dag allemaal, ik heb vandaag de galaxy s7 edge ontvangen die ik een goede 2 weken geleden had ge preordered. mijn eerste ervaringen waren : snelle telefoon, prachtig scherm, en al bij al een goede batterij (op het eerste zicht.)
maar dan... de waterdichtheid....
om te beginnen, dit is toch mijn ervaring. ik heb thuis een jacuzzi staan ( 1 van de redenen waarvoor ik een galaxy s7 edge voor kocht) omdat ik wist dat die waterdicht was. ik lig nu eenmaal savonds graag in mijn jacuzzi met mn gsm social media the checken,...
na de smartphone (MAX en dan bedoel ik echt wel MAXIMUM ) een 10 seconden onder water te houden +- 20 cm onder het water oppervlak te houden en verder terug social media te checken,.... was er nix mis.. alles werkte nog, geen problemen, fotos met wat vrienden,.... alles goed en wel. galaxy op zijkant jacuzzi gelegd. geen problemen.....
eenmaal uit de jacuzzi, galaxy goed afgedroogd ( en dat deed ik echt!!!!) kleren aangetrokken en terug in de zetel. toen begon het.... powerknop werkte niet, homeknop werkte niet ( dus ook vingerafrduksensor niet), volumeknoppen werkten niet.. smartphone begon te trillen, apps op te starten... terug naar homescreen terug trillen... ik kon er nix mee aanvangen. en speakers vol met water ( slechte kwaliteit) .. touchscreen werkte wel nog perfect . herstarten ging dus niet, safetymodus ging dus niet en uitzetten ging dus niet;...---> een ramp
na 45+- prutsen met volumeknoppen en powerbuttons blijven induwen terug herstart ging nog steeds niet..
EN 2 A 3 uur later starte de galaxy s7 edge terug perfect op en werkte hij terug opnieuw... ( de luidsprekers nog steeds vol met water denk ik want de kwaliteit is beneden alles....) en opladen lukt wel btw...
conclusie (mijn ervaring dan toch) : dit is niet waterproof zoals samsung beloofd... als je deze smartphone in water gebruikt heb je naar mijn ervaringen toe gewoon last... de uren erna kon ik er echt nix mee aanvangen... is hij kapot? neen ik denk het niet. maar volledig waterproof zou ik het zeker niet durven noemen. ik hoop dat dit bericht niet verloren gaat zodat mensen voor wie waterdichtheid belangrijk is toch eens even nadenken... grts
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 08-03-2016 23:18
]