Is er ook ergens een objectief vergelijk te zien van verschillende merken.
Ik neig er toch naar om geheel gasloos te gaan bouwen.
De nieuw te bouwen woning heeft 880m3 inhoud, BGG geheel voorzien van vloerverwarming, bovenverdieping alleen badkamer VV, op de slaapkamers LT radiatoren. (zal bijna nooit gebruikt worden denk ik).
Ik wil wel graag temperaturen los van elkaar kunnen regelen, keuken, kamer, boven, etc.
Het huis is goed geïsoleerd, de EPC waarde is 0,39.
Het gaat mij niet om de ultiem goedkoopste oplossing, het moet wel comfortabel blijven. Ook ben ik geen sleutelaar die zelf met een soldeerbout en waterpomptang aan de slag gaat.
Wat zouden jullie als "WPP-fans" doen als jullie in mijn situatie zaten
Nefin heeft bijvoorbeeld de Enfiline lijn.
Deze kun je krijgen als "split" of "monoblock" uitvoering. Dit zie ik bij meer merken voorbijkomen, wat is precies het verschil
De monoblock varianten hebben een hogere COP waarde als ik de specs van Nefit mag geloven.
Dan moet ik nog een oplossing hebben voor warm water.
Dit kan naar mijn idee met een losse boiler, binnenunit met boiler of een elektrische "doorstromer".
Ik vind zo'n grote boiler maar een foeilelijk ding om te zien, en wil ook geen compleet technische ruimte creëren.
Warm water hebben we nodig voor in de keuken, maar we willen ook een Quooker, dus dat is wellicht daarmee opgelost
Verder krijgen we een bad en een douche.