Wat ik weleens gedaan heb op een woning op een gewilde locatie was onze makelaar laten bellen dat we veel interesse hadden en graag zsm wilde komen kijken + goed bod neer wilde leggen wanneer het onze smaak was. We mochten toen de volgende dag kijken en toen bleek eea tegen te vallen , dus zijn er niet mee doorgegaan. Maar dit lijkt me wel de manier om zoiets te benaderen.President schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:40:
Vraag hier: wij willen een woning hebben, staat sinds vandaag op Funda. Vraagprijs van 535.000
Bezichtigingen kunnen pas vanaf volgende week vrijdag. Nu hebben we al een soortgelijk huis bezichtigd en zien de foto's er goed uit! Is het goed om nu al een bod te doen, of is dat te agressief?
We dachten:
- bod van 540.000 onder voorbehoud van financiering voor de formaliteit (waarbij we aangeven dat het rond krijgen geen probleem zal zijn)
- willen graag voor aanstaande dinsdag 12u weten of ze akkoord gaan
- willen dan woensdagmiddag het voorlopig koopcontract van beiden partijen getekend hebben
- oplevering voor 1 november
Overigens is mijn ervaring dat zeker 9 van de 10 woningen IRL (flink) tegenvalt, meestal doordat de bewoner zelf is gaan klussen (onze vorige woning was compleet professioneel gerenoveerd, dan is het lastig om in kwaliteit achteruit te gaan wanneer een doe-het-zelfer met Gamma spul bezig is geweest). Waren overigens woningen >100 jaar oud
We zijn echt van alles tegengekomen: badkamer tegels op houten ondervloer (gaat scheuren), keukens die zelf zijn geplaatst en niet 100% passen, vocht/schimmelplekken, kozijnen helemaal verrot, balkon welke verrot was, etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 29-05-2020 22:45 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1