Per saldo is het een stuk goedkoper als je hier tijdelijk een abonnement op neemt. Walter Living kijkt trouwens wel naar meer huizen hoor.
Ook kan Walter Living de waardes van het kadaster vertalen naar reële prijzen voor een bepaald huis.
Ze blijven wel afhankelijk van de verkochte huizen. Mocht er weinig verkocht zijn in de buurt, dan zal het rapport ook niet helemaal up-to-date zijn qua prijs.
De waardes veranderen in een rapport ook zeker. Zo is het huis dat wij gekocht hebben al een paar keer meer waard geworden in het waarderapport.
Ik heb wel gemerkt dat als een huis een wat grotere tuin/perceel dan de rest van de buurt heeft, dat de waarde van dat betreffende huis iets te overdreven stijgt. Dat vond ikzelf in ieder geval.
Het allerbeste (maar ook het duurste) blijft een lokale aankoopmakelaar in de hand nemen.
Het toeval wil dat toen onze zoektocht begon wij een makelaar over de vloer hadden voor een prijsopgave voor de verkoop van ons huidige huis en de aankoop van het volgende huis. Destijds was het al te laat vonden wij om een aankoopmakelaar in de hand nemen voor het huis dat wij hadden bezichtigd (en uiteindelijk hebben gekocht).
Wel lieten wij die betreffende makelaar dat huis zien op Funda om een indicatie te geven wat wij zochten.
Terloops gaf hij een mooie richtprijs waarop wij uiteindelijk het winnende bod mee hebben kunnen uitbrengen. Mocht ik aan de hand van het rapport van Walter Living hebben geboden, moest ik al toch 8000 euro meer bieden.
Maar dit komt nogmaals denk ik door het grote perceel.