Hou er maar gewoon rekening mee dat vlak voor de overdracht er een eindinspectie is.Imperium schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:35:
[...]
Dat begrijp ik, maar dan is het wel handig als daar een afspraak voor gemaakt wordt lijkt me. Als die er niet is, dan lijkt het me dat er dus geen eindinspectie komt.
Aangezien de koper het recht heeft om de woning voor de overdracht te inspecteren kun je een hoop gezeik krijgen als je daar als verkoper mee gaat lopen kloten. Zelfs al bedenken ze het de dag van te voren, dan zijn er weinig/geen redenen te bedenken dat je ze de toegang tot de woning kunt ontzeggen.
En het is ook het moment voor de meterstanden en controleren van de sleutels (en installaties), ook de spullen van de overdrachtslijst moeten er dan zijn en de rest moet allemaal weg zijn. Je wilt er zelf ook wel bij zijn, zodat je nog wat dingen kunt toelichten of zelf kunt constateren dat iets mis is (en je moet er toch zijn voor de meterstanden). Als je dat professioneel en correct doet, scheelt dat iedereen gezeik. Want je hebt geen zin in een welles/nietes spelletje in de middag als blijkt dat de koelkast het niet doet. Of dat je bij de notaris zit en dat ze door het raam een foto hebben gemaakt van iets dat mis is.
Dus gewoon een logisch tijdslot kiezen en dat communiceren.
Er is niks mis mee om af en toe de verstandigste te zijn