Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 173 Laatste
Acties:
  • 609.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:41:
[...]

Ik heb het in overweging dit bedrijfsmatig te gaan doen, ik ben toch werkloos op dit moment.
OT: Grappig trouwens dat wij beide op dezelfde dag jarig zijn :)
Ik zou het doen! Stek diploma halen op kosten uwv en starten, gereedschap kost niet de hele wereld als je een bedrijfsaccount hebt bij maxicool.
Ik voorzie veel werk daar in en de koelboeren willen het niet doen, dus gat in de markt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-09 22:28
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:44:
[...]

Ik zou het doen! Stek diploma halen op kosten uwv en starten, gereedschap kost niet de hele wereld als je een bedrijfsaccount hebt bij maxicool.
Ik voorzie veel werk daar in en de koelboeren willen het niet doen, dus gat in de markt.
Ik wil het eerst eigenlijk naast mijn werk gaan doen, een bedrijf heeft meestal wat tijd nodig om te gaan 'lopen' en dan ben ik niet afhankelijk van dit als inkomen. Mijn huismerk word dan de Ecodan, ben wel benieuwd wat zo'n ding kost als je 'm bij Alklima besteld.

Edit: Tot eind deze maand verkeer ik in de luxe positie dat mijn werk mij nog betaald en ik niet hoef te werken, lang leve een sociaal plan :)

[ Voor 10% gewijzigd door koevlaas2 op 06-11-2016 14:49 ]

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:48:
[...]

Ik wil het eerst eigenlijk naast mijn werk gaan doen, een bedrijf heeft meestal wat tijd nodig om te gaan 'lopen' en dan ben ik niet afhankelijk van dit als inkomen. Mijn huismerk word dan de Ecodan, ben wel benieuwd wat zo'n ding kost als je 'm bij Alklima besteld.

Edit: Tot eind deze maand verkeer ik in de luxe positie dat mijn werk mij nog betaald en ik niet hoef te werken, lang leve een sociaal plan :)
Je kan het ook naast je uwv uitkering doen zover ik weet, zij snappen echt wel dat dit niet ineens de inkomsten geeft van een volledig salaris.
Een ecodan is bij alklima waarschijnlijk nog duurder inkoop dan in spanje, en houd er rekening mee dat je aan de tweakers hier niets verkoopt, alles te duur, te lang en te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:52:
[...]

Je kan het ook naast je uwv uitkering doen zover ik weet, zij snappen echt wel dat dit niet ineens de inkomsten geeft van een volledig salaris.
Een ecodan is bij alklima waarschijnlijk nog duurder inkoop dan in spanje, en houd er rekening mee dat je aan de tweakers hier niets verkoopt, alles te duur, te lang en te breed.
Ja, weet ik maar hier heb ik een oplossing voor (die ik om concurrentie redenen niet vertellen kan :) )

Bij het UWV kan je met behoud van een deel van je WW een bedrijf beginnen.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
  • Laatst online: 28-09 11:47
[...]

Ik denk dat als we alle uren gaan tellen die sommige er hier in stoppen en daar een normaal uurtarief aan verbinden. dat dan een Ecodan via Alkima ineens niet zo heel duur meer is ;)

24kw pv, 64kwh ev, 2x16kw lg wp.Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 22:47
Het zou fijn zijn als er installeert komen die alleen als installateur (en adviseur) optreden en gewoon hun arbeidsuren rekenen, en de opdrachtgever de apparatuur zelf besteld, of dat nou via een NL dealer, spanje of frankrijk komt.

NL installateurs bestellen bijna uitsluitend via een vaste leverancier zoals Alklima én rekenen zelf ook nog een marge op de apparatuur, ben je zo 5000+ euro duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Wodan89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat als we alle uren gaan tellen die sommige er hier in stoppen en daar een normaal uurtarief aan verbinden. dat dan een Ecodan via Alkima ineens niet zo heel duur meer is ;)
Klopt
Maar fysiek afrekenen bij alklima doet pijn voor een nederlander ;)
Eigen uren zijn snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Wodan89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:56:
[...]

Een uitgevonden wiel bij een ander nogmaals implementeren gaat rete snel en levert open monden op :)

Zou ik nu de WP moeten ophangen gaat het een stuk sneller dan de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Weet iemand wat zo'n 7,5 KW Ecodan kost bij Alklima ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vincm schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:57:
Het zou fijn zijn als er installeert komen die alleen als installateur (en adviseur) optreden en gewoon hun arbeidsuren rekenen, en de opdrachtgever de apparatuur zelf besteld, of dat nou via een NL dealer, spanje of frankrijk komt.

NL installateurs bestellen bijna uitsluitend via een vaste leverancier zoals Alklima én rekenen zelf ook nog een marge op de apparatuur, ben je zo 5000+ euro duurder uit.
Ja inderdaad

Bestel jij maar deze en deze spullen daar of daar en als je het binnen hebt maken we een afspraak. Zoiets.

Beter ook voor een startende als koevlaas2 bijv, omdat je niets voorschiet, alleen uurtje factuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:00:
[...]

Ja inderdaad

Bestel jij maar deze en deze spullen daar of daar en als je het binnen hebt maken we een afspraak. Zoiets.

Beter ook voor een startende als koevlaas2 bijv, omdat je niets voorschiet, alleen uurtje factuurtje.
Het liefst bied ik een compleet energie neutraal pakket aan incl. alle spullen.
Een partij als Thuisbaas doet dit en rekent daar dan zo'n € 35K voor, een prijs waar ik vanuit mijn bedrijf wel flink onder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:00:
Ik heb eens een offerte gezien waar er 8500,- werd gerekend voor een 7,5 ecodan met 200liter boiler er in.
Maar dat was een installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:03:
[...]

Ik heb eens een offerte gezien waar er 8500,- werd gerekend voor een 7,5 ecodan met 200liter boiler er in.
Maar dat was een installateur.
Ik heb een buffervat van 500 liter voor € 4 K gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:03:
[...]

Het liefst bied ik een compleet energie neutraal pakket aan incl. alle spullen.
Een partij als Thuisbaas doet dit en rekent daar dan zo'n € 35K voor, een prijs waar ik vanuit mijn bedrijf wel flink onder kan.
Waarom zou je dat willen, moet je de spullen voorschieten, garantie geven, service verlenen.
Zij kopen en jij installeren geeft meer rust, alles kan maar uurtje factuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:06:
[...]

Waarom zou je dat willen, moet je de spullen voorschieten, garantie geven, service verlenen.
Zij kopen en jij installeren geeft meer rust, alles kan maar uurtje factuurtje.
Kan natuurlijk ook, maar in een keer alles doen levert meer werkuren op en is dus rendabeler.
Als het niet werkt krijg je dit natuurlijk als eerste te horen, je hebt het apparaat tenslotte geinstalleerd.
Garantie valt volgens mij met de Ecodan wel mee ik denk dat deze niet snel stuk gaat of stuk geleverd word.

Kijk hier maar eens wat de diverse onderdelen zoal kosten: http://www.urgenda.nl/doc...trale-huizen-deel2-lr.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door koevlaas2 op 06-11-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
Wie iets wil lezen van "Selbstbeweihräucherung" van Nederland en de vaderlandse innovatiekracht volgens de RVO (in opdracht van EZ)
"Status rapportage warmtepompen"

Als ik lees hoe vaak er in dit document? "100% Nederlandse innovaties" op warmtepompgebied
genoemd worden vraag ik me af waarom Nederlandse bedrijven nog geen marktleiders bij (kleine) warmtepompen zijn.

De meeste Nederlandse cv-installateurs zijn sowieso niet innovatief
en gaan hooguit met een zgn. warmtepomp-expert van hun hofleverancier op pad.
Die adviseert natuurlijk - wc-eend, what else.
Maar zelf iets uitzoeken?? En verder kijken dan de gebruikelijke namen/merken?
Ben je gek?! (Gekke Henkie van EZ natuurlijk ook niet)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
dunklefaser schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:15:
Wie iets wil lezen van "Selbstbeweihräucherung" van Nederland en de vaderlandse innovatiekracht volgens de RVO (in opdracht van EZ)
"Status rapportage warmtepompen"

Als ik lees hoe vaak er in dit document? "100% Nederlandse innovaties" op warmtepompgebied
genoemd worden vraag ik me af waarom Nederlandse bedrijven nog geen marktleiders bij (kleine) warmtepompen zijn.

De meeste Nederlandse cv-installateurs zijn sowieso niet innovatief
en gaan hooguit met een zgn. warmtepomp-expert van hun hofleverancier op pad.
Die adviseert natuurlijk - wc-eend, what else.
Maar zelf iets uitzoeken?? En verder kijken dan de gebruikelijke namen/merken?
Ben je gek?! (Gekke Henkie van EZ natuurlijk ook niet)
Ze kunnen bij Nefit een cursus/workshop Nefit WP hybride volgen, want dit is waar de cv-ketel boeren op inzetten. Ze gaan natuurlijk niet hun CV ketel handeltje bederven, dit komt er gewoon bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 19:29
[...]
Alklima is stukken duurder dan Spanje.. En dan niet een paar tientjes.....
Aantal maanden geleden wat prijzen voorbij zien komen, en de inkoop prijzen waren zeer bedroevend..

[ Voor 11% gewijzigd door alberthakvoort op 06-11-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 00:35
Current.nl komt met inkoopactie Elga warmtepomp.
https://www.qurrent.nl/inkoopactie-warmtepomp

712 aanvragen nu.
Prijs 2841.75 euro netto. Dit is de prijs minus subsidie en Current korting.

[ Voor 34% gewijzigd door askyou op 06-11-2016 15:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 22:47
Koevlaas2 zijn bedrijfje krijgt misschien een vliegende start :P DM in je inbox!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
Tjeempie, ik word via PM overspoelt met WP installatie adviezen/offertes/aanvragen :)

Ik ga ze allemaal beantwoorden, maar kan vanwege het grote animo even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:00:
via een ZZP collega van mij kwam de laagste prijs uit op 5750e incl btw..

Mss zijn ze nu iets realistischer geworden met hun prijzen ?

is toch te zot voor woorden dat het -+ 2000e scheelt met Spanje terwel het hele geval uit Schotland komt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Wodan89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:28:
[...]

via een ZZP collega van mij kwam de laagste prijs uit op 5750e incl btw..

Mss zijn ze nu iets realistischer geworden met hun prijzen ?

is toch te zot voor woorden dat het -+ 2000e scheelt met Spanje terwel het hele geval uit Schotland komt? :P
Erg duur idd. Ze rijden daar zeker allemaal in Audi's ?
Instaladora Termica is volgens mij ook niet veel meer dan een ZZP-er met een garagebox, dit betekend dat de prijzen laag gehouden kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:33:
[...]

Erg duur idd. Ze rijden daar zeker allemaal in Audi's ?
Instaladora Termica is volgens mij ook niet veel meer dan een ZZP-er met een garagebox, dit betekend dat de prijzen laag gehouden kunnen worden :)
Onderschat niet dat grotere bedrijven graag alleen het EU model van vrijhandel in hun eigen voordeel willen laten werken....

Per land een prijs niveau hanteren levert meer op.... bedrijven doen dit ook onderling..

Vriend van me heeft een bedrijf in de machinebouw. de verkoper van Grundfos verzekerde hem dat hij de laagste prijs in de eu had. :P even navraag via een poolse vesting wees uit dat inkoop via polen nog 30% goedkoper was... zelfde pompen alleen ingekocht via een ander land....

Trek hieruit maar je eigen conclusie,s ;)

Zelf haal ik mijn keuken inbouw apperatuur bv uit D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
Wodan89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:37:
[...]

Onderschat niet dat grotere bedrijven graag alleen het EU model van vrijhandel in hun eigen voordeel willen laten werken....

Per land een prijs niveau hanteren levert meer op.... bedrijven doen dit ook onderling..

Vriend van me heeft een bedrijf in de machinebouw. de verkoper van Grundfos verzekerde hem dat hij de laagste prijs in de eu had. :P even navraag via een poolse vesting wees uit dat inkoop via polen nog 30% goedkoper was... zelfde pompen alleen ingekocht via een ander land....

Trek hieruit maar je eigen conclusie,s ;)

Zelf haal ik mijn keuken inbouw apperatuur bv uit D
Ik moest inductiekoken hebben en keek voor de grap bij Ikea Polen, dezelfde Ikea kookplaten zijn daar veel goedkoper dan in Nederland.
Helaas was het ritje Polen te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
alberthakvoort schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:21:
[...]

Alklima is stukken duurder dan Spanje.. En dan niet een paar tientjes.....
Aantal maanden geleden wat prijzen voorbij zien komen, en de inkoop prijzen waren zeer bedroevend..
Ik kan ze natuurlijk ook importeren uit Spanje en dan hier als importeur verkopen, eerlijke concurrentie zal Alklima leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 14:58
koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:13:
[...]

Kan natuurlijk ook, maar in een keer alles doen levert meer werkuren op en is dus rendabeler.
Als het niet werkt krijg je dit natuurlijk als eerste te horen, je hebt het apparaat tenslotte geinstalleerd.
Garantie valt volgens mij met de Ecodan wel mee ik denk dat deze niet snel stuk gaat of stuk geleverd word.

Kijk hier maar eens wat de diverse onderdelen zoal kosten: http://www.urgenda.nl/doc...trale-huizen-deel2-lr.pdf
Maar bij een totaal pakket verwacht de klant service en garantie. In dat licht was van de week een interessant gesprek op de radio over bouwers: bouwers moeten een bestek maken met allerlei onzekerheden en hebben eigenlijk altijd gezeik daarna bij het afrekenen, hetgeen een vervelende klant-leverancier relatie eindigt. Goed om eens bij stil te staan. Je komt dan heel snel terecht in dezelfde valkuil als de huidige installateurs.

Ik had vorige jaar een plaatselijke loodgieter en die kon goed zijn brood verdienen, omdat hij alleen deed wat de klant wilde. Wilde de klant zelf inkopen dan was het goed, wilde de klant full service was het goed, als hij er maar aan verdiende en dat communiceerde hij dan ook.

Een bussiness plan opzetten is ook een goed idee, dan krijg je vrij snel inzicht in de kansen en wat het echt gaat opleveren.

Een een cursus je klantvriendelijkheid en communicatie kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
jerh schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:40:
[...]

Maar bij een totaal pakket verwacht de klant service en garantie. In dat licht was van de week een interessant gesprek op de radio over bouwers: bouwers moeten een bestek maken met allerlei onzekerheden en hebben eigenlijk altijd gezeik daarna bij het afrekenen, hetgeen een vervelende klant-leverancier relatie eindigt. Goed om eens bij stil te staan. Je komt dan heel snel terecht in dezelfde valkuil als de huidige installateurs.

Ik had vorige jaar een plaatselijke loodgieter en die kon goed zijn brood verdienen, omdat hij alleen deed wat de klant wilde. Wilde de klant zelf inkopen dan was het goed, wilde de klant full service was het goed, als hij er maar aan verdiende en dat communiceerde hij dan ook.

Een bussiness plan opzetten is ook een goed idee, dan krijg je vrij snel inzicht in de kansen en wat het echt gaat opleveren.

En een cursusje klantvriendelijkheid en communicatie kan ook geen kwaad.
Dit is natuurlijk een kwestie van flexibel zijn, maar zoals jij de loodgieter omschrijft denk ik er ook over.
Als een klant namelijk zelf wil inkopen doet hij/zij dit toch wel dus ga je lopen 'zeiken' dat je alleen apparatuur bij jou gekocht installeert dan gaat de opdracht aan je neus voorbij.

Om vanuit de WW te kunnen starten moet je met een gedegen businessplan komen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

askyou schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:22:
Current.nl komt met inkoopactie Elga warmtepomp.
https://www.qurrent.nl/inkoopactie-warmtepomp

712 aanvragen nu.
Prijs 2841.75 euro netto. Dit is de prijs minus subsidie en Current korting.
Of je haalt hem hier
http://link.marktplaats.nl/m1101963068

1750,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Kun je eigenlijk nog subsidie krijgen als je zoiets via MP koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
detim schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:09:
Kun je eigenlijk nog subsidie krijgen als je zoiets via MP koopt?
Nee, zonder bon geen subsidie.

Eigenlijk de normale prijs die je betaald € 1750,- + € 1000,- subsidie= 2750
Conclusie: Subsidie vermoord de Marktplaats 2e handsjes.

[ Voor 25% gewijzigd door koevlaas2 op 06-11-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:14:
[...]

Nee, zonder bon geen subsidie.

Eigenlijk de normale prijs die je betaald € 1750,- + € 1000,- subsidie= 2750
Conclusie: Subsidie vermoord de Marktplaats 2e handsjes.
Ja, even doordromen die 2750 is met de subsidie er al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:30:
[...]

Ja, even doordromen die 2750 is met de subsidie er al af.
Oeps, even vergeten :z
Echter is wel incl. installatie iets waar een installateur ook zomaar € 1000,- voor rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:32:
[...]

Oeps, even vergeten :z
Echter is wel incl. installatie iets waar een installateur ook zomaar € 1000,- voor rekent.
€ 4650
€ 838,50
€ 1000
€ 2811,50

Als er papieren en een rekening bij die elga zit en nog niets aangevraagd is kan je dus 1000,- aanvragen. Kost hij je 750,-
Installeren moet je ze allemaal dus blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:35:
[...]

€ 4650
€ 838,50
€ 1000
€ 2811,50

Als er papieren en een rekening bij die elga zit en nog niets aangevraagd is kan je dus 1000,- aanvragen. Kost hij je 750,-
Installeren moet je ze allemaal dus blijft gelijk.
Correct me if i am wrong, maar dan moet de rekening wel van dit jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:37:
[...]

Correct me if i am wrong, maar dan moet de rekening wel van dit jaar zijn.
Klopt!
Maar dat zal toch wel? Een nieuwe......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik zie bij qurrent niet of dit inclusief installatie is? Zal wel niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
detim schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:41:
Ik zie bij qurrent niet of dit inclusief installatie is? Zal wel niet zeker...
Nu ik de 'aktie' nogmaals bekeken heb denk ik zonder, ELGA kostte vorig jaar namelijk iets van € 3300,- zonder installatie.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:46:
[...]

Nu ik de 'aktie' nogmaals bekeken heb denk ik zonder, ELGA kostte vorig jaar namelijk iets van € 3300,- zonder installatie.
.
Volgens mij is het 1 grote nep zooi, die maximaal korting vinden ze ook prima met een 4650,- min 850,- korting, die teller is per 10 bezoekers van de website of zo en vrijblijvend kan niemand controleren of er ook echt 700 ingekocht worden.
Gezien de hoeveelheid warmtepompen hier ga ik niet geloven dat er werkelijk 700 personen zijn in deze toch wel korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:52:
[...]

Volgens mij is het 1 grote nep zooi, die maximaal korting vinden ze ook prima met een 4650,- min 850,- korting, die teller is per 10 bezoekers van de website of zo en vrijblijvend kan niemand controleren of er ook echt 700 ingekocht worden.
Gezien de hoeveelheid warmtepompen hier ga ik niet geloven dat er werkelijk 700 personen zijn in deze toch wel korte tijd.
Vorige week stond de teller op 93 ofzo, is geenstijl soms bezig met de braatolizer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:54:
[...]

Vorige week stond de teller op 93 ofzo, is geenstijl soms bezig met de braatolizer :+
Nou het kan toeval zijn maar ik klikte op reserveren en tikte het geopende schermpje weer weg, vernieuwde de pagina en voila, 1 hoger. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:00:
[...]

Nou het kan toeval zijn maar ik klikte op reserveren en tikte het geopende schermpje weer weg, vernieuwde de pagina en voila, 1 hoger. >:)
Ik deed het net ook en ook 1 erbij, maar de 2e keer lukte dit niet. Waarschijnlijk dus 1 per ipadres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 20:23
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:52:
[...]

alle klanten van Qurrent hebben een mail gekregen over deze actie, dus ws wel geloofwaardig dit aantal.
meer dan 60.000 leden/klanten tenslotte.

[ Voor 3% gewijzigd door amarkest op 06-11-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

koevlaas2 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:02:
[...]

Ik deed het net ook en ook 1 erbij, maar de 2e keer lukte dit niet. Waarschijnlijk dus 1 per ipadres :)
Klopt!
Dus nep

Hier onder, ik wil het geloven maar zo populair is de warmtepomp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:35:
[...]

Klopt!
Dus nep

Hier onder, ik wil het geloven maar zo populair is de warmtepomp niet.
toch hoor ik steeds meer mensen die er wel geld voor over hebben en open staan voor nwe vormen van duurzaam verwarmen.

Ik hoop iig dat de actie van Qurrent meehelpt om de vraag naar WP's (wel of geen ELGA) op te schroeven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als er zoveel Elga's geplaatst zouden worden dan blijven er net zo veel cvketels in gebruik.
Daar schieten we weinig mee op :O

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Speedy-Andre schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:54:
Als er zoveel Elga's geplaatst zouden worden dan blijven er net zo veel cvketels in gebruik.
De hele cv ketel industrie doet het momenteel zo, bespaard misschien wel wat maar het gas kan nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Speedy-Andre schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:54:
niet helemaal waar, ik heb sinds eind januari dit jaar vrijwel geen gas voor verwarming gebruikt.
Dankzij de betaalbare hybride oplossing van de ELGA. Was die er niet geweest, had ik nog steeds veel m3-gas verbrand.En ik denk dat er heel veel mensen ook zo over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42
Vrijwel geen is hetzelfde als nog steeds ;)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk vooral niet naar de prijs per m3 gas incl. vaste kosten, dan stop je er vanzelf wel mee >:)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Speedy-Andre schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:21:
Kijk vooral niet naar de prijs per m3 gas incl. vaste kosten, dan stop je er vanzelf wel mee >:)
heb ook nog lekker warme truien en vesten dus we komen ook deze (kwakkel)winter wel weer opgewarmd door en anders staat er ook nog heerlijke single malt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Speedy-Andre schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:21:
Klopt
Mijn gas kost op dit moment €3,93 per cuub.

Maar ik zit warm zonder gas, geen dikke truien nodig, en dat voor een tiende van de prijs van een elga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:52:
[...]

Klopt

Maar ik zit warm zonder gas, geen dikke truien nodig, en dat voor een tiende van de prijs van een elga :)
Bij mij € -100 als het goed is, ik heb sinds 6 oktober een paar liter verbruikt omdat ik de ketel liet opstarten (stekker erin) om te ontluchten.
Gelukkig is met energie overstap bonus de gasaansluiting € -100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:52:
[...]

Klopt

;) ga jij al die WP-belangstellenden dan voor die prijs helpen met installeren en tweaken?
want 99% zal dat niet kunnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

amarkest schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:57:
[...]

;) ga jij al die WP-belangstellenden dan voor die prijs helpen met installeren en tweaken?
want 99% zal dat niet kunnen. >:)
Nee
Toegegeven, het was een mazzeltje wat door samenloop van omstandigheden zo voor de voeten viel. Maar ook een gok, wat niet iedereen aan durft.

Toch om even over na te denken:
2750,-
800,- installatie
Extra stroomkosten
En alleen de besparing van verwarming tot 4 graden, wat is dan de terugverdientijd?
Het is gewoon niet de way to go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb makkelijk praten omdat ik nieuw bouw.

In een bestaande woning is een WP geen serieuze optie voor vervanging van cv voor de normale Nederlander

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
Grolsch schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:22:

In een bestaande woning is een WP geen serieuze optie voor vervanging van cv voor de normale Nederlander
Dat is wat te kort door de bocht, wanneer je woning goed geïsoleerd is en vloerverwarming heeft dan kan in ieder geval het verwarmingsgedeelte volledig door een 5-7,5KW WP overgenomen worden. Heb je ook nog ruimte voor een boilervat dan kan de gasketel er helemaal uit.

En heb je ook nog overschot aan PV dan ga je door voor de wasmachine.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:37

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Appie Heijn schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:38:
[...]

Dat is wat te kort door de bocht, wanneer je woning goed geïsoleerd is en vloerverwarming heeft dan kan in ieder geval het verwarmingsgedeelte volledig door een 5-7,5KW WP overgenomen worden. Heb je ook nog ruimte voor een boilervat dan kan de gasketel er helemaal uit.

Check Check Check
Wanneer komt de wasmachine? :X

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:06

Een bestaande woning kan ook, maar je hebt flink wat data nodig en bij voorkeur vloerverwarming als hoofdverwarming, want alleen radiatoren is de warmteafgifte al snel te krap en dien je deze mee te vervangen of als tweaker tijdelijk even boosten met ventilators er onder tot je deze als nog gunstig kunt vervangen of nog wat te winnen is door verder te isoleren.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Geen idee wat je bedoelt, misschien praat ik te makkelijk over de praktijk.
Heb een woning bouwjaar 2001 nu zonder gas, CV is met WP comfortabel warm, ook SWW voelt net zo warm als met gas, voel me een normale Nederlander. >:)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Appie Heijn schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:38:

De reden dat ik me eens meld in dit topic. Ik sta op het punt een ander huis te kopen dat ideaal is voor een nieuwe WP installatie. Muren en kozijnen/glaswerk is recent allemaal qua isolatie op orde gemaakt. Het plat dak moet nog vernieuwd worden. Dat wordt dus geïsoleerd en voorbereid op een flinke PV-installatie. Ter info: ik heb nu een bescheiden PV-set op mijn woning liggen, maar die blijft bij verkoop achter (ik zit op 0,6 van TVT en die 0,4 haal ik er bij verkoop wel uit - en op een nieuw huis moet een grotere installatie komen).

De cv-ketel in het nieuwe pand is uit 2004 en zit op een plek waar ik hem niet wil hebben. Verplaatsen is te doen, maar wordt nergens echt mooi.

De vloer op de benedenverdieping moet eruit om vloerbalken in orde te maken, dus daar komt een nieuwe vloer met goede isolatie en vloerverwarming. Boven is het leidingwerk wel in orde, maar moeten eigenlijk nieuwe radiatoren.

Wat mij betreft gaat die ketel eruit, komt er een L/W WP voor in de plaats met op de begane grond vloerverwarming. Dan denk ik - voor zover ik me heb ingelezen in het onderwerp - aan een Panasonic Aquarea met de bijbehorende radiatoren op de bovenverdieping (die meteen een beetje kunnen koelen in de zomer).

Die buitenunit kan hopelijk ook op het dak, naast een PV-installatie van naar schatting zo'n 3500 Wp. Misschien een zonneboiler, maar daar heb ik me nog totaal niet in verdiept.

Het zijn nog allemaal wilde ideeën, maar volgens mij is dat wel een haalbaar scenario. Tenzij ik iets belangrijks over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Alvast een tip, een buiten unit op plat dak geeft een brom/dreun binnen, niet wild maar als je het kan vermijden is het beter.
Hij staat bij mij op mijn schuurdak en hoor hem in de schuur best wel, al is dat niet geeisoleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Jullie vergeten dat een gemiddelde Nederlander a-technisch is, geen geld uit wil geven, en als de Nederlander geld uitgeeft dit binnen 2 maand terug verdient moet zijn.

De mensen in dit topic zijn gek op techniek, maar de gemiddelde Nederlander is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vandaag met 8 kWh de hele dag het huis warm, dat was toch niet met 1 cuub gas gelukt denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:34:
Vandaag met 8 kWh de hele dag het huis warm, dat was toch niet met 1 cuub gas gelukt denk ik. :)
ELGA heeft 6kw gebruikt tot nog toe vandaag om het 20 - 20,5 gr te houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

amarkest schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:39:
[...]

ELGA heeft 6kw gebruikt tot nog toe vandaag om het 20 - 20,5 gr te houden. 8)
Hier wel wat warmer :) 24/7
Nadeel hier is dat dit programma goed werkt maar de pomp altijd loopt, dat kost al bijna 1 kWh per dag, maar nog geen oplossing op dit "probleem "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:43:
[...]

Hier wel wat warmer :) 24/7
Nadeel hier is dat dit programma goed werkt maar de pomp altijd loopt, dat kost al bijna 1 kWh per dag, maar nog geen oplossing op dit "probleem "
ach ja, die pomp bij mij loopt ook wel wat langer dan ik dacht, maar so be it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
De vloer op de benedenverdieping moet eruit om vloerbalken in orde te maken, dus daar komt een nieuwe vloer met goede isolatie en vloerverwarming. Boven is het leidingwerk wel in orde, maar moeten eigenlijk nieuwe radiatoren.
Tip: ga voor h.o.h. 100, 16mm buis, liefst nog groter. Ga voor een kunststof of RVS open verdeler met liefst 28mm aanvoer/retour.

Wat mij betreft gaat die ketel eruit, komt er een L/W WP voor in de plaats met op de begane grond vloerverwarming. Dan denk ik - voor zover ik me heb ingelezen in het onderwerp - aan een Panasonic Aquarea met de bijbehorende radiatoren op de bovenverdieping (die meteen een beetje kunnen koelen in de zomer).
Verwacht van dat koelen niet te veel, ik zou voor overbemeten jaga's gaan of liever nog droogbouw vloerverwarming. Ik zou de meerprijs van dat soort bijzondere radiatoren liever in een multi-split L/L airco steken. Zowel Panasonic als Mitsubishi zijn in het buitenland zeer scherp te krijgen. Voor een niet passieve woning zou ik zowieso voor 7,5KW minimaal gaan als ik geen gas backup meer zou hebben.

Heb je trouwens wel een geschikte ruimte voor een binnenunit met boiler(voor warm water) en eventueel een buffervat?

Die buitenunit kan hopelijk ook op het dak, naast een PV-installatie van naar schatting zo'n 3500 Wp. Misschien een zonneboiler, maar daar heb ik me nog totaal niet in verdiept. Als je all elecric gaat en niet heel ruim in je dakoppervak zit dan geen zonneboiler. Een warmtepomp voor CV en WW gaat denk ik al snel richting 2000kWh per jaar als het niet meer is, alles afhankelijk van "stook" gedrag en isolatie en grote van de woning. Buitenunit zou ik het liefst niet op het dak hebben, het kan, maar qua geluid/trilling is het niet ideaal. Hoe meer massa hij heeft hoe beter het is.

Het zijn nog allemaal wilde ideeën, maar volgens mij is dat wel een haalbaar scenario. Tenzij ik iets belangrijks over het hoofd zie, dan hoor ik dat graag :)

Indien je leidingwerk gaat vervangen probeer dan 22mm en liefst 28mm mm te nemen, hoe groter hoe beter, heb je kleiner dan kan het wel werken maar heb je meer stromingsgeluiden en weerstand(pomp moet harder werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

amarkest schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:48:
[...]

ach ja, die pomp bij mij loopt ook wel wat langer dan ik dacht, maar so be it.
Ja wat langer is niet erg, maar hier is het continue, snap niet waarom dat is op dit programma en op de andere 2 niet.
Maar goed, de temperatuur is in het hele huis heerlijk constant, badkamer een comfy 20-21 met warme vloer aan je voeten, top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
Rol-Co schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:34:
10 KWH incl. SWW van 5 gedouchte personen.
Ik heb nu wel de kamertemperatuur op 20c continue staan dus de WP draait nu ook om het vannacht een beetje behaaglijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Koevlaas2, het lijkt mij ook een gat in de markt om je te focussen op WP installaties bij particuliere woningbouw.

Zelf ben ik er ook achtergekomen dat er eigenlijk geen (betaalbare) opties zijn in Nederland.

Ik vraag me af of je geen "gezeur" gaat krijgen als je zakelijk WP's van Mitsubishi gaat importeren uit Spanje. Ik denk niet dat Alklima hier blij mee gaat zijn omdat hun "De Importeur" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Laatst online: 25-09 21:58
Kunnen ze niks tegen doen. JenM zonnepanelen importeert ook "grijze" yingli zonnepanelen terwijl de importeur ESTG is. Mag je gewoon doen hoor... Dat ze het vervelend vinden is een heel ander verhaal...

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben geen jurist, maar ik kan me voorstellen dat Alklima hier niet blij mee is.
Maar ze hebben het zelf in de hand, dan moeten ze zelf maar "marktconforme" prijzen hanteren.
En als het aan verschillende prijzen van Mitsubishi ligt, dan moet Alklima daar maar gaan klagen.

Ik zie er in ieder geval wel toekomst in om hier een bedrijf in te gaan beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 07-11-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ze zullen in elk geval niet meewerken bij garantiekwesties...

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodan89
dreamscape schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:54:
[...]

De reden dat ik me eens meld in dit topic. Ik sta op het punt een ander huis te kopen dat ideaal is voor een nieuwe WP installatie. Muren en kozijnen/glaswerk is recent allemaal qua isolatie op orde gemaakt. Het plat dak moet nog vernieuwd worden. Dat wordt dus geïsoleerd en voorbereid op een flinke PV-installatie. Ter info: ik heb nu een bescheiden PV-set op mijn woning liggen, maar die blijft bij verkoop achter (ik zit op 0,6 van TVT en die 0,4 haal ik er bij verkoop wel uit - en op een nieuw huis moet een grotere installatie komen).

De cv-ketel in het nieuwe pand is uit 2004 en zit op een plek waar ik hem niet wil hebben. Verplaatsen is te doen, maar wordt nergens echt mooi.

Die buitenunit kan hopelijk ook op het dak, naast een PV-installatie van naar schatting zo'n 3500 Wp. Misschien een zonneboiler, maar daar heb ik me nog totaal niet in verdiept.

Paar kleine tips

Als je boven voor droogbouw vloerverwarming gaat kan je je hele huis warm stoken met 30 35c water :)
Dit is net zo duur als een fatsoenlijke design radiator.

Het scheelt per merk hoeveel geluid de buitenunit maakt :), echter het stilste zijn ze wanneer je ze monteert op een een betonnen voet in de grond ivm trilling.
Als je gaat vergelijken kwa geluid moet je ook kijken op welk vermogen en afgifte temperatuur deze units draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Jan Treur schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:44:
Ze zullen in elk geval niet meewerken bij garantiekwesties...
Haha, dat hoef je inderdaad niet te verwachten.

Ik denk dat het een strijd wordt tussen Mitsubishi en Alklima,

Ik kan niet geloven dat het prijsverschil tussen Spanje en NL de marge is van Alklima, dus WP's worden goedkoper geleverd aan Spanje als in NL.

Dit soort discussies zijn goed voor ons als consumenten (marktwerking), de prijs wordt hier in ieder geval niet hoger van :P

[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 07-11-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
Grolsch schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:50:
[...]

Haha, dat hoef je inderdaad niet te verwachten.

Ik denk dat het een strijd wordt tussen Mitsubishi en Alklima,

Ik kan niet geloven dat het prijsverschil tussen Spanje en NL de marge is van Alklima, dus WP's worden goedkoper geleverd aan Spanje als in NL.

Dit soort discussies zijn goed voor ons als consumenten (marktwerking), de prijs wordt hier in ieder geval niet hoger van :P
Wellicht helpt deze grijze import Alklima om betere prijzen bij mitsubishi te kunnen bedingen.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mightym schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:52:
[...]

Wellicht helpt deze grijze import Alklima om betere prijzen bij mitsubishi te kunnen bedingen.
Ik weet niet wat de kosten en wat de baten zijn van Alklima om Mitsubishi importeur te zijn, maar als ik "Exclusief" importeur was van zo'n merk in een bepaald gebied (NL), en in Spanje worden deze producten zwaar onder mijn inkoopprijs verkocht dan ging ik toch ff heftig in discussie met de fabriek, want dat is een onhoudbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
https://www.aliexpress.co...c9-4f0c-aeb2-039d7227d9f5

ik zit me af te vragen
moet hier nog gas in
of kun je er gewoon 2x water op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39
Grolsch schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:05:
[...]

Ik weet niet wat de kosten en wat de baten zijn van Alklima om Mitsubishi importeur te zijn, maar als ik "Exclusief" importeur was van zo'n merk in een bepaald gebied (NL), en in Spanje worden deze producten zwaar onder mijn inkoopprijs verkocht dan ging ik toch ff heftig in discussie met de fabriek, want dat is een onhoudbare situatie.
Misschien importeren ze te weinig?
Of wordt er in Spanje veel meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
creon schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:06:
https://www.aliexpress.co...c9-4f0c-aeb2-039d7227d9f5

ik zit me af te vragen
moet hier nog gas in
of kun je er gewoon 2x water op aansluiten
Ben je hier aan het trollen?
Anders ga je eerst een heel klein beetje informeren.
genoeg leesvoer beschikbaar (bijvoorbeeld hier)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Nu online
dunklefaser schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:10:
[...]

Ben je hier aan het trollen?
Anders ga je eerst een heel klein beetje informeren.
genoeg leesvoer beschikbaar (bijvoorbeeld hier)
nee dit is echt een serieuze vraag
er moeten toch ook apparaten zijn waar je gewoon zelf water doorheen kan laten stromen
dat het apparaat daar dan de warmte uit haalt en dat via de andere kant weer aan een andere water aansluiting afgeeft

water/water warmtepomp maar dan zonder regel elektronica en veel te dure behuizing
zodat een tweaker er lekker zelf mee kan gaan prutsen

ps
bijvoorbeeld hier, hoort daar nog een link bij?
ben wel nieuwschierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
creon schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:15:
[...]

er moeten toch ook apparaten zijn waar je gewoon zelf water doorheen kan laten stromen
dat het apparaat daar dan de warmte uit haalt en dat via de andere kant weer aan een andere water aansluiting afgeeft

water/water warmtepomp maar dan zonder regel elektronica en veel te dure behuizing

ps
ben wel nieuwschierig
Nee - voor dat wat je beoogt, zelf een warmtepomp in elkaar knutselen 8)7 _O- ,
ken ik geen bruikbare link (gelukkig).
Voor info over warmtepompen zou je bij warmtepomp-info.nl
kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
creon schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:15:
[...]

ps
ben wel nieuwschierig
Dit is een compressor die je zou kunnen aantreffen in een warmtepomp. Alle externe zaken heb je dus nog nodig. Voor hetzelfde netto bedrag importeer je een monoblock uit Frankrijk :)
NB zo'n monoblock is een ding waar je gewoon water doorheen kunt laten stromen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mightym op 07-11-2016 09:51 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Nu online
mightym schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:50:
[...]

Dit is een compressor die je zou kunnen aantreffen in een warmtepomp. Alle externe zaken heb je dus nog nodig. Voor hetzelfde netto bedrag importeer je een monoblock uit Frankrijk :)
NB zo'n monoblock is een ding waar je gewoon water doorheen kunt laten stromen ;)
maar zo'n mono blok
daar gaat toch ook lucht doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:50
creon schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:59:
[...]

maar zo'n mono blok
daar gaat toch ook lucht doorheen
Ja 1200 kuub per uur, lekker hoor in de zomer, stoeltje ervoor, pilsje in je hand en genieten maar

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
reneeke1970 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:04:
[...]

Ja 1200 kuub per uur, lekker hoor in de zomer, stoeltje ervoor, pilsje in je hand en genieten maar
Bij mij kan dit maar 20 minuten per dag in de zomer, tijdens het maken van SWW.
Als je er even 5 minuten voorzit krijg je het gewoon koud :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
buiter schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:10:
[...]

Misschien importeren ze te weinig?
Of wordt er in Spanje veel meer verkocht.
Volgens mij worden er nog heel wat dure airco's via officiële installateurs afgezet, anders kan zo'n organisatie niet bestaan.
Instaladora Termica verkoopt er meer aan Nederland dan ze in Spanje zelf verkopen.
Instaladora Termica is dus de importeur voor Nederland geworden :) En Alklima mag het woord exclusief verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Wodan89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:49:
[...]

Paar kleine tips

Als je boven voor droogbouw vloerverwarming gaat kan je je hele huis warm stoken met 30 35c water :)
Dit is net zo duur als een fatsoenlijke design radiator.

Het scheelt per merk hoeveel geluid de buitenunit maakt :), echter het stilste zijn ze wanneer je ze monteert op een een betonnen voet in de grond ivm trilling.
Als je gaat vergelijken kwa geluid moet je ook kijken op welk vermogen en afgifte temperatuur deze units draaien.
Idd en het scheelt ook nog ruimte, enige "probleem" is als de kamers zowel voor speel/studeerkamer als slaapkamer gebruikt worden. De meeste mensen die ik ken vinden een warme slaapkamer niet echt fijn. De voordelen dat een vloer z'n warmte lang vast houdt kan dan enigszins in het nadeel werken.

Optimaal is een L/L unit in zo'n vertrek en een hele lage temperatuur door de vloer, bijvoorbeeld alleen op basis van vloerverwarming wordt het 16-17gr en voor de tijdelijke verhoging voor spelen/studeren zet je de L/L aan(kan ook mooi koelen in zomer). Die warmte ben je veel sneller kwijt dan wanneer je vloer 30-35 graden is.
Alternatief is een IR paneel, daarbij is het wel COP=1

Indien je naast L/W ook nog L/L units neerhangt dan kun je af met een vrij lichte L/W warmtepomp. Bij de lage temperaturen onder nul gebruik je dan ook de L/L welke tevens kan bevochtigen.
koevlaas2 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:21:
[...]

Volgens mij worden er nog heel wat dure airco's via officiële installateurs afgezet, anders kan zo'n organisatie niet bestaan.
Instaladora Termica verkoopt er meer aan Nederland dan ze in Spanje zelf verkopen.
Instaladora Termica is dus de importeur voor Nederland geworden :) En Alklima mag het woord exclusief verwijderen.
Idd en vergeet de detailhandel niet die bedienen zij ook.

Volgens mij ben je pas officieus importeur als je in Nederland gevestigd bent, daar liggen je kansen koevlaas :9

Kom de laatste tijd wat groter spul tegen >:)
Samsung
Daikin
Mijn opdrachtgever heeft ook geen vast merk voor z'n installatie's, het gross is Samsung en Daikin, maar net wie het scherpste aanbiedt.

[ Voor 28% gewijzigd door Appie Heijn op 07-11-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:05:
[...]

Een tijdje geleden heeft develdonk een kleine analyse op de openbare financiele gegevens gegeven, ik meen me van die analyse te herinneren dat die jongens zich prima weten te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnnold
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-09 16:46
Vraagje: Zou je het kabeltje van een Intesis Home WIFI module mogen verlengen? Ik wil het WIFI kastje binnen hebben. Vanwege de betere ontvangst. ( Ga ik van uit).

Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heb je er al een (langere) antenne op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Ik heb nog een probleem met de Ecodan, na het verwarmen blijft de circulatiepomp nog lang nadraaien, ik heb al in het menu lopen zoeken maar kan nergens vinden of dit aan te passen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:06
koevlaas2 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:16:
Ik heb nog een probleem met de Ecodan, na het verwarmen blijft de circulatiepomp nog lang nadraaien, ik heb al in het menu lopen zoeken maar kan nergens vinden of dit aan te passen is ?
Ga je volledig op ruimte thermostaat sturen of heb je een buffer ivm nadraaitijd ?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Domba schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:33:
[...]

Ga je volledig op ruimte thermostaat sturen of heb je een buffer ivm nadraaitijd ?
Ik draai volledig op thermostaat en heb geen buffervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnnold
In het doosje zit geen antenne.Alleen een kabeltje. Er kan wel een antenne opgeschroefd worden zie ik. Als ik het kabeltje zou mogen verlengen dan komt het kastje op mijn zolder vlakbij mijn modem.
Appie Heijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:16:
Heb je er al een (langere) antenne op?

Panasonic WH-MDC05F3E5, 3900 Wp Solar Edge ZZW, 1940 Wp Enphase Oost/West, 2940 Wp Enphase Zuid, Quooker Combi+E, Elec 80 liter boiler, geen gasgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
arnnold schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:38:
In het doosje zit geen antenne.Alleen een kabeltje. Er kan wel een antenne opgeschroefd worden zie ik. Als ik het kabeltje zou mogen verlengen dan komt het kastje op mijn zolder vlakbij mijn modem.
[...]
http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1197306
Ik heb deze erop, werkt zeer goed.
Kabeltje zal je wel kunnen verlengen neem ik aan.
koevlaas2 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:37:
[...]

Ik draai volledig op thermostaat en heb geen buffervat.
Werkt dat wat stabiel?

WP draait hier nu zo'n 24 uur aan 1 stuk op laag vermogen en hoge cop. Buitentemp is +/- 4,5gr gemiddeld. Verbruik tussen de 10-12kWh en 24/7 21graden in huis. Leuke bijkomstigheid is dat alle vertrekken die warm moeten zijn nu ook warm zijn en blijven.

Verbruik 11-12kWh
COP 4,68
Aanvoer +/- 31 graden retour 2-3 graden lager, compressor draait continu 19-20Hz.

Heb hier nu WAR maar alle tevredenheid.
Netatmo 2016-11-06

[ Voor 43% gewijzigd door Appie Heijn op 07-11-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnnold
Dank Appie, ik zal eerst het kabeltje verlengen. Waar heb jij het kastje gemonteerd. Op een droge plek neem ik aan.
Appie Heijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:44:
[...]

http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1197306
Ik heb deze erop, werkt zeer goed.
Kabeltje zal je wel kunnen verlengen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
arnnold schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:51:
Dank Appie, ik zal eerst het kabeltje verlengen. Waar heb jij het kastje gemonteerd. Op een droge plek neem ik aan.
[...]
Klopt, een 2 meter vanaf mijn remote(die zit in de bijkeuken). In principe heb ik 100% WAR zonder compensatie.
Alleen wanneer de temperatuur in huis 21,7 graden bereikt gaat de WP automatisch uit dmv koppeling Netatmo Weerstation Binnenmodule-->IFTTT-->Intesishome.
Warmtepomp gaat weer aan als temperatuur in woonkamer onder de 21,1 duikt dmv bovenstaande koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnnold
Dankjewel. Ik ben alles aan het voorbereiden. Wacht nog op het een en ander uit Duitsland. Binnenkort ga ik bouwen. Jij ( jullie) hoort nog.
Appie Heijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:57:
[...]

Klopt, een 2 meter vanaf mijn remote(die zit in de bijkeuken). In principe heb ik 100% WAR zonder compensatie.
Alleen wanneer de temperatuur in huis 21,7 graden bereikt gaat de WP automatisch uit dmv koppeling Netatmo Weerstation Binnenmodule-->IFTTT-->Intesishome.
Warmtepomp gaat weer aan als temperatuur in woonkamer onder de 21,1 duikt dmv bovenstaande koppeling.

Pagina: 1 ... 87 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is tegenwoordig ook een vloerverwamings setup topic:
Algemeen (vloer)verwarming setup topic