Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 218 219 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:20
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:45:
Wie weet is er nog een kleine kans dat er al wel iets binnen gekomen maar dat de makelaar het nog niet heeft gezegd? Maar goed dat lijkt me stug.. Neem aan dat ze elk bod meteen zullen doorgeven als er iets binnen is.
Nou, dat lijkt me niet. Want juist omdat de meeste biedingen vlak voor sluitingstijd komen, geeft het doorgeven van een enkel eerder bod, dat mogelijk veel lager is dan de latere biedingen, alleen maar extra stress bij de verkopers. En een kans dat de verkopers uit angst om ook dat ene bod mis te lopen toehappen, terwijl de serieuze biedingen nog niet binnen zijn.

Geeft dus juist een hoop extra gedoe, wat eenvoudig te omzeilen is door de biedingen pas door te geven na sluiting van de biedperiode.

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:21
Heel veel succes vandaag

• jbeekman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:23
Heel veel succes. Nog een paar uurtjes.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
de biedingen komen binnen via MOVE.nl?
De makelaar sorteert wel de biedingen die via mail binnenkomen, maar de meesten komen via move.nl

• Blauweregen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:24
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:10:
De makelaar sorteert wel de biedingen die via mail binnenkomen, maar de meesten komen via move.nl
Geen idee, ik denk het? Maar ik zie in mijn move omgeving geen tabblad biedingen oid. Ik weet niet waar je de biedingen hoort te zien?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

* Sport_Life zet de champagne vast koud voor@Blauweregen :9

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

Flipmo

OMG !!

Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Geen idee, ik denk het? Maar ik zie in mijn move omgeving geen tabblad biedingen oid. Ik weet niet waar je de biedingen hoort te zien?
over iets meer als een uurtje weet je het wel.. ;)

• kx22
  • Nu online
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door kx22 op 30-01-2026 12:52 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 17:43
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:10:
De makelaar moet dit ook open zetten, bij mij heeft hij dat na de deadline gedaan nadat hij mij een PDF had toegestuurd waarin ook alle "persoonlijke boodschappen" aan toegevoegd waren.

...

• Blauweregen
Dank je wel! Jammer, bij ons staan daar alleen agendapunten uit het verleden..

• Blauweregen
Members only:

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:04
Members only:
Even heel cru gezegd, maar met de aantal biedingen hoe jullie die nu hebben en het verleden, hebben jullie niet zoveel te willen toch?
Of je moet nog langs op de markt willen blijven, maar dat is volgens mij ook geen wenselijk scenario.

Maar met een voorzichtige voorbehoud alvast gefeliciteerd, er zijn in iedergeval wat biedingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Flix20 op 30-01-2026 15:06 ]

PSN: Flix20-NL

• Blauweregen
Flix20 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:06:
***members only***

Even heel cru gezegd, maar met de aantal biedingen hoe jullie die nu hebben en het verleden, hebben jullie niet zoveel te willen toch?
Of je moet nog langs op de markt willen blijven, maar dat is volgens mij ook geen wenselijk scenario.

Maar met een voorzichtige voorbehoud alvast gefeliciteerd, er zijn in iedergeval wat biedingen.
Nouja, we hebben nu te kiezen uit meerdere bieders toch? Dus als de ene zeggen we willen daarna nog onderhandelen, en de andere zeggen nee het gaat ons alleen om excessieve gebreken/kosten, dan hebben die laatste de voorkeur. Lijkt me best logisch.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:06
Ik begrijp dat jullie gematigd positief zijn, omdat de eerste verkoopprijs niet gehaald is. Bedenk wel dat je nog steeds (vermoed ik) een flinke overwaarde hebt op deze woning. Misschien hadden jullie meer gehoopt maar dat zit er gewoon blijkbaar niet in. Met bijna 20 bezichtigingen en uiteindelijk nu 3 biedingen is het (rationeel gezien) zo snel mogelijk klap erop en aftekenen. Gevoelsmatig blijft die champagnefles nu even dicht, dat snap ik... maar over een tijdje ben je blij en denk je er niet meer aan terug. Snel handelen is nu key, want anders haken er wellicht 1 of 2 bieders weer af (die kijken namelijk ondertussen ook naar andere huizen).

Life is what happens while you're busy making other plans

• Blauweregen
frumper schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:33:
Ik begrijp dat jullie gematigd positief zijn, omdat de eerste verkoopprijs niet gehaald is. Bedenk wel dat je nog steeds (vermoed ik) een flinke overwaarde hebt op deze woning. Misschien hadden jullie meer gehoopt maar dat zit er gewoon blijkbaar niet in. Met bijna 20 bezichtigingen en uiteindelijk nu 3 biedingen is het (rationeel gezien) zo snel mogelijk klap erop en aftekenen. Gevoelsmatig blijft die champagnefles nu even dicht, dat snap ik... maar over een tijdje ben je blij en denk je er niet meer aan terug. Snel handelen is nu key, want anders haken er wellicht 1 of 2 bieders weer af (die kijken namelijk ondertussen ook naar andere huizen).
Ja inderdaad, het is een stuk lager dan de taxatiewaarde, maar daar hadden we inmiddels ook niet meer op gerekend.

Inderdaad hopen dat alles nu snel geregeld en afgehandeld kan worden.. nu zijn we afhankelijk van de kopers en hoe snel die de keuring kunnen regelen etc. Als dat allemaal goed is wordt er getekend. Dus we gaan weer eens in de wachtstand!

• Rubbergrover1
Members only:

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:30
Members only:

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:44:
[...] Als dat allemaal goed is wordt er getekend.
Members only:

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:18
Voorbehoud bouwkundige keuring neem je toch op in het koop contract. Niet eerst een bouwkundige keuring en dan koopcontract.

Als ze dat niet willen tekenen zou ik de 2 bieders overwegen, want dit zou ik niet accepteren.

Je kan keuring met een bedrag opnemen als escape op het contract (wat gebruikelijk is)

Edit: ah wat @Toke_gt dus zegt

[ Voor 3% gewijzigd door Paralize_nl op 30-01-2026 17:39 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Toke_gt schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Dit klinkt als dubbelop: voorbehoud keuring én pas tekenen als er gekeurd is.
Dit lees ik er niet in. Maar het staat er wel verwarrend. @Blauweregen willen sommige kopers nu pas tekenen nadat de bouwkundige keuring gedaan is? Dat is wel een bijzondere gang van zaken.

En een normaal voorbehoud is bijvoorbeeld "niet meer dan 5000 euro aan direct noodzakelijke kosten" en niet "over drie jaar moeten de kozijnen geschilder worden en over 4 jaar is het dak aan vervanging toe". Ik zou me daar niet alteveel zorgen over naken.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 30-01-2026 18:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Toke_gt
JvS schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:57:
[...]

Dit lees ik er niet in.

En een normaal voorbehoud is bijvoorbeeld "niet meer dan 5000 euro aan direct noodzakelijke kosten" en niet "over drie jaar moeten de kozijnen geschilder worden en over 4 jaar is het dak aan vervanging toe". Ik zou me daar niet alteveel zorgen over naken.
Ik zou me er (gezien dit huis) ook niet veel zorgen over maken, maar ik bedoelde vooral: keuring voordat je het contract tekent. Hoezo dan nog een voorbehoud. Als je de keuring doet voordat je tekent kun je er ongeacht een voorbehoud altijd nog onderuit.

• kx22
  • Nu online
En zo een keuring is ook prima toch? Als er gebreken zijn van bvb 20-30k. Weet jij dat ook gelijk....
De keuringskosten zijn op hun

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
De meeste mensen laten keuren in de 3 dagen bedenktijd...is heel gebruikelijk eigenlijk.

En voor alle partijen gemakkelijk.

Ik vind ze nu wel heel lastig doen namelijk. Kan best zijn dat ze nog op andere objecten hebben geboden en zo tijd rekken met deze constructie.

Ik.zou dus zeggen binnen x dagen tekenen moet volgende week makkelijk kunnen en meteen een datum voor de keuring prikken

• Toke_gt
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:05:
En zo een keuring is ook prima toch? Als er gebreken zijn van bvb 20-30k. Weet jij dat ook gelijk....
De keuringskosten zijn op hun rekening
Op zich is er met een keuring niks mis. Dan weet je als koper waar je aan toe bent. Maar in de huidige markt wordt het weglaten van het voorbehoud van keuring als middel gebruikt om het bod te verbeteren. Deze koper doet het voorbehoud én wil voor het tekenen laten keuren. Dat is wat gek en daardoor lastig in te schatten wat er achter zit. Waarschijnlijk niks, onhandigheid, maar verkoper doet er goed aan om er alert op te zijn, om niet over twee weken weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Dat zou in dit geval zo ongelooflijk zuur zijn. Vandaar mijn advies om scherp te krijgen wat het voorbehoud precies inhoudt en om dat vast te leggen in het koopcontract. En daarna alle medewerking voor de keuring.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 30-01-2026 18:14 ]

• Blauweregen
Het idee is dat e.e.a. wordt ingepland, begin volgende week wordt getekend zodat er in de bedenktijd de keuring gedaan kan worden. Zo begrijp ik t van de makelaar en zo hebben zij het ook opgenomen in de voorwaarden. Lijkt mij prima, zo hebben we het zelf ook gedaan toen we dit huis kochten. We verwachten dus ook niks geks daaruit. 5k zal er vast zijn aan onderhoud op termijn, het is een jaren 30 woning namelijk. Maar alle grote zaken hebben we zelf al opgepakt, en alles is ook netjes onderhouden.

Ze zijn er blij mee volgens de makelaar, dus dat klinkt positief! Hopelijk gaat het allemaal gewoon door en kunnen we dit zsm achter ons laten.

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:31:
Het idee is dat e.e.a. wordt ingepland, begin volgende week wordt getekend zodat er in de bedenktijd de keuring gedaan kan worden. Zo begrijp ik t van de makelaar en zo hebben zij het ook opgenomen in de voorwaarden.
Dat klinkt logisch. Gelukkig maar. Ik ben blij voor je.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:51

MJV

@Blauweregen hier (bij koop en verkoop) dezelfde constructie toegepast. Is volgens mij tegenwoordig steeds gebruikelijker.

Durf er nu ook vertrouwen in te hebben dat het goed komt :). Bij de koper thuis gaat nu de champagne open omdat ze blij zijn dat ze een huis hebben kunnen kopen.

• rtownz251
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 10:45
Hier inmiddels sinds afgelopen vrijdag avond ook online. Stiekem toch spannender dan gedacht. Betreft mooi afgewerkte en ruime gezinswoning voor gunstige prijsklasse. Daarom verwacht ik weinig problemen met verkoop maar ben vooral benieuwd naar wie er in komt en waar het uiteindelijk voor weg gaat. Mensen hier nog tips om me af te leiden van de funda statistieken? Betrap mezelf erop dat ik de hele dag loop te F5'en 8)7

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:31:
Hier inmiddels sinds afgelopen vrijdag avond ook online. Stiekem toch spannender dan gedacht. Betreft mooi afgewerkte en ruime gezinswoning voor gunstige prijsklasse. Daarom verwacht ik weinig problemen met verkoop maar ben vooral benieuwd naar wie er in komt en waar het uiteindelijk voor weg gaat. Mensen hier nog tips om me af te leiden van de funda statistieken? Betrap mezelf erop dat ik de hele dag loop te F5'en 8)7
Van mij een soortgelijke woning. Die van mij ging er vrijdag ochtend op, einde dag 8 bezichtigingen gepland incl. 3 van de donderdag via het makelaars netwerk/social media. Maandag kwamen er nog 4 bij en daarna was het stil tot de bezichtigingen. Uiteindelijk 3 afzeggingen en 1 kwam niet opdagen.

Ik had maandag op Funda 4000x bekeken en 50x bewaard, in het weekend was het een stuk rustiger op funda. Een week later 5000x bekeken en 65x bewaard dus na die eerste paar dagen neemt de activiteit op funda hard af.

[ Voor 4% gewijzigd door Team-RiNo op 01-02-2026 18:46 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• Toke_gt
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:31:
Die fundastatistieken zeggen erg weinig. Beter wacht je de bezichtigingen en biedingen af. Van blindstaren op de statistieken word je echt niet gelukkig. Dus eh tja, Netflix? F1-seizoen 2016 terugkijken?

• rtownz251
Team-RiNo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:44:
[...]

Van mij een soortgelijke woning. Die van mij ging er vrijdag ochtend op, einde dag 8 bezichtigingen gepland incl. 3 van de donderdag via het makelaars netwerk/social media. Maandag kwamen er nog 4 bij en daarna was het stil tot de bezichtigingen. Uiteindelijk 3 afzeggingen en 1 kwam niet opdagen.

Ik had maandag op Funda 4000x bekeken en 50x bewaard, in het weekend was het een stuk rustiger op funda. Een week later 5000x bekeken en 65x bewaard dus na die eerste paar dagen neemt de activiteit op funda hard af.
Oh dat is wel top! Mooi aantal bezichtigingen al. Wat je zegt, de grootste belangstelling zal in het begin zijn. Meeste mensen zullen tegenwoordig wel meldingen aan hebben staan voor hun zoekgebied en prijsklasse. Logisch dat het daarna afzwakt. Hier nu 3500x bekeken en 44x opgeslagen.

Het zegt natuurlijk niks over hoeveel mensen er concreet gaan zijn, maar als niemand je huis ziet dan komt er natuurlijk ook niemand. Ben benieuwd wat het gaat worden.

• rtownz251
Toke_gt schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:54:
[...]

Die fundastatistieken zeggen erg weinig. Beter wacht je de bezichtigingen en biedingen af. Van blindstaren op de statistieken word je echt niet gelukkig. Dus eh tja, Netflix? F1-seizoen 2016 terugkijken?
Ben ik me ook wel bewust van. Maar als niemand je huis ziet dan komt er ook niemand natuurlijk. Maar uiteindelijk telt alleen de biedingen natuurlijk. Houd mezelf gewoon graag voor de gek ook denk ik 😅.

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:34:
[...]

Ben ik me ook wel bewust van. Maar als niemand je huis ziet dan komt er ook niemand natuurlijk. Maar uiteindelijk telt alleen de biedingen natuurlijk. Houd mezelf gewoon graag voor de gek ook denk ik 😅.
Op Huispedia kan je ook nog het aantal views zien als je je huis aan je account koppelt, kan iets zeggen over hoeveel mensen naar je huis zijn gaan zoeken op internet. Verder zegt het ook niet zoveel denk ik :)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Team-RiNo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:57:
[...]

Op Huispedia kan je ook nog het aantal views zien als je je huis aan je account koppelt, kan iets zeggen over hoeveel mensen naar je huis zijn gaan zoeken op internet. Verder zegt het ook niet zoveel denk ik :)
Misschien wel een betere graadmeter. Dat doe je vaak alleen als je echt interesse hebt. Ik heb wel 30 huizen opgeslagen in mijn funda-profiel; gewoon omdat ik de markt een beetje in de gaten wil houden. Van die 30 heb ik er maar 2 bezocht en op 1 een bod gedaan.

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-02 14:30
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:33:
[...]

Oh dat is wel top! Mooi aantal bezichtigingen al. Wat je zegt, de grootste belangstelling zal in het begin zijn. Meeste mensen zullen tegenwoordig wel meldingen aan hebben staan voor hun zoekgebied en prijsklasse. Logisch dat het daarna afzwakt. Hier nu 3500x bekeken en 44x opgeslagen.

Het zegt natuurlijk niks over hoeveel mensen er concreet gaan zijn, maar als niemand je huis ziet dan komt er natuurlijk ook niemand. Ben benieuwd wat het gaat worden.
heb je wel bezichtigingen gehad van die 44 x mensen/ die je huis opsloegen? mijn woning zit op 30 en nul bezichtigingen.

• rtownz251
Denizli schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:33:
[...]

heb je wel bezichtigingen gehad van die 44 x mensen/ die je huis opsloegen? mijn woning zit op 30 en nul bezichtigingen.
Geen idee nog. Heb de makelaar alleen zaterdag ochtend gesproken maar toen was hij pas paar honderd keer bekeken en waren er 2 aanvragen voor een bezichtiging. Kan verder ook niet in Move zien of er bezichtigingen zijn gepland. Hoor het morgen wel vermoed ik waar de teller nu op staat. Sta nu pas 48 uur online dus kan er weinig over zeggen.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Precies. Er is - buiten het niet akkoord zijn met voorwaarden - geen reden om niet binnen 1-3 dagen na mondeling akkoord een voorlopig koopcontract te tekenen.

Als dat niet lijkt te kunnen dan is dat heel waardevolle informatie die je zo snel mogelijk wilt hebben.
Bij mij duurde het ook 10 dagen. Ondertussen is een nieuw bod geaccepteerd. 2000 hoger, maar dat gaat op aan dubbele lasten en hopen dat het nu wel goed gaat: onder voorbehoud van financiering en bouwtechnische keuring

• Denizli
is de woningmarkt nu duidelijk op z'n retour voor het segment boven de 7 ton?

• Paralize_nl
Denizli schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:26:
is de woningmarkt nu duidelijk op z'n retour voor het segment boven de 7 ton?
Het zou fijn zijn als het simpelweg stabiel wordt ipv elk jaar 10% stijging. Dan wordt het allemaal wat voorspelbaarder.

• Denizli
Paralize_nl schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Het zou fijn zijn als het simpelweg stabiel wordt ipv elk jaar 10% stijging. Dan wordt het allemaal wat voorspelbaarder.
In het westen van het land is geen sprake van 10% jaarlijkse stijging op het segment >7 ton euro.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Denizli schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:00:
[...]

In het westen van het land is geen sprake van 10% jaarlijkse stijging op het segment >7 ton euro.
En die wijsheid komt van?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
TvanW schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:37:
[...]

En die wijsheid komt van?
< 10% voor het westen klinkt aannemelijk jaar op jaar. Dat geldt ook voor genoeg gebieden als je uitpondingen weglaat, maar dan moet je even de losse analyses erbij pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPoLpXsCdhq2ZLOEogvFsSuZW6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/REvIulITTcgo7JA9zr4C40AC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiFrakqrWlVC-LStHRld74RPkDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k8LsEXw4IAfZgiek4WrPxM1J.png?f=fotoalbum_large

https://www.nvm.nl/wonen/marktinformatie/

Het lijkt echter nu veel meer op een afvlakking van de stijging dan een daadwerkelijke daling voor alsnog. Bij 2022 "vielen de lijnen" dan ook zichtbaar harder naar beneden.

[ Voor 74% gewijzigd door Paprika op 02-02-2026 15:47 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Paprika schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:39:
[...]

< 10% voor het westen klinkt aannemelijk jaar op jaar. Dat geldt ook voor genoeg gebieden als je uitpondingen weglaat, maar dan moet je even de losse analyses erbij pakken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.nvm.nl/wonen/marktinformatie/

Het lijkt echter nu veel meer op een afvlakking van de stijging dan een daadwerkelijke daling voor alsnog. Bij 2022 "vielen de lijnen" dan ook zichtbaar harder naar beneden.
Kan ook zijn de onzekerheid van het kabinet mbt de hypotheek rente. Die lijkt nu niet te worden aangepast dus dat haalt weer wat onzekerheid uit de lucht...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-02 08:17
Binnenkort moet ik mijn appartement te koop gaan zetten i.v.m. verhuizing nieuwe woning. In nieuwe woning komt een nieuwe keuken en op termijn nieuwe meubels.

Wat zeggen jullie, de woning gemeubileerd opleveren of toch niet en de meubels, koelkast, inductiefornuis etc. tijdelijk meenemen en los op marktplaats verkopen? Gaat om appartement in de prijsklasse 250k-300k. Zou het zonde vinden als iemand de spullen toch niet nodig heeft, maar aan de andere kant wil ik natuurlijk een zo hoog mogelijke bieding krijgen als iemand wel interesse heeft.

Wat zou hier de beste verkoopstrategie zijn om de meeste euros eruit te halen?

[ Voor 35% gewijzigd door KrsOne op 04-02-2026 08:27 ]

• Fr33z
  • Laatst online: 15:55
Wat zegt je makelaar?

Verder: die meuk gaat niks waard zijn.op.marktplaats dus maak.je geen.illusies. over het algemeen is een redelijk.leeg huis fijn maar niet kaal , dingen als.koelkast en fornuis sowieso laten staan.

[ Voor 82% gewijzigd door Fr33z op 04-02-2026 08:24 ]

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:13
KrsOne schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:07:
Binnenkort moet ik mijn appartement te koop gaan zetten i.v.m. verhuizing nieuwe woning. In nieuwe woning komt een nieuwe keuken en op termijn nieuwe meubels.

Wat zeggen jullie, de woning gemeubileerd opleveren of toch niet en de meubels, koelkast, inductiefornuis etc. tijdelijk meenemen en los op marktplaats verkopen? Gaat om appartement in de prijsklasse 250k-300k. Zou het zonde vinden als iemand de spullen toch niet nodig heeft

Optie openlaten zodat de koper kan kiezen of ze de meubels wel of niet willen overnemen.

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-02 08:17
Fr33z schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:18:
Wat zegt je makelaar?

Verder: die meuk gaat niks waard zijn.op.marktplaats dus maak.je geen.illusies. over het algemeen is een redelijk.leeg huis fijn maar niet kaal , dingen als.koelkast en fornuis sowieso laten staan.
Ik heb nog geen makelaar. In de toekomst zal ik dit bespreken

• Fr33z
  • Laatst online: 15:55
KrsOne schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:28:
[...]

Ik heb nog geen makelaar. In de toekomst zal ik dit bespreken
Dan zou ik daar vaart mee maken ipv dit soort minder relevante dingen toch? Je schrijft binnenkort, je weet dat het snel een week.of 4 duurt van moment opdracht aan makelaar tot huis op funda? Dan 1 of 2 weken later bezichtigingen, biedingen, koopcontract etc zit je zo op 8 weken. Kan prima maar we weten je tijdslijn niet.

• Chaki
  • Niet online

Wat zeggen jullie, de woning gemeubileerd opleveren of toch niet en de meubels, koelkast, inductiefornuis etc. tijdelijk meenemen en los op marktplaats verkopen? Gaat om appartement in de prijsklasse 250k-300k. Zou het zonde vinden als iemand de spullen toch niet nodig heeft, maar aan de andere kant wil ik natuurlijk een zo hoog mogelijke bieding krijgen als iemand wel interesse heeft.

In Vragenlijst B staat alles wat los en vast zit, zelfs de wc-borstelhouder
- blijft?
- gaat mee?
- ter overname?
Ik kocht een appartement. Er moest direct een nieuwe keuken in. Ik heb de inductiekookplaat, oven en aantal meubels binnen 1 dag verkocht via Marktplaats.
De koper moet bij het doen van.een bod aangeven of het inclusief of exclusief roerende goederen is.
Kortom: de koper bepaalt

[ Voor 5% gewijzigd door Chaki op 04-02-2026 11:03 ]

• Chaki
  • Niet online
Fr33z schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:18:
Wat zegt je makelaar?

Ik sta er soms van versteld hoeveel mensen bieden. Ik krijg er soms bijna de aankoopprijs voor, maar begrijpelijk: de tafel die ik 5 jaar geleden kocht, kost nu het dubbele

• rtownz251
Ik heb morgen dus bezichtigingen en heb een video deurbel hangen bij de voordeur. Wat zouden jullie hiermee doen in het kader van privacy voor kopers? Uitschakelen of niet? Ervaringen mee?

[ Voor 18% gewijzigd door rtownz251 op 04-02-2026 20:53 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een koper zit ook niet te wachten op een inboedel, genoeg verkopers die wel gewoon een 'kaal' appartement verkopen vermoed ik. De keukentoestellen zijn een meerwaarde, maar jouw meubels? Da's iemand anders zijn smaak. Zelden die van de koper.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 04-02-2026 20:59 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
rtownz251 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:51:
Ik heb morgen dus bezichtigingen en heb een video deurbel hangen bij de voordeur. Wat zouden jullie hiermee doen in het kader van privacy voor kopers? Uitschakelen of niet? Ervaringen mee?
Veelal is de vraag aan jezelf stellen voldoende om het antwoord te bepalen. Als ik een bezichtiging had staan en bij het benaderen van het huis gaat er een gifje afspelen op de deurbel en ik zie buiten en/of binnen camera's, met daarnaast binnen een switch waar overduidelijk PoE over loopt, dan zou ik daar wel een mening over hebben. :+

M.a.w. zelf zou ik ze uitzetten en dat ook van anderen verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 04-02-2026 21:07 ]

• Toke_gt
Waarom zou je ‘m niet uitschakelen?

• rtownz251
Toke_gt schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:16:
[...]

Waarom zou je ‘m niet uitschakelen?
Omdat er dan geen bel is. Opzich wel handig voor de makelaar dat hij weet dat er iemand aan de deur staat.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Zijn jullie echt zo braaf? Stiekem wil je toch gewoon weten wat er langs komt...

• rtownz251
Paprika schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:06:
[...]

Veelal is de vraag aan jezelf stellen voldoende om het antwoord te bepalen. Als ik een bezichtiging had staan en bij het benaderen van het huis gaat er een gifje afspelen op de deurbel en ik zie buiten en/of binnen camera's, met daarnaast binnen een switch waar overduidelijk PoE over loopt, dan zou ik daar wel een mening over hebben. :+

M.a.w. zelf zou ik ze uitzetten en dat ook van anderen verwachten.
Snap ik, daarom dacht ik daar ook aan. Wellicht camera afplakken? Heb toch iets van een bel nodig natuurlijk.

• rtownz251
nooberke schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:40:
Zijn jullie echt zo braaf? Stiekem wil je toch gewoon weten wat er langs komt...
Dat ook. Uiteraard ben ik nieuwsgierig, maar niet ten koste van iemands privacy. Ben gewoon benieuwd hoe anderen hier mee om zijn gegaan.

• Toke_gt
rtownz251 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:40:
[...]

Omdat er dan geen bel is. Opzich wel handig voor de makelaar dat hij weet dat er iemand aan de deur staat.
Ah ja, tuurlijk. Ik zou dan afplakken. Zou ik als koper een prettig gebaar vinden.

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Wij hebben de camera (geen deurbel maar de gewone Ring-camera) met bezichtigingen uitgezet. Van de makelaar kregen we terug dat dit wel gewaardeerd werd door sommige potentiële kopers.

• rtownz251
WendyW1 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:08:
[...]

Wij hebben de camera (geen deurbel maar de gewone Ring-camera) met bezichtigingen uitgezet. Van de makelaar kregen we terug dat dit wel gewaardeerd werd door sommige potentiële kopers.
Mijn ouders hebben ook ring maar verbonden aan hun reguliere bel. Ik heb een eufy met draadloze ontvanger die het geluid doorgeeft. Ga morgen even testen of die blijft werken als ik de homebase los koppel. Zo niet dat plak ik de camera af. Dank 🙏🏻

• Rubbergrover1
rtownz251 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:43:
[...]

Dat ook. Uiteraard ben ik nieuwsgierig, maar niet ten koste van iemands privacy. Ben gewoon benieuwd hoe anderen hier mee om zijn gegaan.
Ik vraag me dan vooral ook af waarom je die vraag niet stelt bij 'gewone' bezoekers.

• Rubbergrover1

Eens met THM0, geef ze de keus. Je kunt in de advertentie zetten dat de inboedel eventueel ter overname is. Als het gaat om de prijscategorie van de eerste eigen woning na de studentenkamer, dan kan het zijn dat de koper nauwelijks eigen spullen heeft en die graag overneemt.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:05
nooberke schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:40:
Ik was niet braaf heb gewoon gekeken :P

• Chaki
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:58:
[...]

Een koper zit ook niet te wachten op een inboedel, genoeg verkopers die wel gewoon een 'kaal' appartement verkopen vermoed ik. De keukentoestellen zijn een meerwaarde, maar jouw meubels? Da's iemand anders zijn smaak. Zelden die van de koper.
Vul dat niet bij voorbaat in voor een ander. Zet het op de lijst bij "ter overname" en dan merk je het vanzelf.
Ik heb een rondje met de kopers gelopen. Ik had een Billy boekenkast van Ikea beneden in de berging staan. Viel nog net niet uit elkaar. Stond op Marktplaats: gratis op te halen, maar kopers wilden hem dolgraag hebben.
De reserve tegels, pvc, muurverf etc moesten daarentegen weg 🤔
Verder had ik maar 3 dingen ter overname, waarvan ze er 2 wilden hebben. Ze kregen er een extra werkkamer bij en hadden daar geen meubels voor.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
bie100 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:47:
[...]

Ik was niet braaf heb gewoon gekeken :P
Eerlijk...het is niet eens in mij opgekomen om de deurbel af te plakken/uit te schakelen.

En het was best leuk om met het verhaaltje wat de makelaar vertelde over de bezoekers te proberen te herleiden bij wie dat verhaaltje hoort :9

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:05
nooberke schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Eerlijk...het is niet eens in mij opgekomen om de deurbel af te plakken/uit te schakelen.

En het was best leuk om met het verhaaltje wat de makelaar vertelde over de bezoekers te proberen te herleiden bij wie dat verhaaltje hoort :9
Ja precies dat ;)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:11
nooberke schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:13:
[...]

Hier hetzelfde.. geen moment over getwijfeld of aan gedacht om de Ring uit te zetten. Heb dus gewoon kunnen zien wie er aanbelde tijdens bezichtigingen. Geen op- of aanmerkingen op gehad en alsnog veel biedingen ruim boven de vraagprijs gehad.

• De zytholoog
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14:53
Ik zit met het volgende en ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Tijdens de verkoop van onze woning viel op dat deze erg populair was op Funda, terwijl er relatief weinig bezichtigingen werden ingepland. Ik heb de makelaar hier meerdere keren naar gevraagd en kreeg steeds (ook schriftelijk) de bevestiging dat er geen verdere geïnteresseerden waren.

Vandaag kregen wij echter een briefje in de bus van mensen die aangaven graag te hebben willen bezichtigen, maar van de makelaar te horen kregen dat het vol zat en dat zij op een wachtlijst stonden. Dat lijkt haaks te staan op de informatie die wij als verkopers kregen, ons is nooit iets verteld over een wachtlijst.

Is dit normaal handelen van een makelaar, of overschrijdt dit wat jullie betreft een grens? Benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten.

• MJV

MJV

Dat de makelaar geen zin heeft om meer dan 15 tot 20 bezichtigen te doen komt vaker voor, daarover kun je van te voren afspraken maken. En nog meer betekent niet automatisch een hoger of beter bod (Hoewel het de kans erop wel vergroot).

Dat de makelaar niet eerlijk is over zoiets vind ik echter wel erg kwalijk.

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:41
De zytholoog schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:33:

Tijdens de verkoop van onze woning viel op dat deze erg populair was op Funda, terwijl er relatief weinig bezichtigingen werden ingepland. Ik heb de makelaar hier meerdere keren naar gevraagd en kreeg steeds (ook schriftelijk) de bevestiging dat er geen verdere geïnteresseerden waren.

Vandaag kregen wij echter een briefje in de bus van mensen die aangaven graag te hebben willen bezichtigen, maar van de makelaar te horen kregen dat het vol zat en dat zij op een wachtlijst stonden. Dat lijkt haaks te staan op de informatie die wij als verkopers kregen, ons is nooit iets verteld over een wachtlijst.

Is dit normaal handelen van een makelaar, of overschrijdt dit wat jullie betreft een grens? Benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten.
Makelaar doet dit puur om eigen workload te verlichten. Het is zeer kwalijk en moet je ze direct mee confronteren.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij verkoop van mijn appartement. Ben er uiteindelijk achter gekomen omdat wij zorgen hadden dat het aantal bezichtigingen tegen viel en we duidelijk de indruk hadden dat de makelaar niet zijn best deed. Noem het een voorgevoel.
Daarom hebben we een kennis gevraagd zich telefonisch voor te doen als geïnteresseerde en die werd direct op de wachtlijst gezet terwijl er nog gewoon open bezichtigingsblokken in de agenda stonden en ook wij nooit over een wachtlijst hebben gehad.
Uiteindelijk de makelaar ermee geconfronteerd, wat uitmondde in een een hele discussie waarin hij het gooide op 'miscommunicatie met de backoffice van het kantoor mbt de bezichtigingsblokken' blabla. Gewoon gelul.
Ik heb het er toen maar bij laten zitten, omdat ik inmiddels ondanks de weinige bezichtigingen een heel goed bod binnen had gekregen. Maar het is echt zeer kwalijk en klachtwaardig.

• Chaki
  • Niet online
M.Pantoffel schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:54:
[...]
...
Daarom hebben we een kennis gevraagd zich telefonisch voor te doen als geïnteresseerde en die werd direct op de wachtlijst gezet terwijl er nog gewoon open bezichtigingsblokken in de agenda stonden en ook wij nooit over een wachtlijst hebben gehad.
...
Slim!

• Rubbergrover1

Vandaag kregen wij echter een briefje in de bus van mensen die aangaven graag te hebben willen bezichtigen, maar van de makelaar te horen kregen dat het vol zat en dat zij op een wachtlijst stonden.
Als de makelaar aangeeft dat er geen verdere geïnteresseerden zijn, terwijl duidelijk is dat er nog wél geïnteresseerden zijn, dan zit hij dus simpelweg te liegen. En dat zou mij geen vertrouwen geven in het verdere handelen van de makelaar. Ik zou op zijn minst een 'goed gesprek' met de makelaar aangaan.

• De zytholoog
Dank voor alle reacties. Die bevestigen voor ons wel dat dit geen normale gang van zaken is. We gaan hier daarom ook vervolgstappen in zetten.

De bezichtigingen lopen vandaag en de biedtermijn sluit binnenkort, dus praktisch gezien laten we het traject eerst aflopen omdat we nu toch niet veel meer kunnen doen. Daarna komen we hier alsnog op terug. We hebben besloten dit niet te laten afhangen van de uiteindelijke biedingen. Het is voor ons vooral een principekwestie geworden.

Je schakelt een makelaar in om in jouw belang te handelen en betaalt daar ook flink voor. Als er dan achteraf blijkt dat informatie niet klopt, houdt het wat ons betreft op. We hadden al een vermoeden, maar weten nu 100% zeker dat er gewoon is gelogen. Overigens denken wij dat de woning allang aan iemand is vergeven, maar dat is speculeren en daar kunnen we denk ik maar beter bij wegblijven.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14:49
Hoe kan de woning vergeven zijn zonder dat jij dat weet? Het ging toch om je eigen woning?

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:08
Een malafide makelaar zou natuurlijk het hoogste bod en de specifieke voorwaarden bij een bekende kunnen influisteren.

• De zytholoog
Marcel a schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:50:
Hoe kan de woning vergeven zijn zonder dat jij dat weet? Het ging toch om je eigen woning?
Hij had het al een keer over een geïnteresseerde die voor de markt uit zou willen bieden. Onze gedachte was dat hij misschien expres weinig mensen laat komen om het aantal potentiële bieders te beperken. Of hij heeft gewoon geen zin om hier langer dan een halve dag te gaan zitten, dat kan ook 😉.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

De zytholoog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:02:
[...]

Hij had het al een keer over een geïnteresseerde die voor de markt uit zou willen bieden. Onze gedachte was dat hij misschien expres weinig mensen laat komen om het aantal potentiële bieders te beperken. Of hij heeft gewoon geen zin om hier langer dan een halve dag te gaan zitten, dat kan ook 😉.
Dat is dus al een red flag dat de makelaar in ieder geval niet volledig jouw belangen behartigt (geïnteresseerde die voor de markt uit wil bieden). Ik zou lezers in dit topic aanraden in zo'n situatie de keus van makelaar te heroverwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 06-02-2026 12:29 ]

Rail Away!

• Toke_gt
De zytholoog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:42:
De bezichtigingen lopen vandaag en de biedtermijn sluit binnenkort, dus praktisch gezien laten we het traject eerst aflopen omdat we nu toch niet veel meer kunnen doen.
(..)We hadden al een vermoeden, maar weten nu 100% zeker dat er gewoon is gelogen. Overigens denken wij dat de woning allang aan iemand is vergeven, maar dat is speculeren en daar kunnen we denk ik maar beter bij wegblijven.
Ik zou erop aandringen dat de mensen die een briefje door de bus gooiden de kans krijgen tot een bezichtiging, zeker als het zogenaamd een misverstand was.
En verder: jij bepaalt aan wie je huis wordt verkocht, niet je makelaar. Kan best zijn dat hij een bevriend koper wil bevoordelen, maar dan moet hij handelen namens die koper en niet namens jou.
Wees alert, het kan je een pak geld schelen. Als hij straks roept dat er maar 1 serieus bod was, dan zou ik daar niet mee akkoord gaan tenzij het echt een bod uit duizenden is. Heb je het gevoel dat er meer te halen was, aarzel dan niet om een andere makelaar in te schakelen.

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:48
Volgens mij kan je dit soort wanpraktijken ook melden. Moet je wel direct je band met die makelaar opzeggen, maar dat lijkt me sowieso geen slecht idee met deze werkwijze. Bij de NVM heeft het waarschijnlijk weinig zin want dat is de belangenvereniging van die gasten zelf dus dat verdwijnt ergens in een lade.

Ervan uitgaande dat het een NVM aangesloten makelaar is natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door warzaw op 06-02-2026 13:55 ]

• Marcel a
@warzaw Dat zijn toch geen wanpraktijken? Het zou kunnen dat een makelaar niet helemaal alleen het belang van de verkoper voor ogen heeft. Tuurlijk, maar om dat nu direct wanpraktijken te noemen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Marcel a Waarom neem je dan een makelaar in de hand? Die is toch voor jou aan het werk?

Wanneer ik aangenomen ben voor een bepaalde klus en ik voer die niet uit dan krijg ik toch ook ontslag omdat ik mijn werk niet doe? Waarom de makelaar dan niet? De makelaar levert gewoon niet waarvoor die betaald wordt. Niet leveren = niet betalen, lijkt me duidelijk. Laat het maar eens voorkomen bij een rechter.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49

Dit is natuurlijk sowieso zeer kwalijk handelen van de makelaar en een grove schending van het vertrouwen. Maar voor het perspectief ben ik wel benieuwd wat jij "relatief weinig bezichtigingen" noemt.
[...]

Als hij al niet eerlijk is over het aantal geïnteresseerden, dan zou ik ook niet meer vertrouwen of hij niet ook sjoemelt met het doorgeven van biedingen om een vriend/familie/zakenpartner met voordeel aan een woning te helpen.

• Marcel a
@sypie Natuurlijk, maar het gaat me om de kwalificatie wanpraktijken. Ietwat overtrokken.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wanpraktijken of niet. Als mijn makelaar mij zoiets zou flikken, dan zou ik 'm er niet alleen mee confronteren maar ook meteen afscheid van hem nemen en een melding maken bij de NVM of waar de makelaar dan ook bij is aangesloten.

Het is al een schimmige wereld en verrotte markt, dit soort praktijken helpen niet om het transparanter te maken.

Join het GoT Pulse-Team!

• Marcel a
@Denman Volgens mij gaat het slechts over een voorgevoel van iemand.

• warzaw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:48
Marcel a schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:28:
@sypie Natuurlijk, maar het gaat me om de kwalificatie wanpraktijken. Ietwat overtrokken.
Niet handelen conform je opdracht is toch ook al niet best. Je handelt (voor een flink bedrag) in het belang van de verkopende partij en je doet niet wat daarbij hoort? Reden is niet eens zo boeiend, als er problemen zijn met het aannemen van bezichtigingen dan moet die makelaar daar toch transparant over zijn naar jou als verkoper?

Verder precies wat Denman ook zegt.
Het is al een schimmige wereld en verrotte markt, dit soort praktijken helpen niet om het transparanter te maken.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
Ik zou de overeenkomst ontbinden. Ik heb er geen vertrouwen meer in

• Paralize_nl
Lapa schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:21:
[...]

Dit is natuurlijk sowieso zeer kwalijk handelen van de makelaar en een grove schending van het vertrouwen. Maar voor het perspectief ben ik wel benieuwd wat jij "relatief weinig bezichtigingen" noemt.
[...]

Als hij al niet eerlijk is over het aantal geïnteresseerden, dan zou ik ook niet meer vertrouwen of hij niet ook sjoemelt met het doorgeven van biedingen om een vriend/familie/zakenpartner met voordeel aan een woning te helpen.
Idd. Kies het 1 na hoogste bod als er 1000 piek ofzo tussenzit. Je kan op je klompen aanvoelen dat het hoogste bod een vriendje van de makelaar is.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
[...]

Dit alleen vind ik niet per se een wanpraktijk. Wij hebben ook onze woning voor de markt uit verkocht (zonder makelaar, overigens). Het voordeel is dat je niet je hele huis hoeft op te ruimen (als deze koper daar doorheen kan kijken), en er allemaal klusjes zijn die je misschien wel zou doen voor bezichtigingen, maar niet voor die ene specifieke geintresseerde.

Dat heeft ons in ieder geval een hoop gedoe bespaard, en we kwamen na enig onderhandelen heel dicht in de buurt van ons best-case scenario.

In zo'n geval kan voor de markt uit verkopen best interessant zijn. Echter, in combinatie met je vorige post snap ik ook dat je dit in een ander licht ziet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voor de markt uit verkopen lijkt me een recept tot duizenden euros minder voor je huis vangen dan gewoon lekker tig mensen laten bezichtigen en een bod uit laten brengen. Ik kan me eigenlijk geen situatie bedenken waar het gunstiger is. Ja, als je hondslui bent en geen zin hebt om je huis op te ruimen of foto's te laten nemen voor een paar honderd euro en die duizenden euros verlies maar op de koop toe neemt.

Dit dus.

• Marcel a
Het werk van een makelaar is om een koper te vinden voor je huis. Of dat nu voor de markt uit gaat of niet maakt niet zoveel uit. Je kan altijd 'nee' zeggen als verkopende partij. Wij hebben ook een bezichtiging gehad voordat ons huis op Funda stond. Als deze partij een bod had gedaan dat ons interessant had geleken hadden we dat helemaal niet erg gevonden.

• De zytholoog
Ik kom graag nog één keer terug op de reacties, daarna laat ik het voor nu rusten tot we meer weten.

Wij werden achterdochtig omdat er na een halve dag online al 12 bezichtigingen waren ingepland, terwijl de woning toen door zo’n 30 mensen op Funda was opgeslagen. Na het weekend stond de teller op 112, maar daar kwam geen enkele extra bezichtiging bij. Natuurlijk zegt ‘liken’ op Funda niet alles, maar deze verhouding klopte gewoon niet (iets wat uiteindelijk ook door het briefje werd bevestigd).

Zoals door sommigen aangegeven is “voor de markt uit verkopen” niet per se slecht, maar door signalen zoals hierboven beschreven ga je automatisch twijfelen aan alles wat iemand zegt of doet.

We hebben de makelaar vandaag gesproken, maar hebben onze achterdocht niet concreet uitgesproken. Er waren daadwerkelijk drie afzeggingen die weer door anderen zijn opgevuld (eigenlijk zijn er dus wel bezichtigingen bijgekomen). Als we van het goede uitgaan, lijkt zijn redenering te zijn: er vallen toch nog wel gaten, dus laten we rustig afwachten. Ons gevoel, nu het wat gezakt is, is dat het vooral om gemak draait: waarom 2 dagen hier rondleidingen doen als je je geld ook in één middag kan verdienen?

Tot slot: ik begrijp de reacties van mensen die zeggen dat je per direct afscheid moet nemen. In onze situatie is dat helaas niet realistisch, omdat wij snel moeten verhuizen. We hebben er daarom voor gekozen het nu voor ons te houden en de biedingen van aankomende dinsdag af te wachten. Bij een goed bod gaan we er alsnog achteraan, maar dan zitten we zelf in ieder geval safe.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:13
Er is geen overeenkomst tot de koopakte door beide partijen is getekend. Dus ja, tot die tijd kan het dat verkopers een ander bod accepteren. Niet chique, niet gebruikelijk maar ook niet verboden.

Ga lekker wat leuks doen met je weekend en niet piekeren over dingen waar je toch geen invloed op hebt.
Zorg gewoon dat jullie vlot reageren en snel tekenen (uiteraard wel alles zorgvuldig lezen en begrijpen), dat geeft de verkopers ook vertrouwen.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:19
Begrijp dat de notaris van de bouwer is? Zie die niet gauw van gedachte meer wisselen hoor, deal made is deal made.. de urenmolen moet daar ook verantwoord worden.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Scheurbuik schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:53:
Begrijp dat de notaris van de bouwer is? Zie die niet gauw van gedachte meer wisselen hoor, deal made is deal made.. de urenmolen moet daar ook verantwoord worden.
In ons geval? Het is praktisch nieuwbouw maar we zijn tweede koper. Dus kosten koper, notaris is via het verkoopkantoor geregeld - 1 die z.sm. de papieren kon overhandigen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanwaar die zorgen dan? Het staat al een tijdje te koop dus kennelijk was de vraagprijs gewoon veel te hoog en heb jij een normale prijs betaald.
Verkopers kunnen altijd een hoger bod accepteren zolang er nog geen overeenkomst is getekend, daarom zo snel mogelijk tekenen:)

Herken het trouwens wel hoor, onze woning stond ook lang te koop met een veel te hoge vraagprijs (stille verkoop) toen we het kochten. Was ook even spannend met name omdat onze oude woning in de verkoop ging.

[ Voor 101% gewijzigd door Sport_Life op 07-02-2026 14:21 ]

• MJV

MJV

Niet teveel over piekeren; hoe dan ook wel herkenbaar. Zelfs bij onze woning die al 1.5 jaar te koop had gestaan was ik ook bang dat er ineens nadat ons bod was geaccepteerd een andere geïnteresseerde in beeld zou komen. Niet gebeurd natuurlijk.

Het is voor de verkopers ook niet zo aantrekkelijk, want je weet ook niet of een eventuele andere koper uiteindelijk door zal pakken, en dan heb je dadelijk niks.

• Toke_gt
Even rustig blijven ademen. Beschouw het als een signaal dat je dit huis echt heel erg graag wilt hebben :)
Pagina: 1 ... 218 219 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.