Zou er dan altijd voor kiezen. Geen aansluitkosten gas (aanzienlijk bedrag). Geen vastrecht gas. En stroom zelf opwekken met zonnepanelen. Dan ziet het plaatje er opeens een stuk beter uit.
Daarnaast is het zelfvoorzienend zijn ook wel een fijn gevoel.
Heb je wel een buffervat nodig? Alleen vloerverwarming gaat al veel water in, wat eigenlijk al een fikse buffer is.
Ik neem aan dat je naast de keuken (Quooker) en badkamer nog op meer plaats (en) warm water wilt? Bijkeuken bijvoorbeeld?
Recente offerte liet hier zien dat een systeem met SWW en subsidie op circa 5500 zit exclusief de zonnepanelen.
Dat is dus de helft in aanschafkosten?
Hoe kom je aan 1800 aan 1900 euro per jaar voor alleen stroom? Je bent zuinig zeg je al, maar hoe ga je dan 9000kWh of meer verbruiken? Zelfs met een warmtepomp is dat gigantisch in een splinternieuwe woning. 13kW is echt enorm voor nieuwbouw.
Met andere woorden: ik zet vraagtekens bij de bedragen en berekening.
Daarnaast is het zelfvoorzienend zijn ook wel een fijn gevoel.
Heb je wel een buffervat nodig? Alleen vloerverwarming gaat al veel water in, wat eigenlijk al een fikse buffer is.
Ik neem aan dat je naast de keuken (Quooker) en badkamer nog op meer plaats (en) warm water wilt? Bijkeuken bijvoorbeeld?
Recente offerte liet hier zien dat een systeem met SWW en subsidie op circa 5500 zit exclusief de zonnepanelen.
Dat is dus de helft in aanschafkosten?
Hoe kom je aan 1800 aan 1900 euro per jaar voor alleen stroom? Je bent zuinig zeg je al, maar hoe ga je dan 9000kWh of meer verbruiken? Zelfs met een warmtepomp is dat gigantisch in een splinternieuwe woning. 13kW is echt enorm voor nieuwbouw.
Met andere woorden: ik zet vraagtekens bij de bedragen en berekening.
[ Voor 65% gewijzigd door Noord27 op 15-01-2017 00:57 ]