Bij de aankoop van het nieuwe 10 dagen.
Bij de verkoop van het huidige: minimaal een week (dinsdag bod geaccepteerd, nog geen datum voor op schrift stellen)
Als er dan een bod komt met betere voorwaarden/bod of iets in die richting, kun je gewoon dat accepteren
Dat mag! Maar jij doet alsof dit schering en inslag is. Nogmaals: waar baseer je dat op???
Als verkoper ga je echt voor het beste wat jij vindt, interesseert je uiteindelijk niet. Is hier ook eigenlijk al door de naysayers bevestigd (als het bod inderdaad echt te goed is, doe ik het wel), maar toch ertegenin gaan.
De spelletjes die makelaars/verkopers spelen zijn best vervelend en jammer dat mensen daar in trappen (door FOMO of wat dan ook) of naïef te zien dat het echt na de deadline niet meer in overweging wordt genomen.
Als het biedlogboek laat zien dat erna niet geboden is, betekent dus dat mensen er te makkelijk in trappen. Of zijn er hier stiekem makelaars die het niet zo fijn vinden dat hun model wordt ontkracht?
Nu spreek je jezelf tegen: eerst zeg je dat het slim is om te wachten tot na de deadline en vervolgens zeg je dat de kans heel klein is dat je bod geaccepteerd wordt, omdat verkopers te naïef zijn om te beseffen dat ze nog een tijd kunnen wachten.
Verder lees ik ook alleen tegenstrijdige berichten over de "spelletjes" van makelaars
a. Ze bellen nog een rondje na de deadline om een hoger bod te krijgen
b. Ze stimuleren de verkoper om direct een bod te accepteren
Van nature ben ik niet paranoïde, maar als jij de woning bezichtigd hebt, geen bod doet voor het sluiten van de biedtermijn, maar een dag later 50k meer biedt zonder voorbehoud, wil ik weten wat daar achter zit ...
Beroepsmisvorming. Ik heb ooit een bod van 200k zonder voorbehoud van financiering op mijn huis (dat 100k waard was) geweigerd en dat terwijl het er naar uitzag dat we het niet verkocht kregen. Je wil toch geen misbruik maken van iemands geestelijke toestand?