Dan bieden zonder voorbehoud van financiering? Dat zegt denk ik meer voor een verkopend makelaar en verkoper dan een inkijkje in de financiële status. Of bedoel je dit naast het laten vallen van het voorbehoud?TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:16:
Ik wil en woning gaan kopen, mijn eerste. Vooralsnog zonder aankoopmakelaar. Nu wil ik wat zekerheid bieden bij het uitbrengen van een bod, en wil hier best wat persoonlijke info voor aan de makelaar sturen als dat helpt. Wat is gebruikelijk? Ik lees dat een paspoortkopie weleens wordt meegestuurd, maar zou wellicht ook graag mijn (gebrek aan) BKR registratie en een inzicht in mijn financiële situatie mee willen sturen. Wat vinden jullie?
Inkijk in je financiële status voegt imo idd weinig toe. Je laat sowieso alleen zien wat je positief is voor jou, en nog de makelaar nog de verkopers zijn goed in staat iemands financiële situatie in te schatten op basis van incomplete data.Rostares schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:10:
[...]
Dan bieden zonder voorbehoud van financiering? Dat zegt denk ik meer voor een verkopend makelaar en verkoper dan een inkijkje in de financiële status. Of bedoel je dit naast het laten vallen van het voorbehoud?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Stel je hebt veel eigen geld, dan kun je dat van je k.k. afhalen, en je voorbehoud financiering met het restant verlagen.TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:16:
Ik wil en woning gaan kopen, mijn eerste. Vooralsnog zonder aankoopmakelaar. Nu wil ik wat zekerheid bieden bij het uitbrengen van een bod, en wil hier best wat persoonlijke info voor aan de makelaar sturen als dat helpt. Wat is gebruikelijk? Ik lees dat een paspoortkopie weleens wordt meegestuurd, maar zou wellicht ook graag mijn (gebrek aan) BKR registratie en een inzicht in mijn financiële situatie mee willen sturen. Wat vinden jullie?
Dus stel 50k eigen inbreng, 15k kk dan heb je 35 over.
Stel je bod is 300k, dan kun je zeggen "... ovb financiering 265k."
Dat is een stukje info met zekerheid waar ze wat mee kunnen. Verder.. je kan ook een aankoopmakelaar inschakelen om alleen het bieden voor je te doen. Dan zijn ze vaak goedkoper (zeg 1-1.5k).
En soms hebben ze een "voorgevoel" wat de andere biedingen zijn, waardoor je scherp daar net boven kan bieden. Dat scheelt je al gauw die 1-3k aankoopmakelaarskosten.
Welkom in Nederland waar het ram vol is en waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Poah dikke Massey.
Heeft iemand misschien een aanrader voor een betrouwbare en vooral niet te dure aankoopmakelaar? Als ik dit google vind ik alleen maar makelaars, vaak met eigen geplaatste reviews. Deze leek me nog wel redelijk, toevallig iemand ervaring mee?
Wat een rare vraag; dan raadt iemand hier een aankoopmakelaar uit Friesland aan en jij probeert een woning te kopen in Zeeuws-Vlaanderen?ariedebeuker80 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:46:
Heeft iemand misschien een aanrader voor een betrouwbare en vooral niet te dure aankoopmakelaar? Als ik dit google vind ik alleen maar makelaars, vaak met eigen geplaatste reviews. Deze leek me nog wel redelijk, toevallig iemand ervaring mee?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Zelf ontzettend tevreden met de diensten van https://www.mevrouwdeaankoopmakelaar.nl/. Zitten door heel het land.ariedebeuker80 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:46:
Verwijderd
De Rikster schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:09:
Vandaag via de verkopende makelaar van ons nieuwe huis een brief gehad van de buren met de strekking dat gezien het feit dat er heftig gerenoveerd moet worden en ze via-via hebben vernomen dat wij kinderen hebben ze nu alvast melden dat ze beide wisselende diensten werken en er van uitgaan dat wij met de werkzaamheden en latere woongeluiden hier rekening mee zullen houden.
Zit nog te broeden of ik hier op moet reageren of niet. Niet reageren is alleen afstel, de gevelhersteller (stralen en voegen uitbikken), sloper voor de garage, schuren en tuinhuis en de heier voor mijn nieuwe werkruimte staan al ingepland namelijk.
Sommige mensen..
Weet je meteen wat je de komende jaren te wachten staat. Je komt naast de "koning en koningin" van de straat te wonen, zo te zien. Ze draaien wisselende diensten en daar moet de rest van de wereld zich maar naar schikken..... LOL
Die hebben het duidelijk niet helemaal begrepen. Ze hebben de afgelopen jaren heerlijk kunnen genieten van de rust omdat de vorige eigenaren van jullie huis waarschijnlijk niet zoveel gedaan hebben. En ja, dan moet er in 1 keer heel veel gedaan worden als zo'n huis verkocht wordt. Dat "probleem" hebben onze nieuwe buren nu ook. Die lijker er overigens meer begrip voor te hebben (zijn misschien zelfs wel blij dat de andere helft van de tweekapper nu ook eens onder handen genomen wordt). Tussen de regels door hoorde ik vanuit de buurman al een beetje dat hij niet heel erg onder de indruk was van de manier waarop de vorige eigenaren hun huis bijhielden.
Ik ben overigens wel van plan om de nieuwe buren doorlopend te infromeren over wat er zoal gedaan wordt en wanneer, zodat het voor hen ook niet als een verrassing komt. Over een goede week starten de eerste werkzaamheden (dat weten ze). Het meeste werk besteden we uit, dus dat zal allemaal gewoon overdag gedaan worden gok ik zo.
En vraag ze meteen even of ze daar rekening mee willen houden en hun auto's dan niet bij jou voor de deur willen parkeren. Je hebt namelijk van de makelaar van hun oude buren begrepen dat ze wisselende diensten draaien.....Harrie_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:13:
[...]
Ik zou reageren dat je (een) aannemer(s) inhuurt om de werkzaamheden te laten doen en dat deze gewoon op werkdagen op de daarvoor gangbare tijden (tussen 07:30 en 17:00u?) de werkzaamheden zullen uitvoeren...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 09:21 ]
Ik zou reageren dat je (een) aannemer(s) inhuurt om de werkzaamheden te laten doen en dat deze gewoon op werkdagen op de daarvoor gangbare tijden (tussen 07:30 en 17:00u?) de werkzaamheden zullen uitvoeren...De Rikster schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:09:
Vandaag via de verkopende makelaar van ons nieuwe huis een brief gehad van de buren met de strekking dat gezien het feit dat er heftig gerenoveerd moet worden en ze via-via hebben vernomen dat wij kinderen hebben ze nu alvast melden dat ze beide wisselende diensten werken en er van uitgaan dat wij met de werkzaamheden en latere woongeluiden hier rekening mee zullen houden.
Zit nog te broeden of ik hier op moet reageren of niet. Niet reageren is alleen afstel, de gevelhersteller (stralen en voegen uitbikken), sloper voor de garage, schuren en tuinhuis en de heier voor mijn nieuwe werkruimte staan al ingepland namelijk.
Sommige mensen..
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Verwijderd
Ja, recente ervaring. Kies de aankoopmakelaar waar je de beste klik mee hebt in jouw regio. Zeker als die makelaar voor jou moet gaan zoeken, is het belangrijk dat die klik er is (want dan voelt zo'n makelaar waarschijnlijk ook wel goed aan welke huizen mogelijk wél en welke niet iets voor jullie zijn).ariedebeuker80 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:46:
Je wil gewoon geen aankoopmakelaar uit Eindhoven als je in Breda een huis zoekt (voorbeeldje).
De prijs van een aankoopmakelaar zegt niet zoveel. Als die dure makelaar voor jou een betere woning tegen een hele mooie prijs kan vinden.... wat is dan duur? Dan ben je onder de streep misschien wel beter af met die dure makelaar. Ik zou niet selecteren op prijs (tot een bepaalde hoogte natuurlijk).
Bij ons is de selectie overigens weer iets anders verlopen. Wij hadden op 1 dag 2 afspraken voor gesprekken met potentiële aankoopmakelaars en 2 bezightigingen (wij komen uit een heel andere regio). Aan het einde van de dag hadden we nog 1 aankoopmakelaar, want de andere was verkopend makelaar van 1 van de 2 bezichtigde huizen en dat huis hebben we gekocht. Soms lopen dingen gewoon niet helemaal zoals je verwacht.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 10:08 ]
Gelukkig is dat niet overal zo. Bij mij stond mijn nieuwe buurman aan de deur met de mededeling dat hij best af en toe even een handje kon komen helpen als dat nodig was, en dat zijn broer stucadoor was voor een leuk prijsje. Nu drinken we regelmatig samen een pilsje.pizzacabonara schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:07:
[...]
Welkom in Nederland waar het ram vol is en waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Ik heb het winnende bod van afgelopen zaterdag
1 april 2021 is overdracht
Grapje! Trolololol. gefeliciteerd!bitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:41:
Ik heb het winnende bod van afgelopen zaterdag1 april 2021 is overdracht
Default blanke hetero
Yo man!bitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:41:
Mooie datum, dan is mijn overdacht ook. Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Wat heb je gewonnen, want dat is me nog niet helemaal duidelijkbitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:41:
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ah sorrySport_Life schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:08:
[...]
Gefeliciteerd! Wat heb je gewonnen, want dat is me nog niet helemaal duidelijk
Heb afgelopen zaterdag een huis bekeken aan de maas in rotterdam. Was op inschrijving en ik heb het gekocht
Zo, €22k maar, dat trekt de gemiddelde huizenprijzen weer wat omlaagbitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:18:
Heb net iets minder als 22 duizend er op geboden. De makelaar zei dat 8 biedingen waren, allemaal zo rond zelfde bedrag maar ik de enige was zonder voorbehoud van financiering.
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2020 16:18 ]
Ik hoop het :P:Pfsfikke schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:18:
[...]
Zo, €22k maar, dat trekt de gemiddelde huizenprijzen weer wat omlaag
Ja absurd allemaal natuurlijk
Hè, dat was geen typo? Je hebt een huis gekocht voor €22.000,-? Bij ons betaal je meer voor een parkeerplaatsbitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:19:
[...]
Ik hoop het :P:P
Ja absurd allemaal natuurlijk
Nee er staat er op tochfsfikke schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:21:
[...]
Hè, dat was geen typo? Je hebt een huis gekocht voor €22.000,-? Bij ons betaal je meer voor een parkeerplaats
22 duizend boven op de vraagprijs
Oh, zo, "er" is de vraagprijs, niet het huisbitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:23:
[...]
Nee er staat er op toch![]()
22 duizend boven op de vraagprijs
Het is ook te lezen als: 'Ik heb een huis gekocht, ik heb er 22k op geboden.'
Maar qua percentage van de vraagprijs 10% er op ofzo of viel het mee?
[ Voor 56% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2020 16:30 ]
haha jij dacht natuurlijk, nooit geschoten is altijd misbitterbal_mayo schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:18:
Heb net iets minder als 22 duizend er op geboden. De makelaar zei dat 8 biedingen waren, allemaal zo rond zelfde bedrag maar ik de enige was zonder voorbehoud van financiering.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
ik zie nu de zin. ja die is niet logisch
nee zo rond de 7% Vraagprijs was 285 duizend eurofsfikke schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:26:
[...]
Oh, zo, "er" is de vraagprijs, niet het huis
Het is ook te lezen als: 'Ik heb een huis gekocht, ik heb er 22k op geboden.'
Maar qua percentage van de vraagprijs 10% er op ofzo of viel het mee?
Tuurlijk dat kan ook dat lijkt mij een prima buurman. Maar kijk maar eens naar de Rijdende Rechter dan weet je genoeg.Thomas18GT schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:29:
[...]
Gelukkig is dat niet overal zo. Bij mij stond mijn nieuwe buurman aan de deur met de mededeling dat hij best af en toe even een handje kon komen helpen als dat nodig was, en dat zijn broer stucadoor was voor een leuk prijsje. Nu drinken we regelmatig samen een pilsje.
Poah dikke Massey.
Wellicht domme vraag hoor, maar als er standaard al overboden gaat worden, waarom zou je de vraagprijs aks verkopende partij dan niet wat extra omhoog schroeven ?
( of moet het nog in het redelijke zijn met een taxatie ofzo ? )
[ Voor 23% gewijzigd door Ted038 op 20-11-2020 22:52 ]
Omdat je anders ook potentieel de mensen uitsluit die anders wel zouden meebieden (en overbieden) maar nu afschrikken door een hoge prijs (en er misschien van uitgaan dat ze dus niet mee kunnen concurreren omdat ze er van uitgaan dat er toch (flink) overboden gaat worden).Ted038 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:51:
Wellicht domme vraag hoor, maar als er standaard al overboden gaat worden, waarom zou je de vraagprijs aks verkopende partij dan niet wat extra omhoog schroeven ?
Het ligt er ook maar net een beetje aan hoe courant het huis is, locatie, populariteit en buurt. Soms kun je het maken om gewoon heel hoog in te zetten, altijd wel een gek die het er voor geeft, soms is het een betere strategie om lager in te zetten en alsnog een biedingsoorlog met veel meer biedingen uit te lokken.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Precies. Met een lagere prijs is er in principe meer animo en zijn er dus meer geïnteresseerden. Op Funda kan je tegenwoordig namelijk ook zien hoeveel mensen het huis bekeken en opgeslagen hebben. Als dat aantal (extreem) hoog is, zijn er wellicht mensen die bereid zijn om (nog) meer over te bieden dan ze al zouden doen omdat ze denken dat er mogelijk meer kapers op de kust zijn en dan denken meer kans te maken.
Voor dat laatste op funda ben ik echt gevoeligWaus26 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:22:
Precies. Met een lagere prijs is er in principe meer animo en zijn er dus meer geïnteresseerden. Op Funda kan je tegenwoordig namelijk ook zien hoeveel mensen het huis bekeken en opgeslagen hebben. Als dat aantal (extreem) hoog is, zijn er wellicht mensen die bereid zijn om (nog) meer over te bieden dan ze al zouden doen omdat ze denken dat er mogelijk meer kapers op de kust zijn en dan denken meer kans te maken.
Ze plaatsen blijkbaar redelijk wat woningen al zeer laag geprijst online. Dan krijgen ze veel reacties want lage prijs en maken ze er op inschrijving van. ' Oh ja mevrouw we zitten helemaal vol. Ja echt onwijs druk, nee een 2e bezichtiging weet ik nog niet of dat gaat lukken' En dan hebben ze ook maar gewoon 2 kijkdagenTed038 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:51:
Nou ja op inschrijving, je weet dat het zeer druk is want dat heeft de makelaar je verteld en je gaat veel meer bieden dan wat het huis waard omdat je is vertelt dat je zoveel concurentie hebt
Nou ben blij dat ik er klaar mee ben
Die makelaar vertelde dat je eigenlijk boven de NGH grens moet zitten omdat je daar minder concurentie hebt maar dat standaart met 10 a 15 procent overbieden moet beginnen (rotterdam)
Maar ik vind het toch fascinerend. In sommige buurten zoals Blijdorp ben ik niet eens bij huizen wezen kijken omdat ik dus al dacht geen kans te maken. Ik weet wel dat ik dus echt een mak lammetje ben op de woningmarkt die er dus gewoon intrapt allemaal
Was gisteren bv ook bij deze woning wezen kijken
https://www.funda.nl/koop...565381-koopvaardijhof-50/
Nou ja locatie voor mijn gevoel wel echt een topper. Vroeg aan de makelaar of er wel interesse was. ' ja zeker mevrouw, zit helemaal vol.' Nou ook weer op inschrijving. Kreeg ik de mail om te bieden. Sluitingsdatum 30 dec.
Dat vond ik toch mooi.
https://www.funda.nl/koop...565381-koopvaardijhof-50/
Nou ja locatie voor mijn gevoel wel echt een topper. Vroeg aan de makelaar of er wel interesse was. ' ja zeker mevrouw, zit helemaal vol.' Nou ook weer op inschrijving. Kreeg ik de mail om te bieden. Sluitingsdatum 30 dec.
Ongeacht wie er in zijn recht staat is dit natuurlijk een drama start. Beter een goede buur dan een verre vriend.De Rikster schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:25:
[...]
Ik weet het, het is mijn werk..
Dat is ook de reden dat we dit huis hebben gekocht, hier gaat iemand die alles moet laten doen zijn handen niet aan branden.
Prima dat ze er met gestrekt been in gaan, gaan ze alleen niet winnen..
Zij gaan er met gestrekt been in maar jij lijkt er voor de rest ook weinig rekening mee te (gaan) houden want ik zie nergens in je posts een handreiking. Recept voor een verstoorde relatie.
Je kan wel denigrerend gaan doen over die wisselende diensten maar dat zijn misschien wel de mensen die ervoor zorgen dat jij in het ziekenhuis terecht kan midden in de nacht...
Mijn vader draaide ook wisselende diensten maar de buren klusten na een nachtdienst nooit voor 11.00. Dan kon hij iig nog 3 uurtjes slaap pakken als hij thuiskwam.
Ik zou het gesprek aangaan als ik jou was. Ik heb weinig met mensen die alles volgens de letter der wet doen, probeer er nou samen uit te komen..Met een beetje geluk kun je er ook iets uithalen, misschien kun je wel s avonds tot 0.00 doorklussen waar dat normaal gesproken natuurlijk niet kan...
Ik zou een nieuwe buur nooit zo’N briefje sturen maar als mijn nieuwe buren zo zouden reageren als jij zou ik er ook snel klaar mee zijn..
Een aannemer komt inderdaad op gezette tijden maar jij gaat ook veel zelf doen....
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2020 07:54 ]
Het is de toon die de muziek maakt. Ik vind het een botte onhartelijke binnenkomer. Je kunt dat ook op een andere manier brengen. Het is nog altijd actie--> reactie. Wil je iets voor elkaar krijgen bij iemand (en zeker bij een onbekende) dan werkt aardig zijn veel beter dan de botte manier.FreakNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:48:
[...]
Ongeacht wie er in zijn recht staat is dit natuurlijk een drama start. Beter een goede buur dan een verre vriend.
Zij gaan er met gestrekt been in maar jij lijkt er voor de rest ook weinig rekening mee te (gaan) houden want ik zie nergens in je posts een handreiking. Recept voor een verstoorde relatie.
Je kan wel denigrerend gaan doen over die wisselende diensten maar dat zijn misschien wel de mensen die ervoor zorgen dat jij in het ziekenhuis terecht kan midden in de nacht...
Mijn vader draaide ook wisselende diensten maar de buren klusten na een nachtdienst nooit voor 11.00. Dan kon hij iig nog 3 uurtjes slaap pakken als hij thuiskwam.
Beauty is in the eye of the beerholder
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik wilde alleen een beetje tegengeluid geven aan de mensen die roepen dat alles gewoon mag binnen de door de gemeente gezette tijden.
Ja, volgens de letter der wet is dat inderdaad zo maar zijn we nu inmiddels in zo’n individualistische maatschappij aangekomen dat we in niets meer rekening houden met elkaar? Ik ben blij dat ik niet in zo’n wijk hoef te wonen, hier gaat dat heel anders en ken ik bijna al mijn buren op het woonerfje (18 huizen). En dan woon ik gewoon randstad, niet eens platteland.
Ik wilde alleen een beetje tegengeluid geven aan de mensen die roepen dat alles gewoon mag binnen de door de gemeente gezette tijden.
Ja, volgens de letter der wet is dat inderdaad zo maar zijn we nu inmiddels in zo’n individualistische maatschappij aangekomen dat we in niets meer rekening houden met elkaar? Ik ben blij dat ik niet in zo’n wijk hoef te wonen, hier gaat dat heel anders en ken ik bijna al mijn buren op het woonerfje (18 huizen). En dan woon ik gewoon randstad, niet eens platteland.
[ Voor 89% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2020 07:58 ]
Klopt, ik ga er na deze vreemde actie van ze inderdaad totaal geen rekening mee houden. Elke vorm van krediet hebben ze bij mij nu al verspeeld. Op voorhand eisen dat ik niet alleen met de verbouwing maar ook daarna als we er wonen omdat we kinderen hebben (die wel normaal opgevoed zijn en helemaal geen overlast geven) gaan mijn haren recht overeind van staan.FreakNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:48:
[...]
Ongeacht wie er in zijn recht staat is dit natuurlijk een drama start. Beter een goede buur dan een verre vriend.
Ja dagJe kan wel denigrerend gaan doen over die wisselende diensten maar dat zijn misschien wel de mensen die ervoor zorgen dat jij in het ziekenhuis terecht kan midden in de nacht...

Als ze nou gewoon normaal het gesprek waren aangegaan was er niks aan de hand, als ze nu al dingen gaan eisen voor we überhaupt de sleutel hebben en kennisgemaakt hebben ga ik er idd met gestrekt been in.
[ Voor 9% gewijzigd door De Rikster op 21-11-2020 10:36 ]
Gefeliciteerd, je hebt je al voor je er woont een flinke burenruzie op de hals gehaaldDe Rikster schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:34:
[...]
Klopt, ik ga er na deze vreemde actie van ze inderdaad totaal geen rekening mee houden. Elke vorm van krediet hebben ze bij mij nu al verspeeld. Op voorhand eisen dat ik niet alleen met de verbouwing maar ook daarna als we er wonen omdat we kinderen hebben (die wel normaal opgevoed zijn en helemaal geen overlast geven) gaan mijn haren recht overeind van staan.
[...]
Ja dag
Als ze nou gewoon normaal het gesprek waren aangegaan was er niks aan de hand, als ze nu al dingen gaan eisen voor we überhaupt de sleutel hebben en kennisgemaakt hebben ga ik er idd met gestrekt been in.
Ga gewoon eens met je buren praten. De soep wordt vast niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Als het echt eikels blijken kan je altijd nog een vete starten. Dan zien we je over een paar jaar wel bij mr. Frank Visser
Je kan er toch niet bewust op uit zijn nu al mot met je buren te hebben voor je er woont? Ik zou inderdaad eerst even kennismaken voor je conclusies trekt.
Ik ga ook binnenkort verhuizen en ik moet de buren nog ontmoeten maar ik hoop wel dat het gewoon leuke mensen zijn.
Ik ga ook binnenkort verhuizen en ik moet de buren nog ontmoeten maar ik hoop wel dat het gewoon leuke mensen zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 21-11-2020 14:08 ]
Nou ja met zo'n binnenkomer staan wat mij betreft de buren ook alvast met 2-0 achter. Ze hadden hetzelfde kunnen zeggen in vriendelijkere bewoordingen, met name het verbouw-stuk met wisselende diensten snap ik (vind de opmerkingen over de kinderen en geluid echt not done), maar dat kun je als botte lul brengen en gewoon iets vriendelijker vragen of, indien het mogelijk is, daar wat rekening mee gehouden kan worden. Misschien had het best slim geweest als ze zelf zouden vragen welke werkzaamheden wanneer staan geplant (want misschien valt dat midden in een dagdienstweek, en is dat sowieso geen probleem). Maar door er zo in te gaan... Zou wel proberen er boven te staan en dus niet letterlijk met gestrekt been er in te gaan, maar wel duidelijk maken dat dit een slechte start is.
Exact expert nodig?
Nou ja dat... Het is echt een superonhandige en ook brutale actie van die mensen... Helemaal eens... Maar alsnog, ga de dialoog aan in plaats van je hakken in het zand te zetten... Je kan ze nog wel een keer nodig hebben... Bijvoorbeeld om samen een schutting te zetten. Op deze manier wordt het natuurlijk niks... Als er dan een keer een kuub zand ergens ligt wat officieel niet mag (ik geef maar een stom voorbeeld he) weet je nu iig zeker dat ze de gemeente bellen 
Bel ff aan als je er de volgende keer bent ofzo.. Alles valt of staat met communicatie.. Daar zijn ze totaal onhandig mee begonnen maar misschien dat het IRL wel meevalt...
Overigens snap ik die mensen ergens wel. Ik zou nooit zo’n brief sturen maar als je mij nu gaat vertellen dat er het komende jaar hiernaast verbouwt gaat worden word ik daar ook diep ongelukkig van. Ik kan 2/3 avonden achter elkaar boren en klussen van de buren verduren, daarna wordt ik chagrijnig. En als het weken aanhoudt wordt ik ontoerekeningsvatbaar:+ Gelukkig ken ik mijn buren goed.
Bel ff aan als je er de volgende keer bent ofzo.. Alles valt of staat met communicatie.. Daar zijn ze totaal onhandig mee begonnen maar misschien dat het IRL wel meevalt...
Overigens snap ik die mensen ergens wel. Ik zou nooit zo’n brief sturen maar als je mij nu gaat vertellen dat er het komende jaar hiernaast verbouwt gaat worden word ik daar ook diep ongelukkig van. Ik kan 2/3 avonden achter elkaar boren en klussen van de buren verduren, daarna wordt ik chagrijnig. En als het weken aanhoudt wordt ik ontoerekeningsvatbaar:+ Gelukkig ken ik mijn buren goed.
[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2020 15:22 ]
Wat ben ik blij om in het buitengebied te wonen.
Buren wonen op afstand van minstens 100 meter, aan de andere kant 250 meter.
Een schutting zetten samen met je buren lijkt mij echt de hel
[ Voor 14% gewijzigd door 964C2 op 21-11-2020 16:20 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Wij zijn momenteel ook op zoek naar een nieuw huis, van een appartement naar een eengezinswoning in een range tot 310.000 euro (NHG), en dat is gewoon niet te doen op het moment. Makelaars laten momenteel maar een beperkt aantal bezichtigingen toe. Je hebt geluk als je uberhaupt mag kijken.
Van de week hebben we ons zoveelste bod er uitgegooid, en is deze voor de zoveelste keer afgewezen. Vraagprijs was 275.000 en we hebben 310.000 geboden. Een overbod van 35.000 (!) En zelfs dat bedrag was nog niet genoeg.
Later werd ons door onze aankoopmakelaar (Zonder maak je momenteel in regio randstad gewoon geen kans meer), verteld dat dit huis waarschijnlijk door een belegger is opgekocht voor dezelfde prijs of zelfs minder dan ons bod, maar zonder financieringsvoorwaarden. De overdrachtsbelasting voor beleggers is vanaf 2021 namelijk 8% ipv 2%.
Sowieso is het van de zotte dan in de huidige markt beleggers een voet tussen de deur mógen zetten. Ik ben van mening dat er terstond een zelfbewoningsplicht mag worden ingezet om dit soort kraaien buiten de deur te houden. Schandelijk dat de overheid hier niet keihard op ingrijpt. Huizen zijn voor het volk, niet voor beleggers.
Al met al ben ik toch wel bang dat dit geintje nog lang gaat duren. Het aanbod in met name de randstad is ruim onvoldoende. We zitten niet per sé op een schopstoel, maar zouden wel graag weg willen om op ons gemak aan kinderen te beginnen. Dat is helaas geen doen in een 3 kamer appartementje.
Van de week hebben we ons zoveelste bod er uitgegooid, en is deze voor de zoveelste keer afgewezen. Vraagprijs was 275.000 en we hebben 310.000 geboden. Een overbod van 35.000 (!) En zelfs dat bedrag was nog niet genoeg.
Later werd ons door onze aankoopmakelaar (Zonder maak je momenteel in regio randstad gewoon geen kans meer), verteld dat dit huis waarschijnlijk door een belegger is opgekocht voor dezelfde prijs of zelfs minder dan ons bod, maar zonder financieringsvoorwaarden. De overdrachtsbelasting voor beleggers is vanaf 2021 namelijk 8% ipv 2%.
Sowieso is het van de zotte dan in de huidige markt beleggers een voet tussen de deur mógen zetten. Ik ben van mening dat er terstond een zelfbewoningsplicht mag worden ingezet om dit soort kraaien buiten de deur te houden. Schandelijk dat de overheid hier niet keihard op ingrijpt. Huizen zijn voor het volk, niet voor beleggers.
Al met al ben ik toch wel bang dat dit geintje nog lang gaat duren. Het aanbod in met name de randstad is ruim onvoldoende. We zitten niet per sé op een schopstoel, maar zouden wel graag weg willen om op ons gemak aan kinderen te beginnen. Dat is helaas geen doen in een 3 kamer appartementje.
Mja wat jij zoekt heeft gewoon onwijs veel concurentie en dat komt niet zozeer van beleggers maar van andere stelletjes die aan kinderen willen beginnen. Overigens zijn er woningen met zelfbewoningsplicht. Zie ze regelmatig in rotterdam ook.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:54:
Wij zijn momenteel ook op zoek naar een nieuw huis, van een appartement naar een eengezinswoning in een range tot 310.000 euro (NHG), en dat is gewoon niet te doen op het moment. Makelaars laten momenteel maar een beperkt aantal bezichtigingen toe. Je hebt geluk als je uberhaupt mag kijken.
maar zuur idd dat je zelfs met 35 duizend er overheen er nog naast vist. Kijk je ook in Zoetermeer?
@Greymane Erg herkenbaar.
Maar. Ik dacht ook op een gegeven moment om even gas terug te nemen. Werkelijk het eerst volgende bod wat ik deed op een huis was raak. Dus het kan zomaar opeens goed komen!
En kinderen in een 3 kamer appartement, is gewoon te doen. Minder lastig dan de huizenmarkt op het moment
Maar. Ik dacht ook op een gegeven moment om even gas terug te nemen. Werkelijk het eerst volgende bod wat ik deed op een huis was raak. Dus het kan zomaar opeens goed komen!
En kinderen in een 3 kamer appartement, is gewoon te doen. Minder lastig dan de huizenmarkt op het moment
Zoetermeer (Kleurenbuurt heeft onze voorkeur), Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk, Bergschenhoek, Delft, Pijnacker, etc.bitterbal_mayo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:59:
[...]
Mja wat jij zoekt heeft gewoon onwijs veel concurentie en dat komt niet zozeer van beleggers maar van andere stelletjes die aan kinderen willen beginnen. Overigens zijn er woningen met zelfbewoningsplicht. Zie ze regelmatig in rotterdam ook.
maar zuur idd dat je zelfs met 35 duizend er overheen er nog naast vist. Kijk je ook in Zoetermeer?
We hebben zelfs uitgeweken naar Waddinxveen, Zevenhuizen, Boskoop, etc. Allemaal flink overboden, en toch nog volledig kansloos.
Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:54:
offtopic:
Wie denk je dat er in die woning van die belegger gaat wonen? Z'n geldvoorraad?
Die komt natuurlijk gewoon op de markt als huurwoning (of meerdere). Waar ook een tekort aan is btw.
Wie denk je dat er in die woning van die belegger gaat wonen? Z'n geldvoorraad?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
hmm mja das wel kut. En bluffen dat je geen voorbehoud van financiering nodig hebt? En wat doet de aankoopmakelaar voor jullie?Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:03:
[...]
Zoetermeer (Kleurenbuurt heeft onze voorkeur), Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk, Bergschenhoek, Delft, Pijnacker, etc.
We hebben zelfs uitgeweken naar Waddinxveen, Zevenhuizen, Boskoop, etc. Allemaal flink overboden, en toch nog volledig kansloos.
Bluffen, uhmm ik vind dat geen goed idee. Zeker met dit soort zaken zou ik open en transparant zijn.bitterbal_mayo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:06:
[...]
hmm mja das wel kut. En bluffen dat je geen voorbehoud van financiering nodig hebt? En wat doet de aankoopmakelaar voor jullie?
Ja klopt maar ik lees dat mensen het toch steeds vaker doen om een kans te maken.ppeterr schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:10:
[...]
Bluffen, uhmm ik vind dat geen goed idee. Zeker met dit soort zaken zou ik open en transparant zijn.
Overigens zei de aankoopmakelaar van de eerste woning wara ik een bod op deed dat je tot de ngh grens gewoon echt onwijs veel concurentie hebt.
Dat is iets wat ik de aankoopmakelaar al heb voorgelegd, hij raad dit af, want MOCHT 1 van ons onverhoopt werkeloos worden, krijg je een giga boete. De kans dat dat ook daadwerkelijk ook gebeurd is voor beiden bijzonder klein, maar kan nooit uitgesloten worden.bitterbal_mayo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:12:
[...]
Ja klopt maar ik lees dat mensen het toch steeds vaker doen om een kans te maken.
Overigens zei de aankoopmakelaar van de eerste woning wara ik een bod op deed dat je tot de ngh grens gewoon echt onwijs veel concurentie hebt.
We weten ook precies wat we kunnen krijgen qua hypotheek. Aankoopmakelaar doet overigens echt z'n best voor ons. Gaat mee naar bijna iedere bezichtiging. (2x niet, 1x training, 1x begravenis)Heeft al twee keer losgekregen wat het hoogste bod op dat moment was. Ziet bouwtechnisch dingen en doet bij het huis waarvan een bod geaccepteerd word sowieso een volwaardige bouwtchnische keuring.
Hij werkt overigens voor een vast bedrag, €2500,-.
We kunnen alleen relatief minder lenen, omdat vrouwlief een private lease auto heeft voor de komende 4 jaar nog. We wisten niet van tevoren wat voor gigantische impact dat heeft op een hypotheek. Tot het belachelijke aan toe. Ik heb de mijne opgezegd, omdat dit kosteloos kon. Zij mag contractueel de helft van de resterende maanden betalen. Niet te doen natuurlijk.
En kinderen in deze flat kán theoretisch wel. Maar gaan we niet doen. Allereerst is de flat best klein (80m3) en is de wijk is een absolute pauperbuurt geworden, met veel sociale huur wat het nodige probleemvolk meebrengt, criminaliteit, etc. Je kan bijna spreken over een volwaardige ghetto. Hier willen we geen kind grootbrengen. Ook niet de eerste jaren.
Ook daar is zeker een tekort aan. Maar als ze dat nou eens niet voor veel te veel zouden verhuren, a la 1000+ euro, dan kon ik daar nog vrede mee hebben. Nee, momenteel is het keihard cashen op mensen die een huis nodig hebben. Vaak zijn het dan ook starters die die huizen huren, want ja, wat moeten ze anders?naitsoezn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:03:
[...]
offtopic:
Wie denk je dat er in die woning van die belegger gaat wonen? Z'n geldvoorraad?Die komt natuurlijk gewoon op de markt als huurwoning (of meerdere). Waar ook een tekort aan is btw.
Fijn dat de aankoopmakelaar zijn best doet.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:33:
[...]
Dat is iets wat ik de aankoopmakelaar al heb voorgelegd, hij raad dit af, want MOCHT 1 van ons onverhoopt werkeloos worden, krijg je een giga boete. De kans dat dat ook daadwerkelijk ook gebeurd is voor beiden bijzonder klein, maar kan nooit uitgesloten worden.
We weten ook precies wat we kunnen krijgen qua hypotheek. Aankoopmakelaar doet overigens echt z'n best voor ons. Gaat mee naar bijna iedere bezichtiging. (2x niet, 1x training, 1x begravenis)Heeft al twee keer losgekregen wat het hoogste bod op dat moment was. Ziet bouwtechnisch dingen en doet bij het huis waarvan een bod geaccepteerd word sowieso een volwaardige bouwtchnische keuring.
Hij werkt overigens voor een vast bedrag, €2500,-.
We kunnen alleen relatief minder lenen, omdat vrouwlief een private lease auto heeft voor de komende 4 jaar nog. We wisten niet van tevoren wat voor gigantische impact dat heeft op een hypotheek. Tot het belachelijke aan toe. Ik heb de mijne opgezegd, omdat dit kosteloos kon. Zij mag contractueel de helft van de resterende maanden betalen. Niet te doen natuurlijk.
En kinderen in deze flat kán theoretisch wel. Maar gaan we niet doen. Allereerst is de flat best klein (80m3) en is de wijk is een absolute pauperbuurt geworden, met veel sociale huur wat het nodige probleemvolk meebrengt, criminaliteit, etc. Je kan bijna spreken over een volwaardige ghetto. Hier willen we geen kind grootbrengen. Ook niet de eerste jaren.
Mja enige wat ik kan zeggen blijven proberen en je zal een keer geluk hebben. Ik begrijp dat het zeer frustrerend is
Jullie hebben zomaar 2x private lease genomen zonder je erin te verdiepen? Wordt toch overal voor gewaarschuwd om dit pas NA je hypotheek te doen.....Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:33:
[...]
Snap dat niet helemaal als je bezig bent met een huis.
Zelf gelukkig omheen kunnen werken. Bank gaf jullie niet als optie om die afbetaling mee te nemen in hypotheek? Bank van ons wilde dst eventueel wel doen maar gelukkig hebben we het dus rond gekregen met private lease behoud. (Wij waren niet van plan te verhuizen maar nieuwbouwwoning kwam op ons pad, private lease hakt er inderdaad hard in!)
Wat valt daar aan te bluffen? Je maakt een voorbehoud of niet. Als je vrij zeker bent dat je niet werkloos gaat worden binnenkort kan je de gok nemen. Je kan niet bieden zonder voorbehoud en bij het tekenen van de koopovereenkomst nog zeggen dat je toch een voorbehoud van financiering wil maken. Dan gaat de koop niet door.bitterbal_mayo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:06:
[...]
hmm mja das wel kut. En bluffen dat je geen voorbehoud van financiering nodig hebt? En wat doet de aankoopmakelaar voor jullie?
Dat is toch bluffen? Bluffen dat je geen lening nodig hebt omdat je denkt dat je de hypotheek toch wel krijgt?Azrael schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:12:
[...]
Wat valt daar aan te bluffen? Je maakt een voorbehoud of niet. Als je vrij zeker bent dat je niet werkloos gaat worden binnenkort kan je de gok nemen. Je kan niet bieden zonder voorbehoud en bij het tekenen van de koopovereenkomst nog zeggen dat je toch een voorbehoud van financiering wil maken. Dan gaat de koop niet door.
Het is een risico dat ik liever alleen zou nemen als ik het boetebedrag (10%?) zou kunnen betalen.
Ik heb het al vaker gezegd: Het belang van een financieringsvoorbehoud wordt door de meeste mensen schromelijk overschat. Als starter, zonder schulden uit het verleden (dat weet je doorgaans zelf prima), en met een gedegen voorgesprek bij een financieel adviseur, kun je prima bieden zonder voorbehoud. Daar is niets 'bluffen' aan, dat heet gewoon 'je huiswerk op orde hebben'.
[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 21-11-2020 19:20 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Bieden zonder voorbehoud is niet bluffen dat je geen lening nodig hebt.. Er zijn weinig mensen die het geld voor een woning cash op de bankrekening hebben staan. Je neemt alleen het (kleine) risico dat je een boete moet betalen als je onverhoopt de financiering niet rond kan krijgen.bitterbal_mayo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:16:
[...]
Dat is toch bluffen? Bluffen dat je geen lening nodig hebt omdat je denkt dat je de hypotheek toch wel krijgt?
Inderdaad, het zal je misschien niet snel aangeraden worden omdat niemand verantwoordelijk wil zijn als er dan toch nog een private lease contract'je/mobieltje of afbetaling/cc/whatever roet in het eten gooit. Maar als je je zaakjes op orde hebt is het een calculeerbaar risico.naitsoezn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:19:
Ik heb het al vaker gezegd: Het belang van een financieringsvoorbehoud wordt door de meeste mensen schromelijk overschat. Als starter, zonder schulden uit het verleden (dat weet je doorgaans zelf prima), en met een gedegen voorgesprek bij een financieel adviseur, kun je prima bieden zonder voorbehoud. Daar is niets 'bluffen' aan, dat heet gewoon 'je huiswerk op orde hebben'.
Heel tactisch is zo'n brief niet. Maar tegelijkertijd ken je inderdaad het perspectief van de buren nog niet. Misschien hebben ze aan de andere kant iemand gehad die 2 jaar in de verbouwing zat met 3 blaffende honden en een paar losgeslagen tieners.haakjesluiten schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:07:
Je kan er toch niet bewust op uit zijn nu al mot met je buren te hebben voor je er woont? Ik zou inderdaad eerst even kennismaken voor je conclusies trekt.
Ik zou overwegen om een afspraak met deze mensen te maken om een en ander te bespreken voordat je verhuist en de gevreesde overlast begint. Dan laat je in elk geval zien dat je ze serieus neemt en als ze met wat taart en goede grappen een beetje een band kunt creëren kan dat een hoop ellende schelen.
Uiteraard kan het dan nog altijd misgaan, maar dan hoef je dat jezelf in elk geval nooit te verwijten.
Ja je hebt gelijk. Ik zie het toch wat als bluffen maar misschien als je idd geen rare dingen verwacht je het makkelijk kan doen.Azrael schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:23:
[...]
Bieden zonder voorbehoud is niet bluffen dat je geen lening nodig hebt.. Er zijn weinig mensen die het geld voor een woning cash op de bankrekening hebben staan. Je neemt alleen het (kleine) risico dat je een boete moet betalen als je onverhoopt de financiering niet rond kan krijgen.
Het is blijkbaar wel een groot voordeel.
Dat valt best mee als het contact goed is;964C2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:19:
FreakNL: Hey buur, ik wil de schutting vervangen want oud en versleten. Ik wil goed spul en dit en dit qua opzet. Zullen we het samen doen?
Buur: ja, is goed maar ik heb 2 linkerhanden.
FreakNl: Ik doe het samen met mijn pa, je hoeft alleen te helpen slepen.
Buur: Als ik dan toch bijna niks hoef te doen neem ik 75% vd materiaalkosten op me. Stuur je een tikkie?
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2020 21:30 ]
En niet vergeten dat de buren er ook echt mee akkoord gaan hoe de schutting gaat worden.FreakNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
[...]
Dat valt best mee als het contact goed is;
FreakNL: Hey buur, ik wil de schutting vervangen want oud en versleten. Ik wil goed spul en dit en dit qua opzet. Zullen we het samen doen?
Buur: Als ik dan toch bijna niks hoef te doen neem ik 75% vd materiaalkosten op me. Stuur je een tikkie?
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Boskoop is natuurlijk ook gewoon duur.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:03:
[...]
Zoetermeer (Kleurenbuurt heeft onze voorkeur), Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk, Bergschenhoek, Delft, Pijnacker, etc.
Je kan een “slechter” deel van Capelle proberen met jouw budget.
Ik woon zelf in 1 van de betere wijken in Capelle. Ik denk niet dat je hier een eengezinswoning te pakken kunt krijgen voor 310. Alle wijken die tegen Rotterdam-Oost aanliggen (‘s Graveland, Fascinatio, Capelle West) staan goed te boek, maar in het oosten van Capelle is het heus ook niet heel slecht... Voordeel van Capelle is wel dat alles in de buurt is qua voorzieningen.
/edit
https://www.funda.nl/koop...105686-jan-de-geusrede-46
Capelle-West zelfs. Rustige buurt. Alles dichtbij. Op de woning is best wat aan te merken natuurlijk. Ik wil bijvoorbeeld geen jaren80 en ik ga ook geen 3 ton neerleggen voor een huisje van 110m2.. Maar ik heb makkelijk praten...
/edit
als ik je rijtje plaatsen zo teruglees denk ik dat je Capelle te ver vind.
Die private-lease is natuurlijk wel erg onhandig. Volgens mij wordt je ook overal gewaarschuwd over de impact daarvan. Je hebt het private lease topic hier ook niet doorgelezen denk ik, daar wordt het ook vaak genoeg aangestipt.
Jij kan het belachelijk vinden maar mensen moeten gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen worden, blijkbaar.
Wat kost het aftikken? Of misschien kun je het vooruitbetalen aan de LM? Dat zal best een fors bedrag zijn, maar boeiend.. Betalen moet je het toch.. Stel dat het nog 4 jaar loopt en je hebt een lease/bedrag van 500/maand, misschien kun je het dan vooruitbetalen (24k) met verval van BKR-notering? Das beter dan afkopen want dan heb je niks...
/off-topic
Overigens heb ik wel een mening over 2 private lease auto’s voor de deur.. Zelfs als je niet eens van plan bent om te verhuizen.... Private lease is vooral leuk als je de auto zelf ook nieuw zou (kunnen) kopen. Als je dan een actie pakt kun je zelfs iets voordeliger uitkomen dan bij eigen koop. In alle andere gevallen (lees: ik kan eigenlijk een nieuwe auto niet betalen) is het vee verstandiger om gewoon voor een 2e hands te gaan, liefst 1tje waar nog fabrieksgarantie opzit. Enfin dit hoort meer in het private lease topic.
[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2020 22:03 ]
Gewoon even langsgaan op de koffie is het beste en netjes voorstellen, ik zou het ook vreemd vinden om meteen al een brief op de mat te krijgen met dit zijn de spelregels en daar moet je maar op aanpassen.De Rikster schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:09:
Sommige mensen..
Uiteraard zou ik zeer vriendelijk blijven ook al is dit geen nette brief, geef gewoon aan we houden er rekening mee maar de aannemer kan alleen op vaste tijden en dat je daar weinig aan kan veranderen, verder zou ik me er niet aan storen en gewoon me gang gaan met verbouwen, ze weten ervan.
Beste is gewoon een aannemer laten doen en allebei ervoor tekenen van akkoord, krijg je nooit gezeur.964C2 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:19:
factuur 50/50% betalen en klaar, staat dan de schutting scheef kunnen ze op de aannemer mekkeren en gezien ze er zelf ook mee akkoord zijn gegaan kunnen ze achteraf niet zeggen dat het komt door die beunhaas wat jij de opdracht hebt gegeven.
Een nieuwe schutting moet hier ook nog gebeuren, ding valt zo een keer om we hebben al eens overleg gehad, de buren gingen wel akkoord echter een mooie schutting uitzoeken is tot heden nog niet gebeurd...
[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 21-11-2020 21:47 ]
Ik had mijn auto al 4 jaar, ik had nog 1 jaar te gaan. Toen ik de auto nam, was ik nog/weer vrijgezel. Ik was dan ook niet van plan te verhuizen. M'n vriendin heeft de auto nu ongeveer een jaar, en we hebben ongeveer 6 maanden geleden pas besloten om te gaan verhuizen.Rhumba schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:34:
[...]
Jullie hebben zomaar 2x private lease genomen zonder je erin te verdiepen? Wordt toch overal voor gewaarschuwd om dit pas NA je hypotheek te doen.....
Snap dat niet helemaal als je bezig bent met een huis.
Zelf gelukkig omheen kunnen werken. Bank gaf jullie niet als optie om die afbetaling mee te nemen in hypotheek? Bank van ons wilde dst eventueel wel doen maar gelukkig hebben we het dus rond gekregen met private lease behoud. (Wij waren niet van plan te verhuizen maar nieuwbouwwoning kwam op ons pad, private lease hakt er inderdaad hard in!)
Naderhand heel dom dat we ons er niet verder in hebben verdiept, maar er werd ook niet duidelijk (En nog steeds niet) voor gewaarschuwd. Dat terzijde, vinden zowel onze hypotheekadviseur en onze aankoopmakelaar het onzin hoe hard het wordt aangerekend bij het verkrijgen van een hypotheek. Want zodra je verhuist bent, staan ze bijna te springen om je weer als private lease klant te krijgen.
Wat ik begreep is dat men per lease auto ongeveer 1/3e van je besteedbaar inkomen afhaalt, in plaat van een specifieke berekening. M'n vriendin rijdt in een klein bakkie die onder de 300 euro zit voor aardig wat kilometers. Ik reed een iets duurdere en luxere ford focus met heel wat opties, dus die hakte er helemaal in.
Mijn ford is nu, door een flexibel contract, van mijn BKR af, dus die telt niet meer mee. Daardoor kunnen we nu, zonder spaargeld 315.000 euro lenen. Daar is helaas momenteel nog steeds weinig goeds voor te vinden. Maar we zoeken rustig verder, andere keuze hebben we toch niet.
Die adviseur en aankoopmakelaar praten je naar de mond natuurlijk.
Maar kun je niet aan de LM vragen om die 14400 direct af te tikken? En dat zij dan de BKR-registratie doen laten vervallen?
Maar kun je niet aan de LM vragen om die 14400 direct af te tikken? En dat zij dan de BKR-registratie doen laten vervallen?
Dat is helaas geen optie meer, want dan is er waarschijnlijk geen geld meer voor de kosten kopen, laat staan inrichting of noodzakelijke/gewenste verbouwingen. Als ik even een snel rekensommetje maak komt dit neer op 15K, dat is wat je ongeveer betaald aan kosten koper.FreakNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:16:
Die adviseur en aankoopmakelaar praten je naar de mond natuurlijk.
Het bedrag dat bij BKR geregistreerd is kun je gewoon opzoeken, moet in je contract staan. (Iets van 65% van maandbedrag * looptijd in maanden)Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:12:
[...]
Ik had mijn auto al 4 jaar, ik had nog 1 jaar te gaan. Toen ik de auto nam, was ik nog/weer vrijgezel. Ik was dan ook niet van plan te verhuizen. M'n vriendin heeft de auto nu ongeveer een jaar, en we hebben ongeveer 6 maanden geleden pas besloten om te gaan verhuizen.
Naderhand heel dom dat we ons er niet verder in hebben verdiept, maar er werd ook niet duidelijk (En nog steeds niet) voor gewaarschuwd. Dat terzijde, vinden zowel onze hypotheekadviseur en onze aankoopmakelaar het onzin hoe hard het wordt aangerekend bij het verkrijgen van een hypotheek. Want zodra je verhuist bent, staan ze bijna te springen om je weer als private lease klant te krijgen.
Wat ik begreep is dat men per lease auto ongeveer 1/3e van je besteedbaar inkomen afhaalt, in plaat van een specifieke berekening. M'n vriendin rijdt in een klein bakkie die onder de 300 euro zit voor aardig wat kilometers. Ik reed een iets duurdere en luxere ford focus met heel wat opties, dus die hakte er helemaal in.
Mijn ford is nu, door een flexibel contract, van mijn BKR af, dus die telt niet meer mee. Daardoor kunnen we nu, zonder spaargeld 315.000 euro lenen. Daar is helaas momenteel nog steeds weinig goeds voor te vinden. Maar we zoeken rustig verder, andere keuze hebben we toch niet.
Daarna kun je aanhouden elke 1000 euro, is 5000 euro minder hypotheek.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat klopt, maar het gaat hier om wat de bank als richtlijn aanhoud. We weten exact wat we kunnen lenen. De bank houdt simpelweg 1/3 van besteedbaar inkomen aan, of die nou veel te hoog is of niet. Daar ligt het private lease euvel. Als men even naar het maandbedrag kijkt en de resterende aantal maanden, zou men een veel strakkere berekening kunnen maken bij de bank, maar dat weigeren ze helaas.Martinusz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:22:
[...]
Het bedrag dat bij BKR geregistreerd is kun je gewoon opzoeken, moet in je contract staan. (Iets van 65% van maandbedrag * looptijd in maanden)
Daarna kun je aanhouden elke 1000 euro, is 5000 euro minder hypotheek.
Ik moet trouwens zeggen, dat het ons opvalt dat nu tegen het einde van het jaar de huizenmarkt totaal stil staat in onze regio. We hebben al 2 weken geen huizenaanbod meer gekregen. Onze makelaar heeft naar eigen zeggen tot eind December helemaal niks meer te doen. Geen koop, geen verkoop, totale stilte, en zo ook bij merendeel van zijn collega's.
Dat ben ik wel met je eens. Het is erg vreemd dat ze bij de berekening enkel naar het totaal plaatje kijken en niet naar de resterende looptijd. Oftewel, private lease heeft met nog 60 maanden te gaan net zoveel impact als met nog 6 maanden te gaan.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:24:
[...]
Dat klopt, maar het gaat hier om wat de bank als richtlijn aanhoud. We weten exact wat we kunnen lenen. De bank houdt simpelweg 1/3 van besteedbaar inkomen aan, of die nou veel te hoog is of niet. Daar ligt het private lease euvel. Als men even naar het maandbedrag kijkt en de resterende aantal maanden, zou men een veel strakkere berekening kunnen maken bij de bank, maar dat weigeren ze helaas.
Ik heb hetzelfde met de private leaseauto van mijn vriendin, dit scheelt volgens mij minimaal 50k op totale hypotheek. In ons geval geen ramp want we willen niet tot de max, maar het maakt onze ingewikkelde situatie wel minder makkelijk. Maar nou eenmaal weinig aan te doen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Waarom je de kosten koper erbij haalt is mij een raadsel. Dat het om ongeveer hetzelfde bedrag gaat is niet meer dan toeval.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:21:
[...]
Dat is helaas geen optie meer, want dan is er waarschijnlijk geen geld meer voor de kosten kopen, laat staan inrichting of noodzakelijke/gewenste verbouwingen. Als ik even een snel rekensommetje maak komt dit neer op 15K, dat is wat je ongeveer betaald aan kosten koper.
Ja, 15k is een hoop geld maar het is sowieso geld wat je de komende 4 jaar gaat betalen. Dus je kan dat dan toch naar voren halen? Desnoods leen je het van jezelf en betaal je het aan jezelf terug... Of regelt het met familie... 15k is dan wel veel geld maar het is ook weer geen 150k...
Al met al blijkt maar weer, private lease is gewoon onhandig als je nog de woningmarkt op moet.. En zo voordelig is het ook niet, die kleine bakjes mogen dan relatief goedkoop zijn in de private lease maar je zet een nieuwe op de oprit voor 12k die nauwelijks afschrijft... En bij grotere wagens ga je al snel naar een maandprijs waar je eng van wordt...
/edit
Out-of-the-Box denken:
Zet dat contract op naam van je pa of (insert random familielid) en betaal hem maandelijks terug.. Moet je alleen even belastingtechnisch kijken hoe en wat.. Je kan zelfs daarna de boel weer terug overnemen. Kost soms niets en in het slechtste geval administratiekosten.. Weet alleen niet of je dan erin mag blijven rijden zelf...
[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 22-11-2020 08:20 ]
- Ik ben transparant over de kosten en we delen het 50/50. Ik regel het wel, jij hoeft je nergens druk om te makenFreakNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:28:
[...]
Dat valt best mee als het contact goed is;
(Zo hebben wij het gedaan)
Ja hier ook, alle facturen overlegd. Maar hij stond op 75%.
Prima, mijn pa is 5 volle dagen bezig geweest met uitzoeken, bestellen, ontvangen en bouwen. En nog het en der wat uurtjes natuurlijk tussendoor. Dus hij is alsnog spekkoper
Prima, mijn pa is 5 volle dagen bezig geweest met uitzoeken, bestellen, ontvangen en bouwen. En nog het en der wat uurtjes natuurlijk tussendoor. Dus hij is alsnog spekkoper
Verwijderd
Wij hebben in juli gekocht en mij valt hetzelfde op. Weinig nieuw aanbod en wat er aangeboden wordt zit in een wat lager segment. Wordt wel gewoon snel verkocht overigens.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:27:
Ik moet trouwens zeggen, dat het ons opvalt dat nu tegen het einde van het jaar de huizenmarkt totaal stil staat in onze regio. We hebben al 2 weken geen huizenaanbod meer gekregen. Onze makelaar heeft naar eigen zeggen tot eind December helemaal niks meer te doen. Geen koop, geen verkoop, totale stilte, en zo ook bij merendeel van zijn collega's.
Sinds we gekocht hebben niet 1 ook maar een beetje interessant huis meer aangeboden zien worden. Dacht dat de verkopend makelaar zijn blufpraatje hield toen hij zei dat hij voorlopig nauwelijks of geen aanbod in deze klasse meer verwachtte. Maar achteraf was het akelig accuraat.
Dan ga je naar een andere bank of een andere adviseur... Er zijn een hoop geldverstrekkers om uit te kiezen.Greymane schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:24:
[...]
Dat klopt, maar het gaat hier om wat de bank als richtlijn aanhoud. We weten exact wat we kunnen lenen. De bank houdt simpelweg 1/3 van besteedbaar inkomen aan, of die nou veel te hoog is of niet. Daar ligt het private lease euvel. Als men even naar het maandbedrag kijkt en de resterende aantal maanden, zou men een veel strakkere berekening kunnen maken bij de bank, maar dat weigeren ze helaas.
Ik vind het toch vreemd dat je aangeeft dat er weinig voor gewaarschuwd wordt. Uiteraard kan het goed zijn dat je nog totaal niet meer een verhuizing in je hoofd zit en er daarom niet op let. Maar volgens mij zou het inmiddels bij het gros van de mensen toch wel bekend moeten zijn dat een lening een zeer grote impact heeft op de maximale hypotheek.
Het zal ook wel inherent zijn aan de tijd van het jaar. In het voorjaar begint het bij iedereen weer te kriebelen en zal het aanbod dus ook hoger zijn. Merk het zelf ook dat nu het aanbod gewoon minder is dan pak 'm beet een aantal weken tot maanden geleden. En dan woon ik niet eens in de randstad en zoeken ik en mijn vrouw onze eerste koopwoning ten zuiden van Groningen/Noord- en Midden-Drenthe.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:10:
[...]
Wij hebben in juli gekocht en mij valt hetzelfde op. Weinig nieuw aanbod en wat er aangeboden wordt zit in een wat lager segment. Wordt wel gewoon snel verkocht overigens.
Sinds we gekocht hebben niet 1 ook maar een beetje interessant huis meer aangeboden zien worden. Dacht dat de verkopend makelaar zijn blufpraatje hield toen hij zei dat hij voorlopig nauwelijks of geen aanbod in deze klasse meer verwachtte. Maar achteraf was het akelig accuraat.
Oh dat was niet voor een specifieke verwijzing, wellicht wel wat onduidelijk omschreven door me.FreakNL schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:08:
[...]
Waarom je de kosten koper erbij haalt is mij een raadsel. Dat het om ongeveer hetzelfde bedrag gaat is niet meer dan toeval.
Ja, 15k is een hoop geld maar het is sowieso geld wat je de komende 4 jaar gaat betalen. Dus je kan dat dan toch naar voren halen? Desnoods leen je het van jezelf en betaal je het aan jezelf terug... Of regelt het met familie... 15k is dan wel veel geld maar het is ook weer geen 150k...
Al met al blijkt maar weer, private lease is gewoon onhandig als je nog de woningmarkt op moet.. En zo voordelig is het ook niet, die kleine bakjes mogen dan relatief goedkoop zijn in de private lease maar je zet een nieuwe op de oprit voor 12k die nauwelijks afschrijft... En bij grotere wagens ga je al snel naar een maandprijs waar je eng van wordt...
/edit
Out-of-the-Box denken:
Zet dat contract op naam van je pa of (insert random familielid) en betaal hem maandelijks terug.. Moet je alleen even belastingtechnisch kijken hoe en wat.. Je kan zelfs daarna de boel weer terug overnemen. Kost soms niets en in het slechtste geval administratiekosten.. Weet alleen niet of je dan erin mag blijven rijden zelf...
Dat is omdat dat ons overgrote deel spaargeld is. Overbieden is geen probleem,want daar hebben we geen extra geld voor nodig. Hoewel dit "officieel" natuurlijk wel moet, heeft onze aankoopmakelaar daar trucjes voor. Misschien niet het gehele bedrag, maar een hertaxatie naar een hoger bedrag is geen probleem.
Stel datbij ons laatste bod, dat het van 275 naar 310 gaat, en hij het naar 305 hertaxeert (Wat naar zeggen van de aankoopmakelaar geen probleem is, 310 was volgens hem ook prima te doen) hoeven we alleen nog de 5000 die de bank niet wil geven zelf bij te leggen. En dan nog de 15K voor de kosten koper. Dat redden we wel.
Als dit geld door afkopen weg valt, hebben we niet meer genoeg voor het betalen van de kosten koper. Afkopen dus geen optie.
Dat gezegd, is het tijdelijk overzetten van de auto op de naam van haar of mijn vader wellicht wel een interessante optie. Daar moeten we dan nog even achter aan.
Kan iemand mij uitleggen of ik eerst zelf een een afspraak moet maken met een notaris voor de akte of dat ik gewoon een naam van een notaris doorgeef aan de verkopend makelaar en dat zij het regelen?
Ik heb beide gedaan. Contact met de notaris voor een offerte voor de kosten van de leverings- en hypotheekakte. En toen doorgegeven aan de verkopend makelaar. Zij sturen de door beide partijen getekende onderhandse koopovereenkomst naar de notaris.bitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:46:
Kan iemand mij uitleggen of ik eerst zelf een een afspraak moet maken met een notaris voor de akte of dat ik gewoon een naam van een notaris doorgeef aan de verkopend makelaar en dat zij het regelen?
Tevens weer contact opgenomen met de notaris om 31 maart 2021 direct in te plannen in verband met de 0% overdrachtsbelasting > €400.000 < 35 jaar vòòr 1 april 2021
[ Voor 12% gewijzigd door Ad Hox op 22-11-2020 18:45 ]
Fijn dat je daar gebruik van kunt makenAd Hox schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:43:
[...]
Ik heb beide gedaan. Contact met de notaris voor een offerte voor de kosten van de leverings- en hypotheekakte. En toen doorgegeven aan de verkopend makelaar. Zij sturen de door beide partijen getekende onderhandse koopovereenkomst naar de notaris.
Tevens weer contact opgenomen met de notaris om 31 maart 2021 direct in te plannen in verband met de 0% overdrachtsbelasting > €400.000 < 35 jaar vòòr 1 april 2021
Het is mij niet duidelijk of ze het voorlopig koopcontract sturen voordat ik de notaris heb doorgegeven? Als ik die heb getekent en de verkoper dan is er 3 dagen bedenktermijn toch? Wanneer ga dan betalen en de akte van levering tekenen?
weet helemaal niet hoe het gaat
@bitterbal_mayo de leveringsdatum staat in het voorlopig koopcontract. Betalen moet voor de levering / overdracht
Dit soort dingen heb ik overigens aan de aankoopmakelaar overgelaten. Die stelde een notaris voor, de volgende stappen vanaf het concept koopcontract kwamen steeds vanuit het notariskantoor.
Dit soort dingen heb ik overigens aan de aankoopmakelaar overgelaten. Die stelde een notaris voor, de volgende stappen vanaf het concept koopcontract kwamen steeds vanuit het notariskantoor.
[ Voor 45% gewijzigd door antidote op 22-11-2020 19:24 ]
ja de datum is 1 april 2021. En de sleutel krijg je dus op die datum?antidote schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:12:
@bitterbal_mayo de leveringsdatum staat in het voorlopig koopcontract. Betalen moet voor de levering / overdracht
kan ik het geld al dit jaar overmaken naar die notaris om te voorkomen dat ik in 2022 vermorgensbelasting over 2021 betaal?
Vermogendsrendementsheffing bedoel je. Dat kan, maar informeer je eerst heel goed bij de notaris. Veel banken vragen tegenwoordig negatieve rentes over derdengeldrekeningen. Begin van het jaar moest ik 0.5% rente betalen aan de notaris, bij ons was de overdracht ook ver vooruit, voor ruim een ton aan waarborgsom tikt dat aardig aan. VRH was misschien goedkoper geweest. (Ik heb het uiteindelijk wel terug gekregen van de bank aangezien ik bij hun ook de hypotheek nam)bitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:34:
[...]
kan ik het geld al dit jaar overmaken naar die notaris om te voorkomen dat ik in 2022 vermorgensbelasting over 2021 betaal?
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 22-11-2020 19:54 ]
Je moest betalen over je geld wat bij de notaris op de rekeningstond?fsfikke schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:50:
[...]
Vermogendsrendementsheffing bedoel je. Dat kan, maar informeer je eerst heel goed bij de notaris. Veel banken vragen tegenwoordig negatieve rentes over derdengeldrekeningen. Begin van het jaar moest ik 0.5% rente betalen aan de notaris, bij ons was de overdracht ook ver vooruit, voor ruim een ton aan waarborgsom tikt dat aardig aan. VRH was goedkoper geweest. (Ik heb het uiteindelijk wel terug gekregen van de bank aangezien ik bij hun ook de hypotheek nam)
Ik zou het eind december overmaken en begin januari weer terugvragenbitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:53:
[...]
Je moest betalen over je geld wat bij de notaris op de rekeningstond?Ook zuur, maar als het bij mij er op 1 jan a.s nog opstaat moet ik ook betalen in 2021..

Maar serieus, het is steeds gebruikelijker, hou er dus ook rekening mee bij het kiezen van een notaris.
https://www.google.nl/search?q=negatieve+rente+notaris
Goed dat je dit zegt., had hier nooit aan gedacht.fsfikke schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:56:
[...]
Ik zou het eind december overmaken en begin januari weer terugvragen![]()
Maar serieus, het is steeds gebruikelijker, hou er dus ook rekening mee bij het kiezen van een notaris.
https://www.google.nl/search?q=negatieve+rente+notaris
Nou ja het zou dan de helft schelen
Nee. Het is nog steeds jouw geld (de notaris houdt het geld voor jou totdat hij de leveringsakte heeft gepasseerd) dus moet je dat opgeven aan de fiscus. Soort gelijke situatie is die waarin je het bedrag aan een vriend uitleent. Je hebt dan een vordering voor dat bedrag en ook die moet je opgeven ihkv VRH.bitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:34:
[...]
@fsfikke Je adviseert te frauderen?
[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 22-11-2020 19:59 ]
Ah oke, dus schiet er niets mee op. jammer wel.cryptapix schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:59:
[...]
Nee. Het is nog steeds jouw geld (de notaris houdt het geld voor jou totdat hij de leveringsakte heeft gepasseerd) dus moet je dat opgeven aan de fiscus. Soort gelijke situatie is die waarin je het bedrag aan een vriend uitleent. Je hebt dan een vordering voor dat bedrag en ook die moet je opgeven ihkv VRH.
Ik mag ook niet al dit jaar eigenaar woning van de woning worden en de huidige bewoner er gratis laten wonen toch? Dus dat er alleen op papier iets veranderd?
Dat mag dan weer niet van de meeste hypotheek verstrekkers.bitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:00:
[...]
Ah oke, dus schiet er niets mee op. jammer wel.
Ik mag ook niet al dit jaar eigenaar woning van de woning worden en de huidige bewoner er gratis laten wonen toch? Dus dat er alleen op papier iets veranderd?
Dat is wat anders. Dan moet de levering dus dit jaar plaatsvinden. Daarna kun je de huidige bewoners er best gratis in laten wonen, maar dan betaal jij hypotheekrente die je niet kunt aftrekken (heb niet alles gelezen, ga ervan uit dat er een hypotheek is). Mits je hypotheekverstrekker akkoord gaat (meestal niet). Verder loop je ook risico als de bewoners wat slopenbitterbal_mayo schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:00:
[...]
Ah oke, dus schiet er niets mee op. jammer wel.
Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar dat moet wel veel zijn voordat ik die hele rompslomp op m’n hals zou halen.
[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 22-11-2020 20:04 ]
Maar kan dat dan ook weer niet gezien worden als 'gift' door de belastingdienst als je dan de voormalig eigenaar daar gratis laat wonen?perspectivebass schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:02:
[...]
Dat mag dan weer niet van de meeste hypotheek verstrekkers.
Nee ik betaal de woning zonder hypotheek. Het is ook mijn 2e woning. Ik ga er wel zelf in wonen maar het zou toch fijn zijn als ik het mag verhuren ook zonder die 6% overdrachtsbelasting te betalen. Als de overdracht volgend jaar plaats vind dan betaal ik dus sowieso die belasting over het vermogen want het geld staat op mijn rekening en mag de woning niet meer verhuren als ik 2% overdrachtsbelasting betaal.cryptapix schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:03:
[...]
Dat is wat anders. Dan moet de levering dus dit jaar plaatsvinden. Daarna kun je de huidige bewoners er best gratis in laten wonen, maar dan betaal jij hypotheekrente die je niet kunt aftrekken (heb niet alles gelezen, ga ervan uit dat er een hypotheek is). Mits je hypotheekverstrekker akkoord gaat (meestal niet). Verder loop je ook risico als de bewoners wat slopen
Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar dat moet wel veel zijn voordat ik die hele rompslomp op m’n hals zou halen.
Dus ook al kan ik er niet in zou het toch dit jaar wel geregeld willen hebben
Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7