Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 225 226 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Ik heb mijn bankafschriften van 1984 ook niet meer, maar ik denk dat het zoiets geweest moet zijn

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:40
Layumi schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:25:
[...]

Poeh geen idee, is wel 40 jaar geleden.
De berekening van maandlasten is niet veranderd. Salaris, levensonderhoud enz was destijds ook anders.
Weet wel dat ik pijn in buik had destijds of we het wel of niet zouden kopen... Begin 20-ers en zo bleu als...
Denk dat iedereen dat wel heeft met zijn eerste woning.
Kocht mijn eerste woning en dacht alleen meer: wat als ik mijn bedrijf zou verliezen...hoe zou ik dan die maandelijkse 800-900 euro per maand kunnen betalen.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:03
Layumi schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:25:
[...]

Poeh geen idee, is wel 40 jaar geleden.
De berekening van maandlasten is niet veranderd. Salaris, levensonderhoud enz was destijds ook anders.
Weet wel dat ik pijn in buik had destijds of we het wel of niet zouden kopen... Begin 20-ers en zo bleu als...
Ik betaalde in 1991 voor een huis van 115.000 gulden een rente van 9.3 en dat was ongeveer 900 per maand.
En inderdaad, nachten wakker gelegen of ik die 115.000 ooit zou kunnen aflossen.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Ik betaalde in 1991 voor een huis van 115.000 gulden een rente van 9.3 en dat was ongeveer 900 per maand.
En inderdaad, nachten wakker gelegen of ik die 115.000 ooit zou kunnen aflossen.
Hadden jullie een tophypotheek?
Advies aan ons was toen: koop het op 1 salaris. Totaal woonlasten in ieder geval niet meer dan 1/3 van ons gezamenlijk inkomen. Dan moet het wel heel gek lopen als we allebei onze baan zouden verliezen, én het huis veel minder waard zou worden. Met 2 keer WW was het ook gelukt. Dan zou het nog gekker zijn: 2 jaar later geen van beiden nieuwe baan en huis raakt niet verkocht. Easy peasy!
Pagina: 1 ... 225 226 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.