Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01-2022
ybos schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Banken "denken" over het algemeen niet.
Werken volgens een vinklijstje.
1 vinkje niet positief, meerdere uitkomsten:
worst case: geen hypotheek
betere uitkomst: wordt uit het standaard proces geknikkerd en gaat naar de "hoog risico" afdeling, weer 2 uitkomsten:
geen hypotheek, of hypotheek met wat hogere rente omdat je hoger risico zou zijn.
Maar het kan dus ook zijn als in Januari 2021 de codering A3 van m’n lijstje afgaat, waarbij heel m’n lijstje leeg is. Dat de bank vanaf dat moment nog steeds kan zeggen nee geen hypotheek voor jou. Dus ik mag niet in een sociale huurwoning van 700€ zitten omdat wij teveel verdienen. Wel in een huis van 1200€ kaal omdat wij zogenaamd genoeg verdienen. Dus dat ene lening van 2000€ kan heel m’n toekomst blijven nekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Maar het kan dus ook zijn als in Januari 2021 de codering A3 van m’n lijstje afgaat, waarbij heel m’n lijstje leeg is. Dat de bank vanaf dat moment nog steeds kan zeggen nee geen hypotheek voor jou. Dus ik mag niet in een sociale huurwoning van 700€ zitten omdat wij teveel verdienen. Wel in een huis van 1200€ kaal omdat wij zogenaamd genoeg verdienen. Dus dat ene lening van 2000€ kan heel m’n toekomst blijven nekken.
Tja, hoe vervelend ook, dat zijn helaas de spelregels van het spel waarin je beland bent...
Je kan het ook positief zien, nee hebben we, ja kunnen we krijgen (met reële kans!)

Hoe lastig ook, probeer het los te laten. Je kan het oneerlijk vinden, je kan het onlogisch vinden maar dit is nou eenmaal de situatie. Hopen op het beste is het enige dat je kan doen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
ybos schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Tja, hoe vervelend ook, dat zijn helaas de spelregels van het spel waarin je beland bent...
Je kan het ook positief zien, nee hebben we, ja kunnen we krijgen (met reële kans!)

Hoe lastig ook, probeer het los te laten. Je kan het oneerlijk vinden, je kan het onlogisch vinden maar dit is nou eenmaal de situatie. Hopen op het beste is het enige dat je kan doen, succes!
Vervelend? De spelregels zijn duidelijk, en in Januari 2021 ben ik af van de spelregels. Dan begin ik met een schone lei, maar er zijn dus onzichtbare regels waarbij er toch nog word gekeken naar dat ene codering met dat ene lening. Wat ben ik eigenlijk aan het doen dan als het zo is? Ik werk hard om de huur te betalen van 1200€ waarbij er andere buren bij zijn voor een sociale bedrag erin mogen zitten. In hetzelfde appartement. Dan kan ik net zo goed als het allemaal zo is mijn baan opzeggen en dan komt het ook vast goed voor de helft.. ongelofelijk zeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Vervelend? De spelregels zijn duidelijk, en in Januari 2021 ben ik af van de spelregels. Dan begin ik met een schone lei, maar er zijn dus onzichtbare regels waarbij er toch nog word gekeken naar dat ene codering met dat ene lening. Wat ben ik eigenlijk aan het doen dan als het zo is? Ik werk hard om de huur te betalen van 1200€ waarbij er andere buren bij zijn voor een sociale bedrag erin mogen zitten. In hetzelfde appartement. Dan kan ik net zo goed als het allemaal zo is mijn baan opzeggen en dan komt het ook vast goed voor de helft.. ongelofelijk zeg
Let op, je trekt wel erg de slachtofferrol op je terwijl je door eigen doen in deze situatie beland bent.
Kop op en schouders eronder. Negatief doen wordt niemand beter van en jijzelf zeker niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
ybos schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Let op, je trekt wel erg de slachtofferrol op je terwijl je door eigen doen in deze situatie beland bent.
Kop op en schouders eronder. Negatief doen wordt niemand beter van en jijzelf zeker niet...
Nope niks slachtofferrol. Maar als ik mijn straf heb uitgezeten, en achteraf word er jaren nog gekeken naar m’n oude straf wat ik heb uitgezeten. Wat voor zin heeft die 5 jaren dan. Er staat letterlijk contract word verwijderd Januari 2021. Dan moet het ook klaar zijn voor iedereen. Voor mij, de banken etc.

Maar ik wacht het rustig af en kom einde vd week terug met een bericht. Of het nou is gelukt of niet jullie horen het wel. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
je begrijp dat een hypotheek krijgen geen recht is heh? Het is een product waar risico's aan zitten voor de verstrekker. Dus als de verstrekker ziet dat jij een groter risico bent zal hij overwegen of hij wel of niet een hypotheek verstrekt, en als hij besluit er een te verstrekken kan het zijn dat hij er extra voorwaarden aan verbindt. Dat vertaalt zich meestal in een hogere rente.

Leuk dat je notering in januari 2021 eraf gaat, je stelt de vraag voor een hypotheek in oktober, niet in januari. Als je die hele notering niet in het spel wil hebben moet je nadat deze weg is pas de markt in gaan voor een hypotheek. De verstrekker kijkt naar nu, niet naar 'what if' scenario's.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:07
@Haaglanden Waarom moet alles zo op stel en sprong? Je begint ook wel een beetje vervelend te worden met je gemekker hoor. Mochten banken o.b.v. van gunfactor werken dan kon ik je het definitieve antwoord bij deze wel geven (voor de duidelijkheid: afgekeurd, next). Het niet willen accepteren van je consequenties straalt naar mijn inziens ook weinig vertrouwen uit.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me wel inleven in je situatie en ben het ergens wel met je eens, maar door op deze manier het gesprek aan te gaan en alles af te schuiven op regels, richtlijnen en de schuld bij anderen neer te leggen lijkt me zéér onverstandig als je niets in te brengen hebt en partijen om een gunst wilt vragen.

Ik kan je aanraden je vrouw de gesprekken te laten voeren. Vaak is er een soort yin-yang effect in relaties, waar jij duidelijk de emotionele en impulsieve helft bent. Emotie, rechtvaardigheid en financiële belangen gaan nooit goed samen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 11-10-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Ypuh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:13:
@Haaglanden Waarom moet alles zo op stel en sprong? Je begint ook wel een beetje vervelend te worden met je gemekker hoor. Mochten banken o.b.v. van gunfactor werken dan kon ik je het definitieve antwoord bij deze wel geven (voor de duidelijkheid: afgekeurd, next). Het niet willen accepteren van je consequenties straalt naar mijn inziens ook weinig vertrouwen uit.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me wel inleven in je situatie en ben het ergens wel met je eens, maar door op deze manier het gesprek aan te gaan en alles af te schuiven op regels, richtlijnen en de schuld bij anderen neer te leggen lijkt me zéér onverstandig als je niets in te brengen hebt en partijen om een gunst wilt vragen.

Ik kan je aanraden je vrouw de gesprekken te laten voeren. Vaak is er een soort yin-yang effect in relaties, waar jij duidelijk de emotionele en impulsieve helft bent. Emotie, rechtvaardigheid en financiële belangen gaan nooit goed samen.
Besloten ook om niet meer te reageren behalve ff hierop dan.
Dat ene huis tegenover onze favoriete bakker staat te koop. Als dat huis niet te koop stond hadden we onze tijd uitgezeten. Dit houd niet in dat wij direct in Januari bij een hypotheekadviseur zouden aankloppen. Zo hebberig zijn we niet. Maar waarom niet dus wachten tot Januari? Al jaren rij ik er langs kijk ik op Funda gewoon uit interesse. 1x eerder werd een zelfde huis aangeboden. En weg was die. Nu was het onze enige kans met dit huis. Bod is geaccepteerd klip en klaar. Vandaar de druk om nu handelen ipv over 4 maanden. Had het huis niet te koop gestaan of hadden wij niet uit emotie gehandeld zaten wij niet in de situatie waar wij ons nu in bevinden. Wie weet lukt het gewoon niet. En misschien ook nadat alles is opgelost waarbij mijn rugtasje helemaal leeg is ook niet.

Maar we zitten er nu in. Nu moeten we op zoek naar een oplossing. Lening is volledig destijds afgelost en niks is kwijtgescholden. Is A3 dan nog terecht als codering?
Btw als wij wel een hypotheek kunnen krijgen maar geen NHG doen we het ook niet. Hoe vervelend het dan ook voor ons is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:00
Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Maar we zitten er nu in. Nu moeten we op zoek naar een oplossing. Lening is volledig destijds afgelost en niks is kwijtgescholden. Is A3 dan nog terecht als codering?
Btw als wij wel een hypotheek kunnen krijgen maar geen NHG doen we het ook niet. Hoe vervelend het dan ook voor ons is
Je hebt al meermaals aangegeven dat dit jullie droomhuis is.
Je wilt dit dan laten schieten wanneer jullie geen NGH hypotheek krijgen? Is jullie helemaal bekend wat de NGH is?

Daarnaast zou het denk ik voor jezelf ook verstandig zijn om het even los te laten.
Je bent erg emotioneel geïnvesteerd en dat straalt er ook vanaf.
Echter blijf je dezelfde vraag herhalen en heb je meerdermaals hetzelfde antwoord gekregen; Wij weten het ook niet en het is ook niet aan ons.
Er zijn er maar 2 die je hier antwoord op kunnen geven en dat zijn je hypotheekadviseur en de bank.

Tot slot zit je zelf erg in een negatieve spiraal en zoek je alleen maar redenen waarom het niet zou lukken.
Zou ik ook mee stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 11-10-2020 14:24 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:11

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

@Haaglanden.
Heb je in je netwerk niet iemand die voor jullie tegen het geaccepteerde bod het huis koopt en dan in februari of maart 2021 jullie droomhuis weer doorverkoopt aan jullie voor hetzelfde of heel iets hoger bedrag ?
Ook nog voordeel van overdrachtsbelasting bij transactie binnen 6 maanden.

Denk aan familieleden , vrienden , werkgever, belegger die je goed kent of een suikeroom of suikertante.

[ Voor 7% gewijzigd door 964C2 op 11-10-2020 16:32 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

@Haaglanden Toevallig heeft een dorpsgenoot op een ander forum exact dezelfde vraag gesteld. Misschien kun je daar terecht.
https://forum.fok.nl/topic/2573938

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 22:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Lening is volledig destijds afgelost en niks is kwijtgescholden. Is A3 dan nog terecht als codering?
Volgens deze website is een A3 codering resultaat van kwijtschelding lening.
https://bkrhypotheek.nl/hypotheek-met-bkr-a3-codering/

Hoe zit het nou ? Als er niets is kwijtgescholden waarom heb je dan die A3 codering?
Ik heb het idee dat er toch een deel niet is afbetaald, zonder jouw weten of je houdt ons (en jezelf) voor de gek.
De A3 codering is geplaatst omdat je een achterstand hebt gehad bij de bank en er een deel van de schuld is afgeboekt op een lening, roodstand, verzendhuiskrediet, creditcard, lease of een hypotheek.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Sport_Life schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:10:
@Haaglanden Toevallig heeft een dorpsgenoot op een ander forum exact dezelfde vraag gesteld. Misschien kun je daar terecht.
https://forum.fok.nl/topic/2573938
Grappig.
We gaan het morgen annuleren. Misschien slaap je beter nu. Ipv advies geef je hier aan dat het een punt is dat ik op een ander forum ook advies probeer in te winnen. Ik ben blij voor je dat in je leven alles goed geregeld is. Ik neem aan dat je dit vermeld om me onderuit te halen dat ik het overal probeer. Maar nogmaals we gaan het annuleren en slaap lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Grappig.
We gaan het morgen annuleren. Misschien slaap je beter nu. Ipv advies geef je hier aan dat het een punt is dat ik op een ander forum ook advies probeer in te winnen. Ik ben blij voor je dat in je leven alles goed geregeld is. Ik neem aan dat je dit vermeld om me onderuit te halen dat ik het overal probeer. Maar nogmaals we gaan het annuleren en slaap lekker
Volgens mij was ik de eerste die aangaf dat er best mogelijkheden kunnen zijn, zoals ook de genoemde website aangeeft. Maar als jij je laat leiden door de mening van anonieme forummers kun je inderdaad beter annuleren.

Mijn eerste hypotheek was ook met de handtekening van mijn ouders, omdat ik nog geen vaste aanstelling had. Dat was midden in de crisis. Op internet had men vast geroepen hoe slecht idee dat was...

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
Sport_Life schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Volgens mij was ik de eerste die riep dat er best mogelijkheden kunnen zijn, zoals ook de genoemde website aangeeft. Maar als jij je laat leiden door de mening van anonieme forumers kun je inderdaad beter annuleren.

Mijn eerste hypotheek was ook met de handtekening van mijn ouders, omdat ik nog geen vaste aanstelling had. Dat was midden in de crisis. Op internet had men vast geroepen hoe slecht idee dat was...
Komt goed. Het is niet de einde van de wereld. Maar dat je überhaupt sarcastisch een link neerzet naar een topic van mij zegt alles over je. Maar wat ik je zeg blij voor je dat je alles op orde heb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Komt goed. Het is niet de einde van de wereld. Maar dat je überhaupt sarcastisch een link neerzet naar een topic van mij zegt alles over je. Maar wat ik je zeg blij voor je dat je alles op orde heb
Niet weer zo in de slachtofferrol gaan zitten, waarom toch? Als je met dezelfde houding bij de hypotheek verstrekker zit weet je zeker dat je niks voor elkaar krijgt.

Je hebt best mogelijkheden voor een hypotheek. 1 manier is om de (blijkbaar) onterechte A3 codering te laten verwijderen. Tegelijkertijd kun je op zoek gaan naar een hypotheek verstrekker die een hypotheek accepteert waarbij de A3 codering op moment van ingaan hypotheek lening verlopen is. Als manier 1 niet op tijd lukt heb je altijd nog de tweede. En daarnaast kun je altijd overleggen met de verkopers, best kans dat zij ook nog wel paar maand willen wachten.

Dat is met 5 min bij elkaar gegoogled.
Haaglanden schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Ik neem aan dat je dit vermeld om me onderuit te halen dat ik het overal probeer. Maar nogmaals we gaan het annuleren en slaap lekker
Nee, ik meld het omdat het weinig zin heeft om 100 verschillende meningen te krijgen, waarvan 99,9% reageert met zijn onderbuik gevoel (ik ook).
Als je dit ziet als onderuit halen heb je het vast heel zwaar irl :P

Wat @Requiem19 zegt dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als het binnen 5 minuten te googlen is, kan een Adviseur dat toch binnen 1 minuut vertellen?

Ik ben vooral verbaast dat iemand zoiets belangrijks op verschillende fora gaat navragen. Hier moet je gewoon professioneel advies over vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Requiem19 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:
Als het binnen 5 minuten te googlen is, kan een Adviseur dat toch binnen 1 minuut vertellen?

Ik ben vooral verbaast dat iemand zoiets belangrijks op verschillende fora gaat navragen. Hier moet je gewoon professioneel advies over vragen.
Die adviseur heeft ook na 1 minuut gezegd dat het geen probleem is. Maar hij wil dat graag nog even door heel het internet unaniem bevestigd krijgen 8)7

Zoals al eerder opgemerkt, als je je in financiële keuzes zo door emoties laat leiden is het misschien verstandiger dat iemand anders de zaken regelt of om nog wat tijd te nemen wat sterker in je schoenen te staan. Handel op feiten, niet op je onderbuik. Die adviseur meent dat het geen probleem is, prima, laat hem dan een hypotheekofferte op tafel leggen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
Sport_Life schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Niet weer zo in de slachtofferrol gaan zitten, waarom toch? Als je met dezelfde houding bij de hypotheek verstrekker zit weet je zeker dat je niks voor elkaar krijgt.

Je hebt best mogelijkheden voor een hypotheek. 1 manier is om de (blijkbaar) onterechte A3 codering te laten verwijderen. Tegelijkertijd kun je op zoek gaan naar een hypotheek verstrekker die een hypotheek accepteert waarbij de A3 codering op moment van ingaan hypotheek lening verlopen is. Als manier 1 niet op tijd lukt heb je altijd nog de tweede. En daarnaast kun je altijd overleggen met de verkopers, best kans dat zij ook nog wel paar maand willen wachten.

Dat is met 5 min bij elkaar gegoogled.

[...]

Nee, ik meld het omdat het weinig zin heeft om 100 verschillende meningen te krijgen, waarvan 99,9% reageert met zijn onderbuik gevoel (ik ook).
Als je dit ziet als onderuit halen heb je het vast heel zwaar irl :P

Wat @Requiem19 zegt dus :)
Goedemorgen, hierbij m’n excuses. Omdat emoties leiden momenteel ipv verstand is dit geen fijn zaken doen. Vandaar dat we het volgend jaar proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
Requiem19 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:

Professioneel advies hadden we al gekregen en deze week zou alles in gang worden gezet. Doordat ik geen geduld heb ga ik toch hier op het forum vragen hoe of wat. Meerdere malen BKR als trefwoord ingevoerd bij de zoekfunctie waarbij uitkwam, als je met de schuldeiser in contact zou komen het 1 en ander te regelen is. Maar omdat emoties leiden ipv verstand trekken wij de stekker eruit en proberen we het volgend jaar. Ik was er zelf bij toen ik de lening afsloot etc. Dus ik ga niet proberen om een codering te laten verwijderen wat gewoon terecht is. Daar heb ik het ook niet 1x over gehad. Ik hoopte dat er meegedacht zou worden over hoe de situatie nu is ipv 12 jaar geleden. Maar van alles leer je en het komt volgend jaar vast goed. We hebben nog een dak boven ons hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:06:
[...]

Goedemorgen, hierbij m’n excuses. Omdat emoties leiden momenteel ipv verstand is dit geen fijn zaken doen. Vandaar dat we het volgend jaar proberen.
Je kan er ook een adviseur tussen laten zitten. Die kan ook meteen voor je kijken bij 30 (wel of niet aangesloten) banken wat het beste voor je is. Van de andere kant is het al bijna januari.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Marzman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:13:
[...]

Je kan er ook een adviseur tussen laten zitten. Die kan ook meteen voor je kijken bij 30 (wel of niet aangesloten) banken wat het beste voor je is. Van de andere kant is het al bijna januari.
We zijn al bij de adviseur geweest. Adviseur gaf aan ernstigere zaken te hebben meegemaakt en waarbij alles goed is gekomen. Maar omdat dit niet goed meer aanvoelt hebben wij er momenteel geen zin meer erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Op deze manier maak je het erg moeilijk wat betreft zakelijke beslissingen in je leven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Requiem19 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:37:
Op deze manier maak je het erg moeilijk wat betreft zakelijke beslissingen in je leven denk ik.
Nog nooit eerder een zakelijke beslissing hoeven te nemen. Geen enkele ervaring ermee, maar als we het nu proberen zitten er haken en ogen aan. Als we het in Januari proberen stappen wij erin met een ander gevoel. De meeste hier spreken uit ervaring lijkt mij. Al 3 dagen lees ik dat het niet handig is en kansloos. Dat zie ik achteraf ook zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:25:
[...]

We zijn al bij de adviseur geweest. Adviseur gaf aan ernstigere zaken te hebben meegemaakt en waarbij alles goed is gekomen. Maar omdat dit niet goed meer aanvoelt hebben wij er momenteel geen zin meer erin.
Dan kun je beter even wachten, een huis kopen is al stresvol genoeg van zichzelf.

Als je vanaf januari minder problemen verwacht kun je al wel een beetje rondkijken voor huizen dat je al wat meer huizen gezien hebt. Dan heb je er meer kijk op. Er gaan sowieso nog maanden overheen van het moment dat je besluit een bod te doen tot dat je de sleutel hebt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

Nog nooit eerder een zakelijke beslissing hoeven te nemen. Geen enkele ervaring ermee, maar als we het nu proberen zitten er haken en ogen aan. Als we het in Januari proberen stappen wij erin met een ander gevoel. De meeste hier spreken uit ervaring lijkt mij. Al 3 dagen lees ik dat het niet handig is en kansloos. Dat zie ik achteraf ook zo in.
Maar als het jullie droomhuis is, laat je je toch niet op deze manier vanaf slaan?

Gewoon doorzetten en 100% eerlijk blijven! Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Vorkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:50:
[...]

Maar als het jullie droomhuis is, laat je je toch niet op deze manier vanaf slaan?

Gewoon doorzetten en 100% eerlijk blijven! Nee heb je, ja kan je krijgen.
Inderdaad. Ik neem aan dat hij geboden heeft onder voorbehoud van financiering, dan loop je 0,0 risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dot soort beslissingen moet je (IMO) zo rationeel mogelijk nemen.

Als dit op (legale) manier kan vlgs de adviseur, zonder risico’s voor jou, is er rationeel geen probleem.

Het enige is dat je meer hordes over zult moeten gaan. Maar zolang je de hordes niet als obstakels ziet, zou dat doable moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ybos schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Inderdaad. Ik neem aan dat hij geboden heeft onder voorbehoud van financiering, dan loop je 0,0 risico!
De makelaars kunnen wel nog wat vragen stellen over schulden. Zeker als het huis al een keer door het voorbehoud niet is doorgegaan (dit was bij ons huis het geval). Het levert een hoop gedoe op, het huis was weg van Immoweb en komt dan na een paar maanden weer terug.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

Al 3 dagen lees ik dat het niet handig is en kansloos. Dat zie ik achteraf ook zo in.
Eigenlijk ben ik een beetje klaar met deze drama soap en was ik voornemens niet meer te reageren hierop maar deze kan ik toch niet laten.

Hier worden door meerdere hoeken aangegeven van neem nou het professioneel advies aan!
Die geeft aan dat er mogelijkheden zijn dus ga daar nou mee verder ipv van anonieme mensen waar je de kennis niet van weet hun meningen aannemen.
Voor hetzelfde geld ben ik een accountant die je gaat vertellen hoe je een huis moet bouwen...

Je maakt het jezelf erg moeilijk zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Haaglanden sterkte en succes met je uiteindelijke beslissing. Ik snap dat het lastig en frustrerend kan zijn dat het nu om een voor jou eigenlijk onbenullige reden niet doorgaat. Maar wat hier eerder terecht aangegeven werd, een huis kopen is sowieso een stressvolle bezigheid en als dit er dan ook nog bijkomt is het denk ik inderdaad verstandig om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Een hypotheek met een A3 codering lukt niet einde verhaal. Je kan in gesprek gaan met de schuldeiser, een kort geding aanspannen met onderbouwing en bewijzen. Ik zeg toch we annuleren het en gaan in Januari aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:21:
Een hypotheek met een A3 codering lukt niet einde verhaal. Je kan in gesprek gaan met de schuldeiser, een kort geding aanspannen met onderbouwing en bewijzen. Ik zeg toch we annuleren het en gaan in Januari aan de slag.
En wat is nu je bron? De adviseur die je eerst zij dat het kan? (dan moet je in Jan een andere zoeken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
Vorkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

En wat is nu je bron? De adviseur die je eerst zij dat het kan? (dan moet je in Jan een andere zoeken)
Klopt, en officieel kan het vanaf Januari. Nu komt verstand bij kijken en hebben wij het los kunnen laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Klopt, en officieel kan het vanaf Januari. Nu komt verstand bij kijken en hebben wij het los kunnen laten
Oke, nou, hoppa makelaar bellen, afzeggen, pilsje / wijntje opentrekken, in januari je BKR registratie controleren (dat ie eraf is, kan met idin gratis) en na bevestiging gezellig samen knus op Funda helemaal los gaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haaglanden
Vorkie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Oke, nou, hoppa makelaar bellen, afzeggen, pilsje / wijntje opentrekken, in januari je BKR registratie controleren (dat ie eraf is, kan met idin gratis) en na bevestiging gezellig samen knus op Funda helemaal los gaan!
Precies dit. Mijn oprechte excuses aan iedereen, ik ben niet de makkelijkste maar uiteindelijk komt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ybos schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Niet helemaal waar. (Wellicht dat mensen jouw reactie lezen en daarop acteren).

Je loopt zeker wel risico bij een voorbehoud financiering. Daar moet je niet te licht over denken. Vaak heb je meerdere afwijzingen nodig en je moet deze afwijzingen ook tijdig aanleveren. Dus als je een termijn van 6 weken contractueel hebt afgesproken de hypotheekverstrekker komt na 7 weken met een afwijzing heb je een probleem.

Bovendien zul je bij de verkoopmakelaar en verkoper te boek staan als iemand die moeite heeft met de financiering, dus een bod op een andere woning kan weleens meteen aan de kant worden geschoven. Dat is niet zo prettig in een klein dorp.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 12-10-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Sport_Life schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Je loopt zeker wel risico bij een voorbehoud financiering. Daar moet je niet te licht over denken. Vaak heb je meerdere afwijzingen nodig en je moet deze afwijzingen ook tijdig aanleveren. Dus als je een termijn van 6 weken contractueel hebt afgesproken de hypotheekverstrekker komt na 7 weken met een afwijzing heb je een probleem.
Ehm we hebben een bod gedaan en de rest word nu geregeld maar wij hebben nog niks ondertekend? Het was letterlijk wij bieden dit, oké wij accepteren dat en wij zorgen voor de papierwerk. Papierwerk word ook al in orde gemaakt als het goed is maar Ehm sorry gaat niet lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Ehm we hebben een bod gedaan en de rest word nu geregeld maar wij hebben nog niks ondertekend? Het was letterlijk wij bieden dit, oké wij accepteren dat en wij zorgen voor de papierwerk. Papierwerk word ook al in orde gemaakt als het goed is maar Ehm sorry gaat niet lukken?
Zonder handtekening ook geen koopcontract, dus geen risico natuurlijk.
Maar ik reageerde op de algemene stelling dat een voorbehoud financiering 0 risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Sport_Life schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Bovendien zul je bij de verkoopmakelaar en verkoper te boek staan als iemand die moeite heeft met de financiering, dus een bod op een andere woning kan weleens meteen aan de kant worden geschoven. Dat is niet zo prettig in een klein dorp.
Dat lijkt me logisch. Je moet je wel aan de spelregels van het spelletje houden...
Dat laatste lijkt me wat speculatief... Makelaar is zijn winst zoveel mogelijk transacties te doen, als er dan zo nu en dan eentje wat moeizamer gaat, och, hij pakt evengoed zijn courtage.
Het kan misschien wel het verschil maken wanneer er meerdere gegadigden zijn, maar nogmaals, speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Daarnaast heb je gewoon je 3 dagen wettelijke bedenktijd.
En als je op woensdag tekent, heb je 5 dagen de tijd.

Maar dat gezegd hebbende, is ook dat geen wenselijke situatie.
Verkopers denken ook dat het huis verkocht is en dan krijgen ze bericht dat het niet door gaat.

Maargoed, voor @Haaglanden is het ook niet fijn dat het 'droomhuis' voor nu even niet door kan gaan.
Maar wel een wijze les rijker. Voortaan eerst goed vooraf laten informeren en de mogelijkheden uitzoeken (BIJ DE JUISTE BRONNEN!!) alvorens overgaan tot een beslissing.

Overigens snap ik goed dat je het bod hebt uitgebracht en zou ik zelf in jouw schoenen ook dezelfde beslissing genomen.
Helemaal met de huidige huizenmarkt.

[ Voor 72% gewijzigd door Flix20 op 12-10-2020 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ja, ik zou niet te vaak dit soort wispelturige beslissingen maken in de huidige markt.

Het komt toch wel een beetje over als een ondoordachte emotionele beslissing inmiddels (zowel de voorlopige koop als nu het terugtrekken). Hoewel ik nog steeds van mening ben dat het wel was goed gekomen (oplever datum na 1-1-2021) vraag ik mij af of je de overige kosten/zaken al wel doorgerekend / bedacht had?

Zeker met een dergelijke adviseur met dit halfbakken advies, waren zaken als K.K. wel geheel zuiver doorgerekend (of voor de vorm ook maar vast rekening gehouden met 0% overdrachtsbelasting zonder akkoord kamer) ?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Ik leer nog is wat zo. Voel me al stukken beter ook en zal dit ook niet meer zo doen.

Laatste ding nog wat ik zou willen weten is;

Ik wil graag de dossier ontvangen van de lening destijds. Schuldeiser geeft aan geen dossier meer te kunnen vinden in het systeem, überhaupt eigenlijk helemaal niks meer erover . Het is al meer dan 10 jaar geleden maar heb ik recht erop als consument op een dossier waar de terechte codering uit is ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:12:
Ik leer nog is wat zo. Voel me al stukken beter ook en zal dit ook niet meer zo doen.

Laatste ding nog wat ik zou willen weten is;

Ik wil graag de dossier ontvangen van de lening destijds. Schuldeiser geeft aan geen dossier meer te kunnen vinden in het systeem, überhaupt eigenlijk helemaal niks meer erover . Het is al meer dan 10 jaar geleden maar heb ik recht erop als consument op een dossier waar de terechte codering uit is ontstaan?
Verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haaglanden schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Als jouw/jullie ouders geen hypothecaire geldlening meer hebben, willen zij misschien mede de hoofdelijke aansprakelijkheid van jullie hypothecaire geldlening aanvaarden. Dan heeft de bank mogelijk genoeg verhaalszekerheid en willen ze alsnog de hypothecaire geldlening verstrekken.

Begrijp ik het goed dan ligt de koopsom van de woning ver onder de maximale hypotheek die jullie kunnen krijgen. Als loan to value en loan to income goed zijn, dan zouden na een jaar (of wat langer) de ouders uit de hoofdelijke aansprkalelijkheid kunnen worden ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
rdluca schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Als jouw/jullie ouders geen hypothecaire geldlening meer hebben, willen zij misschien mede de hoofdelijke aansprakelijkheid van jullie hypothecaire geldlening aanvaarden. Dan heeft de bank mogelijk genoeg verhaalszekerheid en willen ze alsnog de hypothecaire geldlening verstrekken.

Begrijp ik het goed dan ligt de koopsom van de woning ver onder de maximale hypotheek die jullie kunnen krijgen. Als loan to value en loan to income goed zijn, dan zouden na een jaar (of wat langer) de ouders uit de hoofdelijke aansprkalelijkheid kunnen worden ontslagen.
Ik neem aan dat een goede financieel adviseur dat ook geadviseerd heeft als optie...

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haaglanden
Ik wil dit in ieder geval goed afsluiten

[ Voor 92% gewijzigd door Haaglanden op 12-10-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hoe wordt hier aangekeken tegen het wel/niet registreren van de koopovereenkomst door de notaris?

Wij gaan een koopovereenkomst tekenen met oplevering eind april. De verkopers hebben al een nieuw huis gekocht. Gezien de huidige onzekerheid op de arbeidsmarkt door COVID overweeg ik de overeenkomst toch vast te leggen, mocht er onverwachts iets gebeuren met de arbeidssituatie van de verkopers, maar ben benieuwd naar de gedachten hier.

(FYI: hypotheekadviseur raadde aan dit wel te doen, zeker omdat de overdracht pas over 7 maanden is, maar het is toch weer een paar honderd euro extra...)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:20
RobbieB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:

(FYI: hypotheekadviseur raadde aan dit wel te doen, zeker omdat de overdracht pas over 7 maanden is, maar het is toch weer een paar honderd euro extra...)
Een paar honderd euro? In mijn beleving was 't 5 tientjes. Toch zou ik dit sowieso doen. Een paar honderd euro is niets (wacht maar wat voor kosten je nog meer allemaal krijgt >:) ), en het voorkomt een hoop gedoe als er toch iets mis zou gaan aan de verkopende kant.

Volgens mij is 't namelijk zo dat als de verkoper(s) failliet gaan, en je hebt 't niet laten registreren, de koop alsnog ontbonden wordt. Als je 't wel registreert heb je dat probleem niet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
RobbieB schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:
Hoe wordt hier aangekeken tegen het wel/niet registreren van de koopovereenkomst door de notaris?

Wij gaan een koopovereenkomst tekenen met oplevering eind april. De verkopers hebben al een nieuw huis gekocht. Gezien de huidige onzekerheid op de arbeidsmarkt door COVID overweeg ik de overeenkomst toch vast te leggen, mocht er onverwachts iets gebeuren met de arbeidssituatie van de verkopers, maar ben benieuwd naar de gedachten hier.

Gewoon koopovereenkomst maken en tekenen en opsturen alvast naar de notaris?

Ik heb daar geen kosten voor gezien :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Martinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

Gewoon koopovereenkomst maken en tekenen en opsturen alvast naar de notaris?

Ik heb daar geen kosten voor gezien :?
Dit is wat anders.
https://www.makelaarsland...t%20moment%20waarop%20het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Nederlanders en hun drang naar zekerheid. Als jij voor een paar tientjes een betere nachtrust hebt, dan is het een makkelijke keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Even een recap van onze zoektocht:

Gisteren hebben wij de koopovereenkomst getekend.
Al met al was de zoektocht naar een huis onverwacht snel en goed gegaan.
Het huis dat wij nu kopen was gelijk ook onze eerste bezichtiging toen wij 3 maanden geleden begonnen met zoeken. Helaas was het huis na de verkoop bij inschrijving eerst verkocht aan een andere koper met een beter bod.

Dat was toen een flinke domper, aangezien dit huis veel weg had van ons droomhuis.
In die 2 maanden daarna zijn wij rustig verder gegaan met bezichtigen, maar er was nog geen huis voorbij gekomen die enigszins vergelijkbaar was.

Na meer dan een maand viel het mij wel op dat ons droomhuis nog steeds niet de een andere status had op Funda. Dus maar even met de makelaar gebeld. De koper had van de koop afgezien vanwege een tegenvallende bouwtechnische keuring. Voor ons is dit geen probleem aangezien wij veel zelf kunnen doen.
Twee weken later kwam er een tweede biedingen ronde tussen de partijen die al eens eerder een bod hadden uitgebracht, waarin wij weer hetzelfde bod uitbrachten en dit was nu wel goed genoeg voor het winnende bod! Ook speelde ons enthousiasme over het huis en de begeleidende brief die wij het bod hadden toegevoegd een grote rol.

Dit was een combinatie van geluk en doorzettingsvermogen.
Zeker voor een stad in de Randstad in een krappe markt zijn wij erg tevreden met de snelheid waarin wij een huis hebben kunnen kopen. Ook is de prijs acceptabel met een bod dat ongeveer 5% boven de vraagprijs lag.
Het besef is er wel dat onze situatie uitzonderlijk is en dat maakt dat het kopen van dit huis ons enorm blij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42
We hebben een huis op het oog en willen graag een bouwtechnische keuring uitvoeren. In ons vorige huis hebben we gebruik gemaakt van Perfectkeur. Deze was op zich prima, waren het niet dat het wel erg oppervlakkig en simplistisch gebeurd. De prijs is er natuurlijk na, maar op een enorme investering, wil ik wel zekerheid hebben. VEH wordt niet direct aangeraden in een eerdere topic hier.

We zoeken dus een partij waarop we kunnen bouwen, en als dat iets meer kost is dat prima. Nu is Google niet zo handig mij een wegwijs te geven waar ik naar moet kijken, en wat een geschikte partij is. Zijn hier positieve ervaringen met eventuele andere organisaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Toekan Enig idee wat die tegenvallende bouwkundige zaken waren dan?

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Ebayzo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:45:
@Toekan Enig idee wat die tegenvallende bouwkundige zaken waren dan?
Het was vooral een combinatie van kleine zaken en het voeg en schilderwerk buiten. Niks ernstig, maar bij elkaar telde het aardig op. Nu gaat een bouwkundig rapport wel uit van het ergste.
Als ik zelf de helft aanpak, ben ik misschien wel 70% goedkoper uit.
J_star schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:39:
We hebben een huis op het oog en willen graag een bouwtechnische keuring uitvoeren. In ons vorige huis hebben we gebruik gemaakt van Perfectkeur. Deze was op zich prima, waren het niet dat het wel erg oppervlakkig en simplistisch gebeurd. De prijs is er natuurlijk na, maar op een enorme investering, wil ik wel zekerheid hebben. VEH wordt niet direct aangeraden in een eerdere topic hier.
VEH heeft bij ons prima werk geleverd. De keurder nam uitgebreid de tijd en legde alles goed uit. Het blijft wel afhankelijk van welke keurder er uiteindelijk op de stoep staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
Toekan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Het was vooral een combinatie van kleine zaken en het voeg en schilderwerk buiten. Niks ernstig, maar bij elkaar telde het aardig op. Nu gaat een bouwkundig rapport wel uit van het ergste.
Als ik zelf de helft aanpak, ben ik misschien wel 70% goedkoper uit.
Maar die rekenen ook met een gouden pen, een kitrandje is in zo'n rapport 200,- etc. 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:03
Dus ik ga eergisteren wederom een huis bekijken in Heemskerk. Mooi recente bouw keurig in orde.

Dan doe je weer een bod, en omdat het al zo vaak overboden is de voorgaande maanden. Sta je er wat relaxter in. Zo van och....dat wordt weer niks.

Krijg ik een belletje van mijn aankoop makelaar: Peter je bent weer overboden.
Maar.......de voorwaarden die jij stelt bevallen de verkopers, dus ze hebben je bod geaccepteerd.

Ik ben de rest van de dag al een beetje duizelig en in de war er van. oOo _O- *O* <3 _/-\o_ O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@ppeterr Wat voor bijzondere voorwaarden heb je gesteld dan, bevrediging van het echtpaar?;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
N1ckk schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:02:
@ppeterr Wat voor bijzondere voorwaarden heb je gesteld dan, bevrediging van het echtpaar?;)
Ha, ja zo iets :P

Nee, ik heb mij vrij soepel ingesteld. Zo van ik sluit mij aan kwa datum overdracht. Of desgewenst eerder. (die is overigens pas april denk ik volgend jaar). Andere randzaken zoals de financiële afhandeling zijn denk ik voor mij gunstiger dan de andere bieders mee gaven. Ik heb geen idee, het is gewoon opeens gelukt.

Ik ben nog volledig in een roes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14

mwa

ppeterr schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Ha, ja zo iets :P

Nee, ik heb mij vrij soepel ingesteld. Zo van ik sluit mij aan kwa datum overdracht. Of desgewenst eerder. (die is overigens pas april denk ik volgend jaar). Andere randzaken zoals de financiële afhandeling zijn denk ik voor mij gunstiger dan de andere bieders mee gaven. Ik heb geen idee, het is gewoon opeens gelukt.

Ik ben nog volledig in een roes :)
Gefeliciteerd! Geniet er maar van met een extra wijntje/biertje vanavond, dat mag gevierd worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
ppeterr schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:59:
Dus ik ga eergisteren wederom een huis bekijken in Heemskerk. Mooi recente bouw keurig in orde.

Dan doe je weer een bod, en omdat het al zo vaak overboden is de voorgaande maanden. Sta je er wat relaxter in. Zo van och....dat wordt weer niks.

Maar.......de voorwaarden die jij stelt bevallen de verkopers, dus ze hebben je bod geaccepteerd.

Ik ben de rest van de dag al een beetje duizelig en in de war er van. oOo _O- *O* <3 _/-\o_ O+
Gefeliciteerd! Heel erg goed om te horen. Fijn dat het gelukt is in deze gekke markt.
Recente bouw, dus ik neem aan Broekpolder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Broodbeleg schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Gefeliciteerd! Heel erg goed om te horen. Fijn dat het gelukt is in deze gekke markt.
Recente bouw, dus ik neem aan Broekpolder?
Klopt Broekpolder. Een woning niet al te groot. Er staan er nu 3 te koop in die straat. De andere 2 zijn ruim een ton duurder zowaar. Een daarvan is gelijkwaardig maar met een uitbouw. En ook weer ruim een ton duurder in vraagprijs. Ik zit daar dus een end onder met mijn bod. Ik heb zelfs het idee dat ik een mooie deal heb.

Wellicht dat ik er nog een aanbouw tegenaanzet. De voorbereidingen zijn al aanwezig daarvoor.

Gekke markt, ik had er helemaal niks meer van verwacht zelfs. Stond op het punt mij terug te trekken.

En opeens kaboem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Leuk en ik zie het inderdaad van de buren. Weet je wel dat met een uitbouw je al bijna een ton waarde er bij krijgt (als dat je wens is natuurlijk).
Volgens mij ook een prima deal. Zeker als je het vergelijkt met vergelijkbare huizen in Heemskerk maar dan ouder en veel minder goed afgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

ppeterr schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:59:

Gefeliciteerd man geniet ervan! nog twee weken dan kan ik verhuizen halleluja _/-\o_

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand van jullie recentelijk een hypotheekofferte aangevraagd bij de Rabobank? Wij hebben begin september de aanvraag gedaan en nog steeds geen offerte.

Ik zie wel in de portal van mijn hypotheekadviseur dat de "geldverstrekker voorlopig akkoord" heeft gegeven op de diverse ingediende documenten. Ik vermoed dat ze werken met een 4 ogen principe en dat de eerste behandelaar klaar is en dat de tweede in actie moet komen. Maar die zit natuurlijk thuis te netflixen werken waardoor het traag gaat. Na 6 weken nog steeds geen definitieve duidelijkheid is best wel irritant. Rare gang van zaken. :-(

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Niet in portals kijken, maar gewoon bellen.
Vermoeden is al helemaal gen goed idee.

Pak die telefoon, bel en maak een einde aan je onzekerheid.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
HellBeast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:42:
Heeft iemand van jullie recentelijk een hypotheekofferte aangevraagd bij de Rabobank? Wij hebben begin september de aanvraag gedaan en nog steeds geen offerte.

Ik zie wel in de portal van mijn hypotheekadviseur dat de "geldverstrekker voorlopig akkoord" heeft gegeven op de diverse ingediende documenten. Ik vermoed dat ze werken met een 4 ogen principe en dat de eerste behandelaar klaar is en dat de tweede in actie moet komen. Maar die zit natuurlijk thuis te netflixen werken waardoor het traag gaat. Na 6 weken nog steeds geen definitieve duidelijkheid is best wel irritant. Rare gang van zaken. :-(
Is momenteel wel bekend dat de doorlooptijden exorbitant hoog zijn, maar 6 weken is wel erg gortig.
Klopt dat ze inderdaad met 4 ogen principe werken maar zoals hierboven terecht opgemerkt, bel ze even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:04
Deze week akkoord gekregen op mijn nieuwe Aegon hypotheek. Was binnen 3 weken geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 18:26
Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Is momenteel wel bekend dat de doorlooptijden exorbitant hoog zijn, maar 6 weken is wel erg gortig.
Klopt dat ze inderdaad met 4 ogen principe werken maar zoals hierboven terecht opgemerkt, bel ze even op.
Mwah 6 weken echt zo extreem atm?
In maart/april ook bij de Rabobank een hypotheek afgesloten maar dat duurde ook zo'n 6 weken..

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

CeesKees schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:44:
Niet in portals kijken, maar gewoon bellen.
Vermoeden is al helemaal gen goed idee.

Pak die telefoon, bel en maak een einde aan je onzekerheid.
Net gebeld, maar ik krijg geen informatie omdat het via een intermediair loopt. Ik krijg te horen dat ik die maar moet bellen. Die zeggen echter dat het "loopt" en dat zodra de Rabobank reageert ik het meteen te horen krijg.

Sjonge jonge.

Ik moet nu knopen doorhakken m.b.t. badkamer en keuken, omdat de afloopdatum van de ruwbouw opties eraan zit te komen. Hoe kan ik nu een keuken of badkamer kopen wanneer ik niet eens weet of de financiering op mijn nieuwe huis wel door gaat? :(

[ Voor 19% gewijzigd door HellBeast op 16-10-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HellBeast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

Net gebeld, maar ik krijg geen informatie omdat het via een intermediair loopt. Ik krijg te horen dat ik die maar moet bellen. Die zeggen echter dat het "loopt" en dat zodra de Rabobank reageert ik het meteen te horen krijg.

Sjonge jonge.

Ik moet nu knopen doorhakken m.b.t. badkamer en keuken, omdat de afloopdatum van de ruwbouw opties eraan zit te komen. Hoe kan ik nu een keuken of badkamer kopen wanneer ik niet eens weet of de financiering op mijn nieuwe huis wel door gaat? :(
Uh Ja, maar had je 2,3,4 weken geleden al niet zo erop kunnen zitten?

Nu lijk je jouw "foute" planning te projecteren op de rabobank of intermediair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vorkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Uh Ja, maar had je 2,3,4 weken geleden al niet zo erop kunnen zitten?

Nu lijk je jouw "foute" planning te projecteren op de rabobank of intermediair.
Niks foute planning aan. De doorlooptijden zijn blijkbaar de afgelopen weken flink gestegen nadat ik de aanvraag al had ingediend. Als je internetbronnen mag geloven, dan is de verwerkingstijd zelfs nog steeds veel minder dan 6 weken.

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden
https://www.independer.nl/hypotheek/info/onderzoek/wachttijd

Hoe was mijn planning fout dan? Bij nieuwbouwprojecten wordt de sluiting van de ruwbouwopties voor jou bepaald. Dat doe ik zelf niet.

[ Voor 7% gewijzigd door HellBeast op 16-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HellBeast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Niks foute planning aan. De doorlooptijden zijn blijkbaar de afgelopen weken flink gestegen nadat ik de aanvraag al had ingediend. Als je internetbronnen mag geloven, dan is de verwerkingstijd zelfs nog steeds veel minder dan 6 weken.

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden
https://www.independer.nl/hypotheek/info/onderzoek/wachttijd

Hoe was mijn planning fout dan? Bij nieuwbouwprojecten wordt de sluiting van de ruwbouwopties voor jou bepaald. Dat doe ik zelf niet.
Ik zei toch "foute" het is meer in de vorm van, waarom ga je na 4 weken (of beter gezegd, elke week) niet jagen? :)

Nu zit je zelf in de "stress" over de opties, terwijl je geeneens weet of je die woning wel mag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vorkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Ik zei toch "foute" het is meer in de vorm van, waarom ga je na 4 weken (of beter gezegd, elke week) niet jagen? :)

Nu zit je zelf in de "stress" over de opties, terwijl je geeneens weet of je die woning wel mag krijgen.
Ik heb geregeld contact gezocht met mijn hypotheekadviseur en gevraagd naar een status update. Maar die blijven zeggen: Het komt er elk moment aan. En dat slik je dan maar op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HellBeast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb geregeld contact gezocht met mijn hypotheekadviseur en gevraagd naar een status update. Maar die blijven zeggen: Het komt er elk moment aan. En dat slik je dan maar op dat moment.
ah bah, dus niet de service die je zou willen :'(

Ik zou je alleen bij je adviseur niet zo laten afschepen, desnoods naar kantoor toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Zo'n hypotheekadviseur kan ook niet meer doen dan dat.
Die zijn ook overgedragen aan de hypotheekverstrekker.

En je kan jagen wat je wilt, maar dat gaat toch geen klap uitmaken behalve dat het frustraties oplevert.

Zelf heb ik in Juli/augustus een aanvraag lopen, deze was er met 2 weken doorheen.
Eigenlijk één week, maar de hypotheekverstrekker had een fout gemaakt met het versturen van de informatie (oude bankafschrift van me gebruikt waar DUO nog wel op stond) dus m'n aanvraag is nog eens onderop de stapel beland.

Toen echter wel bewust voor een verstrekker gekozen welke een korte doorlooptijd had.
Die stonden toen rond de 5-10 dagen, maar er stonden ook verstekkers tussen welke 20+ dagen doorlooptijd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Wat is handig nu? 20 jaar vastzetten of toch 30 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Haaglanden schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:07:
Wat wil je horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Advies ivm de rente?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
20 jaar rente

of toch 10, of 5

Wat verwacht je zelf?

30 jaar nooit doen, na 20 jaar heb je zoveel afgelost dat je beter opnieuw kan oversluiten.

Daarnaast, in februari kan alles er anders uitzien, dus waarom wil je dat nu weten? Je was gestopt met huis kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Vorkie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

20 jaar rente

of toch 10, of 5

Wat verwacht je zelf?

30 jaar nooit doen, na 20 jaar heb je zoveel afgelost dat je beter opnieuw kan oversluiten.

Daarnaast, in februari kan alles er anders uitzien, dus waarom wil je dat nu weten? Je was gestopt met huis kopen toch?
Is goed bedankt voor je advies. Ik was gestopt maar het huis niet met mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wij hadden dezelfde vraag.

Ik heb alle scenario’s in Excel uitgerekend. Wij hebben 3 leningdelen, heb met alle 3 gepuzzeld qua looptijd van de rentevasteperiode.

20 jaar is het uitgangspunt op basis advies van de adviseur. 10 jaar levert me te weinig op om het te overwegen, scheelt echt maar een paar tientjes netto.

Maar ook dit moet je voor jezelf even uitrekenen...

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 16-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:21:
Wij hadden dezelfde vraag.

Ik heb alle scenario’s in Excel uitgerekend. Wij hebben 3 leningdelen, heb met alle 3 gepuzzeld qua looptijd van de rentevasteperiode.

20 jaar is het uitgangspunt op basis advies van de adviseur. 10 jaar levert me te weinig op om het te overwegen, scheelt echt maar een paar tientjes netto.

Maar ook dit moet je voor jezelf even uitrekenen...
Wij hebben natuurlijk een voorbeeld over 30 jaar vast. Moeten we ff kijken met de adviseur wat handig is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Doe jezelf en ons een lol en kijk daar alsjeblieft niet naar.
Met de indruk van de vorige keer lijkt met het mij verstandig dit soort berekeningen en adviezen aan een professional over te laten en vooral niet zelf in de weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Wij hebben hem 6 jaar terug voor 10 jaar vastgezet. Nu met de nieuwe woning willen we voor 20 jaar vast gaan. De rente is al langere tijd laag, maar geen idee natuurlijk waar de wereld naar toe gaat. Dus we willen iets meer zekerheid houden op een lagere rente. Na 20 jaar zien we wel weer verder :)

Wij hebben vooral gekeken naar wat meer zekerheid en voor onszelf een max gesteld wat me maandelijks willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Waarom is dat natuurlijk?

En waarom probeer je het zelf niet uit te rekenen voor 20 en 10 jaar?

Dit is niet even met de matte vinger de lucht in, dit is gewoon cijfertjes te weten komen, vergelijken en bedenken wat het beste werkt voor jou specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Flix20 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:25:
Doe jezelf en ons een lol en kijk daar alsjeblieft niet naar.
Met de indruk van de vorige keer lijkt met het mij verstandig dit soort berekeningen en adviezen aan een professional over te laten en vooral niet zelf in de weer gaan.
Ik win alleen advies in. Of moet ik onvoorbereid naar het gesprek gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Mijn vriendin en ik hebben een huis op het oog alleen ze heeft pas vanaf 1-1-2021 een nieuw contract waarmee dit mogelijk is. Contract is al getekend en zit 1 maand proeftijd in.

Kan er al met dit inkomen worden gerekend bij een aanvraag nu? Met overdracht na 1-1-2021 uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TrueGamer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:38:
Mijn vriendin en ik hebben een huis op het oog alleen ze heeft pas vanaf 1-1-2021 een nieuw contract waarmee dit mogelijk is. Contract is al getekend en zit 1 maand proeftijd in.

Kan er al met dit inkomen worden gerekend bij een aanvraag nu? Met overdracht na 1-1-2021 uiteraard.
een goedkeuring krijg je niet op basis van 1 ding, maar heel veel dingen;

Zijn er schulden (BKR), zoals privaat lease, Wehkamp of een mobiele telefoon.
Studieschuld (Dit vragen ze netjes)
Inkomen (vast, tijdelijk? Hoogte?)
Alimentatie?
Sector (Horeca? Evenementen? Of IT? Of Zorg?
Leeftijd (25 of 55)
alleen of samen (Zijn er kinderen, allimentatie etc...)
Taxatierapport?

Dat gaat in een blender en daar komt wat uit wat door mensen weer wat verder getoetst wordt.

Als je 100% gaat lenen en de kosten koper zelf ophoest, zullen sommige zaken wat minder positief vallen, maar dat wil niet zeggen dat je het niet krijgt (vaak krijg je dan, als alles verder OKish is, wat hogere rentevoorstel)

Ik denk zelf dat jullie even moeten wachten tot februari 2021, tenzij je in je eentje het huis kan dragen (en dus ook in je eentje de hypotheek moet aanvragen). Dit i.v.m een proeftijd en de daarbij noodzakelijke werkgeversverklaring. (en je eigen risico, zou prut zijn als het wegvalt en je daardoor dus in de problemen komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 13:08
Thanks voor je input
Leeftijd midden/eind 20.
Ik redelijk safe met vast contract en HBO finance. Zij in de zorg.

Hypotheek aanvragen zal me alleen niet lukken daar is haar inkomen voor nodig. Lasten lukt daarentegen wel prima want is lager dan de huur die we/ik nu betalen en dat lukt zonder haar inkomen mee te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:05

Kort antwoord? Nee.

Neen there done that. Precies toen ik ander werk had (goede sector, vast contract etc) vonden we een andere woning. De bank was heel stellig, zolang er sprake is van een proeftijd verstrekken we geen hypotheek. Logisch ook, want in die proeftijd kunnen ze je zomaar “ontslaan” ookal is dat onwaarschijnlijk.

Uiteraard alles wel in gang gezet qua aanvraag en op de dag dat mij proeftijd afliep een werkgeversverklaring opgevraagd en ingediend bij de hypotheekverstrekker. Uiteindelijk gewoon binnen de normale termijn de hypotheekaanvraag rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 06:07
@TrueGamer is er een inkomen nodig, of specifiek haar nieuwe inkomen.

In het eerste geval zou je kunnen kijken wat het gemiddelde loon van de afgelopen 3 jaar was (via uwv).

Ik heb in juli mijn hypotheek aanvraag hiermee kunnen doorlopen (ivm proeftijd van 2 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden

Als het goed is toetsen ze alles op wat nu speelt, niet over 3 maanden. Met een goede onderbouwing zou er misschien iets mogelijk zijn. Ik heb het meegemaakt dat niks onmogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
B-Real schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:09:
[...]

Kort antwoord? Nee.

Neen there done that. Precies toen ik ander werk had (goede sector, vast contract etc) vonden we een andere woning. De bank was heel stellig, zolang er sprake is van een proeftijd verstrekken we geen hypotheek. Logisch ook, want in die proeftijd kunnen ze je zomaar “ontslaan” ookal is dat onwaarschijnlijk.

Uiteraard alles wel in gang gezet qua aanvraag en op de dag dat mij proeftijd afliep een werkgeversverklaring opgevraagd en ingediend bij de hypotheekverstrekker. Uiteindelijk gewoon binnen de normale termijn de hypotheekaanvraag rond.
En dat is ook per hypotheekverstrekker verschillend.
Florius ziet bijvoorbeeld iemand die op een bepaalde tijd contract, binnen 6 maanden na ingang van het contract nog als flex-werker dus dien je ook je inkomstenopgave van de laatste 3 jaar op te geven.

Proeftijd gaat naar mijn weten weinig tot geen verstrekkers in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Flix20 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

En dat is ook per hypotheekverstrekker verschillend.
Florius ziet bijvoorbeeld iemand die op een bepaalde tijd contract, binnen 6 maanden na ingang van het contract nog als flex-werker dus dien je ook je inkomstenopgave van de laatste 3 jaar op te geven.

Proeftijd gaat naar mijn weten weinig tot geen verstrekkers in mee.
Dat weten wij niet. Wie niet waagt wie niet wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Haaglanden schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Dat weten wij niet. Wie niet waagt wie niet wint
Weet weldegelijk dat dat het geval is gezien ikzelf ook in die situatie heb gezeten een kleine 4 maanden geleden.

Maar kom gerust met een bron die het tegendeel bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Flix20 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Weet weldegelijk dat dat het geval is gezien ikzelf ook in die situatie heb gezeten een kleine 4 maanden geleden.

Maar kom gerust met een bron die het tegendeel bewijst.
Ik bedoelde het ook in het algemeen. Het is makkelijk om naar regels en cijfertjes te kijken. Het verschilt per situatie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:03
Haaglanden schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Ik win alleen advies in. Of moet ik onvoorbereid naar het gesprek gaan?
Ik had in juni dezelfde vraag 10, 15 of 20 jaar
Uiteindelijk op advies van de adviseur voor 10 gegaan.
Zijn punten waren oa dat je niet alleen naar het rente verschil moest kijken nu maar ook naar het hypotheek verloop en nog wat dingen. Met bijv een annuïteiten hypotheek ga je in het 2de deel meer aflossen dan dat je rente betaald (dus rente heeft minder invloed). Verder over 10 jaar zal je huis wel meer waad zijn dus risico classificatie wordt lager en nog wat dingen noemde hij. In ons geval mocht de rente over 10 jaar best richting de 3,5 gaan of zo voordat 20 jaar vast goedkoper was.
Maar blijft altijd een lastig punt en moeilijke keuze die we 11 jaar geleden ook hadden. Toen hadden we een rente van 6% en adviseerde sommige om hem voor 20 jaar vast te zetten aangezien 6% een prima percentage was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglanden
Togi schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

Ik had in juni dezelfde vraag 10, 15 of 20 jaar
Uiteindelijk op advies van de adviseur voor 10 gegaan.
Zijn punten waren oa dat je niet alleen naar het rente verschil moest kijken nu maar ook naar het hypotheek verloop en nog wat dingen. Met bijv een annuïteiten hypotheek ga je in het 2de deel meer aflossen dan dat je rente betaald (dus rente heeft minder invloed). Verder over 10 jaar zal je huis wel meer waad zijn dus risico classificatie wordt lager en nog wat dingen noemde hij. In ons geval mocht de rente over 10 jaar best richting de 3,5 gaan of zo voordat 20 jaar vast goedkoper was.
Maar blijft altijd een lastig punt en moeilijke keuze die we 11 jaar geleden ook hadden. Toen hadden we een rente van 6% en adviseerde sommige om hem voor 20 jaar vast te zetten aangezien 6% een prima percentage was ;-)
Je uitleg is duidelijk. Ik laat het wel aan de hypotheekadviseur over dan :)
Pagina: 1 ... 151 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7