Wij zijn al een tijd op zoek naar een huis maar vinden geen woning die aan al onze eisen voldoet. We overwegen nu om naar huizen te zoeken die nog helemaal verbouwd moeten worden maar na de verbouwing wel aan al onze eisen zouden voldoen, maar vragen ons af hoe dat proces in z'n werk gaat in de praktijk.
Qua hypotheek wil ik ongeveer rond de € 250.000,- uitkomen, ik zie huizen te koop staan van rond de € 160.000,- die nog wel verbouwd moeten worden. Ik ben niet van plan om zelf iets te doen qua verbouwen ik zou dan alles door de aannemer willen laten doen.
In theorie zouden dit de stappen zijn:
Heeft iemand misschien in de praktijk ervaring hoe dit in z'n werk gaat? Op zich klinkt deze optie namelijk wel gunstig omdat je dan zaken als een badkamer en keuken gelijk in je eigen smaak krijgt. Aan de andere kant komt er toch nog wel heel wat geregel en onzekerheden bij kijken.
Qua hypotheek wil ik ongeveer rond de € 250.000,- uitkomen, ik zie huizen te koop staan van rond de € 160.000,- die nog wel verbouwd moeten worden. Ik ben niet van plan om zelf iets te doen qua verbouwen ik zou dan alles door de aannemer willen laten doen.
In theorie zouden dit de stappen zijn:
- Huis bezichtigen met aannemer
- Aannemer offerte laten maken
- Woning laten taxeren: waarde voor verbouwing en waarde na verbouwing
- Beslissen of het financieel haalbaar is, op dit moment weten we pas hoe hoog de hypotheek wordt en hoeveel eigen geld erin moet.
- Bod uitbrengen op de woning
- Na sleuteloverdracht aannemer laten verbouwen
- Verhuizen
Heeft iemand misschien in de praktijk ervaring hoe dit in z'n werk gaat? Op zich klinkt deze optie namelijk wel gunstig omdat je dan zaken als een badkamer en keuken gelijk in je eigen smaak krijgt. Aan de andere kant komt er toch nog wel heel wat geregel en onzekerheden bij kijken.