Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:28
Sincere1983 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:49:
Wat ik me afvroeg voor de mensen die hun huis verkocht hebben (of bijna hebben).
In hoeverre was jullie uiteindelijke vraagprijs en verkoopprijs een eind in lijn met de opgaaf zoals Funda die van je woning deed?
Hier was het boven de vraagprijs, zeer ruim boven wat Funda dacht, maar eigenlijk een paar procent onder de taxatie waarde.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:18
Wat ik me afvroeg voor de mensen die hun huis verkocht hebben (of bijna hebben).
In hoeverre was jullie uiteindelijke vraagprijs en verkoopprijs een eind in lijn met de opgaaf zoals Funda die van je woning deed?
Zie:
nooberke in "Ervaringen met het verkopen van je woning"

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:30
Bandbreedte Funda nu 805 - 971
Badbreedte Huispedia 699 - 812
Taxatie 785
Bieden vanaf 750
Verkoopprijs 785

Hoekwoning 155m2, Bouwjaar 2015, middelgrote stad in Noord Holland, energielabel A. Goede staat van onderhoud.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoepla33 op 20-01-2026 18:17 ]

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:56
Dank jullie wel.
Varieert dus licht, bij de een boven de Funda waarde, bij de ander er net onder.
Geeft voor ons een redelijke indicatie of we met onze vraagprijs en streefbedrag verkoop (uitgaande van wat overbieden) realistisch zijn.

• Blauweregen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07:55
Sincere1983 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
Dank jullie wel.
Varieert dus licht, bij de een boven de Funda waarde, bij de ander er net onder.
Geeft voor ons een redelijke indicatie of we met onze vraagprijs en streefbedrag verkoop (uitgaande van wat overbieden) realistisch zijn.
Hopelijk komt het goed uit bij jullie! 🤞

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:33

DM_

Sincere1983 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
Dank jullie wel.
Wij moeten nog de verkoop in;

- Funda bandbreedte: €456-524k
- Taxatie (door taxateur): €510k

Onze woning is ook wel bovengemiddeld qua kwaliteit/ligging i.r.t. de bandbreedte bij ons in de wijk dus de taxatie lijkt wel passend in vergelijking.

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51
Blauweregen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Hopelijk komt het goed uit bij jullie! 🤞
Hoe gingen de bezichtigingen vandaag?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Blauweregen
Paralize_nl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:16:
[...]

Hoe gingen de bezichtigingen vandaag?
Members only:

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:46
Members only:

• Blauweregen
Als we dat hadden gedaan zou het natuurlijk niet meteen na de bezichtigingen zijn, ze moeten altijd tijd krijgen voor een tweede bezichtiging..

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:42
Blauweregen schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:47:
[...]

Als we dat hadden gedaan zou het natuurlijk niet meteen na de bezichtigingen zijn, ze moeten altijd tijd krijgen voor een tweede bezichtiging..
Zo natuurlijk is dat niet. Ik was vorig jaar alleen naar een bezichtiging geweest (vriendin kon niet), met de.mededeling tot een dag later 12.00 uur kon ik bieden. "Hopelijk vertrouwt je vriendin al jullie wensen".. waste of time van beide kanten. (En wel dan nabellen waarom ik geen bod gedaan had)

• Blauweregen
Scheurbuik schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Zo natuurlijk is dat niet. Ik was vorig jaar alleen naar een bezichtiging geweest (vriendin kon niet), met de.mededeling tot een dag later 12.00 uur kon ik bieden. "Hopelijk vertrouwt je vriendin al jullie wensen".. waste of time van beide kanten. (En wel dan nabellen waarom ik geen bod gedaan had)
Bizar zeg! Gelukkig staat onze makelaar er anders in.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Exact

• Chaki
  • Niet online
[...]

Mijn koper vroeg ruim na de bedenktijd of zijn het vrouw het ook mocht zien

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:45

Nemean

3:16

Funda dacht: € 299.000 - € 361.000
Huispedia: € 311.000 - € 362.000
Wij hoopte op: € 350.000 :+
Aangeboden op Funda voor: €320.000
Verkocht voor: €370.000 +/-

We hadden de woning overigens een heel stuk goedkoper aangeschaft.
Fijn zeg, ben erg benieuwd! Duim nog steeds mee. :*)

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:35
[...]

Ja zo ging het 4 jaar geleden ook toen ik mijn huis kocht, toen was dit heel normaal in regio Nijmegen. Daardoor heb ik mijn huis aangekocht en achteraf misschien toch een beetje spijt. Aan de andere kant dit was mijn eerste huis en weet bij mijn volgende wel wat ik allemaal niet wil.

Toch blijft het een vreemd verhaal allemaal tijdens die gekte. Je kocht sneller een huis in die tijd dan dat de tijd dat ik bezig was om een goede/fijne broek of een nieuwe monitor te kopen :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Blauweregen
De biedtermijn is ingesteld, spannend... Voor degenen met ervaring: Zie je in Move de biedingen binnen komen of weet je pas na sluiting of er iemand heeft geboden? Los van dat de meesten last minute zullen bieden natuurlijk, als er een bod komt. Maar stel dat er toch eerder een bod wordt gedaan, zie je dat dan meteen?

• Chaki
  • Niet online
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:04:
De biedtermijn is ingesteld, spannend... Voor degenen met ervaring: Zie je in Move de biedingen binnen komen of weet je pas na sluiting of er iemand heeft geboden? Los van dat de meesten last minute zullen bieden natuurlijk, als er een bod komt. Maar stel dat er toch eerder een bod wordt gedaan, zie je dat dan meteen?
Je kunt kiezen tussen de 2, maar kennelijk heeft de makelaar dat al voor jou beslist

• Chaki
  • Niet online
Ik vraag dit voor een vriend.
Bod geaccepteerd op 13 december. Geen voorlopige koopovereenkomst getekend. Makelaar had "onder voorbehoud verkocht" op Funda gezet. Kandidaat-koper reageert nergens meer op. Hij lag in scheiding. Ik zag de bui al hangen: bank wil echtscheidingsconvenant zien. Verplichtingen moeten op schrift staan. Dat risico kent de makelaar ook. Vriend zit nu met minimaal 2 maanden dubbele lasten (nu pas weer te koop op Funda). Is dat geen "verwijtbaar handelen"?

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:19
Chaki schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Je kunt kiezen tussen de 2, maar kennelijk heeft de makelaar dat al voor jou beslist
Ik denk pech voor de vriend. Zo lang er niets is getekend hebben zowel koper als verkoper geen verplichting.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:29
En daarom dames & heren; Zet druk op het ontvangen van een onderteken koopcontract. Zowel als koper als verkoper!

PSN: Flix20-NL

• Blauweregen
Chaki schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:33:
Ik vraag dit voor een vriend.
Bod geaccepteerd op 13 december. Geen voorlopige koopovereenkomst getekend. Makelaar had "onder voorbehoud verkocht" op Funda gezet. Kandidaat-koper reageert nergens meer op. Hij lag in scheiding. Ik zag de bui al hangen: bank wil echtscheidingsconvenant zien. Verplichtingen moeten op schrift staan. Dat risico kent de makelaar ook. Vriend zit nu met minimaal 2 maanden dubbele lasten (nu pas weer te koop op Funda). Is dat geen "verwijtbaar handelen"?
Pfoe wat balen! Waarom was er nog geen koopcontract getekend en al wel e.e.a. op Funda aangepast? Vreemd van de makelaar wat mij betreft.. Vriend heeft inderdaad geen poot om op te staan, zsm weer opnieuw online zetten lijkt me.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-02 12:48

Freakie1NL

Grote Baas

10% boven VP waarbij de VP 5% onder gemiddelde fundawaarde zat. Uiteindelijke koopsom zit helemaal aan de bovenkant van de Funda bandbreedte.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:20
Flix20 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:49:
En daarom dames & heren; Zet druk op het ontvangen van een onderteken koopcontract. Zowel als koper als verkoper!
Precies. Er is - buiten het niet akkoord zijn met voorwaarden - geen reden om niet binnen 1-3 dagen na mondeling akkoord een voorlopig koopcontract te tekenen.

Als dat niet lijkt te kunnen dan is dat heel waardevolle informatie die je zo snel mogelijk wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 23-01-2026 15:20 ]

• Blauweregen
Rukapul schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Precies. Er is - buiten het niet akkoord zijn met voorwaarden - geen reden om niet binnen 1-3 dagen na mondeling akkoord een voorlopig koopcontract te tekenen.

Als dat niet lijkt te kunnen dan is dat heel waardevolle informatie die je zo snel mogelijk wilt hebben.
Precies.. onvoorstelbaar dat er al 6 weken een akkoord was zonder een getekend koopcontract? Echt heel erg nalatig van de makelaar vind ik, en ik snap ook niet dat je daar als verkoper niet achteraan gaat maar ok.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:53
Hier zijn alle kijkers ook geweest
Members only:
Deadline was vooraf aangegeven aan alle kijkers en is a.s. maandag de 26e. Vanmiddag nog twee kijkers gehad. Eerste bod is al binnen maar kan ik nog niet zien, pas vanaf maandag om 12:00 als de deadline is verstreken. Ben benieuwd.

Dat ik de biedingen niet weet / kan zien is ingesteld door de makelaar op move.nl. Ik vind dat zelf ook wel fijn, anders blijf je toch stiekem elke keer kijken. Nu heeft dat toch geen zin.

...

• Blauweregen
IceM schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:58:
***members only***

Deadline was vooraf aangegeven aan alle kijkers en is a.s. maandag de 26e. Vanmiddag nog twee kijkers gehad. Eerste bod is al binnen maar kan ik nog niet zien, pas vanaf maandag om 12:00 als de deadline is verstreken. Ben benieuwd.

Dat ik de biedingen niet weet / kan zien is ingesteld door de makelaar op move.nl. Ik vind dat zelf ook wel fijn, anders blijf je toch stiekem elke keer kijken. Nu heeft dat toch geen zin.
Wat spannend! Hoe weet je dan dat er al een bod binnen is? Heel veel succes, spannende dagen.. waren er veel mensen die een tweede keer zijn gaan kijken?
Members only:

• IceM
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:28:
[...]
Wat spannend! Hoe weet je dan dat er al een bod binnen is? Heel veel succes, spannende dagen.. waren er veel mensen die een tweede keer zijn gaan kijken?

***members only***
Van de makelaar. Maar die ging me niets vertellen verder haha. Niemand is voor een 2e keer komen kijken, iedereen heeft een half uur kunnen kijken/gekeken en that's it (als iemand had gevraagd om een 2e keer te kunnen kijken dan had dat vast gekund hoor).

Je zou toch zeggen dat jouw huis ditmaal wel verkocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 23-01-2026 18:40 ]

...

• hollandnick
  • Laatst online: 16:35
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:28:
[...]

***members only***
Members only: title

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Blauweregen
IceM schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:37:
[...]

Van de makelaar. Maar die ging me niets vertellen verder haha. Niemand is voor een 2e keer komen kijken, iedereen heeft een half uur kunnen kijken/gekeken en that's it (als iemand had gevraagd om een 2e keer te kunnen kijken dan had dat vast gekund hoor).

Je zou toch zeggen dat jouw huis ditmaal wel verkocht wordt.
Wat super dat er ondanks geen tweede bezichtigingen toch een bod binnen is alvast! Dat geeft mij ook weer wat hoop, omdat ik zoiets heb van als je nog een keer wil kijken laat je dat toch zsm weten. Maar goed wachten, wachten.

• IceM
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:32:
[...]

Wat super dat er ondanks geen tweede bezichtigingen toch een bod binnen is alvast! Dat geeft mij ook weer wat hoop, omdat ik zoiets heb van als je nog een keer wil kijken laat je dat toch zsm weten. Maar goed wachten, wachten.
Ik heb een vrij "makkelijk" huis. Het ziet er af uit, alles is in goede staat en goed onderhouden. Het 2 tot 3 keer kijken en dan een startbod doen en onderhandelen is hoe ik het huizen kopen ken, maar dat is tegenwoordig niet meer. Kopers weten dat ook. En eerlijk, ik weet ook niet goed wat je bij een 2e bezichtiging in mijn huis nogmaals moet zien, dus ik snap best dat mensen met maar 1 keer kijken een bod durven doen. Er zijn 3D foto's, je kunt digitaal door mijn huis lopen en alles bekijken. Dingen waar je na het kijken nog over twijfelt kun je op die manier best goed nogmaals bekijken achter de computer om zo zeker te zijn dat je het huis graag wil.

...

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:43
Wij beginnen vandaag met de grote opruim/opschoonactie. Aanstaande donderdag gaan ze foto's maken. Het is een flink gedoe, maar eerlijk gezegd kijk ik er niet tegenop. Betreft een mooie starterswoning in Nijmegen die waarschijnlijk snel gaat verkopen.

Erg interessant om hier te volgen hoe het jullie allemaal vergaat.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:05

Crazy D

I think we should take a look.

IceM schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:20:
[...]

Ik heb een vrij "makkelijk" huis. Het ziet er af uit, alles is in goede staat en goed onderhouden. Het 2 tot 3 keer kijken en dan een startbod doen en onderhandelen is hoe ik het huizen kopen ken, maar dat is tegenwoordig niet meer. Kopers weten dat ook. En eerlijk, ik weet ook niet goed wat je bij een 2e bezichtiging in mijn huis nogmaals moet zien, dus ik snap best dat mensen met maar 1 keer kijken een bod durven doen. Er zijn 3D foto's, je kunt digitaal door mijn huis lopen en alles bekijken. Dingen waar je na het kijken nog over twijfeld kun je op die manier best goed nogmaals bekijken achter de computer om zo zeker te zijn dat je het huis graag wil.
Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.

Exact expert nodig?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:16
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

[...]

Holy damn, 50K overboden? Wat een markt..

• Rubbergrover1
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

[...]

En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:45

Nemean

3:16

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:48:
[...]

En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?
Makelaar dacht dat 325 de max zou zijn, maar de taxateur dacht tussen de 340 ~ 350.

• Paralize_nl
Crazy D schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.
Toen wij in 2015/2016 1e x op huizenjacht waren hebben we best een aantal woningen na de 2e X bezichtigen met. De rolmaat mee en soms een aannemer, toch afgezegd.

Als de gekte toen net zo was als nu (afgelopen jaren) hadden we heel ergens anders gewoond :+)

• Blauweregen
***members only***

Spannend morgen! Ben benieuwd hoeveel biedingen je krijgt, hopelijk zit er iets goeds tussen 🤞

• Blauweregen
***members only***

En, is er een goed bod uitgekomen?

• kx22
Vandaag zijn de biedingen binnen gekomen voor huis van mijn opa.
Members only:
Met lage vraagprijs trek je echter ook veel gelukszoekers. Bepaalde biedingen weet je van te voren dat ze alleen bedoeld zijn om de biedlogboek in te mogen zien.

• IceM
Blauweregen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:01:
[...]
En, is er een goed bod uitgekomen?
Yes!
Members only:

...

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Onze woning op een populaire plek in Utrecht is verkocht in november.

Funda dacht: € 580.000 - € 634.000
Makelaar dacht: boven de € 500.000
Taxatie: € 520.000
Wij hoopten op: € 540.000
Aangeboden op Funda voor: €490.000
Verkocht voor: €555.000

Funda was hier dus duidelijk te positief, tenzij onze makelaar zich enorm vergist heeft en we het huis voor veel te weinig hebben aangeboden. Ik denk zelf dat dat niet het geval is.
Het is niet toevallig dat het winnende bod net op de grens is van de vrijstelling van overdrachtsbelasting voor starters. Van de 5 biedingen zaten er twee precies op dat punt. De rest best een stukje eronder.

Wij zijn tevreden met het resulaat.

• Blauweregen
Wauw, wat fantastisch voor je!! Gefeliciteerd.

• Paralize_nl
Blauweregen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:36:
[...]

Wauw, wat fantastisch voor je!! Gefeliciteerd.
Wanneer loopt bij jullie de deadline af?

• Blauweregen
Paralize_nl schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 07:34:
[...]

Wanneer loopt bij jullie de deadline af?
Members only:

• IceM
Heel veel succes!

...

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Flipmo

OMG !!

@Blauweregen veel succes! je hebt iig flink wat aanloop gehad de afgelopen dagen. Hopelijk komen er mooie biedingen binnen

• Blauweregen
Dank jullie wel!

• IceM
Succes vandaag @Blauweregen! Weet je al of er biedingen zijn? Ik had bij mijn woning verwacht dat iedereen vlak voor de deadline een bod uit zou brengen, maar als ik kijk naar wanneer de biedingen binnen zijn gekomen is dat niet zo. Kan ook te maken hebben met het feit dat het allemaal starters zijn.

Edit: ik bedoel dit niet demotiverend ofzo, ik was gewoon benieuwd of je al biedingen binnen hebt :+

[ Voor 15% gewijzigd door IceM op 30-01-2026 10:07 ]

...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij mij kwam het hoogste bod binnen 1 minuut voor de deadline.. ;). Succes!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Blauweregen
IceM schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:56:
Succes vandaag @Blauweregen! Weet je al of er biedingen zijn? Ik had bij mijn woning verwacht dat iedereen vlak voor de deadline een bod uit zou brengen, maar als ik kijk naar wanneer de biedingen binnen zijn gekomen is dat niet zo. Kan ook te maken hebben met het feit dat het allemaal starters zijn.

Edit: ik bedoel dit niet demotiverend ofzo, ik was gewoon benieuwd of je al biedingen binnen hebt :+
Nee helaas, nog niks gehoord dus ik verwacht dat er niks binnen is...

Ik zie de bui al hangen dat we bericht krijgen dat er geen enkel bod is uitgebracht, maar misschien denk ik te negatief haha (hopelijk).

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:24:
[...]

Nee helaas, nog niks gehoord dus ik verwacht dat er niks binnen is...

Ik zie de bui al hangen dat we bericht krijgen dat er geen enkel bod is uitgebracht, maar misschien denk ik te negatief haha (hopelijk).
Ik kreeg 1 bod binnen op dinsdag middag (80k boven de vraagprijs 8)7) en de rest (5) op vrijdag net voor 12u (12u was de deadline).

Weet bijna zeker dat dat bij jou ook zo gaat.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Blauweregen
Sport_Life schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:30:
[...]

Ik kreeg 1 bod binnen op dinsdag middag (80k boven de vraagprijs 8)7) en de rest (5) op vrijdag net voor 12u (12u was de deadline).

Weet bijna zeker dat dat bij jou ook zo gaat.
Dank je, ik hoop het zoooo erg.

Was heerlijk geweest als we nu iig al 1 bod binnen hadden gehad, dan zit je toch anders in de wedstrijd.

• IceM
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:33:
[...]

Dank je, ik hoop het zoooo erg.

Was heerlijk geweest als we nu iig al 1 bod binnen hadden gehad, dan zit je toch anders in de wedstrijd.
Ik was ontzettend verbaasd dat bij mij de biedingen zo ver voor de dealine binnenkwamen, ik had verwacht allemaal vlak voor sluiting. Ik had mijn mond moeten houden, excuus. Komt vast goed!

...

• Blauweregen
Wie weet is er nog een kleine kans dat er al wel iets binnen gekomen maar dat de makelaar het nog niet heeft gezegd? Maar goed dat lijkt me stug.. Neem aan dat ze elk bod meteen zullen doorgeven als er iets binnen is.

• Matthijsdm
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:53
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:45:
Wie weet is er nog een kleine kans dat er al wel iets binnen gekomen maar dat de makelaar het nog niet heeft gezegd? Maar goed dat lijkt me stug.. Neem aan dat ze elk bod meteen zullen doorgeven als er iets binnen is.
Zou kunnen hoor, mijn makelaar had de biedingen die waren gedaan op de dag van de deadline + de dag ervoor ook niet doorgegeven (zag dit nadat het logboek was vrijgegeven). Succes vandaag!

• Flix20
Dat is maar net wat je afspreekt.
Het is niet ongebruikelijk dat een makelaar alles ophoopt en na afloop contact opneemt van dit zijn de opties.

• Rubbergrover1
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:45:
Nou, dat lijkt me niet. Want juist omdat de meeste biedingen vlak voor sluitingstijd komen, geeft het doorgeven van een enkel eerder bod, dat mogelijk veel lager is dan de latere biedingen, alleen maar extra stress bij de verkopers. En een kans dat de verkopers uit angst om ook dat ene bod mis te lopen toehappen, terwijl de serieuze biedingen nog niet binnen zijn.

Geeft dus juist een hoop extra gedoe, wat eenvoudig te omzeilen is door de biedingen pas door te geven na sluiting van de biedperiode.

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53
Heel veel succes vandaag

• jbeekman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:23
Heel veel succes. Nog een paar uurtjes.

• kx22
de biedingen komen binnen via MOVE.nl?
De makelaar sorteert wel de biedingen die via mail binnenkomen, maar de meesten komen via move.nl

• Blauweregen
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:10:
De makelaar sorteert wel de biedingen die via mail binnenkomen, maar de meesten komen via move.nl
Geen idee, ik denk het? Maar ik zie in mijn move omgeving geen tabblad biedingen oid. Ik weet niet waar je de biedingen hoort te zien?

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

* Sport_Life zet de champagne vast koud voor@Blauweregen :9

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Flipmo

OMG !!

Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Geen idee, ik denk het? Maar ik zie in mijn move omgeving geen tabblad biedingen oid. Ik weet niet waar je de biedingen hoort te zien?
over iets meer als een uurtje weet je het wel.. ;)

• kx22
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door kx22 op 30-01-2026 12:52 ]

• IceM
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:10:
De makelaar moet dit ook open zetten, bij mij heeft hij dat na de deadline gedaan nadat hij mij een PDF had toegestuurd waarin ook alle "persoonlijke boodschappen" aan toegevoegd waren.

...

• Blauweregen
Dank je wel! Jammer, bij ons staan daar alleen agendapunten uit het verleden..

• Blauweregen
Members only:

• Flix20
Members only:
Even heel cru gezegd, maar met de aantal biedingen hoe jullie die nu hebben en het verleden, hebben jullie niet zoveel te willen toch?
Of je moet nog langs op de markt willen blijven, maar dat is volgens mij ook geen wenselijk scenario.

Maar met een voorzichtige voorbehoud alvast gefeliciteerd, er zijn in iedergeval wat biedingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Flix20 op 30-01-2026 15:06 ]

• Blauweregen
Flix20 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:06:
***members only***

Even heel cru gezegd, maar met de aantal biedingen hoe jullie die nu hebben en het verleden, hebben jullie niet zoveel te willen toch?
Of je moet nog langs op de markt willen blijven, maar dat is volgens mij ook geen wenselijk scenario.

Maar met een voorzichtige voorbehoud alvast gefeliciteerd, er zijn in iedergeval wat biedingen.
Nouja, we hebben nu te kiezen uit meerdere bieders toch? Dus als de ene zeggen we willen daarna nog onderhandelen, en de andere zeggen nee het gaat ons alleen om excessieve gebreken/kosten, dan hebben die laatste de voorkeur. Lijkt me best logisch.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:31
Ik begrijp dat jullie gematigd positief zijn, omdat de eerste verkoopprijs niet gehaald is. Bedenk wel dat je nog steeds (vermoed ik) een flinke overwaarde hebt op deze woning. Misschien hadden jullie meer gehoopt maar dat zit er gewoon blijkbaar niet in. Met bijna 20 bezichtigingen en uiteindelijk nu 3 biedingen is het (rationeel gezien) zo snel mogelijk klap erop en aftekenen. Gevoelsmatig blijft die champagnefles nu even dicht, dat snap ik... maar over een tijdje ben je blij en denk je er niet meer aan terug. Snel handelen is nu key, want anders haken er wellicht 1 of 2 bieders weer af (die kijken namelijk ondertussen ook naar andere huizen).

Life is what happens while you're busy making other plans

• Blauweregen
frumper schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:33:
Ik begrijp dat jullie gematigd positief zijn, omdat de eerste verkoopprijs niet gehaald is. Bedenk wel dat je nog steeds (vermoed ik) een flinke overwaarde hebt op deze woning. Misschien hadden jullie meer gehoopt maar dat zit er gewoon blijkbaar niet in. Met bijna 20 bezichtigingen en uiteindelijk nu 3 biedingen is het (rationeel gezien) zo snel mogelijk klap erop en aftekenen. Gevoelsmatig blijft die champagnefles nu even dicht, dat snap ik... maar over een tijdje ben je blij en denk je er niet meer aan terug. Snel handelen is nu key, want anders haken er wellicht 1 of 2 bieders weer af (die kijken namelijk ondertussen ook naar andere huizen).
Ja inderdaad, het is een stuk lager dan de taxatiewaarde, maar daar hadden we inmiddels ook niet meer op gerekend.

Inderdaad hopen dat alles nu snel geregeld en afgehandeld kan worden.. nu zijn we afhankelijk van de kopers en hoe snel die de keuring kunnen regelen etc. Als dat allemaal goed is wordt er getekend. Dus we gaan weer eens in de wachtstand!

• Rubbergrover1
Members only:

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:39
Members only:

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:44:
[...] Als dat allemaal goed is wordt er getekend.
Members only:

• Paralize_nl
Voorbehoud bouwkundige keuring neem je toch op in het koop contract. Niet eerst een bouwkundige keuring en dan koopcontract.

Als ze dat niet willen tekenen zou ik de 2 bieders overwegen, want dit zou ik niet accepteren.

Je kan keuring met een bedrag opnemen als escape op het contract (wat gebruikelijk is)

Edit: ah wat @Toke_gt dus zegt

[ Voor 3% gewijzigd door Paralize_nl op 30-01-2026 17:39 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Toke_gt schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Dit klinkt als dubbelop: voorbehoud keuring én pas tekenen als er gekeurd is.
Dit lees ik er niet in. Maar het staat er wel verwarrend. @Blauweregen willen sommige kopers nu pas tekenen nadat de bouwkundige keuring gedaan is? Dat is wel een bijzondere gang van zaken.

En een normaal voorbehoud is bijvoorbeeld "niet meer dan 5000 euro aan direct noodzakelijke kosten" en niet "over drie jaar moeten de kozijnen geschilder worden en over 4 jaar is het dak aan vervanging toe". Ik zou me daar niet alteveel zorgen over naken.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 30-01-2026 18:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Toke_gt
JvS schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:57:
[...]

Dit lees ik er niet in.

En een normaal voorbehoud is bijvoorbeeld "niet meer dan 5000 euro aan direct noodzakelijke kosten" en niet "over drie jaar moeten de kozijnen geschilder worden en over 4 jaar is het dak aan vervanging toe". Ik zou me daar niet alteveel zorgen over naken.
Ik zou me er (gezien dit huis) ook niet veel zorgen over maken, maar ik bedoelde vooral: keuring voordat je het contract tekent. Hoezo dan nog een voorbehoud. Als je de keuring doet voordat je tekent kun je er ongeacht een voorbehoud altijd nog onderuit.

• kx22
En zo een keuring is ook prima toch? Als er gebreken zijn van bvb 20-30k. Weet jij dat ook gelijk....
De keuringskosten zijn op hun

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:17
De meeste mensen laten keuren in de 3 dagen bedenktijd...is heel gebruikelijk eigenlijk.

En voor alle partijen gemakkelijk.

Ik vind ze nu wel heel lastig doen namelijk. Kan best zijn dat ze nog op andere objecten hebben geboden en zo tijd rekken met deze constructie.

Ik.zou dus zeggen binnen x dagen tekenen moet volgende week makkelijk kunnen en meteen een datum voor de keuring prikken

• Toke_gt
kx22 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:05:
En zo een keuring is ook prima toch? Als er gebreken zijn van bvb 20-30k. Weet jij dat ook gelijk....
De keuringskosten zijn op hun rekening
Op zich is er met een keuring niks mis. Dan weet je als koper waar je aan toe bent. Maar in de huidige markt wordt het weglaten van het voorbehoud van keuring als middel gebruikt om het bod te verbeteren. Deze koper doet het voorbehoud én wil voor het tekenen laten keuren. Dat is wat gek en daardoor lastig in te schatten wat er achter zit. Waarschijnlijk niks, onhandigheid, maar verkoper doet er goed aan om er alert op te zijn, om niet over twee weken weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Dat zou in dit geval zo ongelooflijk zuur zijn. Vandaar mijn advies om scherp te krijgen wat het voorbehoud precies inhoudt en om dat vast te leggen in het koopcontract. En daarna alle medewerking voor de keuring.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 30-01-2026 18:14 ]

• Blauweregen
Het idee is dat e.e.a. wordt ingepland, begin volgende week wordt getekend zodat er in de bedenktijd de keuring gedaan kan worden. Zo begrijp ik t van de makelaar en zo hebben zij het ook opgenomen in de voorwaarden. Lijkt mij prima, zo hebben we het zelf ook gedaan toen we dit huis kochten. We verwachten dus ook niks geks daaruit. 5k zal er vast zijn aan onderhoud op termijn, het is een jaren 30 woning namelijk. Maar alle grote zaken hebben we zelf al opgepakt, en alles is ook netjes onderhouden.

Ze zijn er blij mee volgens de makelaar, dus dat klinkt positief! Hopelijk gaat het allemaal gewoon door en kunnen we dit zsm achter ons laten.

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:31:
Het idee is dat e.e.a. wordt ingepland, begin volgende week wordt getekend zodat er in de bedenktijd de keuring gedaan kan worden. Zo begrijp ik t van de makelaar en zo hebben zij het ook opgenomen in de voorwaarden.
Dat klinkt logisch. Gelukkig maar. Ik ben blij voor je.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

MJV

@Blauweregen hier (bij koop en verkoop) dezelfde constructie toegepast. Is volgens mij tegenwoordig steeds gebruikelijker.

Durf er nu ook vertrouwen in te hebben dat het goed komt :). Bij de koper thuis gaat nu de champagne open omdat ze blij zijn dat ze een huis hebben kunnen kopen.

• rtownz251
  • Laatst online: 15:55
Hier inmiddels sinds afgelopen vrijdag avond ook online. Stiekem toch spannender dan gedacht. Betreft mooi afgewerkte en ruime gezinswoning voor gunstige prijsklasse. Daarom verwacht ik weinig problemen met verkoop maar ben vooral benieuwd naar wie er in komt en waar het uiteindelijk voor weg gaat. Mensen hier nog tips om me af te leiden van de funda statistieken? Betrap mezelf erop dat ik de hele dag loop te F5'en 8)7

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:31:
Hier inmiddels sinds afgelopen vrijdag avond ook online. Stiekem toch spannender dan gedacht. Betreft mooi afgewerkte en ruime gezinswoning voor gunstige prijsklasse. Daarom verwacht ik weinig problemen met verkoop maar ben vooral benieuwd naar wie er in komt en waar het uiteindelijk voor weg gaat. Mensen hier nog tips om me af te leiden van de funda statistieken? Betrap mezelf erop dat ik de hele dag loop te F5'en 8)7
Van mij een soortgelijke woning. Die van mij ging er vrijdag ochtend op, einde dag 8 bezichtigingen gepland incl. 3 van de donderdag via het makelaars netwerk/social media. Maandag kwamen er nog 4 bij en daarna was het stil tot de bezichtigingen. Uiteindelijk 3 afzeggingen en 1 kwam niet opdagen.

Ik had maandag op Funda 4000x bekeken en 50x bewaard, in het weekend was het een stuk rustiger op funda. Een week later 5000x bekeken en 65x bewaard dus na die eerste paar dagen neemt de activiteit op funda hard af.

[ Voor 4% gewijzigd door Team-RiNo op 01-02-2026 18:46 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• Toke_gt
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:31:
Die fundastatistieken zeggen erg weinig. Beter wacht je de bezichtigingen en biedingen af. Van blindstaren op de statistieken word je echt niet gelukkig. Dus eh tja, Netflix? F1-seizoen 2016 terugkijken?

• rtownz251
Team-RiNo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:44:
[...]

Van mij een soortgelijke woning. Die van mij ging er vrijdag ochtend op, einde dag 8 bezichtigingen gepland incl. 3 van de donderdag via het makelaars netwerk/social media. Maandag kwamen er nog 4 bij en daarna was het stil tot de bezichtigingen. Uiteindelijk 3 afzeggingen en 1 kwam niet opdagen.

Ik had maandag op Funda 4000x bekeken en 50x bewaard, in het weekend was het een stuk rustiger op funda. Een week later 5000x bekeken en 65x bewaard dus na die eerste paar dagen neemt de activiteit op funda hard af.
Oh dat is wel top! Mooi aantal bezichtigingen al. Wat je zegt, de grootste belangstelling zal in het begin zijn. Meeste mensen zullen tegenwoordig wel meldingen aan hebben staan voor hun zoekgebied en prijsklasse. Logisch dat het daarna afzwakt. Hier nu 3500x bekeken en 44x opgeslagen.

Het zegt natuurlijk niks over hoeveel mensen er concreet gaan zijn, maar als niemand je huis ziet dan komt er natuurlijk ook niemand. Ben benieuwd wat het gaat worden.

• rtownz251
Toke_gt schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:54:
[...]

Die fundastatistieken zeggen erg weinig. Beter wacht je de bezichtigingen en biedingen af. Van blindstaren op de statistieken word je echt niet gelukkig. Dus eh tja, Netflix? F1-seizoen 2016 terugkijken?
Ben ik me ook wel bewust van. Maar als niemand je huis ziet dan komt er ook niemand natuurlijk. Maar uiteindelijk telt alleen de biedingen natuurlijk. Houd mezelf gewoon graag voor de gek ook denk ik 😅.

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:34:
[...]

Ben ik me ook wel bewust van. Maar als niemand je huis ziet dan komt er ook niemand natuurlijk. Maar uiteindelijk telt alleen de biedingen natuurlijk. Houd mezelf gewoon graag voor de gek ook denk ik 😅.
Op Huispedia kan je ook nog het aantal views zien als je je huis aan je account koppelt, kan iets zeggen over hoeveel mensen naar je huis zijn gaan zoeken op internet. Verder zegt het ook niet zoveel denk ik :)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Team-RiNo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:57:
[...]

Op Huispedia kan je ook nog het aantal views zien als je je huis aan je account koppelt, kan iets zeggen over hoeveel mensen naar je huis zijn gaan zoeken op internet. Verder zegt het ook niet zoveel denk ik :)
Misschien wel een betere graadmeter. Dat doe je vaak alleen als je echt interesse hebt. Ik heb wel 30 huizen opgeslagen in mijn funda-profiel; gewoon omdat ik de markt een beetje in de gaten wil houden. Van die 30 heb ik er maar 2 bezocht en op 1 een bod gedaan.

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:00
rtownz251 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:33:
[...]

Oh dat is wel top! Mooi aantal bezichtigingen al. Wat je zegt, de grootste belangstelling zal in het begin zijn. Meeste mensen zullen tegenwoordig wel meldingen aan hebben staan voor hun zoekgebied en prijsklasse. Logisch dat het daarna afzwakt. Hier nu 3500x bekeken en 44x opgeslagen.

Het zegt natuurlijk niks over hoeveel mensen er concreet gaan zijn, maar als niemand je huis ziet dan komt er natuurlijk ook niemand. Ben benieuwd wat het gaat worden.
heb je wel bezichtigingen gehad van die 44 x mensen/ die je huis opsloegen? mijn woning zit op 30 en nul bezichtigingen.

• rtownz251
Denizli schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:33:
[...]

heb je wel bezichtigingen gehad van die 44 x mensen/ die je huis opsloegen? mijn woning zit op 30 en nul bezichtigingen.
Geen idee nog. Heb de makelaar alleen zaterdag ochtend gesproken maar toen was hij pas paar honderd keer bekeken en waren er 2 aanvragen voor een bezichtiging. Kan verder ook niet in Move zien of er bezichtigingen zijn gepland. Hoor het morgen wel vermoed ik waar de teller nu op staat. Sta nu pas 48 uur online dus kan er weinig over zeggen.

• Chaki
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Bij mij duurde het ook 10 dagen. Ondertussen is een nieuw bod geaccepteerd. 2000 hoger, maar dat gaat op aan dubbele lasten en hopen dat het nu wel goed gaat: onder voorbehoud van financiering en bouwtechnische keuring

• Denizli
is de woningmarkt nu duidelijk op z'n retour voor het segment boven de 7 ton?

• Paralize_nl
Denizli schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:26:
is de woningmarkt nu duidelijk op z'n retour voor het segment boven de 7 ton?
Het zou fijn zijn als het simpelweg stabiel wordt ipv elk jaar 10% stijging. Dan wordt het allemaal wat voorspelbaarder.

• Denizli
Paralize_nl schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Het zou fijn zijn als het simpelweg stabiel wordt ipv elk jaar 10% stijging. Dan wordt het allemaal wat voorspelbaarder.
In het westen van het land is geen sprake van 10% jaarlijkse stijging op het segment >7 ton euro.

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Denizli schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:00:
[...]

In het westen van het land is geen sprake van 10% jaarlijkse stijging op het segment >7 ton euro.
En die wijsheid komt van?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
TvanW schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:37:
[...]

En die wijsheid komt van?
< 10% voor het westen klinkt aannemelijk jaar op jaar. Dat geldt ook voor genoeg gebieden als je uitpondingen weglaat, maar dan moet je even de losse analyses erbij pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPoLpXsCdhq2ZLOEogvFsSuZW6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/REvIulITTcgo7JA9zr4C40AC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiFrakqrWlVC-LStHRld74RPkDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k8LsEXw4IAfZgiek4WrPxM1J.png?f=fotoalbum_large

https://www.nvm.nl/wonen/marktinformatie/

Het lijkt echter nu veel meer op een afvlakking van de stijging dan een daadwerkelijke daling voor alsnog. Bij 2022 "vielen de lijnen" dan ook zichtbaar harder naar beneden.

[ Voor 74% gewijzigd door Paprika op 02-02-2026 15:47 ]

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.