Ik denk dat dit opofferen wel een beetje meevalt. Ja, je zult moeten/willen verbouwen. Maar ik denk dat veel mensen toch wel aan de gang zullen gaan. In mijn ogen zou het niet onlogisch zijn om de keuken te hebben waar nu de "eetkamer" in de plattegrond staat (naast het lage muurtje). Kun je nog overwegen om de ruimte van de huidige badkamer ook bij de keuken te betrekken, of je houdt dat als inbouwkast en/of technische ruimte. En dan kun je van de huidige keuken een ruime en luxe badkamer maken, met genoeg ruimte voor bv. ook een bad. Je houdt dan twee slaapkamers. De woonkamer wordt dan uiteraard wel iets kleiner, maar dat is prima. De huidige indeling van de woonkamer is ook op die manier, waarbij het gedeelte achter het muurtje niet echt tot de eetkamer behoort, maar als werkkamer wordt gebruikt.Rukapul schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:55:
[...]
Dat gebeurt wel vaker en is een nette verbetering.
Overigens is het grootste probleem de indeling. Gezien het bouwjaar zal de badkamer origineel ook wel vanuit de keuken bereikbaar zijn geweest.
Nu moet je eigenlijk keuken en badkamer wisselen (en permanent 2e slaapkamer opofferen) of alles omgooien zodat badkamer een deur in de hal krijgt.
Beide zijn veel werk en dus hopen op een wanhopige die gegeven de prijs dit gewoon accepteert.
Maar mensen moeten deze mogelijkheden wel kunnen 'zien'. Wellicht dat hier een impressie zou kunnen helpen van hoe de indeling na een mogelijke verbouwing kan worden, met een paar artist impressions erbij.
:strip_exif()/f/image/h1wNBKphUYQ1FmYlPgwbDbg7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tEZRgQiIJGkLTyaHBRH1wSAg.jpg?f=fotoalbum_large)