Ja exact onze situatie dus. Wij hebben telefonisch bij NN om een afkoopvoorstel gevraagd, en een week later is er nog een brief uit gegaan richting de ING. Feitelijk moest de ING een verzoek tot afkoop doen aan de NN. Het frustrerende is gewoon dat dat compleet onduidelijk en vaag is, je weet echt niet waar je precies moet zijn. Dit gecombineerd met de zwaar gebrekkige communicatie van de kant van NN, en de oertrage verwerkingstijd (ze rekenen minimaal 6 weken).St@m schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:25:
[...]
Zonder dit te lezen kom ik echt net van de telefoon af met ING.
Wij hebben ook een spaarhypotheek met een levensverzekering van (inmiddels NN, nooit zo afgesloten volgens mij, maar goed).
Ik vroeg de ING kerel wat er ging gebeuren met het geld. Hij gaf aan dat ik schriftelijk om het bedrag moet vragen en dat als het geld er nog niet is met de overdracht (wat zeer waarschijnlijk was volgens ING) dat ING het bedrag dan voorschiet.
Nu lees ik dus 2 minuten later ditBen benieuwd. Gelukkig heb ik het verschil tussen hypotheek en verkoop huis wel op mijn spaarrekening, dus het geld is niet direct nodig. Maar had er eigenlijk wel op gerekend dat de overwaarde uit de betreffende levensverzekering (verkoopwaarde huis + levensverzekering = meer dan huidige hypotheek (zo'n 6k)) gewoon een dag later op mijn rekening gestort zou krijgen. Maar dat wordt dus eerst voorschieten (voor mezelf) volgens de ING.
Vervelend wel, want het is gewoon jouw geld wat je weer wilt gebruiken.
Het formulier wat je naar ING moet sturen kan je in ieder geval hier vinden: https://www.ing.nl/partic...theek-aflossen/index.html
Ondertussen krijg ik net een mailtje van mijn adviseur dat ons dossier bij de NN inmiddels een spoedstatus heeft gekregen, dus dat klinkt iig al positief.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."