaald (25k) is ongeveer 90k in totaal dat we naar mijn idee zouden overhouden als we ons huis nu zouden verkopen. We zijn aan het kijken voor een nieuw huis, kunnen we de 90k dan gebruiken om het volgende huis te financieren?

disclaimer, mijn partner is het (gelukkig) het financiele brein in de relatie en die weet hier veel meer van dan mij, maar ik zit nu op 't werk te kakken en ik vraag mij gewoon af of mijn simpele denken een beetje overeenkomt met de realiteit.
Dat hangt van de verkoopprijs van je woning! Als je je woning verkoopt voor die prijs dan ja. Wij hebben een ton gespaard waardoor wij 50K zelf al in de hypotheek stoppen, dus 500K gekocht, en een hypotheek nemen van 450K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nouww.....
[...] + 16% (5:30) afbetaald (25k) [...]
Je hebt dus een hypotheek met 1 deel (100%) lineaire aflossing? Want anders gaat de redenatie van 5:30 niet op en is het een andere berekening.
[...] Dat is 65k overwaarde + 16% (5:30) afbetaald (25k) is ongeveer 90k in totaal dat we naar mijn idee zouden overhouden als we ons huis nu zouden verkopen [...]
Wellicht wat mierenneuken, maar
[overwaarde] = [huidige waarde woning] - [openstaande hypotheek]
Dus de crux zit hem "simpel" in even achterhalen wat er nog aan hypotheek open staat - dan weet je snel genoeg de overwaarde.
[...]
We zijn aan het kijken voor een nieuw huis, kunnen we de 90k dan gebruiken om het volgende huis te financieren?
[...]
Als je gebruik wil blijven maken van de HRA dan moet je het zelfs gebruiken voor de financiering van het nieuwe huis.

[ Voor 24% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 09-05-2022 14:35 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maestro.mosjuh schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:31:
[...]

Nouww.....

[...]

Je hebt dus een hypotheek met 1 deel (100%) lineaire aflossing? Want anders gaat de redenatie van 5:30 niet op en is het een andere berekening.

[...]

Als je gebruik wil blijven maken van de HRA dan moet je het zelfs gebruiken voor de financiering van het nieuwe huis.
We hebben de hypotheek in 2 delen, 1 linear andere ... die andere vorm :p. De berekening zal anders zijn, maar dat zal vast niet in de duizenden euros lopen. Dat moeten we dan even narekenen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01
MrVegeta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:36:
[...]

We hebben de hypotheek in 2 delen, 1 linear andere ... die andere vorm :p. De berekening zal anders zijn, maar dat zal vast niet in de duizenden euros lopen. Dat moeten we dan even narekenen.
Ik neem aan dat je een overbrugginshypotheek nodig hebt, je hebt namelijk normaliter tijdelijk twee huizen. Die overbrugging is vaak niet 100% van de door jou bedachte waarde. Ik weet het niet van alle hypotheekverstrekkers, maar wij mochten 90% van de overwaarde lenen voor de overbrugging.
Dus in de basis klopt je redenering dat je de overwaarde kunt gebruiken, maar het kan zijn dat je een cashflow probleem hebt omdat je je overwaarde niet volledig beschikbaar kan krijgen ten tijde van aankoop nieuwe woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:55

Naar mijn weten kan overwaarde alleen ingezet worden zodra je huis verkocht is dmv een voorlopig koopcontract. Dan staan de cijfers en overwaarde namelijk vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

barry86 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Naar mijn weten kan overwaarde alleen ingezet worden zodra je huis verkocht is dmv een voorlopig koopcontract. Dan staan de cijfers en overwaarde namelijk vast
Voor dat cashflow probleem hebben we zelf een buffer opgebouwd. Maar goed om te weten dat het ongeveer een beetje zo gaat zoals ik verwachtte.
[...]

Fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
[...]

Het kan ook met een (desktop)taxatie, maar dan mag je maar 90% van de overwaarde lenen. Althans zo was het bij onze verstrekker. 100% van de overwaarde kon als het definitief verkocht is en alle voorbehouden dus zijn afgelopen.

[ Voor 4% gewijzigd door THM0 op 09-05-2022 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:36:
[...]
[...]
Dat moeten we dan even narekenen.
Idealiter heb je een online omgeving waar je simpel in kan zien wat de openstaande schuld is zonder dat je zelf hoeft te rekenen.
THM0 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Ik neem aan dat je een overbruggingshypotheek nodig hebt, [...]
Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarbij geen overbruggingshypotheek nodig is, dus ik hoop dat @MrVegeta (of zijn/haar partner) zich binnenkort gewoon laat voorlichten door een adviseur...
(jouw opmerking is wel helemaal correct, maar gezien de vraag die hij/zij stelt heeft hij niet heel veel kennis van de materie en dan komt er nog wel meer bij kijken dan "hoeveel bedraagt mijn overwaarde" en "hoe werkt het met een overbrugging")

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaar de disclaimer, loop al lang genoeg rond op Tweakers om mij in te dekken op dat soort reacties. Het was gewoon een toilet vraag die in me opkwam. Zodra we zover zijn gaan we het uitpluizen, hypotheekadviseur er bij en what ever :).

[ Voor 40% gewijzigd door MrVegeta op 09-05-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
coazter schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Lekker eigenwijs hoor, voor andere misschien handig nu, maar wie zegt dat ik dit niet gedaan hebt? FYI; het was 9 werkdagen voor 1e beoordeling en 2 werkdagen voor de 2e beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 20:48
spijkerhoofd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Dank je wel voor deze site! Onze adviseur gaat nu ook officieel de hypotheek aanvragen en zie bij Woonnu dat het maar 3 dagen duurt, dus dat is fijn!
Kan je zeggen dat de website ook niet klopt. Wij hebben nu een aanvraag lopen bij NN. Via adviseur gehoord dat het 18 werkdagen kan duren. Via de website van NN kan ik vaststellen dat het inderdaad niet zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 20:48
[...]

Enkele hypotheek aanbieders bieden ook (bijna) 100% overbrugging aan. Bijvoorbeeld NN en Argenta (pagina 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

beyazz06 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:21:
[...]

Lekker eigenwijs hoor, voor andere misschien handig nu, maar wie zegt dat ik dit niet gedaan hebt? FYI; het was 9 werkdagen voor 1e beoordeling en 2 werkdagen voor de 2e beoordeling.
Het zijn ook indicatieve tijden. Onze hypotheekverstrekker stelde dat ze zelfs geen verwachtingen meer geven qua doorlooptijd, omdat de drukte bij hun ook toeneemt. Ik zou mijzelf ook in deze tijd niet vast durven te pinnen op indicatieve doorlooptijden. :Y

(wij zijn al ver over hun geschatte doorlooptijd).

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 09-05-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
Ik ben benieuwd, ik heb morgen een (al niet meer een oriënterend) adviesgesprek met een hypotheekadviseur, vrijwel alle documenten heb ik al aangeleverd, dus ik hoop dat het wel wat opschiet....al heb ik nog een maand voordat ik de datum van voorbehoud van financiering passeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Morika schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:55:
Ik ben benieuwd, ik heb morgen een (al niet meer een oriënterend) adviesgesprek met een hypotheekadviseur, vrijwel alle documenten heb ik al aangeleverd, dus ik hoop dat het wel wat opschiet....al heb ik nog een maand voordat ik de datum van voorbehoud van financiering passeer.
'nog' een maand? :X Klinkt behoorlijk krap eigenlijk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:02
Morika schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:55:
Ik ook, precies hetzelfde eigenlijk. De verkoopmakelaar wel gebeld, want ik vond een maand wel vrij krap. Zij gaf aan dat t.z.t. (indien nodig) uitstel aanvragen geen enkel probleem zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
SmurfLink schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:17:
[...]

'nog' een maand? :X Klinkt behoorlijk krap eigenlijk.
Ik heb een simpele startershypotheek, dus mijn adviseur zei toen dat die altijd vrij snel geregeld worden.

Ben ik nu in de maling genomen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Morika schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb een simpele startershypotheek, dus mijn adviseur zei toen dat die altijd vrij snel geregeld worden.

Ben ik nu in de maling genomen? :/
Voorheen was 6 weken gangbaar, als alle documenten bij de bank liggen en je hebt nog een maand dan zou dat wel voldoende moeten zijn lijkt mij. En anders kan de verkoper kiezen: uitstel of afstel, ik denk dat ik wel weet wat de reactie zal zijn :P

Ik snap trouwens niet waarom het zo druk is bij die banken, nog steeds weinig woningen/transacties en een hoge(re) rente dus rentecontract openbreken lijkt me ook niet heel interessant meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 09-05-2022 21:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:10
Sport_Life schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Voorheen was 6 weken gangbaar, als alle documenten bij de bank liggen en je hebt nog een maand dan zou dat wel voldoende moeten zijn lijkt mij. En anders kan de verkoper kiezen: uitstel of afstel, ik denk dat ik wel weet wat de reactie zal zijn :P

Ik snap trouwens niet waarom het zo druk is bij die banken, nog steeds weinig woningen/transacties en een hoge(re) rente dus rentecontract openbreken lijkt me ook niet heel interessant meer.
Meeste hypotheek aanvragen zijn oversluiters en vergeet niet dat er nog genoeg mensen zijn met een hogere rente dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-04 21:44
Sport_Life schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Tekorten aan personeel wellicht. Daarnaast ook nog veel verhogingen etc. Afkopen is qua afkoopsom goedkoper geworden maar dat lijkt me een grotendeels automatisch proces. Er zijn zelfs aanbieders waar je de afkoop digitaal in 5 minuten kan regelen, keuze opgeven, afrekenen met Ideal en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 13:24
Wellicht ook veel hypotheek ophogingen voor verbouwingen. Als alternatief voor andere woning kopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Frankvbr op 09-05-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Frankvbr schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:45:
Wellicht ook veel hypotheek ophogingen voor verbouwingen. Als alternatief voor andere woning kopen.
Of ophoging van de verbouwingshypotheek omdat de verbouwing ineens zo veel duurder uitpakt door duurdere materialen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefke0611
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Tevreden maar toch twijfel....

Bij ons in de straat staan vrijwel 4 identieke woningen te koop. Vraagprijzen van respectievelijk (afgerond): 345,350,370,380k. De 2 duursten hebben zonnepanelen en iets grotere kavel.

Via via melde zich een geïnteresseerde voor onze woning met de vraag wat onze vraagprijs zou worden. Aangegeven dat dit 360 zou worden en dat het binnenkort op funda zou komen. Koper wilde de vraagprijs bieden en daarmee de woning kopen met voor ons gunstige voorwaarden van de markt kopen.

Geintreseerde gemeld dat we de vraagprijs ook wel via funda gaan krijgen en dat hij met een beter bod komen moest.

Uiteindelijk op 377k uitgekomen. Bij de buren is animo maar loopt niet storm. Geen idee wat daar op de woningen geboden is of nog gaat worden, gaat me niks aan en is ook niet een vraag die ik aan een buur stel waar ik verder weinig contact mee heb op goeiemorgen na.

Maargoed, bedrag is 5/10k minder dan gehoopt maar hebben dan ook de pech (denk ik) dat er ineens zoveel huizen in de straat te koop staan.

Niemand heeft natuurlijk een glazen bol maar had er op de markt naar jullie idee nog veel meer uitgehaald kunnen worden?

Betreft een 2 onder 1 kap uit 2010 in regio Sneek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:46
Chefke0611 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:09:

Bij ons in de straat staan vrijwel 4 identieke woningen te koop. Vraagprijzen van respectievelijk (afgerond): 345,350,370,380k. De 2 duursten hebben zonnepanelen en iets grotere kavel.
Staan die woningen bijna te koop of zijn ze bijna identiek?
Vrijwel staat wat vroeg in de zin.

Je had de woning gewoon via Funda moeten laten lopen. Dan had die geïnteresseerde persoon ook zijn huidige prijs kunnen bieden en als het huis meer waard is had dat de uitkomst geworden. Die 5 a 10k die je nu denkt te missen had dan misschien 5 a 10k boven je verwachtingen geworden.
Het feit dat er (bijna?) 4 (bijna) dezelfde woningen te koop staan hoeft niet erg te zijn. Mensen willen vaak om een specifieke reden een woning wel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
@Chefke0611 heeft die koper het huis al bezichtigd? Kan ook iemand zijn die voor de andere woningen in de running is. Je hebt best kans dat het bod herhaald wordt tijdens de Funda bezichtigingronde als de koper serieus is.
Je kunt ook een tegenvoorstel doen. Heeft je makelaar geen inzicht in de animo voor de andere huizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Via via melde zich een geïnteresseerde voor onze woning met de vraag wat onze vraagprijs zou worden. Aangegeven dat dit 360 zou worden en dat het binnenkort op funda zou komen. Koper wilde de vraagprijs bieden en daarmee de woning kopen met voor ons gunstige voorwaarden van de markt kopen.

Geintreseerde gemeld dat we de vraagprijs ook wel via funda gaan krijgen en dat hij met een beter bod komen moest.

Uiteindelijk op 377k uitgekomen. Bij de buren is animo maar loopt niet storm. Geen idee wat daar op de woningen geboden is of nog gaat worden, gaat me niks aan en is ook niet een vraag die ik aan een buur stel waar ik verder weinig contact mee heb op goeiemorgen na.

Maargoed, bedrag is 5/10k minder dan gehoopt maar hebben dan ook de pech (denk ik) dat er ineens zoveel huizen in de straat te koop staan.

Niemand heeft natuurlijk een glazen bol maar had er op de markt naar jullie idee nog veel meer uitgehaald kunnen worden?

Markt gaat niemand wat over roepen, maar 1 a 2% minder dan je verwacht had als overbieding bod, want 360k vraagprijs, 377k bod is 4.77% overboden. Jij had liever 7% gehad? (wie niet :+ )

Grootste vraag, wat koop je er zelf voor terug dan? Of is dat al in kannen en kruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:52

Even samenvattend:
1. je ging er 360 voor vragen
2. je hebt een bod van 377 geaccepteerd
3. je wilde er eigenlijk 385 voor hebben

Misschien had je 3 moeten bedenken voor 2, lijkt mij. Je kan het alsnog op Funda zetten en hopen dat je er alsnog meer uit haalt, maar ga er van uit dat je van deze koper geen 377 meer krijgt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 19:19

Je had er meer uit kunnen halen door meer te vragen.. |:(
Je hebt nu in je eigen voet geschoten.
Als ik de koper had geweest, waar je me eerst verteld dat het 360 is waarna we op 377 uitkomen. Als je dan ineens komt met nee het moet toch €385k zijn had van mij ook in een hoop uitwerpsel kunnen zakken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online

De vraag is; is 377k afdoende om de volgende stap te maken c.q. om het financieel allemaal rond te krijgen?

Ook is van belang, elimineer je hiermee de courtage die je zou betalen aan de makelaar? Neem daarbij ook nog eens de activiteiten die je moet verzetten voor Funda (foto's, opruimen, paar dagen van huis).

Mocht het antwoord op alle punten boven 'ja' zijn, dan is het m.i. het verschil zeer gering.. Ik zou het dan wel weten; bod accepteren.

ps. je vraagt het in de verkeerde topic :+ Ervaringen met het verkopen van je woning

[ Voor 3% gewijzigd door beyazz06 op 10-05-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
beyazz06 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:33:
[...]

De vraag is; is 377k afdoende om de volgende stap te maken c.q. om het financieel allemaal rond te krijgen?

Ook is van belang, elimineer je hiermee de courtage die je zou betalen aan de makelaar? Neem daarbij ook nog eens de activiteiten die je moet verzetten voor Funda (foto's, opruimen, paar dagen van huis).

Mocht het antwoord op alle punten boven 'ja' zijn, dan is het m.i. het verschil zeer gering.. Ik zou het dan wel weten; bod accepteren.

ps. je vraagt het in de verkeerde topic :+ Ervaringen met het verkopen van je woning
Zeker genoeg. Zoals gezegd ook tevreden maar gewoon twijfel. En op alle punten ja. Onze aankoopmakelaar (voor de nieuwe woning) helpt kosteloos bij de verkoop van onze huidige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefke0611
Vorkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:32:
[...]

Markt gaat niemand wat over roepen, maar 1 a 2% minder dan je verwacht had als overbieding bod, want 360k vraagprijs, 377k bod is 4.77% overboden. Jij had liever 7% gehad? (wie niet :+ )

Grootste vraag, wat koop je er zelf voor terug dan? Of is dat al in kannen en kruiken?
Ja ben ook tevreden hoor.

Nieuwe huis is in kannen in kruiken, 300k was ook genoeg geweest.

Ja je wilt altijd meer he!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefke0611
Flix20 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Je had er meer uit kunnen halen door meer te vragen.. |:(
Je hebt nu in je eigen voet geschoten.
Als ik de koper had geweest, waar je me eerst verteld dat het 360 is waarna we op 377 uitkomen. Als je dan ineens komt met nee het moet toch €385k zijn had van mij ook in een hoop uitwerpsel kunnen zakken.
Vraagprijs is geboden, tegenvoorstel is gedaan en dat is geaccepteerd. Dus ga nu niet zeggen ow doe dan maar 385.

Ja meer vragen was mijn inziens niet reëel geweest gezien de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:10
Chefke0611 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Ja ben ook tevreden hoor.

Nieuwe huis is in kannen in kruiken, 300k was ook genoeg geweest.

Ja je wilt altijd meer he!
Wie het onderste uit de kan wilt krijgt vaak het deksel op de neus. Je zult nooit weten of je op een andere manier meer had kunnen krijgen (en misschien is dat maar goed ook ;) , maar goed verkocht is goed verkocht zou ik zeggen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-04 15:10

Volgens mij moet je gewoon super blij zijn dat je zonder gezeik van je huis af bent en er ook nog een goede prijs voor gekregen hebt! Misschien had je anders meer gekregen, misschien minder (je zult het nooit weten), je hebt in ieder geval geen gedoe en stress meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Chefke0611 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Zeker genoeg. Zoals gezegd ook tevreden maar gewoon twijfel. En op alle punten ja. Onze aankoopmakelaar (voor de nieuwe woning) helpt kosteloos bij de verkoop van onze huidige woning.
Ze zeggen bij twijfel niet doen, maar in dit geval had ik het zeker gedaan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:33
amboly schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Volgens mij moet je gewoon super blij zijn dat je zonder gezeik van je huis af bent en er ook nog een goede prijs voor gekregen hebt! Misschien had je anders meer gekregen, misschien minder (je zult het nooit weten), je hebt in ieder geval geen gedoe en stress meer.
Precies dit. Je moet blij zijn. Je hebt een bod gehad, en geaccepteerd. Dit was het jou dus waard op dat moment om ja te zeggen, of je dat nu qua prijs fijn vind, of door minder stress, of minder opruimwerk het maakt niet uit. Gewoon niet terugkijken, want dat maak je altijd negatief voor jezelf.

Als de markt komend jaar stijgt ga je denken "shit te goedkoop verkocht"
Als de markt komend jaar daalt ga je denken "shit te duur gekocht"

Terwijl de gedachte moet zijn: "Wat wonen we fijn in ons nieuwe huis" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefke0611
Ben ook blij! Maar de twijfel sloeg gewoon toe. Dan voor jullie feedback!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@beyazz06, onze hypotheek is nu definitief goedgekeurd. Morgen wordt geschakeld met de notaris of de definitieve offerte ook binnen is. Dan is het wachten op betaling. Een behoorlijke stress minder zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Niet zeiken, je hebt m toch (goed) verkocht. ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ViezeVis schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:45:
@beyazz06, onze hypotheek is nu definitief goedgekeurd. Morgen wordt geschakeld met de notaris of de definitieve offerte ook binnen is. Dan is het wachten op betaling. Een behoorlijke stress minder zo :)
Heerlijk, geniet van het moment!

Helaas zit er hier niet echt bepaald voortgang, wacht nog altijd op de 1e beoordeling. Hiernaast hebben de bezichtigingen plaatsgevonden, al met al spannende tijden. Zodra alles afgerond is pak ik denk ik een aantal dagen verlof om weer tot rust te komen 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

beyazz06 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:00:
[...]

Heerlijk, geniet van het moment!

Helaas zit er hier niet echt bepaald voortgang, wacht nog altijd op de 1e beoordeling. Hiernaast hebben de bezichtigingen plaatsgevonden, al met al spannende tijden. Zodra alles afgerond is pak ik denk ik een aantal dagen verlof om weer tot rust te komen 🥲
Wij zitten bij Centraal Beheer. Volgens onze adviseur is het daar momenteel zo dat als je 20 april je dossier aanlevert, je 23 mei aan de beurt bent voor je 1e goedkeuring. Dat is wel erg extreem :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:58
ViezeVis schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Wij zitten bij Centraal Beheer. Volgens onze adviseur is het daar momenteel zo dat als je 20 april je dossier aanlevert, je 23 mei aan de beurt bent voor je 1e goedkeuring. Dat is wel erg extreem :X
Datzelfde hoorde ik ook over Allianz, maar dat is toch vlotter gegaan.
Ik geloof best dat het aan de drukke kant is, maar ik denk dat het ook is om te voorkomen dat de stoeptegel generatie moord en brand gaat schreeuwen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
ViezeVis schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Gister heeft onze adviseur onze hyportheek aangevraagd bij WoonNu, onderdeel van NN. Zij verwacht dat wij einde van de week/begin volgende week wij goedkeuring krijgen. Dat komt ongeveer wel uit met wat er op ikbenfrits staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

D_Jeff schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Datzelfde hoorde ik ook over Allianz, maar dat is toch vlotter gegaan.
Ik geloof best dat het aan de drukke kant is, maar ik denk dat het ook is om te voorkomen dat de stoeptegel generatie moord en brand gaat schreeuwen.
Wij hebben nu meermaals de verklaring gehoord dat door de toenemende stijgende rente er daarom ook veel meer aanvragen binnenkomen. Niet alleen voor nieuwe hypotheken, maar ook mensen die hun overwaarde opnemen. Overigens was dit in 2020 ook al aan de orde dat wachttijden toenamen dacht ik. Ik vind het maar een nare gedachte om zolang te moeten wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

spijkerhoofd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Gister heeft onze adviseur onze hyportheek aangevraagd bij WoonNu, onderdeel van NN. Zij verwacht dat wij einde van de week/begin volgende week wij goedkeuring krijgen. Dat komt ongeveer wel uit met wat er op ikbenfrits staat.
Dat valt inderdaad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
ViezeVis schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Wij hebben nu meermaals de verklaring gehoord dat door de toenemende stijgende rente er daarom ook veel meer aanvragen binnenkomen. Niet alleen voor nieuwe hypotheken, maar ook mensen die hun overwaarde opnemen. Overigens was dit in 2020 ook al aan de orde dat wachttijden toenamen dacht ik. Ik vind het maar een nare gedachte om zolang te moeten wachten :+
Dat zij de adviseur ook! Ergo er is aan hun gevraagd om geen renteaanboden te versturen bij enkel een bieding op een woning maar wanneer een bod geaccepteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

spijkerhoofd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:29:
[...]

Dat zij de adviseur ook! Ergo er is aan hun gevraagd om geen renteaanboden te versturen bij enkel een bieding op een woning maar wanneer een bod geaccepteerd is.
Hahah, ja dat hebben wij anders gedaan indd :*). Wij gingen op pad met een aankoopmakelaar de 3e keer omdat we een huis zagen wat we echt heel graag wilden. Nieuwe zonnepanelen van 2021, ruime tussenwoning en zeer netjes van binnen. De adviseur heeft bij ons toen het renteaanbod aangevraagd. Deze blijft vaak een maand of 4 goed. Als je weet dat je in die periode een huis gaat kopen dan kan dat best gunstig zijn. In die tussentijd is de rente bij ons met zeker 1% gestegen. Daar hebben we dus niet verkeerd aan gedaan.

Stel dat wij de paseerdatum van as maandag niet zouden halen, dan zou het nog geen enorme ramp zijn volgens de adviseur. Je bent dan in gebreke en moet het dan binnen 8 dagen afnemen. Dat was wel echt het laatste waar ik op wilde koersen hahah.

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 11-05-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
ViezeVis schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Hahah, ja dat hebben wij anders gedaan indd :*). Wij gingen op pad met een aankoopmakelaar de 3e keer omdat we een huis zagen wat we echt heel graag wilden. Nieuwe zonnepanelen van 2021, ruime tussenwoning en zeer netjes van binnen. De adviseur heeft bij ons toen het renteaanbod aangevraagd. Deze blijft vaak een maand of 4 goed. Als je weet dat je in die periode een huis gaat kopen dan kan dat best gunstig zijn. In die tussentijd is de rente bij ons met zeker 1% gestegen. Daar hebben we dus niet verkeerd aan gedaan.
Wij hebben op 28 maart rente aanbod gevraagd, 7 april voorstel ontvangen, die moest aangepast worden, zodoende 13 april weer een voorstel ontvangen. Dezelfde dag ondertekent en terug gestuurd. 15 april taxatie rapport ontvangen en gedeeld. 20 april is het volledig dossier ingediend. Sindsdien wacht ik op de 1e beoordeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 06:44
Wat is jullie ervaring met het geven van een verhuisfooi? Wel /niet? Percentage of vast bedrag?

Gaat om 4 man, neig zelf naar 100-150€ als alles goed gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Hbeez op 11-05-2022 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Laatst online: 24-04 20:51
Hbeez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:48:
Wat is jullie ervaring met het geven van een verhuisfooi? Wel /niet? Percentage of vast bedrag?

Waarom zou je een verhuizer fooi geven, je betaald toch al aan het bedrijf waar je dit hebt gedaan genoeg ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Terence(x) schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:58:
[...]

Waarom zou je een verhuizer fooi geven, je betaald toch al aan het bedrijf waar je dit hebt gedaan genoeg ?
Misschien ben ik wel een mieren.. maar het geven van een fooi is bij mij altijd dubbel. Vooral omdat bedrijven medewerkers ook lekker maken van; je krijgt bovenop je salaris nog een fooi! |:( Uuh say what? Moet ik als 'klant' jouw medewerker belonen omdat jij hem niet genoeg betaald? Vind het omgekeerd wereld.

Maar goed, dit is zwaar off-topic.

Overigens net te horen gekregen dat de 1e beoordeling positief rond is! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 06:44
[...]

Ja goede challenge. Ik vind het altijd lastig inschatten wat 'normaal' is, verhuis niet zo heel vaak, en als je dan begint te googlen begin je je een vrek te voelen als je geen fooi geeft. ;) Vandaar de vraag hier. Maar begrijp dus dat het niet zo gebruikelijk is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Hbeez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:48:

Dat is nog nooit in mij opgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:48
Kalentum schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Dat is nog nooit in mij opgekomen.
Bij mij ook niet. Net als dat ik nooit een fooi geef aan de cv-monteur, de schilder of een loodgieter. Zou ook niet weten waarom je daar bovenop de vaak goedbetaalde dienst een fooi zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Ik kwam deze toevallig tegen, had er niet eerder van gehoord en zie het ook niet terug in de topic-start. Maar wellicht handig? @Arrne @JvS

Wanneer je extra zekerheid aan je klant wilt bieden, verzeker je de bankgarantie voor slechts €25,-.

Met deze verzekering is je klant verzekerd bij overlijden, ernstige ziekten, arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkloosheid en echtscheiding. Als na het verlopen van de ontbindende voorwaarden de koop om één van deze redenen niet doorgaat en de bankgarantie ingeroepen wordt, dekt de verzekering het volledige garantiebedrag. De verzekering loopt tot het einde van de looptijd van de bankgarantie.

https://nationalewaarborg...ering-op-de-bankgarantie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Citroentjuh schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Bij mij ook niet. Net als dat ik nooit een fooi geef aan de cv-monteur, de schilder of een loodgieter. Zou ook niet weten waarom je daar bovenop de vaak goedbetaalde dienst een fooi zou geven.
Tja.

Heb het bij de plaatsers van mijn kunststof kozijnen wel gedaan. Was ook een hoop geld en natuurlijk niet nodig.

Ik weet wel dat een aantal kleine issues na installatie heel snel en voortvarend opgepakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

[...]

Een blikje drinken en wat te eten aanbieden is nooit weg denk ik. Fooi wordt altijd gewaardeerd maar het --moet-- niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hbeez schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Ja goede challenge. Ik vind het altijd lastig inschatten wat 'normaal' is, verhuis niet zo heel vaak, en als je dan begint te googlen begin je je een vrek te voelen als je geen fooi geeft. ;) Vandaar de vraag hier. Maar begrijp dus dat het niet zo gebruikelijk is..
Gewoon goed zorgen voor de verhuizers lijkt me 'normaler' dan fooi geven. Zorgen dat de koffie klaar staat, koekje erbij, eventueel een broodje of wat lekkers tijdens de lunch verzorgen, wat fris oid voor in de middag, etc. En ze natuurlijk behandelen als mensen en niet als beesten of als 'personeel' :P Maar een extra geldbedrag bovenop de afgesproken offerte vind ik persoonlijk niet 'normaal'

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 11-05-2022 12:27 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
Ik heb een adviesrapport vandaag gekregen van mijn hypotheekadviseur, echter begrijp ik niet helemaal hoe de bedragen tot stand zijn gekomen...en ik heb hem geprobeerd te bellen maar hij nam niet op 8)7 Morgen dus weer een poging, maar ik hat niet lagen liggen....snapt iemand deze berekening wel?

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578046

Morika schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:49:
Ik heb een adviesrapport vandaag gekregen van mijn hypotheekadviseur, echter begrijp ik niet helemaal hoe de bedragen tot stand zijn gekomen...en ik heb hem geprobeerd te bellen maar hij nam niet op 8)7 Morgen dus weer een poging, maar ik hat niet lagen liggen....snapt iemand deze berekening wel?

***members only***
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 578046 op 11-05-2022 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:23
EW forfait zit al in de kolom belastingvoordeel. (Op het eind negatief, dus hoger EW forfait dan rente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Morika schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:49:

***members only***
Zit er niet ergens een verborgen post? Eentje die niet in dit overzicht staat maar elders in de communicatie genoemd wordt? Een bouwdepot, een PL, een overlijdensrisicoverzekering, etc?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
Bedankt voor de reacties, ik heb het rapport nog een keer doorgelezen maar ik heb niks over verborgen kosten kunnen vinden (heb verder geen verzekeringen e.d. afgesloten). De WOZ van mijn woning is 209.000 €, dus eigenwoningforfait is 940 eur voor dit jaar....

Dan nog vind ik het bijzonder, want 744*360 is 267.840, en als ik daar de EWF van bereken, is het 112 €....komt dichterbij het gat van 120 €, maar dan nog vind ik het een heel vreemd bedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:23
Morika schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:03:
Bedankt voor de reacties, ik heb het rapport nog een keer doorgelezen maar ik heb niks over verborgen kosten kunnen vinden (heb verder geen verzekeringen e.d. afgesloten). De WOZ van mijn woning is 209.000 €, dus eigenwoningforfait is 940 eur voor dit jaar....

Dan nog vind ik het bijzonder, want 744*360 is 267.840, en als ik daar de EWF van bereken, is het 112 €....komt dichterbij het gat van 120 €, maar dan nog vind ik het een heel vreemd bedrag....
De annuïteit past bij een hypotheek van ~€189,5k 2,45% in 30 jaar. Lijkt wel haast een typfout dan ofzo? (159-189)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
rboy11 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:14:
[...]

De annuïteit past bij een hypotheek van ~€189,5k 2,45% in 30 jaar. Lijkt wel haast een typfout dan ofzo? (159-189)
Zo lijkt het inderdaad ....wat een :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Pff, we hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject, eigenlijk omdat we dachten toch nooit ingeloot te worden. Eigenlijk willen we pas over +- 1 jaar serieus voor een woning gaan kijken.

Je raad het al, het eerste huis waarvoor we ons hadden ingeschreven: ingeloot... Nu dus toch veel getwijfeld, maar het is voor ons gewoon niet het juiste moment. Binnenkort gaan we trouwen en op huwelijksreis en dat alles heeft wel een deuk geslagen is ons spaargeld. En met maar iets van 15K spaargeld een huis gaan kopen waarbij we een tijd dubbele lasten zouden moeten dragen lijkt ons nu niet echt een heel strak plan.

Erg jammer, want het is een prachtig huis, voor ons echt een droomhuis waar we heel wat jaren zouden willen wonen. Nu maar hopen dat als we straks echt serieus gaan kijken we niet jaren staan ingeschreven :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-04 21:44
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:34:
Pff, we hebben ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject, eigenlijk omdat we dachten toch nooit ingeloot te worden. Eigenlijk willen we pas over +- 1 jaar serieus voor een woning gaan kijken.

Je raad het al, het eerste huis waarvoor we ons hadden ingeschreven: ingeloot... Nu dus toch veel getwijfeld, maar het is voor ons gewoon niet het juiste moment. Binnenkort gaan we trouwen en op huwelijksreis en dat alles heeft wel een deuk geslagen is ons spaargeld. En met maar iets van 15K spaargeld een huis gaan kopen waarbij we een tijd dubbele lasten zouden moeten dragen lijkt ons nu niet echt een heel strak plan.

Erg jammer, want het is een prachtig huis, voor ons echt een droomhuis waar we heel wat jaren zouden willen wonen. Nu maar hopen dat als we straks echt serieus gaan kijken we niet jaren staan ingeschreven :P
Je kunt de dubbele lasten misschien uit een soort lastendepot financieren. Weet er het fijne niet vanaf maar dat schijnt onder voorwaarden te kunnen.

Blijft alsnog wel krapjes met 15k zou ik zoiets als nieuwbouw niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Laapo op 11-05-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-04 08:17

Heb je al een koophuis? Dan kan je de dubbele lasten meefinancieren in je overbruggingshypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:28

Ay, dat is jammer zeg! Heb je een indicatie wanneer de bouw start cq wanneer de oplevering is? Het duurt nog wel even voor je daadwerkelijk moet gaan betalen. Afhankelijk van de constructie betaal je ook niet meteen de volle mep, dus dan zijn dubbele lasten misschien wel te overzien.
Als je je had voorgenomen om volgend jaar te gaan kijken, en bij dit project begint de bouw pas volgend jaar, dan is dit misschien toch geen verkeerd moment.
Ik zou het goed laten doorrekenen en dan een besluit nemen. Niet te snel afwijzen, zeker niet als het echt een droomhuis is. Met de stijgende rente kun je dit komende jaren misschien niet eens meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Laapo @praliwi @Toke_gt
We hebben nu inderdaad ook een koopwoning en ik weet dat er wel mogelijkheden zijn, maar wil ons niet in allerlei bochten wringen en dan het risico lopen straks beide huizen te moeten verkopen :P

Hier is de brochure van het project:
https://issuu.com/vanwanr...e4_lr?fr=sNDE2MzM1NTcxOTk
Op pagina 127 staat wel iets over het stappenplan, maar ik kan niet zo snel data vinden waarop de bouw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:49:
@Laapo @praliwi @Toke_gt
We hebben nu inderdaad ook een koopwoning en ik weet dat er wel mogelijkheden zijn, maar wil ons niet in allerlei bochten wringen en dan het risico lopen straks beide huizen te moeten verkopen :P

Op pagina 127 staat wel iets over het stappenplan, maar ik kan niet zo snel data vinden waarop de bouw start.
Ik kan het ook niet vinden, niet in de brochure, maar ook niet bij projectontwikkelaar, gemeente, vergunningenaanvragen etc. Aangezien hier wel posts voorbijkomen van mensen die een huis hebben gekocht met prognose oplevering Q3-4 in 2023 denk ik dat je er gerust vanuit kunt gaan dat je het pas in 2024 wordt opgeleverd en dat de bouw pas eind dit jaar, begin 2023 start. Dat geeft je echt wel veel ruimte.

Jouw angst met twee huizen te blijven zitten, staat eigenlijk los van je situatie. Vraag is dan meer of je nieuwbouw wilt overwegen. Want dan heb je die situatie altijd. Wil je inderdaad graag nieuwbouw, dan zou ik je aanraden diep adem te halen en met wat advies de zaken op een rijtje te zetten. Je kunt er altijd voor kiezen je huidige huis te verkopen en tijdelijk te gaan huren. Dan ben je de stress van twee huizen kwijt en weet je ook welke overwaarde je te besteden hebt. Daar kun je dan ook die huur van betalen. Denk dat dit best een kans is die zich niet zomaar weer opnieuw voordoet, dus neem geen overhaast besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:10
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:49:
@Laapo @praliwi @Toke_gt

Als het je droomhuis lijkt en je bent nu direct ingeloot. Zou ik er gewoon voor gaan, mits het financieel haalbaar is, dus ga met een goede financieel adviseur praten. Die kan je echt wel inzicht geven. Zo in zo zit het er nog niet aan vast en met twee weken heb jij duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Toke_gt @perspectivebass
Probleem is alleen ook dat ik dus binnen nu en twee weken ga trouwen en nog bezig ben met de laatste voorbereidingen, voor die tijd lukt het me niet om hier zaken voor uit te gaan zoeken. Na de bruiloft gaan we 2 weken op huwelijksreis, ik denk niet dat ze bij zo'n project zin hebben om zo lang op ons te gaan wachten, want dan zouden we pas na die tijd contact kunnen opnemen met een financieel- of hypotheekadviseur.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, hoe groot is de kans dat je voor een dergelijk huis (prijs van 650K) zo snel wordt ingeloot? Ons geeft het nu ook wel een beetje het idee van: als het nu lukt, zal het een volgende keer misschien ook wel lukken. Waar ik van te voren dacht dat het juist jaren kon duren.

[ Voor 25% gewijzigd door miicker op 11-05-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:09:
@Toke_gt @perspectivebass
Probleem is alleen ook dat ik dus binnen nu en twee weken ga trouwen en nog bezig ben met de laatste voorbereidingen, voor die tijd lukt het me niet om hier zaken voor uit te gaan zoeken. Na de bruiloft gaan we 2 weken op huwelijksreis, ik denk niet dat ze bij zo'n project zin hebben om zo lang op ons te gaan wachten, want dan zouden we pas na die tijd contact kunnen opnemen met een financieel- of hypotheekadviseur.
Kijk tot wanneer je de optie kunt aanhouden, als dat voorbij je huwelijksreis is, maak je een afspraak voor daarna met een adviseur. Dan eerst focus op huwelijk en bij je terugkomst is het allemaal wat geland en kun je een goede beslissing nemen. Nu zijn er veel te veel factoren op korte termijn die in de weg zitten, terwijl de lasten pas gaan wegen als je bij de notaris bent geweest. Dat duurt nog wel ruim een half jaar.
Maar word je hier bloednerveus van of heb je maar 2 weken bedenktijd, tja. Volg je hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
miicker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:09:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, hoe groot is de kans dat je voor een dergelijk huis (prijs van 650K) zo snel wordt ingeloot? Ons geeft het nu ook wel een beetje het idee van: als het nu lukt, zal het een volgende keer misschien ook wel lukken. Waar ik van te voren dacht dat het juist jaren kon duren.
Dat is best rooskleurig gedacht in de huidige markt. Behoorlijke kans dat je de maandlasten die bij dit huis horen, over anderhalf jaar betaalt voor een huis van 5 ton. Met andere woorden, zit je met huidige maandlasten aan je tax of heb je ruimte om over een paar jaar fors meer te betalen voor eenzelfde huis?
Of je een volgende keer evenveel kans hebt; dat weet niemand. Wordt er nog veel gebouwd in dat gebied, hoe ruim is het gebied waarin je zoekt, hoeveel huizen zijn er in de klasse waarin je zoekt. Zoveel factoren die de kans bepalen. Mogelijk heb je nu waanzinnig veel geluk gehad, mogelijk waren er nog woningen over en heeft ieder de voorkeurswoning. Niets van te zeggen, maar ik weet wel dat je er niet op kunt rekenen dat het volgende keer net zo gaat.
Pagina: 1 ... 255 ... 353 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7