The Third Man schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:17:
@
Orian wat pessimistisch bekeken is het hele biedproces nu toch al verziekt door die belangenverstrengeling? De collega kan namelijk net zo goed liegen dat de ‘bevriende dochter’ nu niet te horen gaat krijgen wat de rest voor tweede bod uitbrengt.
@
targaryanwolf “Kan binnen een week rond zijn” lijkt me ook een truuk om je onder druk te zetten. Samen met dat het een klushuis is geeft het me een donkerbruin vermoeden dat een belegger/flipper het huis graag wil hebben onder het mom van ‘familie’.
Ik heb met hem gesproken en aangegeven dat ik ook de hoogste bieder opnieuw wil laten bieden. Toen gaf hij aan dat we dan een tweede biedingsronde ingaan en dat dat niet de bedoeling is.
Afijn, toen hij belde met het hoogste bod +€5000,- is akkoord, gaf hij wel direct aan dat ze opeens vier weken tijd nodig hadden, want hij had met de hypotheekverstrekker gesproken en die had meer tijd nodig. Echter, geen reden tot zorgen. "Komt allemaal goed." Hierop gaf ik aan dat ik het een hele rare gang van zaken vond allemaal, maar "het zal wel". Toen zei hij dat hij had aangegeven dat de dochter van een vriend van hem naar het huis kwam kijken.
Anyway, vreemde gang van zaken zeker. Ook had ik tot nu toe niet met deze makelaar (de baas zelf) te maken, los van het eerdere telefoontje dat die dochter kwam kijken. Pas toen de biedingstermijn erop zat, kwam hij pas actief in beeld.
Al denk ik niet dat er een hoger bedrag te krijgen is voor de woning. Van de 23 bezichtigingen hebben 5 mensen een bod gedaan, tussen het hoogste en laagste bod zat krap €9000,- namelijk.
Maar goed, het concept van de voorlopige koopovereenkomst zit in de mail, dus er is nog niks definitief. Ik zit te denken om alsnog een melding ervan te maken.
[
Voor 3% gewijzigd door
targaryanwolf op 01-11-2025 16:51
]