Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:39:
De mogelijkheid om te bieden sloot vandaag om 1200. Uiterlijk a.s. maandag is bekend wie het gewenste bod had.
Ik heb nog niks gehoord. Ik neem aan dat alle bieders apart bericht krijgen toch?
Ik kreeg bij mijn biedingen gelijk dezelfde dag, een paar uur na sluiting van de inschrijving een belletje via de aankoop makelaar hoe het er voor stond. Maar hier gaat het zelfs dus over het weekend heen.

Succes!!! Verdomd spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-08-2022
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:50:
[...]

Ik kreeg bij mijn biedingen gelijk dezelfde dag, een paar uur na sluiting van de inschrijving een belletje via de aankoop makelaar hoe het er voor stond. Maar hier gaat het zelfs dus over het weekend heen.

Succes!!! Verdomd spannend.
Dankje!

Ja vraag mij dan of ze het winnende bod al hebben gebeld en dat de rest wel kan wachten. Of is de makelaar vrij ofzo?

weet je natuurlijk ook niet :P Maar ook dus als je niet bent gekozen krijg je bericht toch?

:X

[ Voor 8% gewijzigd door bitterbal_mayo op 13-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:53:
[...]

Dankje!

Ja vraag mij dan of ze het winnende bod al hebben gebeld en dat de rest wel kan wachten. Of is de makelaar vrij ofzo?

:X
Tja. makelaars deurtje wordt gewoon om 17u dicht getrokken. Anderzijds kan je het ook als volgt zien, de verkoper zelf wil er rustig een weekendje over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:54:
[...]

Tja. makelaars deurtje wordt gewoon om 17u dicht getrokken. Anderzijds kan je het ook als volgt zien, de verkoper zelf wil er rustig een weekendje over nadenken.
Ja zoiets dacht ik ook. Dat ze maar een goeie keuze mogen maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:55:
[...]

Ja zoiets dacht ik ook. Dat ze maar een goeie keuze mogen maken :P
Geen idee hoe vaak je al een bod hebt uitgebracht. Ik zelf best een aantal, en bij het bod wat werd geaccepteerd dacht ik.....dat wordt weer niks. Je stelt je dan wel iets gereserveerd in ofzo.

De shock was huge :) Toen bleek dat het mij wel gegund was die keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:02:
[...]

Geen idee hoe vaak je al een bod hebt uitgebracht. Ik zelf best een aantal, en bij het bod wat werd geaccepteerd dacht ik.....dat wordt weer niks. Je stelt je dan wel iets gereserveerd in ofzo.

De shock was huge :) Toen bleek dat het mij wel gegund was die keer.
oh nog nooit :D eerste keer dit. Heb je al meerdere op inschrijving gedaan dus? Ik vind het geen fijn systeem.

Was er een reden om te denken dat het weer niks zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:04:
[...]

oh nog nooit :D eerste keer dit. Heb je al meerdere op inschrijving gedaan dus? Ik vind het geen fijn systeem.

Was er een reden om te denken dat het weer niks zou worden?
Overboden, terwijl ik iedere keer minsten 10% op de vraagprijs deed. Ook een keer de voorwaarden, waaronder om het nog in 2020 rond te maken. Laatste en de woning die ik dus gekocht heb, iets hoger dan de 10% gegaan (vraag prijs was ook iets lager) en iedere andere voorwaarde laten schieten. Heel flexibel ingesteld. Financiering simpel, datum overdracht simpel. Ofwel niks ingewikkelds.

Hier in het dorp gaat altijd alles op inschrijving. is echt naar.

Maar het "amsterdams bied systeem" lijkt mij nog vervelender.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 13-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:08:
[...]

Overboden, terwijl ik iedere keer minsten 10% op de vraagprijs deed. Ook een keer de voorwaarden, waaronder om het nog in 2020 rond te maken. Laatste en de woning die ik dus gekocht heb, iets hoger dan de 10% gegaan (vraag prijs was ook iets lager) en iedere andere voorwaarde laten schieten. Heel flexibel ingesteld. Financiering simpel, datum overdracht simpel. Ofwel niks ingewikkelds.

Hier in het dorp gaat altijd alles op inschrijving. is echt naar.

Maar het "amsterdams bied systeem" lijkt mij nog vervelender.
Ja ik heb 5 procent overboden terwijl in die straat het de afgelopen tijd voor minder weg ging. Ik heb het geld op mijn spaarrekening staan dus geen hypo nodig en heb de bouwkundige keuring ook laten gaan :P

Vind ik toch een net aanbod zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:10

Rzaan

Altijd zoekende

Het zou mooi zijn als er een particulier veilingsysteem voor huizen zou komen.
Dan weet je als koper zeker dat je niet teveel overboden hebt.
En als verkoper weet je dat je je huis niet voor te weinig hebt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:11:
[...]

Ja ik heb 5 procent overboden terwijl in die straat het de afgelopen tijd voor minder weg ging. Ik heb het geld op mijn spaarrekening staan dus geen hypo nodig en heb de bouwkundige keuring ook laten gaan :P

Vind ik toch een net aanbod zo :P
Hopelijk zijn die argumenten interessant voor de verkopers. Geen idee in welke regio je zit. Maar hier in NH is het super over verhit. 5% lijkt absoluut niet genoeg. 10% lijkt de norm, en dan nog grijp je mis.

Verder eigen centen is natuurlijk heerlijk, was hier ook het geval. En ik kom uit een huur situatie, dus dat geeft een behoorlijk voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:15:
Dat je andere biedingen te zien krijgt? Of dat je tegen elkaar op mag bieden?

Nu ga je expres te hoog omdat je maar 1 kans krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:16:
[...]

Hopelijk zijn die argumenten interessant voor de verkopers. Geen idee in welke regio je zit. Maar hier in NH is het super over verhit. 5% lijkt absoluut niet genoeg. 10% lijkt de norm, en dan nog grijp je mis.

Verder eigen centen is natuurlijk heerlijk, was hier ook het geval. En ik kom uit een huur situatie, dus dat geeft een behoorlijk voordeel.
Rotterdam en dan oude noorden. Heb via walter zo gekeken wat er werd overboden en zit zo in het midden. Maar goed nu las ik ook dat mensen die wel een hypo nodig hebben tegenwoordig bluffen dat ze er geen een nodig hebben dus misschien werkt dat ook al niet meer in je voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Gewoon alle kopers in een (virtueel) zaaltje.
En dan tegen elkaar op bieden, zoals bij een kunstveiling.
Er is een BBC programma. dat heet Houses under the Hammer.
Daar zie je dat ook.

Zitten vast wel wat haken en ogen aan zoals de bedenktijd en dergelijke, maar dan ben je van die 'zou ik misschien teveel hebben betaald/te weinig hebben gekregen gedachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:21:
Gewoon alle kopers in een (virtueel) zaaltje.
En dan tegen elkaar op bieden, zoals bij een kunstveiling.
Er is een BBC programma. dat heet Houses under the Hammer.
Daar zie je dat ook.

Zitten vast wel wat haken en ogen aan zoals de bedenktijd en dergelijke, maar dan ben je van die 'zou ik misschien teveel hebben betaald/te weinig hebben gekregen gedachten af
Ja ik vind het twijfelachtig dat ze zeggen het te doen om iedereen ook echt een eerlijke kans te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@bitterbal_mayo

Och, dan komen we weer terug op het verhaal "wel of niet een aankoop makelaar". Ik denk maar zo, dat als iemand een bod doet zonder een hypotheek nodig te hebben. En zonder een aankoop makelaar.

Dat degene die een bod doet via een aankoop makelaar, met een sluitend verhaal over de financiën....
Die wordt de volgende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:22:
@bitterbal_mayo

Och, dan komen we weer terug op het verhaal "wel of niet een aankoop makelaar". Ik denk maar zo, dat als iemand een bod doet zonder een hypotheek nodig te hebben. En zonder een aankoop makelaar.

Dat degene die een bod doet via een aankoop makelaar, met een sluitend verhaal over de financiën....
Die wordt de volgende eigenaar.
Ja dat kan maar omdan een aankoopmakelaar te moeten nemen om aan te tonen dat ik dat eigen geld heb? Ze stellen zelfs ook al voor om een persoonlijke brief er bij te doen. Het wordt steeds gekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:24:
[...]

Ja dat kan maar omdan een aankoopmakelaar te moeten nemen om aan te tonen dat ik dat eigen geld heb? Ze stellen zelfs ook al voor om een persoonlijke brief er bij te doen. Het wordt steeds gekker :P
Eens, maar goed. Het gaat er niet om wat wij er van vinden als koper. Als verkoper wil je zekerheid, en de trend is nu eenmaal dat een makelaar je die geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:29:
[...]

Eens, maar goed. Het gaat er niet om wat wij er van vinden als koper. Als verkoper wil je zekerheid, en de trend is nu eenmaal dat een makelaar je die geeft.
ja dat begrijp ik wel. misschien moet ik dan ook gaan doen. wat erg jammer zou zijn want dan betaal ik die makelaar alleen voor het plaatje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
maar stuur ze ook geen screenshots van mijn rekeningen natuurlijk bij het doen van bod. Wel een kopie paspoort meegestuurd want dat stond ook in de bijsluiter vermeld als je geen aankoopmakelaar had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Arm1n schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:30:
[...]

Niet overbieden lijkt mij maar een vreemd uitgangspunt. Verkopers kunnen een huis voor €350k laag te koop zetten en dat men €375k biedt om het te kopen. Of voor €380k en je het met een bod van €375k ook krijgt.
Het is simpel, ik bekijk het huis, kijk naar wat ik het zelf waard vindt en dat is meestal rond de vraagprijs of soms zelfs (ruim) daaronder. Het huis dat ik op het oog had en waar ik maandag op wilde bieden vond ik de 2,5 ton niet waard (simpel rijtjeshuis in Spijkenisse waar álles aan gedaan moest worden) dus ik wilde dan ook onder de vraagprijs bieden, als er dan mensen zijn die nog meer willen betalen dan de vraagprijs dan haak ik af.

Ik ga niet ineens meer bieden omdat er mensen zijn die alle waarde uit het oog verliezen in mijn ogen teveel bieden.
Als ik daarentegen denk dat een huis eigenlijk te goedkoop is neergezet en ik wil het graag hebben dan kan het best zijn dat ik iets erboven wil bieden maar dat heb ik nog niet meegemaakt, meestal staat het namelijk nooit te goedkoop, vaak betaal je de hoofdprijs voor een partij afbraak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:32:
maar stuur ze ook geen screenshots van mijn rekeningen natuurlijk bij het doen van bod. Wel een kopie paspoort meegestuurd want dat stond ook in de bijsluiter vermeld als je geen aankoopmakelaar had
Je zal er vast heel goed over nagedacht hebben natuurlijk, en bij iedereen is het anders. Maar ga je volledig hypotheek vrij? In mijn geval is het net niet haalbaar, en heb ik besloten om een deel toch in een hypotheek te stoppen. Die paar tientjes per maand, geven mij vrij veel financieel speel ruimte terug voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:53:
[...]

Je zal er vast heel goed over nagedacht hebben natuurlijk, en bij iedereen is het anders. Maar ga je volledig hypotheek vrij? In mijn geval is het net niet haalbaar, en heb ik besloten om een deel toch in een hypotheek te stoppen. Die paar tientjes per maand, geven mij vrij veel financieell speel ruimte terug voor de komende jaren.
Ik heb op het moment geen werk dus krijg geen hypotheek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:54:
[...]

Ik heb op het moment geen werk dus krijg geen hypotheek.
Duidelijk, dan hoop ik oprecht dat jij maandag goed nieuws krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik zou in geval willen weten voor hoeveel het uiteindelijk weg is gegaan, dan kan ik daar zelf ook rekening mee houden. Is het 5% overboden? 10%? 20%? Of slechts 1% ? Geen idee dus ik kan er ook niks mee, ik ga niet blind zomaar een percentage erboven bieden. Dat is een recept om jezelf in de vingers te snijden imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:56:
[...]

Duidelijk, dan hoop ik oprecht dat jij maandag goed nieuws krijgt :)
Ja dankje :D Heb morgen ochtend nog een andere bezichtiging ook gepland. Heb het idee dat je eerst 20 keer naast de pot moet pissen om raak te schieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Metro2002 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:57:
[...]

Ik zou in geval willen weten voor hoeveel het uiteindelijk weg is gegaan, dan kan ik daar zelf ook rekening mee houden. Is het 5% overboden? 10%? 20%? Of slechts 1% ? Geen idee dus ik kan er ook niks mee, ik ga niet blind zomaar een percentage erboven bieden. Dat is een recept om jezelf in de vingers te snijden imo.
Dat mag je na 3 dagen bedenktermijn inzien toch wat er is geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:58:
[...]

Dat mag je na 3 dagen bedenktermijn inzien toch wat er is geboden?
Ik zou niet weten waar ik dat moet inzien :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Metro2002 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:59:
[...]

Ik zou niet weten waar ik dat moet inzien :?
Dit staat in de bijsluiter die ik heb gehad

In verband met de drie dagen bedenktijd, zullen de biedingen niet eerder openbaar
gemaakt worden dan na verloop van die bedenktijd. Voor degenen die aan inschrijving
hebben meegedaan worden de biedingen ter inzage gelegd ten kantore van de
verkopende makelaar.

Maar dit is dan op inschrijving. Anders moet je het denk ik bij het kadaster opvragen.

Andere optie is Walter plus. Dat heb ik nu. Geloof voor 8 euro per maand zie je wat er recent is betaald voor een woning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
via dat walter plus zag dus dat voor het huis waar ik nu op heb geboden in rotterdam in die zelfde straat er juist werd onderboden. Tot zon half jaar terug. Waren ook maar 2 woningen, en andere woningen dan deze. Dit is een bovenwoning met flink balkon en de verkochte woningen waren appartementen met een kleiner balkon.

En dan rond om die straat richting het liskwartier werd er steeds meer overboden. Sommige huizen wel 20 procent. Dat waren dan ook erg goedkope 'woningen' van bv 40 vierkante meters :P Dus daarom heb ik dan gedacht 5 procent boven de vraagprijs te gaan zitten.

Ik weet niet wat een aankoop makelaar ook anders zou doen om te bepalen wat een geschikt bod is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Vriendin en ik willen kijken bij huis dat al ruim 4 maanden te koop staat maar het kwam de verkopers niet uit qua tijd en dag.. Vond ik wel bijzonder als het al zolang te koop staat, maargoed, dan wachten ze maar even tot we weer keer tijd hebben.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Metro2002 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:57:
[...]

Kan je opvragen bij het kadaster (voor een paar €), moet je denk ik wel wachten tot de daadwerkelijke overdracht is geweest. Dus tegen de tijd dat je het bedrag weet is de markt al weer zo ver gestegen dat je er niks aan hebt :P

Soms krijg je iets te horen, een vriend van me had €234k geboden op een huis van €225k, de makelaar wilde niet het winnende bod noemen maar het was in ieder geval meer dan €270k.

Die kwam dus van een koude kermis thuis en is nu maar bij z'n vriendin in getrokken :+

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Arm1n schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:34:
[...]

Kan je opvragen bij het kadaster (voor een paar €), moet je denk ik wel wachten tot de daadwerkelijke overdracht is geweest. Dus tegen de tijd dat je het bedrag weet is de markt al weer zo ver gestegen dat je er niks aan hebt :P

Soms krijg je iets te horen, een vriend van me had €234k geboden op een huis van €225k, de makelaar wilde niet het winnende bod noemen maar het was in ieder geval meer dan €270k.

Die kwam dus van een koude kermis thuis en is nu maar bij z'n vriendin in getrokken :+
jezus. waar was dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Dat bestaat al, NVM online bieden. En of je daar nou zo blij van wordt.. Laatst voor de grap eens meegekeken met zo'n veiling. Ik wist al dat het huis voor boven mijn budget weg zou gaan (startprijs was zo'n beetje mijn max) maar vond de uiteindelijke prijs toch fors. Ik heb wel het idee dat zo'n veiling behoorlijk prijsopdrijvend werkt. Dan toch liever een inschrijving, dan kan iedereen gewoon bieden wat ie het huis waard vindt zonder verleid te worden tot een biedingsoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Dat was in Groningen stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:05
Datalekje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:10:
[...]

Daar lijkt het wel op, de stemming heeft vandaag plaatsgevonden in de 2e kamer en de resultaten zijn binnen: https://www.tweedekamer.n...agen/detail?id=2020P18028

Hierbij de opsomming van de niet afgewezen toevoegingen in de stemming:
Amendement: Amendement van het lid Bruins c.s. 35576-24 t.v.v. nr. 21 over uitzonderen van wooncoöperaties van de verhoging van de overdrachtsbelasting bij verkrijgen woning van woningcorporatie
Besluit: Aangenomen

Amendement: Gewijzigd amendement van de leden Nijboer en Smeulders 35576-28 t.v.v. nr. 14 over een woningwaardegrens van € 400.000 als aanvullende voorwaarde voor de startersvrijstelling
Met dit amendement wordt met ingang van 1 april 2021 een aanvullende voorwaarde opgenomen voor de toepassing van de startersvrijstelling. Voor het aanspraak kunnen maken op de vrijstelling is vereist dat de te verkrijgen woning een waarde heeft die niet hoger ligt dan de woningwaardegrens. Beoogd wordt deze grens te stellen op € 400.000. Artikel IA - Om justitiabelen die geanticipeerd hebben op het oorspronkelijk wetsvoorstel door het passeren van de notariële akte uit te stellen tot na 1 januari 2021 niet te benadelen, wordt voorgesteld de wijzigingen die worden voorgesteld bij het onderhavige amendement in werking te laten treden met ingang van 1 april 2021.

Amendement: Amendement van de leden Lodders en Van Weyenberg 35576-20 over schrappen van de horizonbepaling

Wetgeving: 15 september 2020 - Wijziging van de Wet op belastingen van rechtsverkeer (Wet differentiatie overdrachtsbelasting)
Het Amendement over de periode 1 jan tot 1 april zie ik daar niet tussen staan? Is al bekend wanneer de eerste kamer stemt? (al zal dat een formaliteit zijn met de 128 stemmen voor)

nvm het is onderdeel van het 4 ton plafond:

Om justitiabelen die geanticipeerd hebben op het oorspronkelijk wetsvoorstel door het passeren van de notariële akte uit te stellen tot na 1 januari 2021 niet te benadelen, wordt voorgesteld de wijzigingen die worden voorgesteld bij het onderhavige amendement in werking te laten treden met ingang van 1 april 2021.

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 14-11-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:06:
via dat walter plus zag dus dat voor het huis waar ik nu op heb geboden in rotterdam in die zelfde straat er juist werd onderboden.
Kun je met zo'n abonnement op Walter van alle huizen zien waarvoor ze verkocht zijn?
Ik bedoel: Bij het Kadaster kan ik voor een bepaalde postcode de verkoopprijzen opvragen.
Dat is mooi als je alleen in die postcode zoekt.
Maar wij zoeken heel ruim in Nederland, van Gelderland, Utrecht, Noord- en Zuid-Holland en nog wel verder.
Om nu steeds voor elk huis dat we wel aardig vinden bij het Kadaster zo'n lijst op te vragen, gaat ons ook wat ver.
Het zou mooi zijn als we ergens een abo zouden kunnen nemen waarop we inzage hebben in alle regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

bitterbal_mayo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:24:
[...]
Ze stellen zelfs ook al voor om een persoonlijke brief er bij te doen. Het wordt steeds gekker :P
Was onze eigen initiatief en zijn drie keer op de koffie geweest bij de verkopers. Je raad 't al... Waren verbolgen dat de verkoopmakelaar de brief niet aan hun had laten zien.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ruudzaan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:25:
[...]

Kun je met zo'n abonnement op Walter van alle huizen zien waarvoor ze verkocht zijn?
Ik bedoel: Bij het Kadaster kan ik voor een bepaalde postcode de verkoopprijzen opvragen.
Maar wij zoeken heel ruim in Nederland, van Gelderland, Utrecht, Noord- en Zuid-Holland en nog wel verder.
Om nu steeds voor elk huis dat we wel aardig vinden bij het Kadaster zo'n lijst op te vragen, gaat ons ook wat ver.
Het zou mooi zijn als we ergens een abo zouden kunnen nemen waarop we inzage hebben in alle regio's.
Dat kan. Je kan alleen niet rechtstreeks een adres opzoeken, je kan een waarderapport opvragen van een huis en dan krijg je 25 woningen in de buurt die het afgelopen jaar in de buurt zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Azrael schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:53:
[...]

Dat kan. Je kan alleen niet rechtstreeks een adres opzoeken, je kan een waarderapport opvragen van een huis en dan krijg je 25 woningen in de buurt die het afgelopen jaar in de buurt zijn verkocht.
Dus als ik komende week de verkoopprijzen zou willen weten van de huizen die vlak bij een huis in Groningen, Maastricht en Rotterdam, dan krijg ik van elk gebied de verkoopprijzen van de laatste 25 verkochte huizen? Mits ze bij het kadaster natuurlijk al doorgegeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:25:
[...]

Nee hij pikt zelf woningen uit die buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Oekol schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:26:
[...]

Was onze eigen initiatief en zijn drie keer op de koffie geweest bij de verkopers. Je raad 't al... Waren verbolgen dat de verkoopmakelaar de brief niet aan hun had laten zien.
ja nou ja er zijn zoveel kopers dat ze het kunnen vragen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DylanAFCA
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09-2023
Azrael schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:53:
[...]

Je kan wel degelijk een adres rechtstreeks opzoeken, door simpelweg een waarderapport op te vragen van een huis waarvan je benieuwd bent voor hoeveel die verkocht is. In de prijshistorie krijg je dan onder andere de ontwikkeling van de WOZ waarde te zien, samen met eventuele koopprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
DylanAFCA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:48:
[...]

Je kan wel degelijk een adres rechtstreeks opzoeken, door simpelweg een waarderapport op te vragen van een huis waarvan je benieuwd bent voor hoeveel die verkocht is. In de prijshistorie krijg je dan onder andere de ontwikkeling van de WOZ waarde te zien, samen met eventuele koopprijzen.
ah tuurlijk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:15
Beste tweakers,

Ik sta op 't punt een vrijstaand huis te kopen waarvan de achtertuin op +- 10 meter grenst van een redelijk drukke N weg. (weg -> fietspad -> sloot -> schutting -> tuin). De achtertuin is ongeveer 35-40 meter diep gelegen op 't NW dus de gevel staat iets verder van de weg.

Nu heb ik toch ineens wat twijfels m.b.t. de potentie tot geluidsoverlast. De tuin ligt n.m.l. ook wat lager dan het wegdek. De huidige bewoners gaven aan dat het wel mee viel en dat het went (wonen er al 40 jaar). Nu denk ik dat er ook wel het e.e.a. te verbeteren valt door een hogere schutting te plaatsen die geluidswerend ipv een standaard houten schutting,

Ik vraag me af of er wat ervaringsdeskundigen rondhangen binnen dit topic. Binnenshuis is de weg niet te horen tenzij je op de bovenverdieping een raam open zet. Drukte zit ook met name in de spitsuren. Verder komt er zo nu en dan een colonne aan auto's voorbij.

Anders vandaag nog maar eens aanbellen bij mensen in de straat om te kijken hoe zij het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

VidaR-9 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:56:
Vriendin en ik willen kijken bij huis dat al ruim 4 maanden te koop staat maar het kwam de verkopers niet uit qua tijd en dag.. Vond ik wel bijzonder als het al zolang te koop staat, maargoed, dan wachten ze maar even tot we weer keer tijd hebben.
Een huis van meer dan een half miljoen met fors onderhoud?

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Nickster! schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:27:
Beste tweakers,

Ik sta op 't punt een vrijstaand huis te kopen waarvan de achtertuin op +- 10 meter grenst van een redelijk drukke N weg. (weg -> fietspad -> sloot -> schutting -> tuin). De achtertuin is ongeveer 35-40 meter diep gelegen op 't NW dus de gevel staat iets verder van de weg.

Nu heb ik toch ineens wat twijfels m.b.t. de potentie tot geluidsoverlast. De tuin ligt n.m.l. ook wat lager dan het wegdek. De huidige bewoners gaven aan dat het wel mee viel en dat het went (wonen er al 40 jaar). Nu denk ik dat er ook wel het e.e.a. te verbeteren valt door een hogere schutting te plaatsen die geluidswerend ipv een standaard houten schutting,

Ik vraag me af of er wat ervaringsdeskundigen rondhangen binnen dit topic. Binnenshuis is de weg niet te horen tenzij je op de bovenverdieping een raam open zet. Drukte zit ook met name in de spitsuren. Verder komt er zo nu en dan een colonne aan auto's voorbij.

Anders vandaag nog maar eens aanbellen bij mensen in de straat om te kijken hoe zij het ervaren.
Ik weet niet in welke prijsklasse je kijkt, maar je kan altijd vragen of je een middagje op het huis mag passen om het te ervaren. Dat hebben mijn ouders recent gedaan, dat is hun toen erg bevallen.
Maar ik kan me natuurlijk voorstellen dat bewoners met de huidige corona maatregelen huiverig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:15
fyr0 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:09:
[...]

Ik weet niet in welke prijsklasse je kijkt, maar je kan altijd vragen of je een middagje op het huis mag passen om het te ervaren. Dat hebben mijn ouders recent gedaan, dat is hun toen erg bevallen.
Maar ik kan me natuurlijk voorstellen dat bewoners met de huidige corona maatregelen huiverig zijn..
~450k. Het meest vreemde is dat het huis bijna twee jaar te koop heeft gestaan. Alles is erg gedateerd maar wel dusdanig goed onderhouden dat het in nieuwstaat verkeerd. Misschien hebben mensen toch moeite er doorheen te kijken? Er moet +- 50k in geïnvesteerd worden en dan is het echt een prachtig huis. We hebben ook al een bouwkundige keuring laten uitvoeren waar op wat hele kleine dingen na niets is uitgekomen. Dan rest mij de conclusie dat wellicht toch geluidsoverlast de boosdoener is.

Koopcontract is vanuit de verkopers al ondertekend dus ik weet niet of ze op een dergelijk voorstel zitten te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Nickster! op 15-11-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
pizzacabonara schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:02:
[...]

Een huis van meer dan een half miljoen met fors onderhoud?
Ja en nee (helemaal af; paar jaar oud)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Nickster! schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:33:
[...]

~450k. Het meest vreemde is dat het huis bijna twee jaar te koop heeft gestaan. Alles is erg gedateerd maar wel dusdanig goed onderhouden dat het in nieuwstaat verkeerd. Misschien hebben mensen toch moeite er doorheen te kijken? Er moet +- 50k in geïnvesteerd worden en dan is het echt een prachtig huis. We hebben ook al een bouwkundige keuring laten uitvoeren waar op wat hele kleine dingen na niets is uitgekomen. Dan rest mij de conclusie dat wellicht toch geluidsoverlast de boosdoener is.

Koopcontract is vanuit de verkopers al ondertekend dus ik weet niet of ze op een dergelijk voorstel zitten te wachten.
Oh dat is een ander verhaal ja.
Qua ervaringen met langs een N weg wonen kan ik je niet helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ruudzaan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:31:
[...]

Dus als ik komende week de verkoopprijzen zou willen weten van de huizen die vlak bij een huis in Groningen, Maastricht en Rotterdam, dan krijg ik van elk gebied de verkoopprijzen van de laatste 25 verkochte huizen? Mits ze bij het kadaster natuurlijk al doorgegeven zijn.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
DylanAFCA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:48:
[...]

Verrek je hebt gelijk, dat had ik nog helemaal niet gezien, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Azrael schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:19:
[...]

Verrek je hebt gelijk, dat had ik nog helemaal niet gezien, handig!
Je kan blijkbaar ook een sms'je sturen als je de verkoopprijs van een specifieke woning wilt weten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFvkUZGqjaOiKZwOYUI_tY6Fw_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O8yTq1eUujam8zyRgk7WITlg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Azrael
Jij geeft aan dat ik dus van elke woning in een willekeurige gemeente de verkoopprijzen van de laatste 25 verkochte woningen te zien krijg.
Dat lijkt verdomd veel op zo'n lijst die ik van het kadaster ooit heb opgevraagd.
Alleen met Walter ben ik dus voor rond de € 8 per maand klaar, en kan ik steeds de laatste verkoopprijzen zien, in welk dorp, stad of gehucht dan ook?

@bitterbal_mayo Jij zei eerder: "Nee hij pikt zelf woningen uit die buurt."
Bedoel je daarmee dat het niet per se de laatst verkochte huizen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:33:
@Azrael
Jij geeft aan dat ik dus van elke woning in een willekeurige gemeente de verkoopprijzen van de laatste 25 verkochte woningen te zien krijg.
Dat lijkt verdomd veel op zo'n lijst die ik van het kadaster ooit heb opgevraagd.
Alleen met Walter ben ik dus voor rond de € 8 per maand klaar, en kan ik steeds de laatste verkoopprijzen zien, in welk dorp, stad of gehucht dan ook?

@bitterbal_mayo Jij zei eerder: "Nee hij pikt zelf woningen uit die buurt."
Bedoel je daarmee dat het niet per se de laatst verkochte huizen zijn?
Ja en toevallig heb ik net van een woning de koopsom via kadaster aangevraagd. Daar gaat het tot ver terug en bij walter zie ik de laatste die in april op die postcode is verkocht niet staan.
Wat Walter wel goed doet is de vraagprijs, koop en afstand tot de opgevraagde woning in een handig tabelletje zetten.

Maar die uit april neemt die dus niet mee. Dus voor die 2,95 en echte interesse in een woning loont het misschien toch ook om het uittreksel van het kadaster te halen.

Overigens is die 8 euro wel goed besteed hoor. Heb nu al van meerdere woningen een walter rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
misschien is april ook niet recent bedenk ik mij nu :P

Dus zou dat walter plus ook niet laten voor dat bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Als je voor € 8 maar niet de prijzen krijgt uit 2011...
Maar Walter geeft dus al een goed inzicht en dan bij nog meer interesse nog een rapport van het Kadaster erbij.
Zit er ook geen limiet aan Walter? Zo van 3 adressen per week, of zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:44:
Als je voor € 8 maar niet de prijzen krijgt ui 2011...
Maar Walter geeft dus al een goed inzicht en dan bij nog meer interesse nog een rapport van het Kadaster erbij.
Zit er ook geen limiet aan Walter? Zo van 3 adressen per week, of zoiets?
Heb nog niet gemerkt dat er een limiet op zit. En heb best wel wat al gezocht Maar misschien zal die 2011 idd niet meer meepakken nee

wat wel een voordeel is van walter in tegenstelling tot kadaster denk ik is dat hij de buurt laat zien. Bij kadaster zie ik alleen de postcode waar ik op heb gezocht

[ Voor 14% gewijzigd door bitterbal_mayo op 15-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 17:51
hij pakt er 25 willekeurig. Wil je ALLES dan dien je het pakket van 499 eur aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
tinoburg85 schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:50:
hij pakt er 25 willekeurig. Wil je ALLES dan dien je het pakket van 499 eur aan te schaffen..
Ah. gaat die dan ook terug tot 2011 bv?

ja das veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wat bedoel je met willekeurig?
Dus niet alleen de laatste verkopen, maar er kan ook iets bijzitten wat 8 jaar geleden verkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:52:
[...]

Dus niet alleen de laatste verkopen, maar er kan ook iets bijzitten wat 8 jaar geleden verkocht is?
ik zie dat ze allemaal uit 2020 zijn maar die ene uit april zie ik dus niet bijstaan. Er staat boven : Vergelijk de koopsommen van vergelijkbare huizen.
We zien 25 vergelijkbare woningen in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Maar Ruudzaan hoezo probeer je het niet uit voor 8 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ga ik waarschijnlijk ook doen als we onze zoektocht serieus gaan starten, maar was al vast benieuwd naar de ervaringen en beperkingen.
Ik weet pas sinds een paar dagen van het bestaan van Walter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:07:
Ga ik waarschijnlijk ook doen als we onze zoektocht serieus gaan starten, maar was al vast benieuwd naar de ervaringen en beperkingen.
Ik weet pas sinds een paar dagen van het bestaan van Walter af.
Ja ik kwam er ook per toeval dacht ik achter :P

Welke omgeving ga je zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

We zoeken heel breed. Noord- en Zuid Holland. Utrecht. Gelderland. Overijssel. Brabant. Noord-Limburg.
En dan niet aan alle randjes van de provincies. Geen Bergen op Zoom, Almelo, Den Helder, Spijkenisse bijvoorbeeld.

Het gaat om de klik (clichééééééé)

We zoeken iets met redelijk wat oppervlakte, aardige tuin, flinke schuur, vrijstaand, maar toch wandelafstand van supermarkt en huisarts.
Enfin, wat half Nederland waarschijnlijk zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:21:
We zoeken heel breed. Noord- en Zuid Holland. Utrecht. Gelderland. Overijssel. Brabant. Noord-Limburg.
En dan niet aan alle randjes van de provincies. Geen Bergen op Zoom, Almelo, Den Helder, Spijkenisse bijvoorbeeld.

Het gaat om de klik (clichééééééé)

We zoeken iets met redelijk wat oppervlakte, aardige tuin, flinke schuur, vrijstaand, maar toch wandelafstand van supermarkt en huisarts.
Enfin, wat half Nederland waarschijnlijk zoekt. :)
Hoe schat je je kansen in?

werkt wel in je voordeel denk ik dat je zon groot zoekgebied hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Het ligt er ook aan hoeveel we willen uitgeven.
3 jaar geleden keken we ook af en toe. Toen was het nog iets goedkoper.
Maar toen besloten we eerst maar eens te blijven zitten waar we zitten (te klein)
We verbleven toen ook voor langere tijd in het buitenland.
Wij merken de gekte ook wel nu.
Zelf hebben we het idee dat de prijzen zullen stagneren of misschien wel gaan dalen.
Niet in het segment tot 400K of 500K.
Maar wij zoeken iets hoger. Niet omdat we dat graag willen, maar onder de 600K hebben we nog nooit iets gezien dat ons beviel. Niet in 2017 en niet in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:29:
Het ligt er ook aan hoeveel we willen uitgeven.
3 jaar geleden keken we ook af en toe. Toen was het nog iets goedkoper.
Maar toen besloten we eerst maar eens te blijven zitten waar we zitten (te klein)
We verbleven toen ook voor langere tijd in het buitenland.
Wij merken de gekte ook wel nu.
Zelf hebben we het idee dat de prijzen zullen stagneren of misschien wel gaan dalen.
Niet in het segment tot 400K of 500K.
Maar wij zoeken iets hoger. Niet omdat we dat graag willen, maar onder de 600K hebben we nog nooit iets gezien dat ons beviel. Niet in 2017 en niet in 2020.
Ik hoop het voor je :)

Ik vermoed dat volgend jaar de prijzen niet echt zullen zakken. Starters die de 2 procent overdrachtsbelasting niet hoeven te betalen zullen denk ik dit weer betalen in de verhoogde vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ja, maar dat hele starters 2% gedoe gaat op voor huizen tot 400K, toch?
Vraag me af hoe dat de prijzen van huizen van 700 of 800K zal beïnvloeden.

Ik denk ook niet dat de prijzen van huizen van 0 tot 400K/500K zullen zakken zo snel.
Daar is de vraag echt ongehoord groot en het aanbod ongehoord klein.
Maar mensen de net een stapje hoger willen, en met werkeloosheid of minder omzet te maken krijgen, zullen dan net wat langer in hun huidige huis blijven wonen.
Is allemaal koffiedik kijken, maar de overheid kan niet tot ver in 2021 voor Sinterklaas blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:38:
Ja, maar dat hele starters 2% gedoe gaat op voor huizen tot 400K, toch?
Vraag me af hoe dat de prijzen van huizen van 700 of 800K zal beïnvloeden.

Ik denk ook niet dat de prijzen van huizen van 0 tot 400K/500K zullen zakken zo snel.
Daar is de vraag echt ongehoord groot en het aanbod ongehoord klein.
Maar mensen de net een stapje hoger willen, en met werkeloosheid of minder omzet te maken krijgen, zullen dan net wat langer in hun huidige huis blijven wonen.
Is allemaal koffiedik kijken, maar de overheid kan niet tot ver in 2021 voor Sinterklaas blijven spelen.
Oh nee in jouw prijsklasse maakt die 2 procent ook niet uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zou graag die 2% pakken. Begrijp me niet verkeerd.

Misschien heeft die 2% ook weer wat meer invloed op de huizen net daarboven.
Want dikke kans is, dat verkopers gewoon een huis wat ze eerst voor 350.000 wilden aanbieden, nu wel voor 350.000 + 2% = 357.000 gaan aanbieden. En dan hebben ze weer 7.000 meer die ze aan een nieuwe woning kunnen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 17:51
Ruudzaan schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:52:
[...]

Het zijn er 25 die die zelf redelijk random lijkt te pakken. Als ik twee huizen uit dezelfde straat opzoek dan staan er niet 25 dezelfde ''verkopen in de buurt'' in het rapportje

Wat mij wel opvalt is dat het redelijk recente verkopen zijn, bijna altijd uit 2020 en varierend van januari tot september. Volgens mij pakt ie de gegevens uit het kadaster en wordt dat niet dagelijks bijgewerkt.
Dus heb nog geen verkochte woningen van november gezien. Ik vind het de 8,99 zeker waard.

Het viel mij ook op dat lang niet alles boven de vraagprijs wordt verkocht, terwijl ik wel in die veronderstelling verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 11:28
tinoburg85 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:02:
[...]

Het zijn er 25 die die zelf redelijk random lijkt te pakken. Als ik twee huizen uit dezelfde straat opzoek dan staan er niet 25 dezelfde ''verkopen in de buurt'' in het rapportje

Wat mij wel opvalt is dat het redelijk recente verkopen zijn, bijna altijd uit 2020 en varierend van januari tot september. Volgens mij pakt ie de gegevens uit het kadaster en wordt dat niet dagelijks bijgewerkt.
Dus heb nog geen verkochte woningen van november gezien. Ik vind het de 8,99 zeker waard.

Het viel mij ook op dat lang niet alles boven de vraagprijs wordt verkocht, terwijl ik wel in die veronderstelling verkeerde.
Hier ook tevreden met het 8,99 abbo. Het 2,99 eenmalige-rapport-product is daarentegen echt drie keer niks, want het eenmalige Plus-rapport bevat niet evenveel informatie als een abbo-Plus-rapport zou geven, terwijl je dat wel zou denken bij een "eenmalig Walter Plus-rapport". Gelukkig heb ik een refund kunnen krijgen op dat eenmalige rapport toen ik 15 minuten later alsnog een 8,99-abbo afsloot. Nette klantenservice met snelle respons! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Waar halen aankoop makelaars nog meer hun info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 22:20
bitterbal_mayo schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:48:
Waar halen aankoop makelaars nog meer hun info vandaan?
De eigen nvm database. Daar komen transacties eerder in beschikbaar dan kadaster. Mits de woning door een nvm makelaar is verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Is er geen mogelijkheid om toegang te krijgen tot die NVM database?
In deze tijd waarin alles op straat ligt?
Het is niet zo dat we hier te maken hebben met iets zeer geheims van justitie, maar met een database waar waarschijnlijk 1000-en makelaars dagelijks in kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Ruudzaan schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:49:
Het is niet zo dat we hier te maken hebben met iets zeer geheims van justitie, maar met een database waar waarschijnlijk 1000-en makelaars dagelijks in kijken.
Wordt NVM makelaar :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Nou, dan moet ik ook leren scooterrijden en te krappe jasjes gaan dragen.
Dat gaat me weer te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 22:20
Ruudzaan schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:49:
Aankoopmakelaar in de hand nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ruudzaan schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:25:
Nou, dan moet ik ook leren scooterrijden en te krappe jasjes gaan dragen.
Dat gaat me weer te ver.
Vergeet niet ook je ziel aan de duivel verkopen. Dat is ook nog wel een dingetje. ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Heb afgelopen zaterdag ook een leuk huis bezocht. De makelaar zei dat het waarschijnlijk op inschrijving zou worden dus dat ik sowieso al een bod kan doen en dat iedereen een eenmalige kans krijgt. Maar goed bij onderhandelen begin ik natuurlijk lager dan bij een eenmalig bod.

En had gelezen dat ze zelfs tijdens het het bieden de werkwijze nog mogen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

perspectivebass schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:30:
[...]
Aankoopmakelaar in de hand nemen :+
Het heeft niet zoveel zin om al meteen een aankoopmakelaar in de hand te nemen als je nog niet precies weet in welke regio je wil gaan kopen.
Denk niet dat een aankoopmakelaar uit Midden Brabant me veel kan vertellen over een woning in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:33:
[...]
En had gelezen dat ze zelfs tijdens het het bieden de werkwijze nog mogen veranderen.
De indruk die ik heb gekregen is dat zolang er geen koopcontract getekend is alles (wettelijk) is toegestaan. Er zijn wel een aantal ongeschreven regels waar veel makelaars zich aanhouden, maar als er iemand langskomt die €20k meer biedt dan gaat een verkoper alle ongeschreven regels de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ik heb reactie gehad op het huis waar ik een bod op inschrijving had gedaan

Vraagprijs was 289500 ik heb 303775 geboden en het ging voor ver boven de 330 weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
@bitterbal_mayo welke regio? Ver overbieden is helaas geen uitzondering meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Arm1n schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:57:
[...]

De indruk die ik heb gekregen is dat zolang er geen koopcontract getekend is alles (wettelijk) is toegestaan. Er zijn wel een aantal ongeschreven regels waar veel makelaars zich aanhouden, maar als er iemand langskomt die €20k meer biedt dan gaat een verkoper alle ongeschreven regels de deur uit doen.
Inderdaad, ik heb zelf begin dit jaar ook mijn huis gekocht terwijl het na de laatste biedingsronde aan een andere partij gegund was. Onze aankoopmakelaar deed het niet graag, maar uiteindelijk zijn we er gewoon flink overheen gegaan. Geen moment spijt van gehad :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Piet_Piraat7 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:28:
@bitterbal_mayo welke regio? Ver overbieden is helaas geen uitzondering meer.
Rotterdam oude noorden.

Ik begrijp niet dat mensen denken bij zon vraagprijs goh daar moeten wij 50 duizend euro blind bovenopbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:13
bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:56:
[...]

Rotterdam oude noorden.

Ik begrijp niet dat mensen denken bij zon vraagprijs goh daar moeten wij 50 duizend euro blind bovenopbieden :P
Wtf dat is toch ook niet normaal meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
Rohem schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:57:
[...]

Wtf dat is toch ook niet normaal meer |:(
Nu ga ik dus bieden op een ander huis. Kleiner en minder mooi afgewerkt als de vorige en veel kleiner balkon :P maar wel zeer mooi uitzicht. Vraagprijs 285 duizend maar ga denk ik nu maar voor 305 duizend. Das dus 20 duizend er boven op :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelke1992
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 23:17
Let je op de fundering? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:00:
[...]

Nu ga ik dus bieden op een ander huis. Kleiner en minder mooi afgewerkt als de vorige en veel kleiner balkon :P maar wel zeer mooi uitzicht. Vraagprijs 285 duizend maar ga denk ik nu maar voor 305 duizend. Das dus 20 duizend er boven op :F
Even voor jouw beeldvorming, ik heb 13% overboden. De trend hier in Noord-Holland is toch gemiddeld 10 tot 15% meer. Nou is het hier wel redelijk oververhit. Maar ik denk dat je een soort overweging moet maken hoe graag je iets wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ja dit was uit 1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:49:
[...]

Even voor jouw beeldvorming, ik heb 13% overboden. De trend hier in Noord-Holland is toch gemiddeld 10 tot 15% meer. Nou is het hier wel redelijk oververhit. Maar ik denk dat je een soort overweging moet maken hoe graag je iets wilt.
ja maar jij bent niet de trend toch :P

In die straat waar die woning stond die voor ruim 330 weg ging werd namelijk helemaal niet overboden. in de directe straten daarnaast ook niet zo extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:51:
[...]

ja maar jij bent niet de trend toch :P

In die straat waar die woning stond die voor ruim 330 weg ging werd namelijk helemaal niet overboden. in de directe straten daarnaast ook niet zo extreem.
Je wordt het vanzelf zat als je steeds overboden wordt. Je gaat tot een bepaalde hoogte mee in de biedingen. Een aankoop makelaar zal je wel het juiste advies hierin kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:53:
[...]

Je wordt het vanzelf zat als je steeds overboden wordt. Je gaat tot een bepaalde hoogte mee in de biedingen. Een aankoop makelaar zal je wel het juiste advies hierin kunnen geven.
ja natuurlijk wordt je het zat maar je moet het toch ook kunnen betalen? ik kan die 330 niet betalen dus dan heb je gewoon pech.

Maar we verzieken zelf ook de woningmarkt als we bij een vraagrprijs van 290 in een mwah wijk met 40 duizend euro er bove op beginnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:54:
[...]

ja natuurlijk wordt je het zat maar je moet het toch ook kunnen betalen? ik kan die 330 niet betalen dus dan heb je gewoon pech.

Maar we verzieken zelf ook de woningmarkt als we bij een vraagrprijs van 290 in een mwah wijk met 40 duizend euro er bove op beginnen. 8)7
Dan ga je vanzelf hoger bieden op goedkopere woningen :) Het was voor mij een simpel reken somnmetje. Een jaar langer huren zou mij 11k kosten. Dus die marge heb ik er bij in genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 16-11-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:55:
[...]

Dan ga je vanzelf hoger bieden op goedkopere woningen :) Het was voor mij een simpel reken somnmetje. Een jaar langer huren zou mij 11k kosten. Dus die marge heb ik er bij in genomen.
Ja en zo hou je het probleem in stand,. niet goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
bitterbal_mayo schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:59:
[...]

Ja en zo hou je het probleem in stand,. niet goed :P
Klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar aan het einde van de streep is het in mijn eigen voordeel.
Zo werkt dat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitterbal_mayo
ppeterr schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:01:
[...]

Klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar aan het einde van de streep is het in mijn eigen voordeel.
Zo werkt dat toch.
Nou ja dat denk je terwijl je eigenlijk gewoon te veel hebt betaald voor de woning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 19:27
Het is niet altijd zo dat een huis naar de hoogste bieder baat. Pas nog gehoord van iemand die niet de hoogste bieder was maar geen voorbehoud van financiering maakte en daarmee de koper werd.
Als je vooraf weet wat je kunt financieren en geen 100% financiering nodig hebt kan dat helpen.
In dit geval hadden de kopers zelfs voor het bieden geen gelegenheid tot bezichtiging. Dit kon nog wel voor de koopovereenkomst getekend werd.
Pagina: 1 ... 156 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7