Hoi Tweakers,
De Daikin Altherma Hybride wordt waarschijnlijk mijn keuze!
Momenteel heb ik geen zone aansturing, maar daar wil ik dan wel naar toe.
Volstaat dat dan met een 2-weg klepje die via de Daikin wordt aangestuurd? Het klepje komt dan in de zone naar de vloerverdeler neem ik aan. Dan kan die zone (zone 2) worden afgesloten als:
-er warmer aanvoerwater naar de radiatoren gaat (zone 1)
-er een houtkachel brandt en er warmtevraag van de radiatoren komt.
Is het dan wijsheid om daar een Honeywell exemplaar voor te kiezen die in een later stadium ook te gebruiken is voor Evohome?
Wat Evohome betreft dat is iets op de wenslijst. Ik wil eerst het 2-zone principe ervaren met de Daikin hybrid.
Of Evohome goed werkt met de Daikin aansturing moet ik eigenlijk nog zien.
Wat me nou mooi lijkt aan Evohome is dit:
de vloer is op temperatuur. De studeerkamer moet op temperatuur. Deze radiator zit in zone 1. Om dit lekker vlot op temperatuur te laten komen gaat de aanvoertemperatuur voor zone 1 omhoog. Dat is niet zo'n probleem met een hybrid WP lijkt me. Het is ook maar van korte duur, zo'n kamertje is snel warm.
Zone 2 wordt dan afgesloten want die is op temperatuur.
Als er wel warmtevraag is in zone 2, dan wordt die niet afgesloten, en mixt de verdeler terug naar een voor de vloer geschikte temperatuur.
Wanneer er geen explicitie warmtevraag uit zone1 komt gaat de aanvoertemperatuur weer naar de instelling van zone 2. Zone 1 en 2 mogen tegelijk actief zijn.
Is dit een beetje hoe het moet kunnen?
[
Voor 6% gewijzigd door
Knowbody op 09-12-2016 23:38
]
0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO