Beste mede-Tweakers,
Wellicht kunnen jullie mij helpen / hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt. Mooi huis tegen gekomen op Funda, locatie is ons bekend maar niet om de hoek. Funda advertentie doorgenomen, foto's bekeken, je kent het wel. Helaas mist er wat informatie over bepaalde zaken (verbouwingen, plattegronden, etc.). Ook even bij de verkopend makelaar op de site gekeken, maar die heeft net zo weinig informatie als Funda.
Op de site van de makelaar even naar mailadressen gezocht en daar een mail naartoe gestuurd of ze toevallig meer info hadden (en een plattegrond). Na een week nog geen reactie, dus weer terug naar de site op zoek naar andere mail adressen. Ook daar heen gemaild en wederom geen reactie.
I know, bellen is sneller. Maar ik was niet in de gelegenheid te bellen / vond het niet belangrijk genoeg om te bellen.
Vorige week nog steeds geen reactie gehad op de mail dus toen toch maar een keer de telefoon gepakt.
Eerst het vaste (kantoor)nummer. Antwoordapparaat (worden die dingen serieus nog gebruikt?!)
Vervolgens een mobiel nummer van de makelaar gebeld. Toen ik mijn naam noemde, wist hij kennelijk al wie ik was. Want hij begon meteen of ik al eerder contact had opgenomen met ze. Uitgelegd dat ik inderdaad meerdere keren op verschillende mailadressen heb gemaild, maar geen reactie van ze heb gekregen.
Hij dacht wel de plattegronden te hebben, maar de andere vragen wist ie allemaal niet zeker. Verzoek gedaan om de plattegronden dan alvast op te sturen en de rest even bij de verkopers na te vragen.
Je raadt het al, voor het weekend nog steeds niks ontvangen van de makelaar. Uiteraard vandaag en gisteren weer gebeld, maar de makelaar zegt weer de plattegronden toe te sturen. Hij wist zelfs mijn mailadres uit z'n hoofd
Gevraagd of er andere kopers wellicht al zijn en dat daarom niks wordt verstuurd, maar dat was niet het geval.
Ik heb er weinig vertrouwen in, dat hij de stukken alsnog gaat versturen. Ik bedoel, hoe moeilijk is het om de plattegronden even op de mail te zetten als je die hebt...
Zoals gezegd, de woning ligt eigenlijk te ver weg om "zomaar" even aan te bellen en met de bewoners te gaan babbelen (als ze dat al zouden willen doen).
Wat zouden jullie doen, het huis lekker laten voor wat het is en afwachten tot de makelaar een keertje reageert. Toch wel een keer maar de auto instappen en kijken of de bewoners thuis zijn en open staan voor een praatje.
Het betreft een huis in de categorie >450k. Huizen in de omgeving zijn niet heel snel verkocht en ik zou er ook niet heel rouwig om zijn als het straks aan een ander verkocht wordt. Het is niet dat ik het gevoel heb, dat dit huis het per se moet zijn! Het is meer dat ik het een zeer mooie woning, op een prima locatie (voor ons) vind en dat het een stap vooruit is ten opzichte van wat we nu hebben.