De zytholoog schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:33:
Ik zit met het volgende en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Tijdens de verkoop van onze woning viel op dat deze erg populair was op Funda, terwijl er relatief weinig bezichtigingen werden ingepland. Ik heb de makelaar hier meerdere keren naar gevraagd en kreeg steeds (ook schriftelijk) de bevestiging dat er geen verdere geïnteresseerden waren.
Vandaag kregen wij echter een briefje in de bus van mensen die aangaven graag te hebben willen bezichtigen, maar van de makelaar te horen kregen dat het vol zat en dat zij op een wachtlijst stonden. Dat lijkt haaks te staan op de informatie die wij als verkopers kregen, ons is nooit iets verteld over een wachtlijst.
Is dit normaal handelen van een makelaar, of overschrijdt dit wat jullie betreft een grens? Benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten.
Makelaar doet dit puur om eigen workload te verlichten. Het is zeer kwalijk en moet je ze direct mee confronteren.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij verkoop van mijn appartement. Ben er uiteindelijk achter gekomen omdat wij zorgen hadden dat het aantal bezichtigingen tegen viel en we duidelijk de indruk hadden dat de makelaar niet zijn best deed. Noem het een voorgevoel.
Daarom hebben we een kennis gevraagd zich telefonisch voor te doen als geïnteresseerde en die werd direct op de wachtlijst gezet terwijl er nog gewoon open bezichtigingsblokken in de agenda stonden en ook wij nooit over een wachtlijst hebben gehad.
Uiteindelijk de makelaar ermee geconfronteerd, wat uitmondde in een een hele discussie waarin hij het gooide op 'miscommunicatie met de backoffice van het kantoor mbt de bezichtigingsblokken' blabla. Gewoon gelul.
Ik heb het er toen maar bij laten zitten, omdat ik inmiddels ondanks de weinige bezichtigingen een heel goed bod binnen had gekregen. Maar het is echt zeer kwalijk en klachtwaardig.