DjMark schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:42:
Mijn appartement staat te koop, sinds afgelopen donderdag op de website van de makelaar en sinds afgelopen vrijdag op funda. Natuurlijk zat er een paasweekend tussen, maar er zijn tot nu toe 4 bezichtingen ingepland (2 al vanuit het netwerk van de makelaar, en 2 vanuit funda).
Funda statistieken: 15k gevonden, 1.2k bekeken, 22x bewaard. En dus 2 bezichtigingen aangevraagd.
Ik weet niet wat ik moet/mocht verwachten, maar het valt voor mijn gevoel wat tegen.
(Natuurlijk is 1 goede bieder/koper genoeg :-) , en de advertentie staat pas een paar dagen online.)
Appartement te koop: van Herwijnenplantsoen 252 3431 VR Nieuwegein | Funda
Sterkte punt: vrij uitzicht vanaf balkon.
Belangrijkste minpunt: energielabel D. Was altijd al moeilijker te verkopen. Nu met stijgende energieprijzen helemaal. Is het label recent? Bij mij ging het van C naar A na inspectie mannetje van de makelaar. Maar qua energiekosten is blokverwarming sowieso een ramp.
Iran, stijgende rente maakt mensen misschien voorzichtiger en met verminderde leencapaciteit valt deel van starters af.
Het zijn niet de mooiste foto's, niet fris, sommige schots en scheef. Een keuken die niet aan de woonkamer grenst is voor mij een no-go. Wasmachine in de toch al kleine keuken ook.
Dit is een foto die ik zou skippen. Volgens de plattegrond heb je 2 eetkamers met muurtje in het midden. Het zou aangeduid kunnen worden als werkkamer. Maar meestal.wordt het een multifunctionele ruimte genoemd. Ik ooit iets vergelijkbaars gehad: speelhoek, alles uit het zicht.
:strip_exif()/f/image/h1wNBKphUYQ1FmYlPgwbDbg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Badkamer is extreem smal. Keuken ook te smal om paralelkeuken van te maken. Slaapkamers zijn klein + suggestie om van 1 een werkkamer te maken. Dan heb je 2 werkkamers in plaats van 2 eetkamers.
Dit is toch ook geschikt als kinderkamer?
Makelaar heeft niet alteveel energie in presentatie gestopt.
Zou nogal wat kosten om het naar mijn smaak te maken: badkamer op plaats van keuken. Badkamer + 2e "eetkamer" = open keuken. En daar moet je dan ook voldoende middelen voor hebben.
Verder geen idee hoe gewild de buurt is.
Anderzijds is 1600 keer bekeken en 25 keer bewaard niet slecht. Zie er vaker met 25 bewaard op korte termijn verkocht.