stamppot schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:31:
[...]
Een reden is dat ik hybride moet draaien, aangezien ik de mogelijkheid niet heb om over te stappen naar gasloos (ik heb alles in de garage staan, daar nog meer ruimte opsoeperen met een warmevat gaat het qua WAF echt niet halen). Aangezien ik dus hybride draai valt de subside ook heel anders uit. En ik ben ook geen fan van bestellen vanuit Spanje. Ik wil iemand over de balie kunnen sleuren als er wat mis is... :-)
Dus dan kom ik volgens mij uit bij Elga (in combinatie met een heeeeel klein beetje "support your locals").
Wie zegt dat je gelijk gasloos moet dan? Je kan een (in jouw geval dan) in nederland gekochte metsubsidie of panasonic warmtepomp ook gewoon parallel op je cv zetten en prima verwarmen., met of zonder buffervat.
Voordeel is dat je in deze apparaten meer in kan stellen dan de elga en zwaarder kan kopen dan 4 kW.
Nu zal ik misschien op wat tenen trappen maar de elga is echt een tweak/pruts ding, geen apparaat wat je aansluit en draaien maar, dat kan je aan de lange topic's er over wel zien.
Als je de waf goed mee wilt hebben kan je beter gaan kijken naar een kokend waterkraan of een vuurtje in de kamer, een Wp is nou eenmaal geen vrouwen thingie.

Sjors81 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:30:
[...]
Voor zover ik het nu goed kan beoordelen is LTV gewoon noodzakelijk wil je een LWWP rendabel krijgen. Aangezien vloer, wand en extra/andere radiatoren geen optie is ben ik toch bang dat een LLWP de enige optie is.
Je hebt ook een HT versie, dus hoge temperatuur, dat zou moeten werken.
[
Voor 13% gewijzigd door
Rol-Co op 02-09-2016 18:47
]