Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 229 230 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:04
Freeaqingme schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:38:
[...]

Waarom dan? Als je iets moois tegenkomt dan heb je kans dat met een kalmere markt je juist iets kan scoren wat anders niet lukt?
Omdat ik geen zin heb om daarmee bezig te zijn tijdens vakanties. En in de regio waar we wonen is de doorlooptijd max 3 weken dus je bent dan meestal toch te laat.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Louislouislouis schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:28:
[...]

Omdat ik geen zin heb om daarmee bezig te zijn tijdens vakanties. En in de regio waar we wonen is de doorlooptijd max 3 weken dus je bent dan meestal toch te laat.
Snap dat niet. Het is nu niet zo dat je elke vakantie periode een huis aan het kopen bent.

Die ene keer in de x jaar kan mijn vakantie me worst wezen als ik een voordeel zou kunnen behalen door mijn slag te slaan in de rustige periode

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:21
jeroenkb schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Snap dat niet. Het is nu niet zo dat je elke vakantie periode een huis aan het kopen bent.

Die ene keer in de x jaar kan mijn vakantie me worst wezen als ik een voordeel zou kunnen behalen door mijn slag te slaan in de rustige periode
Huizen kijken is toch ook gewoon een leuke bezigheid? Ik ben niet in de markt voor een nieuwe woning, maar zelfs dan zit ik in / op mijn vakantie een beetje op funda te loeren.

Je zou maar net in die 3 weken een mooie woning missen..

• Louislouislouis
jeroenkb schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Snap wat je zegt! De laatste keer dat we een huis zochten waren we 2 jaar bezig dus dan is het ook lekker om er even niet mee bezig te zijn. En zoals ik zeg heeft het de eerste twee weken van een drieweekse vakantie toch niet zoveel zin hier, tenzij je een bod doet zonder te bezichtigen.

• rtownz251
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08 06:56
maussert schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Huizen kijken is toch ook gewoon een leuke bezigheid? Ik ben niet in de markt voor een nieuwe woning, maar zelfs dan zit ik in / op mijn vakantie een beetje op funda te loeren.

Je zou maar net in die 3 weken een mooie woning missen..
Ik ben zelf ook zo. Begrijp ook niet waarom het dan minder storm zou lopen. Alleen de bezichtigingen uitvoeren is wellicht minder omdat mensen op vakantie zijn. Anderzijds zijn er ook mensen die dan wel kunnen bezichtigen omdat ze dan geen vrij hoeven te vragen voor werk.

Er is altijd wat voor te zeggen. Maar als iemand een huis echt wil hebben dan neem je toch wel contact op met de makelaar lijkt mij.

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:52
Louislouislouis schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:25:
[...]

Snap wat je zegt! De laatste keer dat we een huis zochten waren we 2 jaar bezig dus dan is het ook lekker om er even niet mee bezig te zijn. En zoals ik zeg heeft het de eerste twee weken van een drieweekse vakantie toch niet zoveel zin hier, tenzij je een bod doet zonder te bezichtigen.
Ja maar een enkele bezichtigingen gepland over 2-3 weken kan voor de verkoper een reden zijn om de verkoop uit te stellen en even de vakanties af te wachten ipv gelijk na eerste ronde beslissen ondat er geen verdere afspraken zijn.

het is een kleine moeite de makelaar bellen een afspraak erin zetten voor gelijk na je vakantie.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:50
Vandaag de knoop doorgehakt over de verkoopmakelaar waarmee ik in zee ga. Wat een koehandel is het ook.

Heb een makelaar langs gehad met mooie folders en een courtage van 2%. Zette tijdens het gesprek al een streep door de 2%. Dat werd 1,6%. Toen ik aan gaf dat ik al offertes had liggen met lagere courtages, ging ook door de 1.6% een streep en ging hij de andere makelaars matchen. Tja, dan ben je bij mij het vertrouwen al kwijt.

Nu de woning verkoopklaar maken. Nog kleine twee weken en dan komt de fotograaf.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:05
Ruben0s schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:44:
Vandaag de knoop doorgehakt over de verkoopmakelaar waarmee ik in zee ga. Wat een koehandel is het ook.

Heb een makelaar langs gehad met mooie folders en een courtage van 2%. Zette tijdens het gesprek al een streep door de 2%. Dat werd 1,6%. Toen ik aan gaf dat ik al offertes had liggen met lagere courtages, ging ook door de 1.6% een streep en ging hij de andere makelaars matchen. Tja, dan ben je bij mij het vertrouwen al kwijt.

Nu de woning verkoopklaar maken. Nog kleine twee weken en dan komt de fotograaf.
Kleine 2 weken, pfoee dat was voor ons veel te krap. We zijn toch al ruim 4 weken bezig.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:12:
[...]

Kleine 2 weken, pfoee dat was voor ons veel te krap. We zijn toch al ruim 4 weken bezig.
Is het zo'n zooitje dan :?
Wat doe je als je onverwacht bezoek krijgt?

[ Voor 9% gewijzigd door TvanW op 26-08-2026 12:37 ]

• Louislouislouis
Wauw, wij hebben de kinderen naar de grootouders gebracht en waren in een weekend klaar.

Voor de bezichtigingen geven we de sleutels aan de makelaar, gaan we een week weg en komen de schoonmakers een keertje 6 in plaats van 3 uur.

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:50
Zit in een starterswoning. Vergelijkbare woningen maar dan ex huur en helemaal kaal van binnen gaan al weg voor een prima prijs. Helemaal opgeknapt levert verhoudingsgewijs niet veel meer op.

Wij gaan de trap naar zolder schilderen, douchewand en radiator in badkamer vervangen en voor de rest opruimen / spullen tijdelijk ergens anders stallen.

Dit moet komede twee weekenden wel lukken.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-08 18:37
Louislouislouis schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:57:
komen de schoonmakers een keertje 6 in plaats van 3 uur.
Woon je in een kasteel?

• TvanW
  • Niet online

• Louislouislouis
@bie100 Gelukkig niet :P , maar ze ruimen op en maken schoon. Echt heerlijk. En bij zo’n ‘deepclean’ pakken ze ook alle vloerkleden, banken etc. Mee met de tapijtreiniger en ze impregneren aanrechten en natuursteen in de badkamers enzo.

Is altijd echt een heerlijk gevoel, normaal doen we dat alleen wanneer we met vakantie zijn zodat je thuiskomt in een - voor je gevoel - hagelnieuw huis!

• genc007
Ruben0s schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:44:

ik had er ook 1 voor 1.2% + 900 opstart. En daarna nog 2 gehad voor 1% + 5/600.

Nou dan is het snel kiezen, want ze leveren allemaal dezelfde minimale service: funda listing en afspraken inplannen xD.

Misschien in het hogere segment dat het het waard is, maar voor alles rond/onder het landelijke gemiddelde hoef je echt geen extra service te verwachten

• genc007
TvanW schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Is het zo'n zooitje dan :?
Wat doe je als je onverwacht bezoek krijgt?
ik heb ook nog een bult ramen netjes gemaakt met een schraper, 5 tal muren geschilderd die er niet uit zagen, met een stift/kwast langs alle kozijnen om aan te stippen, tuin+loggia schoonmaken met hogedruk+vegen, etc.

Dan ben je zomaar 2 weekenden bezig ermee.

• TvanW
  • Niet online
genc007 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

ik heb ook nog een bult ramen netjes gemaakt met een schraper, 5 tal muren geschilderd die er niet uit zagen, met een stift/kwast langs alle kozijnen om aan te stippen, tuin+loggia schoonmaken met hogedruk+vegen, etc.

Dus als ik het goed begrijp heb je zelf geruime tijd tegen die rommel/achterstallig onderhoud zitten aankijken en dat wil je dan ff snel, zelf, opknappen :S

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-08 23:00

Stufferdt

doet ook maar wat.

TvanW schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:45:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je zelf geruime tijd tegen die rommel/achterstallig onderhoud zitten aankijken en dat wil je dan ff snel, zelf, opknappen :S
Is dat niet hoe het bij 99% werkt?
Hier ook een hoekje keukenmuur geschilderd voor de foto's omdat er vlekken van de vaatwasser opzaten. Ergerden ons er al vanaf de start aan ("hoezo heeft de verkoper niet de hele keuken met schrobverf gedaan????") maar weinig actie. Tot nu.

"Vreemde ogen dwingen" en "de laatste plintjes plakken doe je voor Funda" komen niet volledig uit de lucht vallen natuurlijk.

Hier overigens fotografe en makelaar (voor een preview filmpje) over de vloer gehad. Tevreden met het gevoel nu het huis helemaal was opgeruimd dus hopen dat het ook zo op de foto's overkomt. Wel grappig dat er eigenlijk niks meer moest gebeuren qua styling of verzetten van spullen en foto's maken toch gewoon bijna 2 uur tijd kost voor een middenwoning.

Verwachten deze week concept brochure en dan hopelijk volgende week op Funda.

😀😀😀

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:22
genc007 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Hier ook het huis in de verkoop binnenkort. Aantal muren gesaust, kalkaanslag in de douche en toilet verwijderd. Douche wordt ook nog opnieuw afgekit. Allemaal zaken waar ik me nooit aan gestoord heb maar voor een potentiële koper kan dat anders zijn.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:38
genc007 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

ik had er ook 1 voor 1.2% + 900 opstart. En daarna nog 2 gehad voor 1% + 5/600.

Nou dan is het snel kiezen, want ze leveren allemaal dezelfde minimale service: funda listing en afspraken inplannen xD.

Misschien in het hogere segment dat het het waard is, maar voor alles rond/onder het landelijke gemiddelde hoef je echt geen extra service te verwachten
Nog niet misschien dat wij ooit meer betalen dan 1% max en al helemaal geen opstartkosten. Opstarten van wat? Huizen verkopen zichzelf anno 2025. Zeker t/m 600k in 99 vd 100 gevallen.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

de Peer

under peer review

Funda, fotograaf etc. Dat is niet gratis ofzo.

• CryptoNL
de Peer schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:37:
[...]

Funda, fotograaf etc. Dat is niet gratis ofzo.
Zit gewoon in de courtage. Reeds 5 x gebruik gemaakt van een makelaar. Nooit opstartkosten betaalt en het waren verschillende makelaars overigens.

• genc007
CryptoNL schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:21:
[...]

Zit gewoon in de courtage. Reeds 5 x gebruik gemaakt van een makelaar. Nooit opstartkosten betaalt en het waren verschillende makelaars overigens.
hangt denk ik af van je prijsklasse.

Tot de 500k is volgens mij opstartkosten redelijk normaal; richting het hogere segment moet je vooral goed gaan kijken wat er allemaal in courtage zit (bv drone fotos, funda blikvanger, 360 fotos, video's etc.). Blijkbaar rekent funda ook voor elke scheet die je laat op het platform geld.

• CryptoNL
genc007 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:45:
[...]

hangt denk ik af van je prijsklasse.

Tot de 500k is volgens mij opstartkosten redelijk normaal; richting het hogere segment moet je vooral goed gaan kijken wat er allemaal in courtage zit (bv drone fotos, funda blikvanger, 360 fotos, video's etc.). Blijkbaar rekent funda ook voor elke scheet die je laat op het platform geld.
Alle 5 keren tot 500k. Het is heel simpel; Merendeel van de huizen verkopen zichzelf. Teksten past men een beetje aan, wat fotomateriaal, documentatie en koopovereenkomst ( die vaak als template worden aangeleverd vanuit o.a. Vastgoedpro ). Zou niet weten waarom je opstartkosten moet betalen. 400k pakt makelaar 4k lijkt mijn prima voor een tiental bezichtigingen.

• genc007
CryptoNL schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 23:49:
[...]

Alle 5 keren tot 500k. Het is heel simpel; Merendeel van de huizen verkopen zichzelf. Teksten past men een beetje aan, wat fotomateriaal, documentatie en koopovereenkomst ( die vaak als template worden aangeleverd vanuit o.a. Vastgoedpro ). Zou niet weten waarom je opstartkosten moet betalen. 400k pakt makelaar 4k lijkt mijn prima voor een tiental bezichtigingen.
ik heb eerlijk gezegd niet heel erg onderhandeld; heb vooral gekozen vanuit mijn gevoel of de makelaar mijn huis ook echt mooi vond of dat hij dacht van zal wel.

Ik heb nog steeds maar 1 bezichtiging gehad trouwens; dus even nog 2 weken afwachten totdat de vakanties hier helemaal afgelopen zijn en dan wellicht opnieuw de markt op met de aanbevolen prijs van de makelaar net onder de 500k.
De markt is wel duidelijk rustiger en trager dan zeg 12-6 maanden geleden.

Gok dat richting november het huis zowieso wel wordt verkocht als bekend wordt dan nieuwe NHG grens rond/over de 5 ton gaat.

• de Peer

de Peer

under peer review

Dat kan natuurlijk, maar dan moeten ze weer in de kleine lettertjes zetten dat jij alsnog opstartkosten betaalt als je besluit het huis van de markt te halen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vaak zit er wel een clausule in dat indien verkoop wordt ingetrokken bedrag x of % betaalt moet worden. Makelaar heeft kosten gemaakt en die wil je ook niet als volgende klant krijgen...

500 euro opstartkosten + 4500 euro is hetzelfde als 5000 euro met clausule dat 500 euro betaald wordt als het wordt ingetrokken.

Kijk gewoon naar de totaalprijs en verder is belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de makelaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 27-08-2026 07:30 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• de Peer

de Peer

under peer review

Sport_Life schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:28:
Vaak zit er wel een clausule in dat indien verkoop wordt ingetrokken bedrag x of % betaalt moet worden. Makelaar heeft kosten gemaakt en die wil je ook niet als volgende klant krijgen...

500 euro opstartkosten + 4500 euro is hetzelfde als 5000 euro met clausule dat 500 euro betaald wordt als het wordt ingetrokken.

Kijk gewoon naar de totaalprijs en verder is belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de makelaar.
inderdaad.

Het zijn wel flauwe trucjes natuurlijk. Aparte opstartkosten, bedragen zonder btw. Allemaal om te kunnen concurreren op courtage aangezien de gemiddelde klant daar op probeert te vergelijken.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38

fub

Degenen die menen dat een huis toch wel verkocht wordt, zullen niet veel aan een makelaar willen betalen en krijgen (dus?) ook waar ze voor betalen: huis op Funda, paar bezichtigingen, klaar.
Degenen die een makelaar kiezen voor diens enthousiasme en advies en niet voor de prijs, die zullen een makelaar krijgen die ze zal aanraden om nog eens een muur te verven of een kitnaadje na te lopen. Die hebben een hele andere ervaring met hun makelaar.

En voor beide groepen zal hun mening na die ervaring alleen maar versterkt worden. Grappig om te zien hoe dat zo uitwerkt in de discussie hier.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:05
de Peer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:17:
[...]

inderdaad.

Het zijn wel flauwe trucjes natuurlijk. Aparte opstartkosten, bedragen zonder btw. Allemaal om te kunnen concurreren op courtage aangezien de gemiddelde klant daar op probeert te vergelijken.
​In Nederland is het wettelijk verplicht om prijzen richting consumenten (particulieren) inclusief BTW te communiceren.

• de Peer

de Peer

under peer review

Janpietertje89 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

​In Nederland is het wettelijk verplicht om prijzen richting consumenten (particulieren) inclusief BTW te communiceren.
dat weet ik, maar daar houden makelaars zich niet aan.

• genc007

[ Voor 104% gewijzigd door genc007 op 27-08-2026 12:53 ]

• genc007
de Peer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:39:
[...]

dat weet ik, maar daar houden makelaars zich niet aan.
Dan kan je ze gewoon aanklagen bij NVM / ACM en weigeren de factuur te betalen totdat ze het aanpassen.

Als je huis al eenmaal verkocht is, kunnen ze je niks meer maken als jij btw component niet betaalt.

• de Peer

de Peer

under peer review

genc007 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:52:
[...]

Dan kan je ze gewoon aanklagen bij NVM / ACM en weigeren de factuur te betalen totdat ze het aanpassen.

Als je huis al eenmaal verkocht is, kunnen ze je niks meer maken als jij btw component niet betaalt.
ook dat weet ik.

• CryptoNL
fub schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:15:
Degenen die menen dat een huis toch wel verkocht wordt, zullen niet veel aan een makelaar willen betalen en krijgen (dus?) ook waar ze voor betalen: huis op Funda, paar bezichtigingen, klaar.
Degenen die een makelaar kiezen voor diens enthousiasme en advies en niet voor de prijs, die zullen een makelaar krijgen die ze zal aanraden om nog eens een muur te verven of een kitnaadje na te lopen. Die hebben een hele andere ervaring met hun makelaar.

En voor beide groepen zal hun mening na die ervaring alleen maar versterkt worden. Grappig om te zien hoe dat zo uitwerkt in de discussie hier.
Denk dat je het vak makelaar behoorlijk overschat. Zeker in de prijscategorie tot 600K. Dat is allemaal geen hogere wiskunde.

• fub

fub

CryptoNL schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:55:
[...]
Denk dat je het vak makelaar behoorlijk overschat. Zeker in de prijscategorie tot 600K. Dat is allemaal geen hogere wiskunde.
Ja, het was al duidelijk in welke van die twee groepen jij zat.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:25
fub schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:15:

Wat een raar beeld schets je. Een makelaar die wel enthousiast is maar geen advies geeft om nog eens een muurtje te schilderen bestaat niet? Het gaat niet om enthousiast of niet. Een goede makelaar kan inschatten of juist het muurtje nog even mooi maken een verschil gaat maken in de verkoop. En als dat niets uit maakt, moet hij je ook willen adviseren dat muurtje mooi het muurtje te laten.

• Louislouislouis
Vandaag energielabel binnen gekregen (A, huis uit 1905 dus prima) dit weekend de boel foto-proof maken en dan maandag de fotograaf over de vloer.

De komende 3-4 weken dus door de verkoopmolen

• JDdeV1992
  • Nu online
Wij staan sinds vandaag online, toch spannend. In de eerste 2 uur al 2 geplande bezichtigingen via Move.

We wachten af... 7 en 8 september kijkdagen.

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 10:03
We zijn twee weken geleden online gegaan in regio Utrecht.. mooi huis maar twijfelde toch qua timing. 15 bezichtigingen en 12 mensen ook echt komen opdagen. Courtage van 0,85% omdat de makelaar echt wil doorbreken in deze markt en tot nu toe geen klachten. Morgen de deadline voor het bieden gezet en inmiddels 2 biedingen binnen waarvan 1 echt een top.bod is zonder voorbehoud. Ben benieuwd.

• HenkAB14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-08 21:47
Wij staan sinds gisteren online en hebben intussen 3 bezichtigingen gepland staan eind volgende week. Een paar huizen verderop, komt binnenkort ook een huis te koop, zelfde stijl als onze woning. Via een andere makelaar. Daar staat inmiddels ook al een bord in de tuin; 'binnenkort te koop".

• genc007
TweakerLuke schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:52:
We zijn twee weken geleden online gegaan in regio Utrecht.. mooi huis maar twijfelde toch qua timing. 15 bezichtigingen en 12 mensen ook echt komen opdagen. Courtage van 0,85% omdat de makelaar echt wil doorbreken in deze markt en tot nu toe geen klachten. Morgen de deadline voor het bieden gezet en inmiddels 2 biedingen binnen waarvan 1 echt een top.bod is zonder voorbehoud. Ben benieuwd.
wat was je prijsstrategie? bewust onder je waarde? Wel netjes15 bezichtigingen!

Gok dat ik over 2 weken toch moet gaan zakken met de prijs, tenzij regio rotterdam echt momenteel dood is door de vakanties.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:02
HenkAB14 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:20:
Wij staan sinds gisteren online en hebben intussen 3 bezichtigingen gepland staan eind volgende week. Een paar huizen verderop, komt binnenkort ook een huis te koop, zelfde stijl als onze woning. Via een andere makelaar. Daar staat inmiddels ook al een bord in de tuin; 'binnenkort te koop".
Doen ze slim. Dan zien de mensen die bij jou komen kijken al van oh als dit 'm niet wordt, krijgen we nog een kans.
Dat zou ik persoonlijk in m'n bod op jouw woning ook wel meenemen. (lees: wat scherper inzetten om te kijken waar de tendens heengaat en dan bij de andere woning na evt. misgrijpen wel volle mep bieden.)

PSN: Flix20-NL

• fub

fub

Marcel a schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:54:
[...]
Wat een raar beeld schets je. Een makelaar die wel enthousiast is maar geen advies geeft om nog eens een muurtje te schilderen bestaat niet? Het gaat niet om enthousiast of niet. Een goede makelaar kan inschatten of juist het muurtje nog even mooi maken een verschil gaat maken in de verkoop. En als dat niets uit maakt, moet hij je ook willen adviseren dat muurtje mooi het muurtje te laten.
Zeker zal een goede makelaar snel zien wat er zou moeten gebeuren om het huis goed/beter te verkopen. Maar bij een verkoper die vind dat een huis zichzelf wel verkoopt, heeft het weinig zin om die punten aan te dragen. Een slimme makelaar houdt die dingen dan ook voor zich, heeft toch geen zin.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:25
fub schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:08:
[...]

Zeker zal een goede makelaar snel zien wat er zou moeten gebeuren om het huis goed/beter te verkopen. Maar bij een verkoper die vind dat een huis zichzelf wel verkoopt, heeft het weinig zin om die punten aan te dragen. Een slimme makelaar houdt die dingen dan ook voor zich, heeft toch geen zin.
Het wordt steeds vager. Een makelaar is slim als hij goede adviezen voor zich houdt. Eerst waren ze niet enthousiast als ze dat deden en nu zijn ze slim. Een slimme makelaar geeft advies en als de klant er niets mee doet is dat zijn of haar keuze.

• TweakerLuke
genc007 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:51:
[...]

wat was je prijsstrategie? bewust onder je waarde? Wel netjes15 bezichtigingen!

Gok dat ik over 2 weken toch moet gaan zakken met de prijs, tenzij regio rotterdam echt momenteel dood is door de vakanties.
Klopt! Met wat makelaars gesproken en ze hadden allemaal die strategie eigenlijk. Net is het biedtermijn afgesloten en last minute geen biedingen meer maar wel 4 in totaal dus 1 op 3 is niet slecht. Koper kan altijd afhaken natuurlijk maar ik verwacht het niet.

Markt in Rotterdam ken ik niet zo goed maar wellicht weer online zetten in oktober wanneer de September drukte voorbij is? Wat zegt de makelaar?

• genc007
TweakerLuke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:28:
[...]

Klopt! Met wat makelaars gesproken en ze hadden allemaal die strategie eigenlijk. Net is het biedtermijn afgesloten en last minute geen biedingen meer maar wel 4 in totaal dus 1 op 3 is niet slecht. Koper kan altijd afhaken natuurlijk maar ik verwacht het niet.

Markt in Rotterdam ken ik niet zo goed maar wellicht weer online zetten in oktober wanneer de September drukte voorbij is? Wat zegt de makelaar?
makelaar zei 499, net onder de 500k grens. Mijn wijk hikt nu tegen de 500k grens aan, de eerste woning is 3 maanden geleden verkocht voor 505k dus de grens is officieel doorbroken kwa transacties. Alleen ben ik de eerste met vraagprijs op funda boven de 500k de markt op gaat, dus de markt moet het ook even verwerken en wennen denk ik.

Ik zie nu wel een woning op de markt komen een paar straten verderop, die iets groter is, maar gelijk ook 600k is, dus ik gok dat dat ook wel gaat helpen om mensen te realiseren dat tijdperk van 4xx nu inmiddels voorbij is. Maar goed, het helpt ook wel dat ik geen haast heb, heb nog ruim 4-5 maanden voor een verkoop dus kan het rustig afwachten.

Het lijkt wel inderdaad kwa markt nu de trend is om onder de verwachte prijs de markt op te gaan en dan mensen te laten overbieden richting de waarde. Vroeger was het gewoon de waarde vragen en dan alsnog overbiedingen krijgen, dat lijkt wel een beetje voorbij inmiddels

[ Voor 4% gewijzigd door genc007 op 28-08-2026 14:40 ]

• JohanR91
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:53
Hier is sinds gisterenavond de Funda tocht begonnen. Ik vind het toch wel lastig om op basis van de statistieken iets zinnigs te zeggen. De Makelaar heeft gisteren enkel laten weten dat de Funda melding om 20:00 online ging en sindsdien niets vernomen. Er zijn ook geen afspraken gemaakt over wanneer eventuele bezichtigingen kunnen zijn, dus geen nieuws is slecht niets ga ik maar vanuit.

• TweakerLuke
JohanR91 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:44:
Hier is sinds gisterenavond de Funda tocht begonnen. Ik vind het toch wel lastig om op basis van de statistieken iets zinnigs te zeggen. De Makelaar heeft gisteren enkel laten weten dat de Funda melding om 20:00 online ging en sindsdien niets vernomen. Er zijn ook geen afspraken gemaakt over wanneer eventuele bezichtigingen kunnen zijn, dus geen nieuws is slecht niets ga ik maar vanuit.
Heel vreemd! Als er iemand belt dan moeten ze toch gelijk kunnen plannen? Of wellicht wachten ze tot een aantal mensen het formulier invullen. Bij ons was dit iig afgestemd voordat we online gingen.

• TweakerLuke
genc007 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:38:
[...]

makelaar zei 499, net onder de 500k grens. Mijn wijk hikt nu tegen de 500k grens aan, de eerste woning is 3 maanden geleden verkocht voor 505k dus de grens is officieel doorbroken kwa transacties. Alleen ben ik de eerste met vraagprijs op funda boven de 500k de markt op gaat, dus de markt moet het ook even verwerken en wennen denk ik.

Ik zie nu wel een woning op de markt komen een paar straten verderop, die iets groter is, maar gelijk ook 600k is, dus ik gok dat dat ook wel gaat helpen om mensen te realiseren dat tijdperk van 4xx nu inmiddels voorbij is. Maar goed, het helpt ook wel dat ik geen haast heb, heb nog ruim 4-5 maanden voor een verkoop dus kan het rustig afwachten.

Het lijkt wel inderdaad kwa markt nu de trend is om onder de verwachte prijs de markt op te gaan en dan mensen te laten overbieden richting de waarde. Vroeger was het gewoon de waarde vragen en dan alsnog overbiedingen krijgen, dat lijkt wel een beetje voorbij inmiddels
Er zijn natuurlijk heel veel factoren waar mensen naar kijken. Als je weinig reactie krijgt qua bezichtingen dan is denk ik de prijs toch te hoog maargoed de makelaar is de professional..

Mijn voordeel was dat de woningen naast mij recent verkocht waren voor 602k en deze waren qua oppervlakte 8m2 kleiner omdat wij een uitbouw hebben. Dus heel goed te vergelijken.

• genc007
JohanR91 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:44:
meestal wordt er een Move dossier aangemaakt, daar worden dan de bezichtigingsaanvragen met datum in geregistreerd die jij dan moet bevestigen of afwijzen.

Je moet je makelaar even vragen of hij je funda account wilt koppelen aan de advertentie dan kan je de live statistieken zien via je account page. Anders kan je na 3 dagen volgens mij de statistieken zien die 1/2x per dag refreshed worden op de advertentiepagina

• genc007
TweakerLuke schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Er zijn natuurlijk heel veel factoren waar mensen naar kijken. Als je weinig reactie krijgt qua bezichtingen dan is denk ik de prijs toch te hoog maargoed de makelaar is de professional..

Mijn voordeel was dat de woningen naast mij recent verkocht waren voor 602k en deze waren qua oppervlakte 8m2 kleiner omdat wij een uitbouw hebben. Dus heel goed te vergelijken.
ja dat was ook mijn beweegreden om toch hoger te zitten dan de advies van de makelaar. Buurman verkocht voor 485k (460 vraagprijs) ongeveer 10m2 minder ruimte 7 maanden geleden. Het lijkt toch echt meer een betaalbaarheid / psychologische grens te zijn waar ik tegenaan bots hier, vooral door de wat hogere rentes sindsdien.

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-08 14:22
We hebben sinds woensdag de foto's binnen en de makelaar is ook al met één van die foto's op social media gegaan. We gaan mee in het rondje 'stekkies van de week', dat vooruit loopt op huizen die de week erop online komen (mensen uit de regio weten nu waarschijnlijk wel over welke makelaar het gaat).

Ben wel tevreden over de foto's, alles staat er in principe goed op. Alleen in de hal vind ik de kleuren wat heftig (heftiger dan in het echt) omdat die nogal overbelicht is. Heb dat wel aangegeven, weet niet of ze er nog iets mee doen. Enfin, we gaan het zien.

Ook wel saillant dat in het portiek naast ons ook een huis te koop is gezet. Dat blijkt een herplaatser te zijn, de foto's zijn duidelijk in de winter gemaakt. Ben benieuwd wat dat voor onze verkoop gaat betekenen. Tijd zal het leren.
Pagina: 1 ... 229 230 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.