rik86 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:12:
Zijn er nog tweakers die recent een huis hebben gekocht waar nog wel ‘iets’ aan moest gebeuren?
Korte situatieschets, we zijn sinds enige tijd actief op zoek naar een nieuw huis, categorie vrijstaand met flinke tuin. Wat er hier in de omgeving te koop komt is meestal wel toe aan enige renovatie - wat op zich een voordeel is want in te richten naar eigen smaak
Nu kwam vandaag dit huis op Funda, waar wel ‘iets’ aan moet gebeuren
https://www.funda.nl/koop...60-zuiderzeestraatweg-52/
Kosten voor een nieuwe badkamer/keuken/ alles stucen en verven is nog wel redelijk goed in te schatten, maar hier zal wel meer moeten gebeuren. En dan levert ook t betere Google-werk nogal uiteenlopende ervaringen/ getallen op…
Dus als er mensen zijn met ervaringen in het opknappen van zo’n karakteristieke woning, ervaringen en indicaties van bedragen zouden erg welkom zijn. En reacties als kansloos - sloopt t gewoon uiteraard ook. Geeft ook gelijk duidelijkheid over financiële onhaalbaarheid

hey, ik snap je interesse in zo'n woning wel hoor

Mijn vriendin en ik waren ook op zoek naar iets met historie, karakter en charme en dat hebben we gevonden in een voormalige brandweerkazerne die nu gedeeltelijk verbouwd wordt. Bij die verbouwing zijn we wat van de oorspronkelijke elementen en historie aan het herstellen.
Ik kan je aanraden om eens te brainstormen met een kundige aannemer in de regio, die ervaring heeft met het opknappen van woonboerderijen. De aannemer die nu bij ons bezig is heeft dat als "core business" en zou graag bij je aan de slag gaan denk ik maar hij werkt helaas niet in jouw regio. Wij hebben mega veel mazzel gehad bij het vinden van die partij. Hij zou dit najaar eigenlijk een grotere klus doen maar die opdrachtgever werd overspannen en heeft last minute geannuleerd.
Hij vertelde wel dat renovatieprojecten van oude boerderijen al gauw richting 3 ton gaat. En dat ze daar zo'n 4-7 maanden tijd aan besteden.
Ik denk dat je op Google niet heel veel nuttigs gaat vinden omdat dit soort projecten zo afhankelijk zijn van maatwerk, smaak, persoonlijke voorkeuren, balans tussen uitbesteden versus zelf doen, etc etc. Hoeveel is daadwerkelijk nodig, en kan modernisering in delen opgesplitst worden of moet alles direct? Gevelisolatie hoeft trouwens niet per se ruimte te verkleinen, afhankelijk van de bouw van de muur kan een bedrijf als Pluimers mogelijk de spouw vullen met isolatiemateriaal.
Qua sfeer, historie en charme is zo'n kans natuurlijk top maar of de hoge prijs opweegt tegen de nadelen is een afweging die alleen jij kan maken
PS. Om andere woningzoekenden wat hoop te geven: mijn vriendin en ik hebben bij koop van onze huidige woning afgelopen zomer ons bod na 1e bieding nog
verlaagd. Klinkt tegendraads en dat is het ook, maar zeker niet onmogelijk. Wat gebeurde was dit: we waren zonder onze aankoopmakelaar gaan bezichtigen, en hebben daarna met alleen telefonisch advies met onze aankoopmakelaar een bod uitgebracht. Van 270k. Vond die aan de hoge kant, maargoed. 2e bezichtiging gedaan daarna met aankoopmakelaar erbij, die kwam toen tot de conclusie dat hij 270k nog steeds te hoog vond t.o.v. de vraagprijs van 250k. Aankoop- en verkoop makelaar en kopers hebben toen overlegd en we zijn op een koopprijs van 260k uitgekomen. Ik was wel verbaasd.....
[
Voor 5% gewijzigd door
mrbootster op 03-10-2021 07:00
]