thnx voor de tip mbt webshopbbn_ldp schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:04:
[...]
Ik heb de Heimeier verdelers besteld en heb via Auijtdehaag het advies gekregen om de HEIMEIER Thermischer Stellantrieb EMOtec 230V NO - 1809-00.500 te gebruiken om te zorgen dat de badkamer niet gaat koelen. Mag ik weten welke jij gebruikt?
Ik heb momenteel een aantal 230 volt NC actuators (Watts 22C serie) in gebruik. Die van jou zet me wel aan tot denken, die actuators gebruiken per stuk een 2.5 Watt als ze in gebruik zijn. Dat tikt aardig weg als je er maar genoeg van hebt die ook nog es veel "aan" staan. De vraag is wanneer moet je nu een NC of een NO gebruiken, is die actuator jaarrond meer aan of uit?
Over de aansluitset loop ik nog te denken wat ik wil. Ik heb een rol Uponor 25x2.5 mm liggen die ik als aanvoer wil gebruiken. Moet alleen nog uitzoeken of een en ander wel lekvrij op elkaar past.Carbon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:41:
[...]
WIDA kun je beter mijden.!
De vermelde levertijden kloppen voor geen meter, op e-mail wordt niet gereageerd en de telefoon wordt meestal niet opgenomen.
Uiteindelijk (3 weken later) heb ik de bestelde spullen wel gekregen.
Een tweede Dynacon verdeler heb ik bij SkyBad besteld en die werd binnen een week geleverd,
btw Wat die Dynacons verdelers betreft, vergeet niet de aansluitset (2 afsluiters) mee te bestellen want een 1" vlaksluitende koppeling zul je tevergeefs zoeken bij de lokale Warmteservice of installatie bedrijf..
btw Mocht iemand hier nog een een Dynacon aansluitset nodig hebben, Ik heb nog een ongbruikte set liggen!
Lucht stijgt op dus probeer je verdeler op de hoogste positie te hebben. Hier kun je goed ontluchten. Ik heb op de verdiepingsvloer de vloerverwarmingslussen zitten maar er zijn ook 2 wandverwarmingsgroepen bij. Deze zitten hoger dan de verdeler hangt. Lucht eruit krijgen lukt alleen met volle waterdruk doorspoelen net zolang tot er geen lucht meer uit de waterstraal komt. In de nieuwe nog te wijzigen situatie komen er nog 2 wandverwarmingsgroepen van de bg bij deze verdeler, dan zal het ontluchten een stuk makkelijker zijn.jacovn schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:40:
Moet je bij vloerverwarming per verdieping zo'n verdeler plaatsen, of kunnen de aan en afvoer lijnen wel zakken van bijvoorbeeld 2 hoog als je hem bij de cv installatie plaatst ?
Ik lees er natuurlijk weer verschillende adviezen over als ik met Google zoek.