Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 367 Laatste
Acties:

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JvS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Niet allemaal in elk geval. Als het maar in een CAO is afgesproken. De ABU CAO voorziet in meer tijdelijke contracten in een langere termijn (1,5 jaar totaal flex, dan nog 4 jaar met max 6 tijdelijke contracten) en de universiteit biedt bijvoorveeld PHd studenten een contract van 1 en 3 of van 4 jaar.
Ik weet de details niet zeker :).

Er zit in ieder geval een 'breuk' in de huidige regeling ten opzichte van de vorige regeling. Ik weet niet in hoeverre hier per CAO van afgeweken mag worden. Bij universiteiten had een tijdelijke werknemer *ontzettend weinig* zekerheden. Dat is wat beter geworden.

Tegelijkertijd kan dit gewoon voor ontslag zorgen. Maar in die situatie zat een vast contract er waarschijnlijk ook niet in.

Schijnconstructies die in het onderwijs gebruikt werden voor invallers ("iemand inhuren uit een pool, elke keer dat hij wordt ingehuurd is een nieuw contract") zijn mogelijk ook veranderd.
https://www.rijksoverheid...gen-wet-werk-en-zekerheid
Aanpassingen Flexibele arbeid in 2015
Er bestaan te grote verschillen in de behandeling van werknemers met vaste en flexibele contracten. Flexwerkers krijgen meer zekerheid en kunnen eerder doorstromen naar een vaste baan. Flexwerkers kunnen nu na 2 jaar aanspraak maken op een vast contract. Dit was 3 jaar.

Tijdelijke contracten worden als opeenvolgend gezien als zij elkaar met een tussenpoos van 6 maanden of minder opvolgen. De tussenpoos was 3 maanden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
ANdrode schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Ik weet de details niet zeker :).

Er zit in ieder geval een 'breuk' in de huidige regeling ten opzichte van de vorige regeling. Ik weet niet in hoeverre hier per CAO van afgeweken mag worden. Bij universiteiten had een tijdelijke werknemer *ontzettend weinig* zekerheden. Dat is wat beter geworden.

Tegelijkertijd kan dit gewoon voor ontslag zorgen. Maar in die situatie zat een vast contract er waarschijnlijk ook niet in.
Er is helemaal niets beter geworden met die wet op dat vlak. Vroeger konden mensen 3 jaar een tijdelijk contract krijgen en hadden ze nog enige kans op een vaste baan. Nu kan dat nog maar 2 jaar en is ontslag wegens individuele onvoldoende presteren ongeveer onmogelijk geworden dus zijn werkgevers nog huiveriger om vaste contracten te geven.

Dus je kunt korter flexwerken met als bedoeling dat je sneller in vaste dienst komt, maar wat er in de praktijk gebeurt is dat dat nog minder vaak gebeurt, juist door die wet...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 13:57
Ik snap de regelgeving maar vind het dan wel een apart verhaal als je een uitstekende beoordeling krijgt door je leidinggevende en een nieuw contract voor komend schooljaar. Vraag je een intentie en werkgeversverklaring ivm koop van een huis dan krijg je van de bovenliggende alliantie een tegenstrijdig antwoord... Althans er is letterlijk gevraagd: hierdoor ontnemen jullie dus de kans dat je werknemer een huis en toekomst kan opbouwen... En daar wordt dan bevestigend op geantwoord.... 😔🤔

...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Tja een goede beoordeling en een contract voor een jaar is niet hetzelfde als de intentie om iemand vast in dienst te gaan nemen. Zuur, dat wel, maar ook de waarheid vermoedelijk. Die school doet in dat geval dus niets anders dan eerlijk aangeven wat hun intentie is. (geen vaste dienst bieden).

Op de WG verklaring staat dan ook dit:
Bij gelijkblijvend functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden wordt de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd bij beëindiging daarvan opgevolgd door een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Dat kun je bij de werkgever wel vragen toch. Wat is de bedoeling? Ben ik hier voor twee jaar of is het de bedoeling om het werk wat ik nu doe ook met een vaste aanstelling voort te zetten?

Als je er alleen maar voor twee jaar bent, dan is het logisch dat je niet dat kruisje krijgt. Wat mij betreft allemaal de schuld van overdreven bescherming van werknemers en dat proberen te reguleren met vage wetgeving... Met als gevolg dat men in kleine organisaties gewoon bijna niemand meer vast aanneemt.

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 03-07-2016 12:01 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:00
ANdrode schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:00:
[...]

De Wet werk en zekerheid (Wwz) geldt voor alle werkgevers. Mogelijk interpreteren 'speciale' schoolbesturen de regels anders dan andere werkgevers.

Ik weet dat er in sommige onderwijs CAO's (o.a. universiteiten) uitzonderingen waren voor het aantal tijdelijke contracten dat je een medewerken kon geven. Deze zijn (vrijwel allemaal) vervallen.
Er is een uitzondering voor de openbare basisscholen gemaakt, maar voor o.a. de gelovige scholen is deze wetgeving wel van toepassing. Vandaar momenteel ook in het nieuws het nodige 'geklaag' van ouders waarbij hun kinderen de laatste twee schoolweken van het jaar ineens een nieuwe juf hebben

• ANdrode
  • Niet online
tweakerdennis schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:12:
[...]

Er is een uitzondering voor de openbare basisscholen gemaakt, maar voor o.a. de gelovige scholen is deze wetgeving wel van toepassing. Vandaar momenteel ook in het nieuws het nodige 'geklaag' van ouders waarbij hun kinderen de laatste twee schoolweken van het jaar ineens een nieuwe juf hebben
Ik heb het even opgezocht: Bijzonder onderwijs valt onder onderwijs CAO. Openbare scholen vallen onder de wetgeving voor ambtenaren.
JvS schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:48:
[...]
Nu kan dat nog maar 2 jaar en is ontslag wegens individuele onvoldoende presteren ongeveer onmogelijk geworden dus zijn werkgevers nog huiveriger om vaste contracten te geven.

Dus je kunt korter flexwerken met als bedoeling dat je sneller in vaste dienst komt, maar wat er in de praktijk gebeurt is dat dat nog minder vaak gebeurt, juist door die wet...
Het is nu wel vrijwel onmogelijk om een vaste functie te laten invullen door één medewerker met opeenvolgende tijdelijke contracten.

Ik snap het als een werkgever in Nederland iemand enkel een vast contract zou geven als de arbeidsmarkt zo krap is dat je anders geen personeel kan krijgen.
Zelf vind ik dat er een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid bij hoort.

Door de ontslagbescherming en continu oplopende salarissen (CAO periodieken) is vast personeel helaas erg onaantrekkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 03-07-2016 12:52 ]

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Wegens omstandigheden ben ik niet meer gebonden aan een stad of regio. Ik wil een nieuwouwwoning gaan kopen. Alleende vraag waar ik mee zit is, Waar?

Mijn budget is max. 150.000
Hoe kan ik erachter komen waar ik wil gaan wonen?

[ Voor 3% gewijzigd door SoundByte op 03-07-2016 20:11 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-11 18:49
Is dit serieus? Wij moeten gaan zeggen waar jij gaat wonen? Wat verwacht je? Dat wij random plaatsen gaan noemen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke provincie denk je aan? Heb je binding via vrienden/familie met een bepaalde regio? Wil je de drukte zoeken, juist totale rust of een combinatie daarvan? Zie je jezelf eerder in Amsterdam wonen of in Friesland in een of ander dorpje? Of wellict juist in Limburg?

Moet het perse nieuwbouw zijn? Zeker buiten de randstad genoeg dorpjes waar je makkelijk wat leuks en vrijstaands op de kop kan tikken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24

Onbekend

...

Nieuwbouw voor 150k is erg lastig denk ik.
Maar daarnaast is locatie het belangrijkste van een huis, want aan de locatie kan je niets aanpassen. Als locatie niet belangrijk is, is het aardbevingsgebied van Groningen misschien wat want daar zijn de huizen waarschijnlijk een stukje goedkoper.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Onbekend schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:40:
Maar daarnaast is locatie het belangrijkste van een huis, want aan de locatie kan je niets aanpassen. Als locatie niet belangrijk is, is het aardbevingsgebied van Groningen misschien wat want daar zijn de huizen waarschijnlijk een stukje goedkoper.
Klopt daar zijn de huizen zeker goedkoper maar voor 150k een nieuwbouw huis zal je niet redden met je kavel erbij.
echter ga je iets meer naar het westen of oosten buiten het gas gebied daar zijn nog wel kavels voor 30k te koop 400m2 ongeveer.
Maar vind dan maar iemand die voor 120.000 een huis neerzet .
SoundByte schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:10:
Wegens omstandigheden ben ik niet meer gebonden aan een stad of regio. Ik wil een nieuwouwwoning gaan kopen. Alleende vraag waar ik mee zit is, Waar?

als je nergens aan gebonden zit zou ik gewoon eens door het land gaan rijden en overal een paar dagen verblijven in een hotel (plaatsen waar je je goed bij voelt)

Zoals ik al zei nieuwbouw wordt lastig als je een eigenhuis laat bouwen voor dat geld.
Je kan beter kijken naar lopende nieuwbouwprojecten in het noorden of het zuiden van het land.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:59

bonyuri

Investigator!

Zelfs in Zeeuws-Vlaanderen vind je geen nieuwbouw voor 150k, dus ik verwacht dat je dat bijna nergens gaat lukken...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Kleine update na 6 weken stressen en heel veel werken aan schema's documenten tekenen scannen en nog meer scannen / printen (heb er bij een een toner door heen gejaagd) blij dat ik ongeliminteerd kan bellen anders had ik een mega rekening daar ook nog voor gehad. Is alles rond.

Sleutel overdrag gehad eindelijk alles rond wat kleine punten bij oplevering soort van opgelost alleen het hele weekend bezig geweest met alles netjes maken en kijken wat er moet gebeuren. Spullen / gereedschap uit de opslag gehaald en we zijn er klaar voor om er tegen aan te gaan!

Members only: Ons nieuwe huis
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nog een hoop te doen wat achterstallig onderhoud maar niet extreem veel de tuin heeft wel aardig wat werk nodig maar goed dat kan ook iets later tijdstip. Nu lekker schilderen en wat kleine klusjes en de timmerman mag wat deuren doen en wat muurtjes maar verder alles top.

Kop van noord-holland dan ^_^

http://www.funda.nl/koop/...50000/woonhuis/nieuwbouw/

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Soms zijn er speciale projecten. In Hengelo (ov) was er ook een rijtje van 120000 per stuk, maar dat is zeker niet standaard. Ik verwacht dat dat soort projecten niet op Funda komen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

St@m

@ Your Service

Wij zijn bezig met de oriëntatie voor een nieuw huis en afgelopen week hebben we via Funda een tweetal bezichtigingsverzoeken ingediend. Toevallig beide bij dezelfde makelaar.
Afgelopen vrijdag kregen we door dat huis 1 verkocht was onder voorbehoud en dat bezichtigen niet meer mogelijk was. Vanmorgen (gisteren bezichtiging aangevraagd) kreeg ik door van de verkoopmakelaar dat huis 2 ook verkocht is onder voorbehoud en dat er geen bezichtiging meer mogelijk is.

Ik ben niet echt boos ofzo, maar wel geïrriteerd. Ik snap niet dat de huizen bij Funda nog gewoon te koop staan. Is dit een speciale tactiek ofzo? Is Funda misschien langzaam? Is de makelaar laks door de status niet aan te passen op Funda? Iemand enig idee?

Heb in ieder geval de verkopende makelaar om opheldering gevraagd, ik zoek zelf ook nog een verkoopmakelaar, dus als het is wat ik denk dat het is (laksigheid) dan zoek ik even verder.

Edit: en antwoord van de makelaar :P
De status van de woning wordt pas gewijzigd op Funda zodra de koopakte ondertekend is door partijen (dat is bij deze woning nog niet het geval, vandaar dat deze nog zichtbaar is op Funda).
Ja, in mijn logica is het huis dan nog niet verkocht (ook niet onder voorbehoud), maar goed. We kijken verder.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 04-07-2016 10:31 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:43

Galois

1811 - 1832

Zal wel een combinatie zijn van druk en prioriteiten. Soms wordt er zelfs gezegd dat ze het bewust erop laten staan, om zo nieuwe klanten te 'trekken'?

Het lijkt mij niet. Als ik naar een makelaar zou bellen om huis X en hij zegt dat die verkocht is, maar hij heeft wel een huis Y voor mij, zou ik dat alleen maar erg irritant vinden...

Ben benieuwd wat jouw verkopende makelaar hierop zegt...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• St@m
  • Laatst online: 16:37

St@m

@ Your Service

Galois schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:30:
Zal wel een combinatie zijn van druk en prioriteiten. Soms wordt er zelfs gezegd dat ze het bewust erop laten staan, om zo nieuwe klanten te 'trekken'?

Het lijkt mij niet. Als ik naar een makelaar zou bellen om huis X en hij zegt dat die verkocht is, maar hij heeft wel een huis Y voor mij, zou ik dat alleen maar erg irritant vinden...

Ben benieuwd wat jouw verkopende makelaar hierop zegt...
Zie mijn edit.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:08
Ik denk dat zoiets verschilt per makelaar: heb een keer gehad dat er al een deal was (wij als koper), maar huis stond nog niet als onder voorbehoud verkocht (deal ging door omstandigheden overigens niet door). Bij het huis dat wij uiteindelijk gekocht hebben, stond er een uur nadat we een deal hadden al onder voorbehoud verkocht, zonder dat er iets getekend was.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
van onze verkopend makelaar: "elk contactmoment met een potentiële koper is er 1 voor me. Op die manier ben ik in contact en is er alles mogelijk. Dat geldt voor jullie object, dat geldt voor alle andere objecten. Zo kun je dus profiteren van dat contact om de potentiële kopers opties voor te leggen uit mijn portfolio". Dat dat bij jou misschien niet werkt wil niet zeggen dat het bij anderen niet zo werkt... stukje marketing :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Galois

Galois

1811 - 1832

Bockelaar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:06:
van onze verkopend makelaar: "elk contactmoment met een potentiële koper is er 1 voor me. Op die manier ben ik in contact en is er alles mogelijk. Dat geldt voor jullie object, dat geldt voor alle andere objecten. Zo kun je dus profiteren van dat contact om de potentiële kopers opties voor te leggen uit mijn portfolio". Dat dat bij jou misschien niet werkt wil niet zeggen dat het bij anderen niet zo werkt... stukje marketing :)
Denk je dat? Ik ben het er niet mee eens. Een huis kopen is iets anders dan schoenen kopen. Dat deze tactiek werkt bij een schoenenverkoper, kan ik mij voorstellen. De schoenen waar jij voor komt, zijn helaas uitverkocht, maar hij heeft enkele andere opties.

Bij een huis is het denk ik niet zo eenvoudig een willekeurig andere optie. Bovendien ben je als je een beetje op zoek bent, goed op de hoogte wat er te koop is.

Toen wij op zoek waren naar een huis, hadden we regelmatig contact met onze (aankopende) makelaar. Maar zijn meerwaarde van ons wijzen op huizen die te koop waren, was nihil. Als we bij hem op kantoor waren om één en ander te bespreken, dan kwam hij met huizen die we allang kenden via Funda en om de één of andere manier niet in geïnteresseerd waren.

We hebben tijdens onze zoektocht ik denk zo'n 10-15 huizen bezocht en ze kwamen allemaal op ons initiatief.

Overigens niet omdat onze makelaar niet goed was, maar omdat ik denk dat anno 2016 het meer zo werkt. Dat de meerwaarde van een makelaar wat betreft het vinden van de juiste woning, kleiner is geworden.
Een makelaar neemt veel werk uit handen, wijst je op zaken die spelen in een bepaalde wijk, kan de waarde van een huis goed inschatten, ziet eerder eventuele problemen bij een huis, wijst je op verschillen tussen huizen, enz. Maar m.i. overbodig bij het vinden van een 'te bezichtigen' woning...
(want toen wij kochten was het ook niet zo dat de woningen binnen een dag verkocht waren, in deze tijd in sommige delen van het land, zal een makelaar hier ook een belangrijke rol spelen...)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Kju
  • Laatst online: 17:46

Kju

Galois schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:26:
[...]

Denk je dat? Ik ben het er niet mee eens. Een huis kopen is iets anders dan schoenen kopen. Dat deze tactiek werkt bij een schoenenverkoper, kan ik mij voorstellen. De schoenen waar jij voor komt, zijn helaas uitverkocht, maar hij heeft enkele andere opties.

Bij een huis is het denk ik niet zo eenvoudig een willekeurig andere optie. Bovendien ben je als je een beetje op zoek bent, goed op de hoogte wat er te koop is.

Toen wij op zoek waren naar een huis, hadden we regelmatig contact met onze (aankopende) makelaar. Maar zijn meerwaarde van ons wijzen op huizen die te koop waren, was nihil. Als we bij hem op kantoor waren om één en ander te bespreken, dan kwam hij met huizen die we allang kenden via Funda en om de één of andere manier niet in geïnteresseerd waren.

We hebben tijdens onze zoektocht ik denk zo'n 10-15 huizen bezocht en ze kwamen allemaal op ons initiatief.

Overigens niet omdat onze makelaar niet goed was, maar omdat ik denk dat anno 2016 het meer zo werkt. Dat de meerwaarde van een makelaar wat betreft het vinden van de juiste woning, kleiner is geworden.
Een makelaar neemt veel werk uit handen, wijst je op zaken die spelen in een bepaalde wijk, kan de waarde van een huis goed inschatten, ziet eerder eventuele problemen bij een huis, wijst je op verschillen tussen huizen, enz. Maar m.i. overbodig bij het vinden van een 'te bezichtigen' woning...
(want toen wij kochten was het ook niet zo dat de woningen binnen een dag verkocht waren, in deze tijd in sommige delen van het land, zal een makelaar hier ook een belangrijke rol spelen...)
Ahum.. hij had het over de verkoopmakelaar die potentiële kandidaten spreekt om andere woningen aan te verkopen.. O-)
Anyways... soms vergeet ik het gewoon, soms wacht ik tot de bedenktijd voorbij is, soms wijzig ik de status pas als de financiering van de koper rond is (als ik het niet vertrouw) en in die tijd verzamel ik dan gegevens van kandidaten die nooit gereageerd zouden hebben als het onder voorbehoud verkocht zou zijn.
In deze tijd wil je als makelaar meestal wel de status wijzigen zodat je niet elke keer kandidaten aan de lijn hebt en/of mailtjes via funda moet beantwoorden met de mededeling dat de woning al onder voorbehoud is verkocht.

PSN: Kjujay

• Bockelaar
je vergeet dat niet alle huizenkopers in jouw leeftijdscategorie en interessegebied liggen. Er zijn heel veel mensen niet IT vaardig of IT geïnteresseerd. Die komen dus gewoon uit bij het huizenkrantje, advertentie bij de makelaar voor de raam en bellen met de makelaar en laten zich een huis verkopen.

edit: wat Kju zegt: verkoop makelaar, klantencontact, potentiële kopers, business ... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bockelaar op 04-07-2016 11:33 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kju schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:31:
[...]

Ahum.. hij had het over de verkoopmakelaar die potentiële kandidaten spreekt om andere woningen aan te verkopen.. O-)
Ja, maar met mijn voorbeeld bedoel ik dus te zeggen dat als zelfs je eigen aankoopmakelaar zijn best doet om jou huizen te laten zien, dat het in mijn geval overbodig was. Dus een verkopende makelaar die probeert om een potentiële klant op deze manier iets te laten zien, lijkt mij ook overbodig. Het zou bij mij meer irritatie opwekken dan iets anders. Ik adviseer alle makelaars om de status zo up to date als mogelijk te houden :)

Maar ik begrijp de keuze heel goed hoor...
Bockelaar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:32:
je vergeet dat niet alle huizenkopers in jouw leeftijdscategorie en interessegebied liggen. Er zijn heel veel mensen niet IT vaardig of IT geïnteresseerd. Die komen dus gewoon uit bij het huizenkrantje, advertentie bij de makelaar voor de raam en bellen met de makelaar en laten zich een huis verkopen.

edit: wat Kju zegt: verkoop makelaar, klantencontact, potentiële kopers, business ... :)
Ik denk niet dat er heel veel huizenkoper zijn die geen Funda gebruiken. Huizenkrantje, advertentie bij makelaar, zijn volgens mij kanalen die een erg laag rendement hebben. Puur op gevoel, maar misschien dat (bv.) Kju daar een reëler beeld bij heeft.

Stelling: minder dan 1% van de huizenzoekers, gebruikt geen online huiszoekmachines :)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Galois schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Stelling: minder dan 1% van de huizenzoekers, gebruikt geen online huiszoekmachines :)
Volgens mij (op het voorbeeld van Bockelaar na dan) werd dit ook helemaal niet betwist; sterker nog: Juist de reden dat iedereen op funda zit, is dus een middel voor makelaars om klanten te spreken te krijgen voor huizen die al niet meer echt in de verkoop zitten ;)

Ik geloof echt wel dat er mensen zijn die door een makelaar 'overgehaald' worden om een huis te bezichtigen die ze niet direct op hun eigen short-list hadden staan, om er vervolgens achter te komen dat ze dat huis eigenlijk best heel leuk vinden. Denk aan een buurt die in eerste instantie niet overwogen werd, maar toch niet zo erg blijkt te zijn. Of aan missende vierkante meters (of een missende slaapkamer) waardoor de woning niet in de zoekresultaten terugkwam maar wat eigenlijk niet zo'n probleem blijkt te zijn. Als een makelaar maar een paar woningen op zo'n manier weet te verkopen, is de methode om de woning wat langer te laten staan al vruchtbaar :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• MeZZiN
St@m schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:27:
Wij zijn bezig met de oriëntatie voor een nieuw huis en afgelopen week hebben we via Funda een tweetal bezichtigingsverzoeken ingediend. Toevallig beide bij dezelfde makelaar.
Afgelopen vrijdag kregen we door dat huis 1 verkocht was onder voorbehoud en dat bezichtigen niet meer mogelijk was. Vanmorgen (gisteren bezichtiging aangevraagd) kreeg ik door van de verkoopmakelaar dat huis 2 ook verkocht is onder voorbehoud en dat er geen bezichtiging meer mogelijk is.

Ik ben niet echt boos ofzo, maar wel geïrriteerd. Ik snap niet dat de huizen bij Funda nog gewoon te koop staan. Is dit een speciale tactiek ofzo? Is Funda misschien langzaam? Is de makelaar laks door de status niet aan te passen op Funda? Iemand enig idee?

Heb in ieder geval de verkopende makelaar om opheldering gevraagd, ik zoek zelf ook nog een verkoopmakelaar, dus als het is wat ik denk dat het is (laksigheid) dan zoek ik even verder.

Ja, in mijn logica is het huis dan nog niet verkocht (ook niet onder voorbehoud), maar goed. We kijken verder.
Ligt een beetje aan de makelaar maar een woning is verkocht onder voorbehoud als het voorlopig koopcontract getekend is en verkocht bij verlopen van of de voorwaarden of bij paseren. Bij ons ging het iets anders onder voorbehoud ging er al op toen we uit de onderhandeling waren alleen nog 2 weken bezig met contract en keuring en verkocht ging er al op na tekenen van contract dus elke makelaar heeft zijn eigen regels lijkt het. en hoe het op funda staat hang van de makelaar af.
Galois schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Wij hadden een aankoop makelaar maar zijn er vanaf gestapt omdat we een andere regio zochten maar goed uiteindelijk gekocht zonder aankoop makelaar maar het was toch een hoop werk extra voor ons en we hadden tijden de oplevering issues dus dat had een aankoop makelaar makkelijker kunnen gladstrijken dan wij zelf omdat emotioneel verbonden zijn aan de woning. Dus volgende keer een aankoop makelaar maar dan alleen voor de onderhandeling en afronding/afschouwen en paseren en checken van de contracten niet voor de initiele bezichting alleen als we echt willen aanschaffen. Er zijn nu ook makelaar die dat zo doen en dat pas stukken beter bij deze tijd met funda en online zoeken. De kosten zijn dan ook maar rond de 1000 euro en maakt een hoop dingen stukken simpler. Nu hebben we het zelf aardig goed gedaan maar toch een paar grijze haren er bij gekregen van de stress extra :o

• Fantasma7988
MeZZiN schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:14:
Kleine update na 6 weken stressen en heel veel werken aan schema's documenten tekenen scannen en nog meer scannen / printen (heb er bij een een toner door heen gejaagd) blij dat ik ongeliminteerd kan bellen anders had ik een mega rekening daar ook nog voor gehad. Is alles rond.

Sleutel overdrag gehad eindelijk alles rond wat kleine punten bij oplevering soort van opgelost alleen het hele weekend bezig geweest met alles netjes maken en kijken wat er moet gebeuren. Spullen / gereedschap uit de opslag gehaald en we zijn er klaar voor om er tegen aan te gaan!

Members only: Ons nieuwe huis

Nog een hoop te doen wat achterstallig onderhoud maar niet extreem veel de tuin heeft wel aardig wat werk nodig maar goed dat kan ook iets later tijdstip. Nu lekker schilderen en wat kleine klusjes en de timmerman mag wat deuren doen en wat muurtjes maar verder alles top
Ziet er goed uit heel veel klus plezier gewenst !

Wbt de discussie hierboven . Wij wachten nu op akkoord van de hypotheek en inderdaad pas na het tekenen van het koopcontract werd hij op funda aangepast.

Echter wij liepen ook 2 keer tegen de lamp 1 huis binnen 2 dagen al verkocht onder voorbehoud .Dit stond er niet bij op funda maar de verkopende makelaar vertelde dat ze al akkoord waren met een bod .
Die makelaar heeft niet geprobeerd om mij een ander huis te verkopen,en een ander huis trok de verkoper zich terug nadat we hadden verteld dat we interesse hadden .
Was ook een afknapper want het stond een jaar te koop .

Gelukkig nu wat leuks gevonden dat aan de wensen voldoet dus hoop in augustus te verhuizen .

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:44

Fiber

Beaches are for storming.

Onbekend schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:40:
Natuurlijk is er wel een nieuwbouwwoning te vinden voor onder de 150k, er staat tenslotte nergens bij dat het het een vrijstaande villa op een hectare grond moet zijn. Dus een kleine tussenwoning of klein appartement voldoet ook, al wordt zoiets nog steeds lastig op de populaire locaties, maar ergens in de provincie en aan de randen van ons land moet dat toch echt wel lukken lijkt mij.

Voorbeeldje:

http://www.funda.nl/koop/...k/huis-49406975-de-waide/

Meer:

http://www.funda.nl/koop/.../125000-150000/nieuwbouw/

Genoeg te vinden dus, zelfs in Utrecht met een beetje geluk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MeZZiN
Fantasma7988 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Ziet er goed uit heel veel klus plezier gewenst !

Wbt de discussie hierboven . Wij wachten nu op akkoord van de hypotheek en inderdaad pas na het tekenen van het koopcontract werd hij op funda aangepast.

Echter wij liepen ook 2 keer tegen de lamp 1 huis binnen 2 dagen al verkocht onder voorbehoud .Dit stond er niet bij op funda maar de verkopende makelaar vertelde dat ze al akkoord waren met een bod .
Die makelaar heeft niet geprobeerd om mij een ander huis te verkopen,en een ander huis trok de verkoper zich terug nadat we hadden verteld dat we interesse hadden .
Was ook een afknapper want het stond een jaar te koop .

Gelukkig nu wat leuks gevonden dat aan de wensen voldoet dus hoop in augustus te verhuizen .
Dank je wel! En met verkocht onder voorbehoud een bekend probleem. We hadden ongeveer 15 bezichtiging en sommige woningen waren ook al verkocht voordat ze op funda kwam 8)7 that is life I gues maar gelukkig hebben wij nu onze droom woning leuk om door alle papier te gaan en een kopie te vinden van de opdracht van het bouwen van de woning in mooi schoonschrift en een oude postkaart met onze woning (toen nog met sloot er voor) geweldig 8) Nog oude koop contracten er bij we hebben gewoon een map met geschiedennis er bij erg gaaf. De kleine meid had nog iets nodig dat oud was voor een dingetje op school (soort museum) dus vroeg ze natuurlijk om de voordeur sleutel die is ruim 100! jaar oud :o maar dat was onze enige voordeur sleutel dus toen maar een tegel gegeven die ruim 100 jaar oud is ook prima oplossing we hebben een hele hoop spullen zoals rosters tegels en klinken etc die bij de bouw gebruikt zijn over of kunnen we zo inzetten geweldig!

• Wackmack
Vanmorgen ingeloot!! Super super blij mee. Echt geluk gehad als je kijkt hoeveel animo er was. Kavel van 630m2, huis is 184m2 met 6 kamers dus ruimte genoeg. Donderdag gesprek met een adviseur en na de vakantie met de makelaar. Verwachting is bouwen in november en na de bouwvak klaar. Wel fijn dat we nog ruim alle tijd hebben. Nu de focus op de hypotheek. Huis heeft een prima afwerking niveau dus dat scheelt een keuken en sanitair.

• Fantasma7988
Wackmack schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:22:
Vanmorgen ingeloot!! Super super blij mee. Echt geluk gehad als je kijkt hoeveel animo er was. Kavel van 630m2, huis is 184m2 met 6 kamers dus ruimte genoeg. Donderdag gesprek met een adviseur en na de vakantie met de makelaar. Verwachting is bouwen in november en na de bouwvak klaar. Wel fijn dat we nog ruim alle tijd hebben. Nu de focus op de hypotheek. Huis heeft een prima afwerking niveau dus dat scheelt een keuken en sanitair.
Mooi van harte ,hoop voor je dat alles soepel verloopt.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik heb straks een hyptheekgesprek! Vind het spannend.

Als daar (ongeveer) hetzelfde bedrag uitkomt als op de online berekeningstools dan ga ik vanmiddag gelijk een bod doen op een appartement!

• SpeciesXX
  • Laatst online: 02-11 11:11
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door SpeciesXX op 05-07-2016 11:46 ]

Verwijderd

Mijn vrouw en ik hebben momenteel een prachtig huis (vinden wij zelf :) ), maar waren toch aan het kijken voor een grotere woning dat gedeeltelijk in de toekomst 'mantelzorg-proof' is. Nu hebben we één gevonden! Als we verhuizen zal het ons 3e koophuis zijn. Ok. we hebben besloten dat we een no-cure-no-pay makelaar in de arm willen nemen, mochten we besluiten voor het huis te gaan. De vraagprijs is 600k en een 'soortgelijke' woning is recent in dezelfde straat verkocht door dezelfde makelaar voor 555k (wel groter perceel en meer woonoppervlakte). Aangezien we nog het e.e.a. willen verbouwen, hebben we een nog lagere prijs in gedachten en dus willen we een aankoopmakelaar in de arm nemen die wellicht de 'bodemprijs' eruit kan onderhandelen. We willen gaan voor een 'no-cure-no-pay'-aankoopmakelaar.

Nou zijn er 2 bekendere:
- de één (Vastgoedkoper) gaat met je mee bezichtigen en heeft (naar eigen zeggen) een bouwkundige achtergrond. Later is een bouwkundige inspectie nog mogelijk voor een meerprijs. En gaat daarna onderhandelen tot de 'bodemprijs'. Dit lijkt ons logischer en is daarnaast goedkoper.
- de andere (De Onderhandelmakelaar) gaat eerste onderhandelen tot de 'bodemprijs' en daarna een bouwkundige inspectie. Zoals gezegd lijkt ons eerst een bezichtiging/inspectie logischer om alle zaken die een expert ziet (die ons niet opvallen) mee te nemen bij de onderhandelingen. De Onderhandelmakelaar is wel veel bekender en in 2014 uitgeroepen tot aankoopmakelaar van het jaar...

wat zouden jullie doen? Zijn er tips of opmerkingen?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:12:
Mijn vrouw en ik hebben momenteel een prachtig huis (vinden wij zelf :) ), maar waren toch aan het kijken voor een grotere woning dat gedeeltelijk in de toekomst 'mantelzorg-proof' is. Nu hebben we één gevonden! Als we verhuizen zal het ons 3e koophuis zijn. Ok. we hebben besloten dat we een no-cure-no-pay makelaar in de arm willen nemen, mochten we besluiten voor het huis te gaan. De vraagprijs is 600k en een 'soortgelijke' woning is recent in dezelfde straat verkocht door dezelfde makelaar voor 555k (wel groter perceel en meer woonoppervlakte). Aangezien we nog het e.e.a. willen verbouwen, hebben we een nog lagere prijs in gedachten en dus willen we een aankoopmakelaar in de arm nemen die wellicht de 'bodemprijs' eruit kan onderhandelen. We willen gaan voor een 'no-cure-no-pay'-aankoopmakelaar.

Nou zijn er 2 bekendere:
- de één (Vastgoedkoper) gaat met je mee bezichtigen en heeft (naar eigen zeggen) een bouwkundige achtergrond. Later is een bouwkundige inspectie nog mogelijk voor een meerprijs. En gaat daarna onderhandelen tot de 'bodemprijs'. Dit lijkt ons logischer en is daarnaast goedkoper.
- de andere (De Onderhandelmakelaar) gaat eerste onderhandelen tot de 'bodemprijs' en daarna een bouwkundige inspectie. Zoals gezegd lijkt ons eerst een bezichtiging/inspectie logischer om alle zaken die een expert ziet (die ons niet opvallen) mee te nemen bij de onderhandelingen. De Onderhandelmakelaar is wel veel bekender en in 2014 uitgeroepen tot aankoopmakelaar van het jaar...

wat zouden jullie doen? Zijn er tips of opmerkingen?
Een no-cure-no-pay makelaar heeft er vooral belang bij dat er een transactie tot stand komt en niet dat die transactie voor een zo laag mogelijke prijs plaats vindt. Het onderste uit de kan halen betekent immers meer werk voor hem en het risico dat het afketst. Mijn advies zou zijn dat je een aankoopmakelaar neemt voor het gemak, maar als je op lage kosten uit bent het misschien interessanter is om het gewoon zelf te doen.

Als een van de makelaars een deel van het onderhandelingsresultaat als beloning voorstelt dan weet je dat hij voldoende ruimte ziet om te onderhandelen en dan kan je daar zelf ook wat mee. Als hij een (deel) vaste prijs wil dan weet je dat hij denkt dat er niet veel te halen is.

Voor goed bouwkundig advies laat je een expert komen, mij is niet duidelijk of deze mensen dat echt zijn of dat ze voor de bouwkundige inspectie een expert inschakelen. In de regel doe je dat na ondertekening van het koopcontract en spreek je in het koopcontract de voorwaarden af. Vooraf bouwkundig advies is vooral interessant als je een grote verbouwing overweegt of als het een oud huis is, bij een gewone bezichtiging voegt het niet zoveel toe maar kan ook geen kwaad natuurlijk. Er zijn hier in dit topic en op internet genoeg tips te vinden hoe je zelf goed voorbereid een bezichtiging in kan gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• SpeciesXX
  • Laatst online: 02-11 11:11
hoi allen, wij hebben besloten om te ontbinden. Heeft iemand een voorbeeld brief welke ik kan gebruiken?
En is per email naar de makelaar voldoende? Of moet dit perse per brief, en ook naar de notaris?

En moet mijn vrouw deze tevens ondertekenen / versturen?

[ Voor 12% gewijzigd door SpeciesXX op 05-07-2016 11:58 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:42
Members only:

Dit ziet er uit als een leuk huis, vraag me alleen af waarom die al zo lang te koop staat. Valt iemand een gebrek op wat ik misschien over het hoofd zie?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11 11:25

Pathogen

Shoop Da Whoop

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:59:
Members only:

Dit ziet er uit als een leuk huis, vraag me alleen af waarom die al zo lang te koop staat. Valt iemand een gebrek op wat ik misschien over het hoofd zie?
Gebreken zie ik niet zo 1-2-3, maar in het oosten van het land vind ik €150k voor een appartement uit de jaren '30 (toen het woord isolatie nog niet was uitgevonden) behoorlijk aan de prijs. WC en badkamer lijken me aardig gedateerd en je slaapkamer zal in de zomer snoeiheet en 's winters behoorlijk koud zijn.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat Pathogen zegt: Hij is nogal aan de prijs. Er staat een evengroot appartement in dezelfde straat te koop voor 30k minder, en in dezelfde wijk is er ook niets duurder te vinden van dezelfde grootte.

De vraagprijs van 150k zal ongetwijfeld te rationaliseren zijn, maar als je zoekt naar een reden waarom ie zo lang te koop staat heb je daar je reden denk ik.

• Piet_Piraat7
Thanks :) ik vind 150k zelf ook wat hoog en vond het vreemd dat die na +6 maanden te kopen nog altijd niet gezakt is. Stugge eigenaren misschien?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11 11:25

Pathogen

Shoop Da Whoop

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:16:
Thanks :) ik vind 150k zelf ook wat hoog en vond het vreemd dat die na +6 maanden te kopen nog altijd niet gezakt is. Stugge eigenaren misschien?
Stug, of geen haast met de verkoop, ver onder water staan... Ik heb ook bovenburen gehad die echt niet konden zakken, maar wel heel graag wilden verkopen.

Verwijderd

De verkoopmakelaars die we voor ogen hebben als concept 'No-cure-no-pay', dus het het niet dat ze het voorstellen. Als we een dergelijke makelaar in de arm nemen, dan zijn we minimaal €4000,- kwijt. We zouden het dan kiezen omdat we denken/hopen dat ze meer eraf kunnen onderhandelen.
ph4ge schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Een no-cure-no-pay makelaar heeft er vooral belang bij dat er een transactie tot stand komt en niet dat die transactie voor een zo laag mogelijke prijs plaats vindt. Het onderste uit de kan halen betekent immers meer werk voor hem en het risico dat het afketst. Mijn advies zou zijn dat je een aankoopmakelaar neemt voor het gemak, maar als je op lage kosten uit bent het misschien interessanter is om het gewoon zelf te doen.

Als een van de makelaars een deel van het onderhandelingsresultaat als beloning voorstelt dan weet je dat hij voldoende ruimte ziet om te onderhandelen en dan kan je daar zelf ook wat mee. Als hij een (deel) vaste prijs wil dan weet je dat hij denkt dat er niet veel te halen is.

Voor goed bouwkundig advies laat je een expert komen, mij is niet duidelijk of deze mensen dat echt zijn of dat ze voor de bouwkundige inspectie een expert inschakelen. In de regel doe je dat na ondertekening van het koopcontract en spreek je in het koopcontract de voorwaarden af. Vooraf bouwkundig advies is vooral interessant als je een grote verbouwing overweegt of als het een oud huis is, bij een gewone bezichtiging voegt het niet zoveel toe maar kan ook geen kwaad natuurlijk. Er zijn hier in dit topic en op internet genoeg tips te vinden hoe je zelf goed voorbereid een bezichtiging in kan gaan.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:37
Members only:

Wat mij opvalt is dat de service kosten extreem laag zijn, maar 15 EUR p/m. Dat kan toch niet kloppen?

• BasvanS
  • Nu online
Members only:

De service kosten lijken inderdaad wat aan de lage kant, daar komt waarschijnlijk nog wel wat bij. Verder zijn het toilet en de badkamer erg gedateerd (al is die vloer van de bandkamer dan wel weer mooi) en vind niet iedereen het fijn om alleen te kunnen douchen in Bad. Misschien is de vloer wel geverfd laminaat ;) en zitten er overal scheuren die op de foto's niet opvallen! Ook de keuken moet maar net je smaak zijn.

Kortom: ga kijken en stel je vragen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BasvanS op 05-07-2016 13:51 ]

• koentjuh1987
na lang leuren en doen zojuist bericht gekregen dat mijn vriendin alsnog de intentie/werkgeversverklaring krijgt die we nodig hebben. Vanmiddag met een gerust hart het voorlopige koopcontract tekenen.

...

• koentjuh1987
console schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Wat mij opvalt is dat de service kosten extreem laag zijn, maar 15 EUR p/m. Dat kan toch niet kloppen?
of een VVE die ruim in de slappe was zit...en relatief lage onderhoudskosten heeft voor het pand.

...

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
console schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:09:
[...]

kijk dat zag ik ook en de vve checklist staat overal op nee. Dat zegt niet altijd wat maar er kan best wel eens een flinke kostenpost aankomen die je dat direct moet lappen uit eigen middelen.

• Wackmack
Members only:

• MeZZiN
Ziet er goed uit mooi hoor!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Net een bod gedaan op mijn eerste woning!
Nu wachten op antwoord (wordt morgenmiddag pas :()

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:40
Ryur schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:39:
Net een bod gedaan op mijn eerste woning!
Nu wachten op antwoord (wordt morgenmiddag pas :()
Ik heb nog niets ontvangen hoor :o

• Onbekend

Onbekend

...

Wackmack schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:20:
Members only:
Members only:

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Met vier slaapkamers waarvan 2 vrij huge een tekort met 3 kinderen? Dat maakt een heel klein beetje kortsluiting in mijn hoofd :P.

• Wackmack
Members only:

Verwijderd

Ik zou gaan voor wc in badkamer. De 'beenruimte' van de aparte WC kun je ook als gewone ruimte gebruiken op de badkamer. Die space wordt dus dubbel gebruikt, als je snapt wat ik bedoel. En so what als je op de pot zit en je vrouw is aan het douchen...

• Onbekend

Onbekend

...

Members only:

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-11 18:00

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:35:
Ik zou gaan voor wc in badkamer. De 'voetenruimte' van de aparte WC kun je ook als gewone ruimte gebruiken op de badkamer. Die space wordt dus dubbel gebruikt, als je snapt wat ik bedoel. En so what als je op de pot zit en je vrouw is aan het douchen...
Tja. Voor mij was een wc in de badkamer een redelijke no-go. Volgens mij is dat voor wel meer mensen een afknapper (net zoals geen aparte douche en bad, maar douchen in bad). Als je nu nog de keuze kunt maken zou ik altijd voor een aparte wc gaan.

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
Weet iemand toevallig waar een taxatierapport voor een NHG hypotheek extra aan dient te voldoen, naast een NWWI validatie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WC in de badkamer kan op zich prima, maar zou het niet doen als dat je enige toilet is. Sowieso raar dat het huis wel 6 kamers heeft, maar geen apart toilet. Had verwacht dat dat toch wel een beetje standaard zou zijn.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:54:
WC in de badkamer kan op zich prima, maar zou het niet doen als dat je enige toilet is. Sowieso raar dat het huis wel 6 kamers heeft, maar geen apart toilet. Had verwacht dat dat toch wel een beetje standaard zou zijn.
Dat komt omdat Wackmack steeds incomplete informatie geeft. Dit is de begane grond:

Afbeeldingslocatie: http://www.woneninzuidbroek.nl/img/types/c/plattegrond/bgg.jpg

Daar is wel een apart toilet in de hal.

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Jezus, al die kleine kamers op de 2de etage...
Ik zou daar gewoon 2 grote kamers + een washok van maken :)

• ANdrode
  • Niet online
bonyuri schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:38:
Jezus, al die kleine kamers op de 2de etage...
Ik zou daar gewoon 2 grote kamers + een washok van maken :)
En plek voor zeven kinderen wanneer je in de twee potentiële slaapkamers een bed denkt… In welke regio ligt dit? :D

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Het huis waar wij naar aan het kijken zijn heeft ook 5 slaapkamers :)
Schijnt iets nieuws te zijn, vanwege al die samengestelde gezinnen...

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-11 20:49
Volgens mij is dit in Apeldoorn :-)

• ANdrode
  • Niet online
Vincent240782 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:15:
Volgens mij is dit in Apeldoorn :-)
Ah: Dat was inderdaad genoemd eerder in het topic. Dom :)

*knip* offtopic

[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 06-07-2016 20:34 ]

• Wackmack
Apeldoorn ja. Gaan op de eerste etage de badkamer iets anders indelen? Er komt een bad in en het toilet doen wij apart. Eerst maar is de hypotheek regelen en dan alle plannen maken. Net de meerwerk lijst gezien. Daar zit je zo ook op 20K. Uitbouw is 12K voor 2.4M. Buitenkraan, open slaande deuren, tig loze leidingen enzo.

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Hoe zijn steden dichtbij de grens zoals Almelo. Zou ik daar een huis kopen. Zal ik dit huis minder makkelijk kunnen verkopen dan elders in het land?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SoundByte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:29:
Hoe zijn steden dichtbij de grens zoals Almelo. Zou ik daar een huis kopen. Zal ik dit huis minder makkelijk kunnen verkopen dan elders in het land?
Over welke termijn praat je dan? En met welk oogmerk koop je het huis? Wil je erin wonen en genieten van de woning of wil je het makkelijk kunnen verkopen binnen een korte tijd?

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
A.s. dinsdag gesprek bij de Rabobank ter oriëntatie wat er allemaal mogelijk is qua hypotheek. Vreemde situatie zitten we wel in, ik ga van een behoorlijk goedbetaald flexcontract naar 16 uur + voltijd studie en mijn vriendin heeft een matig betaald contract voor onbetaalde tijd wat maakt dat ze op zoek is naar een beter betaalde baan. Ik verwacht er niet al te veel van, maar gezien huren nog niet echt wil lukken ga ik toch ook deze optie verkennen.

It's dogged that does it

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:58
Wackmack schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:20:
Members only:
Ziet er goed uit.

Mijn advies, bezuinig niet op loze leidingen!
Super makkelijk voor bv. je netwerk, en na de bouw nagenoeg niet aan te brengen.

Ik heb er bijvoorbeeld gelijk naar de garage ook twee meegenomen om de tuin apart te kunnen schakelen. :+

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Gisteren dus uitgeloot voor #15, zie http://www.woneninzuidbroek.nl/situatie.php
Jammer dat je bent uitgeloot. Volgende keer beter ;w

Nee hoor, weet wat je bedoelt. Maar voor de vorm: je bent dan natuurlijk ingeloot :)

En gefeliciteerd met je huis-optie. Ziet er fraai uit.

• Wackmack
Rob-T6 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:53:
[...]

Ziet er goed uit.

Super makkelijk voor bv. je netwerk, en na de bouw nagenoeg niet aan te brengen.

Ik heb er bijvoorbeeld gelijk naar de garage ook twee meegenomen om de tuin apart te kunnen schakelen. :+
Goeie tip ja. Kom denk ik rond de 10 loze leidingen. Had op Tweakers een super handige tip gelezen. Ik laat twee loze leidingen naar het plafond van de 1e en 2e etage aanbrengen. Hier plaats ik twee Access Point. Ideaal voor het bereik en ze werken via PoE.

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Rob-T6 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:53:
[...]

Ziet er goed uit.

Zo zou ik ook niet bezuinigen op bijv. vloerverwarming, de badkamer, de keuken en de vloer :o >:)

• Piet_Piraat7
Members only:

Zou ik jullie mening mogen over dit huis? Ziet er op het eerste oog goed uit. Alleen vreemd dat die al geruime tijd te koop staat en de prijs juist omhoog is gegaan?

• HuHu
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:39:
Members only:

Zou ik jullie mening mogen over dit huis? Ziet er op het eerste oog goed uit. Alleen vreemd dat die al geruime tijd te koop staat en de prijs juist omhoog is gegaan?
Er is geen informatie gegeven over de VVE, terwijl die er wel moet zijn lijkt me. De kozijnen en dakkapel zien er niet zo netjes uit als die bij de buren. Stijgende prijs kan, alle huizenprijzen stijgen momenteel.

Als het je wat lijkt moet je gaan kijken en goed doorvragen.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-11 22:58
DivWhis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Tja. Voor mij was een wc in de badkamer een redelijke no-go. Volgens mij is dat voor wel meer mensen een afknapper (net zoals geen aparte douche en bad, maar douchen in bad). Als je nu nog de keuze kunt maken zou ik altijd voor een aparte wc gaan.
Klopt. Helemaal mee eens. WC apart van badkamer. Zeker als je straks met meerdere mensen (papa mama en kroost) in huis leeft, is het niet fijn als badkamer bezet is en jij dus naar onder moet gaan voor je ochtendplasje te doen. Echt een no-go.

Bad en douche is wat mij betreft meer een pre. Maar ik kan me voorstellen als je op leeftijd bent, dat je geen geklooi wil hebben met het hoge instappen in een bad om te gaan douchen.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:34
SoundByte schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:29:
volmondig: ja, ga er alleen wat kopen als je daar wilt blijven, prijzen stijgen er minder hard dus een huis is er daar om te wonen, niet om 5 jaar te wonen en dan weer weg, dan is het te duur. Kijk ook ff bij funda hoelang alles te koop staat.

diskeltische lurker

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Mijn vriendin wil graag tussen onze woonplaatsen iets vinden.. Concreet betekent dat ergens tussen Den Bosch en Utrecht. We hebben daar echter totaal geen kennis van wat goede/leuke dorpen / steden zijn en welk plekken je beter kan vermijden. Waar kunnen we het beste beginnen met kijken?

• HuHu
  • Niet online
p2w schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:45:
Mijn vriendin wil graag tussen onze woonplaatsen iets vinden.. Concreet betekent dat ergens tussen Den Bosch en Utrecht. We hebben daar echter totaal geen kennis van wat goede/leuke dorpen / steden zijn en welk plekken je beter kan vermijden. Waar kunnen we het beste beginnen met kijken?
Wat wil je? Stad of dorp? Rijtjeshuis of vrijstaand? Budget? Toegang tot snelwegen of OV? Reistijd naar werk? Allebei reizen; of eentje niet en de ander wel?

Waar je kunt beginnen met kijken? Op: http://funda.nl

Verwijderd

8)7

Broertje heeft een nieuw huis gekocht. Vorige week sleutel gekregen, dus ik gisteren daar even geholpen met wat dingetjes in huis.

Blijkt hij een Toon overgenomen te hebben van de vorige eigenaar.

Blijkt ook dat je geen tweedehands Toon kunt gebruiken, ook niet met uitknijp abbo van Eneco. Hele fancy thermostaat nu die warmer en kouder kan. Handig......

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Shunt

Boe

p2w schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:45:
Ik weet niet in welke levens fase je zit en of je voor het eerst gaat samen wonen of niet.
Maar wij hebben dit ook gedaan toen wij voor het eerst zijn samen gaan wonen. Tussen Tilburg en Venlo in gaan wonen. Dat is dus Helmond geworden. Je hebt dan het "slechtste" van beide werelden je woont allebei in een onbekend gebied zonder kennissen of vrienden en geen familie om je heen.

Voor sommige is het bovenstaande totaal niet belangrijk maar ik weet wel dat wij dit jaar waarschijnlijk nog in Venlo zullen wonen wij willen alle twee aan kinderen gaan beginnen en dat betekent dat familie heel handig gaat worden op dat punt. Contacten met vrienden verwateren of worden minder en op latere leeftijd (eigen ervaring) maak je minder snel vrienden vooral in nieuwe gebieden is mijn ervaring. Je kunt het ook als een uitdaging zien natuurlijk. Mijn ervaring is dat als je in het midden gaat wonen je binnen X jaar weer woont in geboorte stad van jou of van je vriendin.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• p2w

p2w

Shunt schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet in welke levens fase je zit en of je voor het eerst gaat samen wonen of niet.
Maar wij hebben dit ook gedaan toen wij voor het eerst zijn samen gaan wonen. Tussen Tilburg en Venlo in gaan wonen. Dat is dus Helmond geworden. Je hebt dan het "slechtste" van beide werelden je woont allebei in een onbekend gebied zonder kennissen of vrienden en geen familie om je heen.

Voor sommige is het bovenstaande totaal niet belangrijk maar ik weet wel dat wij dit jaar waarschijnlijk nog in Venlo zullen wonen wij willen alle twee aan kinderen gaan beginnen en dat betekent dat familie heel handig gaat worden op dat punt. Contacten met vrienden verwateren of worden minder en op latere leeftijd (eigen ervaring) maak je minder snel vrienden vooral in nieuwe gebieden is mijn ervaring. Je kunt het ook als een uitdaging zien natuurlijk. Mijn ervaring is dat als je in het midden gaat wonen je binnen X jaar weer woont in geboorte stad van jou of van je vriendin.
We wonen al samen in Helmond (bijna 3 jaar); echter komt zij oorspronkelijk uit Zaanstad en heeft daar nog familie en vrienden wonen. Nu we een baby hebben vind ze de afstand steeds groter worden/lijken.

De reisafstand halverwege is ongeveer een uur. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik halverwege wel een goed idee vind, zelf denk ik nl ook dat het beter is om of te kiezen voor de omgeving van 1 van de 2 geboorteplaatsen.

In de omgeving den bosch / utrecht hebben we op 2 neefjes na geen bekenden, dus wel zullen inderdaad alles opnieuw moeten opbouwen.

Als het doorgaat wil ik eerst huren, dat maakt de stap van teruggaan makkelijker. Mocht het goed bevallen zullen we wel gaan kopen. Maar omdat we beiden geen ervaring hebben met de plaatsen tussen den bosch en utrecht hebben we een heel groot zoekgebied. Nu kan ik natuurlijk voor de slechtse optie qua plaats gaan maar dat lijkt me ook niet realistisch >:) . Vandaar ook de vraag naar ervaringen.

mbt keuze stad-dorp: als er in de buurt van het huis (wandelafstand met de baby) winkels te vinden zijn is een pluspunt. Verder voor nu nog geen wensen/eisen, eerst maar inventariseren.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Shunt

Boe

Van mij ook even een update.
Wij zitten nu in het dilemma dat we twee huizen hebben die we echt mooi vinden hebben. Bij beide moet de keuken er uit en boven de vloeren er uit. Alle twee voldoen ze aan onze eisen qua oppervlakte, tuin, ligging en locatie.

Huis A:
+ Dichter bij de snelweg
+ zonnepanelen (wel nu al aan het max 14 stuks)
+ grote ruime mogelijkheid tot keuken
+ vloerverwarming
+ overal rolluiken zelfs op de zolder
+ Alle inbouw die er zit is extreem netjes afgewerkt
+ een paar jaar jonger en dus qua uitstraling meer in onze stijl
- Relatief korte huiskamer door dat de keuken open is.
- hogere prijs
- meer ombouwd
- direct voor een grachtje waardoor muggen een issue kunnen zijn
- Staat op de hoek van de doorgaande weg voor heel de buurt waar het huis aan ligt
- Tuin is veel werk door een grote diepe vijver en machine werk wat er bij hoort.
- Marmeren vloer die we niet willen houden (met vloer verwarming)

Huis B
+ Aparte keuken + bijkeuken
+ vloer met vloer verwarming die we alle twee zouden kunnen / willen houden
+ 6 slaap kamers
+ grote tuin op het zuiden
+ groot dak waar ongeveer tussen de 30 en 40 panelen op zouden kunnen.
+ Aan de achter kant van het project en dus direct uitzicht op de maas en vrij uitzicht naar voren met een mooi grasveldje en parkeer gelegenheden genoeg.
+ rustige buurt qua verkeer alleen bestemming verkeer
+ Grote ruime en vooral lange huiskamer
- Buiten kant een stuk minder mooi / modern
- Ongeveer 3 / 5 minuten verder rijden door de buurt voordat je bij de snelweg bent
- Kleine / smalle keuken
- Zolder kamers hebben een extreem schuin dak dus effectief minder bruikbaar (nog steeds 14/16m2 per kamer)

Nu komt het lastige normaal zou ik dus gaan kijken wat ieder huis mij zou gaan kosten om dat in mijn smaak te gaan krijgen.
We hebben ergens tussen de 20 en 30k zodra we het huis kopen (afhankelijk van hoe lang de koop duurt en hoe lang we er in kunnen trekken).
Maar huis A staat al een bod open van een ander, dit is echter of te laag of de verkoper is heel eerlijk :X en wil wachten tot wij de tweede bezichtiging hebben gedaan met een tegen bod van uit zijn kant. Huis B staat al een flinke tijd te koop huis A staat nog maar een paar weekjes op de markt en wil er snel uit. Nu is dus mijn dilemma we zijn er alle twee nog niet uit welk huis we nu echt beter vinden dan het ander. We willen nu geen paniek bod doen op het huis en dan achteraf toch denken kak nu gaat het wel heel duur worden. Kun je zo iets ook in een bod verwerken ik gok het niet eigenlijk?

Mijn hoofd zegt laat Huis A voorbij gaan want dat gaat te snel maar ja dat huis heeft weer een paar sterke punten tegenover huis B. Lastig lastig lastig.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Bockelaar
B :)

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
Je noemt meer concrete negatieve punten bij huis A dan bij huis B, ik zou dus ook zeggen: Huis B.
Tevens is de prijs van huis A hoger en de tuin is veel werk, wat dus ook veel geld gaat kosten.

En wat is 3/5 minuten nou? Je zit zo op de snelweg. Ik woon hemelsbreed op een paar honderd meter van de snelweg, maar als ik er naar toe moet rijden, kost het het mij 5 minuten (stoplicht tegen - nog langer). Ik ervaar dat niet als een negatief punt, maar dat is persoonlijk.

PSN: Curvaa_

• ANdrode
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:14:
Huis A:
+ zonnepanelen (wel nu al aan het max 14 stuks)
+ vloerverwarming

...

- Marmeren vloer die we niet willen houden (met vloer verwarming)
Zijn die twee pluspunten geen neutrale/minpunten? Zonnepanelen zitten gedeeltelijk in de prijs verwerkt. De vloer heeft zelfs een negatieve waard (kosten) omdat je die er uit wil halen.
Huis B
+ Aan de achter kant van het project en dus direct uitzicht op de maas en vrij uitzicht naar voren met een mooi grasveldje en parkeer gelegenheden genoeg.
- Buiten kant een stuk minder mooi / modern
- Kleine / smalle keuken
- Zolder kamers hebben een extreem schuin dak dus effectief minder bruikbaar (nog steeds 14/16m2 per kamer)
- Tuin is veel werk door een grote diepe vijver en machine werk wat er bij hoort.
In mijn ervaring is de schuine ruimte in een slaapkamer uiteindelijk goed te gebruiken (bergruimte/inbouwkast) als je hem goed inricht. Als je daarna nog 14/16m2 over hebt dan is dat best netjes :).

Als de keuken schuin naast of achter de woning ligt is in mijn ogen dat op de langere termijn een ontzettend mooie mogelijkheid voor een verbouwing waarbij je de woonkamer doortrekt en een open keuken maakt :).

• Timoth
  • Laatst online: 06-10 21:11
p2w schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:25:
[...]

We wonen al samen in Helmond (bijna 3 jaar); echter komt zij oorspronkelijk uit Zaanstad en heeft daar nog familie en vrienden wonen. Nu we een baby hebben vind ze de afstand steeds groter worden/lijken.

De reisafstand halverwege is ongeveer een uur. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik halverwege wel een goed idee vind, zelf denk ik nl ook dat het beter is om of te kiezen voor de omgeving van 1 van de 2 geboorteplaatsen.

In de omgeving den bosch / utrecht hebben we op 2 neefjes na geen bekenden, dus wel zullen inderdaad alles opnieuw moeten opbouwen.

Als het doorgaat wil ik eerst huren, dat maakt de stap van teruggaan makkelijker. Mocht het goed bevallen zullen we wel gaan kopen. Maar omdat we beiden geen ervaring hebben met de plaatsen tussen den bosch en utrecht hebben we een heel groot zoekgebied. Nu kan ik natuurlijk voor de slechtse optie qua plaats gaan maar dat lijkt me ook niet realistisch >:) . Vandaar ook de vraag naar ervaringen.

mbt keuze stad-dorp: als er in de buurt van het huis (wandelafstand met de baby) winkels te vinden zijn is een pluspunt. Verder voor nu nog geen wensen/eisen, eerst maar inventariseren.
Ik ben als import ook tussen Den Bosch en Utrecht komen wonen vanwege mijn werk (dat precies daar tussenin ligt). Ik neem aan dat reisafstand naar jullie werk belangrijk is, dus ik zou niet te ver van de A2 af gaan wonen. Er staat ook iedere ochtend File richting Utrecht en 's avonds de andere kant op ook. Richting Den Bosch is dit minder.

Enkele (leuke) stadjes / dorpen met een kern met winkels in deze buurt zijn (Van Noord naar Zuid):

Culemborg ('Grotere' stad met oud centrum, oudere wijken, maar ook vinexwijken
Beesd (Gezellig klein stadje langs de Linge en de A2, relatief weinig voorzieningen)
Buren (Heel mooi vestingsstadje, verder van A2 en relatief gewild en dus duur)
Geldermalsen (Klein stadje langs de linge, klein maar fijn centrumpje (geen AZC ;) )
Tiel (Grotere stad aan de Waal en A15. Oud centrum, veel minder goede wijken en ook een grote vinexwijk)
Zaltbommel (Vestingsstadje langs de Waal, leuk centrum en veel nieuwere wijken)
Hedel (Groot dorp langs de Maas met eigen voorzieningen, erg Den Bosch georienteerd)

Daarnaast heb je nog veel kleinere dorpjes in de buurt. Misschien iets minder handig als je niet uit de buurt komt, aangezien er weinig voorzieningen zijn. Als je van rust en een mooi landschap houdt, zijn die dorpjes dan juist weer wel aan te raden

Ben je trouwens wel bewust van de 'Bible belt'. Waardenburg en enkele kleinere dorpjes in de buurt zijn redelijk gereformeerd, afhankelijk van welk dorp of welke wijk je zit).

Noordelijker heb je natuurlijk Nieuwegein en Houten, maar hier weet ik niet veel van :)

Pak op een zonnige zondag (of juist doordeweekse dag) de auto en ga rondrijden. Dan zie je vanzelf wat je aanspreekt en wat niet.

• p2w

p2w

Nee, voor het werk is deze verhuizing verre van ideaal: ik zal een andere baan moeten zoeken en haar reistijd zal ongeveer 1 uur bedragen.

Bedankt voor het lijstje! Tiel kunnen we dus beter laten afvallen.

En nee: ik wist niet dat er bible belt zat. Erg goed om te weten!

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:06
Na jaren meelezen hier is het mij uiteindelijk ook gelukt. :-) 5 september is de overdracht. Hypotheek via hypotheek24 is helemaal rond. Hopelijk zakt de hypotheekrente nog een stukje voor de paseerdatum. ;-) Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, het heeft mij zeker geholpen.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 12:33
Vraagje: as maandag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis *O*
Nu zie ik net op de website van MUNT hypotheken dat de rente per 29-6 weer iets gezakt is: -0,15% :*)
Hoe werkt dat eigenlijk? Op alle documenten staat natuurlijk de oude rente, ligt er maandag bij de notaris een nieuwe hypotheekovereenkomst? Of krijgen we vanzelf een brief van MUNT waarin het rentepercentage bevestigd wordt waarvoor de hypotheek afgesloten is? Natuurlijk zie ik het pas na 1800u, kan dus morgen pas even bellen maar gok erop dat hier vast wel ervaringsdeskundigen aanwezig zijn.
edit:
Kleine toevoeging gezien onderstaande vraag: in onze hypotheekofferte staat vermeld dat indien de rente op de passeerdatum lager is dan de rente in de hypotheekofferte, de lagere rente geld.

[ Voor 15% gewijzigd door Niek_ op 07-07-2016 19:05 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Dat staat in je offerte. Standaard is dat je de rente krijgt die je hebt afgesproken. Als het andersom was zou je een hogere rente niet accepteren.

Soms daalt de rente mee tijdens het offerte traject, maar dat staat dan wel expliciet in je offerte

• Niek_
JvS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:12:
Dat staat in je offerte. Standaard is dat je de rente krijgt die je hebt afgesproken. Als het andersom was zou je een hogere rente niet accepteren.

Soms daalt de rente mee tijdens het offerte traject, maar dat staat dan wel expliciet in je offerte
Staat expliciet in de offerte vermeld dat de rente meedaalt.
Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe dit vastgelegd wordt aangezien op alle documenten de 'oude' rente vermeld staat.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ow yeah! De ontbindende voorwaarden lopen... Onze financiering waarschijnlijk over drie-vier weken gereed, die van de verkoper (was ook een voorwaarde) eind volgende week :D

http://www.funda.nl/koop/best/huis-49730024-bokvelden-22/

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:00
Niek_ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Staat expliciet in de offerte vermeld dat de rente meedaalt.
Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe dit vastgelegd wordt aangezien op alle documenten de 'oude' rente vermeld staat.
Op de dag van tekenen controleert de notaris het, herinner hem of haar er wel even aan '-)

Verwijderd

Niek_ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:07:
Vraagje: as maandag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis *O*
Nu zie ik net op de website van MUNT hypotheken dat de rente per 29-6 weer iets gezakt is: -0,15% :*)
Hoe werkt dat eigenlijk? Op alle documenten staat natuurlijk de oude rente, ligt er maandag bij de notaris een nieuwe hypotheekovereenkomst? Of krijgen we vanzelf een brief van MUNT waarin het rentepercentage bevestigd wordt waarvoor de hypotheek afgesloten is? Natuurlijk zie ik het pas na 1800u, kan dus morgen pas even bellen maar gok erop dat hier vast wel ervaringsdeskundigen aanwezig zijn.
edit:
Kleine toevoeging gezien onderstaande vraag: in onze hypotheekofferte staat vermeld dat indien de rente op de passeerdatum lager is dan de rente in de hypotheekofferte, de lagere rente geld.
Je hebt gelijk. Ik heb ook een Munt Hypotheek. Ik daalde vanaf het tekenen van hypotheek offerte tot passeren 0.2%. Ik heb de lagere rente gekregen.

Dat is een van de voordelen van Munt.

• Niek_
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb ook een Munt Hypotheek. Ik daalde vanaf het tekenen van hypotheek offerte tot passeren 0.2%. Ik heb de lagere rente gekregen.

Dat is een van de voordelen van Munt.
Dank voor je reactie. Ik lees op de website van Munt onderstaande:
Is op de dag dat u bij de notaris de hypotheekakte tekent de rente die voor uw lening geldt lager dan in uw rente-aanbod? Dan krijgt u die lagere rente. Als u bij de notaris bent geweest sturen wij u een brief waarin de rente staat die u gaat betalen.
Is dit bij jou ook zo gegaan? Heb je de originele documenten getekend met daarin de hogere hypotheekrente en vervolgens een brief thuis gekregen? Of stond de lagere rente bij het tekenen bij de notaris reeds vermeld?

Verwijderd

Niek_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Dank voor je reactie. Ik lees op de website van Munt onderstaande:

[...]

Is dit bij jou ook zo gegaan? Heb je de originele documenten getekend met daarin de hogere hypotheekrente en vervolgens een brief thuis gekregen? Of stond de lagere rente bij het tekenen bij de notaris reeds vermeld?
Dat ging inderdaad zo. Echter ben ik zelf altijd achterdochtig ingesteld op dit soort dingen (vertrouwen is goed, weten is beter). Ik heb dus bij het tekenen de notaris een screenshot van de Munt website laten ondertekenen met een dagstempel. Ze deed dit graag voor me (your mileage may vary).

Scheelde bij mij toch bijna 80 in de maand.

• Niek_
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:48:
[...]

Dat ging inderdaad zo. Echter ben ik zelf altijd achterdochtig ingesteld op dit soort dingen (vertrouwen is goed, weten is beter). Ik heb dus bij het tekenen de notaris een screenshot van de Munt website laten ondertekenen met een dagstempel. Ze deed dit graag voor me (your mileage may vary).

Scheelde bij mij toch bijna 80 in de maand.
Ha, mooi, ik liep met dezelfde gedachte rond :)

Verwijderd

Niek_ schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Ha, mooi, ik liep met dezelfde gedachte rond :)
Overigens zijn mijn ervaringen met Munt (alle bij elkaar 3 hypotheken, 2 voor mij en mijn vriendin, 1 voor mijn broertje) echt prima en hoef je geen problemen te verwachten.

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:31
Ik ben ook aan het rondkijken, o.a. bij Munt maar volgens mij staat in de voorwaarden dat MUNT de hypotheek/contract éénzijdig kan opzeggen. Je moet dan vervolgens binnen 1 maand een vervangende hypotheek regelen?
Klopt dit?

• Onbekend

Onbekend

...

niek87 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:59:
Ik ben ook aan het rondkijken, o.a. bij Munt maar volgens mij staat in de voorwaarden dat MUNT de hypotheek/contract éénzijdig kan opzeggen. Je moet dan vervolgens binnen 1 maand een vervangende hypotheek regelen?
Klopt dit?
Dat zou heel raar zijn, maar misschien alleen als de andere partij niet (meer) aan de voorwaarden voldoet.
Kan je eens aangeven waar precies je dat hebt gelezen?

Pagina: 1 ... 14 ... 367 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7