Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Bouke-p schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:28:
[Afbeelding]

Op donderdag online gekomen en op maandag 7 bezichtigingen gepland. 3x afgezegd vlak voor de bezichtiging, de overige 4 gingen door maar geen bod.

Nu dus gewoon niks meer. De makelaar had geen opmerkingen over wat ik andere zou kunnen doen, maar ik merk toch al wat terugkrabbelen. Tijdens het kennismakingsgesprek was het allemaal prima en was het bouwkundig prima in orde. Nu ja moet er toch wel wat gebeuren zo hier en daar.

Ik hou het maar op het weer en de komende vakantie, maar het valt mij behoorlijk tegen. Elke maand langer te koop staan kost ook weer 1300 aan overbrugging....
Locatie, prijsklasse,label ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:02
Bouke-p schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:28:
[Afbeelding]
De makelaar had geen opmerkingen over wat ik andere zou kunnen doen, maar ik merk toch al wat terugkrabbelen.
Wij zijn eindelijk ook rond na een verglijkbare start (zie eerdere posts, zal daar nog wel eens over updaten hier). Herhaaldelijk gevraagd aan de makelaar wat het plan is ipv 'opnieuw op funda zetten en afwachten', maar dat beeld lijkt er niet echt te zijn voor ze. Actief verkopen / de juiste kopers zoeken zat niet helemaal in het straatje van werkzaamheden.

Ik heb uiteindelijk zelf diverse expat-focussed makelaars aangeschreven om het daar onder de aandacht te brengen (we stonden open voor een verkoop incl. meubels en een snelle overdracht), én ik heb op Facebook & Instagram een advertentiecampagne opgezet om het in een straal van 15km onder de aandacht te brengen.

Daar had ik lang over kunnen handelen met de makelaar, maar gezien ik zelf wist hoe ik dat soort dingen kon doen, gewoon in gang gezet kost je een paar tientjes per dag max. Dat levernde een goeie spike op in het aantal directe kliks/views, en daar kwamen ook weer bezichtigingen uit. Vraag dus vooral naar wat de makelaar actief gaat doen. Het leek ons te makkelijk om steeds de last bij ons te leggen (even van funda af, vraagprijs verlagen, etc.). Laat hen maar extra marketing doen, blikvangers kiezen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:45
@Bouke-p

Je bent niet de enige hoor wees niet bevreesd hier loopt het ook niet

En mijn makelaar was ook erg enthousiast dat ik het snel zou verkopen(nu minder _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:55
Spherix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:59:
[...]

Wij zijn eindelijk ook rond na een verglijkbare start (zie eerdere posts, zal daar nog wel eens over updaten hier). Herhaaldelijk gevraagd aan de makelaar wat het plan is ipv 'opnieuw op funda zetten en afwachten', maar dat beeld lijkt er niet echt te zijn voor ze. Actief verkopen / de juiste kopers zoeken zat niet helemaal in het straatje van werkzaamheden.

Ik heb uiteindelijk zelf diverse expat-focussed makelaars aangeschreven om het daar onder de aandacht te brengen (we stonden open voor een verkoop incl. meubels en een snelle overdracht), én ik heb op Facebook & Instagram een advertentiecampagne opgezet om het in een straal van 15km onder de aandacht te brengen.

Daar had ik lang over kunnen handelen met de makelaar, maar gezien ik zelf wist hoe ik dat soort dingen kon doen, gewoon in gang gezet kost je een paar tientjes per dag max. Dat levernde een goeie spike op in het aantal directe kliks/views, en daar kwamen ook weer bezichtigingen uit. Vraag dus vooral naar wat de makelaar actief gaat doen. Het leek ons te makkelijk om steeds de last bij ons te leggen (even van funda af, vraagprijs verlagen, etc.). Laat hen maar extra marketing doen, blikvangers kiezen, etc.
Dus als ik het goed begrijp wilde de makelaar geen stapje extra zetten, jij ging vervolgens zijn werk doen en hij strijkt, nu het huis verkocht is, wel de commissie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Chaki schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Dit snap ik niet. Hoe kan ik nu kopen en hypotheek pas afsluiten na verkoop? Max budget nu blijft dan toch hetzelfde?
Nee.

Als je nu koopt en meteen een hypotheek afsluit, dan gaat de bank uit van 90% van de woningwaarde.
Als je nu koopt en wacht met de hypotheek tot de oude woning verkocht is, dan gaat de bank uit van 105% van de woningwaarde. En hoef je dus minder te lenen (of kun je duurder kopen).

Enige is dat je genoeg tijd moet hebben tussen het moment van verkoop van je woning en de overdracht van de woning (en ook van de nieuwe woning). Daarnaast is er in het eerste scenario nog de mogelijkheid dat je voorbehoud van financiering opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:02
tjubbie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Dus als ik het goed begrijp wilde de makelaar geen stapje extra zetten, jij ging vervolgens zijn werk doen en hij strijkt, nu het huis verkocht is, wel de commissie op?
Daar trek je volledig eigen conclusies. Ik heb gezorgt voor extra aanwas, en niets gezegd of dat ook tot koop of contractbreuk van enige partij zorgt. Niets is zo zwart-wit hè, de makelaar levert alsnog een hoop extra voor dat geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:28
vincent_1971 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:28:
[...]
Kreeg een telefoontje van de makelaar. Ze krijgen de financiering niet voor elkaar. De reden?

Bij aanvraag was het hypotheek bedrag ruim voldoende om de woning te kopen. Echter tijdens het 'hypotheekproces' kwamen ze tot de ontdekking dat het wel handig is dat de vrouw minder uren gaat werken omdat ze zwanger is. 8)7 Gevolg het hypotheekbedrag dat ze nu kunnen lenen is te laag voor de woning. |:(
Komende dagen maar eerst eens een goed gesprek met die hypotheekadviseur.
Jeetje, wat een sukkels. Klinkt niet alsof ze zich goed hadden voorbereid. Niet op het bod en niet op het gesprek met hypotheekadviseur.
Ik zag je na deze post aangeven dat je het huis nog even op verkocht onder voorbehoud hebt staan. Dat zou ik misschien anders doen (al zou koppige boosheid ook een rol spelen). Het klinkt niet alsof zij alsnog alles op alles gaan zetten om je huis te kopen. Dat betekent dus een lang gevecht over eventueel 10% (kan door een rechter uiteindelijk gematigd worden, duurt vaak minstens 1,5 jaar). Je huis moet vroeg of laat opnieuw in de verkoop.
Als je het nu weer te koop zet, krijg je mogelijk vergelijkbare of betere biedingen en kun je wel verder met je eigen plannen. Ondertussen kun je eventuele juridische procedure gewoon doorzetten.
Wel supervervelend voor je. Hopelijk snel een nieuwe koper gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59
Question Mark schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Je hebt niet zoveel aan een telefoontje. De potentiele kopers moeten eerst de ontbindende voorwaarde gaan afroepen en daarbij de onderbouwende documentatie zoals vereist in de koopovereenkomst aanleveren.

Dan pas kun je onderbouwd conclusie trekken, met evt. vervolgstappen.
Zit niet zo in die materie. Vandaar mijn vraag ook. 7 juli loopt de termijn af van onder voorbehoud van financiering. Hopelijk ervoor meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Spherix schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Daar trek je volledig eigen conclusies. Ik heb gezorgt voor extra aanwas, en niets gezegd of dat ook tot koop of contractbreuk van enige partij zorgt. Niets is zo zwart-wit hè, de makelaar levert alsnog een hoop extra voor dat geld.
Tja eigenlijk had je makelaar wat jij heb gedaan ook kunnen of moeten doen voor het geld vind ik dan

Maar goed kost altijd stress die meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59
Question Mark schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:57:
Laat de kopers eerst de afwijzingsdocumentatie even aanleveren, dan pas heb je een beeld wat er speelt en wat je vervolgstappen zijn.

Wat is de status nu exact? Is de ontbindende voorwaarde al afgeroepen en heb je de docu al ontvangen?

Daarnaast: het 10% boetebeding is leuk, maar geeft weinig garantie. In principe is dit bedoelt om je eventuele schade mee af te dekken. In de praktijk is het zeker geen zekerheid dat je de volle 10% ontvangt.

Ga dan ook het gesprek aan met je makelaar en kopers zou ik zeggen. :)
Zit nog in het begin studium. Telefoontje van de makelaar. De documenten nog niet ontvangen. Termijn van onder voorbehoud loopt af op 7 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Eclipse88 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:29:
[...]

En op hoeveel bezichtigingen mag jij intussen rekenen?
Afgelopen donderdag 2 bezichtigingen en vrijdag 4 bezichtigingen gehad. Daaruit is drie keer geboden. Morgen gaan we de eindfase daarvan in.

Staat nog een bezichtiging gepland voor as woensdag. Maar deze partij is meer aan het oriënteren. Kan zomaar zijn dat die bezichtiging niet meer door hoeft te gaan. Ligt eraan hoe morgen alles uitpakt.

Is toch een iets andere periode dan twee jaar geleden toen de buurman het soortgelijke huis verkocht. (twee kapper, samen gebouwd in eigen beheer) Daar waren 30 kijkers…

Maar uiteindelijk hoeft er maar een koper bij te zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door TheKerremenke op 30-06-2025 22:18 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-07 16:26
TheKerremenke schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:14:
[...]

Afgelopen donderdag 2 bezichtigingen en vrijdag 4 bezichtigingen gehad. Daaruit is drie keer geboden. Morgen gaan we de eindfase daarvan in.

Staat nog een bezichtiging gepland voor as woensdag. Maar deze partij is meer aan het oriënteren. Kan zomaar zijn dat die bezichtiging niet meer door hoeft te gaan. Ligt eraan hoe morgen alles uitpakt.

Is toch een iets andere periode dan twee jaar geleden toen de buurman het soortgelijke huis verkocht. (twee kapper, samen gebouwd in eigen beheer) Daar waren 30 kijkers…

Meer de tijd van t jaar mogelijk. Half jaar geleden ook nog bij een bezichtiging geweest, echt geen hele goedkope lokprijs maar daar ook een stuk of 30 kijkers en ver (15/20%) boven de vraagprijs verkocht.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:38
[...]

Dit klinkt goed. Wel tevreden over het bod waarmee jullie de eindfase ingaan? Hier tot nu toe minder succesvol. 6 bezichtigingen gehad waarvan er 2 mogelijk bieden maar allebei al wel aangeven dat het aan de rand van hun budget ligt. Vandaag nog 2 bezichtigingen gelukkig maar we mogen blij zijn als er straks 1 bod ligt. Ben blij dat je het zegt, voor wbt andere tijd want snap er zelf helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Eclipse88 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 05:47:
[...]

Dit klinkt goed. Wel tevreden over het bod waarmee jullie de eindfase ingaan? Hier tot nu toe minder succesvol. 6 bezichtigingen gehad waarvan er 2 mogelijk bieden maar allebei al wel aangeven dat het aan de rand van hun budget ligt. Vandaag nog 2 bezichtigingen gelukkig maar we mogen blij zijn als er straks 1 bod ligt. Ben blij dat je het zegt, voor wbt andere tijd want snap er zelf helemaal niks van.
Het bod zoals het er nu ligt is in feite al goed genoeg. Maar we kijken of we er iets meer uit kunnen halen. Blijft een zakelijke transactie tenslotte. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:03:
Je bent niet de enige hoor wees niet bevreesd hier loopt het ook niet
Vermoed dat het pas in september weer begint te lopen, de meeste mensen zijn met hun hoofd al op vakantie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
hoevenpe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:35:
[...]

Vermoed dat het pas in september weer begint te lopen, de meeste mensen zijn met hun hoofd al op vakantie.
Dat was vroeger misschien zo, maar volgens mijn makelaar bellen ze tegenwoordig ook gewoon voor een bezichtiging terwijl ze op het ligbed aan het strand liggen. Mensen blijven de Funda app gewoon gebruiken, ook op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
hoevenpe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:35:
[...]

Dat zou zo kunnen uiteraard aan de andere kant heeft de makelaar van mij een ander huis te koop staan en daar loopt het storm

Kost wel 25K minder maar je moet er wel 80K in investeren om het op te knappen dus tja zeg het maar

Maar goed ga eind september in mijn nieuwe huis wonen ga daar mijn energie wel insteken en zie wel hoe het loopt kan nog wel wat aan de prijs doen als het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:50:
[...]

Dat was vroeger misschien zo, maar volgens mijn makelaar bellen ze tegenwoordig ook gewoon voor een bezichtiging terwijl ze op het ligbed aan het strand liggen. Mensen blijven de Funda app gewoon gebruiken, ook op vakantie.
Precies! Mijn zoon informeert mij over huizen vanuit Spanje. Moet met deze hitte toch binnen zitten.
Starters zonder kinderen gaan waarschijnlijk nier in het hoogseizoen op vakantie.
Kluswoningen zijn meer gewild: meer tijd om te ze aan te pakken, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Precies! Mijn zoon informeert mij over huizen vanuit Spanje. Moet met deze hitte toch binnen zitten.
Starters zonder kinderen gaan waarschijnlijk nier in het hoogseizoen op vakantie.
Ik denk dat mensen die echt druk zoeken naar een andere woning wel zullen blijven kijken. Maar daarnaast is er een grote groep die de markt een beetje terzijde bijhoudt, omdat ze wel zouden willen verhuizen als er toevallig iets leuks langskomt. Zeg maar de groep die eerder in de pauze of op een regenachtige zondag even op Funda kijkt of er iets leuks staat, maar daar verder niet heel druk mee bezig is. Die groep zal in de zomer en in de vakantie wel wat minder actief zoeken.

Wat de impact daarvan is zal ook afhangen van het segment waarin je zit. Starterswoningen zullen altijd wel gezocht worden. Maar bij woningen in het hogere segment ben je eerder afhankelijk van mensen die willen verhuizen in plaats van mensen die moeten verhuizen. Die vraag kan wel behoorlijk verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:36:
[...]
Maar bij woningen in het hogere segment ben je eerder afhankelijk van mensen die willen verhuizen in plaats van mensen die moeten verhuizen.
Misschien begrijp ik je niet goed, maar mensen die moeten verhuizen, die willen (met of zonder tegenzin) toch ook verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Tristan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Misschien begrijp ik je niet goed, maar mensen die moeten verhuizen, die willen (met of zonder tegenzin) toch ook verhuizen?
Ja, maar niet andersom.

OK ik zal het beter formuleren. Bij woningen in het hogere segment zijn er relatief minder mensen die daar naar kijken omdat ze moeten verhuizen in verhouding tot mensen die naar die woningen kijken alleen omdat ze zouden willen verhuizen, maar daar niet de noodzaak voor hebben.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 21:03
Bij berichten over (lage, tegenvallende, …) aantallen bezichtigingen en/of biedingen zou het erg fijn zijn om iets als de provincie, stad/dorp of categorie (klein appartement tot grote vrijstaande woning) te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Is toch een iets andere periode dan twee jaar geleden toen de buurman het soortgelijke huis verkocht. (twee kapper, samen gebouwd in eigen beheer) Daar waren 30 kijkers
Twee jaar geleden was de vraagprijs waarschijnlijk ruim een ton lager. De mensen die dat toen konden betalen, kunnen dat nu niet meer. De mensen die het nu kunnen betalen hadden twee jaar geleden een heel ander huis voor ogen. Vergis je niet in de hoeveelheid mensen voor wie hun huidige huis nu gewoon een betere optie is dan wat er op de markt voor hun budget beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Toke_gt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Twee jaar geleden was de vraagprijs waarschijnlijk ruim een ton lager. De mensen die dat toen konden betalen, kunnen dat nu niet meer. De mensen die het nu kunnen betalen hadden twee jaar geleden een heel ander huis voor ogen. Vergis je niet in de hoeveelheid mensen voor wie hun huidige huis nu gewoon een betere optie is dan wat er op de markt voor hun budget beschikbaar is.
Hoor en zie je ook steeds meer om je heen. Waaronder misschien wel ondergetekend.
Als ik kijk waar de huizen in de straat nu voor gaan, wetende wat er aan gedaan moet worden en wat dat kost, zou ik niet weten of wij ons huis nu gekocht zouden hebben.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Chaki schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Als je in de vakantie een woning wilt opknappen had je 3 maanden geleden moeten bezichtigen. Als je nu een bod uitbrengt heb je op zn vroegst de sleutel op pakweg 1 oktober.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
GreatDictator schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:12:
[...]

Als je in de vakantie een woning wilt opknappen had je 3 maanden geleden moeten bezichtigen. Als je nu een bod uitbrengt heb je op zn vroegst de sleutel op pakweg 1 oktober.
Denk dat Chaki bedoelde dat sommige mensen (starters zonder kinderen) in deze periode niet met vakantie gaan en dus wel tijd hebben voor bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
Flix20 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Hoor en zie je ook steeds meer om je heen. Waaronder misschien wel ondergetekend.
Als ik kijk waar de huizen in de straat nu voor gaan, wetende wat er aan gedaan moet worden en wat dat kost, zou ik niet weten of wij ons huis nu gekocht zouden hebben.
Maar uiteindelijk maakt het toch niet uit wat de prijzen zijn zolang je geen starter bent, en dus als een huis hebt. Met je oude hypotheek en wat je huis opbrengt kan je een huis kopen met een vergelijkbare prijs of je kan gaan voor een duurder huis wanneer het oude huis met veel overwaarde wordt verkocht.

Of ben ik nou gewoon te simpel :9

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Toke_gt schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Denk dat Chaki bedoelde dat sommige mensen (starters zonder kinderen) in deze periode niet met vakantie gaan en dus wel tijd hebben voor bezichtigingen.
Ja maar dat heeft dan niet zoveel met met meer tijd om klushuizen aan te pakken te maken. Dan had je in de zomervakantie de overdracht moeten hebben, die piek is dan al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
[...]

Klopt vrij aardig. Maar het verschil is niet dermate groot. Van de kijkers bij ons waren er één of twee stellen die ook bij de buurman hadden bezichtigd en geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Precies dit: vaak kan je het wel betalen maar staat de extra hypotheek/aflossing niet meer in verhouding tot de extra binnen- en buitenruimte. Om van een rijtjeshuis van 140m2 op 190m2 grond naar een tweekapper van 160m2 op 300m2 grond te gaan moet je inmiddels 400k meenemen, dat heb ik er in ieder geval niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
GreatDictator schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:12:
[...]

Hangt ook weer van 101 dingen af
Investeerders die uitponden eisen vaak 6 weken
Wie geen schoolgaande kinderen heeft, hoeft nu geen vrije dagen op te nemen. Behalve in het onderwijs zijn werkgevers maar al te blij als je tijdens de schoolvakantie doorwerkt. Vanaf nu 6 weken is 15 augustus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Paprika schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:38:
Bij berichten over (lage, tegenvallende, …) aantallen bezichtigingen en/of biedingen zou het erg fijn zijn om iets als de provincie, stad/dorp of categorie (klein appartement tot grote vrijstaande woning) te delen.
Friesland, jaren 30 en gewoon goed onderhouden. helaas wel energielabel D. Wel zonnepanelen, vloer+spouwisolatie, overal dubbelglas. Het dak is niet geisoleerd en omdat er een klein stukje van de gevel geen spouw heeft dus ook geen isolatie, is er label D op gekomen.

Vraagprijs is net onder de 400K, wat volgens mij geen gekke prijs is. Er zijn meer huizen hier met label D, voor een vergelijkbare prijs. Label C of beter zijn gelijk weer veel duurder.

De echt geïnteresseerde wil ik via DM wel een link doen, maar ivm mijn werk zit ik er niet op te wachten dat mijn huis hier besproken worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bouke-p op 01-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
hollandnick schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:23:
[...]

Maar uiteindelijk maakt het toch niet uit wat de prijzen zijn zolang je geen starter bent, en dus als een huis hebt. Met je oude hypotheek en wat je huis opbrengt kan je een huis kopen met een vergelijkbare prijs of je kan gaan voor een duurder huis wanneer het oude huis met veel overwaarde wordt verkocht.

Of ben ik nou gewoon te simpel :9
Ik kan mijn rijtjeshuis nu met ca 350K winst verkopen. Als ik een tweekapper wil terugkopen heb ik naast die winst ook een flink hoger bedrag aan hypotheek nodig. Dat is lang niet voor iedereen wenselijk of haalbaar.
Als ik een vergelijkbaar huis koop, ben ik hetzelfde bedrag kwijt, maar heb ik ook ongeveer hetzelfde huis. Dan kan ik net zo goed blijven zitten, tenzij er echt een wens is om naar een andere wijk/regio te gaan.
Dat is dus wat ik bedoelde: je mist de mensen voor wie de overwaarde bij verkoop voldoende is voor een goede upgrade. Nu heb je die overwaarde nodig om hetzelfde terug te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47
hoevenpe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:
[...]

Precies dit: vaak kan je het wel betalen maar staat de extra hypotheek/aflossing niet meer in verhouding tot de extra binnen- en buitenruimte. Om van een rijtjeshuis van 140m2 op 190m2 grond naar een tweekapper van 160m2 op 300m2 grond te gaan moet je inmiddels 400k meenemen, dat heb ik er in ieder geval niet voor over.
Zo staan wij er hier ook in ja. We zitten in een nieuwbouwwoning van 8,5 jaar oud en zitten eigenlijk prima. Het enige wat ons een beetje tegen begint te staan is de kleine tuin. We hoeven geen mega tuin (liever niet zelfs, we zijn niet van die tuinierders :P) maar iets tussen de 200 - 300m2 zou leuk zijn.

Een paar jaar terug met de historisch lage rente nog een bod gedaan op een tweekapper die aan deze wensen voldeed, en de maandlasten stegen niet (ook door overwaarde huidige woning). Uiteindelijk net mis gegrepen, maar wil ik datzelfde huis nu kopen dan ga ik afhankelijk van de verkoopprijs minimaal 1000 Euro per maand meer betalen dan we nu doen. Qua binnenruimte zou ik niks winnen en puur alleen voor de tuin vind ik het dat absoluut niet waard. Ondanks dat we in die jaren ook qua inkomen nog wel mooie stappen hebben gezet.

Er moet wel een buitenkansje voorbij komen wil dat het voor ons wel waard zijn. Overigens nemen we locatie (huidig: 2 min. lopen van school, 3 minuten van snelweg, 3 minuten naar supermarkt) uiteraard mee in onze overwegingen of iets de extra maandlasten wel of niet waard is.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bouke-p schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:49:
[...]

Friesland, een van de grotere plaatsen, vrijstaand jaren 30 en gewoon goed onderhouden. helaas wel energielabel D. Wel zonnepanelen, vloer+spouwisolatie, overal dubbelglas. Het dak is niet geisoleerd en omdat er een klein stukje van de gevel geen spouw heeft dus ook geen isolatie, is er label D op gekomen.

Vraagprijs is net onder de 400K, wat volgens mij geen gekke prijs is. Er zijn meer huizen hier met label D, voor een vergelijkbare prijs. Label C of beter zijn gelijk weer veel duurder.

verder nette buurt, redelijke tuin en een grote schuur. De echt geïnteresseerde wil ik via DM wel een link doen, maar ivm mijn werk zit ik er niet op te wachten dat mijn huis hier besproken worden.
Dit is al ruim meer info dan nodig hoor. Het is meer dat een kaal bericht dat in werkelijkheid niet verder komt dan "men heeft weinig interesse voor mijn huis" voor een forum niet veel meerwaarde heeft, want daar valt geen analyse/trend op los te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:30:
[...]

Dat zal vooral ook zitten in hoe je maandlasten veranderen. Dat is eigenlijk het tegenovergestelde van een paar jaar geleden. Toen was het zo dat, vanwege de gedaalde rente, een verhuizing naar een woning van een ton of 2 ton duurder in de maandlasten nauwelijks uitmaakte. Of juist een verlaging van de maandlasten betekende.

Dat leidde tot een lawine aan mensen die voordeel hadden bij een verhuizing. En daarmee ook een buitensporig grote vraag naar woningen. Wat de woningprijzen verder opstuwde. Nu dat iets getemperd is, en de rente ook weer iets hoger is (als in minder extreem laag) neemt als gevolg ook de vraag wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
In jullie ervaring, wanneer zien jullie de meeste biedingen binnen komen als er een deadline is gesteld door de makelaar? Ruim voor de deadline of juist vlak voor het sluiten van de deadline?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Tristan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:01:
In jullie ervaring, wanneer zien jullie de meeste biedingen binnen komen als er een deadline is gesteld door de makelaar? Ruim voor de deadline of juist valk voor het sluiten van de deadline?
Laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47
In hoeverre is de Funda app eigenlijk betrouwbaar voor wat betreft je woningwaarde?

Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat dit er in zat (we zijn ook niet actief aan het kopen / verkopen natuurlijk), maar ik klikte een keer verkeerd en kwam op “mijn huis” terecht. Kennelijk heb ik die ook een keer ingesteld.

Vooropgesteld: met de ruim 5 ton overwaarde zou ik blij zijn :P maar ik vraag me af hoe realistisch dit is. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
In jullie ervaring, wanneer zien jullie de meeste biedingen binnen komen als er een deadline is gesteld door de makelaar? Ruim voor de deadline of juist valk voor het sluiten van de deadline?
Laatste kwartier begint het. Mijn aankoopmakelaar had 3 minuten 11:57 nog een vraag, 11:59 bevestiging bod ingediend, 12:00 deadline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Uit eigen ervaring (zowel kopen als verkopen) waren er vaak vroegtijdig al 1 of hooguit 2 biedingen. Alle overige biedingen kwamen het laatse kwartier voor de deadline binnen.
Denman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:07:
In hoeverre is de Funda app eigenlijk betrouwbaar voor wat betreft je woningwaarde?

Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat dit er in zat (we zijn ook niet actief aan het kopen / verkopen natuurlijk), maar ik klikte een keer verkeerd en kwam op “mijn huis” terecht. Kennelijk heb ik die ook een keer ingesteld.

Vooropgesteld: met de ruim 5 ton overwaarde zou ik blij zijn :P maar ik vraag me af hoe realistisch dit is. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Het is in mijn geval een broodje aap waarde:

Waardecheck
€ 739.000
€ 671.000 - € 807.000

Momenteel staan woningen hier voor 600k te koop en leveren ze maximaal 625 - 650 op. Zelfs de minimale bandbreedte is hier dus nog nooit gehaald.. terwijl er ongeveer 60 van deze identieke nieuwbouwwoningen zijn en er toch aardig wat transacties zijn geweest in mijn straat en de 2 achter ons. Er zijn ook meer dan genoeg vergelijkbare woningen omdat de hele buurt tussen 2012-2020 uit de grond is gestampt.

Ook bij m'n vorige woning was de Funda waarde te optimistisch.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 01-07-2025 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:14
Denman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:07:

Het hangt heel erg af van hoe vergelijkbaar je woning is met woning in de buurt. Je kan kijken ook naar de woning waarde op woningstats.nl, Walter Living, en Huispedia. Bij onze woning -- wat niet makkelijk vergelijkbaar is met woning in de buurt -- lagen de waardes van de verschillenden websites tonnen uit elkaar. Huispedia was erg hoog. Woningstats op de lage kant. Walter living was goed in de buurt, en Funda durfte geen waarde te noemen. Dit zou denk ik per huis anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Chaki schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:10:
[...]

Laatste kwartier begint het. Mijn aankoopmakelaar had 3 minuten 11:57 nog een vraag, 11:59 bevestiging bod ingediend, 12:00 deadline
stin00 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:15:
[...]

Uit eigen ervaring (zowel kopen als verkopen) waren er vaak vroegtijdig al 1 of hooguit 2 biedingen. Alle overige biedingen kwamen het laatse kwartier voor de deadline binnen.
Aha. Dat geeft hoop. Waarom doet men dit zo? Is dat om niet "buitenspel" gezet te worden door de verkopende partij door andere partijen vroegtijdig te kunnen informeren dat er al een x bedrag geboden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tristan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:59:
Aha. Dat geeft hoop. Waarom doet men dit zo? Is dat om niet "buitenspel" gezet te worden door de verkopende partij door andere partijen vroegtijdig te kunnen informeren dat er al een x bedrag geboden is?
Ja, en makelaars kunnen elkaar nog wat laatste info geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:59:
[...]
Inderdaad, vroeg bieden heeft geen enkel voordeel. Andere partijen informeren over biedingen is grijs gebied, maar er worden genoeg vieze spelletjes gespeeld door makelaars.. niet alleen richting potentiële kopers, maar ook tussen (aankoop)makelaars. Ze zijn in ieder geval erg goed in elkaar subtiel informeren. Niet allemaal hoor, maar je weet nooit wat er precies achter de schermen speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:06:
[...]

Inderdaad, vroeg bieden heeft geen enkel voordeel. Andere partijen informeren over biedingen is grijs gebied, maar er worden genoeg vieze spelletjes gespeeld door makelaars.. niet alleen richting potentiële kopers, maar ook tussen (aankoop)makelaars. Ze zijn in ieder geval erg goed in elkaar subtiel informeren. Niet allemaal hoor, maar je weet nooit wat er precies achter de schermen speelt.
Laat bieden heeft wat dat betreft ook geen enkel voordeel of het moet zijn dat er wat langer bedenktijd is.
Het biedlog heeft GEEN ENKELE juridische waarde een geeft partijen geen enkele zekerheid.
De verkoper kan ook na het sluiten een hoger bod accepteren.

[ Voor 4% gewijzigd door TvanW op 01-07-2025 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TvanW schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:11:
[...]
Laat bieden heeft wat dat betreft ook geen enkel voordeel of het moet zijn dat er wat langer bedenktijd is.
Het biedlog heeft GEEN ENKELE juridische waarde een geeft partijen geen enkele zekerheid.
De verkoper kan ook na het sluiten een hoger bod accepteren.
Tsja daar ben ik het niet mee eens. Ik zie een langere nadenk tijd + de bieding kan minder makkelijk worden doorgespeeld als twee voordelen. En kennelijk velen met mij, want bij eigen verkoop + biedingen zie ik toch echt dat biedingen vooral het laatste kwartier binnenstromen.

Ja het resultaat van bieden op inschrijving is niet juridisch bindend en ook na de deadline kunnen er nog biedingen geaccepteerd worden. Maar met die gedachte is geen enkele biedprocedure bindend, de verkoper kan er altijd nog onderuit totdat er 2 handtekeningen zijn gezet op het koopcontract.

Maar dat geldt voor zowel vroege- als late bieders, dus dat heeft geen waarde. Binnen de bieden op inschrijving spelregels heeft laat bieden de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:26:
[...]
Ja het resultaat van bieden op inschrijving is niet juridisch bindend en ook na de deadline kunnen er nog biedingen geaccepteerd worden. Maar met die gedachte is geen enkele biedprocedure bindend, de verkoper kan er altijd nog onderuit totdat er 2 handtekeningen zijn gezet op het koopcontract.

Maar dat geldt voor zowel vroege- als late bieders, dus dat heeft geen waarde. Binnen de bieden op inschrijving spelregels heeft laat bieden de voorkeur.
Dus het argument van een bod doorspelen naar collega makelaar of andere, ik denk veel voorkomende, smerige makelaars spelletjes voorkom je dus niet door laat te bieden.

Dat laat bieden jou voorkeur heeft wil niet zeggen dat dat de beste keus is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat vroeg(er) bieden de beste keus is.
Ieder moet dat zelf afwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door TvanW op 01-07-2025 16:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
[...]

Mezelf even quoten. 🔝

Het huis is onder voorbehoud verkocht. De partij die we het willen gunnen heeft zijn/haar bod nog verhoogd. We hebben de makelaar laten weten dat we daarmee akkoord gaan.

Geen voorbehoud van financiering, geen bouwkeuring, verkopende partij zit nu gehuurd dus hoeft geen huis te verkopen. Tot nu toe klinkt het allemaal goed.

Nu nog even de papieren afwachten en dan kan er getekend worden en is het officieel. Wij zijn er in ieder geval blij mee. Dat is het belangrijkste. d:)b *O* oOo

Die ene bezichtig van morgen gaat in ieder geval niet meer door voor die persoon(en).

Even ter info:
We hadden geen gesloten inschrijving. Kijkers konden een bod doen en op basis van deze biedingen is de woning ook verkocht. De makelaar heeft alle kijkers laten weten dat er geboden was en of ze ook wilden bieden. Drie kijkende stellen hebben dit ook daadwerkelijk gedaan. Hiervan hebben we de meest gunstige (ook degene die het eerste bood, even terzijde) kwa voorwaarden en bedrag het gegund.

Technische details:
Tussen online komen en verkoop (onder voorbehoud) zitten 11 dagen. Volgens Funda 3511x bekeken, 62x bewaard. Uiteindelijk 6 bezichtingen, 3 bieders, 1 voorlopige koper. :)

[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 01-07-2025 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
@TheKerremenke

Gefeliciteerd tot nu toe scheelt een hoop stress iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Paprika op 01-07-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
bie100 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:52:
@TheKerremenke

Gefeliciteerd tot nu toe scheelt een hoop stress iig
Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig stress van heb gehad. Mijn vrouw des te meer. >:) Verkocht worden zou het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:23:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik er weinig stress van heb gehad. Mijn vrouw des te meer. >:) Verkocht worden zou het toch wel.
Tja vertel mij wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:44:
[...]

Mezelf even quoten. 🔝

Het huis is onder voorbehoud verkocht. De partij die we het willen gunnen heeft zijn/haar bod nog verhoogd. We hebben de makelaar laten weten dat we daarmee akkoord gaan.

Geen voorbehoud van financiering, geen bouwkeuring, verkopende partij zit nu gehuurd dus hoeft geen huis te verkopen. Tot nu toe klinkt het allemaal goed.

Nu nog even de papieren afwachten en dan kan er getekend worden en is het officieel. Wij zijn er in ieder geval blij mee. Dat is het belangrijkste. d:)b *O* oOo

Die ene bezichtig van morgen gaat in ieder geval niet meer door voor die persoon(en).

Even ter info:
We hadden geen gesloten inschrijving. Kijkers konden een bod doen en op basis van deze biedingen is de woning ook verkocht. De makelaar heeft alle kijkers laten weten dat er geboden was en of ze ook wilden bieden. Drie kijkende stellen hebben dit ook daadwerkelijk gedaan. Hiervan hebben we de meest gunstige (ook degene die het eerste bood, even terzijde) kwa voorwaarden en bedrag het gegund.

Technische details:
Tussen online komen en verkoop (onder voorbehoud) zitten 11 dagen. Volgens Funda 3511x bekeken, 62x bewaard. Uiteindelijk 6 bezichtingen, 3 bieders, 1 voorlopige koper. :)
Was er ook daadwerkelijk geboden? Of was dat bluf? (Dus zeggen dat er geboden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Eclipse88 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Was er ook daadwerkelijk geboden? Of was dat bluf? (Dus zeggen dat er geboden is)
Er waren echte biedingen van drie verschillende personen. Niks geen bluf aan. Geen idee waarom je dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Er waren echte biedingen van drie verschillende personen. Niks geen bluf aan. Geen idee waarom je dat zou doen.
Je schrijft:
“De makelaar heeft alle kijkers laten weten dat er geboden was en of ze ook wilden bieden. Drie kijkende stellen hebben dit ook daadwerkelijk gedaan.”

Het leest nu net alsof het 1+3 is, maar er lag al een bod en toen hebben twee kijkers ook geboden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GreenTrousers
  • Laatst online: 01-07 21:27
Goedenavond, hier gaat binnenkort onze woning in de verkoop. Opzich worden de meeste woningen in het dorp snel verkocht, alleen onlangs een huis in onze straat (vergelijkbaar huis als het onze) duurde wat langer. Daarnaast zijn er ook wat punten van aandacht m.b.t. ons huis (die we uiteraard eerlijk in de vragenlijst zullen invullen). Is het normaal dat ik echt ontzettend gestressed ben over de verkoop? Ik lig echt nachten wakker dat niemand ons huis wil kopen. Voor het nieuwe huis hebben we de hypotheek al rond en we hebben genoeg spaargeld om het huis voor 75% van de waarde te verkopen. Is het normaal dat ik zo angstig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
GreenTrousers schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:17:
Is het normaal dat ik zo angstig ben?
Is heel logisch, de grootste aan/verkoop van je leven met veel gevolgen als het niet lukt. Andersom ook een veel lagere nieuwe hypotheek als er fors overboden wordt, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Goedenavond, hier gaat binnenkort onze woning in de verkoop. Opzich worden de meeste woningen in het dorp snel verkocht, alleen onlangs een huis in onze straat (vergelijkbaar huis als het onze) duurde wat langer. Daarnaast zijn er ook wat punten van aandacht m.b.t. ons huis (die we uiteraard eerlijk in de vragenlijst zullen invullen). Is het normaal dat ik echt ontzettend gestressed ben over de verkoop? Ik lig echt nachten wakker dat niemand ons huis wil kopen. Voor het nieuwe huis hebben we de hypotheek al rond en we hebben genoeg spaargeld om het huis voor 75% van de waarde te verkopen. Is het normaal dat ik zo angstig ben?
Ja hoor, ik denk dat velen dat in meer of mindere mate hebben. In de huidige markt lijkt het alsof alle huizen als warme broodjes over de toonbank gaan, maar er zijn echt uitzonderingen, die lees je hier ook. Niet zo gek dus dat je je zorgen maakt en denkt dat jij die uitzondering zult zijn. Is het realistisch om te doemdenken? Niet echt, als ik je situatie lees. 25% verlies en dan nog geen probleem; je moet wel echt een bouwval hebben, in een aardbevingsgebied wonen of een kettingroker zijn wil je huis niet binnen een paar weken/maanden verkocht zijn voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nee hoor ik had hetzelfde. Bleek achteraf onterecht.

Ik heb trouwens de indruk dat het enorm regio afhankelijk is. Lees hier wat negatieve ervaringen van afgelopen maanden, maar als ik zo om mij heen kijk in regio Utrecht dan gaan alle woningen met label C of hoger nog binnen 2-3 weken weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 01-07-2025 21:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Eclipse88 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Je schrijft:
“De makelaar heeft alle kijkers laten weten dat er geboden was en of ze ook wilden bieden. Drie kijkende stellen hebben dit ook daadwerkelijk gedaan.”

Het leest nu net alsof het 1+3 is, maar er lag al een bod en toen hebben twee kijkers ook geboden?
Van de 6 kijkers hebben er 3 geboden de dag (of twee dagen erna). Vervolgens heeft die de andere drie laten weten dat er geboden is maar er nog niet is bepaald dat er een deadline of via gesloten enveloppe geboden zou gaan worden.

Het stond iedereen vrij om te bieden. Op basis daarvan hebben we een keuze gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GreenTrousers
  • Laatst online: 01-07 21:27
Dank voor alle head ups :) fijn om te lezen dat dit herkenbaar is. Mijn man heeft totaal geen stress en alle mensen om me heen zeggen dat je je huis nu zo verkoopt, maar toch fijn om te merken dat ik niet de enige ben die dit hartstikke spannend vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
GreenTrousers schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:27:
Dank voor alle head ups :) fijn om te lezen dat dit herkenbaar is. Mijn man heeft totaal geen stress en alle mensen om me heen zeggen dat je je huis nu zo verkoopt, maar toch fijn om te merken dat ik niet de enige ben die dit hartstikke spannend vindt.
Slapeloze nachten krijg ik er nog niet van, wel rusteloze momenten en hartkloppingen bij ieder nieuwsbericht over de huizenmarkt :+...voor anderen is het makkelijk praten.

Zelf vorig jaar Juni een nieuwbouwwoning gekocht met oplevering Q2 2026.

Huidige woning staat in buitenwijk middelgrote stad in de randstad, relatief compact huis aan de onderkant van de markt (~350k vraagprijs). Leuke starterswoning, het is echter geen doorsnee rijtjeshuis. Het is een levensloopbestendige kwadrant woning met (relatief) ruime woonkamer, slaapkamer en badkamer beneden en een flinke zolder met nu één (ruimte voor twee) slaapkamer.

Wat mij zenuwachtig maakt...reguliere rijtjeshuizen met een vergelijkbaar woonoppervlak zie ik hier in de buurt regelmatig voor 50k boven de vraagprijs gaan (400k+). De laatste twee verkopen van hetzelfde woningtype waren echter 5k onder de vraagprijs :(

Zou fijn zijn om zekerheid te hebben, daarnaast zijn de eerste maanden van het jaar geen gunstig moment om te verkopen. Heb nu de volgende aanpak in gedachten:
- Proberen te verkopen in September, overdracht richting eind van het jaar
- Indien geen goed bod/interesse, begin volgend jaar opnieuw proberen

Kan de "huisloze" periode overbruggen door bij mijn partner in te trekken. Juni vorig jaar was de relatie nog te pril om samen iets te kopen. Goede relatietest :P

Hoe denken jullie over bovenstaande aanpak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
nooberke schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Slapeloze nachten krijg ik er nog niet van, wel rusteloze momenten en hartkloppingen bij ieder nieuwsbericht over de huizenmarkt :+...voor anderen is het makkelijk praten.

Huidige woning staat in buitenwijk middelgrote stad in de randstad, relatief compact huis aan de onderkant van de markt (~350k vraagprijs). Leuke starterswoning, het is echter geen doorsnee rijtjeshuis. Het is een levensloopbestendige kwadrant woning met (relatief) ruime woonkamer, slaapkamer en badkamer beneden en een flinke zolder met nu één (ruimte voor twee) slaapkamer.

Wat mij zenuwachtig maakt...reguliere rijtjeshuizen met een vergelijkbaar woonoppervlak zie ik hier in de buurt regelmatig voor 50k boven de vraagprijs gaan (400k+). De laatste twee verkopen van hetzelfde woningtype waren echter 5k onder de vraagprijs :(

Zou fijn zijn om zekerheid te hebben, daarnaast zijn de eerste maanden van het jaar geen gunstig moment om te verkopen. Heb nu de volgende aanpak in gedachten:

Kan de "huisloze" periode overbruggen door bij mijn partner in te trekken. Juni vorig jaar was de relatie nog te pril om samen iets te kopen. Goede relatietest :P

Niemand heeft een goede glazen bol voor de huizenmarkt, dus ontwikkelingen nu zeggen niets over de situatie over een half jaar. Dat kun je dus beter laten rusten, want je kunt niets aan die situatie veranderen.
In dat licht en met jouw mogelijkheid om een alternatief dak boven je hoofd te hebben, vind ik jouw aanpak best verstandig. Je zet het in de markt op een heel gunstig moment en kunt snel opleveren. Dat is heel prettig voor kopers. Dus doen, zou ik zeggen. Weinig te verliezen, veel zekerheid te winnen, dat is best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Waar? Als het Rotterdam is minimaal +10/15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Chaki schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:42:
[...]

Waar? Als het Rotterdam is minimaal +10/15%
Dat is geen middelgrote stad toch? :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De meeste starterswoningen van rond de ~350k-450k vraagprijs zie ik hier meestal met zo'n +10/15% gaan in de buurt. Maar goed, mijn huis is geen doorsnee helaas, maar juist daarom ook wel wel weer leuk (dat zegt toch iedereen over zijn eigen huis O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Wij hebben inmiddels twee biedingen binnen die nogal ehm… interessant zijn. Wegens herkenbaarheid even vaag, maar ze liggen enorm uit elkaar, maar het laagste bod heeft geen voorbehoud en hoogste wel. Allebei totaal andere situatie die niet bepaald standaard is. Dus wij twijfelen even wat we doen. Makelaar gaat bij het hoge bod even vragen naar ‘bewijs’ dmv financieel adviseur spreken.
Voor ons het laagste bod netjes, het hoogste bod zou onze eigen aankoop enorm veel makkelijker maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tristan
Tristan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:55:
Nou, de onze staat online hoor. Ik heb wel nog een berg (spel)fouten uit de tekst moeten vissen, die makelaars zijn niet zo taalkundig geloof ik haha.
bie100 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:24:
@Tristan

Mooi huisje die ben je zo kwijt ( hoop ik voor je dan ;) )
Chaki schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:37:
[...]

If wishes came true 😍
Ook bofkont die dit koopt! Over een paar jaar nog veel meer waard!

@bie100 Snel verkocht, ik hoop het voor je?
Ken je Rotterdam?
Ik vreet mijn schoen op als het niet zo is
Hier de finale Funda statistieken want we hebben ons huis verkocht! oOo Totale doorlooptijd 1,5 week 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwkZC4Irns635K2gUEIX22MxCwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDIHBxjwTsSvHJOVdSRRl2ay.jpg?f=fotoalbum_large

Er hadden zich 10 kijkers gemeld in de eerste 48 uur, daarna geen een meer. Van de 10 zijn er 8 komen kijken, 1 heeft zich vooraf afgemeld en 1 no-show. Van de 8 die zijn wezen kijken waren er 5 super enthousiast en heeft er 1 netjes laten weten dat ze geen verdere interesse hadden.

Uiteindelijk hebben we vandaag 3 biedingen ontvangen, waarvan 2 zonder voorbehoud van financiering. Het hoogste bod is ook zonder voorbehoud van financiering en hebben we formeel geaccepteerd. Ondanks dat de makelaar er vrij zeker van was dat we wel zouden verkopen omdat de staat en afwerking van het huis zo hoog ligt bleef het voor ons toch bijzonder spannend!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 02-07-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:55
Edit - laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door tjubbie op 02-07-2025 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:53:
[...]

Dat is geen middelgrote stad toch? :9

***members only***

De meeste starterswoningen van rond de ~350k-450k vraagprijs zie ik hier meestal met zo'n +10/15% gaan in de buurt. Maar goed, mijn huis is geen doorsnee helaas, maar juist daarom ook wel wel weer leuk (dat zegt toch iedereen over zijn eigen huis O+ )
Ha! Overheen gelezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Tristan schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:41:
[...]

[...]

[...]

Hier de finale Funda statistieken want we hebben ons huis verkocht! oOo Totale doorlooptijd 1,5 week 8)7

[Afbeelding]

Er hadden zich 10 kijkers gemeld in de eerste 48 uur, daarna geen een meer. Van de 10 zijn er 8 komen kijken, 1 heeft zich vooraf afgemeld en 1 no-show. Van de 8 die zijn wezen kijken waren er 5 super enthousiast en heeft er 1 netjes laten weten dat ze geen verdere interesse hadden.

Uiteindelijk hebben we vandaag 3 biedingen ontvangen, waarvan 2 zonder voorbehoud van financiering. Het hoogste bod is ook zonder voorbehoud van financiering en hebben we formeel geaccepteerd. Ondanks dat de makelaar er vrij zeker van was dat we wel zouden verkopen omdat de staat en afwerking van het huis zo hoog ligt bleef het voor ons toch bijzonder spannend!

***members only***
Gefeliciteerd! De kopers hebben ook een mooi huis gekocht voor een nette prijs op het eerste gezicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eclipse88
Voor iedereen die onze weg heeft gevolgd, wij hebben van twee biedingen het hoogste bod mét voorbehoud gekozen.

Dus 8 bezichtigingen gehad in totaal, 2 biedingen, 1 iemand die alsnog wilde bieden maar dat ging te snel want we hadden al veel binnen. Uiteindelijk 10 procent boven de vraagprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09:40
Vandaag de laatste bezichtigingen gehad:
  • 18 aanvragen.
  • 5 afzeggingen.
  • 13 kijkers gehad in 3 dagen waarvan één stel 2 afspraken had gemaakt.
  • 5 met aankoopmakelaar.
Regio Eindhoven, 450k met energielabel B en vraagprijs is 8% onder taxatiewaarde.

Voornamelijk expats hier, alle afzeggingen waren van expats en die bellen gewoon één uur van te voren af.

Voor het gemak een mid-weekje landal geboekt om slechts 1 keer te hoeven opruimen en met die hitte (na het werk) in het zwembad te kunnen liggen ;-)

a.s. maandagochtend is de deadline, makelaar verwacht wel een paar biedingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Just-Be schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:53:
Vandaag de laatste bezichtigingen gehad:
  • 18 aanvragen.
  • 5 afzeggingen.
  • 13 kijkers gehad in 3 dagen waarvan één stel 2 afspraken had gemaakt.
  • 5 met aankoopmakelaar.
Regio Eindhoven, 450k met energielabel B en vraagprijs is 8% onder taxatiewaarde.

Voornamelijk expats hier, alle afzeggingen waren van expats en die bellen gewoon één uur van te voren af.

Voor het gemak een mid-weekje landal geboekt om slechts 1 keer te hoeven opruimen en met die hitte (na het werk) in het zwembad te kunnen liggen ;-)

a.s. maandagochtend is de deadline, makelaar verwacht wel een paar biedingen...
Is 8% onder de taxatiewaarde niet wat laag ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-Be
Rubbergrover1 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:11:
[...]

Is 8% onder de taxatiewaarde niet wat laag ingezet?
Op advies van de makelaar gedaan en in dezelfde range te koop gezet als vergelijkbare woningen die afgelopen tijd op de markt zijn gekomen. (3 andere makelaars kwamen ook op dezelfde vraagprijs uit)

Uiteindelijke taxatie voor onze overbrugging viel 15k hoger uit dan verwacht en vandaar dat we nu 8% lager zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
@Bouke-p

Nog bezichtigingen gehad? of is het net als bij mij erg stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Nu online
bie100 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:15:
@Bouke-p

Nog bezichtigingen gehad? of is het net als bij mij erg stil
Telt een ongeplande bezichtiging ook? Ik had alle gordijnen dicht tegen de zon en terwijl ik mn kinderen naar bed bracht dacht ik opeens stemmen te horen in de tuin. Ik dacht eerst buren, maar toch maar snel op de cameras gekeken.

Was er dus een ouder stel in de tuin aan het rondlopen. Ik zag dat ze ook al achter aan de schuurdeur hadden gevoeld en al een tijdje in de voortuin hadden gestaan.

Dus ik ben naar buiten gegaan om maar eens een gesprek aan te knopen. Bleken ze dus interesse in het huis te hebben.
Ik ben wel het gesprek aangegaan en het klonk aannemelijk, maar heb toch het kenteken genoteerd en ik bewaar de beelden nog eventjes.

Verder 0 reacties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39

de Peer

under peer review

Bouke-p schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Telt een ongeplande bezichtiging ook? Ik had alle gordijnen dicht tegen de zon en terwijl ik mn kinderen naar bed bracht dacht ik opeens stemmen te horen in de tuin. Ik dacht eerst buren, maar toch maar snel op de cameras gekeken.

Was er dus een ouder stel in de tuin aan het rondlopen. Ik zag dat ze ook al achter aan de schuurdeur hadden gevoeld en al een tijdje in de voortuin hadden gestaan.

Dus ik ben naar buiten gegaan om maar eens een gesprek aan te knopen. Bleken ze dus interesse in het huis te hebben.
Ik ben wel het gesprek aangegaan en het klonk aannemelijk, maar heb toch het kenteken genoteerd en ik bewaar de beelden nog eventjes.

Verder 0 reacties.
Als ze geen goed bod doen zou ik ze aangeven bij de politie. Zo sta je een stuk sterker in de onderhandeling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
[...]

Verder 0 reacties.
Ja dat heb ik ook dat mensen even kijken maar in de tuin lopen heb ik geen last van

Komt ook omdat er een Cane Corso van 65 kilo rondloopt :+ maar verder inderdaad rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Verder 0 reacties.
Kunnen best geïnteresseerden zijn, sommige mensen hebben weinig gene. Bij ons stonden mensen doodleuk fotos te maken van de voortuin, alsof we een museum waren :?. Best ongemakkelijk als je dan met het gezin aan de eettafel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Sport_Life schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Kunnen best geïnteresseerden zijn, sommige mensen hebben weinig gene. Bij ons stonden mensen doodleuk fotos te maken van de voortuin, alsof we een museum waren :?. Best ongemakkelijk als je dan met het gezin aan de eettafel zit.
Hadden wij ook. Ik naar buiten, gingen ze er als een speer vandoor :D Sociaal contactgestoord ofzo.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

CryptoNL schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Hadden wij ook. Ik naar buiten, gingen ze er als een speer vandoor :D Sociaal contactgestoord ofzo.
Ja we hadden laatst ook een jongeman van een jaar of 15 in de tuin lopen, maar die kwam duidelijk niet voor een bezichtiging 8)7. Die rende ook snel weg toen we m zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Sport_Life schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Alsof je geen fotos bij de Funda advertentie hebt staan... En Streetview ook nog uitgevonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Sport_Life schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Ja we hadden laatst ook een jongeman van een jaar of 15 in de tuin lopen, maar die kwam duidelijk niet voor een bezichtiging 8)7. Die rende ook snel weg toen we m zagen.
Ja haha dat is wat anders inderdaad, maar ik ging gewoon naar buiten en wilde vragen u heeft interesse in de woning? Maar ze stapte in en weg waren ze. Beide hoog bejaarden

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Alsof je geen fotos bij de Funda advertentie hebt staan... En Streetview ook nog uitgevonden moet worden.
De fotos bij de funda advertentie waren natuurlijk de allermooiste, in werkelijkheid is het vaak anders (in ons geval een typisch nieuwbouw tuintje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Nu online
Dat mensen de tuin inlopen kan ik nog wel begrijpen, ik heb voor ook geen hekje.
Maar deze mensen hebben ook alle deuren geprobeerd en daar vind ik toch wel wat van eerlijk gezegd.

Maargoed, als ze nou een bezichtiging aanvragen en een bod doen kan ik er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Sport_Life schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:18:
[...]

En geen boem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-Be
Hier zojuist een hele leuke motivatiebrief in de bus gekregen, als het bod ook bij hun enthousiasme past zou dat helemaal mooi zijn ;-)

Onze verkoopmakelaar heeft helaas de biedingen niet open staan in move dus ook wij zullen tot sluiting biedtermijn moeten wachten om hier inzicht in te krijgen...

Op de vraag waarom het niet open gezet kon worden kreeg ik als antwoord: "Dat doen wij nooit"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Just-Be schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:57:
Hier zojuist een hele leuke motivatiebrief in de bus gekregen, als het bod ook bij hun enthousiasme past zou dat helemaal mooi zijn ;-)

Onze verkoopmakelaar heeft helaas de biedingen niet open staan in move dus ook wij zullen tot sluiting biedtermijn moeten wachten om hier inzicht in te krijgen...

Op de vraag waarom het niet open gezet kon worden kreeg ik als antwoord: "Dat doen wij nooit"
Tsja jij bent klant en opdrachtgever, dus dat lijkt me geen argument

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
de Peer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:07:
[...]

Tsja jij bent klant en opdrachtgever, dus dat lijkt me geen argument
Dat gebeurd geregeld. Genoeg voorbeelden van terug te vinden in dit topic. Is het wenselijk? Misschien wel, misschien niet. Uiteindelijk koopt maar één persoon of een stel het huis/appartement. Het heeft geen zin om je druk te maken over een proces waar je op dit moment geen invloed hebt. De makelaar is er niet enkel om simpelweg een rondje te doen met de toekomstige kopers en te incasseren. Beetje begeleiding naar jullie toe (en eventuele zelf bescherming ) mag wel.

De vraag of biedingen openbaar of gesloten zijn voor jullie, had natuurlijk vooraf in het keuze proces van de makelaar gesteld kunnen worden.

Succes met de spanning en verkoop trouwens. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 06-07-2025 19:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

TheKerremenke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:10:
[...]

Dat gebeurd geregeld. Genoeg voorbeelden van terug te vinden in dit topic. Is het wenselijk? Misschien wel, misschien niet. Uiteindelijk koopt maar één persoon of een stel het huis/appartement. Het heeft geen zin om je druk te maken over een proces waar je op dit moment geen invloed hebt. De makelaar is er niet enkel om simpelweg een rondje te doen met de toekomstige kopers en te incasseren. Beetje begeleiding naar jullie toe (en eventuele zelf bescherming ) mag wel.

De vraag of biedingen openbaar of gesloten zijn voor jullie, had natuurlijk vooraf in het keuze proces van de makelaar gesteld kunnen worden.

Succes met de spanning en verkoop trouwens. ;)
Als ik zo'n gast 7000 euro betaal (mijn situatie) dan verwacht ik wel dat hij even een optie aanvinkt als ik daar om vraag. Of ik tegen mezelf beschermd moet worden bepaal ik liever zelf.
Het is ook een kwestie van een beetje assertief zijn. Dit 'gebeurt' niet, dit laat men blijkbaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:10:
[...]

De makelaar is er niet enkel om simpelweg een rondje te doen met de toekomstige kopers en te incasseren. Beetje begeleiding naar jullie toe (en eventuele zelf bescherming ) mag wel.
Ach een makelaar is een makelaar. Onlangs nog bij een verhuur situatie meegemaakt dat de makelaar allemaal niet eenduidige artikelen in zijn overeenkomst heeft staan. En als je daar vragen over stelt is het antwoord: dat doen wij altijd zo. Of we hebben dat artikel nog nooit hoeven te activeren (...dus waarom doe je zo moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

groggy schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:22:
[...]

Ach een makelaar is een makelaar. Onlangs nog bij een verhuur situatie meegemaakt dat de makelaar allemaal niet eenduidige artikelen in zijn overeenkomst heeft staan. En als je daar vragen over stelt is het antwoord: dat doen wij altijd zo. Of we hebben dat artikel nog nooit hoeven te activeren (...dus waarom doe je zo moeilijk)
En de verhuurmakelaar zit nog weer een 'klasse' onder de verkoopmakelaar, die wat mij betreft ook weinig aanzien geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
de Peer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:19:
[...]

Als ik zo'n gast 7000 euro betaal (mijn situatie) dan verwacht ik wel dat hij even een optie aanvinkt als ik daar om vraag. Of ik tegen mezelf beschermd moet worden bepaal ik liever zelf.
Het is ook een kwestie van een beetje assertief zijn. Dit 'gebeurt' niet, dit laat men blijkbaar gebeuren.
Wil niet zeggen dat je in je recht staat. Bij ons waren de enkele biedingen twee weken geleden voor onszelf wel inzichtelijk. Dus het kan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

TheKerremenke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:24:
[...]

Wil niet zeggen dat je in je recht staat. Bij ons waren de enkele biedingen twee weken geleden voor onszelf wel inzichtelijk. Dus het kan wel gewoon.
Dit is geen juridische kwestie, gewoon even een vinkje aanzetten, kan de de secretaresse ook even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
de Peer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:19:
[...]

En vervolgens hangt driekwart van de mensen om de haverklap in paniek aan de telefoon als er tot een kwartier voor einde biedtermijn nog geen/nauwelijks biedingen zijn. En willen ze de strategie aanpassen of wat dan ook, zodat je én een gestreste verkoper hebt én een makelaar die er flinke tijd in moet steken om te voorkomen dat de verkopers onverstandige dingen gaan doen.

En uiteraard hoor jij tot de kwart die het allemaal stoïcijns over zich heen laat komen. Waarbij het dus de facto ook geen zin heeft om voor het eind van de biedtermijn te weten wat/of er geboden is.
Pagina: 1 ... 198 199 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.