WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 226 227 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:34
jeroenkb schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Die drogreden hoor ik nu zo vaak. In een kopersmarkt kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in de huidige markt?

Wat kan die makelaar dan doen om een hogere prijs te krijgen dat niet illegaal is?
Van alles. Betere verkoop praatjes, achter kopers aan gaan in plaats van af te wachten. Mensen bij elkaar brengen, aangeven dat de zaak goed loopt.

Ik ook als koper heb genoeg voorbeelden gezien hoe het niet moet: opdringerig zijn, niet potentiële koper bellen als hij niet lijkt op te komen dagen (bv wat later is door overmacht), gehaast een bezichtiging af raffelen, dreigingen uiten als overwogen wordt de koop niet door te laten gaan (door een non NVM makelaar) etc etc (staat genoeg in het koop topic).

Kortom, het kan heel wat schelen en aardige meedenkende makelaars die vertrouwen uit stralen trekken meer kopers dan gehaaste figuren die te duidelijk op geld uit zijn... Dus daar mag best wat courtage tegenover staan zeker nu de markt aantrekt met zoals hiervoor genoemd afnemende bezichtigingen en meer voorzichtigere kopers.
Pagina: 1 ... 226 227 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.