Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:38
naitsoezn schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:07:
[...]
Niets mis met Nieuw-west trouwens... Moet er alleen niet gaan wonen met verwachtingen alsof je in de 'betere' wijken woont. Maar voor drie ton zou ik eerlijk gezegd liever kijken naar een eengezinswoning in Nieuw-Sloten of de Aker. :)
Ik krijg Nieuw-Sloten er thuis helaas niet doorheen. Fietsafstand tot 'leuke terrasjes/gezelligheid' is helaas een criterium. Anders had ik inmiddels al in een mooie, ruime, moderne en betaalbare eensgezinswoning gezeten in plaats van dat ik aan het kijken ben naar verouderde, krappe te dure appartementen die ik ook nog moet gaan verbouwen. 8)7
DarkFlow schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:11:
[...]
Mijn werk is vlakbij station Sloterdijk, dus dan is Nieuw-West wat mij betreft een prima alternatief. Het verschilt zowat per straat of je er moet willen wonen, maar met goed zoeken zijn er best wel leuke plekjes te vinden heb ik gemerkt.
Zolang je niet al teveel tijd door hoeft te brengen buiten op straat is het er prima wonen. Woon zelf naast de sloterplas, en met het osdorpplein op loopafstand is het er desondanks lekker rustig. 200 meter verderop is het echter al (relatieve) rotzooi..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Malfunctions schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:27:
[...]

Ik krijg Nieuw-Sloten er thuis helaas niet doorheen. Fietsafstand tot 'leuke terrasjes/gezelligheid' is helaas een criterium. Anders had ik inmiddels al in een mooie, ruime, moderne en betaalbare eensgezinswoning gezeten in plaats van dat ik aan het kijken ben naar verouderde, krappe te dure appartementen die ik ook nog moet gaan verbouwen. 8)7
Dus jullie zijn op zoek naar een nieuw huis ivm gezinsuitbreiding, maar willen nog wel op fietsafstand van leuke terrasjes zitten? Klinkt als een contradictio in terminis :P

(Vloeken in vrouwliefs kerk mss maar in Haarlem zit je praktisch op elke plek op fietsafstand van gezelligheid en leuke terrasjes O-) wij zijn vanuit een huurwoning in Nieuw-Sloten, na een lange zoektocht in Amsterdam waarin we praktisch alles overwogen hebben, uiteindelijk in Haarlem terecht gekomen en nog geen moment spijt gehad :) )

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 19-02-2016 16:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
naitsoezn schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:38:
[...]

Dus jullie zijn op zoek naar een nieuw huis ivm gezinsuitbreiding, maar willen nog wel op fietsafstand van leuke terrasjes zitten? Klinkt als een contradictio in terminis :P
Dat probeer ik vrouwlief ook uit te leggen, maar dat is tegen een muur praten. Ook geklooi met trappen en kinderwagens lijkt haar geen probleem. Ik ben wat practischer ingesteld, maar heb de juiste argumenten kennelijk nog niet gevonden.

Haarlem is voor mijn geboren en getogen Amsterdamse op dit moment nog niet bespreekbaar. Wellicht ons volgende huis, over een jaar of 6-8.. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:31
Malfunctions schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Dat probeer ik vrouwlief ook uit te leggen, maar dat is tegen een muur praten. Ook geklooi met trappen en kinderwagens lijkt haar geen probleem. Ik ben wat practischer ingesteld, maar heb de juiste argumenten kennelijk nog niet gevonden.

Haarlem is voor mijn geboren en getogen Amsterdamse op dit moment nog niet bespreekbaar. Wellicht ons volgende huis, over een jaar of 6-8.. ;w
Pff, jij moet wel héél veel van je vrouw houden zeg. Klinkt echt alsof zij regeert en het voor jou maar slikken of stikken is. Ach ja, jullie pakkie an he ;)

Heb zelf om heel eerlijk te zijn eigenlijk geen medelijden met alle mensen die persé in Amsterdam willen wonen en klagen over van alles en nog wat. Ik bedoel, NL is heel wat groter dan alleen Amsterdam. Maar misschien voor mij ook makkelijk praten omdat ik er niet vandaan kom, maar toch. No offence though. Maar voor mij is de prijs/kwaliteit verhouding volledig zoek daar en zou het never nooit een optie zijn. Genoeg andere leuke steden, waar ze (ja echt!) ook leuke kroegen, terrasjes en restaurantjes hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

anandus schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:54:
Vreemd, trouwens, we hebben een aantal weken geleden de koopakte getekend, maar pas sinds vandaag staat het huis als 'verkocht onder voorbehoud'. Waarom zou dat zijn? Een hele luie makelaar, of hoopt de makelaar zo makkelijk nog wat klanten te krijgen? "Sorry, dit huis is verkocht, maar ik heb wel iets anders voor je ..."
Voor een huis wat in principe is verkocht, is de werkdruk er grotendeels van af. Andere huizen krijgen meer prioriteit.

De tekst "verkocht onder voorbehoud" is inderdaad een verkapte reclame om andere huizenverkopers ook deze makelaar in dienst te nemen, en om potentiële kopers te laten zien welke type huizen de makelaar allemaal verkoopt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Vreemd, trouwens, we hebben een aantal weken geleden de koopakte getekend, maar pas sinds vandaag staat het huis als 'verkocht onder voorbehoud'. Waarom zou dat zijn? Een hele luie makelaar, of hoopt de makelaar zo makklijk nog wat klanten te krijgen? "Sorry, dit huis is verkocht, maar ik heb wel iets anders voor je ..."
Misschien vond hij het onzeker of jij de financiering wel rond kreeg. Er zijn er genoeg die wachten tot na het verlopen van de ontbindende voorwaarden met het op verkocht onder voorbehoud zetten.

Een huis dat van verkocht onder voorbehoud terug naar beschikbaar gaat staat ook knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HuHu schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Misschien vond hij het onzeker of jij de financiering wel rond kreeg. Er zijn er genoeg die wachten tot na het verlopen van de ontbindende voorwaarden met het op verkocht onder voorbehoud zetten.
Maar dan is het toch niet meer "onder voorbehoud"? :P
(Nouja, het kan nog ontbonden worden tegen 10% van de prijs als ik het goed heb? Maar komt dat echt voor?)
Zoals ik het begrijp:
Koopakte (ook wel voorlopig koopcontract genoemd) - Verkocht onder voorbehoud
Leveringsakte - Verkocht
Toch?

Overigens is er wat dat betreft niets veranderd, financiering hoeft pas eind maart rond te zijn.
De enige voorwaarde die voorbij is, is de bouwtechnische keuring die geweest is.

Dus het zal wel gewoon luiheid van de makelaar zijn, I guess.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 19-02-2016 20:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 11:57
Maandag zouden de ontbindende voorwaarden voor ons verlopen en daarom was er vandaag uitstel aangevraagd (welke gelukkig werd geaccepteerd).

Doordat de levensverzekeraar te lui is geweest met verwerken van de stukken, heeft de hypotheekaanvraag onnodig lang geduurd.

Woensdag was de levensverzekering rond en heeft de hypotheekadviseur er een spoedaanvraag richting de bank van gemaakt.

Vanochtend leek het er op dat we pas volgende week ergens uitsluitsel zouden krijgen, maar vandaag om 17:30 kregen we het verlossende woord. Alles is goedgekeurd en de hypotheek is dus rond!

Het klopt wel wat mensen zeggen, wat een stress geeft de aankoop van een huis.

Nu nog wachten tot de sleuteloverdracht welke 1 april al gaat plaatsvinden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
[...]

Ook geklooi met trappen en kinderwagens lijkt haar geen probleem. Ik ben wat practischer ingesteld, maar heb de juiste argumenten kennelijk nog niet gevonden.
Oh jongen denk hier alsjeblieft nog eens goed over na. Als je kleine een paar maanden oud is en richting de 10 kilo gaat wil je echt niet meer elke keer die trap op en af. Helemaal niet als je dat drie keer moet doen omdat je ook de boodschappen en die dure kinderwagen ook nog naar boven moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Malfunctions schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:27:
[...]

Hebben jullie Noord overwogen? Zat terrasjes, zeker gezien de verhipstering de laatste jaren. Daarnaast ben je zo in het centrum. Met drie ton moet je een heel eind komen, mijn eengezinswoning met tuin op het zuiden heb ik eind 2014 voor €173.000 gekocht.

Wat voorbeelden rond de drie ton:
http://www.funda.nl/koop/...624410-kampervenuspad-26/
http://www.funda.nl/koop/...is-49633149-huifkarpad-1/
http://www.funda.nl/koop/...is-49616030-werengouw-11/

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 20-02-2016 12:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 11:42
Kleine update van mijn kant. Na nog wat extra onderzoek over de buurt en bestemmingsplan e.d. heb ik bedacht dat er teveel onduidelijkheid is over het appartement en de buurt om 3 ton waard te zijn. Eerder 240k oid, maar dat ga ik er echt niet afkrijgen in onderhandelingen.

De zoektocht gaat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Je kunt op z'n minst toch gewoon zeggen dat je hem voor die prijs wel wilt kopen? Of is er al een bod afgewezen? In het ergste geval zeggen ze 'nee' :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 11-04 11:42
Ja klopt. Denk ook wel dat ik dat ga doen (ik had nog niet geboden), maar ik acht de kans heel klein dat het serieus genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
Wat ben ik blij dat ik niet in Amsterdam woon en wil wonen als ik dat zo hier lees.
Maar aan al die Amsterdamse kopers. Waarom koop je buiten de stad niet iets voor een ton minder?
Buiten de ring staan ook huizen en buiten de ring is ook werk. Vaak nog een stuk betaalbaarder ook en het reistijd is opeens geen ramp meer als je een ton op een huis bespaart.

Of sla ik nu helemaal de plank mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
Ja, best wel. Niets zo persoonlijk als woonwensen ;)

Voor sommige mensen is locatie gewoon belangrijker dan de woning zelf. En je kunt voor een ton minder een prima woning kopen, maar de locatie kun je niet veranderen.

[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 22-02-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Ja, best wel. Niets zo persoonlijk als woonwensen ;)

Voor sommige mensen is locatie gewoon belangrijker dan de woning zelf. En je kunt voor een ton minder een prima woning kopen, maar de locatie kun je niet veranderen.
Allemaal prima maar de gekte op dit moment creëert weer een mooie bubbel in Amsterdam zelf. Met een beetje nadenken pas je daar toch voor?

Zelf koop ik voor 3 ton liever een vrijstaande woning in een rustiger deel van het land. Amsterdam is voor mij meer gebied om te mijden dan om er te willen wonen. Ik snap dat hele gedoe van binnen de ring willen wonen niet zo. Alsof er buiten de ring geen leven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Allemaal prima maar de gekte op dit moment creëert weer een mooie bubbel in Amsterdam zelf. Met een beetje nadenken pas je daar toch voor?

Zelf koop ik voor 3 ton liever een vrijstaande woning in een rustiger deel van het land. Amsterdam is voor mij meer gebied om te mijden dan om er te willen wonen. Ik snap dat hele gedoe van binnen de ring willen wonen niet zo. Alsof er buiten de ring geen leven is.
Prima dat jij dat niet snapt, anderen willen weer niet in dat uitgestorven rustige deel van het land wonen. Maar die keuzes zijn heel persoonlijk en als je het hebt over z'n algemeenheid, is het in dit topic een beetje offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Prima dat jij dat niet snapt, anderen willen weer niet in dat uitgestorven rustige deel van het land wonen. Maar die keuzes zijn heel persoonlijk en als je het hebt over z'n algemeenheid, is het in dit topic een beetje offtopic ;)
Die keuzes zijn enorm persoonlijk maar ze worden toch echt wel van algemeen belang als de huizenbubbel weer klapt en iedereen (vooral de randstedelingen) weer huilie huilie gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Die keuzes zijn enorm persoonlijk maar ze worden toch echt wel van algemeen belang als de huizenbubbel weer klapt en iedereen (vooral de randstedelingen) weer huilie huilie gaan doen.
Voor dat onderwerp hebben we een ander topic: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 3. Hier in dit topic gaat het over ervaringen met het kopen van een huis. Gelieve vanaf nu weer ontopic te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:37:
[...]
Volgens mij verwar je Amsterdam met 'de Randstad' :P

3 ton voor een vrijstaand huis gaat moeilijk worden, of je moet in Leimuiden, Moerkapelle of Ilpendam willen wonen :P

Nu is dat niet helemaal waar, er zijn weldegelijk vrijstaande woningen van 3 ton in de Randstad, maar het is óf een woonboot, óf een dorp, óf er vliegen vliegtuigen op 50 meter over je huis :P
Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Dat kwam ook voor een groot deel omdat mensen aflossingsvrije hypotheken hadden, waardoor waardedaling veel harder aankomt dan wanneer je aflost op je hypotheek.

Edit: Bovenstaande pas later gezien. Dit past beter in dat andere topic, Mea Culpa.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 22-02-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:47
Malfunctions schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:40:
[...]

Mag ik vragen waarom je in Nieuw-west wil gaan zitten voor die prijs? Ik/wij zijn juist bezig om daar weg te komen ivm toekomstige gezinsuitbreiding. Hoewel ik al jaren in Nieuw-west woon zonder problemen, zie ik mezelf daar geen kinderen grootbrengen.

Wij zijn dus helaas in de 'betere' maar vooral gewildere wijken aan het kijken, en dat is iets om moedeloos van te worden. De vraagprijzen slaan nergens op, en die worden ook nog eens standard met minimal 10-15% overboden. Je kan nergens een onderhandeling starten, want alles is een inschrijving of veiling waarbij het hoogste bod wint. Als je dan zoals ik enige realiteitszin hebt en principieel weigert mee te gaan in de waanzin, dan schiet het niet op. |:(

Ik lees al n tijdje mee in deze topics, en ben echt jaloers op de mensen die buiten Amsterdam normale ervaringen hebben met het kopen van een huis. En helaas is buiten Amsterdam zoeken geen optie voor vrouwlief. ;(
Beetje nieuwsgierig, je zegt dat je al die jaren probleemloos woont, maar grootbrengen van kinderen in dezelfde regio zie je niet zitten?

Wat zijn eigenlijk de betere wijken in Amsterdam?
Op dit moment kan je in Nieuw-west trouwens geen fatsoenlijke eengezinswoning van 250-270k vinden. Lijkt me zo wel erg populair aan het worden daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Figo112 op 22-02-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tjoekie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:39:
[...]

Oh jongen denk hier alsjeblieft nog eens goed over na. Als je kleine een paar maanden oud is en richting de 10 kilo gaat wil je echt niet meer elke keer die trap op en af. Helemaal niet als je dat drie keer moet doen omdat je ook de boodschappen en die dure kinderwagen ook nog naar boven moet brengen.
Dit, helemaal mee eens. En dan heb ik niet eens kinderen. :+
[...]

Misschien is het een idee om haar eens een weekje met een rugzak met boeken de trap op en af te laten sjouwen? :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Kleine verzamelreactie
remzor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:27:
[...]
Pff, jij moet wel héél veel van je vrouw houden zeg. Klinkt echt alsof zij regeert en het voor jou maar slikken of stikken is. Ach ja, jullie pakkie an he ;)
Veel van d'r houden doe ik zeker, en we proberen juist een compromise te vinden van onze beider woonwensen. Mij maakt locatie niet zoveel uit, maar ik wil genoeg ruimte om te leven, zij vindt locatie heel belangrijk en geeft minder om ruimte. Zij heeft t gehad met onze huidige buurt en wil graag binnen de ring wonen. Dat ik haar dat dan gun kun je dan idd betitelen als liefde. ;)
Tjoekie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:39:
[...]
Heb t dit weekend maar weer eens ter sprake gebracht, de reactie was "dat andere mensen dat ook gewoon doen". Ik kan er wel m'n hakken over in het zand zetten, maar daar schiet ik niks mee op. Hooguit weer een ruzie over onze verhuisplannen, en dat zou niet de eerste zijn. Totdat we besloten een huis te gaan kopen nog nooit serieuze ruzie gehad, maar sindsdien.. :/
Gizz schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:41:
[...]
Hebben jullie Noord overwogen? Zat terrasjes, zeker gezien de verhipstering de laatste jaren. Daarnaast ben je zo in het centrum. Met drie ton moet je een heel eind komen, mijn eengezinswoning met tuin op het zuiden heb ik eind 2014 voor €173.000 gekocht.
Noord zijn we niet zo in thuis, maar willen we wel overwegen. Enige wat ik er van weet is dat ik niet in de buurt van dat winkelcentrum wil zitten, en niet te ver van de pont. anders is Noord alsnog ver van het centrum. Maar we hebben het zeker in overweging.
Wceend schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
Wat ben ik blij dat ik niet in Amsterdam woon en wil wonen als ik dat zo hier lees.
Maar aan al die Amsterdamse kopers. Waarom koop je buiten de stad niet iets voor een ton minder?
Buiten de ring staan ook huizen en buiten de ring is ook werk. Vaak nog een stuk betaalbaarder ook en het reistijd is opeens geen ramp meer als je een ton op een huis bespaart.

Ons complete sociale leven speelt zich af in Amsterdam. Erbuiten gaan wonen betekent dat je alles met de auto moet gaan doen. Zeker als je een avond wat gezelligs met vrienden wil doen is dat niet handig/verstandig. Voor werk geldt dat ik met de auto ga, vrouwlief gebruikt het OV. Dus een station in de buurt is vereist.
Figo112 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:33:
[...]
Beetje nieuwsgierig, je zegt dat je al die jaren probleemloos woont, maar grootbrengen van kinderen in dezelfde regio zie je niet zitten?
Onze wijk is zeer multicultureel, wat er met het postcodebeleid van de gemeente Amsterdam voor basisscholen op neerkomt dat er eigenlijk enkel zogenaamde 'zwarte' scholen zijn. Ik zie regelmatig schoolklasjes voorbijkomen waar letterlijk geen enkel blank kindje in zit. Dat wil ik mijn kinderen niet aan doen.
DrivinUCrazy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:36:
Misschien is het een idee om haar eens een weekje met een rugzak met boeken de trap op en af te laten sjouwen? :+
Zal het voorstellen >:)

OT, vandaag weer een bod gedaan op een woning in Oost. Denk niet dat het het winnende bod zal zijn, want ik ben niet ver over de vraagprijs heengegaan. Die lag overigens op 245K, en zag in de bescheiden dat de huidige eigenaar het in 2007 voor 180K heeft gekocht. Kassa! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ah, wat fijn dat ik van het verkooptopic kan verhuizen naar het kooptopic! :Y

Van mijn huidige hypotheekverstrekker kreeg ik een brief op de mat met doodleuk de mededeling dat ik van de verhuisregeling gebruik wil maken. Dat lijkt me enigzins vreemd, gezien ik leende tegen 5,3% en dat vandaag de dag een reden is om de bank in zijn gezicht uit te lachen...

Ik heb nog wel theoretisch gezien het voordeel dat de oude lening een bankspaarhypotheek is. De hypotheekwaarde is €137k, waarvan de helft aflossingsvrij is.
Gezien ons huidig budget en wensenpakket zullen we waarschijnlijk op maximaal €220k aan hypotheek uit gaan komen, dus moet er grofweg €85k bijgeleend gaan worden.

Het eind van de rentevastperiode duurt ook nog 5 jaar.

Sta ik nou op het punt om in een stomme val te trappen, of heeft die verhuisregeling wel degelijk (mogelijk) nut in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:51:
Ah, wat fijn dat ik van het verkooptopic kan verhuizen naar het kooptopic! :Y

Van mijn huidige hypotheekverstrekker kreeg ik een brief op de mat met doodleuk de mededeling dat ik van de verhuisregeling gebruik wil maken. Dat lijkt me enigzins vreemd, gezien ik leende tegen 5,3% en dat vandaag de dag een reden is om de bank in zijn gezicht uit te lachen...

Ik heb nog wel theoretisch gezien het voordeel dat de oude lening een bankspaarhypotheek is. De hypotheekwaarde is €137k, waarvan de helft aflossingsvrij is.
Gezien ons huidig budget en wensenpakket zullen we waarschijnlijk op maximaal €220k aan hypotheek uit gaan komen, dus moet er grofweg €85k bijgeleend gaan worden.

Het eind van de rentevastperiode duurt ook nog 5 jaar.

Sta ik nou op het punt om in een stomme val te trappen, of heeft die verhuisregeling wel degelijk (mogelijk) nut in deze situatie?
Bij een lagere rente, daalt dus ook de rente op de gekoppelde spaarrekening. Dan spaar je dus minder hard en haal je wellicht het einddoel niet.

Let ook op de bijleenregeling voor je nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
HuHu schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Bij een lagere rente, daalt dus ook de rente op de gekoppelde spaarrekening. Dan spaar je dus minder hard en haal je wellicht het einddoel niet.
Dan betaal je gewoon meer premie. Linksom of rechtsom maakt het weinig uit volgens mij (voor spaar).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Dan betaal je gewoon meer premie. Linksom of rechtsom maakt het weinig uit volgens mij (voor spaar).
Dat moet dan wel mogelijk zijn binnen je bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:33
Malfunctions schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:40:
[...]

De vraagprijzen slaan nergens op, en die worden ook nog eens standard met minimal 10-15% overboden. Je kan nergens een onderhandeling starten, want alles is een inschrijving of veiling waarbij het hoogste bod wint. Als je dan zoals ik enige realiteitszin hebt en principieel weigert mee te gaan in de waanzin, dan schiet het niet op. |:(
Wat ik me nog afvraag in een dergelijke situatie, welke taxateur gaat mee in dit soort voorbeelden? Even 10/15% boven de vraagprijs bieden. Of legt iedereen gewoon 50k eigen geld neer omdat hij anders de hypotheek niet rond krijgt?

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
thewizard2006 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Rente kan je aftrekken, premie niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lekkerboeie86 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Wat ik me nog afvraag in een dergelijke situatie, welke taxateur gaat mee in dit soort voorbeelden? Even 10/15% boven de vraagprijs bieden. Of legt iedereen gewoon 50k eigen geld neer omdat hij anders de hypotheek niet rond krijgt?
Met zo'n volatiele markt is een dergelijke taxatie natuurlijk prima te verantwoorden. Een taxatie zegt ook niets over of het verstandig is, of over wat de prijs volgend jaar gaat zijn, of etc. Maar als er meerdere panden in de buurt recentelijk zijn overboden, dan kun je imho als taxateur prima verantwoorden dat dit ene pand ook meer waard is dan de vraagprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
[...]
Met taxateurs heb ik geen ervaring, dus daar kan ik weinig over zeggen. Het 2e lijkt me een logisch voortvloeisel uit de Amsterdamse markt. Als ik kijk naar het huis waar ik een bod op heb lopen heeft de huidige eigenaar daarvan straks een flinke bonus. Ooit gekocht voor 180K, vraagprijs 245K, plus dan nog wat mensen overbieden..

Die heeft straks zomaar 80k cash extra te besteden aan z'n nieuwe woning. Daarbij, hoe meer eigen geld je inbrengt, hoe makkelijker een hypotheek rond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Malfunctions schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:05:
[...]

Die heeft straks zomaar 80k cash extra te besteden aan z'n nieuwe woning.
Die wss ook minimaal 80k duurder is dan 'vroeger' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:28

Kju

[...]

Een beetje taxateur weet ook nog wel wat extrapoleren is hoor :P
Dat overbieden is niet van de één op de andere dag. Vanaf grofweg september vorig jaar schiet alles omhoog. Ook hier in Den Haag zijn er woningen met (waarvan je zou verwachten) redelijk normale vraagprijzen waar de makelaars genoodzaakt zijn om met inschrijvingen te werken. Marktwaarde komt tot stand aan de hand van de meest recente referenties en dan hanteert een taxateur een bandbreedte tot 10%. Dus als die hoge koopsom binnen die bandbreedte valt en de markt al maanden zo reageert dan zal een taxateur meestal geen moeite hebben om mee te gaan. Het moet natuurlijk wel redelijk blijven als je naar hele euro's kijkt. Ik zou op 1 miljoen geen bandbreedte van 100k hanteren ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Wat ik me nog afvraag in een dergelijke situatie, welke taxateur gaat mee in dit soort voorbeelden? Even 10/15% boven de vraagprijs bieden.
Een taxateur laat zich niet leiden door de vraagprijs maar door de verkoopprijs van vergelijkbare panden in de buurt. Het gaat immers om de marktwaarde, en deze wordt door de markt bepaald.

Dat er zo veel boven vraagprijs wordt geboden laat eerder zien dat de vraagprijs chronisch te laag wordt ingeschat en dat verkoopmakelaars blijkbaar moeite hebben om de prijzen goed in te schatten in deze dynamische markt.
Of legt iedereen gewoon 50k eigen geld neer omdat hij anders de hypotheek niet rond krijgt?
Je moet sowieso geld neerleggen, natuurlijk. Je hypotheek mag niet hoger zijn dan 102% van de woningwaarde (als ik het goed heb), dus voor de kk alleen al moet je geld neerleggen.
Voor een beetje appartement Amsterdam komt dat al snel neer op enkele tienduizenden euro's.

En om wat minder macro te gaan. Mijn eigen situatie.

Hier draait de hypotheekaanvraagmachine op volle toeren.
Bouwkeuring (eerste voorwaarde) achter de rug, taxatie gedaan, berg papieren richting hypotheekadviseur gestuurd. En nu maar wachten ...

We hebben ook de verkopers gevraagd of de overdracht een week eerder kan, dat scheelt namelijk een maand overstandprovisie (zo heet dat toch?). Hopen dat dat lukt.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 22-02-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

anandus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:02:
[...]

Dat er zo veel boven vraagprijs wordt geboden laat eerder zien dat de vraagprijs chronisch te laag wordt ingeschat en dat verkoopmakelaars blijkbaar moeite hebben om de prijzen goed in te schatten in deze dynamische markt.
Inderdaad. Veel makelaars adviseren inmiddels daarom stelselmatig ca. 5% hogere verkoopprijzen dan wat ze op basis van cijfers eigenlijk zouden doen. En ook dat leidt weer tot prijsstijgingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 10:05
Iemand ervaring met een starterslening van de SVn ?
De aanvraag ligt sinds vandaag bij de SVn, Hoelang heeft dit bij jullie geduurt voordat je akkoord krijgt ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
DutchGamer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:08:
Iemand ervaring met een starterslening van de SVn ?
De aanvraag ligt sinds vandaag bij de SVn, Hoelang heeft dit bij jullie geduurt voordat je akkoord krijgt ?
ja ik, duurde bij mij 6 weken, maar mede omdat ze nog weer aanvullende gegevens nodig hadden over een niet meer actieve v.o.f. die ik nog had.
anders was het denk ik 4 weken geworden.

het is een overheidsinstelling, dus ga er maar vanuit dat het heel sloom gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

Milmoor

Footsteps and pictures.

Malfunctions schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:00:
Heb t dit weekend maar weer eens ter sprake gebracht, de reactie was "dat andere mensen dat ook gewoon doen". Ik kan er wel m'n hakken over in het zand zetten, maar daar schiet ik niks mee op. Hooguit weer een ruzie over onze verhuisplannen, en dat zou niet de eerste zijn. Totdat we besloten een huis te gaan kopen nog nooit serieuze ruzie gehad, maar sindsdien.. :/
Mijn vriendin en ik moeten het juiste moment kiezen voor onze gesprekken over het huis. Bij mij niet 's ochtends vroeg en bij haar juist moet 's avonds laat. Daarvan afwijken geeft direct onderlinge ergernis.
Ik werk bottom up, zij top down. Dus dat betekent continu onderling bijstellen in onze gesprekken. Een aantal zaken bereid ik nu voor met een vriendin, en daarna bespreek ik het pas met haar :P.
Mijn boodschap: zoek naar patronen en hou daar rekening mee.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hehehe, herkenbaar :D Toen wij nog in de markt waren, hebben we elkaar minimaal drie x proberen te overtuigen om een specifieke woning te kopen, om er halverwege de discussie achter te komen dat beide standpunten omgedraaid waren 8)7 (als in: Direct na de bezichtiging was bv zij heel enthousiast en ik minder, maar na poosje nadenken / overwegen / samen voor- en nadelen bespreken was ik heel enthousiast en zij minder) Maar uiteindelijk gewoon blijven praten en proberen, dan kom je vanzelf op een punt dat je beide op hetzelfde moment hetzelfde wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Wij zijn vandaag voor de tweede maal een huis gaan bezichtigen en willen een openingsbod uit gaan brengen. Het huis staat te koop voor 230k. Er is ruimte, gezien de woningen in de straat die onlangs verkocht zijn (rond de 220k). Ook gezien het feit dat de verkoopmakelaar min of meer al aangaf dat een openingsbod de onderhandelingen zou starten en er vaak een middenweg wordt gevonden.

Het huis is uit 1997 en is boven erg netjes met overal rolluiken, doorgelegde vloeren, sanitair uit 2010, etc.
Dan beneden: totaal niet onze smaak, zouden we volledig strippen. D.w.z. tegelvloer eruit, keuken eruit, nieuw stucwerk, schilderwerk, etc.
Keuken en vloer zijn bijna 20 jaar oud. Willen dan ook graag vloerverwarming in laten frezen en er een nette Mflor PVC vloer op laten lijmen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Positief, negatief? Kon er zo snel niet heel veel over vinden hier namelijk.

Dan nu: het bod. We zijn van plan morgen of overmorgen een openingsbod uit te brengen, best lastig. Aangezien de vloer en keuken imho lelijk en oud zijn, en de meeste potentiële kopers hier hetzelfde over zullen denken (gaf de makelaar ook aan) wil ik deze kosten gedeeltelijk aftrekken van de vraagprijs. Is dit gebruikelijk? We hebben zo'n 20k begroot voor keuken, vloer(verwarming) en het stucwerk. Keuken hoeft van ons dan ook geen dure SieMatic te zijn bijv. en is ook niet bijster groot.
Denk zelf aan 212/213k openingsbod, om uit te komen op 219-220. 7 jaar geleden kochten zij het ook voor die prijs, dus ik vermoed dat men daar ook op mikt. Wij zouden het huis voor die prijs best kopen, dus in principe zou je dan zeggen; iedereen tevreden :)

Ik weet dat het persoonlijk is en je gewoon moet kijken wat je er zelf voor over hebt, maar ben toch benieuw hoe anderen dit zien wanneer er zo goed als meteen kosten gemaakt moeten worden door krimpscheuren, oude vloer/oude keuken. Ervaringen met PVC (Mflor? Vloerverwarming?) zijn meer dan welkom!

Edit: excuses voor de misschien wat langdradige/warrige post 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een aantal vragen van mijn kant, excuus voor mijn n00bness :)

We willen een hypotheek bij de ABN aanvragen en daar komen shitload aan documenten voor aan de pas. Nou heb ik de meeste wel maar heb toch nog een aantal vragen.

Op de site van ABN staat het volgende: https://www.abnamro.nl/nl...otheek-zonder-advies.html

Gegevens over uw huidige woning:

Uw laatste belastingaangifte Inkomstenbelasting.
Uw laatste aanslagbiljet Inkomstenbelasting.
Polis van uw opstalverzekering.

Zijn 4 bovenstaande alleen van toepassing als je op dit moment een koopwoning hebt?

- Moet ik een opstalverzekering gaan regelen voordat ik een hypotheekaanvraag kan doen?
- Moet ik mijn laatste belastingaangifte inleveren?
- Moet ik mijn laatste aanslagbiljet inkomstenbelasting inleveren?

Of is bovenstaande allemaal niet van toepassing. Ik zit nu in een huurwoning namelijk.

Ik heb op verschillende sites gekeken maar kreeg geen eenduidig antwoord op mij vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Wij zijn ook de hele molen aan het ingaan.. het is nogal wat, zeker als het je tweede huis is en je hebt een restschuld. Door de HRA wijzigingen moet je allerlei zaken uit 2012 nog hebben, je mogelijkheid tot roodstand moet (tijdelijk) opgezegd worden en aangezien we het gemiddelde inkomen van mijn vriendin mee willen nemen voor de afgelopen drie jaar (flexibel uitzendcontract) gaat dat ook maar door, 4 laatste loonstrookjes (krijgt per week uitbetaald), laatste jaaropgaves etc..

Grappige side note: 8 jaar geleden heb ik een hypotheek genomen met een salaris dat 1500,- per maand lager ligt dan nu met een maandlast van 802,- bruto.. nu nemen we een hypotheek met een maandlast van 766,- bruto en die mag ik niet op mijn salaris alleen nemen...

En dan hebben we het nog niet over het regelenen van meerwerk (we kopen nieuwbouw).. de keuken, badkamer, tegels, vloeren, wanden en de meerwerk opties zoals vloerverwarming, dakraam, verplaatsten wandcontactdozen etc etc..

[ Voor 13% gewijzigd door Scr33x0r op 23-02-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

8 jaar geleden kon ik 850k financieren zonder een loonstrook te laten zien tegen Euribor plus 1%.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Kju schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:44:
8 jaar geleden kon ik 850k financieren zonder een loonstrook te laten zien tegen Euribor plus 1%.. :')
Ach het heeft ook wel wat goeds.. maar het is wel een beetje krom.. qua maandlasten draag ik het al 8 jaar en dan moet je nu nog een keer door die molen heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
Thunder00x schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:26:
Uw laatste belastingaangifte Inkomstenbelasting.
Uw laatste aanslagbiljet Inkomstenbelasting.
Polis van uw opstalverzekering.

Zijn 4 bovenstaande alleen van toepassing als je op dit moment een koopwoning hebt?

- Moet ik een opstalverzekering gaan regelen voordat ik een hypotheekaanvraag kan doen? nee, maar wel regelen dat het in gaat op de datum van overdracht, als het zo ver komt.
- Moet ik mijn laatste belastingaangifte inleveren? vraag het je bank of FA
- Moet ik mijn laatste aanslagbiljet inkomstenbelasting inleveren? vraag het je bank of FA
het is toch niet zo gek dat ze je aangifte willen zien om te kijken wat je verdiend en/of overhoud.
ik heb hem in 2013 bij de rabo ook moeten inleveren, ondanks dat het salaris wat daarin stond niet meer klopte.

[ Voor 23% gewijzigd door Denniz0229 op 23-02-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Zijn ook (voor het eerst) aan het kijken voor het kopen van een huis, dit aangezien ik de huidige huurprijzen echt veel en veel te hoog vind... Het is nog niet zover, maar ik kijk alvast een vooruit: is het zinnig om een bouwkundige keuring te laten uitvoeren bij een huis uit de jaren 90? Oudere huizen zou ik het altijd doen, aangezien je dan nooit weet wat je aantreft.

Snap dat het deels persoonlijke keuze is (neem je de gok, of wil je de zekerheid), maar wat is het "algemene" advies? De kwaliteit van de keuringen lopen namelijk nogal uiteen, en zou het zonde van het geld vinden om voor 400 euro een matige keuring te ontvangen welke doodleuk verklaard dat alles OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

400 euro betalen om te horen dat alles OK is, is voor een jaren '30-huis net zo zonde als voor een jaren '90-huis ;) . Zelf zou ik het altijd doen, al was het maar omdat je nooit weet wat de vorige bewoners zelf geknutseld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
remzor schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:08:
Wij zijn vandaag voor de tweede maal een huis gaan bezichtigen en willen een openingsbod uit gaan brengen. Het huis staat te koop voor 230k. Er is ruimte, gezien de woningen in de straat die onlangs verkocht zijn (rond de 220k). Ook gezien het feit dat de verkoopmakelaar min of meer al aangaf dat een openingsbod de onderhandelingen zou starten en er vaak een middenweg wordt gevonden.

Het huis is uit 1997 en is boven erg netjes met overal rolluiken, doorgelegde vloeren, sanitair uit 2010, etc.
Dan beneden: totaal niet onze smaak, zouden we volledig strippen. D.w.z. tegelvloer eruit, keuken eruit, nieuw stucwerk, schilderwerk, etc.
Keuken en vloer zijn bijna 20 jaar oud. Willen dan ook graag vloerverwarming in laten frezen en er een nette Mflor PVC vloer op laten lijmen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Positief, negatief? Kon er zo snel niet heel veel over vinden hier namelijk.

Dan nu: het bod. We zijn van plan morgen of overmorgen een openingsbod uit te brengen, best lastig. Aangezien de vloer en keuken imho lelijk en oud zijn, en de meeste potentiële kopers hier hetzelfde over zullen denken (gaf de makelaar ook aan) wil ik deze kosten gedeeltelijk aftrekken van de vraagprijs. Is dit gebruikelijk? We hebben zo'n 20k begroot voor keuken, vloer(verwarming) en het stucwerk. Keuken hoeft van ons dan ook geen dure SieMatic te zijn bijv. en is ook niet bijster groot.
Denk zelf aan 212/213k openingsbod, om uit te komen op 219-220. 7 jaar geleden kochten zij het ook voor die prijs, dus ik vermoed dat men daar ook op mikt. Wij zouden het huis voor die prijs best kopen, dus in principe zou je dan zeggen; iedereen tevreden :)

Ik weet dat het persoonlijk is en je gewoon moet kijken wat je er zelf voor over hebt, maar ben toch benieuw hoe anderen dit zien wanneer er zo goed als meteen kosten gemaakt moeten worden door krimpscheuren, oude vloer/oude keuken. Ervaringen met PVC (Mflor? Vloerverwarming?) zijn meer dan welkom!

Edit: excuses voor de misschien wat langdradige/warrige post 8)7
toon volledige bericht
Dat hangt geheel van de staat van die andere woningen af en wanneer die verkocht werden. Als er drie zeer vergelijkbare woningen minder dan 6 maanden geleden in een super staat verkocht werden voor 220k, en jij moet er minstens 20k in stoppen om het op gelijk niveau te krijgen, dan zou ik er niet meer dan 200k voor over heben. Als die andere woningen in dezelfde staat ook voor 220k verkocht werden, dan is dat blijkbaar de goede prijs en dan zou ik dat er ongeveer voor over hebben. Het is irrelevant wat je er dan in wilt steken.

Oftewel, zoek meer feiten en onderbouw je mening beter. Ik kan hier wel wat roepen, maar dat is totaal waardeloos ongeinformeerd advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
JvS schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:06:
[...]
Dat hangt geheel van de staat van die andere woningen af en wanneer die verkocht werden. Als er drie zeer vergelijkbare woningen minder dan 6 maanden geleden in een super staat verkocht werden voor 220k, en jij moet er minstens 20k in stoppen om het op gelijk niveau te krijgen, dan zou ik er niet meer dan 200k voor over heben. Als die andere woningen in dezelfde staat ook voor 220k verkocht werden, dan is dat blijkbaar de goede prijs en dan zou ik dat er ongeveer voor over hebben. Het is irrelevant wat je er dan in wilt steken.

Oftewel, zoek meer feiten en onderbouw je mening beter. Ik kan hier wel wat roepen, maar dat is totaal waardeloos ongeinformeerd advies.
Thanks! Je hebt gelijk, maar heb ook al wel gekeken naar de staat van de andere woningen. Onlangs is er een paar deuren verderop een huis aan bekenden van me verkocht voor 217.500. Sanitair is daarvan ouder, ook geen bad bijv. Keuken is wel wat moderner en op zich prima, maar niet geheel onze smaak ook (dat is natuurlijk vrijwel nooit zo). Beide woningen ook uitgebouwd. Vloer daar was beter/mooier maar bijv. weer geen rolluiken. Al met al denk ik dat ik het zou kunnen vergelijken met die woning. De 219-220 max waar ik aan dacht is volgens mij dan ook niet gek..

Als ik dus 220 als max in mijn hoofd heb, wat is dan een tactisch openingsbod? Zat zelf tussen 209-2012k te denken. Elke euro onder de 220k is natuurlijk mooi meegnomen maar in principe richten wij (en we denken ook zij!) ons op die prijs. Zelf hebben ze er immers 7 jaar terug 219500 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
elk bod is toch goed? Zolang je maar in gesprek komt en in onderhandeling kan. Ikzelf zou 10% marge nemen en ergens rond de 207-208 beginnen, dan is het signaal dat je onder 220 uit wil komen héél duidelijk, geef aan dat je ziet dat er nog aardig wat moet gebeuren in het huis en dat je daarom tot dat bod komt....hoor je vanzelf wat zij in gedachten hadden :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:06
remzor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:20:
Zelf hebben ze er immers 7 jaar terug 219500 voor betaald.
Totaal onbelangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Bockelaar schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:18:
elk bod is toch goed? Zolang je maar in gesprek komt en in onderhandeling kan. Ikzelf zou 10% marge nemen en ergens rond de 207-208 beginnen, dan is het signaal dat je onder 220 uit wil komen héél duidelijk, geef aan dat je ziet dat er nog aardig wat moet gebeuren in het huis en dat je daarom tot dat bod komt....hoor je vanzelf wat zij in gedachten hadden :D
Mja, wil ook niet teveel risico lopen en ze frustreren/juist niet tot onderhandelen over laten gaan. Maar het signaal afgeven, daar zit wel wat in ja.
Misschien wel ja. Maar toch kan het voor sommigen wel 'iets doen' in het hoofd. Soort psychologische grens.. net zo goed dat veel kopers kijken naar de prijs waarvoor het huis te koop heeft gestaan enkele jaren geleden.

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FabianNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:52:
De kwaliteit van de keuringen lopen namelijk nogal uiteen, en zou het zonde van het geld vinden om voor 400 euro een matige keuring te ontvangen welke doodleuk verklaard dat alles OK is.
Via Vereniging Eigen Huis is een keuring €309,-: klik. Scheelt toch een kwart ;)
Nu loopt de kwaliteit inderdaad uiteen, maar mijn ervaring met de keurmeester was positief (maar dat zegt niets over de rest, natuurlijk :P )
remzor schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:42:
[...]

Mja, wil ook niet teveel risico lopen en ze frustreren/juist niet tot onderhandelen over laten gaan.
Als ze niet tot onderhandeling overgaan kan je toch gewoon een hoger openingsbod doen?

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 23-02-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
anandus schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:43:

Als ze niet tot onderhandeling overgaan kan je toch gewoon een hoger openingsbod doen?
Ja, en hopelijk is het kwaad dan nog niet geschied. Weet natuurlijk niet of er meerdere kapers op de kust zijn. Huis staat ook pas een week of 4 te koop. Ben nu een bod 'aan het voorbereiden'. Ik denk dat ik het bod per e-mail doe, geef ik mezelf wat tijd om te zeggen wat ik wil en om te reageren hoe ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
voil schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:26:
Ik heb als starter met mijn vriendin ook voor een nieuwbouw woning gekozen. Een appartement in Amsterdam binnen de ring vond ik financieel aantrekkelijker dan bestaande bouw.
3 kamer, 75m2 + 10m2 berging aan het huis vast dus praktisch 85m2 voor 230k.
Mag ik vragen in welke buurt? In de huidige markt klinkt dat namelijk nogal utopisch.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41
We hebben over een paar weken de sleuteloverdracht van onze eerste koopwoning :) Er is echter een kleine discussie over de tijdstip van eindinspectie. De verkoopmakelaar zegt dat hij verder geen tijd heeft op de ochtend waarop we een afspraak hebben gepland bij de notaris en voorstel van mijn aankoopmakelaar is om de inspectie op de avond ervoor te doen. Ik twijfel of ik dat moet doen of de afspraak bij de notaris verzetten. Lopen we veel risico dat er iets misgaat tussen eindinspectie en sleuteloverdracht als de inspectie een dag eerder is?
[...]
Via Vereniging Eigen Huis is een keuring €309,-: klik. Scheelt toch een kwart ;)
Nu loopt de kwaliteit inderdaad uiteen, maar mijn ervaring met de keurmeester was positief (maar dat zegt niets over de rest, natuurlijk :P )
Ik heb een keuring via KeurhuisNederland laten doen. Mijn ervaring is matig/positief (Het betrof een jaren 70 woning). Ik heb meegelopen met de keurmeester en hij legde van alles uit qua staat en verwachte kosten komende jaren. Echter ik had niet het idee dat hij kritisch was. Hij is bijvoorbeeld het dak niet opgegaan en ook niet in/naar kruipruimte gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
mkmi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:05:
De verkoopmakelaar zegt dat hij verder geen tijd heeft op de ochtend waarop we een afspraak hebben gepland bij de notaris en voorstel van mijn aankoopmakelaar is om de inspectie op de avond ervoor te doen. Ik twijfel of ik dat moet doen of de afspraak bij de notaris verzetten. Lopen we veel risico dat er iets misgaat tussen eindinspectie en sleuteloverdracht als de inspectie een dag eerder is?
Wat beschouw je als veel risico? Het zou inderdaad kunnen dat hij geen tijd heeft, ik ga uit van 'te goeder trouw'. Wel zou ik persoonlijk de inspectie liever overdag dan in de avond doen... Gewoon, omdat je dan toch net even alles wat beter kan zien met natuurlijke lichtinval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:54
En creativiteit: te duur huis huren en dan elke maand je woning 1-2 weekeinden AirBnB'en als je toch bij je ouders/fam/vrienden logeert. Je huisje in de pijp levert dan zo 150€ per nacht op. 2-4 nachten per maand en je hebt een deel van je huur verdiend.

En vakanties verhuur je natuurlijk ook volledig.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 15:07

Frans92

VFR800

mkmi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:05:
We hebben over een paar weken de sleuteloverdracht van onze eerste koopwoning :) Er is echter een kleine discussie over de tijdstip van eindinspectie. De verkoopmakelaar zegt dat hij verder geen tijd heeft op de ochtend waarop we een afspraak hebben gepland bij de notaris en voorstel van mijn aankoopmakelaar is om de inspectie op de avond ervoor te doen. Ik twijfel of ik dat moet doen of de afspraak bij de notaris verzetten. Lopen we veel risico dat er iets misgaat tussen eindinspectie en sleuteloverdracht als de inspectie een dag eerder is?
Ik heb zelf de eindkeuring gedaan op vrijdagmiddag. Maandagochtend kregen we de sleutel.
Op vrijdagmiddag bleek het bed van de oude bewoner nog in de woning te staan. Zij gaf aan dit te verwijderen. Heeft ze ook netjes gedaan.

Wat ik hiermee wil zeggen: zijn het nette mensen waarmee je goed kan praten en die je vertrouwt, dan kan het geen kwaad.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 06-05 07:53

hmr

Malfunctions schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:04:
[...]

Mag ik vragen in welke buurt? In de huidige markt klinkt dat namelijk nogal utopisch.. ;(
Inderdaad... dit kan niet in een buurt zijn zoals de jordaan, pijp, oud-west, oud-zuid etc. Anders bied ik nu meteen flink op je huis ;)

Ik ben al maanden opzoek naar een leuk appartement in Amsterdam voor mijzelf. Budget tot 325.000 in een van buurten om de gracht heen. Minimaal 50m + en ook niet in erbarmelijke staat. Wil echter nog niet echt lukken helaas..

[ Voor 24% gewijzigd door hmr op 24-02-2016 10:15 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
Frans92 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Ik heb zelf de eindkeuring gedaan op vrijdagmiddag. Maandagochtend kregen we de sleutel.
Op vrijdagmiddag bleek het bed van de oude bewoner nog in de woning te staan. Zij gaf aan dit te verwijderen. Heeft ze ook netjes gedaan.

Wat ik hiermee wil zeggen: zijn het nette mensen waarmee je goed kan praten en die je vertrouwt, dan kan het geen kwaad.
Dank jullie wel tweakerdennis en Frans92. Met de verkoper en verkopende makelaar hebben we goed contact. dus ik geen groot issue hiervan maken. Echter, voor mij is dit de eerste keer, dus ook nieuwe ervaring. Ik zal het argument van tweakerdennis gebruiker (overdag) en als het niet lukt, dan geen issue hiervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 15:07

Frans92

VFR800

mkmi schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:11:
[...]

Dank jullie wel tweakerdennis en Frans92. Met de verkoper en verkopende makelaar hebben we goed contact. dus ik geen groot issue hiervan maken. Echter, voor mij is dit de eerste keer, dus ook nieuwe ervaring. Ik zal het argument van tweakerdennis gebruiker (overdag) en als het niet lukt, dan geen issue hiervan maken.
Geen probleem!
De situatie die ik net beschreef, was voor mij ook de eerste keer. Ik snap waarmee je zit.

Echter zou ik wel 'daglicht eisen'. Met daglicht zie je alles veel beter. Je bent bovendien al flexibel door de bezichtiging de dag ervoor te doen, dus dan mogen de andere partijen flexibel zijn in het tijdstip.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 08-05 12:30
Ja dat vonden wij dus ook. We moeten wel nog wachten tot medio 2017 tot het opgeleverd wordt.

Het project waar ik een appartement gekocht heb is in de Houthavens. Deze buurt gaat komende jaren enorm op de schop en er worden veel nieuwbouw projecten gebouwd. Ik heb een appartement gekocht in http://www.parkblokhouthaven.nl/, maar dit is volgens mij allemaal wel verkocht of in optie.

Ik kwam gister dit tegen qua nieuwbouw woningen in Amsterdam: http://vorm.nl/aanbod_vormhuizen-14.html
Hier kan je je nog wel voor inschrijven. En er zullen ook nog wel andere nieuwbouw projecten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door voil op 24-02-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:50
[...]
Wij hebben het ook via vereniging Eigen Huis gedaan. Het is maar net wie hebt lees ik bij de meesten. Onze ervaring was echter best wel positief. Ik heb natuurlijk geen referentie materiaal, maar toen ik met hem mee liep, gaf hij ook veel tips mbt onderhoud waar ik nooit aan gedacht had.

Ondertussen hebben wij de hypotheek offerte getekend (van Munt). ORV gezondheidsverklaring is in behandeling en deze week komt er een taxatie rapport. Nu is het denk ik wachten tot we bericht krijgen dat de financiering rond is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Bedankt voor de reactie. Dit project hebben wij idd ook voorbij zien komen, maar toen waren de inschrijvingen al gesloten. Wat mij daarbij ook irriteert is dat vrijwel al die nieuwbouwprojectsites totaal niet duidelijk zijn over de vraag of er nog woninigen beshcikbaar zijn voor de verkoop, of dat alles al lang en breed is verkocht.

Maar dat zal vast aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 08-05 12:30
Voor nieuwbouw informatie in Amsterdam kan je deze website gebruiken:
http://www.nieuwbouw-in-amsterdam.nl/

Of de website van de gemeente staan nieuwbouw projecten in de Houthaven
https://www.amsterdam.nl/...uurt/overzicht-projecten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:07
hmr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:33:
[...]

Inderdaad... dit kan niet in een buurt zijn zoals de jordaan, pijp, oud-west, oud-zuid etc. Anders bied ik nu meteen flink op je huis ;)

Ik ben al maanden opzoek naar een leuk appartement in Amsterdam voor mijzelf. Budget tot 325.000 in een van buurten om de gracht heen. Minimaal 50m + en ook niet in erbarmelijke staat. Wil echter nog niet echt lukken helaas..
Hmm je zou toch zeggen dat je voor 325 makkelijk wat moet kunnen vinden, dat is namenlijk niet meer in de starters segment. Waarom wil het dan niet lukken? Geen aanbod of zijn ze erg snel weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Malfunctions schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:50:
Bedankt voor de reactie. Dit project hebben wij idd ook voorbij zien komen, maar toen waren de inschrijvingen al gesloten. Wat mij daarbij ook irriteert is dat vrijwel al die nieuwbouwprojectsites totaal niet duidelijk zijn over de vraag of er nog woninigen beshcikbaar zijn voor de verkoop, of dat alles al lang en breed is verkocht.

Maar dat zal vast aan mij liggen.
Kijk ook naar het project wat van start zal gaan waar nu food centre zit. Daar gaat men ook 2500 woningen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

muffstuff schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Hmm je zou toch zeggen dat je voor 325 makkelijk wat moet kunnen vinden, dat is namenlijk niet meer in de starters segment. Waarom wil het dan niet lukken? Geen aanbod of zijn ze erg snel weg?
Het valt erg mee. Veel huizen zijn door de huidige ontwikkeling in de Amsterdamse huizenmarkt óf veel te duur voor wat je wilt óf er wordt extreem overboden. Stond laatst een huis van 44m2 voor 300.000 online.. De prijzen ontwikkelen zich niet normaal. Daarnaast is het tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat je binnen twee dagen moet meedoen met een inschrijving (gesloten bieding) waarbij de inschrijving niet via een notaris loopt en dus maar beetje twijfelachtig is...

Ik kijk in de range tussen 250.000 en 325.000.

Ow en nog een probleem, meeste kopers in Amsterdam bieden zonder voorbehoud van financiering, dat is niet mogelijk in mijn situatie.

[ Voor 10% gewijzigd door hmr op 24-02-2016 11:25 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@hmr: Is Hoofddorppleinbuurt misschien een idee?
Precies jouw prijs/oppervlaktewens.
Niet in de buurt van een gracht (nouja, Schinkel/Westlandgracht), wel dichtbij Vondelpark.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 24-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 09-05 12:29
Aantal posts uit Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 3 zijn hierheen gemoved.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

hmr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Het valt erg mee. Veel huizen zijn door de huidige ontwikkeling in de Amsterdamse huizenmarkt óf veel te duur voor wat je wilt óf er wordt extreem overboden. Stond laatst een huis van 44m2 voor 300.000 online.. De prijzen ontwikkelen zich niet normaal. Daarnaast is het tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat je binnen twee dagen moet meedoen met een inschrijving (gesloten bieding) waarbij de inschrijving niet via een notaris loopt en dus maar beetje twijfelachtig is...

Ik kijk in de range tussen 250.000 en 325.000.

Ow en nog een probleem, meeste kopers in Amsterdam bieden zonder voorbehoud van financiering, dat is niet mogelijk in mijn situatie.
Gewoon bieden zonder voorbehoud en dan voor je daadwerkelijk het contract gaat tekenen het voorbehoud erin fietsen. Dan heb je de competitie allang afgeschud en moet het wel raar lopen dat de verkopers alsnog voor iemand anders kiezen. De makelaar heeft alleen oog voor zijn provisie dus zal het proces ook niet opnieuw willen beginnen.

Niet netjes, maar dat is het schimmige systeem van de inschrijvingen ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 699209 op 24-02-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Anoniem: 699209 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:53:
[...]
Gewoon bieden zonder voorbehoud en dan voor je daadwerkelijk het contract gaat tekenen het voorbehoud erin fietsen. Dan heb je de competitie allang afgeschud en moet het wel raar lopen dat de verkopers alsnog voor iemand anders kiezen. De makelaar heeft alleen oog voor zijn provisie dus zal het proces ook niet opnieuw willen beginnen.

Zo help je met z'n allen het 'normale' systeem wel steeds verder om zeep. Het klinkt misschien wat naïef, maar ik heb de hoop dat het ooit weer wat normaliseert. Dergelijke praktijken helpen daar niet echt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Anoniem: 699209 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Gezien mijn werk doe ik dat liever niet. Kan het me niet veroorloven dat ik geassocieerd word met dergelijke praktijken...

@anondus : ben ook al aan het kijken daar in de hoofddorppleinbuurt, maar zelfs daar schieten de prijzen omhoog en wordt er bijna alleen maar verkocht per inschrijving. Een verachtelijk systeemn

[ Voor 12% gewijzigd door hmr op 24-02-2016 12:56 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Malfunctions schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:05:
Ooit gekocht voor 180K, vraagprijs 245K, plus dan nog wat mensen overbieden..
Om mezelf even te quoten, krijg net te horen dat het voor +300K is verkocht. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn winnende bod was.. 8)7

Da's lekker in 2007 voor 180K kopen en nu voor 300K verkopen. En dan hebben we het over een appartement van 71m2 in Amsterdam Oost. |:(

Ik wordt er lichtelijk verdrietig van, maar geef de moed niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
[...] Da's lekker in 2007 voor 180K kopen en nu voor 300K verkopen.
Wij hebben ons appartement in 2013 voor 155k verkocht, staat nu (opgeknapt) voor 300k te koop :X Heeft iemand lekker aan verdiend :P

Maarja, we wilden graag weg, en het pand stond al bijna 3 jaar te koop(!), dus waren blij dat we weg konden.
Gelukkig zonder restschuld.
We verhuisden omdat we een kind wilden, en onze dochter is mij vele malen meer waard dan 145k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Black_Mage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:40:
[...]
Ondertussen hebben wij de hypotheek offerte getekend (van Munt). ORV gezondheidsverklaring is in behandeling en deze week komt er een taxatie rapport. Nu is het denk ik wachten tot we bericht krijgen dat de financiering rond is..
Top, succes! Is bij Munt de ORV verplicht? Volgens mij wel vrije keuze waar je deze afsluit in ieder geval. En heb je volledig of bijv. half?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Malfunctions schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
[...]

Om mezelf even te quoten, krijg net te horen dat het voor +300K is verkocht. Het moge duidelijk zijn dat dat niet mijn winnende bod was.. 8)7

Da's lekker in 2007 voor 180K kopen en nu voor 300K verkopen. En dan hebben we het over een appartement van 71m2 in Amsterdam Oost. |:(

Ik wordt er lichtelijk verdrietig van, maar geef de moed niet op.
Als ik kijk wat men durft te vragen in mijn straat, om nabij de rijpgracht, 200 k voor een appartement. 8)7

Maar er is dus 50 K meer geboden op een vraagprijs van 245? :D

[ Voor 5% gewijzigd door mannowlahn op 24-02-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:12:
Wij hebben ons appartement in 2013 voor 155k verkocht, staat nu (opgeknapt) voor 300k te koop :X Heeft iemand lekker aan verdiend :P

Maarja, we wilden graag weg, en het pand stond al bijna 3 jaar te koop(!), dus waren blij dat we weg konden.
Gelukkig zonder restschuld.
We verhuisden omdat we een kind wilden, en onze dochter is mij vele malen meer waard dan 145k ;)
Ach, je weet niet wat het werkelijk op gaat brengen en je weet niet wat de investering gekost heeft, bovendien zou het huis wat je gekocht hebt dan ook weer duurder zijn geweest. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

muffstuff schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:37:
[...]

Als ik kijk wat men durft te vragen in mijn straat, om nabij de rijpgracht, 200 k voor een appartement. 8)7

Maar er is dus 50 K meer geboden op een vraagprijs van 245? :D
Dat is niet vreemd tegenwoordig in een gewilde buurt in Amsterdam.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Laatst online: 20:50
remzor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:35:
[...]

Top, succes! Is bij Munt de ORV verplicht? Volgens mij wel vrije keuze waar je deze afsluit in ieder geval. En heb je volledig of bijv. half?
ORV: Niet verplicht voor/bij Munt, maar voor de NHG wel een verplicht iets.
Wij hebben besloten twee ORV's af te sluiten. We wouden het volledige hypotheek bedrag toch wel verzekeren, daarom hebben we een verpande ORV met het verplichte NHG bedrag en het bedrag dat over bleef hebben we een normale ORV voor gedaan. Beide bij Dela trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Black_Mage schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:41:
[...]

ORV: Niet verplicht voor/bij Munt, maar voor de NHG wel een verplicht iets.
Wij hebben besloten twee ORV's af te sluiten. We wouden het volledige hypotheek bedrag toch wel verzekeren, daarom hebben we een verpande ORV met het verplichte NHG bedrag en het bedrag dat over bleef hebben we een normale ORV voor gedaan. Beide bij Dela trouwens.
Ah ja, de NHG natuurlijk. Biedt nu ook op een huis onder de NHG grens waar wij verwacht hadden geen gebruik te kunnen maken van NHG. Zullen dan dus ook verplicht de ORV af moeten sluiten, maar (nog) geen idee voor welk bedrag dit dan verplicht zou zijn bij een hypotheek van 225k. Wil zelf ook sowieso minimaal de helft verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Heeft hier iemand een idee wat een goeie partij is om mee te praten wanneer je huis wil kopen in NL vanuit het buitenland? Ik woon in de US maar wil wellicht een beleggingspand kopen in Amsterdam. Ben ook opzoek naar banken die dit kunnen financieren (idee is dus om het te verhuren zolang ik in het buitenland woon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
remzor schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Ah ja, de NHG natuurlijk. Biedt nu ook op een huis onder de NHG grens waar wij verwacht hadden geen gebruik te kunnen maken van NHG. Zullen dan dus ook verplicht de ORV af moeten sluiten, maar (nog) geen idee voor welk bedrag dit dan verplicht zou zijn bij een hypotheek van 225k. Wil zelf ook sowieso minimaal de helft verzekeren.
Bij een bedrag van 200k moesten we verplicht 35k verpand aan orv hebben.

Verder hebben we 170k daarnaast nog los orv

Mocht er een van ons doodgaan is er geld genoeg om de hyorheek helemaal af te betalen en partner die achter blijft een solide financiële toekomst met kinderen te schenken... T kost toch maar een paar euro per maand een losse orv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Christoph schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:17:
Heeft hier iemand een idee wat een goeie partij is om mee te praten wanneer je huis wil kopen in NL vanuit het buitenland? Ik woon in de US maar wil wellicht een beleggingspand kopen in Amsterdam. Ben ook opzoek naar banken die dit kunnen financieren (idee is dus om het te verhuren zolang ik in het buitenland woon).
Je hebt dan een lokale makelaar nodig die het voor je waardeert en rapporteert, onderhandelen kan je eventueel zelf. Een hypotheekadviseur die bemiddelt bij je financiering (en er is eigenlijk maar één partij die nog vastgoedbeleggers wil financieren dus meer smaken zijn er niet echt) en zorg voor minimaal 40% eigen geld.

• Niek_
  • Laatst online: 16:02
Echt, wat is dat met die makelaars. Had haast de indruk dat ik aardig tussen de regels door kon lezen qua verkoopteksten, bijna goed.. Zaterdag wezen kijken bij een woning die de volgende zaken in de omschrijving had staan:
Deze karakteristieke jaren ’30 woning is in 2008 geheel gerenoveerd en keurig afgewerkt met vele extra’s.
Fraaie woning volledig gerenoveerd in 2008
• Keurig onderhouden, netjes afgewerkt
• In 2015 is de woning aan de buitenzijde geheel geschilderd.
Verder beetje gegoogled: blijkt een zzp'er installatietechniek te wonen.

Ik heb werkelijk waar nog niet vaak een woning gezien die zo waardeloos 'gerenoveerd' is. Met de vele extra's worden waarschijnlijk de gaten in het stucwerk bedoeld (extra opbergruimte ofzo?), of de gevelbekleding die al op meerdere plekken losgelaten heeft. Netjes afgewerkt is waarschijnlijk incl. schimmel in de badkamer en werkelijk waar overal en nergens scheurvorming. Daarnaast weet ik niet wie er de woning volledig geschildert heeft, maar die heeft toch enkele kozijnen gemist, toevallig ook de kozijnen die scheuren vertonen.

Kortom: we waren niet zo enthousiast. Makelaar ook medegedeeld dat we ons behoorlijk bedonderd voelden door hem. Reactie: tsja, ik had afspraken gemaakt met de verkoper dat hij die punten zou verhelpen voordat het in de verkoop ging. Scheelt dat de woning 5+ maanden te koop staat en hij vast niet eerder gezien heeft dat de verkoper z'n belofte niet nagekomen was.
Bah.

• anandus
  • Niet online
Aan de andere kant, als een woning al 5 maanden te koop staat dan kan je ervan uit gaan de er iets mis mee is ;) (Uiteraard afhankelijk waar het huis staat).

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

* Rubman is blij want toch nog een hoekwoning kunnen kiezen in Bangert-Oosterpolder *O* *O*

donderdag 11 feb ingeschreven met enorme telefoondrukte en daardoor vrij laat in de loting binnen gekomen. (hoorde gisteren dus dat er mensen om 7 uur al voor de deur stonden om huizen te bemachtigen 8)7 8)7

We gingen het gesprek in met het idee er is niks meer verkrijgbaar behalve tussenwoningen (willen we niet)
en met een beetje mazzel kunnen we ons inschrijven voor een volgende fase met 2-1 kap woningen.

Na een lang gesprek van zo'n 2 uur hebben we een optie getekend voor een hoekwoning (wel de minste van de 4 maar desalniettemin erg mooi en enkel verschillend in ramen aan zijkant en geen omloop van de tuin.
Mocht er een andere hoek alsnog vrij komen verschuift de optie O-), maar zijn we 3000 euro meer kwijt aan de woning.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ltGhPWTl.jpg?1
Nummer 7 is het geworden lege blok eronder stond eerst te koop (dus niet de nummers 20-25 maar die er tussen) maar door vel animo ook begonnen met inschrijving volgende blok.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dlvglZIl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/53K18wxl.jpg
De stijl is volledig jaren dertig en wat we gezien hebben van de bouwmaterialen ook echt kwaliteit met dakpannen die er niet na 10 jaar afrotten maar rustig 50 jaar liggen. (ouderwets gebakken keramiek pannen)

We zitten nu in een soort van roes en rush om alles te laten bezinken en binnen een week de optie te verzilveren. Daarnaast van ales uitzoeken en door rekenen wat betreft hypotheek en proberen in de NHG te blijven (is mogelijk met wat eigen geld inbrengen) en scheelt toch 0,8% rente op je hypotheek.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rubman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:18:
... en proberen in de NHG te blijven (is mogelijk met wat eigen geld inbrengen) en scheelt toch 0,8% rente op je hypotheek.
Feli! Maarehm.... NHG-grens gaat om de koopsom, niet om de hypotheek die je nodig hebt, daar ben je je van bewust? ;)

offtopic:
Is dat trouwens de nieuwe herbruikbare slogan? "Wonen tussen dorp en stad"? Ik dacht eerst dat het over een project in Haren (Groningen) ging, die hebben precies dezelfde slogan :X

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Goed. Ondanks dat het mogelijk als kitsch gezien wordt, vind ik die stijl nieuwbouw echt het beste van twee werelden.

• anandus
  • Niet online
Gefeliciteerd, Rubman! (Of is dat te voorbarig? :P )

• Rubman

Rubman

naitsoezn schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:23:
[...]

Feli! Maarehm.... NHG-grens gaat om de koopsom, niet om de hypotheek die je nodig hebt, daar ben je je van bewust? ;)

offtopic:
Is dat trouwens de nieuwe herbruikbare slogan? "Wonen tussen dorp en stad"? Ik dacht eerst dat het over een project in Haren (Groningen) ging, die hebben precies dezelfde slogan :X
Ben ik van op de hoogte maar de koopsom komt met all het meerwerk wat we willen (zo in eerste instantie)
exclusief keuken (wat een vereiste is voor NHG) al op de grens van de NHG. Wordt dus vanuit de makelaar en aannemer wat creatief boekhouden door de keuken als meerwerk op te geven en dan bijvoorbeeld de vloerverwarming en echte kosten van de keuken (die gaat duurder zijn dan de meerwerk kosten op de bon voor hypotheek) als extra meerwerk op te voeren die je dan uit eigen geld moet betalen.
schijnt vrij veel te gebeuren maar voor ons nieuw en reden te meer om alles even goed te laten bezinken en na te rekenen wat we nu allemaal wel en niet willen.

De slogan boeit me niet, als het huis maar leuk wordt.
JvS schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:36:
Goed. Ondanks dat het mogelijk als kitsch gezien wordt, vind ik die stijl nieuwbouw echt het beste van twee werelden.
Ik vind de jaren 30 stijl van bouw echt heel mooi persoonlijk en de buurt wat we nu gezien hebben (er staat al best wat) oogt erg fijn. Tuin op het noord-westen hadden we eerst twijfels over maar we werken beide full-time en hebben dan juist aan het einde van de dag in de achtertuin lekker zon. Zeker gezien er absoluut geen hoogbouw in de buurt is.
Nu hebben we in Amsterdam een tuin op het zuiden en zowat geen zon vanwege omliggende panden.
anandus schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:45:
Gefeliciteerd, Rubman! (Of is dat te voorbarig? :P )
Nee hoor, hypotheek e.d. zal goed moeten komen en wat ons betreft zeggen we ja, we willen het alleen echt even laten bezinken en narekenen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rubman op 25-02-2016 08:52 ]

• mkmi
Rubman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:48:
Nee hoor, hypotheek e.d. zal goed moeten komen en wat ons betreft zeggen we ja, we willen het alleen echt even laten bezinken en narekenen.
Van harte gefeliciteerd Rubman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Vanaf dinsdag in onderhandeling geweest en gisterenavond zijn we er uit gekomen; we hebben een akkoord bereikt!
Over ongeveer een dag of 10 verwachten we het voorlopig koopcontract te tekenen :)

Dan kan nu het zoeken naar een mooie keuken, vloer, stucadoor etc. beginnen. En natuurlijk het hele hypotheekgebeuren.. heb overigens een 2 maanden termijn voor voorbehoud van financiering bedongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Laatst online: 09-05 17:59
Bij ons vind morgen eindelijk de overdracht plaats! Cant wait!
Eerst taartjes en champagne, dan 2 weken vol aan de klus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vanavond eerste oriënterend gesprek met de Hypotheker.

Nu alles aan het verzamelen aan papieren en dergelijken.

Financiering moet goed komen het enige waar over gevallen kan worden is dat ik morgen met een nieuwe baan begin en pas officieel vanaf 1 april wat mag met de intentieverklaring die ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:58

Bluebe

Roar

Wij zijn ook bezig met onderhandelingen, gister eerste bod gedaan. Ze vragen alleen te veel voor het huis, taxatie waarde en vraagprijs liggen 22k uit elkaar, dus daar is ons bod dan ook naar. Zij moeten wel heel hard zakken willen we er uit gaan komen. Spannende tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 14:59
Ik moet even terugkomen op wat ik eerder heb beweerd in het vorige topic:
wwwhizz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Je betaalt belasting (en mag dus belasting aftrekken) in het jaar dat je de kosten maakt. Je veronderstelling klopt dus.
Aangezien ik in 2015 wel de kosten heb gemaakt, maar nog geen eigen woning had (die kreeg ik pas in februari), kan ik in de aangifte deze kosten niet aangeven. Ik heb gebeld met de belastingtelefoon en deze vertelden mij dat ik daarom pas in 2016 alle kosten mag aftrekken (!)

Dat is overigens wel tegenstrijdig met wat de notaris mij vertelde 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RedPixel op 01-03-2016 09:08 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Dan reken je ze mee bij je voorlopige teruggaaf 2016.Vergeet alleen niet om je teruggaaf in 2017 op tijd te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
Kju schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:12:
Dan reken je ze mee bij je voorlopige teruggaaf 2016.Vergeet alleen niet om je teruggaaf in 2017 op tijd te wijzigen.
Daar hield ik ook rekening mee (huis gekocht in 2015) maar voor 2016 hebben ze keurig de bedragen aangepast. Alle eenmalig kosten waren eruit gehaald.
Blijkbaar maken ze echt makkelijker bij de belastingdienst. :P
Pagina: 1 2 ... 354 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7